Dyson V10 Absolute

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 64 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson V10 Absolute op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

f********@h********** 05-04-2022

Denk goed na!!!

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Pluspunt van de Dyson V10 is het ontbreken van het snoer waardoor je hem even pakt om wat vuil op te zuigen.
Minpunten de hoge prijs, opgezogen haren aan de beide zijden van de rolborstels waardoor deze minder goed draaien en hierdoor meer energie verbruik.
Uitsluitend in voorwaartse richting vuil opnemen.
Groter stukken, zoals een blaadje, uitsluitend in de hoogste stand worden opgenomen.
De diverse attributen moet je los meenemen, terwijl dit bij bv een Miele geïntrigeerd is.
De inhoud van het stofreservoir drie tot vier keer kleiner is vergeleken met een Miele stofzuiger.
Kortom de V10 is absoluut geen vervanger voor een traditionele stofzuiger met snoer.

Pluspunten

• Snoerloos

Minpunten

• Prijs
  • Algehele werking

schoenie 22-01-2022

Jammer Dyson

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Erg slecht product en nog slechtere service.. Accu's zijn al na 7 maanden gebruik defect,Zelfs gedurende de garantie periode weigert Dyson zijn verplichtingen na te komen.

Theo Jansen 07-10-2021

Goed product en top service

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Deze stofzuiger gekocht in november 2018! Altijd met erg veel plezier mee stof en kattenharen opgezogen. In september van dit jaar weigerde de accu dienst en omdat we van de 2 jaar garantie, nog 2 maanden te gaan hadden, maar even met Dyson gebeld. Een nieuwe accu was niet voorradig en ook was een leveringstermijn niet bekend! Tot mijn verbazing werd mij direct een geheel nieuwe V10 beloofd en 10 dagen later is deze bezorgd en de oude is retour Dyson! We hebben weer een fijne stofzuiger (er kan altijd iets kapot gaan) en ik was helemaal "flabbergasted" van deze garantieservice! Een vette pluim voor Dyson!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Verwijdert kattenharen prima
  • Makkelijk schoonmaken
  • Super service

Minpunten

• Hoogste stand relatief korte zuigduur

Golly 18-07-2021
Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Ik had veel verwachtingen van de de dyson,maar in praktijk valt hij erg tegen .Leuk als veredelde rolveger

Pluspunten

• Even snel voor het oog als rolveger te gebruiken

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Hopeloos in dagelijks gebruik

Louis 29-06-2021

De Dyson V10 Absolute na 28 maanden

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Hoe bevalt ons de stofzuiger na ruim twee jaar: (gezien de aanschafprijs van €629 mag je een goede levensduur verwachten): nog steeds een krachtig goed werkend apparaat (behalve de meest gebruikte zuigmond; hierover later meer). De capaciteit van de accu is nog steeds erg goed te noemen. De borstel komt snel vol met haren te zitten (wat wil je met drie tienerdochters in huis) en dit zorgt er dus voor dat je vaak de bos haren moet verwijderen van de rol.. Dat wil dus ook zeggen dat de stofzuiger goed zijn wekt doet. Ongekend ook hoe veel stof er na een zuigbeurt in het reservoir terecht komt. Een tegenvaller is wel dat nu na 28 maanden (24 maanden garantie..) het scharnierstuk van de zuigmond compleet afgebroken is, zonder dat er ooit ruw met het apparaat is omgegaan. Dit doet afbreuk aan de goede ervaringen die we hadden met deze Dyson. Jammer, dit past niet bij het (kwaliteits)imago van Dyson. De kans is daarmee een stuk groter geworden dat we bij een volgende snoerloze stofzuiger ook naar andere merken gaan kijken.

Pluspunten

• Erg goede accu, ook na langere tijd
  • Zuigkracht is erg goed
  • Vloerzuigmond Is makkelijk te manoeuvreren
  • Doorzichtig stofreservoir

Minpunten

• Scharnier van de vloerzuigmond te zwak
  • Prijs

Theo Wassenaar 21-11-2020

Akku veel te snel leeg

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Dyson gekocht met hoog verwachtingspatroon door reclames en hoge aanschaf prijs , valt zwaar tegen akku is veel te snel leeg , na bellen hierover wordt gezegd niet voluit zetten , nee koop een stofzuiger en dan op halve kracht zuigen na 2 jaar nog maar 5 minuten zuigen , Nooit meer een dyson , waardeloos product

Jack 10-06-2020

Blijf weg van Dyson

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Dyson is een ongelooflijk slecht bedrijf, met een briljant marketing offensief. Binnen 1 jaar was de batterij stuk, van dit toch al fragiele apparaat. Het lijkt wal een stuk goedkoop plastic uit een duistere fabriek. Alles is zwak en rammelt, Zuigkracht is onvoldoende i.v.g.m andere merken stofzuiger van €150,-. Garantie? uiteraard, maar Dyson reageert niet. Via social wel, voor het beeld van anderen. Maar daarna nooit meer.

Minpunten

• Geen service
  • Geen garantie
  • zeer zwakke kwaliteit
  • zelfs de helft van de prijs is te duur

Yf 04-03-2020

Dyson V10

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Ik had veel verwachtingen van de Dyson V10. Inmiddels gebruik ik de stofzuiger nu ongeveer 2 maanden. Naast het grote pluspunt dat de zuiger heel handzaam en makkelijk in gebruik is, heb ik ook zeker een aantal minpunten.
* grotere kruimels zuigt de dyson niet op (heel vervelend, waardoor je steeds moet bukken om deze zelf actief in de zuigmond moet stoppen).
* wanneer je de stofzuiger achterwaarts over kruimels laat glijden, dan gooit hij ze met behoorlijke kracht verder achteruit waardoor je een stuk opnieuw kunt gaan zuigen.
* zuigen in de krachtigste stand geeft een enorme herrie.

Dus, op zich handig in gebruik (zonder snoer), maar ook zeker minpunten wat mij betreft. Ik vind daarom de prijs-/kwaliteitverhouding niet in balans.

Ruud 28-10-2019

Twijfels

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Ik heb de Dyson V10 Absolute gekocht. Wel even moeten sparen, want het is een hele uitgave.
De verkoper heeft mij kunnen overtuigen, ook door het apparaat in de winkel, uit te proberen.
Na het apparaat op mijn vloer te hebben losgelaten, waren al mijn twijfels weggenomen. Dit apparaat vervangt een stofzuiger met snoer, en doet zijn werk zelfs veel beter. Ook in de auto is de Dyson onovertroffen.

Pluspunten

• zuigt en borsteld geweldig
  • Makkelijk en licht
  • snoerloos

Minpunten

• Flinke aankoop prijs

Daan vrins 12-08-2019

Dyson v10

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Maakt herry onhandig lomp mondstuk
Moeilijk manoeuvreren .
Gewoon onhandig ding.

Had me er beter in kunnen verdiepen ..

Harrie 03-08-2019

Goede accuduur

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Prima stofzuiger. Veel hulpstukken en makkelijk te bedienen.
Ziet er mooi uit en mooie kleur
Mijn vrouw is er erg blij mee

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Veel hulpstukken

miek 11-06-2019

waanzinnig

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Dit is mijn 3e stofzuiger. Mn eerste was een miele en staat nu werkloos op zolder, na 25jaar doet deze het nog steeds. Mn 2e miele is 14 jaar oud en mag zich gaan beperken tot de 2e etage. Omdat we 4 huisdieren hebben, wilde we het gemak van draadloos. En ook al heb ik de stofzuiger nog maar 5 dagen. Ik heb inmiddels elke dag even gestofzuigd. Het gemak om deze te pakken is geweldig. Met de accu doe je enorm lang. Vrijdag opgeladen en vandaag dinsdag is deze nog niet leeg. Ik heb een huis van 180m2 en dus 4 huisdieren, kortom je doet best lang met die accu. Het nadeel zijn al die tools. Ik overweeg een timmermansriem om die tools mee te nemen. Hoe doen anderen dat toch? Al heb ik wel 2 favoriete tools, standaard zit de stang op de stofzuiger met de gewone borstel want deze kan bijna alles. Voor de trap en de banken heb ik de huisdieren borstel, voor de kleine hoekjes pak ik de "punt". Andere tools heb ik nog niet gebruikt. De zuigkracht is heel goed. En we gebruiken stand 1 (van de 3) en die is ook qua geluid redelijk. Mn huisdieren vluchten nu niet meer weg, zoals ze bij de miele's deden. Dus ik vind dit een enorm aangenaam geluid. Ik was bang voor hoge tonen, maar die hoor je eigenlijk alleen bij de max-stand. Het reservoir legen is een peuleschil. Al moet ik die wel 3x legen tijdens een zuigactie. Maar ja, hondenharen.. en het legen is ook nog eens leuk.
Zit er een nadeel aan.. nou met mijn miele kwam ik verder onder de banken, dat is bij deze dyson iets onhandig. Dus verplaats ik de bank iets. opgelost!
verder is het grootste nadeel dat deze belachelijk duur is. Maar ja, ik heb wel een schoner huis dan met mijn miele's. En nu alles is afgeschreven "voel" ik het niet meer. Toch blijft het veel geld. Maar het gebruiksgemak is enorm en ik ben echt superblij met deze aanschaf.

Wat mij opviel dat er in de verpakking geen plastic zit. Dat maakt dyson gelijk duurzaam. Echt een pluspunt van dyson. Er zat wel veel karton in, maar dat breng je naar de papiercontainer.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • zuigkracht

Minpunten

• prijs
  • manouvreren onder banken

Zonde van het geld 13-04-2019

GEEN vervanger voor je stofzuiger, veel te dure kruimeldief

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Wij hebben het apparaat nu ene aantal weken en kort door de bocht: Geen goede vervanging voor je huidige stofzuiger en veel te duur voor een kruimeldief.

Eerst de positieve punten: het apparaat is stil en krachtig op hogere standen.

Voor de prijs van dit apparaat verwacht ik een zeer goed resultaat na stofzuigen en dat is zeker niet het geval. Op "normale" stand (stand 1) zijn de prestaties van het apparaat zeker niet beter dan die van een normale stofzuiger. Er ligt nog steeds veel vuil op de grond en dit merk je vooral als je met blote voeten rondloopt. Op de hogere standen ben je zo door de acculading heen.
Het apparaat is relatief zwaar, aangezien je een motor, accu en het opgezogen vuil meesleept. Vooral als je "lange halen" maakt begin je dit te merken.
Bij een klassieke stofzuiger leg/gooi je makkelijk de slang even neer om bijvoorbeeld even een stoel aan de kant te kunnen schuiven. Dat kan met dit apparaat niet, hier moet je bukken om neer te leggen en op te pakken. Dat is niet het meest verschrikkelijke om te moeten doen, maar is simpelweg niet makkelijk.
De duurzaamheid van de accu zal zeker nog moeten blijken. De reden om het apparaat draadloos te maken ontgaat mij volledig. Er is namelijk altijd wel een stopcontact te vinden in huis.
Het ding ziet er wel grappig uit, maar je ziet heel snel krassen op het gekleurde en doorzichtige plastic. Het gebruikte materiaal komt mij over als hard plastic en ik ben ook erg bang dat het breekt/scheurt zodra het valt. Gelukkig nog niet gebeurd.
Verder moet je bij het legen altijd een afvalzak om het apparaat houden, anders vliegt het stof alle kanten op.

Pluspunten

• Stil
  • Krachtig op hogere standen

Minpunten

• Prijs
  • Prestatie
  • Gebruiksgemak
  • Materiaal
  • Gewicht

R_Peters 14-02-2019

Zuigt goed, solide; accuduur okay als je je daarop instelt

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Update van mijn review van 25-10-2018.
De accuduur vond ik aanvankelijk te kort. Inmiddels gebruik ik bewust regelmatig de pauzestand van de motor. En dat scheelt veel. Pauzestand: simpelweg even de rode aan-knop loslaten wanneer ik even niet zuig, bijvoorbeeld als ik met de stofzuiger naar een andere hoek van de kamer ga, of als ik spullen aan de kant schuif of door iets wordt afgeleid. Zodoende heb ik geen "lege" draaimomenten meer en kom ik bijna altijd uit met één acculading. Ik vind het slim van Dyson dat ze het pauzeren van de motor zo makkelijk hebben gemaakt.
Verder, als ik een verdieping extra intensief wil zuigen, dan kan dat gewoon; ik kies er dan voor om de rest van het huis op een ander dagdeel te doen, zodat de accu eerst weer kan opladen; geen probleem voor mij. Maar meestal hoeft het niet zo intensief en heb ik de hoogste motorstand niet of maar kort nodig; met de twee laagste motorstanden kan ik al het gebruikelijke zuigwerk in één keer doen.
Al met al is mijn accu nu nooit meer ongewenst leeg. Ik heb daardoor ook geen behoefte meer aan een verwisselbare accu en een motorloze vloerborstel, waarvan ik eerst nog vond dat die ontbraken.

Punten ik handhaaf uit mijn eerdere review:
- productontwerp en maakwijze heel mooi
- een vertrouwd gevoel over de kwaliteit en levensduur
- zuigt en manoeuvreert geweldig
- minder lawaai dan mijn oudere Dyson met snoer
- gewicht is nog goed te hanteren
- accu herladen duurt lang, maar is geen groot probleem als je de rode knop en de standenschakelaar slim gebruikt, en als je het zuigen van een groot huis verdeelt over twee dagdelen.

Pluspunten

• Indrukwekkend technisch ontwerp
  • Goed gebouwd
  • Zuigt erg goed
  • Niet te veel lawaai

Minpunten

• Accuduur mag flink groter of laadtijd flink korter

Jan 13-02-2019

Matige kwaliteit

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Sinds mei hebben wij de Dyson V10. Na 3 maanden de accu defect. Na moeizaam contact met de klantenservice kregen we een nieuwe accu (eerst vergeten op te sturen). 4 maanden later stopt de motor er mee. We houden hem goed schoon , filters etc. Er branden alleen 3 lampjes bij de schakelaar.

Pluspunten

• Handig = draadloos
  • zuigt goed kattenharen

Minpunten

• Storingsgevoelig

fam Dobber 13-01-2019

Top

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

De Dyson V10 nu enkele maanden in gebruik. Gewoon een topper en ontzettend handig. Nog geen enkele keer met een lege accu geconfronteerd. Ook het legen en het onderhoud gaat erg eenvoudig. Ik kan deze stofzuiger aan iedereen aanraden.

Pluspunten

• zuigkracht
  • geen snoer
  • trap zuigen kinderlijk eenvoudig

Minpunten

• hulpstuk nodig om onder de bank te komen

Wil 03-01-2019

Super Dyson

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Vandaag deze Dyson gekocht. Ik ging eigenlijk voor de Bosch unlimited vanwege 2x accu en betere score op kieskeurig, maar eigenlijk direct nadat ik deze in mn hand had vond ik deze te zwaar. De Dyson is echt lichter in gewicht en heeft hepafilter, ook prettig. Ook vind ik het materiaal van Dyson beter aanvoelen dan de Bosch. Alles ziet er kwalitatief beter en degelijker uit. Thuisgekomen direct de Dyson uitgeprobeerd en verbaasd hoeveel stof ik opzoog in laagste stand terwijl ik ‘s morgens nog gestofzuigd heb.

Pluspunten

• Gewicht
  • Geluid (hond blaft niet)
  • Hepa filter
  • Reservoir

R_Peters 25-10-2018

Zuigt goed, accuduur nogal beperkt

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Het productontwerp en de maakwijze vind ik heel mooi. Dat geeft meteen een zeker gevoel over de kwaliteit en levensduur.
Het apparaat zuigt en manoeuvreert geweldig, beter dan mijn oudere Dyson met snoer, en met minder lawaai. Het apparaat zuigt zeer krachtig in hoogste stand. Het gewicht is nog goed te hanteren.
Helaas is de accuduur nogal beperkt, ook bij gebruik in enkel de laagste stand. Onze huishoudelijke hulp kan tijdens haar vaste werkochtend niet alle vloeren van onze woning (die toch vrij compact is) in één doorloop zuigen. Het apparaat raakt dan voortijdig leeg. Herladen duurt maar liefst 3,5 uur. Het helpt ook al niet dat de twee meegeleverde vloerborstels beide gemotoriseerd zijn en dus altijd accustroom verbruiken. Ik mis een motorloze borstel voor gladde vloeren.
Al met al vind ik het jammer dat Dyson niet heeft gekozen voor een ontwerp met verwisselbare accu. Dit betekent dat we het stofzuigen structureel anders moeten plannen; dat is op zich werkbaar, maar was eigenlijk niet de bedoeling.

Pluspunten

• Indrukwekkend technisch ontwerp
  • Goed gebouwd
  • Zuigt erg goed
  • Niet te veel lawaai

Minpunten

• Vrij korte accuduur
  • Accu herladen duurt lang
  • De vloerborstels verbruiken accustroom
  • Een motorloze vloerborstel ontbreekt

Rossy 06-10-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Zo goed en gemakkelijk in gebruik, een enorme aanwinst.
Even snel gepakt, altijd een schoon huis.
Kortom, een aanwinst voor elke woning.
En de Dyson zelf, voor ons van topkwaliteit.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Altijd een schoon huis

Minpunten

• geen
  • geen

Danny V10 05-10-2018

V10

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Toen ik dit toestel voor het eerst gebruikte dacht ik, die batterij mag wel wat langer meegaan.
Nu weet ik wel beter. Ik heb er eerst leren met werken. Nu ben ik echt tevreden dat ik deze aankoop toch overwogen heb. Dagelijks eens rondgaan en het is echt proper in huis en de veranda. Een kritiek punt is de vorm van de startknop, na lang stofzuigen begint je vinger echt pijn te doen. Maar misschien is dit alleen mijn probleem. Werken doe hij wel.

familie Dobber 23-09-2018

Geweldige aanschaf! Aanrader!

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Na lang twijfelen, gezien de wisselende ervaringen beschreven in alle reviews, toch de Dyson gekocht. Geweldig! Stofzuigen is zowaar een stuk plezieriger geworden. Geen gedoe meer met een snoer, en wat een gebruikers gemak! Hij doet wat ie moet doen, is zeer wendbaar, het gewicht valt me reuze mee. Belangrijkste is dat je de stofzuigermond op de vloer laat. . De zuigkracht op lage stand voldoet prima voor het grootste deel van het huis (165 m2). Standaard zijn vele handige hulpstukken meegeleverd. De trap zuigen is nog nooit zo makkelijk geweest. Kattenbrokjes worden opgezogen! Het geluid is eigenlijk veel zachter dan het geluid van onze Miele (behalve in de hoogste zuigstand, maar die gebruiken we bijna niet). Het legen van het stofreservoir gaat gemakkelijk en als je gebruiksaanwijzing volgt: kan komt er weinig stof vrij. De Mielestofzuiger met Cats & Dogs borstel hebben we niet meer gebruikt sinds de aanschaf van de Dyson. De duurzaamheid kan ik nu nog niet beoordelen. Behalve de prijs, geen minpunten, maar wel een opmerking naar Dyson toe: als je zo in je product gelooft, dan doe je standaard 5 jaar garantie erbij, niet 2 jaar.

Pluspunten

• gebruikersgemak
  • zuigkracht
  • standaard hulpstukken

Minpunten

• prijs
  • slechts 2 jaar garantie

Dian 22-09-2018

Wat een kracht!

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Deze stofzuiger is super sterk en veelzijdig! Vloerbedekking, laminaat, tegels, de mat van onze hond, niets is te veel. Daarnaast is de stofzuiger super handig zonder snoer en zonder achter je aan rollende bak! Je hangt en zo op aan de muur om op te laden als je klaar bent met stofzuigen.

Pluspunten

• Handzaam
  • Sterk
  • Veelzijdig
  • Accu gaat lang mee

Marja 20-09-2018

V10 Absolute gebruik bij reuma

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

In fysieke winkel gekocht aangezien ik wilde voelen hoe zwaar de Dyson V10 is aangezien ik reuma heb. Ik was bang voor het ingedrukt houden van de knop en het gewicht omdat ik weinig kan tillen. Ze hadden niet de Absolute staan maar de Motorhead met kleiner reservoir. Die leek me wel te doen en gewicht viel me in de winkel mee. Ik vond wel dat daar erg weinig asseccoires bij kwamen en de verkoper vertelde dat bij de Absolute meer asseccoires kwamen met als voordeel dat ook het reservoir groter was en met een hond in huis leek me dat wel noodzakelijk. Ik zei dat ik bang was voor extra gewicht, maar de verkoper zei dat dat niet veel scheelde. Dat je de knop ingedrukt moet houden om te zuigen is eigenlijk helemaal geen probleem want die gaat superlicht en 'valt' natuurlijk in je hand bij het vasthouden van het handvat. Thuisgekomen viel me meteen op dat de Absolute toch wel wat zwaarder was dan degene in de winkel en daar ligt wat mij betreft toch het probleem. Ik krijg er brandende polsen van en de eerste dag na gebruik heb ik daar de hele nacht last van gehad. Er sloeg toch wel lichte paniek toe aangezien met mijn reuma huishoudelijk werk sowieso zwaar valt. Dit zou wat mij betreft verder ontwikkeld mogen worden om de stofzuiger in de toekomst lichter te maken. De kleinere versie had achteraf toch beter geweest want als je de boel bijhoudt zit de opvangbak ook niet zo snel vol (en dat met een verharende hond in huis)
Maar verder zal ik hier nog mijn positieve ervaringen schrijven en wat er volgens mij verbeterd kan worden:
Het snoerloze zuigen is natuurlijk een verademing, geweldig dat je niet meer met snoeren en zware stofzuigers loopt te zeulen en het snoer naar een ander stopcontact moet verplaatsen. Wij hebben nl. nogal een grote benedenverdieping.
Met een hond in huis is het fijn om regelmatig de boel bij te werken ipv het uit te stellen en dan uren bezig te zijn. Ik moet zeggen hondenharen worden prima opgezogen. We hebben een tegelvloer met een kleed. De fluffy head werkt prima op de tegels en de combiborstel werkt uitstekend op het kleed, maar eigenlijk ook op de tegels. Het kleed gaat goed in stand 1 en 2. Op de hoogste stand kleeft hij enigszins aan het kleed vast, maar stand 2 zuigt haren echt goed op! Deze borstel is ook veel wendbaarder, je kan de machine 90 graden draaien en dan kom je duidelijk beter onder meubels dan met de fluffy head die een ander systeem heeft en geen 90 graden kan draaien. Daar zie ik een gemiste kans want onder meubels zuigen is niet goed te doen doordat de accu ervoor zorgt dat het geheel niet volledig plat over de vloer kan gaan. Dus kom je niet achterin. In de bijkeuken hebben we wasmachine, droger en vriezer staan en met een gewone stofzuiger kom je met de buis tussen de apparaten. Dat lukt met de V10 niet. A) omdat de buis een stuk dikker is aan de voorkant en B) omdat het apparaat zelf te 'dik' is en je dus niet tussen de muur en de vriezer kan komen.
De trap is natuurlijk ook een verademing alhoewel de gemotoriseerde miniborstel daar voor mij geen optie is want we hebben geen vloerbedekking op de trap. Maar voor mij werkt de afstofborstel daar het best. Stand 1 is dan niet voldoende, moet op stand 2.
Legen van de opvangbak is een fluitje van een cent. Dat gaat echt supermakkelijk en zou je dus ook tussendoor even snel kunnen doen.
Accuduur valt alles mee als je tenminste niet het hele huis van boven naar beneden in 1 keer wil doen. Onze grote benedenverdieping is prima op 1 lading en stand 2 te doen. Wil je dan veel extra dingen doen (plafond, kieren etc) dan wordt het een beetje krap, maar zelfs stand 1 zuigt toch prima op de tegelvloer.
Wat ik persoonlijk verbeterd zou zien zijn de volgende zaken:
Gewicht mag wat mij betreft echt omlaag (mensen met reuma of gewrichtsklachten zullen hem echt te zwaar vinden, zeker op 'slechte' dagen). Misschien een tip voor mensen met reuma, ik zuig grotere stukken ipv met 1 hand van voor naar achter met de 2e hand als ondersteuning onder de opvangbak en van links naar rechts voor me terwijl ik naar voren loop. De aansluiting is daar wel flexibel genoeg voor en het mondstuk blijft goed op de vloer rusten.
Fluffy borstel zou ik graag uitgerust zien met hetzelfde draaimechanisme bij de aansluiting als de combiborstel voor meer flexibiliteit, met name onder meubels. Ben ook benieuwd hoe de aansluiting van de fluffyborstel zich op de lange termijn houdt, de paarse plastic beweegbare ribbelslang ziet eruit alsof hij potentieel kan gaan scheuren.
Handleiding kan echt veel beter. Alle talen door elkaar en een soort slechte afspiegeling van de Ikea handleidingen met plaatjes zonder tekst.
Wat ik jammer vind is dat voor deze exorbitante prijs je niet bijvoorbeeld het dok erbij krijgt zoals in bijv. Amerika of Australie wel het geval is. Dat zou toch een leuk kadootje zijn en een fijn gevoel geven! Of de vrije keuze uit extra asseccoires.
De consument een grotere keuzemogelijkheid bieden zou ook welkom zijn. Bijv. de Motorhead in Absolute uitvoering, dus kleiner opvangreservoir maar wel de uitgebreide accessoires. Door het eenvoudige legen is het geen probleem tussendoor even te legen, maar als je het huis bijhoudt zit het reservoir uiteraard ook niet zo snel vol.
Al met al een fijne stofzuiger voor erbij en om het huis bij te houden, maar wat mij betreft nog geen volledige vervanger van de stofzuiger met snoer ivm de beperkingen. De prijs kan je dus wel degelijk tegenhouden om hem te kopen. Neemt niet weg dat als je je het kan veroorloven ik hem toch aanbeveel omdat je hem veel sneller pakt dan een gewone stofzuiger!

Pluspunten

• zuigkracht
  • accuduur voldoende

Minpunten

• gewicht
  • bereik onder meubels onvoldoende

Rosa 17-09-2018

Handige en zeer krachtige snoerloze stofzuiger!

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Ik was de oude zat met snoer. Ben zo blij dat ik deze heb, stofzuigen gaat nu veel makkelijker. Hij is handzaam, heeft veel hulpstukken en deze zitten in de tas, heel makkelijk, alles paraat. Duur van de accu is goed, precies zoals omschreven. Makkelijk op te bergen aan de muur, neemt niet veel plaats in. Superblij met deze stofzuiger.

Pluspunten

• Handzaam
  • Geen last van snoeren
  • Veel makkelijke accessoires
  • Prima accuduur

Momo 10-09-2018

Topper

Geschreven voor: Dyson V10 Absolute

Wat een topper in huis. Op deze manier geen hekel meer aan stofzuigen. Geen snoer meer. Het is prijzig, absoluut. Maar dat is het me zeker waard.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geen snoer
  • Makkelijk in gebruik
  • Ophangsysteem

Minpunten

• Prijs
Dyson Benelux 12-09-2018

Wat fijn om te horen dat u er tevreden mee bent. We wensen u er veel plezier mee!