Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

berezoetski 18-04-2013

Goedkoopste prijs die ik kon vinden van alle Nederlandse webshops en snelle levering.
Als ik weer dergelijke hardware nodig heb zal ik zeker weer op deze website kijken.

KaiZeNnN 13-04-2013

ik zit al heel lang in de computer wereld. ik kan met een gerust hart zeggen dat Alternate tot de top van nederland hoord! zeer goede service, erg klant vriendelijk, het personeel weet waar ze over praten. en het grootste plus punt aan deze winkel is dat als u een product wilt kopen u het ook gewoon direct mee krijgt en geen gezeur dat er een een dag of 2 levertijd op zit. ik ben van mening dat als een winkel een product aanbied voor verkoop het product ook in de winkel aanwezig moet zijn. dit is bij 9 van de 10 winkels niet het geval! maar bij alternate hebben ze alles op voorraad wat ze aanbieden! alternate heeft mij meerdere malen al uit de brand geholpen door de snelle en zeer goede service!

ik heb bij deze winkel al 3 Gaming Desktops besteld en verschillende "Gear" (toetsenborden, muizen, headphones ect.)
en altijd met een zeer goed gevoel de winkel uitgelopen.

ook online heb ik meerdere malen besteld. ook de levering is zeer snel en de producten zijn zeer goed verpakt! nooit met schade afgeleverd! wat natuurlijk altijd fijn is. ook zitten de producten bij de online levering altijd in een on-opvallende doos. zodat de postbode niet kan zien wat er in zit.

zoals jullie kunnen horen ben ik zeer tevreden over Alternate. ze hebben mij goed bijgestaan op momenten dat ik snel hulp nodig had en zijn altijd zeer vriendelijk meer zeer veel kennis over de producten die zij aanbieden.

een dikke aanrader!!

Tine 13-04-2013

Deze keer zijn naar Ridderkerk gegaan om de laptop te halen. We werden snel geholpen, alleen het aanprijzen van de Norton Security is ergelijk, maar dat kun je de verkopers niet aanrekenen, die zijn verplicht om het te vragen. Het staat zelfs op de bon dat ze het gevraagd hebben. Ook bij de afhaalbalie werd weer gevraagd of we geen Norton nodig hadden. En bij de uitgang nog een grote afbeelding of we de Norton niet vergeten waren. Dus aan het management van Alternate, stop daarmee want dat wekt onnodige ergenis op. Terwijl juist de verkopers heel aardig en behulpzaam zijn en het prijsniveau van Alternate heel gunstig is, ga je toch met een lichte ergenis de deur uit!

Isa53 11-04-2013

Om 19 uur besteld andere dag al om7.20 geleverd correct verpakt en op afwijkend adres. Goede track en trace en niet te vergeten super toestel. Alternate maakt zijn beloftes waard

Tasco 09-04-2013

Makkelijk te bestellen en te betalen. Prima levering. Besteld in het paasweekend, woensdagochtend had ik het toetsenbord in huis.

bluescoobie 06-04-2013

Snelle levering zonder problemen!Makkelijke site. De doos waar eea in geleverd werd was helaas aan de slappe kant, maar het is nog net goed gegaan met transport.

Fons06 06-04-2013

Sharkoon USB 3.0 inbouw Hub besteld bij Alternate..
De volgende dag geleverd , netjes verpakt ..
Tot mijn verbazing zeer compleet geleverd met schroefjes en zelfs een schroevendraaier en doorvoerkabel voor aansluiting .
Prijs niveau in vergelijking met andere zeer goed.
Lage verzend kosten ( kunnen andere leveranciers een voorbeeld aan nemen )
Product is snel ingebouwd en wordt automatisch herkent in windows 7 , geen speciale drivers nodig..
Apparaat werkt goed , ben zeer tevreden , een aanrader voor mensen die geen losse USB 3.0 hub op hun bereau willen hebben.

Een tevreden klant,

FvS

1 fred 06-04-2013

Alternate Nederland goede winkel veel artikelen en snelle levering mits voorradig ik heb er goede ervaring mee regelmatig iets gekocht dus al met al een tevreden klant

Duifje8 06-04-2013

Ik zocht naar de goedkoopste smart case voor een I pad. Ik kwam dus bij Alternate uit en de levering was heel snel. Op vrijdag rond 11.00 uur besteld en zaterdag al binnen! In de stad was ik duurder uit geweest en had ik langer moeten zoeken!

Dutchcableguy 04-04-2013

Ik kwam via internet op Alternate.nl terecht omdat ik cooling pad zocht voor mijn laptop.
Alternate.nl had de goedkoopste prijs van dat product en ik heb hem direct besteld.
Binnen twee dagen had ik mijn Trust cooling pad al in huis en ik ben er erg blij mee. In zijn geheel vind ik dat Alternate snel de bestelling heeft afgehandeld.

Marcel-1966 03-04-2013

Hier een Samsung Note 10.1 gekocht voor de beste prijs op internet.
Mooie duidelijke site en na betaling direkt de volgende dag geleverd en keurig op tijd door Post.nl
Ik kom hier zeker terug als ik weer wat nodig heb!

bivandervliet 02-04-2013

Jammer dat de levering via post.nl gaat. Track&Trace werkt niet. Zou dinsdag tussen 16:30 en18:30 worden geleverd maar toen ik om 14:00 thuis kwam bleek dat ze al langs geweest waren. Klacht bij post.nl maar zwakke excuses en geen oplossing zoekend.
Tip laten bezorgen door betrouwbaar en stipt bedrijf.

jeroen_1967 29-03-2013

Kom hier al jaren (dank vanaf 1999....) en altijd goede prijzen, service en aftersales. Diverse HDD's/ moederborden en routers binnen garantie kapotgegaan en altijd zonder gezeur rechtgezet (zelfs als ik de bon kwijtwas, maar aangezien ze alle aankopen kunnen nagaan geen probleem).
Meestal ga ik naar de winkel, maar online bestellen gaat ook prima en heb je de spullen de volgende dag thuis.

radicitus 26-03-2013

* overzichtelijke website, alles goed ingedeeld je krijgt meteen overzicht over de levertijd
* snelle levering
* groot assortiment
* altijd leuke aanbiedingen

Alternate.nl 25-03-2013

was positief verrast door de wijze waarop de betaling gebeurd
en de snelle levering van het produkt
ook jullie website vind ik mooi overzichtelijk

C.Helder 22-03-2013

volgens de web site leverbaar in half april , na 2 dagen binnen .
er wordt niet alleen maar verkocht , ook mee gedacht , een geheugen module voor laptop
meestal niet sneller als 1333MHz maar na even checken 1666MHz .
low profile video kaart gekocht maar te lang , ruilen geen probleem.
Klasse service

Sermat 17-03-2013

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik bij Alternate een MOBO met geheugenmodules en processor besteld. Dit kwam destijds als een product. Nu heb ik ongeveer 3 maanden geleden de hele set teruggestuurd naar Alternate voor reparatie aangezien het systeem uit bleef vallen en veel haperde. Hier uit bleek dat 1 van de modules kapot was gegaan, deze was netjes vervangen. Tot hier ging alternate goed en had ik niks aan te merken.
Totdat ik het pakket thuiskreeg en deze monteerde. Hieruit bleek dat er nog altijd een defect was, deze zelfs nog erger was als eerst. Direct gebeld, eerst sta je 10 minuten te wachten krijg je iemand aan de lijn die je doorverbindt, ok begrijpelijk. Maar als je dan nog eens 15-20 minuten moet wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt dit is geen service, vooral niet als het reparatieafdeling betreft. Maar ja dit kan wel eens gebeuren.

Vanaf hier beginnen het. Wordt verteld dat ik het pakket opnieuw moet opsturen op eigen kosten, schandalig aangezien hun een fout hebben gemaakt. Maar toch gedaan, systeem helemaal netjes ingepakt en de processor netjes schoon terug in zijn doosje gedaan. en weer opgestuurd

2-3 dagen later krijg ik van alternate een email dat mijn processor niet onder de garantie valt omdat er (opeens) koelpasta tussen de pinnen zit en dat er ook verschillende pinnen gebogen zijn. Voordat ik deze had opgestuurd had ik alles goed nagelopen of ik niet iets perongeluk gesloopt had alles wat toen 100% in orde (uiterlijk) geen koelpasta geen gebogen vinnen. Dit uitgelegd, en zei zeggen , Ok kan waar zijn zal het wel tijdens transport gebeurd zijn maar dit verklaart de koelpasta niet. Het enigste probleem hier is dat ik geen koelpasta gebruik maar van die koelstickers.
Enigste wat ze wilden doen was opsturen naar AMD. ok dit hebben ze gedaan maar ben ondertussen 4 weken voor eerste reperatie, en nu weer bijna 7 weken voor de 2de reparatie mijn systeem kwijt.
Heb na 2 weken eens een mail gestuurd waarom het zolang duurt, krijg je als antwoord(uitvlucht) omdat de processor beschadigt aangeboden is duurt een RMA langer met een uitloop van 8 weken. Kom op mensen een RMA gebruik je alleen bij beschadigd of kapot goed.
Daarom krijgen ze van mij voor aftersales een 2.

Voor de rest kan je niet veel klagen over alternate nette website redelijk bereikbaar(zolang ze iets kunnen verkopen).
En als je iets besteld komt het netjes goed verpakt en binnen 24-48 uur binnen

nagtwint 11-03-2013

ik heb onderdelen gokocht voor een pc. mijn cooler was te groot en daar kwam ik na de montage pas achter maar ik kon hem gewoon inruilen zonder probleem XD!!! je word snel en goed geholpen dus een top winkel!

masthdn 08-03-2013

I bought a samsung series 9 laptop (np900x3c) from this website. After about 2 weeks I found out that it has a audio hardware problem and occurs occasionally. I spent a while to fix it by software update. But it didn't work out.
I called them (it was after a month) and explained the problem. The only thing they told was that I can go to samsung service by myself (it took 4 weeks!) or send it to them and they send it!
While the laptop had the problem from the first day and it took a while to found it, I don't know what is "Alternate" service to me. Nothing!!!

Karel L. 08-03-2013

Op de website staat verkeerde info, waardoor ik tot aanschaf ben over gegaan van een telefoon welke uiteindelijk geen NFC bleek te hebben (stond wel op de website). Ik belde hierover, maar ze verzekerden mij dat het op de telefoon aanwezig moest zijn, ook de technische dienst kon er verder weinig over zeggen, of ik de telefoon wilde opsturen. Dat laatste heb ik uiteindelijk op eigen kosten moeten doen, ik kreeg geen antwoordnummer van de klantenservice. Al met al moest ik de klantenservice uitleggen waarom ik dacht dat NFC er niet op zat, alsof de klantenservice niet goed wist wat ik bedoelde. Ik krijg mijn geld terug maar moest leuren om teruggave van de verzendkosten voor de retour (die krijg ik na aandringen ook, maar dan moet ik wel eerst een verzendbewijs laten zien...). Ben verder op geen enkele manier extra gecompenseerd voor het hele gebeuren. Ondertussen staat de verkeerde info nog steeds op de website, het is maar de vraag of ze het er af halen.

eef schoffelen 08-03-2013

Geweldig snelle levering. De bestelling is goed te volgen.
Het bestelde is zorgvuldig en degelijk ingepakt.

willyke93 07-03-2013

De website is erg duidelijk en fijn, mijn mailtjes werden op dezelfde dag nog beantwoord. Mijn bestelling was er de dag erna en zat heel netjes verpakt in een neutrale kartonnendoos met heel veel bescherming in de vorm van bubbeltjesplastic en luchtzakken! Toen bleek dat ik een beloofde voucher miste omdat die op was en de actie was op = op, heb ik een andere voucher nagestuurd gekregen die ook nog eens meer waard was! 100% tevreden over deze webshop!

Vreeland 01-03-2013

niet duur,prima en snelle levering,gote keus!

mr P.G. 28-02-2013

Bestel regelmatig spullen bij Alternate.nl. Word altijd netjes de volgende dag geleverd (mits op voorraad natuurlijk). Bij het upgraden van mijn pc heb ik Alternate gebeld, en werd netjes te woord gestaan en kreeg goede informatie op mijn vragen. O.a. welke upgrade kit geschikt zou zijn voor mijn eisen.

Toen ik de upgrade kit geïnstalleerd had, bleek de koeler van de processor niet voldoende te zijn en veel lawaai te maken. Na een belletje met de klantenservice werd er netjes kosteloos een nieuwe toe gezonden. In het werk geheugen bleek ook een kleine fout te zitten. Deze heb ik terug gestuurd en een andere bij de plaatselijke pc boer besteld. Het retour gestuurde werkgeheugen werd netjes gecrediteerd.

Dit noem ik nou klantvriendelijk, klantgericht en service gericht!!!

Alternate, ga zo door!

LBoere 27-02-2013

De telefoon was gauw gevonden. De informatie was niet echt heel veel, maar ik kijk altijd op verschillende sites dus met elkaar is de info wel compleet voor ik tot aankoop over ga. Het doen van een bestelling, de betalingsmogelijkheden en de afronding zijn snel en duidelijk. De telefoon was met anderhalve dag binnen! Prima verpakt.