Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 51 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

RV 10-12-2015 Via de website gekocht

De site is duidelijk en geeft mij als klant een overzichtelijk beeld

Prima, producten worden snel geleverd en bij de klantenservice word ik goed geholpen

Assortiment
Een ruim en breed assortiment, deze woorden zijn zeker op z'n plaats, ik kan voor meer dan alleen gaming terecht bij Alternate

Aanbeveling
Niets is perfect, maar dit komt toch dicht in de buurt.

Extra toelichting
Ga zo door en houd de klant en de daarbij behorende service hoog in het vaandel.

Reudie 10-12-2015 Via de website gekocht

In het gebruik van de website kan ik soms een beetje verward raken, na het klikken van een categorie boven aan, komt links alles nogmaals te staan en vind het soms lastig om bepaalde merken etc. te filteren. Het duurde een tijd voor dat ik dat door had.

Al vele malen besteld bij Alternate, nóóit een defect product binnen gekregen en altijd geleverd op de afgesproken tijd. Discreet en netjes verpakt.

Assortiment
Ik koop veel verschillende merken computer onderdelen etc, sommige merken zijn hier niet te koop maar het merendeel is gewoon te halen. Misschien iets meer van Corsair of Sharkoon, maar met de nieuw aangekondigde lijn van assecoires zal dat ongetwijfeld niet lang meer duren.

Aanbeveling
Al om al is dit gewoon een puik winkel waar ik al meer dan 2 jaar mijn bestellingen plaats. Het zijn niet de aller goedkoopste die je kunt vinden, maar daar voor in de plaats krijg je:

1. Wereld service,
2. nooit beschadigde producten,
3. discrete verzendingen,
4. alles wordt optijd geregeld én geleverd.

Twan 10-12-2015 Via de website gekocht

Zeer overzichtelijk, veel aanbiedingen en ruim assortiment.

Na een bestelling niet veel van hun gehoord maar toen ik belde werd gelijk alles goed vertelt en uitgelegt.

Veel keuze.

Aanbeveling
Haast geen problemen met Alternate gehad en na info vragen kreeg ik meer dan genoeg informatie.

thblockster 09-12-2015 Via de website gekocht

ik kan zelf mijn pc inelkaar zetten en je heb een duidelijk overzicht wat er is

als er een probleem is kan je altijd de klantenservice bellen en als je aan de balie staat word je goed geholpen

Assortiment
het assortiment is ruim en dudelijk verdeeld in de juiste secties

Aanbeveling
ik haal mijn hardware het liefst bij alternate vanwegen het gemak en kwalitijd van de web shop

Felix Moreau 09-12-2015 Via de website gekocht

Ik bestel altijd online en ik vind het erg makkelijk.

Houden zich aan de levering zoals het op de site staat.

Assortiment
Erg ruim , maar kan altijd beter :)

Aanbeveling
Ik heb alijd al Alternate gebruikt en mijn vrienden/familie ook , ben altijd een tevreden klant.

Frozthax 09-12-2015 Via de website gekocht

Ik gebruik nu al een aantal jaren Alternate en blijf het een goede site vinden.
Je kan zelfs al gemakkelijk via google het product noemen en alternate erachter zetten en je bent er al. Ook is dat natuurlijk mogelijk op de site zelf in de search engine.

De site is mooi ingedeeld met subcategorieën waardoor je snel je product kan vinden waar je naar zoekt.

Als je besteld kan je gemakkelijk alles toevoegen aan je mandje. Het afrekenen gaat gemakkelijk en nooit problemen mee gehad.

Over de vragen - Ik heb meerdere keren gebeld naar alternate voor vragen. O.a. of mijn pc build goed genoeg was of niet en of hij eventuele aanpassingen kon vinden. Het bleek dat mijn ram geheugen bijv beter kon en zelfs goedkoper zodat het beter op me pc aansloot.
Ook voor vragen over garantie helpen ze je goed uit en duidelijk.

Over levertijd
De levertijd is altijd op tijd, en word prima in de brievenbus bezorgd. En als je een desktop in elkaar zet en 1 product heeft een 8 dagen bezorgtijd, kan het best nog wel eens zijn dat het toch eerder komt!
Prima dus!

over retour
Mijn steelseries siberia headset V2.0 was niet meer goed. Ik had hem terug gestuurd en kreeg een nieuwe omdat het inderdaad defect was. Dit was moeiteloos en ging heel snel. Ik kon er zelfs heen bellen en vragen of ik 40 euro kon toevoegen voor een iets duurdere headset. Geweldig!

Assortiment
Tot nu toe heb ik alles kunnen vinden wat mijn hartje begeert. Het is simpel en makkelijk te vinden en de recensies erbij helpen ook erg goed om je keuzes vast te stellen.
Waarschijnlijk kom ik zelfs binnenkort terug om een beeldscherm aan te schaffen!

Aanbeveling
Ik geef ze gewoon een dikke 10.
Klantvriendelijk, gebruikersvriendelijk en alles is prima te vinden.
Niet te duur, goedkoper dan bij de winkels bij jou in de buurt en je hebt ze de volgende dag binnen als je voor 10 uur besteld. Prima gewoon!

Extra toelichting
Ga zo door en blijf nieuwe dingen toevoegen aan de site! En de acties blijven leuk die jullie ook houden op Facebook en de prijsvraag.

jelle mastenbroek 09-12-2015 Via de website gekocht

gewedldige website. ik maak ik er nu al jaren gebruik van en nog nooit problemen gehad

super service als iets kapot gaat gewoon terugsturen en je krijgt garantie

Assortiment
bijna alles wat ik wil kan ik vinden in deze webshop

alles is gewoon geweldig

nope

Dinuci 09-12-2015 Via de website gekocht

Alles is mogelijk, van zelf bouwen tot losse onderdelen.

Zeer sympathiek! Nog nooit problemen gehad.

Assortiment
Alle nieuwste spullen zijn er, helaas niet alle oudere componenten meer.

Serge 09-12-2015 Via de website gekocht

Je betaald electronisch en het wordt geleverd, ook als je niet thuis bent zijn er andere punten waar ze het gaan afgeven en kan je er daar om. Enkel zou ik graag willen dat er zoals het tabblad meest gekocht, dat dit ook per onderdeel gaat, bijvoorbeeld voor moederborden welke het meest zijn aangekocht, hier een top 10 of 20 van. Maakt het kiezen iets makkelijker.

Zeer snelle levering, bij defect snel een oplossing

Assortiment
alle high end en medium end ter beschikking! Een echte site voor gamers. Enkel zou ik graag willen dat er zoals het tabblad meest gekocht, dat dit ook per onderdeel gaat, bijvoorbeeld voor moederborden welke het meest zijn aangekocht, hier een top 10 of 20 van. Maakt het kiezen iets makkelijker.

Aanbeveling
Nog nooit ontevreden geweest over iets, keep up the good work! Enkel zou ik graag willen dat er zoals het tabblad meest gekocht, dat dit ook per onderdeel gaat, bijvoorbeeld voor moederborden welke het meest zijn aangekocht, hier een top 10 of 20 van. Maakt het kiezen iets makkelijker.

Lennard 09-12-2015 Via de website gekocht

Na adviesvraag besteld, in ene keer de goede.

Goed advies, snel bezorgd

Assortiment
Ruim assortiment, voor zover ik heb gekeken. :)

Helden

Mark G 09-12-2015 Via de website gekocht

Alles is goed opgedeeld en makkelijk te vinden.

Mails zijn duidelijk, tekst van voorwaarden ook.

Assortiment
Voldoende maar mag uitgebreider.

Aanbeveling
Goede winkel met veel spullen en klant gericht

PBorst 08-12-2015 Via de website gekocht

Ik vind alles hartstikke duidelijk ingedeeld and de zoekfunctie werkt altijd goed.

1 keer klantenservice nodig gehad en alles ging super soepel en werd in een keer opgelost

Assortiment
Ik gebruik alleen het deel van de site voor pc onderdelen en randapparatuur, en tot nu toe is alles wat ik wilde beschikbaar geweest.

Aanbeveling
Goede prijzen, goede service, snel geleverd

Ilsiee prins 08-12-2015 Via de website gekocht

Makkelijke indeling

Altijd antwoord op je vraag & makkelijk te vinden

Ruime keuze

Zeker een aanrader

Nee. Ga zo door

P 08-12-2015 In de winkel gekocht
Barendrecht

overzichtelijk

altijd netjes geholpen tot nu toe :)

Assortiment
je kunt niet alles in huis hebben.

Aanbeveling
fijne winkel duidelijk en overzichtelijk.

peterbezemer 08-12-2015 In de winkel gekocht
Ridderkerk

De filters op de website kunnen soms wel iets logischer.

Op zich wel aardig...

Enorm

Betrouwbaar adres

Extra toelichting
Prijs kan soms wel wat lager, vergeleken met de concurrentie...

David Dommershuijzen 08-12-2015 Via de website gekocht

Alles is mooi gesorteerd, dus makkelijk te vinden

Als je een vraag hebt stuur je een mail en je krijgt de volgende dag al antwoord!

Assortiment
Alles wat ik zoek hebben ze hier!

Het is een super winkel

PaulR 08-12-2015 Via de website gekocht

Ik zelf kan alles wat ik zoek vinden. Heel overzichtelijk.

Beste service tot nu toe. Elke andere winkel kan dit niet toppen.

Assortiment
Er zijn een paar producten die ik graag zou willen zien op Alternate, vooral omdat deze zo populair zijn in bijvoorbeeld Amerika. (NZXT producten bijvoorbeeld)

Aanbeveling
Goeie service, klantvriendelijk. Beste online winkel.

Patrick 08-12-2015 Via de website gekocht

Alles wijst zichzelf, duidelijk omschreven

Het pakketje toch laten wisselen naar het postkantoor was geen probleem

Teun321 08-12-2015 Via de website gekocht

De website werkt super alleen zijn de tussen kopjes niet altijd even handig.

Had een keer een missend onderdeel werd er meteen achter aan gestuurd super!

Assortiment
Ik mis bijna nooit wat het gebeurt wel is dat ik iets mis maar dat is zo weinig gewoon top dus.

Ja... gewoon goed he.

richard welgraven 08-12-2015 In de winkel gekocht
ridderkerk

zo besteld en snel in huis

niet goed makkelijk opgelost

Assortiment
zoveel keus je vind altijd wat je zoekt

Aanbeveling
gewoon super wat je vraagt krijg je ook ,topkwaliteit oor een mooie lage prijs

Extra toelichting
nee is prima winkel voor alles wat ik zoek

S Pot 08-12-2015 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Snelle service wanneer een product kapot leek te zijn, afgeleverd bij de service balie en een paar dagen erna gratis met de post terug gekregen.

Assortiment
Ze hebben alles wat je mogelijk nodig kan hebben qua electronica

Wijbren 08-12-2015 Via de website gekocht

mooie layout ,makkelijk alles te vinden

alles word goed verzorgt!!

Assortiment
ik kan hier bijna alles vinden dus ik vind het en dikke 9!

Aanbeveling
gewoon een hele mooie winkel je kan er vanalles kopen en nog eens met een goede service!

Quinten 08-12-2015 Via de website gekocht

Ik vind het makelijk om op de site te navigeren, maar soms wordt alles een beetje onoverzichtelijk.

Mijn bestellingen zijn altijd optijd geleverd en mijn vragen zijn altijd duidelijk en volledig beantwoord dus valt daar niks over te klagen.

Assortiment
ALTERNATE heeft naar mijn idee een heel breed assortiment. Ze hebben tot nu toe alles wat ik zocht en dat stel ik op prijs.

Aanbeveling
Het heeft een breed assortiment, klantenservice is zoals het hoord, de producten staan duidelijk en uitgebreid beschreven en er zijn altijd wel aanbiedingen. Een hele fijne winkel.

twan wiggers 08-12-2015 Via de website gekocht

ik kan alles snel vinden en stel als ik het niet kan vinden dan zoek ik mijn product bij zoeken op.

erg snelle levering.

Assortiment
ze hebben een groot assortiment voor gamen tot tuiniers.

Bart 08-12-2015 Via de website gekocht

Het is heel simpel om dingen te vinden en te bestellen op de site. en je wordt in de winkel erg goed geholpe

je wordt netjes en snel behandelt

Assortiment
er is een heel uitgebreid overzichtelijk assortiment van allerlei spullen, van barbecues tot ram stickjes etc.

Aanbeveling
het is gewoon een hele betrouwbare winkel, waar je makkelijk en snel dingen kan kopen, en als er iets mis is kan je het direct terug sturen en/of brengen zonder gezeur :)

Bekir Erdogan 08-12-2015 Via de website gekocht

Extra toelichting
Ik heb geen verdere toelichting.

jirad 08-12-2015 Via de website gekocht

Het is een zeer gemakkelijke webwinkel waar de producten zeer goed te vinden zijn. Verder is de filter zeer goed waardoor het filteren dan ook goed werkt. Tevens is de ondersteuning van Paypal een zeer groot pluspunt wat het betallen gemakkelijk maakt.

Niet vaak de service nodig gehad. Maar de ene keer dat ik hem hard nodig had, hebben ze me snel geholpen. Verder zijn ze ook zeer correct in het terug storten van geld.

Assortiment
De meeste gekochte spullen is hier wel te vinden. Indien ik specifieke dingen nodig heb, kan ik hier ook terecht. Veel computer onderdelen koop ik dan ook hier.

Aanbeveling
overzichtelijke webshop met een goeie service en veel producten. Verder is de PC-builder ook zeer handig. Vooral omdat deze ook dingen niet toont als het niet kan met de huidige configuratie.

sebastiaan posthuma 08-12-2015 Via de website gekocht

alles is over zichtelijk en makkelijk te vinden

mail worden snel beantwoord

Assortiment
bijna alles is er te krijgen wat ik nodig heb

Aanbeveling
al jaren lang perfecte service en kwaliteit

dsnijders 08-12-2015 Via de website gekocht

Moshe Jong 08-12-2015 Via de website gekocht

Het is relatief gemakkelijk producten te vinden, wel wat verbeterpuntjes zoals PC-builder voor beperkte tijd kunnen opslaan en wat andere kleine dingetjes

Geen ervaring mee, maar denk niet dat er veel mee scheelt anders had ik er vast wel wat over gelezen

Assortiment
Uitgebreid, kan altijd mijn desgewenste product vinden.

Aanbeveling
Zeker een goede winkel, voldoet aan standaard voorwaarden en heeft alleen wat schoonheidsfoutjes. Overall een goede winkel!

N.v.t.

TheDutchEagl3 08-12-2015 Via de website gekocht

veel producten zijn te vinden, alleen als je iets specifiek wilt heb je niet de mogelijkheid om bepaalde filters aan te zetten. misschien zijn die er wel en kan ik ze niet vinden :p

levertijd is prima. heb nog nooit iets terug hoeven te sturen, dus weet niet hoe goed het retour proces is :)

Assortiment
ik heb veel dingen kunnen vinden behalve bepaalde beeldschermen of computer kasten.

Aanbeveling
je kan hier gewoon alles vinden. alleen als je bijvoorbeeld een hele speciale grafische kaart of computer kast wilt dan zal je misschien verder moeten kijken

Willem 08-12-2015 Via de website gekocht

Goed georganiseerd

Veel producten, goed onderverdeeld

Goede website

Extra toelichting
Goede tool om bv een pc saman te stellen

Zach 08-12-2015 Via de website gekocht

Website heeft een goed deaign

Kreeg mijn bestelling redelijk snel zonder problemen

Assortiment
Kan bijna alles vinden dat ik wil kopen

Aanbeveling
Een goede site met goede prijzen

gijs 08-12-2015 Via de website gekocht

Assortiment
ruime keuze in spullen meer dan andere pc webshops vooral in pc hardware is dat wel lekker om te kunnen vergelijken

Aanbeveling
goeie winkel snel nooit problemen gehad als het op vooraad is heb je het ook de volgende dag in huis

Rinne van der Wijk 08-12-2015 Via de website gekocht

De indeling van de site is heel snel en overzichtbaar!
Het is dus niet zo dat je lang hoeft te zoeken om je gewenste product te vinden!

Assortiment
Letterlijk alles is in het assortiment! Echt geweldig. Van videokaarten tot kleine splittertjes voor Fans!

Extra toelichting
Het gemak van bestellen is heel hoog, het wordt snel verzonden en alles verloopt soepel.

Kim 08-12-2015 In de winkel gekocht
Barendrecht

Je kan altijd binnenlopen met een vraag en ze hebben vrijwel alles in stock wat je nodig hebt...

Ik ben altijd goed geholpen! Bij de servicedesk wil nog wel eens een wachttijd zijn, maar desondanks helemaal top!

Assortiment
Ze hebben een ruim assortiment en als iets er niet is... dan bestellen ze het gewoon :-)

Aanbeveling
Alternate is mijn winkel voor al mijn computer benodigdheden!

Ga zo door.

Timor1998 08-12-2015 Via de website gekocht

Ik kan altijd alles vinden bij jullie

Lekker snel geleverd

Assortiment
er is wel is iets niet in vooraad maar dat geeft niet

Jamil Poot 08-12-2015 Via de website gekocht

Ik heb al een aantal keer foute terug gebracht en zijn daarna terug gestuurd omdat ze het nog deden. thuis kwam ik er achter dat mijn pc het weer niet deed en bracht dus mijn pc terug. later bleek dat de terug gebrachte onderdelen toch stuk waren. uit eindelijk kreeg ik nog wel een nieuw duurder moederbord met betere specificaties

Assortiment
altijd genoeg producten in het assortiment

Aanbeveling
desondanks mijn ervaring blijft het een goede winkel.

Extra toelichting
Gewoon een goede winkel met lage prijzen en ook leuke acties.

Freek Toxopeus 08-12-2015 Via de website gekocht

Tijdens het zoeken naar onderdelen voor een desktop, kan je op merk zoeken, prijs eigenlijk precies op wat dan je eisen zijn.

Ik heb ooit een keer een product terug moeten sturen, dit werd adequaat behandeld.

Assortiment
Elke keer hebben jullie dat wat ik nodig heb, plus het kan ook nog eens binnen een week bij me thuis zijn.

Aanbeveling
Goed arsortiment, goede service, uitstekende levering. En de prijs is ook niet te hoog.

lalleman 08-12-2015 In de winkel gekocht
Ridderkerk

het is een goedkope en makkelijke winkel

de producten zijn altijd netjes op voorraad en komen altijd op tijd

Assortiment
nooit geen problemen mee gehad

gewoon goed

john 08-12-2015 Via de website gekocht

groot aanbod veel groot hardware assortiment wat je bij de gemiddelde electronica boer niet vindt

Wordt gelijk geholpen wanneer je een probleem hebt en de kennis van het personeel is goed

Assortiment
alle speciale hardware wensen zijn aanwezig en ook veel verschillende merken zodat je goed tot een keus kan komen.

Aanbeveling
ik heb het al vaak genoeg gedaan het aanraden. en dat is omdat het allemaal goed in elkaar steekt de site werkt goed de service is goed en de kennis van de verkopers is goed.

Extra toelichting
Goede webshop en uitgebreide winkel

Ronnie Bijl 08-12-2015 Via de website gekocht

Nette website met goede navigatie.
De productinformatie is ook prima en helpt bij het maken van de juiste keuze.

Klantenservice reageert snel en met antwoorden waar je iets mee kunt.

Assortiment
Ik mis niet echt een bepaald merk of soort product op de website.

Aanbeveling
Op alle punten ben ik zeer tevreden over Alternate en kan dan ook alleen maar positief zijn momenteel.

Joey Jouvenaar 08-12-2015 Via de website gekocht

s'avonds besteld en gewoon de volgende middag in huis

Zeer goed, defect moederbord gehad, retour gestuurd en een nieuwe toegezonden gekregen

Assortiment
Je kunt hier van alles kopen, van computer hardware tot tv's en wasmachines.

Aanbeveling
Super goede service, snelle levering. En ook nog een van de goedkoopste. Wat wil je nog meer

johan peremans 08-12-2015 In de winkel gekocht
Aartselaar & Ridderkerk

makkelijk te bereiken, on- en offline
genoeg parkeerplaats

steeds vriendelijk en op de hoogte van de meeste artikels

Assortiment
altijd iets in stock voor elk
office-pc of hardcore gaming rig, alles is te verkrijgen

Aanbeveling
gewoon de beste! en dan nog goed van prijs ook!

T Fial 08-12-2015 Via de website gekocht

Producten zijn erg gemakkelijk te vinden. Ook erg handig is het feit dat de populaire items zijn uitgelicht op elke hoofdpagina van een product categorie. Het gebruik van goede reviews van echte kopers bij de producten biedt zekerheid tijdens de aankoop.

Helaas nog niet vaak iets besteld. Echter de keren dat ik wel iets besteld heb verliep dit soepel en correct. Bezorging was geheel volgens de aangegeven specificaties en goed verpakt.

Assortiment
Tot nu toe heb ik alles kunnen vinden wat ik nodig had. Eigenlijk alle populaire items zijn er maar ook producten die minder bekend zijn.

Aanbeveling
Een breed assortiment gecombineerd met een uitstekende service en levertijd zorgen ervoor dat ik Alternate een 8 als cijfer geef.

Ga vooral zo door :)

P Koot 08-12-2015 Via de website gekocht

Als ik een vraag heb,
Heb je binnen 3uur een goeie reactie.

Goeie service
Als ik een vraag heb en ik bel krijg ik een aardige personen aan de lijn die alles wil doen om de bezoeker zo goed mogelijk te helpen.

Assortiment
Meesten dingen zijn leverbaar en sommigen niet als er wat niet leverbaar is het meestal met een week wel weer.

Zeker een goeie winkel!
Als ik wat nodig heb dan vind ik het wel bij alternate :D

arjand 08-12-2015 Via de website gekocht

Alles is gemakkelijk te vinden over de website. Zoekfunctie werkt prima, is zichtbaar aanwezig en verder zijn de categorieën voor mij erg duidelijk aangegeven. Levertijden zijn erg snel en volgens afspraak.

Nooit geen enkele problemen ondervonden met het leveren of het betalingsproces. De vele aanbiedingen zijn super, alsmede alle Facebook acties waarbij mooie artikelen worden weggegeven. Retourneren is nog nooit een probleem geweest. Verkeerd artikel besteld, teruggestuurd en mijn geld teruggekregen.

Assortiment
Waar ik eerder alles vanzelfsprekend bij Alternate aanschafte, betrap ik mezelf er iets vaker op eerst rond te kijken naar goedkopere varianten. Verder is het assortiment natuurlijk prima en erg uitgebreid. Ook worden er met regelmaat nieuwe producten aan de site toegevoegd.

Aanbeveling
Al met al een uitstekende webwinkel, snelle levertijden en een goede service. Kan het aanbevelen om hier te shoppen!

Johrie 08-12-2015 Via de website gekocht

Op de site staat duidelijk aangegeven waar het gewenste product is. Zoek functie werkt prima, nooit problemen mee.

Nooit in aanmerking gekomen met de klantenservice, maar de producten worden altijd optijd bezorgt.

Assortiment
Genoeg keuze uit verschillende producten!

Aanbeveling
Top winkel en ik koop hier graag mijn producten.

Jeroen Puper 08-12-2015 Via de website gekocht

Alle categoriën duidelijk verdeeld. Makkelijke navigatie.
Overzichtelijk

Één keer had ik een product wat kapot ging. En heb hem nog kunnen ruilen voor een soortgelijk product terwijl dit buiten de gebruikelijke ruiltijd was. Super service

Assortiment
Zelden kom ik iets tegen wat ergens anders wel te krijgen is.

Aanbeveling
Strak. Geen onnodig kleurgebruik.

Extra toelichting
Prima website. Goede service en gewoon een fijne winkel.

Rens Kiewiet 08-12-2015 Via de website gekocht

Super snel vanaf Mijn telefoon in mijn huis binnen 3 dagen !

Je wordt meteen geholpen als je een probleem hebt.

Assortiment
Ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met De vooraat.

super Webshop / Winkel