Dyson V10 Absolute Koper/Nikkel - Reviews

Type/soort
handstofzuiger
Kleur(en)
zilver, koper

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 43 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,9

Christian 20-03-2018

Traditionele stofzuiger kan de deur uit, deze zuigt!

Nadat ik de V8 in huis had, overgestapt maar de V10 vanwege de nieuwe ontwikkelingen. En wat ziet deze er gaaf uit, als een soort mix van Ghostbuster/lasergun.
We merkten gelijk dat de opzetstukken harder werken en er zoveel meer stof werd opgezogen, nadat we er eerst met de V8 overheen waren geweest.
Deze wordt nu echt gezien als snoerloze stofzuiger en dat merk ik ook duidelijk. Ten opzichte van de V8 nog betere zuigkracht, 20 procent in de maximale stand. Echter volstaat de minimale en medium stand prima voor harde en tapijt vloeren. Hierin is de accuduur dan ook prima voor ons huis met 130m2, met zowel houten vloeren als tapijten trap/vloeren. In minimale stand en een gemotoriseerd opzetstuk kwam ik uit op 56 minuten op 1 acculading. In Medium stand rond de 30 minuten. In max stand rond de 8 minuten. De laatste stand gebruik ik alleen in hele kleine gebieden waar het intensief gezogen mat worden. De medium stand werkt het beste vinden we als allerround. De accu lichtjes geven duidelijk aan of het filter schoon moet worden gemaakt, of de doorgang verstopt zit en hoe vol de accu is.
Deze stofzuiger heeft door zijn Motörhead (tapijt) een heel hoog zuigrendement. De borstel vibreert waardoor de stofdeeltjes loskomen om vervolgens op te worden gezogen met de grote botstel kop. Voor dierenharen zit er een speciale mini turbo borstel bij. Waanzinnig hoe deze onze katten plekjes schoonmaakt. Dit kregen we met onze oude snoer Dyson niet voor elkaar.
De fluffy head is zeer zacht voor onze eikenhouten vloeren en polijst/masseert als het ware de vloer. Ook grote stukken koek of müsli pakt deze softhead goed mee. Het gewicht vinden we prettiger verdeeld dan bij de oudere snoerloze series. Alles is meer in (rechte)lijn en het gevoel is een stuk degelijker. Wat ook een verschil is dat het HEPA en stoffilter is gecombineerd tot 1 element. Dit maakt het schoonmaken makkelijker en maakt wellicht ook het vervangen makkelijker.
Helaas waren er eerst wel wat problemen met de eerste twee V10’s die ik had. In 1 zat een deuk in het cycloon gedeelte en de ander werkte de trigger niet. Gelukkig kon ik ze omruilen. Blij dat ik doorgezet heb, want deze V10 is echt de koning onder de stofzuigers.

Pluspunten

• Accuduur in medium en minimale stand
  • Zuigt Grondig
  • Indicatie lampjes filter, blokkade en accu
  • Grotere opvangbak, alles in rechte lijn
  • HEPA en stofilter in 1 element

Minpunten

• Prijs toch wat hoog.
  • Had een paar defect gekregen.

Agnes Lammers 06-05-2018

Plezierig stofzuigen

Nadat ik snoerloos de begane grond met veel plezier stofzuig heb ik nu ook op de verdieping een extra Dyson. Ten opzichtevan de V7 is de V10 stiller. Hij gaat lang genoeg mee om zowel de 1e als de 2e verdieping te stofzuigen.
Ten opzichte van mijn huidige miele is het een genot. Toch zijn er ook nadelen voorzover je van nadelen kan spreken
Een nadeel is dat er op de V10 niet een stukje buis op de stofzuiger zit zodat je bij een wissel van mondstuk er in moet kijken. Is dit erg? nee dat niet maar de wissel bij de V7 gaat makkelijker.
Een ander nadeel is dat hij niet onder de vewarmingsbuizen kan stofzuigen. Een pluisje zuigt hij daar wel weg iets zwaarder niet. Misschien wordt de zuigmond bij de V11 wel ietsje lager dan zou hij perfect zijn.
Toch neem ik deze nadelen voor lief
 Snoerloos stofzuigen is zo fijn. Je bent veel sneller klaar. En legen is even lastig maar als je het weet zo gepiept. Voor wat betreft duurzaamheid kan ik van de V10 nog niets zeggen. De V7 gebruik ik al twee jaar en werkt nog als een nieuwe. Denk bij een Dyson niet dat je een kruimeldief hebt. Een Dyson is echt een volwaardige stofzuiger.

Pluspunten

• Gemak
  • Zuugvermofen

Minpunten

• Niet onder verwarmingsbuis

Marja 20-09-2018

V10 Absolute gebruik bij reuma

In fysieke winkel gekocht aangezien ik wilde voelen hoe zwaar de Dyson V10 is aangezien ik reuma heb. Ik was bang voor het ingedrukt houden van de knop en het gewicht omdat ik weinig kan tillen. Ze hadden niet de Absolute staan maar de Motorhead met kleiner reservoir. Die leek me wel te doen en gewicht viel me in de winkel mee. Ik vond wel dat daar erg weinig asseccoires bij kwamen en de verkoper vertelde dat bij de Absolute meer asseccoires kwamen met als voordeel dat ook het reservoir groter was en met een hond in huis leek me dat wel noodzakelijk. Ik zei dat ik bang was voor extra gewicht, maar de verkoper zei dat dat niet veel scheelde. Dat je de knop ingedrukt moet houden om te zuigen is eigenlijk helemaal geen probleem want die gaat superlicht en 'valt' natuurlijk in je hand bij het vasthouden van het handvat. Thuisgekomen viel me meteen op dat de Absolute toch wel wat zwaarder was dan degene in de winkel en daar ligt wat mij betreft toch het probleem. Ik krijg er brandende polsen van en de eerste dag na gebruik heb ik daar de hele nacht last van gehad. Er sloeg toch wel lichte paniek toe aangezien met mijn reuma huishoudelijk werk sowieso zwaar valt. Dit zou wat mij betreft verder ontwikkeld mogen worden om de stofzuiger in de toekomst lichter te maken. De kleinere versie had achteraf toch beter geweest want als je de boel bijhoudt zit de opvangbak ook niet zo snel vol (en dat met een verharende hond in huis)
Maar verder zal ik hier nog mijn positieve ervaringen schrijven en wat er volgens mij verbeterd kan worden:
Het snoerloze zuigen is natuurlijk een verademing, geweldig dat je niet meer met snoeren en zware stofzuigers loopt te zeulen en het snoer naar een ander stopcontact moet verplaatsen. Wij hebben nl. nogal een grote benedenverdieping.
Met een hond in huis is het fijn om regelmatig de boel bij te werken ipv het uit te stellen en dan uren bezig te zijn. Ik moet zeggen hondenharen worden prima opgezogen. We hebben een tegelvloer met een kleed. De fluffy head werkt prima op de tegels en de combiborstel werkt uitstekend op het kleed, maar eigenlijk ook op de tegels. Het kleed gaat goed in stand 1 en 2. Op de hoogste stand kleeft hij enigszins aan het kleed vast, maar stand 2 zuigt haren echt goed op! Deze borstel is ook veel wendbaarder, je kan de machine 90 graden draaien en dan kom je duidelijk beter onder meubels dan met de fluffy head die een ander systeem heeft en geen 90 graden kan draaien. Daar zie ik een gemiste kans want onder meubels zuigen is niet goed te doen doordat de accu ervoor zorgt dat het geheel niet volledig plat over de vloer kan gaan. Dus kom je niet achterin. In de bijkeuken hebben we wasmachine, droger en vriezer staan en met een gewone stofzuiger kom je met de buis tussen de apparaten. Dat lukt met de V10 niet. A) omdat de buis een stuk dikker is aan de voorkant en B) omdat het apparaat zelf te 'dik' is en je dus niet tussen de muur en de vriezer kan komen.
De trap is natuurlijk ook een verademing alhoewel de gemotoriseerde miniborstel daar voor mij geen optie is want we hebben geen vloerbedekking op de trap. Maar voor mij werkt de afstofborstel daar het best. Stand 1 is dan niet voldoende, moet op stand 2.
Legen van de opvangbak is een fluitje van een cent. Dat gaat echt supermakkelijk en zou je dus ook tussendoor even snel kunnen doen.
Accuduur valt alles mee als je tenminste niet het hele huis van boven naar beneden in 1 keer wil doen. Onze grote benedenverdieping is prima op 1 lading en stand 2 te doen. Wil je dan veel extra dingen doen (plafond, kieren etc) dan wordt het een beetje krap, maar zelfs stand 1 zuigt toch prima op de tegelvloer.
Wat ik persoonlijk verbeterd zou zien zijn de volgende zaken:
Gewicht mag wat mij betreft echt omlaag (mensen met reuma of gewrichtsklachten zullen hem echt te zwaar vinden, zeker op 'slechte' dagen). Misschien een tip voor mensen met reuma, ik zuig grotere stukken ipv met 1 hand van voor naar achter met de 2e hand als ondersteuning onder de opvangbak en van links naar rechts voor me terwijl ik naar voren loop. De aansluiting is daar wel flexibel genoeg voor en het mondstuk blijft goed op de vloer rusten.
Fluffy borstel zou ik graag uitgerust zien met hetzelfde draaimechanisme bij de aansluiting als de combiborstel voor meer flexibiliteit, met name onder meubels. Ben ook benieuwd hoe de aansluiting van de fluffyborstel zich op de lange termijn houdt, de paarse plastic beweegbare ribbelslang ziet eruit alsof hij potentieel kan gaan scheuren.
Handleiding kan echt veel beter. Alle talen door elkaar en een soort slechte afspiegeling van de Ikea handleidingen met plaatjes zonder tekst.
Wat ik jammer vind is dat voor deze exorbitante prijs je niet bijvoorbeeld het dok erbij krijgt zoals in bijv. Amerika of Australie wel het geval is. Dat zou toch een leuk kadootje zijn en een fijn gevoel geven! Of de vrije keuze uit extra asseccoires.
De consument een grotere keuzemogelijkheid bieden zou ook welkom zijn. Bijv. de Motorhead in Absolute uitvoering, dus kleiner opvangreservoir maar wel de uitgebreide accessoires. Door het eenvoudige legen is het geen probleem tussendoor even te legen, maar als je het huis bijhoudt zit het reservoir uiteraard ook niet zo snel vol.
Al met al een fijne stofzuiger voor erbij en om het huis bij te houden, maar wat mij betreft nog geen volledige vervanger van de stofzuiger met snoer ivm de beperkingen. De prijs kan je dus wel degelijk tegenhouden om hem te kopen. Neemt niet weg dat als je je het kan veroorloven ik hem toch aanbeveel omdat je hem veel sneller pakt dan een gewone stofzuiger!

Pluspunten

• zuigkracht
  • accuduur voldoende

Minpunten

• gewicht
  • bereik onder meubels onvoldoende

Fedor 12-05-2018

Topstofzuiger!

De V10 is echt een topstofzuiger, hij heeft hele hoge zuigkracht en zuigt vuil op waarvan ik niet wist dat het in mijn huis te vinden was. Zo heb ik na een stofzuigbeurt van de benedenverdieping (woonkamer en keuken) gelijk weer de bak vol zitten terwijl het huis niet eens vuil leek.

De 2 vloerzuigmonden voor verschillende vloeren zijn ideaal, je kunt ze snel erop en eraf klikken. Ook zit er een klein gemotoriseerd borsteltje bij, hiermee doe ik de bank en het matras. Deze is ook ideaal voor de kattenharen, die zuig je dan met gemak van het kattenbedje af.

Verder heeft de stofzuiger 3 standen, ik gebruik hem altijd in de laagste stand, hiermee kan ik prima het hele huis stofzuigen. Als ik ergens wat meer vuil heb liggen (op vloerbedekking of de bank) dan zet ik hem op de middelste stand. Eigenlijk heb ik de hoogste stand nooit hoeven te gebruiken, maar het is fijn om die achter de hand te hebben.

De V10 gaat bij mij meerdere stofzuigbeurten mee zonder op te laden. Ik gebruik hem namelijk meestal in de laagste stand, waarin hij perfect al het stof opzuigt. Ook merk ik dat ik iets anders ben gaan stofzuigen, in plaats van in 1x het hele huis te doen, pak ik hem erbij wanneer ik iets zie liggen. Ook pak ik hem er sneller bij, want hij is altijd klaar voor gebruik.

Kortom, ik ben supertevreden over de V10 Absolute en raad de stofzuiger iedereen aan. Het kost wel wat, maar dan heb je ook iets. Het is gewoon een fijn apparaat die ervoor zorgt dat een vervelend klusje snel en gemakkelijk gedaan is.

Pluspunten

• Hoge zuigkracht
  • In de laagste stand sterk genoeg
  • Gemakkelijk in gebruik

Richard 09-05-2018

maakt de gewone stofzuiger (bijna)overbodig

Heb de V10 Absolute een paar weken mogen testen. Hadden al een V7 en een ball stofzuiger met snoer. De V10 werkt heel prettig. Goed in balans en in de laagste stand lang te gebruiken. De stofzuiger met snoer komt de kast niet meer uit!

Nicosch 05-05-2018

Veel zuigkracht, te regelen met 3 standen!

We hadden een V6 en nu een V10. De V10 heeft meer zuigkracht en het vermogen is met 3 standen te regelen. Een grote verbetering ten opzichte van de V6. Ook het reservoir waar de stof in wordt opgeslagen is groter en makkelijk te legen. De Dyson V10 is echt een aanrader als u een snoerloze stofzuiger zoekt.

Pluspunten

• zeer goede zuigkracht
  • 3 standen om de zuigkracht te regelen

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

K. 19-03-2018

Accuduur op volle kracht slechts 8 minuten

Oké, fantastisch handige stofzuiger en zuigt heel goed. Pas alleen op met de toepasbaarheid, die vind ik niet oké. Wil je lekker stofzuigen dan zet je ‘m maximaal open maar dan is de volle accu na 1 kamer (ca. 8 minuten) al leeg en moet ie weer 3,5 uur aan de lader voor je verder kunt. Nog geen volwaardige vervanger voor je traditionele stofzuiger helaas. En voor er bij is ie wel heel erg duur.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi

Minpunten

• Accu
  • Toepasbaarheid
Dyson Benelux 13-03-2018

Beste K,

Dank voor uw review.

Wij begrijpen dat misschien de toepasbaarheid niet naar wens is voor u. De machine is niet ontworpen om continue op de Max-modus gebruikt te worden. Deze stand is er om hardnekkig vuil mee op te zuigen voor korte duur. Dit met name ook omdat dit een behoorlijke belasting is voor de accu. De exacte anatomie van de accu is als volgt:

Zonder gemotoriseerde hulpstukken:
(Low)60 minuten (Medium) 30 minuten (Max) 8 minuten.

Met gemotoriseerde vloerzuigmond:
(Low)35 minuten (Medium) 20 minuten (Max) 8 minuten.

Mocht u naar aanleiding van mijn bericht nog verdere vragen hebben. Willen wij u graag vragen om contact met ons op te nemen. U kunt contact opnemen met de klantenservice, via 0800-0206203 Nederland of België 0800-39208) of per e-mail Nederland ( Help@Dyson.nl ) Belgie ( Help@Dyson.be ) we helpen u dan graag verder.

Vriendelijke groet,

Dyson Benelux

Dyson Benelux 06-04-2018

Beste,

Dank voor uw review.
De Dyson Cyclone V10 vacuüm heeft 3 zuigstanden. Het toestel wordt geleverd in de MAX-stand (8 minuten accuduur)
Zuig modus 1 voor maximale lengte van reiniging, zuig modus 2 voor een middelste punt van zuig-en accuduur, en MAX-stand voor een hogere zuigkracht wanneer dat nodig is. De Dyson Cyclone V10 is voorzien van een schakelaar op de bovenkant van het toestel, zodat u gemakkelijk kunt schakelen tussen de 3 standen.
Hieronder de accuduur van de Cyclone V10.
Zonder gemotoriseerde hulpstukken:
Low: 60 minuten
Medium: 30 minuten
Max-modus: 6 a 7 minuten

Met gemotoriseerde vloerzuigmond:
Low: 35 minuten
Medium: 20 minuten
Max-modus: 6 a 7 minuten

Mocht dit niet geval zijn, wil ik u vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met de helpdesk op één van onderstaande gratis telefoonnummers:

Nederland: 0800 0206 203
België: 0800 392 08

Met vriendelijke groeten,
Dyson Benelux

A.W. 10-05-2018

Dyson V10 Absolute

Wij hebben het genoegen gehad om Dyson's nieuwste vlaggenschip te mogen testen.
Na de V6 en de V8 konden wij eindelijk de V10 onder handen nemen.

Stofzuigen is niet mijn favoriete bezigheid en dat komt doordat sledestofzuigers dikwijls onhandig in gebruik zijn: als een hopeloze schildpad vallen ze verkeerd op hun rug, (Dyson Big Ball heeft dit probleem trouwens opgelost) zijn groot en log, nemen veel plek in in de opbergruimte en hebben natuurlijk een snoer die je belemmert in je bewegingsvrijheid.

Snoerloze stofzuigers kennen bovenstaande problemen niet. Het grote voordeel van snoerloze stofzuigers is dat mensen sneller geneigd zijn om te gaan stofzuigen (pick up, go & store). Wij stofzuigen bijna elke dag (tapijt en kleine kinderen).
Daarnaast heeft de V10 meer Air Watts dan de V8. Echter, de zuigkracht van de V10 is nog altijd lager dan die van sledestofzuigers. Desniettemin worden snoerloze stofzuigers steeds krachtiger en de V10 doet niet zoveel onder voor conventionele stofzuigers.

De accuduur is verlengd en dat is een grote plus. Echter, vijf minuten op Max-stand is een beetje karig, zeker omdat de V10 circa 3,5 uur aan het oplaadstation moet hangen voor een volle charge. Onzes inziens is de Max-stand niet echt nodig. De eerste twee standen volstaan voor een grondige stofzuigbeurt. Mocht u een groot huis bezitten dan is de kans groot dat de V10 tussendoor opgeladen moet worden. Daarom opperen wij voor een uitneembare accu zodat men een nieuwe accupack erin kan schuiven (of neem twee Dysons. ;) )

Het legen van het stofreservoir is inderdaad eenvoudiger geworden doordat je het reservoir "dieper" in de prullenbak kunt hangen en legen. Wel vinden wij dat, na het legen, de binnenkant van het stofreservoir van de V8 makkelijker met een doekje af te nemen is. Dit omdat het reservoir van de V8 korter en minder diep is dan de V10. Het stofreservoir van de V10 heeft een grotere inhoud, voor sommige mensen handig, wij legen de snoerloze stofzuiger na elke beurt dus voor ons hoeft het niet.

De garantie mag daarnaast van ons even lang zijn als die van sledestofzuigers: 5 jaar in plaats van 2 jaar.

Al met al heeft de snoerloze stofzuiger in ons huis de sledestofzuiger vervangen en De Dyson V10 is momenteel de to-go stofzuiger. De Dyson sledestofzuiger zit in de opbergkast stof te happen. ; )

Pluspunten

• Hogere zuigkracht dan zijn voorganger (V8)
  • Legen stofreservoir
  • Accuduur verbeterd t.o.v. V8

Minpunten

• Nog altijd lagere zuigkracht dan sledestofzuigers
  • Garantie
  • Geen opbergdoos opzetstukken

Connie 09-05-2018

Super zuigkracht en voor vele klussen gebruiken

Ik was al enig tijd op zoek naar een snoerloze stofzuiger maar want ik vond voldeed niet aan mij eisen. De Cycloon V10 is een geweldige stofzuiger, makkelijk in gebruik, onderdelen zijn snel en goed te verwisselen. Ik ben er erg blij mee.. boot, auto, huis, trap en tapijt.. geen probleem.

Pluspunten

• Instelbare zuigkracht
  • Onderdelen makkelijk te wisselen
  • Filter is makkelijk te legen
  • Opladen gaat erg snel

Nicolle Hover 09-05-2018

Hele fijne stofzuiger!!

Wij hebben de stofzuiger sinds enkele weken in gebruik en hij werkt super! Ik ben ook in het bezit van een V6 maar de V10 is nog net iets fijner! Waarom:
- 3 gemotoriseerde monden
- een groter opvang reservoir
- hij is ook stiller
Al met al een waanzinnige stofzuiger! Ik zou nooit meer een zuiger met snoer willen! Dankjewel Dyson, door jullie is het werk zo gebeurd en is stofzuigen geen vervelend klusje meer!

Pluspunten

• 3 gemotoriseerde monden (ook als kruimeldief)

Minpunten

• GEEN ENKEL!!

Willeke van der Ham 07-05-2018

Is krachtig en heeft een sterke accu

Ik had de V7 maar de V10 is wel iets groter maar zeker net zo handelbaar, heeft een betere zuigkracht en een langere levensduur van de accu.
Het stof reservoir is makkelijk te legen. Zeer blij met deze Dyson zeker met alle huisdieren in huis.

Pluspunten

• Betere zuigkracht
  • Accu gaat langer mee

Ben 04-05-2018

Uitstekende stofzuiger

Ik mocht de "Dyson V10 absolute" testen en vind het een uitstekende stofzuiger. Hij heeft een zeer goede zuigkracht en krachtige motor. De koppelingen zijn sterk verbeterd. De meegeleverde zuigmonden zijn prima ook al vind ik de zuigmond met zachte roller voor de gladde vloeren wat te veel contact maken met de vloer waardoor hij wat zwaarder zuigt, maar is wel dan wel weer geluidsarmer. Ophangsysteem is goed, maar die van de V6 is makkelijker. De V10 is wat zwaarder dan de V6 en daar moet je even aan wennen. Het ledigen van het stofreservoir gaat heel soepel en snel. Wel jammer dat de accessoires van de andere machines niet op elkaar passen. Al met al een prima machine en zeker voor een gezin met huisdieren.

Pluspunten

• Zeer goede zuigkracht
  • verbeterde koppelingen

Minpunten

• wat zwaarder dan V6
  • ophangsyteem V6 is makkelijker

Roel P 09-05-2018

Heerlijke stofzuiger voor elk huishouden !

Een heerlijke stofzuiger die van alle gemakken voorzien is, denk hierbij aan een lange accuduur en vele assesoires . Het model ligt fijn in de hand, en door de wendbare wieltjes aan de zuigmonden, kan je makkelijk onder de tafels/stoelen en bank komen (afhankelijk van je bank).

Stofzuiger voor de V10 was een V6 Motorhead met filters voor huisdieren erin, en die heeft het 2 jaar lang super gedaan. Waren zelf nog wel zoekende naar extra opties, tot we de V10 zagen en wisten dat die van alle gemakken voorzien was .

Pluspunten

• Goede accu duur
  • Lichtgewicht

Yolanda 03-04-2018

Dyson V10 absolute

Wat een waardeloze stofzuiger, de motor maakt op 1 stand verschillende geluiden en ik kan niet met de knop naar een andere stand want dat maakt geen verschil. Ook krijg ik de Stofzuiger af en toe niet aan.
Ik bezit 10 !!!! dagen en nu al defect, terug proberen te brengen naar MediaMarkt maar - zoals verwacht - sturen ze hem op. Balen !!! ik heb nu geen stofzuiger en het kan een paar weken duren. Gewoon niet normaal, als je zo'n dure stofzuiger koopt verwacht je toch dat deze functioneert en zoniet dan verwacht ik een nieuwe te krijgen.

Pluspunten

• Super compact
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• enorm veel geld
  • binnen 2 weken defect
  • kwaliteit minimaal
  • geen bericht terug van Dyson
R_Peters 18-10-2018

Een defect kan altijd een keer gebeuren, dat is inderdaad balen, maar deze gebruikster maakt er een tirade van die kant noch wal raakt. En ze is ook niet tevreden over de garantieafhandeling, maar zoals ze zelf al aangeeft, is dat niet door toedoen van Dyson, het is kennelijk de winkel die haar teleurstelt. Een tirade over het product is in dat opzicht onterecht.
Deze gebruiker slaat al met al een overdreven ophitsende toon aan. Ik vind dat meer zeggen over haar eigen geest dan over het product.

Nico Raspoort 01-04-2018

Waardeloos die Dyson V10 Absolute

Gekocht op 22-03-2018 en nu al defect, Houd op met zuigen. geeft alleen 3 blauwe led's en op de site van Dyson geen uitleg over deze foutmelding anders dan "verwijder de blokkade"
ga maar naar mediamarkt om een nieuwe. met de ervaring van mediamarkt zal dit wel weer een moeilijke bevalling gaan worden. Ik hoop dat ik dinsdag weer kan stofzuigen deze apparaten kosten 650 euro en eerlijk gezegd voel ik mij bekocht.

Pluspunten

• De eerste dagen hele fijne stofzuiger
  • licht en zuigt enorm goed
  • haalt de haren van mijn katten prima van de bank
  • hulpstukken prima

Minpunten

• Veel lawaai
  • na een week defect
  • kwalitieit slecht
  • veel te duur
  • voelt erg plastic aan
R_Peters 18-10-2018

Ik ben zelf een gebruiker van deze stofzuiger en vind je beoordeling nodeloos negatief en in die zin ongeloofwaardig.
(1) Als je deze stofzuiger veel lawaai vindt maken, met welk ander apparata vergelijk je hem dan? Een stillere stofzuiger met zoveel kracht is bij mijn weten nauwelijks te vinden. Daarbij hoef je hem maar zelden op de krachtigste stand te gebruiken, en dat maakt hem nog stiller.
(2) Een opmerking als "kwaliteit slecht" is vaag, want wat bedoel je met "kwaliteit"?
(3) Waarom heb je de gebruiksaanwijzing niet erbij gepakt toen je die blauwe lampjes zag? Daar staat gewoon in wat je moet doen In je beoordeling schrijf je niet dat je naar de luchtblokkade hebt onderzocht, was dat te veel moeite of kwam je gewoon niet op het idee? Beide redenen vind ik slecht.
(4) Ik vind dit apparaat helemaal niet "erg plastic" aanvoelen. De maakwijze is niet alleen fraai maar ook solide, met goede, stevige materialen die stevig in elkaar zitten, des te meer wanneer ik dit vergelijk met andere merken.
(5) Als je hem werkelijk veel te duur vindt, waarom heb he hem dan überhaupt aangeschaft?

Al met al lijk je me een kort-door-de-bocht type met veel opgekropte frustraties en weinig geduld en onderzoekend vermogen. Je komt over als een geoefende klager die op verschillende momenten zelf niet goed functioneert en dan maar afgeeft op de boze wereld. Zwak.

R_Peters 25-10-2018

Zuigt goed, accuduur nogal beperkt

Het productontwerp en de maakwijze vind ik heel mooi. Dat geeft meteen een zeker gevoel over de kwaliteit en levensduur.
Het apparaat zuigt en manoeuvreert geweldig, beter dan mijn oudere Dyson met snoer, en met minder lawaai. Het apparaat zuigt zeer krachtig in hoogste stand. Het gewicht is nog goed te hanteren.
Helaas is de accuduur nogal beperkt, ook bij gebruik in enkel de laagste stand. Onze huishoudelijke hulp kan tijdens haar vaste werkochtend niet alle vloeren van onze woning (die toch vrij compact is) in één doorloop zuigen. Het apparaat raakt dan voortijdig leeg. Herladen duurt maar liefst 3,5 uur. Het helpt ook al niet dat de twee meegeleverde vloerborstels beide gemotoriseerd zijn en dus altijd accustroom verbruiken. Ik mis een motorloze borstel voor gladde vloeren.
Al met al vind ik het jammer dat Dyson niet heeft gekozen voor een ontwerp met verwisselbare accu. Dit betekent dat we het stofzuigen structureel anders moeten plannen; dat is op zich werkbaar, maar was eigenlijk niet de bedoeling.

Pluspunten

• Indrukwekkend technisch ontwerp
  • Goed gebouwd
  • Zuigt erg goed
  • Niet te veel lawaai

Minpunten

• Vrij korte accuduur
  • Accu herladen duurt lang
  • De vloerborstels verbruiken accustroom
  • Een motorloze vloerborstel ontbreekt

Rossy 06-10-2018

Geweldig apparaat

Zo goed en gemakkelijk in gebruik, een enorme aanwinst.
Even snel gepakt, altijd een schoon huis.
Kortom, een aanwinst voor elke woning.
En de Dyson zelf, voor ons van topkwaliteit.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Altijd een schoon huis

Danny V10 05-10-2018

V10

Toen ik dit toestel voor het eerst gebruikte dacht ik, die batterij mag wel wat langer meegaan.
Nu weet ik wel beter. Ik heb er eerst leren met werken. Nu ben ik echt tevreden dat ik deze aankoop toch overwogen heb. Dagelijks eens rondgaan en het is echt proper in huis en de veranda. Een kritiek punt is de vorm van de startknop, na lang stofzuigen begint je vinger echt pijn te doen. Maar misschien is dit alleen mijn probleem. Werken doe hij wel.

familie Dobber 23-09-2018

Geweldige aanschaf! Aanrader!

Na lang twijfelen, gezien de wisselende ervaringen beschreven in alle reviews, toch de Dyson gekocht. Geweldig! Stofzuigen is zowaar een stuk plezieriger geworden. Geen gedoe meer met een snoer, en wat een gebruikers gemak! Hij doet wat ie moet doen, is zeer wendbaar, het gewicht valt me reuze mee. Belangrijkste is dat je de stofzuigermond op de vloer laat. . De zuigkracht op lage stand voldoet prima voor het grootste deel van het huis (165 m2). Standaard zijn vele handige hulpstukken meegeleverd. De trap zuigen is nog nooit zo makkelijk geweest. Kattenbrokjes worden opgezogen! Het geluid is eigenlijk veel zachter dan het geluid van onze Miele (behalve in de hoogste zuigstand, maar die gebruiken we bijna niet). Het legen van het stofreservoir gaat gemakkelijk en als je gebruiksaanwijzing volgt: kan komt er weinig stof vrij. De Mielestofzuiger met Cats & Dogs borstel hebben we niet meer gebruikt sinds de aanschaf van de Dyson. De duurzaamheid kan ik nu nog niet beoordelen. Behalve de prijs, geen minpunten, maar wel een opmerking naar Dyson toe: als je zo in je product gelooft, dan doe je standaard 5 jaar garantie erbij, niet 2 jaar.

Pluspunten

• gebruikersgemak
  • zuigkracht
  • standaard hulpstukken

Minpunten

• prijs
  • slechts 2 jaar garantie

Dian 22-09-2018

Wat een kracht!

Deze stofzuiger is super sterk en veelzijdig! Vloerbedekking, laminaat, tegels, de mat van onze hond, niets is te veel. Daarnaast is de stofzuiger super handig zonder snoer en zonder achter je aan rollende bak! Je hangt en zo op aan de muur om op te laden als je klaar bent met stofzuigen.

Pluspunten

• Handzaam
  • Sterk
  • Veelzijdig
  • Accu gaat lang mee