Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

I7 5820K 17-03-2017

Snelle levering

Ik heb deze shop gekozen omdat de prijs voor het product dat ik nodig had hier het laagst was, voor de rest na wat gedoe met het winkelmandje waarin de producten niet bleven staan heb ik mijn aankoop kunnen doen , de levering was op het aangegeven moment en goed verpakt.

Hans 17-03-2017

Goede kwaliteit en service

Snelle service, goede kwaliteit, ook van samengestelde systemen. Het blijft m'n favoriete pc winkel!

Karin 17-03-2017

Goede ervaring

Wij hebben het artikel besteld via internet en konden het meteen ophalen. Ervaring over service hebben wij niet maar de prijs / kwaliteit vinden wij goed.
De soundbar van Razer bevalt onze zoon erg goed.

Marianne de Jong 17-03-2017

Alternate, de goedkoopste en thuis voordat je het weet!

Een manicuurset gevonden voor de laagste prijs en de volgende dag al in huis, Dacht dat het apparaat het niet goed deed en heb hierover een mail gestuurd naar ALTERNATE en kreeg gelijk antwoord en een kundig advies, waaruit bleek dat ik iets verkeerd deed. Prima service! En heel blij met mijn goede en goedkope aankoop.

P.M. Smiers 17-03-2017

Te snel!

1 SSD besteld en betaald maar moesten 2 zijn. Direct binnen een minuut gebeld maar was niet mogelijk om nog 1 te betalen en bij de reeds bestelde te voegen want deze eerste was reeds verwerkt. Ik moest maar weer 1 bestellen met verzendkosten. Pas na langdurig aandringen gingen ze nog 1 na betalen opsturen zonder verzendkosten.

Niet echt vriendelijk, en niet flexibel. Ik hoop dat ze daar wat aan doen want voor de rest zijn ze snel met versturen en wordt de telefoon snel opgenomen.
Kleine verbetering dus en het komt helemaal goed.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Klantenservice

Wouter 16-03-2017

Goede prijs, snelle service

Nog niet zo vaak een bestelling geplaatst bij Alternate, het is dus een onderzoekende koop geweest maar wel eentje met een zeer goede prijs. Afwikkeling en duidelijkheid waren goed in orde wat het tot een betrouwbare partij maakt waar ik nu eerder weer een nieuw product zou kopen. Ik kom altijd via Tweakers en heb vaak een goede keus tussen webwinkels om te kiezen. Alternate staat nu hoger op de lijst met geprefereerde winkels.

HAMSTIE 15-03-2017

snelle bezorging en veel informatie over een product.

Het is een betrouwbare website met altijd een snelle levering en het is meestal een goedkope prijs. En je kan ze altijd alles vragen.

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

tevreden klant 15-03-2017

Snel geleverd.

Ondanks dat 1 artikel niet direct leverbaar was ,kreeg ik mijn volledige bestelling binnen 48 uur. Best snel dus ! Alles compleet en in orde. Het enigste minpuntje is dat bij de zelfbouw p.c.'s , je geen windows erbij kon bestellen.

ERIKJAN 15-03-2017

Tevreden!!

mooie snelle pc samengesteld. je kunt reviews lezen en kiezen wat je belangrijk vind. je kunt de prijs zo goedkoop of duur maken zoals je zelf wilt. je krijgt ook een melding indien bepaalde hardware niet samen gaat. verder zeer tevreden

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Will 14-03-2017

Nog steeds mijn eerste keus

Jaren geleden mijn eerste online aankoop hier gedaan toen dat nog niet zo normaal was en de service is nog steeds net zo goed als destijds.

Geven advies als ik er om vraag, vragen worden beantwoord door mensen die weten waar ze het over hebben, als iets niet op voorraad is bieden ze iets gelijkwaardig en over ruilen wordt niet moeilijk gedaan.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Huub de Vrede 14-03-2017

Alles perfect en duidelijk.

Er zijn veel websites waar je spullen voor je PC kan kopen, maar ik ken er geen een die zo goed is als ALTERNATE. Er is super gereageerd toen ik hulp nodig had bij mijn pc en dankzij de vriendelijke mensen loopt mijn pc nu perfect! Ik had een best grote levering en alles was perfect verpakt zodat het alles aankon, alles was precies hoe het moest zijn.

Pluspunten

• Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Bram 14-03-2017

Perfect

Snelle reactie op mijn klacht, alleen jammer dat ze maar een vestiging in Nederland hebben. Ik had een defect moederbord en deze werd meteen vervangen

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

ErikvH 14-03-2017

Snelle levering en nette prijzen

Ik koop regelmatig bij Alternate, omdat ze een breed aanbod aan producten en accessoires voor computers hebben de levering is erg snel, of als het niet op voorraad is krijg je bericht en de prijzen zijn heel netjes. Net een mooie 2TB externe harddisk gekocht voor een superprijs, de volgende dag al geleverd.

Koen kuipers 14-03-2017

Super klanten service

Mijn toestenbord ging kapot ik werd super snel en goed geholpen om hem te vervangen helemaal geen problemen gehad echt een super service

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

N.Tindal 13-03-2017

Goede en snelle levering.

Bestel al geruime tijd computeronderdelen en altijd geleverd binnen een dag.
Goed verpakt en nooit problemen.
Ook telefonisch contact en eventueel terug zenden verloopt zonder problemen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Devbizz 13-03-2017

Oplichters, uitermate slechte service

Ik geef 4000 euro uit in 4 orders, 4 maal een kapot product ontvangen. Service? nee hoor "kan gebeuren" zeggen ze. Vervolgens een nieuwe PC aangeschaft namelijk AMD Ryzen op dag van release. Ook daar een kapot product (de CPU koeler). "We sturen hem wel op, 2-3 weken meneer". Ik koop hem net nieuw maar service nee.

Daarna ZES KEER in de winkel geweest omdat ze mij ZES KEER een verkeerde CPU koeler (elke keer met meer geld als bijbetalen) verkochten.

Uiteindelijk zelf onderzoek gedaan en een nieuwe koeler opgehaald en ja, paste perfect.

Zo is er in korte periode nog meer gebeurd, maar service hoef je niet te verwachten bij deze oplichters, zelfs een "onze excuses meneer" kon er niet vanaf.

Ik kom nooit meer bij deze xxx, dat weet ik in elk geval wel.

Verder ook foutieve informatie en leugens verteld door de verkopen. Letterlijk "Perfect beeld, geen pixels" werd verteld maar in de praktijk was het geheel anders... en dat voor één product van 1000 euro.

Eerlijkheid duurt het langs, ik had het sowieso gekocht maar feit blijft dat er gelogen is om iets te kunnen verkopen.

Zo kan ik nog wel een uur door gaan maar zonde van mijn tijd. Kennis bij Alternate is NIET op orde, zeker niet bij nieuwe producten terwijl ALLES al bekend is en -of op internet te vinden is.

Klantvriendelijkheid, inlevingsvermogen en begrip (hart) hoef je niet te verwachten want alles is "procedure" bij hun en als je iets koopt wat kapot is kan je in veel gevallen 2-3 weken wachten op een reparatie.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Justus 13-03-2017

Super winkel!!!

Ik heb hier bijna alle onderdelen voor mijn game pc gekocht en ook een videokaart gekocht die niet helemaal perfect werkte dus ben terug gegaan en kreeg de volgende dag direct bericht dat ik een nieuwe kon komen halen of thuis kon laten bezorgen.alles bij elkaar ben ik meer dan tevreden met alternate!!

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Philip 13-03-2017

Goeie service! Netjes geleverd, dik te vreden!

Ik heb voor deze shop gekozen omdat je hier vrijwel alle onderdelen kan bestellen die je nodig is en je bij veel sites slechts de helft kan bestellen. Ook heb ik voor Alternate gekozen omdat ik had gehoord dat jullie betrouwbaar waren

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ad van Die 12-03-2017

Geweldige service

Ik bracht mijn computer weg voor een kleine uitdaging zullen we maar zeggen. Wat blijkt de de SSD schijf was toch niet meer zoals het zou moeten zijn. Wat gebeurt heb ik nog garantie op de SSD en Alternate was zo vriendelijk om een aantal belangrijke bestanden voor mij even over te zetten en een nieuwe SSd en Windows er opnieuw op te zetten. Kijk dat noem ik nou een geweldige service. Ik vindt van wel en ik mag iets vinden. Kanjers bedankt.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Bosman 12-03-2017

nette aflevering zoals belooft

Makkelijk bestellen en kwalitiet prijs verhouding is meer dan oké , concurrerend zelfs. Het afleveren is dan ook volgens afspraak verlopen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Casper 12-03-2017

Goede winkel met veel keus en deskundige medewerkers.

Snelle levering, veel keus en goed geprijsd (niet de goedkoopste, maar dat maakt het grote assortiment weer goed). Enige minpunt vind ik het gebruiksgemak op mobiel, 2017 en geen mobiele website, een gemiste kans.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid site

Marcel 12-03-2017

Al jaren een zeer tevreden klant

In december 2016 ben ik begonnen met het upgraden van mijn server.

Ik heb voor de upgrade 3 bestellingen bij Alternate gedaan over een periode van 3 maanden. De leveringen gingen zeer voorspoedig. De benodigde hardeschijven waren keurig in "rammelvrije" speciale doosjes verpakt en de overige items waren afzonderlijk ook netjes verpakt in een grote doos.

Omdat ik overdag werk heb ik telkens voor een avond levering gekozen. Ik werd keurig via SMS op de hoogte gebracht dat het pakket die dag zou worden afgeleverd.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik iets bij Alternate bestel. Ik bestel daar al vele jaren al mijn hardware. Voor mij een echte aanrader.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Eric the red 12-03-2017

Precies wat ik zocht!

Een kleine upgrade gekocht om weer wat games te kunnen spelen. Nu heb ik weer een normale fps, levering was ook binnen een dag geleverd! Top service, top levering en gemakkelijk de drivers te installeren via de bijgeleverde cd!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Daan 12-03-2017

Super webshop

Ik heb ondertussen een paar duizend euro besteed bij deze webshop. Lage prijzen, geweldige klantenservice en snelle levering. Functionele website, maar helaas geen mobiele versie. Kortom: geweldig!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Stevan 12-03-2017

Alternate zeker geen alternatief!

Één keer in de zoveel tijd schaf ik voor mijn pc het één en ander aan. Dit moet voor mij aan een aantal eisen voldoen voordat ik het daadwerkelijk aanschaf. Of het nou soft- of hardware is, ik ga eigenlijk altijd eerst op onderzoek uit. Nu ben ik al een aantal keer bij Alternate terechtgekomen en ik moet zeggen dat het geen teleurstelling is. De website an sich is overzichtelijk en duidelijk. Ik kon vrij vlot tussen de vele producten manoeuvreren. Daarbij viel mij op dat de keuze groot is, het assortiment is groot en volledig. Ook als je de prijzen gaat vergelijken met andere vergelijkbare aanbieders kom je gauw tot de conclusie dat Alternate gemiddeld genomen vaak op of onder de prijs zit van de goedkoopste aanbieder. Reken daar een snelle service en kwaliteit producten bij op en je snapt waarom ik bij Alternate shop.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -