Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

downloader91 13-04-2010

goed en snel ook de spullen die kapot zijn gegaan tijdens de garantie worden zonder gezeur terug genomen en je krijgt gewoon een nieuwe.

donjopi 07-04-2010

had een laptop gewonnen via een fotowedstrijd van martinair. Na bericht hiervan is de latop binenn een week opgestruud door alternate. Klasse!

martxxxx 05-04-2010

Ik kocht bij alternate een mx revolution muis van logitech, die niet goed oplaadde.
Ik stuurde hem terug naar alternate en die kwamen tot de verbazende conclusie dat hij het prima deed.
Dat krijg je als je de klacht niet leest.
Hij deed het ook prima....als je hem opgeladen kreeg.
Niemand die daar op het lumineuze idee kwam om hem dan eerst eens leeg te maken en dan op te laden.
Vervolgens verwachtten ze dat ik onderzoekskosten ging betalen.
Niet dus....ik heb logitech gebeld en die zeggen dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen omdat ze hem gewoon terug kunnen sturen naar logitech en mij een nieuwe kunnen geven.
Dat verrrekten ze.
Logitech daarentegen stuurde mij dus probleemloos een nieuwe muis, nadat ik ze weer gebeld had over de idiote reaktie van alternate.
En een paar dagen later, nadat logitech kennelijk contact had opgenomen met alternate kreeg een een telefoontje van hun klanten"service", dat ze betreurden dat het allemaal niet goed verlopen was.
Dat hadden ze eerst moeten bedenken, en niet na een telefoontje van logitech.

ruuddekok 04-04-2010

persoonlijk vindt ik het wel snel gaan bij alternate met bestellen en ook alles binnen krijgen.
Maar als er BVB een product ineens niet op voorraad leverbaar is nadat ik het al in mijn winkelwagen heb, laten ze dat nooit weten.
ik heb al een aantal keer gehad dat ik na 1,5 week bel naar alternate bel om te vragen waarom het zolang duurt.
en dan vertellen ze mij dat er een product niet op voorraad is, en dat ze ook niet weten wanneer die wel weer op voorraad is.
Maar dan vertellen ze ook dat ze dat normaal gesproken laten weten... maar dat heb ik nooit meegemaakt, ik moet altijd zelf bellen en maar afspraken maken wat er dan moet gebeuren.

beetje jammer.

eboy07 04-04-2010

Ik vind het een overzichtelijke site

dave4you 03-04-2010

Ik ga het altijd zelf ophalen omdat ik het ook leuk vind om even in de winkel rond te lopen. Online bestellen en de dingen klaar laten leggen werkt perfect!

vinnyw 02-04-2010

Alles is perfect, alleen de service is ontzettend waardeloos. Echt verschrikkelijk! Je kunt echt boos worden. Ik kocht een geheugen voor mijn pc en achteraf bleef 't dat ik iets meer wil. De verpakking nog eens niet geopend en bij de servicebalie moest bijna 1,5 uur wachten totdat ik geholpen werd. Het gaat puur om een omruil voor iets meer geheugen en waarom moet de klant zolang wachten? Dit is absoluut geen service!!!

seomleppa 30-03-2010

Zeer ruime keuze, snelle levering, perfecte service

Huug123 27-03-2010

TOPWINKEL !!
vele bestellingen gehad zonder problemen.
bij 1 wel de after sales aan moeten vragen maar dat kan natuurlijk niet anders als dat dat een keer gebeurd. wel top afgehandeld !

rvuurens1977 27-03-2010

Alternate is gewoon super, niet altijd even goedkoop, maar de service die ze leveren in combinatie met TNT post is geweldig. Hier kunnen andere (internet) winkels nog een voorbeeld aan nemen.
Blijf er zeker nog jaren spullen bestellen.

jadentoom 24-03-2010

een super winkel

JurgenM 23-03-2010

Goed.... !!

Aadlightning2 23-03-2010

hebben verstand van de producten die zij verkopen.
prijs is ook gunstig

jordydejong 23-03-2010

altijd een goed en overzichtelijk aanbod met vooraard systeem.

als ze iets verkeerd leveren word het zo omgerolen geen probleem.

vriendlijk personeel.

als er niets niet geleverd kan worden laten ze je zit gelijk weten.

screening 13-03-2010

Hele fijne zaak, ook voor afhaal.
Keurig personeel die op een heel goede wijze de klant te woord staan.

MarcGM 04-03-2010

Ik heb een printer bij Alternate besteld. De printer stond op de site als op voorraad. Maar op de orderbevestiging bleek dat deze toch niet op voorraad bleek te zijn en er een levertijd op bleek te zitten.
Aangezien mijn oude printer stuk was en er facturen de deur uit moeten, was er haast bij. Gelukkig werd ik vriendelijk te woord gestaan en kon ik het zonder problemen annuleren, nu nog even afwachten op mijn geld. Mijn conclusie is in het vervolg niet klakkeloos bestellen maar toch even bellen of het echt op voorraad is, want de website voorraad loopt achter met de echte voorraad.

SpirosCorfu 24-02-2010

Laptop online gekocht van HP. Betaling pe PayPal lekker makkelijk, levering binnen twee werkdagen dus was ook oke.

Kevinwaal 23-02-2010

Duidelijke website met vaak hele goede aanbiedingen. Laatst heb ik nog een PC besteld bij Alternate en ik ben nog steeds zeer tevreden met deze aankoop: de PC werkt uitstekend en de levering verloopt lekker snel

Roubos1974 23-02-2010

gewoon prima

KegelJan 23-02-2010

Fijne winkel snel geholpen online grote keuze.

micheldeboer1979 23-02-2010

PC zelf samengesteld via de PC builder tool. Snel en eenvoudig. Asus moederbord defect, teruggestuurd en binnen 3 dagen nieuw moederbord in huis. PC werkt perfect.

Michaelangelo 22-02-2010

Twee digitale camera's gekocht. Deze waren elders niet op voorraad. Online betaald met Ideal en twee dagen later in huis. Netjes verpakt.

Carolinemenem 22-02-2010

Vorige maand een netbook gekocht bij Alternate. Snel geleverd en bestellen ging makkelijk echter werkte het netbook niet helemaal goed. Leek een probleem met de harde schijf. Klantenservice gebeld en kon het product komen omruilen. Ging snel en zonder problemen

RoderickHocht 22-02-2010

Prettige winkel, overzichtelijke site en veel op voorraad. Order online geplaatst en de volgende dag werd het goed verpakt afgeleverd.

P. uit Bovenkarspel 31-01-2010

Website is wel overzichtelijk, maar sommige specificaties zijn mooier gemaakt dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Bereikbaarheid, lange wachtijd per telefoon.

Bestelling en levering is goed.

Aftersales
product retour gestuurd, geld werd netjes teruggestort, alleen te weinig! Meerdere malen gebeld, en waren het er mee eens dat er iets fout was gegaan. Er werd beloofd om het resterende bedrag over te maken.
Nu 2 maanden en een aantal telefoontjes later, nog steeds het geld niet binnen.

Wij hebben vaak wat besteld bij Alternate, maar voor mij was dit toch de laatse keer!