Dyson V10 Absolute Koper/Nikkel - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Type
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 37 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Christian 20-03-2018

Traditionele stofzuiger kan de deur uit, deze zuigt!

Nadat ik de V8 in huis had, overgestapt maar de V10 vanwege de nieuwe ontwikkelingen. En wat ziet deze er gaaf uit, als een soort mix van Ghostbuster/lasergun.
We merkten gelijk dat de opzetstukken harder werken en er zoveel meer stof werd opgezogen, nadat we er eerst met de V8 overheen waren geweest.
Deze wordt nu echt gezien als snoerloze stofzuiger en dat merk ik ook duidelijk. Ten opzichte van de V8 nog betere zuigkracht, 20 procent in de maximale stand. Echter volstaat de minimale en medium stand prima voor harde en tapijt vloeren. Hierin is de accuduur dan ook prima voor ons huis met 130m2, met zowel houten vloeren als tapijten trap/vloeren. In minimale stand en een gemotoriseerd opzetstuk kwam ik uit op 56 minuten op 1 acculading. In Medium stand rond de 30 minuten. In max stand rond de 8 minuten. De laatste stand gebruik ik alleen in hele kleine gebieden waar het intensief gezogen mat worden. De medium stand werkt het beste vinden we als allerround. De accu lichtjes geven duidelijk aan of het filter schoon moet worden gemaakt, of de doorgang verstopt zit en hoe vol de accu is.
Deze stofzuiger heeft door zijn Motörhead (tapijt) een heel hoog zuigrendement. De borstel vibreert waardoor de stofdeeltjes loskomen om vervolgens op te worden gezogen met de grote botstel kop. Voor dierenharen zit er een speciale mini turbo borstel bij. Waanzinnig hoe deze onze katten plekjes schoonmaakt. Dit kregen we met onze oude snoer Dyson niet voor elkaar.
De fluffy head is zeer zacht voor onze eikenhouten vloeren en polijst/masseert als het ware de vloer. Ook grote stukken koek of müsli pakt deze softhead goed mee. Het gewicht vinden we prettiger verdeeld dan bij de oudere snoerloze series. Alles is meer in (rechte)lijn en het gevoel is een stuk degelijker. Wat ook een verschil is dat het HEPA en stoffilter is gecombineerd tot 1 element. Dit maakt het schoonmaken makkelijker en maakt wellicht ook het vervangen makkelijker.
Helaas waren er eerst wel wat problemen met de eerste twee V10’s die ik had. In 1 zat een deuk in het cycloon gedeelte en de ander werkte de trigger niet. Gelukkig kon ik ze omruilen. Blij dat ik doorgezet heb, want deze V10 is echt de koning onder de stofzuigers.

Pluspunten

• Accuduur in medium en minimale stand
  • Zuigt Grondig
  • Indicatie lampjes filter, blokkade en accu
  • Grotere opvangbak, alles in rechte lijn
  • HEPA en stofilter in 1 element

Minpunten

• Prijs toch wat hoog.
  • Had een paar defect gekregen.

Agnes Lammers 06-05-2018

Plezierig stofzuigen

Nadat ik snoerloos de begane grond met veel plezier stofzuig heb ik nu ook op de verdieping een extra Dyson. Ten opzichtevan de V7 is de V10 stiller. Hij gaat lang genoeg mee om zowel de 1e als de 2e verdieping te stofzuigen.
Ten opzichte van mijn huidige miele is het een genot. Toch zijn er ook nadelen voorzover je van nadelen kan spreken
Een nadeel is dat er op de V10 niet een stukje buis op de stofzuiger zit zodat je bij een wissel van mondstuk er in moet kijken. Is dit erg? nee dat niet maar de wissel bij de V7 gaat makkelijker.
Een ander nadeel is dat hij niet onder de vewarmingsbuizen kan stofzuigen. Een pluisje zuigt hij daar wel weg iets zwaarder niet. Misschien wordt de zuigmond bij de V11 wel ietsje lager dan zou hij perfect zijn.
Toch neem ik deze nadelen voor lief
 Snoerloos stofzuigen is zo fijn. Je bent veel sneller klaar. En legen is even lastig maar als je het weet zo gepiept. Voor wat betreft duurzaamheid kan ik van de V10 nog niets zeggen. De V7 gebruik ik al twee jaar en werkt nog als een nieuwe. Denk bij een Dyson niet dat je een kruimeldief hebt. Een Dyson is echt een volwaardige stofzuiger.

Pluspunten

• Gemak
  • Zuugvermofen

Minpunten

• Niet onder verwarmingsbuis

Fedor 12-05-2018

Topstofzuiger!

De V10 is echt een topstofzuiger, hij heeft hele hoge zuigkracht en zuigt vuil op waarvan ik niet wist dat het in mijn huis te vinden was. Zo heb ik na een stofzuigbeurt van de benedenverdieping (woonkamer en keuken) gelijk weer de bak vol zitten terwijl het huis niet eens vuil leek.

De 2 vloerzuigmonden voor verschillende vloeren zijn ideaal, je kunt ze snel erop en eraf klikken. Ook zit er een klein gemotoriseerd borsteltje bij, hiermee doe ik de bank en het matras. Deze is ook ideaal voor de kattenharen, die zuig je dan met gemak van het kattenbedje af.

Verder heeft de stofzuiger 3 standen, ik gebruik hem altijd in de laagste stand, hiermee kan ik prima het hele huis stofzuigen. Als ik ergens wat meer vuil heb liggen (op vloerbedekking of de bank) dan zet ik hem op de middelste stand. Eigenlijk heb ik de hoogste stand nooit hoeven te gebruiken, maar het is fijn om die achter de hand te hebben.

De V10 gaat bij mij meerdere stofzuigbeurten mee zonder op te laden. Ik gebruik hem namelijk meestal in de laagste stand, waarin hij perfect al het stof opzuigt. Ook merk ik dat ik iets anders ben gaan stofzuigen, in plaats van in 1x het hele huis te doen, pak ik hem erbij wanneer ik iets zie liggen. Ook pak ik hem er sneller bij, want hij is altijd klaar voor gebruik.

Kortom, ik ben supertevreden over de V10 Absolute en raad de stofzuiger iedereen aan. Het kost wel wat, maar dan heb je ook iets. Het is gewoon een fijn apparaat die ervoor zorgt dat een vervelend klusje snel en gemakkelijk gedaan is.

Pluspunten

• Hoge zuigkracht
  • In de laagste stand sterk genoeg
  • Gemakkelijk in gebruik

Nicosch 05-05-2018

Veel zuigkracht, te regelen met 3 standen!

We hadden een V6 en nu een V10. De V10 heeft meer zuigkracht en het vermogen is met 3 standen te regelen. Een grote verbetering ten opzichte van de V6. Ook het reservoir waar de stof in wordt opgeslagen is groter en makkelijk te legen. De Dyson V10 is echt een aanrader als u een snoerloze stofzuiger zoekt.

Pluspunten

• zeer goede zuigkracht
  • 3 standen om de zuigkracht te regelen

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Serhena 27-03-2018

Stof maakt geen kans meer!

De Dyson V10 Absolute is absoluut de beste steelstofzuiger die er bestaat! Ik heb met mijn gewone stofzuiger niet zoveel stof uit de kleden en de vloerbedekking kunnen verwijderen. Ook de konijnenharen verdwenen als sneeuw voor de zon van de bank. De zuigkracht is magnifiek! Ik raad deze stofzuiger zeker aan voor mensen met stof allergieën.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Lichtgewicht
  • Weinig geluid
  • Mooi kleurtje
  • Laadt snel op

Minpunten

• Duur in aanschaf

K. 19-03-2018

Accuduur op volle kracht slechts 8 minuten

Oké, fantastisch handige stofzuiger en zuigt heel goed. Pas alleen op met de toepasbaarheid, die vind ik niet oké. Wil je lekker stofzuigen dan zet je ‘m maximaal open maar dan is de volle accu na 1 kamer (ca. 8 minuten) al leeg en moet ie weer 3,5 uur aan de lader voor je verder kunt. Nog geen volwaardige vervanger voor je traditionele stofzuiger helaas. En voor er bij is ie wel heel erg duur.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi

Minpunten

• Accu
  • Toepasbaarheid

A.W. 10-05-2018

Dyson V10 Absolute

Wij hebben het genoegen gehad om Dyson's nieuwste vlaggenschip te mogen testen.
Na de V6 en de V8 konden wij eindelijk de V10 onder handen nemen.

Stofzuigen is niet mijn favoriete bezigheid en dat komt doordat sledestofzuigers dikwijls onhandig in gebruik zijn: als een hopeloze schildpad vallen ze verkeerd op hun rug, (Dyson Big Ball heeft dit probleem trouwens opgelost) zijn groot en log, nemen veel plek in in de opbergruimte en hebben natuurlijk een snoer die je belemmert in je bewegingsvrijheid.

Snoerloze stofzuigers kennen bovenstaande problemen niet. Het grote voordeel van snoerloze stofzuigers is dat mensen sneller geneigd zijn om te gaan stofzuigen (pick up, go & store). Wij stofzuigen bijna elke dag (tapijt en kleine kinderen).
Daarnaast heeft de V10 meer Air Watts dan de V8. Echter, de zuigkracht van de V10 is nog altijd lager dan die van sledestofzuigers. Desniettemin worden snoerloze stofzuigers steeds krachtiger en de V10 doet niet zoveel onder voor conventionele stofzuigers.

De accuduur is verlengd en dat is een grote plus. Echter, vijf minuten op Max-stand is een beetje karig, zeker omdat de V10 circa 3,5 uur aan het oplaadstation moet hangen voor een volle charge. Onzes inziens is de Max-stand niet echt nodig. De eerste twee standen volstaan voor een grondige stofzuigbeurt. Mocht u een groot huis bezitten dan is de kans groot dat de V10 tussendoor opgeladen moet worden. Daarom opperen wij voor een uitneembare accu zodat men een nieuwe accupack erin kan schuiven (of neem twee Dysons. ;) )

Het legen van het stofreservoir is inderdaad eenvoudiger geworden doordat je het reservoir "dieper" in de prullenbak kunt hangen en legen. Wel vinden wij dat, na het legen, de binnenkant van het stofreservoir van de V8 makkelijker met een doekje af te nemen is. Dit omdat het reservoir van de V8 korter en minder diep is dan de V10. Het stofreservoir van de V10 heeft een grotere inhoud, voor sommige mensen handig, wij legen de snoerloze stofzuiger na elke beurt dus voor ons hoeft het niet.

De garantie mag daarnaast van ons even lang zijn als die van sledestofzuigers: 5 jaar in plaats van 2 jaar.

Al met al heeft de snoerloze stofzuiger in ons huis de sledestofzuiger vervangen en De Dyson V10 is momenteel de to-go stofzuiger. De Dyson sledestofzuiger zit in de opbergkast stof te happen. ; )

Pluspunten

• Hogere zuigkracht dan zijn voorganger (V8)
  • Legen stofreservoir
  • Accuduur verbeterd t.o.v. V8

Minpunten

• Nog altijd lagere zuigkracht dan sledestofzuigers
  • Garantie
  • Geen opbergdoos opzetstukken

Connie 09-05-2018

Super zuigkracht en voor vele klussen gebruiken

Ik was al enig tijd op zoek naar een snoerloze stofzuiger maar want ik vond voldeed niet aan mij eisen. De Cycloon V10 is een geweldige stofzuiger, makkelijk in gebruik, onderdelen zijn snel en goed te verwisselen. Ik ben er erg blij mee.. boot, auto, huis, trap en tapijt.. geen probleem.

Pluspunten

• Instelbare zuigkracht
  • Onderdelen makkelijk te wisselen
  • Filter is makkelijk te legen
  • Opladen gaat erg snel

Nicolle Hover 09-05-2018

Hele fijne stofzuiger!!

Wij hebben de stofzuiger sinds enkele weken in gebruik en hij werkt super! Ik ben ook in het bezit van een V6 maar de V10 is nog net iets fijner! Waarom:
- 3 gemotoriseerde monden
- een groter opvang reservoir
- hij is ook stiller
Al met al een waanzinnige stofzuiger! Ik zou nooit meer een zuiger met snoer willen! Dankjewel Dyson, door jullie is het werk zo gebeurd en is stofzuigen geen vervelend klusje meer!

Pluspunten

• 3 gemotoriseerde monden (ook als kruimeldief)

Minpunten

• GEEN ENKEL!!

Richard 09-05-2018

maakt de gewone stofzuiger (bijna)overbodig

Heb de V10 Absolute een paar weken mogen testen. Hadden al een V7 en een ball stofzuiger met snoer. De V10 werkt heel prettig. Goed in balans en in de laagste stand lang te gebruiken. De stofzuiger met snoer komt de kast niet meer uit!

Willeke van der Ham 07-05-2018

Is krachtig en heeft een sterke accu

Ik had de V7 maar de V10 is wel iets groter maar zeker net zo handelbaar, heeft een betere zuigkracht en een langere levensduur van de accu.
Het stof reservoir is makkelijk te legen. Zeer blij met deze Dyson zeker met alle huisdieren in huis.

Pluspunten

• Betere zuigkracht
  • Accu gaat langer mee

Ben 04-05-2018

Uitstekende stofzuiger

Ik mocht de "Dyson V10 absolute" testen en vind het een uitstekende stofzuiger. Hij heeft een zeer goede zuigkracht en krachtige motor. De koppelingen zijn sterk verbeterd. De meegeleverde zuigmonden zijn prima ook al vind ik de zuigmond met zachte roller voor de gladde vloeren wat te veel contact maken met de vloer waardoor hij wat zwaarder zuigt, maar is wel dan wel weer geluidsarmer. Ophangsysteem is goed, maar die van de V6 is makkelijker. De V10 is wat zwaarder dan de V6 en daar moet je even aan wennen. Het ledigen van het stofreservoir gaat heel soepel en snel. Wel jammer dat de accessoires van de andere machines niet op elkaar passen. Al met al een prima machine en zeker voor een gezin met huisdieren.

Pluspunten

• Zeer goede zuigkracht
  • verbeterde koppelingen

Minpunten

• wat zwaarder dan V6
  • ophangsyteem V6 is makkelijker

Barbara 28-03-2018

Uitstekende zuigkracht, korte accuduur

De Dyson is erg praktisch in gebruik, snoerloos en wendbaar met diverse hulpstukken die eenvoudig aan de stofzuiger zijn te klikken kun je de trap, je meubilair, harde vloer en tapijt eenvoudig reinigen. Nadeel is dat de accuduur erg kort is (ongeveer 8 minuten) en dat is te weinig om de huiskamer te doen, laat staan het hele huis. Het duurt 3,5 uur om de accu volledig op te laden. Voor deze prijs verwacht ik niet alleen een goede stofzuiger maar ook een met een veel langere accuduur.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Snoerloos

Minpunten

• Lage accuduur
  • Hoge prijs

Roel P 09-05-2018

Heerlijke stofzuiger voor elk huishouden !

Een heerlijke stofzuiger die van alle gemakken voorzien is, denk hierbij aan een lange accuduur en vele assesoires . Het model ligt fijn in de hand, en door de wendbare wieltjes aan de zuigmonden, kan je makkelijk onder de tafels/stoelen en bank komen (afhankelijk van je bank).

Stofzuiger voor de V10 was een V6 Motorhead met filters voor huisdieren erin, en die heeft het 2 jaar lang super gedaan. Waren zelf nog wel zoekende naar extra opties, tot we de V10 zagen en wisten dat die van alle gemakken voorzien was .

Pluspunten

• Goede accu duur
  • Lichtgewicht

Yolanda 03-04-2018

Dyson V10 absolute

Wat een waardeloze stofzuiger, de motor maakt op 1 stand verschillende geluiden en ik kan niet met de knop naar een andere stand want dat maakt geen verschil. Ook krijg ik de Stofzuiger af en toe niet aan.
Ik bezit 10 !!!! dagen en nu al defect, terug proberen te brengen naar MediaMarkt maar - zoals verwacht - sturen ze hem op. Balen !!! ik heb nu geen stofzuiger en het kan een paar weken duren. Gewoon niet normaal, als je zo'n dure stofzuiger koopt verwacht je toch dat deze functioneert en zoniet dan verwacht ik een nieuwe te krijgen.

Pluspunten

• Super compact
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• enorm veel geld
  • binnen 2 weken defect
  • kwaliteit minimaal
  • geen bericht terug van Dyson

Nico Raspoort 01-04-2018

Waardeloos die Dyson V10 Absolute

Gekocht op 22-03-2018 en nu al defect, Houd op met zuigen. geeft alleen 3 blauwe led's en op de site van Dyson geen uitleg over deze foutmelding anders dan "verwijder de blokkade"
ga maar naar mediamarkt om een nieuwe. met de ervaring van mediamarkt zal dit wel weer een moeilijke bevalling gaan worden. Ik hoop dat ik dinsdag weer kan stofzuigen deze apparaten kosten 650 euro en eerlijk gezegd voel ik mij bekocht.

Pluspunten

• De eerste dagen hele fijne stofzuiger
  • licht en zuigt enorm goed
  • haalt de haren van mijn katten prima van de bank
  • hulpstukken prima

Minpunten

• Veel lawaai
  • na een week defect
  • kwalitieit slecht
  • veel te duur
  • voelt erg plastic aan

Jannie 22-06-2018

Fijne stofzuiger

Fijne stofzuiger. Geen gezeur meer met electriciteitsnoer. Geen zakken meer. Geluid valt reuze mee eerder minder dan meer van andere stofzuiger.

Pluspunten

• Geen zakken meer
  • Geen electricieteitssnoer meer

Rossy 17-06-2018

Beste aankoop ooit

Geen kattenharen meer in huis, prachtig design, sterke accu en motor, enorm handig in gebruikt, geen gesleep meer met stofzuiger, kortom- de beste aankoop ooit.

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Aan-uit knop kun je niet vastzetten

Danny 17-06-2018

accu duur

Werkt prima voor 10 min. Op stand Max. Daarna accu 1 uur laten afkoelen en dan terug 3uur opladen om opnieuw te kunnen stofzuigen.

Pluspunten

• Werk goed

Minpunten

• Toestel te groot om in auto te kunnen stofzuigen.
  • Flexibele slang zou wel nuttig zijn.
  • Accu snel leeg.

Dyson Benelux 20-06-2018

Beste Danny,

Dank voor uw review.

De exacte accu duur van de Dyson Cyclone V10 is als volgt:

Zonder gemotoriseerde Hulpstukken:
Low:60 minuten.
Medium:30 minuten.
Max-modus: 5 a 8 minuten.

Met gemotoriseerde vloerzuigmond:
Low:35 minuten.
Medium:20 minuten.
Max-modus:5 a 8 minuten.

Mocht het hier niet aan voldoen dat raad ik u aan om contact op te nemen via het gratis telefoon nummer. Nederland ( 0800 0206203) België ( 0800 39208 ) Wij hebben overigens ook een verlengslang waar door het schoonmaken van de auto gemakkelijker zal zijn zie onderstaand link: https://shop.dyson.nl/accessoires/v8-verlengslang-967764-02

Groeten,

Dyson Benelux

Charlrs 16-06-2018

Dyson v10 snel kapot slechte service

Snel kapot en slechte service dyson
De motor stopt snel als er grote stofdeeltjes opgezogen worden
Snel leeg

Minpunten

• Snel leeg
  • Snel kapot