Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

Dafje 18-02-2012

Zo nu en dan bouw ik een PC ,en daarvoor heb ik dan hardware componenten nodig. Vroeger kocht ik die bij de Duitse Alternate ( naar ik meen de eerste Alternate ). Tegenwoordig bestel ik bij de Nederlandse en Belgische Alternate. De prijzen zijn O.K. Niet super goedkoop ,en ook niet opvallend duur. De grootste troef van Alternate is de levering ! Ze leveren zeer vlug. Tot nu toe ontving ik mijn bestelling altijd één dag na mijn betaling. Alles wordt ook goed verpakt. Wat AFTER SALE betreft ,kan ik niets zeggen ,gezien tot nu toe alles gewoon werkte en ik geen aanspraak moest maken op de waarborg of iets in diens aard.
Wat ik ook zeer goed vind ,is dat kopers aan Alternate kunnen laten weten wat ze van het desbetreffende artikel vinden. Is men de Duitse taal machtig ,dan loont het zich om ook 's daar de reviews te lezen. Aangezien het aantal gebruikservaringen op de Duitse site veel groter is.

robby 07 18-01-2012

Heb hier geheugen en videokaart gekocht.
Ik ben zeer tevreden over Altenate,snel,duidelijk
en erg goed bereikbaar,bovendien zeer vriendelijk
aan de telefoon.

martijn egbers 10-01-2012

vind het goed winkel meest wat ik nodig heb is er wel on bijna het zelf de

Taco01 20-12-2011

Ik koop al meer dan tien jaar bij Alternate tot nu dan.
Mijn zoontje kocht een tablet die na 3 dagen al stuk was. Wij hebben het teruggestuurd met de vraag om garantie.
De enige reactie was dat het onze eigen schuld was en dat het het konden laten repareren tegen de oorspronkelijke aankoopprijs of anders €75,- onderzoekskosten betalen.
Zéér teleurstellend aangezien we zeker weten dat er geen buitensporige dingen met het tablet zijn gedaan.

Formeel ligt de bewijslast bij Alternate, precedenten tonen aan dat Alternate in dit geval garantie moet verlenen aangezien ze niet aannemelijk kunnen maken dat er spraken is van buitensporig gebruik.

Erg jammer, Alternate spaart €150,- uit en verliest een trouwe klant.
Wij krijgen een schikking van onze rechtsbijstand verzekering omdat ze procederen te veel moeite vinden.
Bij Alternate zullen we nooit meer iets bestellen.

Erik Luigies 06-12-2011

Ik (65 jaar) bouw nog steeds zelf mijn PC's en koop de onderdelen al jaren bij Alternate. Soms doe ik dat digitaal en ga het dan afhalen of laat het bezorgen, soms ga ik langs de winkel. Als ik eerst telefonisch informatie vraag, dan wordt ik prima geholpen en dan krijg ik een opdrachtnummer, waardoor ik mijn spullen supersnel in ontvangst kan nemen. Je moet natuurlijk wel iets van een PC weten om de goede vragen te stellen voor je gaat bestellen. Toen laatst een SSD schijf het begaf kreeg ik direct een nieuwe, omdat er meer mensen waren geweest met problemen met deze schijf. Verder doe ik aan prijsvergelijking en kom juist daardoor steeds weer bij Alternate uit. Het is ook handig dat je kunt zien of een product op voorraad is. Kortom, ik heb nog geen enkele negatieve ervaring, behalve dan de parkeerdrukte op vorige locatie.

knockout 06-12-2011

Bij de brander zit niet de juiste software. Bij bellen kan ik of alles terugsturen (en dus uitbouwen) of zelf contact opnemen met LG. Want Alternate ondersteunt geen software. Maar ze moeten wel een correct product leveren. En meedenken met de klant voor een oplossing. Was mijn eerste aankoop bij Alternate sinds ik 1,5 jaar geleden een vergelijkbare ervaring had. Het woord service is onbekend.

melvintje20 05-12-2011

Deze processor toen gekocht echter na het openmaken van de doos ben je je garantie gelijk kwijt tenzij hij kapot is.
Vervangen voor een andere (I5-2500K) is helaas niet mogelijk,
Ze kunnen makkelijk zoiets testen. dit is echt heel jammer van hun
Techniche/klanten service is daar echt slecht geworden vergleken met vroeger toen ze nog ergens anders zaten

Rene Vissers 02-12-2011

Heel goede service van Personeel en zeer
klantvriendelijk je krijgt bij vragen altijd goed antwoord.

Peter Toneato 30-11-2011

Ik koop al meer dan 20 jaar mijn computer onderdelen bij Alternate.
Sinds 11 jaar woon ik niet meer in Nederland maar dat weerhoud mij er niet van om daar te blijven kopen als ik in Nederland ben, gewoon een goed bedrijf die mensen in dienst hebben die weten waar ze het over hebben.

Merit Coba 21-11-2011

Na lang zoeken op verschillende sites heb ik er voor gekozen om bij alternate mij pc samen te stellen. Grote voordeel is dat de pc bouwer erg handig is, het geeft tips, waarschuwingen en overzicht van beschikbaarheid. Je kunt ook configuraties opslaan om later te bekijken of bv met andere configuraties te vergelijken.
Nadeel: nadat je besteld en betaald heb hoorde ik weinig. Na twee weken(10 werk dagen) maar eens gebeld.
Het was druk, zo werd mij verteld. Nogal banale uitleg.
Prompt na twee dagen werd de machine geleverd.
Na aansluiten bleek niet te werken. Gebeld. Ik kon langskomen(ik woon in alkmaar, bedrijf is ergens bij Rotterdam) of hem opsturen O.o. Ik kreeg ook toestemming om hem zelf te openen en onderdelen aan te drukken(niet echt blij met dat). Dit laatste bleek te werken. Dit doet mij vermoeden dat het systemen na samenstelling niet is getest.
Kleine kwestie: er ontbrake eem dmi kabel.
Verder werk het systeem naar behoren, ben er heel blij mee.

VBV058 VA pilot 15-11-2011

Prima winkel, goede prijs/kwaliteit verhouding, prima service.
Nadeel, je moet weten wat je wil kopen omdat informatie aan balie gehaast en slecht is, dus perfecte winkel voor mensen die verstand hebben van wat ze kopen, zoniet dan naar iets duurdere winkel die tijd voor je heeft.

G. Benschop 14-11-2011

Voorlichting en bediening zeer goed. Vervolgens erg lang wachten bij het inpakken en afleveren vanuit het magazijn. Bij verkoop bediening vriendelijk en attent, in verpakkingsafd. en bij kassa zeer ongeinteresseerd.

J Blokker 11-11-2011

Ik kocht op donderdag een sharkoon quickport en die was vrijdag binnen. Helemaal goed. Nu was hij alleen de volgende morgen alweer stuk. Kan gebeuren! Ik stuur hem op naar alternate en ik hoor niets meer. Op dinsdag bel ik naar hun en ik krijg te horen dat het op woensdag geregeld wordt. Op vrijdag bel ik weer en krijg de technische dienst aan de lijn. Zij melde mij dat het tussen de week en de twee weken duurt om iets alleen al te testen.. Dan heb je hem dus nog niet eens terug..
De levering is prima hoor maar je aankoop moet niet stuk gaan..

Ton van Buggenum 09-11-2011

Ik heb een laptop besteld op 8 september 2011. Het is nu 8 november en ik heb nog geen goede laptop ontvangen. Bedrijf is moeilijk te bereiken, alleen maar via klantenservice waar je niet verder komt. Op email wordt niet gereageerd. Kortom ik heb zeer slechte ervarin met dit bedrijf

klaasss 26-10-2011

helaas verkeerde versie besteld (engels).
terugzending op eigen kosten.
totaal kosten verzending + terugzending ca. € 15,00.
creditnota na 14 dagen.
5 weken creditnota nog steeds geen geld terug.
3 keer gebeld en ge-emaild. Sorry we zoeken het uit.

Jan Delger 07-09-2011

Computer gekocht begin mei. Keurig snel geleverd. zelfde week nog grafische kaart kapot. Contact met alternate opgenomen, moest hele computer maar terugsturen om te laten testen. Uit de test bleek dat de kaart kapot was, computer dikke 2 week kwijt geweest. Moest er een paar keer achter aanbellen hoe het er voor stond. Werd in de tussen tijd niet op de hoogte gehouden over reparatie en wanneer het werd retour gezonden naar mij. kwam er op neer wij hebben meer te doen dan alleen uw computer, prima maar communiceer dat dan naar de klant. Nu september grafische kaart wederom kapot, mocht nu zelf dan de computer openmaken en kaart opsturen. Voorstel van mijn kant stuur een nieuwe kaart op naar mij en ik stuur de kapotte naar jullie. Nee, konden ze niet aan beginnen, moesten eerst de kaarten testen of hij wel stuk was. Week geleden opgestuurd, pas na 5 dagen gehoord dat hij dan ook werkelijk stuk was en zou worden om geruild 2 dagen later maar weer gebeld wanneer ik de nieuwe kaart weer thuis krijg. Nou dat kon nog wel een paar dagen duren want ze hadden meer te doen dan alleen mijn probleem. Kan weer 2 weken niet mijn computer gebruiken. Kortom je kan er redelijk wat kopen, maar het moet niet stuk gaan. Want dan zuur je als je het zo snel mogelijk terug wilt hebben. Willen wel snel verkopen maar niet snel repareren. Heel teleurstellend!!!!!!!

Macmo 30-08-2011

De webstie ziet er goed uit. De voorraad klopt soms wel maar meestal niet. De prijzen zijn meestal wat hoger dan andere shops. Het pakket was goed en stevig ingepakt.Totdat ze hun geld hebben wordt je als klant behandeld. Daarna als ze service moeten verlenen dan houdt het op. Ze hebben garantievoorwaarden die deels in strijd zijn met de Nederlandse wet, ze maken telefonische beloftes die ze niet waar maken en doen er 7 weken over om mijn defecte XFX GeForce GTX260 retour te sturen. In april 2010 kocht ik een GeForce GTX 260 van het merk XFX in hun snuffelshop. Na iets meer dan een jaar goed gewerkt te hebben begon deze bluescreens onder Windows 7 te geven. Eerst in de Windows logboeken gekeken welke driver crashte en daarna vastgesteld dat het de NVidia driver was. Ik heb diverse ander spellen geprobeerd maar ook die gaven na enige tijd bluescreens. Ik heb daarna de laatste drivers gedownload van Nvidia en nogmaals geprobeerd. Werd daarmee alleen echter, zelfs in Windows (idle) gaf deze een bluescreen. Heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd met de drivers die een jaar lang gewerkt hebben. Weer problemen. Ik heb daarna een ATI Radeon HD 4670 ingebouwd en die zit er nog steeds in.
Ik heb allereerst contact opgenomen met een Peter van Alternate. Die zei dat hij het onder coulance naar XFX ging sturen omdat ik "maar" 3 maanden garantie had en XFX geen claims van eindgebruikers meer afhandelt. Wettelijk is dat natuurlijk langer dan 3 maanden ongeacht of je het als verkoper als B-Ware bestempeld, maar daar had ik nog niks over gerept.
Ik heb de kaart ingepakt, samen met een degelijke beschrijving van mijn klacht en opgestuurd voor reparatie, vervangen, etc. Na 1 week melde Alternate dat ze hem hadden ontvangen. 4 Weken later pas dat hij naar XFX was gezonden. 7 Weken later dat er geen garantie op de kaart zit. Ik heb mijn defecte kaart terug. Mijn PC is alleen gebruikt tijdens lanparty's en ik heb maar 4 lanparty's gehad. De kaart heeft nog maar maximaal 48 uur goed gewerkt.
Die €110 euro kan ik net zo goed kunnen doorspoelen door de WC
Dit was de laatste keer dat ik ooit nog iets bij Alternate heb gekocht. Dit zelfde geld voor XFX producten waarvan ik dacht dat ze een aangeschreven merk waren, maar als ze nog niet eens eindgebruikers directe service verlenen dan houdt het op

cornenothome 28-07-2011

Alternate wordt te groot. De service en menselijkheid verwateren naarmate ze groeien. Laatste bestellingen diende retour wegens defect en allerlaatste wegens foute levering. Ik had het glare scherm nog niet gezien toen ik windows activeerde; nu is volgens hun mijn recht op retour vervallen terwijl ik zo nadrukkelijk gevraagd heb om een laptop zonder glare scherm. Ik ga uitkijken naar een ander bedrijf welke in alle redelijkheid fouten hersteld wanneer ze gemaakt worden!

pbk66 28-07-2011

Al verschillende keren bestellingen geplaatst, waaronder diverse PC's en alles keurig en zeer snel geleverd. Zondag besteld, dinsdag in huis.
Alternate is aantrekkelijk geprijsd, maar niet met alles de goedkoopste.

hansvenmans 10-07-2011

In eerste instantie was ik in verwarring gebracht,omdat er op de website 2 min of meer indentieke beschrijvingen van mijn gewenste laptop stonden, met 2 prijzen. Ik heb de goedkoopste geselecteerd, en dus nog een extra 50 euro uitgespaard. Verder liep alles zeer soepel: de laptop werd snel bezorgd, zonder problemen. Zeker een aanrader: professionele winkel met echt lage prijzen.

Superluc 03-06-2011

Alles prima, goede prijs, snelle levering, winkel om bij terug te komen.

Verzendkosten aan de hoge kant.

poppenmeis 25-05-2011

snel geleverd en keurig verpakt. Alleen jammer dat de afzender erop stond, zo kon iedereen zien waar ik wat gekocht had en dus ook kon bedenken dat er misschien een computer in de doos zat.

Lemmingsbeest 25-05-2011

Dit is gewoon de beste en snelste firma voor computeronderdelen.
Nog nooit maar een probleem gehad en bestel er regelmatig.

H. Luxemburg 24-05-2011

'S avonds laat bestelling geplaatst.
Volgende ochtend bestelling verwerkt, en door naar TNT.
Ochtend daarna werd het artikel bezorgd.
Deze ervaring geldt ook voor mijn overige bestellingen.

De winkel zelf ook bezocht en daar was de ervaring dat ik een deskundige achter de desk aantrof.

61ed 19-05-2011

Duidelijke website, met twijfel over vergelijkbaar product gebeld naar alternate, snel en ter zake kundig advies ontvangen,na bestelling bevestiging per mail ter controle, snelle levering via tnt en inzage in status bestelproces.