Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

C 11-10-2017

Snel en goedkoop

Alternate heeft een groot assortiment op het gebied van computers en aanverwante artikelen tegen zeer scherpe prijzen. Vandaag besteld, morgen in huis wordt echt waargemaakt!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Tsvetomira Tsoneva 07-10-2017

Bad service

I ordered a drill from their web site and I didn't hear anything from them up until 2 weeks later when they called me to say they cannot provide the product. When I asked for an alternative they asked me to pay more.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Badri 07-10-2017

Ik had op 5 oktober 2017 een bestelling geplaatst en had het netjes op 6 oktober 2017 volgende dag ontvangen. Maar helaas bleek 1 product geopend te zijn en heel veel gebruikers sporen te hebben. Ik had de klanteservicie gebeld en kreeg te horen ja maak een foto ervan en stuur het op. En werdt ook gezegd ja normaal doen wij dat niet we verkopen geen tweedehandse spullen als nieuw nou ik heb besloten alle twee de producten terug te sturen en heb voor de laatste keer 1 product ervan opnieuw besteld. Als deze niet nieuw aankomt dan zal ik deze ook weer retour sturen. Ik vindt het jammer dat zo een groot bekende bedrijf dit doet. Ik heb foto's gemaakt voor me zelf want ze gaan beiden retour. Ik moet ook zelf de retourkosten van 6 euro betalen dat rond deze tijd heel veel webwinkels gratis retou hebben maar hun niet. Ik ben benieuwd of de nieuwe bestelde product echt nieuw is en anders gaat die ook retour maar zal niet betalen aan retourkosten is hun schuld dat ze een oude product sturen van plaats nieuw!! Ik heb ook de consumentenbond waar ik lid van ben ook op de hoogste gehouden hiervan.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces

Sylvia 06-10-2017

Misleidend en de retourkosten betaal je zelf

Ik heb een makeupspiegel besteld, waar bij de afmetingen 20x20 cm was vermeld. Toen ik hem eenmaal thuis kreeg, bleek het een hoogte van wel 50 cm te hebben! Aangezien ik hem mee op reis moet nemen, was hij daar niet geschikt voor.

Wat echter vooraf niet duidelijk wordt aangegeven, is dat JE ZELF JE RETOURKOSTEN (a 6 euro) moet betalen. Dat is een dure ervaring voor het terugsturen van een artikel dat op voorhand door de verkoper zelf misleidend is omschreven op de website.

Mijn advies: koop bij een webwinkel waar je wel gratis kunt retourneren!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

jobra 30-09-2017

matig service

Een bestelling gedaan maar werkte niet goed, teruggestuurd naar postbusadres. Bedrag terug gekregen na 2 weken. Ik moest de verzendkosten wel zelf betalen!
heen en terugzending totaal € 6,90.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces

Wietse 26-09-2017

Aftersales niet bestaand

Twee SSD’s en twee mushkin DDR3 geheugen modules besteld. Met de SSD’s geen problemen, echter met het geheugen viel niets te beginnen. Vier systemen getest waarin booten niet mogelijk was en een vijfde systeem waarbij na het booten windows niet geladen kon worden.
Hierna een RMA aangemaakt en de modules teruggezonden waarna deze door Alternate twee maal ‘getest’ zijn en niet defect bevonden?
Alternate heeft hierna de modules naar mij terug gestuurd en ben wederom gaan testen in twee systemen waarvan wederom één machine welke niet wilde booten met welke Mushkin module dan ook. Hierna heb ik de modules afzonderlijk getest in een systeem voorzien van een MSI H81M-E33 moederbord waarin alle geheugen instellingen zijn in te stellen.
Met geen enkele instelling bootte het systeem. Dit op automatische instellingen of door eerst ander geheugen te gebruiken en de timings losser in te stellen en de snelheden stapsgewijs aan te passen naar uiteindelijk de helft van de snelheid volgens de specificaties.
Het geheugen heb ik nu getest in zeven systemen en nog steeds heb ik geen systeem gevonden waarin ik de modules kan gebruiken. Het enige systeem waarmee het mogelijk bleek om te booten was met een Asrock B75M moederbord, maar Windows laden bleek dus te veel gevraagd.
Dit alles is gemeld bij Alternate en zij blijven stug volhouden dat het geheugen in orde is en niet terug kan worden genomen.
Kortom, ik ben zwaar teleurgesteld in Alternate!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

A 25-09-2017

Defecte producten met tragische klantenservice

290x Lightning gekocht bij Alternate, slechtste exemplaar in bestaan met coil whine gekregen. Na 2 jaar al defect onder normaal gebruik. Terug gestuurd voor RMA. 3 maanden moeten wachten op defect retour sample met enorme fan ratel die niet eens wou postten. Gevraagd om een directe vervanging. Wederom wordt mijn kaart 1 maand vastgehouden, telkens gezegd "volgende week komt hij" wanneer ik bel en er wordt gezegd dat zij "niks kunnen doen". Waardeloze winkel welke zich niet aan zijn afspraken houdt. Zal hier absoluut nooit meer iets bestellen

Marina 24-09-2017

Perfect

Snel het goede produkt in uitstekende staat bezorgd voor de laagste prijs! De headset werkt volgens produktomschrijving en doet waarvoor het gekocht is.

Jimmy 22-09-2017

Tot nu toe helemaal niet tevreden

Heb hier ongeveer 2 weken geleden een desktop samengesteld. Onderdeel waar ik het meest moest op wachten was 4 werkdagen, de andere goederen waren allemaal in stock. Nu, 2 weken later is het onderdeel nog niet in stock, heb het kunnen vervangen via mail, nu plots is de videokaart niet meer in stock, staat ze ineens op preorder, vraag naar gedaan, exacte levertijd is niet bekend. Ik vind toch dat als je een desktop samenstelt, dat ze op hun minst de artikelen die je kiest voor je build én die in stock zijn, ze aan de kant kunnen leggen aangezien je ze toch al op voorhand hebt betaald. Research gedaan naar hoe lang het duurt moest je de aankoop annuleren, komt ook weer op een week of 3 terecht. Eerst moet je wachten op een antwoord en goedkeuring via mail, daarna kan de refund nog eens 30 dagen duren. Volgende keer gewoon via Coolblue alle onderdelen bestellen en zelf in elkaar steken. Niets dan miserie hier...

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces

dan 09-09-2017

dik tevreden

hdd besteld. beste prijs , goede , duidelijke website , snel geleverd en deugdelijk verpakt. kortom , alles positief

N.k 30-08-2017

Zeer slechte service

Zeer slechte shop. Ze sturen n kapotte harde schijf en zeggen dat het niet kapot was. We krijgen niks vergoed!!! Nooit koop ik daar nog. Ballentent

Halkes 24-08-2017

Klote service!

Geleverd product was bij binnenkomst stuk. Ditect terug gebracht naar de winkel en na heel veel moeite hebben ze besloten het product terug te nemen. Na 6 telefoontjes en 3 weken nog steeds mijn geld niet terug!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Bram 22-08-2017

Ver van wegblijven

Deze shop laat je in de kou staan als hun product niet defect blijkt. Ik heb een bouwstofzuiger gekocht en die gaf na kort gebruik al de geest. Vervanging was niet voorhanden. Ik wilde graag mijn geld terug om een nieuw ergens anders te kunnen kopen. We zijn nu twee weken verder, na weer contact opnemen blijkt het apparaat naar de fabrikant terug zodat er nog drie of vier weken bijkomen. Alternate doet verder niks terwijl ik de verbouwing zonder moet doen... met hun computerspullen heb ik geen ervaring, maar voor service of coulance na afloop moet je deze winkel iig mijden.

Bertus 21-08-2017

Super snelle service en goede communicatie met de helpdesk.

Na twee foutieve bestellingen door mij werd het door de helpdesk zonder zeuren perfect opgelost.
Een hele vriendelijke meneer heeft voor mij het goede product opgezocht ,
Perfecte service, echt een aanrader op hier wat te kopen met zoveel keus.

johannes duin 18-08-2017

topwinkel

al veel artikelen besteld op de website van Alternate nog nooit een probleem gehad topservice
s' avonds laat besteld de volgende morgen geleverd website ziet er prima uit zeer overzichtelijk

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marja 18-08-2017

Slechte klantenservice omtrent geld retourneren!

Na een harde schijf te hebben besteld van 52.94 is deze kapot dus retour gezonden en geld zou binnen 4 dagen terug gestort worden niet gebeurd dus ik bellen was nog niet naar de boekhouder toe maar zou weer binnen 4 dagen teruggestort worden weer niet gebeurd dus ik bellen ja waren IBAN kwijt ik bankrek doorgegeven wat ze allang hadden en binnen 2 dagen zouden ze het terug storten dus weer niet gebeurd ik weer gebeld nu is er een probleem tussen de boekhouder en de klantenservice maar wordt uitgezocht dus weer wachten op mijn geld belachelijk gewoon het hangt ergens zeggen ze nou lekker rente trekken van mijn geld nooit meer iets bestellen daar wat een slecht bedrijf is dit zeg bah bah en nog eens bah ik wacht het nog 1 keer af en dan gaan we langs het bedrijf zelf om het dan maar op te halen !

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

H. de Bruin 16-08-2017

Herman

Alternate altijd gezeur met levering en garanties. Verder zit er gewoon 2e hands spul tussen waar je de nieuwprijs voor betaal. Kortom na 4 systemen gekocht te hebben van ongeveer € 1.000 worden de volgende bestellingen bij CoolBlue gedaan.

Richard30 06-08-2017

Slechte service

Had een 8TB schijf gekocht en die was al defect bij het uitpakken. Gebeld en een retourformulier gekregen. Vanzelfsprekend wil ik een werkend, nieuw product. Maar omdat ik in het reparatie-proces zit (niet door mij gekozen, maar door de medewerker van Alternate) zou ik de koop niet ongedaan kunnen maken, wat mij doorgaans een schending van mijn rechten lijkt. Ik wil geen reparatie, ik wil een nieuw product of mijn geld terug. Maar blijkbaar is dat allemaal te lastig...

Khalid 03-08-2017

Dell Monitor

Ik had een verkeerde Dell monitor besteld die ik heb geretouneerd. Een paar dagen later kreeg ik een email van een medewerker met daarin meer dan 20 printscreens om zogenaamd aan te geven dat de monitor is gebruikt!!!! (vingerafdrukken) Ik heb de monitor letterlijk op mijn bureau geplaatst en vervolgens weer in de doos gezet. Conclusie uiteindelijk ik kon mijn geld niet volledig terug krijgen maar ik kon mijn geld alleen terugkrijgen met een waardevermindering van 30% wat een Onzin!!!!!! Natuurlijk niet mee akkoord gegaan en gevraagd of ze de scherm opnieuw naar me wilden opsturen. Ik was van plan om namelijk een duurder scherm via hun website aan te schaffen maar na deze actie ga ik dat absoluut niet doen!!! Ik beveel niemand deze winkel aan!!!

LeoM 29-07-2017

Fantastisch!

Set homeplugs gekocht. Prima product en supersnelle levering. Alles werkt zoals verwacht, een zeer tevreden consument dus.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Daniël 22-07-2017

Gewoon goed.

Ik heb bij deze webshop al vele dingen gekocht, en de service is altijd goed. Donderdag had ik een nieuwe PC besteld, maar doordat 1 onderdeel niet aanwezig was (een molex splitter kabel 3-pin), en onbekende levertermijn had, had ik een email verstuurd. Ik werd later op de dag gebeld en toen kon ik heel simpel het product veranderen (een andere kleur die wel op voorraad was) en wat bij bestellen, kreeg een nieuwe factuur en zo gedaan. Later kwam ik er achter dat ik geen 3 fan headers had maar 2 + 1 cpu fan header. Ik heb snel weer gebeld en kreeg dezelfde man (Daniël, tevens ook mijn naam) aan de lijn. Ik heb mijn probleem dus uitgelegt en we hebben samen naar een goed werkende oplossing gezocht.

De klantenservice neemt de tijd, en zijn heel klantgericht. Ook denken ze met je mee en word er dus samen naar een oplossing gezocht!

Ook zijn al mijn bestellingen uitstekend verpakt, en heb ik (nog) nooit geen transportschade meegemaakt.

Nu is het wachten op mijn PC (ze hebben het waarschijnlijk vrij druk momenteel).

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Woal 21-07-2017

Trage verzending

Geheugenkaarten besteld voor de vakantie,trage verzending. Na 4 dagen verzonden. Op vakantie gegaan zonder de bestelde geheugenkaarten.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd

Nick Hartman 13-07-2017

Goed en werkend aangeleverd

Goeie site, alles duidelijk en goed aangeleverd. De site leverd goede producten voor een goede prijs/kwaliteit. Op de meeste producten zit goede garantie en alles werd optijd aangeleverd

Joost 13-07-2017

Onbetrouwbaar

Als ik een nieuwe SSD speciaal bij alternate bestel omdat ik hem de dag erna in huis wou hebben, dan ik toch verwachten dat hij er na 1 dag is.

Na 6 dagen nog geen SSD ontvangen en er wordt ook niet gereageerd op mijn mails.

Rob 03-07-2017

Service valt me zwaar tegen

Een heel stug bedrijf dat niet zo goed met zijn klanten om weet te gaan.
Ik heb er een "zware/krachtige" en dus dure laptop gekocht voor zakelijk gebruik, eenmaal klaar met alle software installeren, op elkaar afstemmen en tweaken begon ik met het downloaden van de content die bij de software hoort (ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor video productie dus denk aan het binnenhalen van de stockmusic, aftereffects templates, stock beelden etc).
Toen kwam ik er achter dat de netwerk adapter welke in de laptop zit erg onstabiel is en de verbinding tijdens grote downloads regelmatig weg valt. Voordat ik de schuld bij de laptop zocht dacht ik eerst nog even dat mijn router misschien kuren had dus vervolgens ook op andere lokaties getest helaas met hetzelfde resultaat.
Omdat ik nog een simpele 2,4G USB netwerk adapter had liggen ben ik vervolgens daarmee gaan testen en de verbinding bleef daarmee wel stabiel.
Toen ik Alternate belde werd mij verteld dat ik de laptop mocht retourneren en ik het geld zou terug krijgen, echter doordat ik al bijna 30 manuren in de laptop had zitten en het apparaat verder goed werkt zag ik deze mogelijkheid niet zitten, ik heb gevraagd of ze de harde schijven dan misschien wilde overzetten naar een andere laptop (precies hetzelfde model en type) dit was allemaal lastig.
Toen ik vroeg hoelang het zou gaan duren als ik de laptop ter reparatie aanbood werd mij verteld dat dit minimaal enkele weken zou gaan duren, ook dit vond ik geen optie. Vervolgens bood ik aan om me een goede dualband USB netwerk adapter te geven en dan zou ik er vrede mee hebben dat de internet adapter kapot zou blijven, er werd verteld dat ik die adapter dan gewoon zelf moest gaan kopen, dit heb ik uiteindelijk ook gedaan bij een concurrerend bedrijf (Informatique) die wel weet hoe ze met klanten om moeten gaan.
Ik heb geen goed woord over voor deze gang van zaken en ben erg teleurgesteld in Alternate.nl
Ordernummer 255903197 / 26-06-2017

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice