Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 50 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

5,1

Man Fung 01-03-2017 Via de website gekocht

Beste winkel

Vind deze shop het beste aangezien je veel korting krijgt op gaming spullen of extra's en daarbij is de klanten service erg vriendelijk en snel geregeld. Had ook een vraag gesteld over hardware en ze belden mij gelijk op en ik was erg tevreden over hoe ze het onderhandelen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Pascal den Haag 01-03-2017 Via de website gekocht

Super service

De service van Alternate is super de prijzen vergeleken andere webwinkels zijn super scheelt vrijwel op alle producten een paar tientjes , De levering van de producten die ik heb besteld in de afgelopen jaren altijd op tijd geen schade. gewoon een super webwinkel..

Pluspunten

• Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Pieter Aarts 01-03-2017 Via de website gekocht

Zeer goede service

je word zeer goed te woord gestaan en geholpen
zelden zo een goede service gekregen
ik bestel voortaan alles bij Alternate
ga zo door

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

adm 01-03-2017 Via de website gekocht

Top service en levering.

Goedkoper artikel hier gevonden, besteld en betaald.
De volgende dag naar volle tevredenheid artikel ontvangen.
Dat is pas service.

Tom 28-02-2017 Via de website gekocht

Goede service

Heb hier gisteren mijn samengestelde PC in onderdelen besteld. Alles was direct leverbaar stond er, dit was echter niet het geval na dat ik de onderdelen had besteld. Mijn processor koeler was namelijk niet op voorraad. Ik heb meteen contact opgenomen met de klantenservice en werd hier vriendelijk geholpen. Samen met de medewerker heb ik gekeken voor een nieuwe koeler en hij heeft de bestelling meteen aangepast, zodat mijn bestelling alsnog vandaag verzonden kan worden! Top service!

Kees 23-02-2017 Via de website gekocht

Goede kwaliteit. Goed verpakt om schade te voorkomen.

Goede kwaliteit. Goed verpakt om schade te voorkomen.
Ben zeer tevreden over de bestellingen nu en in het verleden.

Pluspunten

• Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

J. Simon 21-02-2017 Via de website gekocht

Levering Alternate

Voor de eerste keer grotere bestelling geplaatst. In het begin even wennen hoe juiste producten te vinden. Afhandeling en snelheid van levering is super en correct. Complimenten.

daviddutch 13-02-2017 Via de website gekocht

Service "helaas wij kunnen niks doen", geen oplossing bieden

Moederbord gekocht, blijkt oude bios (3maanden oud) welke processor niet ondersteund, dan krijg je als mededeling wij leveren met oude bios want zo krijgen wij ze en wij kunnen deze niet updaten omdat ze dan niet als nieuw verkocht kunnen worden. hopend u voldoende te hebben geïnformeerd. Met andere worden helaas pindakaas en zoek het verder maar uit. Totaal geen oplossing aandragen zoals meneer vervelend, als u even langs komt updaten wij het voor u.!!!

Als je dan ervaring en review op hun site schrijft wordt hij weer weggehaald , dus ja dan maar op alle andere plekken.

Dit was dus echt wel de laatste keer dat ik hier besteld heb. Service level is onder het vriespunt.

----------- (fabrikant Asrock heeft wel super geholpen met super service om het bios op goede niveau te krijgen, dus service bestaat wel, alleen niet bij de winkel waar je het koopt)

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Leo 13-02-2017 In de winkel gekocht

MSI Videokaart - Armor RX 480

Geeft uitstekende beelden is heel snel en heel stil. Ik heb deze kaart aangeschaft om ook 4K video's, die ik zelf maak, ook te kunnen bewerken. Met de vorige kaart gebeurde het nogal eens dat de beelden "Frooze" (bevroren). Toen ik Alternate belde voor ondersteuning bij het maken van een keuze werd ik zeer accuraat te woord gestaan en werden de goede vragen gesteld. Uiteindelijk tot de keuze gekomen van de MSI videokaart de RX 480 Armor. Blijkt voor mij een prima advies en keuze.

Pluspunten

• Retourproces
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Ce vG 09-02-2017 Via de website gekocht

Verschrikkelijke service

Snelle levering, veel betaalopties en een ruim aanbod brachten wel enig vertrouwen. Totdat ik met de klantenservice in contact kwam. Voor een kabeltje dat miste bij de voeding, werd eerst het verkeerde kabeltje opgestuurd. Ik kan hier nog wel op inkomen vanwege mijn gebrek aan kennis, waardoor er miscommunicatie zou kunnen zijn voorgekomen.
Echter wilde men vervolgens niet geloven wat er aan de hand was, moest de hele voeding eruit, zodat hun konden kijken wat er moest gebeuren. Echter was er al drie keer uitgelegd door mijn vriend ( die wel ict kennis heeft ) wat er aan de hand was.
Heb een mailtje verstuurd met foto's en bewijs dat het kabeltje er wel degelijk bij hoort te zitten, en kreeg een kort en onpersoonlijk antwoord terug. We zijn nu 6 dagen later, en nog steeds geen kabel, of een excuus.

Klantenbinding of vriendelijkheid hebben ze overduidelijk nog nooit van gehoord bij dit bedrijf.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Danny 08-02-2017 Via de website gekocht

Prima en snelle service!

Alternate bied vrijwel alles en de service is prima!
Verzending en duur reeds voldaan en houden zich prima aan de afspraak.
Bij Alternate kan je met een gerust hart een bestelling plaatsen want 9 van de 10 keer....volgende dag in huis en stevig met zorg ingepakt!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ricardo 06-02-2017 Via de website gekocht

Altijd prima

Ik bestel al een jaar of 10 met enige regelmaat bij Alternate en ik heb nooit problemen ondervonden. Het is een keer voorgekomen dat ik een moederbord besteld had waarbij ik bij het plaatsen van de CPU, de socket pins per ongeluk verbogen had. Het moederbord kon ik probleemloos ter reparatie terugsturen en kreeg hem +- 1 week later werkend weer terug. Ik ben een tijdje in Duitsland woonachtig geweest, maar Alternate DE accepteerde mijn PayPal en mijn Creditcard betaling niet. Alternate NL dacht prima mee en ik heb mijn bestelling bij hun kunnen plaatsen waarna het netjes in Duitsland werd afgeleverd. Kortom: ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

P.Rill. 27-01-2017 Via de website gekocht

Snelle leverig zeer correckt.

Dat had ik reeds gemeld dat kan gewoon niet beter je heb het inderdaad vandaag besteld morgen in huis ik niet duidelijker wezen!

UndutcHes 25-01-2017 Via de website gekocht

Service klachten?

Een tijdje geleden heb ik een beeldscherm gekocht. Dat zou je nooit denken, maar raad is wat: dat ding was hartstikke defect! Toen heb ik hem terug ingepakt en gelijk geretourneerd. Omdat de klantenservice het zeer goed deed, heb ik vlot een telefoontje gekregen. De boodschap was: "U hebt het zonder externe extra doos opgestuurd, waardoor de verpakking niet als nieuw uit zag. Bovendien zijn er sporen van gebruik gevonden, waardoor het niet opnieuw verkocht kan worden. U krijgt hem dus weer opgestuurd en u mag hem dan houden". Wat zou u dan denken in zo'n geval? Ik zou zeggen: hoe kom ik achter of het beeldscherm het doet, als ik het niet gebruik? Gelukkig ben ik verder juridisch onderbouwd. Ik heb toen direct een boze juridische brief gestuurd en het termijn gegeven om mijn geld terug te storten. Uiteraard hebben ze hierna binnen de gestelde termijn mijn geld teruggestort, maar ik was als klant geblokkeerd ))) Dat laatste was uitermate onnodig, want ik ga zelf nooit wat kopen bij dit bedrijf. Normaliter biedt het bedrijf het excuus voor het ongemak aan of zelfs een compensatie en dan ga je ermee verder zaken doen, alsof er niets aan de hand was. Integendeel, ze hebben mij in geval de schuld gegeven voor het defecte product en mij geblokkeerd.

Pluspunten

• artikel was wel geleverd
  • klantenservice is wel aanwezig

Minpunten

• artikel was defect
  • klantenservice is niet klant-, maar winstgericht

Herman Nijhuis 22-01-2017 Via de website gekocht

Goed winkeltje hóór!

Goede site, snelle levering en goed produkt, dus álles wat een klant wenst. Én toch óók belangrijk.....prima prijsstelling.

Pluspunten

• Snelle levering
  • Goed produkt

Wil Duis 28-12-2016 Via de website gekocht

Geen alternatief voor alternate

Helaas geef ik nooit een 10 als score omdat het altijd beter kan.
Ik bouw al jarenlang mijn eigen PC's met de PC Builder van Alternate. Dit was de 5e.
PC Builder is en blijft een geweldige service.
Alleen jammer dat deze service nu wat minder prominent zichtbaar is op de website.
Je moet echt een beetje zoeken, maar hij is er nog steeds.
Wellicht ook een beetje de tijdgeest, vanwege de opkomst van laptops en tablets, snap ik allemaal.
Maar voor degenen, met een beetje PC achtergrond, die echt hun eigen "Personal Computer" willen bouwen is er "No Alternative For Alternate".
Dat is mijn mening al jarenlang, en zojuist ook weer bevestigd.
En over de service hoeven we het eigenlijk niet eens te hebben, want die is al jarenlang tegen de perfectie aan.

Wil Duis

Pluspunten

• PC Builder service
  • Service
  • Levering

Minpunten

• Zichtbaarheid van PC Builder service

René 11-12-2016 Via de website gekocht

Zeer slechte service bij alternate

Ik heb mijn laptop 3 keer moeten opsturen omdat hij telkens met het zelfde probleem had (hij starten niet op) wat niet werd opgelost. Hierdoor heb ik de laptop 3 maanden moeten missen. Na reparatie zou je verwachten dat je hem terug krijgt zoals ingeleverd. Maar nee hoor. Bij mij stond er Windows 10 op maar bij terug komst na de derde keer in eens Windows 8. Om alles weer te laten werken 3 keer kosten moeten maken. Maar ook hier geven ze niet thuis. Moet maar een back-up maken. Maar als je computer niet meer werkt kun je geen back-up maken. Ook late reactie op klachten en reparaties duren erg lang bijna zeker een maand. Alternatief product krijg je niet. Ook de garantiecertificaten die ze verkopen stellen niks voor. Heb je helemaal niks aan, pure oplichting.

Pluspunten

Minpunten

• Slechte service
  • Geen compensatie bij extra kosten
  • Geen vervangend product ook niet na 3 keer
  • Garantiecertificaten stellen niks voor

J.Klaassens 09-12-2016 Via de website gekocht

koffie kopjes

perfect en supersnel geleverd en een prima product. de onderlinge communicatie die ik heb gehad met het bedrijf was uitstekend.

Pluspunten

• snel
  • website overzichtig
  • prima kwaliteit

Minne de Jong 28-11-2016 Via de website gekocht

Minne de Jong

Leveringen op tijd en bij vragen krijg je duidelijke antwoorden.
Goede en duidelijke website zodat je snel kan vinden wat je zoekt.

Pluspunten

• Goede website
  • snelle levering
  • goede garantie

Minpunten

• GEEN

linsi 22-11-2016 Via de website gekocht

Prima webshop

Ik vind het een prima shop. Goede ervaringen mee. Alles staat duidelijk op de website en zelfs een verwijzing naar de outlet ( indien het product aanwezig is) Omschrijving van het de producten is ook goed. Hiervoor gekozen omdat ze mijns inziens een goede naam hebben en ook niet duur zijn.
Levering ook op tijd, precies volgens afspraak.

Pluspunten

• snelle levering
  • overzichtelijke site
  • niet duur

M 22-11-2016 Via de website gekocht

Slechte retourservice

Een universeel artikel besteld inclusief Verzendkosten! en dan denk je universeel dat past, helaas dus niet.
Wel is het product snel en goed geleverd.
Echter ik wil het artikel retourneren, wat ook wel kan, maar omdat het in een pakket zit, betaal ik € 6,95 voor de portokosten zelf! Dit is nog meer dan het product zelf kostte dus ik moet het product maar houden omdat het me anders dus véél te duur wordt.
Ik heb gebeld met de klantenservice maar sorry mevrouw deze regels hanteren we. Ik vind dit dus een slechte service. Normaal als je iets online besteld betaal je verzendkosten maar hierin zit dan ook de service dat het retour kan zonder kosten.
nu ben je haast verplicht dan het product maar te houden wil je geen dief van je eigen portemonnee zijn.

Minpunten

• de retourservice
  • kleine producten verpakt als een groot pakket
  • producten (onder de € 7) stuur je dus niet retour

Sw333t 21-11-2016 Via de website gekocht

Fijne website, vlotte levering.

Ik wist wat ik zocht (een Intel Nuc) en kreeg dit via de site ook snel gevonden.
Bestellen ging makkelijk en werd goed op de hoogte gehouden over de status.

Product werd de volgende dag al geleverd en zat goed verpakt. Met de klantenservice geen ervaring mee (niet met deze order, met andere orders uitstekende ervaringen mee).

Pluspunten

• Goed werkende website
  • Goed verpakt

Iclamer 19-11-2016 Via de website gekocht

Aftersales

Over het algemeen ben ik altijd wel tevreden geweest over Alternate.nl, maar deze ging het helaas toch mis met de aftersales. Het bovenstaande product besteld op 25-05-2016, maar pas ontvangen op 26-10-2016(aangenomen door m'n buurman wegens vakantie). Hier heb ik niet zo'n probleem van gemaakt dat de levertijd belachelijk lang was, ik wilde immers perse dit product. Wat mij wel tegenvalt is omdat mijn buurman het pakket heeft aangenomen ik buiten de wettelijk afkoelperiode val en het product niet meer kan retourneren. Maar voor een product waar ik eigenlijk niet meer op zat te wachten/vergeten was, ik voor een aantal weken op vakantie was en dat het bijna een half jaar na datum aankomt, mag je in mijn mening wel iets coulanter zijn als je klant aangeeft hoe de vork in de steel zit. Hiermee spoel ik 50 euro door de plee en zijn zij een klant kwijt. Want ik snap best dat ik mijn geld niet meer terug kan krijgen, maar laat het omruilen geschieden met een tegoedbon of iets dergelijks. Zo besteed ik het beoogde bedrag nog bij Alternate.nl en ben ik blij dat ik in ieder geval niet helemaal mijn geld kwijt ben.

Gappie 17-11-2016 Via de website gekocht

Super tevreden!

Goede productomschrijving, goede prijs en snelle levering. Duidelijk, snel en betrouwbaar! Een 10 voor Alternate!

Pluspunten

• Betrouwbare productomschrijving
  • Snelle levering
  • Goede prijzen

Menno 15-11-2016 Via de website gekocht

Slechte garantie service

Ik heb een half jaar geleden een PC aangeschaft via Alternate. Sinds een paar maanden begon de aan/uit knop gebreken te vertonen en momenteel krijg ik met moeite mijn PC nog aan. Uiteraard heb ik nog garantie maar ik moet hiervoor de PC weer opsturen en gemiddeld duurt het 3 tot 4 weken voordat ik deze weer terug heb. Ik kan echter niet eens een week zonder mijn computer met name omdat ik er een gedeelte van mijn inkomen mee verdien.

Ik heb daarom een aantal voorstellen gedaan.

[*]De PC persoonlijk langs te brengen in Ridderkerk, het overzetten van de hardware in een nieuwe kast kan ik als hardware leek binnen een half uur dus een expert bij Alternate zou dit sneller moeten kunnen.
[*]De defecte behuizing leeg opsturen en mijn hardware tijdelijk in een andere behuizing zetten zodat ik gebruik kan maken van mijn PC.
[*]Zelf dezelfde behuizing kopen en inbouwen, Alternate kan dan het bonnetje vergoeden. Ik zou bijvoorbeeld een video kunnen maken als bewijs van het defect.

In alle 3 gevallen lijkt mij dit gunstiger voor beide partijen, echter staat Alternate erop dat ik de volledige kast retour stuur. Ik had aangegeven dat dit geen optie was. Wellicht handelt Alternate binnen de regels maar ik noem dit geen service. Wees dus bewust dat bij een defect U een maand of misschien wel langer zonder PC zit als U gebruik wilt maken van de garantie.

Minpunten

• 3 tot 4 weken zonder PC
  • Verpakking voor verzending op eigen kosten
  • Verzekering voor verzending op eigen kosten

Arjen 10-11-2016 Via de website gekocht

Slechte service en onbetrouwbaar bedrijf

Voor service moet je niet bij Alternate zijn. Ik kwam er naar een paar weken met een andere lichtinval achter dat er wat krassen op mijn nieuwe laptop zaten. Gemaild met Alternate en ze wijten het aan het feit dat het aan mijn laptoptas zou liggen. Aangegeven dat dit onmogelijk is, aangezien mijn oude laptop jaren in en uit deze laptoptas is geschoven en geen enkele kras heeft. Zoals op verschillende websites al te lezen is, is de service waardeloos. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze mij een beschadigde laptop hebben geleverd. De laptop was ook nog eens 20 euro goedkoper dan de dag erna zonder dat er sprake was van een actie. Dus nog meer de indruk dat Alternate mij een beschadigde laptop heeft verkocht. Dus wees gewaarschuwd als je iets bij Alternate wilt kopen. Wellicht leveren ze jou ook een beschadigd product.

Assortiment
Men denkt niet mee over een oplossing die zowel voor de klant als voor Alternate acceptabel is. Slechtste service die ik ooit heb meegemaakt.

Minpunten

• Waardeloze klantenservice
  • Onbetrouwbaar

Thomas 03-11-2016 Via de website gekocht

Slechtste webshop ooit!

Waardeloos! Ik had een Laptop besteld voor duizend euro. Waar ik vervolgens ook nog eens verzend kosten over moest betalen. Ik heb deze laptop kapot aangeleverd gekregen. Vervolgens geretourneerd waarop zij beweerden dat ik deze laptop zelf had beschadigt en ik ben hem 5 weken kwijt. Ofterwijl, ik ben 1000 lichter en ik heb 1 dag een kapotte laptop in huis gehad en zit bijna 5 weken zonder laptop! Ook was de klachten behandeling verschikkelijk. De mensen aan de telefoon waren niet helpvol. E-Mails werden belachelijk laat beantwoord, en de garantie procedure duurt veelste lang!

Minpunten

• KlantenService is abseurd slecht
  • Kapotte producten aangeleverd
  • Kapot aangeleverde producten niet vervangen
  • Betalen voor verzending ongeacht bedrag
  • Geen enkel pluspunt. Kutsite!

Thomas 02-11-2016 Via de website gekocht

Slechtste webshop OOIT!

Waardeloos! Ik had een Laptop besteld voor DUIZEND euro. Waar ik vervolgens ook nog eens verzend kosten over moest betalen. Ik heb deze laptop KAPOT aangeleverd gekregen. Vervolgens geretourneerd waarop zij beweerden dat ik deze laptop zelf had beschadigt en ik ben hem 5 weken kwijt. Ofterwijl, ik ben 1000 lichter en ik heb 1 dag een kapotte laptop in huis gehad en zit bijna 5 weken zonder laptop!
Ook was de klachten behandeling verschikkelijk. De mensen aan de telefoon waren niet helpvol. E-Mails werden belachelijk laat beantwoord, en de garantie procedure duurt VEELSTE lang!

Minpunten

• KlantenService is abseurd slecht
  • Kapotte producten aangeleverd
  • Kapot aangeleverde producten niet vervangen
  • Betalen voor verzending ongeacht bedrag
  • Geen enkel pluspunt. Kutsite!

Jack 17-10-2016 Via de website gekocht

Alternate

Een prima zaak met een hele deskundige en klantvriendelijke service, de bestellingen worden snel en keurig geleverd.

Jaap v.d. Winden 17-10-2016 Via de website gekocht

Computerstore Alternate

Al klant sinds het eerste uur. Ruim assortiment, goede kwaliteit, snelle levering. Vroeger puur alleen voor de computer. Jammer dat dit niet meer zo is.

Pluspunten

• Ruim assortiment
  • Kwaliiteit
  • Goede prijs

Minpunten

• Niet alleen computer

Vincent 12-10-2016 Via de website gekocht

Super service

Fantastische service, meerdere keren gebeld voor vragen en elke keren goed geholpen! Vragen vanuit bedrijf kwamen ook goed, wat fout bestelt werd meteen opgelost echt service! Bijna mijn hele pc bestelt daar voor een super goedkoop prijsje!

Pluspunten

• Goedkoop
  • Service
  • Vriendelijke
  • Bedrijfs vriendelijk
  • Duidelijke site

Johan 10-10-2016 Via de website gekocht

Garantie

In july 2014 een Samsung LCD monitor gekocht, na 22 maanden werd de monitor aan 1 zijde zwart. Hierover contact opgenomen met Alternate en een foto toegezonden van het beeldscherm. We konden de monitor retour sturen voor insturen voor beoordeling door Samsung.
Netjes kregen we een verzend label toegestuurd en daarmee hebben we de monitor retour gestuurd, we waren echter 1 ding vergeten en dat was om de adapter mee te zenden. Na enige tijd hebben we de adapter nagestuurd.

Hierop kregen we de mededeling dat de monitor buiten de garantie viel omdat de adapter na de garantie periode was aangeleverd.
Toch raar dat als je de monitor binnen de garantie termijn inlevert er door het niet meeleveren van een adaptor de garantietermijn kan verlopen.

De service en de garantie van Alternate zijn hierdoor ver onder de maat. Product op tijd aangeleverd echter wordt er alles aangedaan om onder de garantie uit te komen.
Toch zeer triest

Minpunten

• garantie
  • service
  • kwaliteit

P.Beelen 22-09-2016 Via de website gekocht

Goede duidelijke webshop, snelle levering.

Duidelijke webshop.

Laatste jaren meerdere pc hardware besteld, waaronder als laatste een videokaart.

Makkelijk gevonden, en ruime keuze in het assortiment. Voor 22u besteld, volgende dag rond 13u geleverd.
Super snelle levering.

Duidelijke webshop, overzichtelijk, en ruime keuze pc hardware.

Nog nooit problemen gehad met levering, of garantie.

Pluspunten

• Super snelle levering
  • Duidelijke website

Minpunten

• Online betaling storing

gerrit 10-09-2016 In de winkel gekocht
ridderkerk

artikelen zien er mooi uit maar werkt vaak niet

een winkel met een heel slecht werkende klantendienst arrogante mensen geen verstand van zaken beloften die worden gedaan worden niet nagekomen zelfs als je een nieuwe computer koopt nieuw uit de doos die afgesloten is haal je uit de doos is kapot dan ga je terug krijg je geen nieuwe dan is hij gebruikt volgens hun.en dat niet een keer en vraag je om van te voren te testen dan zeggen ze ja en doen nee

alles gaat goed als je kom kopen tot je wat vraagt

al een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd

Minpunten

• slechte klantenservice
  • arrogant personeel
  • beloven veel

3425873 30-08-2016 Via de website gekocht

Levering correct maar retour geen mogelijkheid.

Had een bestelling geplaatst en deze tijdig en correct ontvangen. Toch besloten het retour te sturen, geen reactie gehad, alleen bevestiging van ontvangst.

Heb uiteindelijk telefonisch contact met Alternate opgenomen, ze wilde het artikel niet retour nemen omdat het in gebruik genomen was. Ook al was ik bereid te compenseren in verband met waardevermindering van het product.
Let op! Ze zijn wettelijk verplicht een dergelijk compromis te maken, tenzij anders vermeld in de algemene voorwaarden.

Bestellen is gemakkelijk, echter is het retourneren van een product een stuk lastiger.

Pluspunten

• Snelle levering

Minpunten

• Regels niet nageleefd

GJIT 30-07-2016 Via de website gekocht

3,5

Goede producten naar zeer slechte after sale. Product gekocht van bijna €1500.

Zeer slechte helpdesk met beperkte kennis en inlevingsvermogen.

Aanbeveling
Door de zeer slechte aftersale geen aanrader. Servicedesk heeft slechte kennis van interne processen en weet op de meeste vragen geen antwoord. Heeft ook totaal geen mandaat waardoor er altijd terug moet worden gebeld omdat informatie bij collega's moet worden opgevraagd.

Ultiemwaarheid 23-07-2016 Via de website gekocht

Nou, kopen is makkelijk maar zodra er een probleem voorkomt dan retourneren wordt je onmogelijk gemaakt

Gebeld en ik werd behandeld alsof ik een jood was in een nazi camp.

Assortiment
Ze hebben wel veel keuzen maar dus geen empathie voor hun klanten

Aanbeveling
Zeer slecht aangezien het is duidelijk dat ze de retour gewoon moeten terugnemen maar nu moet ik een rechter inschakelen voor een miezerig bedrag.

Extra toelichting
Ja, ik raad aan mensen om meer te doen tegen Alternate want de arrogantie die daar heerst komt door dat mensen weinig tot niks doen tegen hun wanneer ze niet aan de afspraken houden.

R. 10-07-2016 Via de website gekocht

Feel keuze en del geleverd

Met garantie nooit problemen mee gemaakt en geld goed en snel terug gestort.

Veel keuze

Avro 04-07-2016 Via de website gekocht

Iets meer dan een jaar geleden had ik een stoel; 'AKRACING K7012 Gaming Chair' gekocht bij de betreffende verkoper; Alternate. Toen het verbinding stuk tussen de lucht veer en de stoel scheurde heb ik contact opgenomen met Alternate. Die beweerde dat een rood dopje (die niet in de handleiding beschreven stond) de oorzaak was van het probleem en dat het onder 'user abuse' viel.

De fabrikant; Akracing daarentegen beweerde iets heel anders, ze vertelden dat het dopje nooit de oorzaak geweest kan zijn geweest en dat zij zich ervan bewust waren dat er een fout stond in de gebruiksaanwijzing. Ze vroegen mij vriendelijk om mijn gegevens door te geven, waarna zij de onderdelen gratis zouden opsturen. Zelfs met het verhaal van de fabrikant bleef Alternate staan op user abuse.

Moet wel eerlijk vermelden dat Alternate zo 'vriendelijk' was om een claim te doen bij de fabrikant (nadat ik er zelf voor had gezorgd dat de fabrikant mij de onderdelen vervanging had toegezegd).

Aanbeveling
Het bovenstaande stuk is alles omvattend.
Uiteindelijk is de stoel gemaakt, maar zit ik nog wel met vervangingskosten zitten. Verder was het mail contact niet optimaal, Alternate deed er soms wel erg lang over om op een mail te reageren en vaak moest ik een vraag meerdere malen herhalen, voordat ik een duidelijk antwoord kreeg.

leo 22-06-2016 Via de website gekocht

niks geen gemak , hoop problemen geen garantie en brutaal personeel

niks geen gemak , hoop problemen geen garantie en brutaal personeel

Assortiment
wel veel spul ,alleen hopen dat het ook echt doet ander ben je je geld kwijt

Aanbeveling
erg slecht bedrijf,heel veel dingen zijn stuk van hun

Extra toelichting
heb een moederboard gekocht bij alternate,bij inbouw bleek deze stuk te zijn, heb toen gebeld en ze deden toen gelijk al moelijk,maar toch terug gestuurd om onder garantie hem te laten maken ,maar tot mijn verbazing was hij toen nog meer stuk sins hij bij hun is geweest,en willen ze niks meer doen terwijl ik hem nog geen week in huis had ,dit bedrijf maakt hun eigen regels terwijl ze wetelijk niet in hun gelijk staan ,een ieder zou goed moeten oppassen voor dit bedrijf,garantie krijg je niet ,dat is bij hun al verlopen als ze het in de doos doen om het te versturen,ze doen zo goed hun best om mij dat moederboard te laten houden dat je denk dat ze allang wisten dat hij stuk was ,en het valt mij ook op dat zij wel erg veel stuk spul naar klanten opsturen lees de revieuws maar op internet

Ron Traas 10-06-2016 Via de website gekocht

Eenvoudig bestellen via de webshop en je ziet ook of wat je besteld voorradig is.

Ook in de winkel gaat het in een hoog tempo en zijn de verkopers professioneel.

Assortiment
Je kunt het niet zo gek bedenken of ze hebben het wel en nog in verschillende types en maten.

Aanbeveling
Het enige mindere dat ik kan bedenken is: ik heb wel eens iets voor een bepaalde tijd besteld en het zou dan de volgende dag in huis zijn maar het kwam pas 4 dagen later en dat was jammer.

Copiatek 09-04-2016 Via de website gekocht

4,8

Na een reeks goede artikelen te hebben gekocht voor bij elkaar 700 euro, krijg ik nu een raid controller binnen die was opengemaakt. Schroefjes los in de verpakking, doos beschadigd, plastic van satakabels kapot en verfrommeld en het zag er gebruikt uit.
Ook bleek de raidcontroller uit 2007 te komen. Kennelijk al 9 jaar op de plank liggen.
Hiervoor 94 euro betaald.

Klantenservice bericht dat ik niet blij ben met 2e hands goederen die als nieuw worden verkocht. Foto erbij gedaan en gevraagd om enige vorm van compensatie.
Wat denk je? Geen compensatie, zelfs niet een kortingsbon op de volgende bestelling. Belachelijk. Dit is geen service, maar kennelijk interesseert het Alternate geen moer of ze een tevreden klant houden of er 1 wegsturen.

Ik bestel wel ergens anders. Er zijn genoeg winkels waar ik mijn geld naar toe kan brengen.

Aanbeveling
Dit werkt alleen wanneer alles goed gaat. Mankeert er iets aan het proces of product dan gaat het mis. Terugsturen kan altijd, maar daar koop je niets voor.

Mr. ND 02-04-2016 Via de website gekocht

2,3

Waardeloze service. Geven totaal niks om de klant zolang ze hun geld maar ontvangen!

Dure pc gekocht en in elkaar laten zetten. De pc raakte de eerste dag al een paar keer overhit. Mail contact gezocht met Alternate eerste keer na 1 werkdag reactie, dit was een vrij simpel antwoord waar ik niet veel mee kon want de pc werkte nog steeds niet zoals het moest. Na een aantal dagen die verstreken omdat ik geen mail terug kreeg heb ik zelf maar onderzoek gedaan wat er mis was. Kwam er na vele uren speurwerk achter dat de koeler niet goed was aangesloten op het moederbord (totaal verkeerde stekker). Had nog steeds geen reactie van Alternate dus besloot ze te mailen dat ik het had gevonden en me toch wel een beetje in de steek voelde gelaten omdat ze niet reageerden. Ook verwachte ik iets van vergoeding omdat het niet goed in elkaar was gezet en ik er zelf vervolgens anderhalve dag mee bezig ben geweest. Ik kreeg maar geen reactie en na 5 werkdagen besloot ik contact te zoeken via Facebook. Daarna kreeg ik die dag een mail terug met informatie die niet bleek te kloppen en een excuses. Maar van een vergoeding wilde ze niks weten. Ze zeiden letterlijk de pc is in elkaar gezet en Windows is geinstaleerd dat is alles waarvoor je hebt betaald, dit terwijl er toch duidelijk staat dat de pc getest en wel (plug and play) afgeleverd wordt. Dit in elkaar zetten en testen kost 65 euro. Ik voel me zeer in de steek gelaten door de service van Alternate en ga hier dus ook niks meer kopen. Ik raad iedereen af om hier wat te bestellen tenzij je weet dat er niks mis kan zijn met het desbetreffende product. De service van deze zaak is waardeloos!

Aanbeveling
Door de service van deze winkel raad ik iedereen aan om hier niks te kopen!

Lieke Vogels 26-03-2016 Via de website gekocht

Had moeite met betalen en dat moest achteraf geregeld worden. Misschien omdat ik in het weekend bestelde.

Betaalprobleem werd snel opgelost door via mail alsnog de mogelijkheid tot ideal betaling te geven. Bestelling supersnel in huis.

Assortiment
NVT, ik was maar geinteresseerd in één product.

Aanbeveling
Na mijn initieel probleem met betaling zijn alle kontakten bijzonder vlot verlopen en afspraken nagekomen. Bestelling snel geleverd, produkten prachtig en prima verpakt aangeleverd. Netjes, dubbelnetjes

Handbiker 25-03-2016 Via de website gekocht

Heel simpel online bestellen.

Vrijdag avond 21:45 besteld, zaterdagmorgen om 1:00 al binnen.

Extra toelichting
Ga op deze voet verder, en je klantenkring blijft groeien.

Ossi 17-03-2016 Via de website gekocht

5,8

Alternate heeft mij verkeerd product gestuurd. Na telefonisch contact met vertegenwoordiger wordt hier luchtig op gereageerd en niet gezocht met klant naar oplossing.

Aanbeveling
Ik heb niet gevoel dat ik als nieuwe klant welkom ben bij Alternate. Mij eerste ervaringen met dit bedrijf zijn ronduit slecht en ik zal zeeker niet weer bestellen bij Alternate.

Fonskes 05-03-2016 Via de website gekocht

3,5

Ze verkopen snel, maar zodra ik een klacht hebt heb ik een groot probleem.

Aanbeveling
Zeer slechte after-sales en klachtenafhandeling. Proberen steeds de schuld bij de transporteur en hun eigen monteur te leggen en inmiddels zit je zelf weken zonder computer.

Extra toelichting
Na ontvangst van een door Alternate samengestelde computer bleek deze direct al stuk. Ik wilde mijn geld terug echter kreeg dat niet. Men vond dat ik hun de kans moest geven om hem te herstellen. Ik zal u verder niet vermoeien met alle details, maar een jaar later, waarin er 5 keer een monteur langs is geweest én de computer tot 3 keer toe terug is gestuurd naar Alternate werkte de computer nog niet. Hun verklaringen varieërden van: " Het is stuk gegaan tijdens transport" tot "De monteur die bij u is geweest heeft de boel vernield". Uiteindelijk is er een advocaat aan te pas moeten komen om Alternate te dwingen het aankoopbedrag terug te storten. En zelfs toen wilde men niet het volledige bedrag voldoen.

Leen 01-03-2016 Via de website gekocht

Goede en overzichtelijke website.
Snelle notificatie over bestelling.

Snelle levering en overzichtelijke monitoring.
Goede en veilige verpakking.

Er is echt alles.

Prima zaak.

Ik blijf klant

Bhitv 19-02-2016 Via de website gekocht

6,3

Na zoekopdracht kom ik vanzelf bij het goede artikel uit, althans dat verwacht ik.

Artikel wordt na retourzending minus verzendkosten vergoed, zij zeggen dat er geen defect was, dus verzendkosten voor eigen rekening.
Artkel werkte niet bij mij, een zelfde vervanging van ander bedrijf werkte wel.

Assortiment
te hebben veel bij Alternate, daar ongbreekt het niet aan.

Aanbeveling
Goede service is een van de belangrijkste argumenten.

Extra toelichting
Mijn zien ze niet terug. Vind de afhandeling ver beneden peil. Ik wordt aan het lijntje gehouden tot ik het vanzelf opgeeft.

supportst 16-02-2016 Via de website gekocht

5,3

Makkelijk online bestellen. Diverse betaal mogelijkheden.

Bestelling was niet op voorraad. Hierdoor 3 maanden moeten wachten. Uiteindelijk telefoontje van Alternate. Alternate vertelde dat de leverancier het niet meer kon leveren. Vroeg wat ik wou, alternatief of annuleren. Toen ik vroeg waarom het zo lang heeft geduurd, kreeg ik als antwoord: "De leverancier vertelde ons dat ze het bijna konden leveren maar toen uiteindelijk niet" "Vinden jullie dat niet een beetje vreemd dan" Vroeg ik. Alternate vertelde mij: "Als verkoper/inkoper kan het mij niet zo veel schelen" Raar, dat Alternate dit niet zo veel kan schelen... een klant heeft gewoon 3 maanden gewacht. Vanuit Alternate word er geen excuus aangeboden of een korting voor het lange wachten.

Assortiment
Redelijk aanbod.. heb niet niet alles maar voldoende.

Aanbeveling
Ik beveel alleen deze winkel aan als je iets moet hebben dat echt de volgende dag kan worden geleverd en dat je zeker bent dat geen klantenservice nodig hebt. Dan is er geen probleem om te shoppen in deze shop.

Niet klant gericht.