Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

Erik L. 11-12-2017

Levertijd harde schijf absurd lang

We bestelde een harde schijf wegens een defecte backup harde schijf in een server. De schijf was volgens de website voorradig. Na het bestellen duurde het een week voordat de schijf op kantoor was. Hun voorraadsysteem klopt dus totaal niet. Als ik dit vooraf wist had ik absoluut elders besteld.

Manuel Torres 10-12-2017

dont buy in Alternate.nl ; no warranty, no refunds

Spent over 10000€ in Alternate.nl, they still sell defective parts that are not replaced because of warranty. Horrible customer service people when there is a problem. They are like robots.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Miro 08-12-2017

Slechte service

Ik was een tevreden Alternate klant sinds 2001. Maar met de laste bestelling ging miss.
Begin met het begin.
OP 28 Nov 2017 bestelt xbox controller. Dat zou volgende dag thuis zijn. Status op 2 december – nog niet thuis. Status op website – levertijd 2 werkdagen.
Ik wilde kontact met alternate maken. Contact optie zijn – telefonish, e-mail, ticket.
1. Telefonisch nog niet geprobeerd
2. Email – klantenservice @alternate.nl – is geblokkeerd. Krij ik notificatie dat mailadres bestaat niet.
3. Ticket – ticket systeem voor niet geregistreerde klant werkt niet. Ticket op 2 december gemakt. Krijg ik autoreplay mail dat zou binnen 24h uur antword krijgen. Ik krijg antwoord na 40uur. Van afzender klantenservice@alternate.nl. Dus replay op open ticket is onmogelijk.
Status vandag 7 december –levertijd 7 werkdagen Ik zou vandag bellen en hopelijk kan ik mij bestelling annuleren.

JanS 05-12-2017

Gewoon wat van een goede webshop verwacht mag worden

De enorme diversiteit heeft mij verbaasd en de doorgaans gunstige prijsstelling. Een shop om altijd langs te gaan.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Niek 02-12-2017

Prima webshop, klantenservice kan beter.

Over de bestelling /verwerking niets dan goeds, echter was ik een kabel vergeten en wou deze aanvullen aan mijn bestaande bestelling.
Op mijn mailtje kwam geen reactie, waardoor ik voor dat kabeltje verzendkosten moest betalen. Ik weet dat het mijn fout is, maar op mijn vraag of het erbij kon, had wel even gereageert mogen worden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Klantenservice

henny lensen 01-12-2017

zeer slechte service

er zat een productiefout in het moederbord daar kwamen we tijdens het inbouwen achter ze geven ons de schuld dat er beschadigingen er op zaten dat was het probleem niet maar hun weken daar niet vanaf en keken de productiefout niet na duswe moesten betalen voor de onderdelen die het niet deden die ze nog in bezit hebben DANK U ALTERNATE

Henk 30-11-2017

snelle service

Goeie betrouwbare webshop, met prima producten. Het zoeken is gemakkelijk zo ook het bestellen, Er wordt vlot geleverd.

robki 29-11-2017

besteld /betaald

Handmixer Bosch MFQ36400 - stond d.d. 21 nov. 2017 op site als goedkoopste - prijs 29.90 euro - levertijd 1 werkdag .Echter op 29-11-2017 nog steeds geen mixer geleverd. Nu ( volgens site ) nog 12 dagen levertijd. Dus geen aanrader om bij Alternate te kopen . Ook op e-mails wordt niet gereageerd

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Koen388 29-11-2017

Gaat wel.

Ik heb dus alles wat nodig is voor een PC gekocht in onderdelen. Sommige dingen apart zoals de RAM. Deze kwam zoals belooft op de dinsdag binnen, tof. Dan had ik ook nog 1 grote bestelling van ca. €1300. Bij alle producten die ik kocht stond dat deze direct leverbaar waren maar na een aantal dagen wachten en mailtjes sturen bleek het dat de HDD niet meer op voorraad was. Wel aardige klantenservice die me daar goed bij hielp wanneer ik dit aangaf. Nog steeds aan het wachten op de producten (dag 5) dus nog geen idee over de kwaliteit van de producten. Als deze slecht is, komt hierover nog een review. Al met al, goed assortiment, in mijn geval goede klantenservice en levering wisselt nogal.

mike9801 28-11-2017

Slechte klantenservice, verkeerde product

GL62M 7REX laptop gekocht tijdens de black friday sale. Hij is binnengekomen en blijkt de verkeerde kleur toetsenbord te hebben. Op de website stond duidelijk een wit toetsenbord en bij de specificaties ook. Het product is van de website afgehaald. Het product dat zij hebben verkocht is dus anders geadverteerd dan wat je in werkelijkheid krijgt. klantenservice gebeld en zij kwamen met het volgende: Wij hebben helaas de verkeerde foto gebruikt, er stond ook bij de foto dat hij iets af kan wijken van het origineel.(ander product geleverd, de rode versie word namelijk ook apart verkocht) wij kunnen u geen vervangend product aan bieden dus u kunt het product terug sturen of houden. Natuurlijk heb ik dit product tijdens de black friday sale gekocht en kan ik er dus nergens meer een vergelijkbaar product voor kopen. Ook is dit geen kleine afwijking van het origineel. Verder dus een oplossing aangeboden. Erg onprofessioneel om zoiets te doen.
Klantenservice: geen oplossing aangeboden voor een, in mij ogen, "grote fout". alles uitgelegd en doorgevraagd en geen oplossing. Terug sturen of houden. Verder wel beleefd aan de telefoon.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Klantenservice

Bram Menke 27-11-2017

Goed meedenken en meevoelen met de klant

Goede adviezen bij aankoop en mocht je een onjuiste keuze hebben gemaakt, dan zijn ze bereid om je aankoop te corrigeren en in goede banen te leiden.
Het teveel betaalde geld heb je binnen enkele dagen teruggestort.

Pluspunten

• Klantenservice

Minpunten

• -

Harald 26-11-2017

Afgesproken aangekomen

Alternate is een service die niet alleen snel en duidelijk is maar ook verder gaat dan je primaire vraag - een goede garantie regeling geeft dat extra dat een gerust gevoel geeft over het product.
Ook Telefonisch bereikbaar voor technische vragen, gedegen technische kennis voorkomt problemen bij ontvangt en installatie - mocht het alsnog geen match zijn.. bellen, retour, vervangen.

E.B.Langendoen 25-11-2017

Snelle service,goede informatie over de verzending

Aantrekkelijke prijzen zeker voor speelgoed,nooit geweten dat ze dat ook hebben!
De moeite waard een vergelijking te doen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Jaap 21-11-2017

Alles prima.. totdat er wat defect is

Videokaart bij alternate gekocht, maar na 5 maanden hield hij er mee op en heb ik hem opgestuurd.. inmiddels ben ik hem al 2,5 week kwijt en het enigste antwoord wat ik krijg op de mail is; Het kan enkele weken duren...........................

Vermoeiend 20-11-2017

Eerst wel, later niet

We konden de factuur niet meer vinden van ons notebook, wat we wel nodig hadden om een klacht te melden bij Asus! Daar we het besteld hadden bij Alternate, ontvingen we zeer snel alsnog de factuur van hen. Super! Omdat ons notebook niet meer onder de fabrieksgarantie van 1 jaar bleek te vallen kon dat nog wel naar Alternate. Maar daar werd onze klacht niet gevonden en kregen we het notebook weer retour, wel met Windows 10 erop. Maar al gauw gebeurde dezelfde klacht weer en is het weer opgestuurd(weer alles eraf). Deze keer vond men het wel en is het verholpen, zij het wel dat Windows 10 er niet meer opzat en Office(gelukkig was Microsoft wel gevoelig voor service, maar ja dat vreet tijd, want weer er achteraan, pff) enz. Maar helaas, al snel weer dezelfde ellende. Maar daar wij digitaal niet echt handig zijn(weer alles eraf met hulp van anderen zoals al gezegd niet handig met deze materie)) en andere omstandigheden hebben we dat te laat gemeld bij Alternate. Ik hemel en aarde bewogen of ze coulant met ons wilde zijn, maar men bleef onvermurwbaar. Terwijl vanaf het begin was aangegeven door ons wat de klacht was.

Anneke van der Biezen 17-11-2017

Vlot en komen ook in drukke tijden hun afspraken na

De prijs was goedkoper dan elders(36 ipv 47 E) En het was op voorraad .Goede recensies op internet.
Vlot en netjes geleverd ook in drukke tijden!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• -

Eric Daleboudt 10-11-2017

Snelle levering

Alternate is voor mij nog steeds eerste keuze.
Na het lezen van reviews vraag ik mij wel af wat ze doen als je het product niet hebt ontvangen.
Een SSD wordt gewoon per post verzonden. Dus er is geen controle op bezorging.
Dat houdt de bezorgkosten laag, maar we moet de PTT dus op hun blauwe ogen geloven.
Zelf nog nooit problemen gehad, maar waarom geen optie om met bevestiging van ontvangst te versturen. Moet je er wel voor thuis blijven.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

anoniem 06-11-2017

geen service!

Totaal geen service na aankoop van een telefoon. Er wordt niet eens contact opgenomen met de fabrikant om wat na te vragen. 2 medewerkers gesproken, allebei niet bereid om ook maar enige moeite te doen. Lijkt erop dat dit het winkelbeleid is. Ik zal er niks meer kopen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Dick van der Zwan 03-11-2017

Doen wat beloofd is.

Snelle Levering. Goeie producten. Ik hou niet van de verlichting om tekst te leveren met minimaal 100 tekens. Rare verlichting van deze site.

Herman 28-10-2017

Slechte service + Slechte telefonische service.

Op de 25e heb ik een product besteld bij alternate. Hierbij ging het om een redelijk groot bedrag, 3 dagen laten krijg ik een mail dat de order is geannuleerd en tevens ook het geld word terug gestuurd? We krijgen dus nu het geld pas over 5 dagen, en tevens ook geen product.

Alternate had zijn product met volle trost op voorraad staan en boven aan de google shopping advertenties, ze waren een van de weinige die dit product voor z'n lage prijs verkochten. Het blijkt dus dat alternate het product "vergeten" was uit de schappen te halen, en als volg dat ik voor minimaal 7 dagen me geld kwijt ben.

Heb hiervoor gebeld, maar zelfs geen enkel excuus of sorry gekregen. "dit soort gevallen gebeurd nou eenmaal" zei een werknemer.

Ik kon daar in tegen een klacht mail sturen voor een compensatie (Op mijn eigen verzoek voor een compensatie). Maar ik word liever niet afgezet naar een mail adres, om vervolgens een heel verhaal te typen zonder enige service of goede bediening.

Ik zie online dat er meer van dit soort fratsen gebeuren, mijn tip zou zijn: " Bel eerst of ze het product wel echt hebben", maar ja.. omdat bij elk product te doen, kan je net zo goed een andere webshop zoeken =)

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Ardaco 16-10-2017

goed informatie op site en snel aflevering prima sevice

Mooi aanbieding van muis van Logitech G403, dat ik in combinatie met de toetsenboord ook van Logitech de G610, deze heb ik uitgewisseld te vervanging van ander merk toetsenboord dat defect was binnen de fabrieks garantie, alles goed gegaan, enisgte min punt, 1 vol week moet wachten voor de vervanging, voor de rest alles soepel gelopen

vlinder 15-10-2017

mooie producten tegen een goede prijs en snelle levering.

Alternate gekozen voor de betere prijs. Pakketje werd de dag na de bestelling geleverd, netjes verpakt. Ik ben superblij met mijn wekker met projectie.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Alegon Bessole 15-10-2017

slechte zaak

Ik had een laptop (MSI GP72M) van zo'n 1500 euro gekocht, echter bleek er een dode pixel in het scherm te zitten. Dus heb ik gelijk naar Alternate gebeld om te vragen wat ze daar aan kunnen doen. Wat blijkt: één dode pixel is wettelijk gezien geen fabrieksfout omdat op een full hd scherm twee dode pixels mogen zitten. Dus ik zei: "Jullie laten iemand met een laptop van 1500 euro gewoon rondlopen met een dode pixel?". Hun antwoord daarop was: "ja daar kunnen wij niks mee doen".

Dus in plaats van zo vriendelijk te zijn en aan te bieden om mijn nieuwe laptop, heb ik de laptop zelf onder de webshop regeling de laptop terug gestuurd als "niet goed geld terug". Wat in principe op het zelfde uitkomt. alleen raak je daardoor klanten kwijt, als de klant ook al helemaal geen vertrouwen heeft in het bedrijf zelf. Maar goed natúúrlijk moest Alternate voor de retourbon en verzending kosten in rekening brengen weliswaar 7 euro, maar is niet echt sympathiek. De meeste webshops doen dit gratis.

De laptop heb ik de volgende ochtend gelijk afgeleverd bij een PostNL postkantoor en die is dag erop om 9:00 ontvangen door Alternate. Ik had Alternate weer gebeld om te vragen hoelang zo'n retourneren duurt. ze zeiden dat het erg druk was en dat het ongeveer een week duurde.... verder kreeg ik totaal geen informatie meer zowel telefonisch als via de email. Voor informatie moest ik zelf telkens bellen, wat mij elke keer tot niets leidde.
Na ruim 2 weken heb ik het nog eens geprobeerd, dit keer kreeg ik te horen dat mijn verzoek om geld terug te krijgen al n paar dagen goed gekeurd was....zonder te bellen duurde het waarschijnlijk nog langer voordat ik mijn geld terug kreeg. Die kreeg ik gek genoeg 2 dagen later op mijn rekening. Heb daarmee gelijk een zelfde laptop gekocht bij Coolblue, dit bedrijf is veel eerlijker en transparanter. Ik had hun geappt, ja Coolblue kun je ook via Whatsapp bereiken (hint aan alternate). Ik had hun een vraag gesteld over de laptop accu want ik dacht dat daar een fout zat, dat bleek gelukkig loos alarm te zijn.

Kortom het bedrijf Alternate raad ik af, de klantenservice krijgt van mij een dikke 1. Dure investeringen doe ik voortaan bij Coolblue of desnoods Bol.com, maar nooit meer bij Alternate.

p.s. De laptop werkt uitstekend echt een aanrader voor gamers en of zware computer gebruikers.

P 12-10-2017

Goede en snelle levering

Gratis verzending en redelijke prijs product. Verder betalen achteraf. Geen risico voor de klant, maar voor leverancier.

Arnout 12-10-2017

Prima service

Via Kieskeurig kwam Alternate het goedkoopste uit voor dit artikel. Eerst even verbaasd omdat ik Alternate ken van alleen maar computers en computer onderdelen. Nu dus meer. Verder prima service en snel geleverd.