Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

gabber65 13-12-2012

Ik vind vooral de service heel goed 2x een MSI moederbord gekocht 2x omgeruild omdat het artikel steeds fouten aan gaf ben daar een jaar mee aan het tobben geweest. Toch netjes dat ik met bij betaling maar dat wist ik dat dit moederbord duurder was, maar dat is logisch toch. Vind hun winkel en website erg overzichtelijk.

C.M.1234 12-12-2012

Goede service. Ik had een tablet gekocht met een SD card. De levering was snel 's avonds om 23:00 uur besteld en de 2de dag al geleverd. Nu bleek de tablet defect te zijn. Gemeld aan Alternate kreeg snel bericht terug dat ik de defecte tablet kon terugsturen. Alternate hield me goed op de hoogte via email wat de status van de klacht was. Ik had een nieuwe tablet in huis 2 dagen nadat ik de defecte had opgestuurd.

jbilkes 10-12-2012

Prima site en zeer goedkoop, had mijn bestelling die ik van zondag eind van de middag deed dinsdag morgen al!

geosm 09-12-2012

Produkt aangeschaft mbt prijs/prestatie. Vraag in de aanloop naar de koop werd zeer snel beantwoord. De levering was snel en volledig. De desktop is conform specs. Op vraag in de aftersales werd zeer snel en op positieve, meedenkende wijze gereageerd.

Hazim 07-12-2012

Uitstekend service, Producten zijn goedkoper dan elders,Een van de top webwinkels, Die USb verlengingskabel is ook uitstekend. Ik raad deze winkel wel iedereen aan.

leukja 06-12-2012

Site is overzichtelijk en gebruikersvriendelijk. Verloop bestelling per mail duidelijk: bestelbevestiging en- verwerking, verzendbevestiging. Op tijd geleverd. Product goed verpakt.

Hasselhof 27-11-2012

Duidelijke en overzichtelijke website, geen extra kosten tijdens afrekenen maar direct een totaal prijs. Levering is 1 dag uitgesteld om onduidelijke reden, product was op voorraad maar alsnog, netjes en correct verpakt afgeleverd.

Psaico 26-11-2012

Uitstekende website. De PC builder om je eigen PC samen te stellen is erg overzichtelijk en geeft veel informatie.
Een onderdeel paste niet en daarover is mobiel gebeld zodat ik gelijk een ander onderdeel kon kiezen.
Zondagavond besteld en vrijdag al aangekomen via TNT. Erg vlot dus.
De computer werkt prima. Niets dan lof voor Alternate.

Ronline2 23-11-2012

Professioneel bedrijf, voor zowel zakelijk als particulier.
Uitstekende info betreft artikelen ook of deze al dan niet op voorradd zijn. Je komt dus nooit voor niets. Ook wordt je afhankelijk van drukte snel en op de juiste wijze geholpen, door verkopers met kennis van zaken. Gewoon Top.

marianneth 22-11-2012

Ben heel goed geholpen met de telefonische service , ze nemen alle tijd om uit te zoeken wat je nodig hebt en de bestelde monitor is snel bezorgd

kb9 21-11-2012

Eerst gebeld om zeker te weten of binnen een dag kon worden geleverd. Prima te woord gestaan.
Vervolgens 's middags besteld, volgende ochtend in huis. Goed verpakt, alles in orde.
Voor dit product niet de allergoedkoopste maar wel goede prijs en de goedkoopste die zo snel kan leveren.

Coen Evers 18-11-2012

's Middags besteld, de volgende dag in huis. Groot assortiment, scherpe prijzen, lage verzendkosten, snelle levering. Niks te klagen.

Ferry H. 13-11-2012

Hallo,

Paar weken geleden dit setje gekocht voor mijn laptop.

Toen ik op de site zag dat het onderdeel niet voorradig was, heb ik een telefoontje gepleegd om te vragen wanneer het onderdeel weer voorradig zou zijn. Er werd gezegd dat het nog 4 dagen zou duren, maar het pakketje bleek al 2 dagen daarna bezorgt. Netjes verpakt in een bescherming(Een 10 voor bestelling en aflevering).
Tijdens dit gesprek klantvriendelijke medewerkers aan de telefoon gehad en meteen geholpen(Daarom een 10 voor bereikbaarheid).
De website is ook overzichtelijk en dus makkelijk in te zien wat voor assortiment Alternate heeft.

Het enige wat een min puntje is, is dat de prijzen aanzienlijk hoger zijn dan de concurrenten.
Misschien een verbeterpunt?

Al met al een dikke 10 voor Alternate !!!

Keira23 12-11-2012

duidelijke en zeer uitgebreide website.

in de winkel deskundige medewerkers en zij nemen alle tijd voor je om een desktop samen te stellen en geven begrijpbaar antwoord op je vragen.

hadden een probleem met opstarten, maar is bij de technische dienst gelijk en goed verholpen,werkt nu perfect.

ook als je belt met vragen naar de klantenservice wordt je prima en met duidelijke antwoorden op je vragen geholpen.

zal zeker alternate aanbevelen bij anderen.

miele2 08-11-2012

Zeer prettige en adequate bediening. De werknemer nam alle tijd voor mij ondanks dat het behoorlijk druk was op dit moment.
Prijzen zijn schappelijk in vergelijking met andere aanbieders.

kwaibegai 07-11-2012

Algemeen
--------

Alternate kreeg ik ooit als tip van een vriend om PC onderdelen te bestellen wegens leuke prijzen en goede service.
Ook was Alternate voor zoeken naar de juiste onderdelen vooral handig voor PC-bouwers omdat ze de PC-builder optie hebben. Je kan zelf een complete PC samenstellen waar er automatish word geholpen of de uitgekozen onderdelen op elkaren passen.
Ik heb ergens rond 2008 toen ook een complete PC samen gesteld en gekocht. alles was ook Prima in orde !!

Nu in de afgelopen jaren bestel ik nog regelmatig bij Alternate en heb tot heden nog nooit geen enkele nadelen of problemen ervaren.
Ook had ik ooit een foute DVD-brander besteld die als aansluiting IDE was en geen SATA,deze kon ik meteen terug opsturen en ruilen en daar weer ontvangen.

Ook heb ik wel eens vragen gehad over hardware en deze werden netjes "Goed" beantwoord.
ik vind dat ze in het algemeen en goede en vlotte service hebben.

Goed bereikbaar via Telefoon en E-mail (vooral E-mail vind ik belangrijk en handig)
E-mails worden soms dezelfde dag en meestal de volgende dag alweer beantwoord.

Dus tot slot geef ik deze winkel 9.5 omdat ik soms/heel soms (beetje er tussen in) wel eens spullen en stukje goedkoper tegenkom bij een andere webshop. maarja ge ken nie alles hebben (op zijn brabants)

Verzending
----------

-Bestelling worden snel en juist afgehandeld en komen optijd aan !
-Duidelijke omschrijving van hoeveel werkdagen het duurt voordat een product verzonden word.
-Producten worden goed en stevig verpakt.

chicane301 04-11-2012

Altijd snelle levering en de prijzen zijn oke te noemen. Ik koop al jaren mijn computer spullen bij Alternate en ben nooit ontevreden geweest. Een keer een kapotte laptop gehad en deze is in het service center omgeruild.

persis 25-10-2012

Website is goed, prijzen en snelheid van levering ook redelijk goed.
Wel soms lange wachten voor een bestelling bij Winkel.
Aftersales vind ik wel minder goed, lang wachtrij , laat beantwoorden van een email….
Bestelde moederbord (Intel) was direct iets mis. Omdat hetzelfde bord niet meer op voorraad was krijg ik te vervanging een AMD bord!!!! (op advies van aftersales medewerker)

Delier 19-10-2012

Via Internet heb ik een “Rio IPHR2 Intens Pulse Light Hair Remover Pro”besteld.
Eerst krijg ik verkeerd model binnen, eenmaal terug naar Alternate, moest ik bijna 1 Uur wachten tot ik geholpen word. Ik krijg geld terug op mijn rekening omdat geen voorraad was. later bij de winkel heb ik de goede model opnieuw besteld. Omdat verschillende slechte reviews zijn over deze apparaat , heb ik bij aankoop gevraagd“hoe zit met 2 weken bedenk tijd, kan ik de apparaat beoordelen “ Antwoord was: Ja , indien apparaat terug komt in originele verpakking, het kan. Eerste dag had ik gelijk slechte gevoel bij” hij lijkt meer naar een spelgoed”, terug naar winkel: alternate weigert om hem terug nemen omdat dit een hygiënische apparaat is en 2 weken bedenk tijd komt niet in toepassing , Blijkbaar misinformatie van verkoop medewerker moet door klant betaald worden, nu heb ik een speelgoed van meer dan 500€ en volgens Alternate lieg ik en Verkoop medewerker heeft me iets anders verteld.

Alexvr 16-10-2012

Ik betsel al jaren bij Alternate. Bestellingen zijn altijd netjes verpakt en snel bezorgt. After- en pre-sales gebeurt door deskundig personeel. Op het moment dat er twijfel bestaat over een bestelling wordt er actief gehandeld en neemt de webshop altijd (telefonisch) contact op om fouten of teleurstellingen te voorkomen.
Voor mij een vertrouwd adres om te bestellen.

kokorov 16-10-2012

Na drie uur besteld en toch de volgende dag geleverd.snel en goed .zeer tevreden tot nu toe.zal de volgende keer waneer ik weer computeronderdelen nodig heb weer bij alternate bestellen.

MartinPunt 16-10-2012

Laatste aanschaf was een relatief goedkoop desktopset. Na een bepaalde periode was dit kapot gegaan en werkte het niet meer.
Zoals altijd ben ik weer perfeckt geholpen aan de klantenservice balie. Daarom koop ik eigenlijk al vanaf het begin bij Alternate. Nog nooit slecht geholpen aan zowel de winkelbalie als bij de klantenservice. Daar mag de detailhandel wat mij betreft eens in opleiding gaan want op deze manier kan het ook.

WHub 15-10-2012

Ik heb Alternate altijd gezien als een computerwinkel maar de website heeft mij even bijgespijkerd. Het aanbod is veel breder. Er wordt waargemaakt wat verteld wordt. Bestelling verzonden en de volgende dag staat de bezorger inderdaad bij de voordeur met het bestelde artikel.

edua 12-10-2012

snelle levering van de desbetreffende monitor, de goedkoopste, uitstekend iets zoeken op de website, een aanrader

Mierk11 12-10-2012

Website overzichtelijk. Kwaliteit, goedkoop, en tijdig geleverd. Er was mij alleen een spel beloofd bji aankoop van een pc en die heb ik niet gezien. Ook nog niet achteraan gegaan, ga ik nu doen.