Na 19 jaar mijn Bauknecht combimagnetron vervangen. Deze werkte nog steeds goed, maar het chassis van het frontje was ingescheurd, waardoor je bij het openen al snel het hele front in de handen had. Dus toch maar een nieuwe gekocht, waarbij de keuze op de ETNA CM450ZT viel.
Dit omdat:
- hier alles op zit wat ik wil hebben.
- hij een van de grootste (zo niet de grootste) binnenruimte heeft bij deze inbouwmaten.
- hij op vele sites vrijwel alleen maar positieve reviews had.
- Verder is hij makkelijk schoon te maken doordat er niet zo'n vervelend draaiplateau in zit.
(De inschuifbeugels zijn heel handig tijdens het schoonmaken te verwijderen.)
- Het een oven is die ook magnetron functie heeft (i.p.v. andersom).
- Hij een erg mooi design heeft.
- er meerdere gerechten ineens in kunnen (je kunt meerdere roosters gelijktijdig plaatsen).
- Na registratie 5 jaar garantie!
- Handige "inklapbare" draaiknoppen, opdat je ook een functie terug kan i.p.v. 20x duwen om bij de "vorige" functie te komen.
Gebruik:
Ik gebruik de magnetron functie erg weinig. Het viel me wel op dat de warmte verdeling goed is, dit ondanks dat er geen draaiplateau is. Bij mijn oude CombiMagnetron moest ik steeds opletten of de "ronddraai" knop nog wel goed stond.
Ook kan ik bij dit apparaat goed kijken hoe ver mijn gerecht is.
De bediening is "uiteraard" anders dan bij mijn oude apparaat, maar ik ben hier snel aan gewend geraakt.
Tot nog toe het enige (voor mij) "rare" m.b.t. de bediening was dat je eerst een programma moet kiezen waar snel voorverwarmen bij mogelijk is, anders doet deze knop niks. (ook niet aangeven dat je eerst een geschikte functie moet kiezen)
Tijdens gebruik merk ik dat hij voor zijn koeling lucht naar buiten blaast, dit blaast hij tussen het deurtje en het bedieningspaneel naar buiten. Deze lucht voelt lauw/warm aan (niet heet, ook niet als de oven op 200 graden staat ingesteld) Na beëindiging van het programma gaat dit nog enige tijd door (ik heb niet gemeten hoe lang, maar volgens mij 5 tot 10 minuten na 200 graden hete lucht gebruik).
Kwaliteit:
Over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen, maar hij voelt (ook tijdens het inbouwen) kwalitatief zeer degelijk aan.
Hopelijk doet hij het net zo lang als zijn voorganger.
Verpakking:
De verpakking is zeer deugdelijk met extra degelijke kunstof hoeken en houten planken om het apparaat te beschermen.
Let met uitpakken wel op dat je niet gelijk alles weggooit. De haakjes voor de insteekbeugels zitten redelijk onopvallend in piepschuim verborgen. Er zit hiervoor een waarschuwingspapiertje in de verpakking. Mogelijk is er wel nog een milieuvriendelijkere verpakking te verzinnen, maar daar ben ik geen expert in.
Inbouwen:
Makkelijk zelf te vervangen (2 schroefjes vastdraaien), hij paste perfect in mijn Bruynseel keuken.
Kortom, ik ben tevreden en vind het een aanrader (in ieder geval tot nog toe, 2 weken in bezit)
Net geinstalleerd ziet er prachtig uit, gebruiksreview komt
Reviewscore9.0
We hebben de ETNA CM450ZT combimagnetron net geinstalleerd en dus nog geen uitgebreide gebruikservaring, een tweede review met gebruikservaring volt dus nog.
We hebben deze combimagnetron gekozen voor zijn gebruiksgemak, we hebben veel combimagnetrons bekeken en vinden de combinatie van twee grote draaiknoppen waarmee je de functie, temperatuur en tijd kiest en vervolgens tiptoetsen voor geavanceerde functies erg fijn en intuitief. Daarbij zijn de goede reviews over de service van ETNA en de gratis uitbreiding van de garantie naar 5 jaar twee punten die ons voor ETNA deden kiezen.
Daarnaast ziet de oven er erg mooi en strak uit in de zwarte afwerking.
Mooie vormgeving, maar (gelukkig) een eenvoudige en klantvriendelijke bediening. Geen overbodige toeters en bellen.
Bijkomend voordeel: maakt nauwelijks geluid en dat is bij een open keuken wel heel erg plezierig.
Mooie grote oven met eenvoudig en duidelijke bediening!
Reviewscore9.0
De ETNA CM450ZT COMBIMAGNETRON is een oer Nederlands Produkt.
Veel Etna Produkten in de familie dus onze nieuwe combimagnetron is een ETNA geworden.
Fantastisch mooi apparaat met veel gemakkelijk te gebruiken programma’s.
Een mooie grote oven waar heerlijk in gekookt kan worden!
heb gekozen voor Etna omdat mijn vorige oven ook van Etna was, en die altijd perfect werkte.
nu een gekozen voor een combi oven, nu ongeveer 6 weken in gebruik was eerst wel even wennen, maar bevalt nu prima.
magnetron funtie erg makkelijk. en oven ook makkelijk te bedienen.
ook heel belangrijk heel makkelijk schoon te maken.
Een Topper.
Dit apparaat voldoet voor ons qua mogelijkheden, meer dan voldoende functies. Ruime inhoud (50 liter) en dat is handig bij meerdere gerechten. Vlot en makkelijk bediening. Prijs / kwaliteit verhouding is prima.
Onze inbouwoven is na 12 jaar ter ziele gegaan en dus moesten we een een vervanger zoeken. Na enig googelen en reviews lezen kwamen we uit bij dit model vanwege de uitstekende beoordelingen. Vandaag geïnstalleerd, wat een zeer eenvoudige klus was, en daarna wat mee gespeeld. Apparaat heeft een mooie uitstraling, de bediening is heel eenvoudig en intuïtief. Apparaat is relatief stil en de uitstraling is ook geweldig. Kan nog niets zeggen over de duurzaamheid uiteraard, maar vanwege de 5-jaarsgarantie kunnen we ons daar ook geen buil aan vallen. Aanrader dus!
Als je echt vriendschap wilt sluiten is dit je beste vriend
Reviewscore8.0
Deze combi oven overtreft mijn verwachtingen. Ik heb dit product van ETNA nu 1 week in huis en de bakfunctie werkt goed. De broodjes en croissants worden lekker bruin in 12 minuten en 180 graden. Maar het is niet alleen de functie die verrast maar ook de bediening van het apparaat zelf is intuïtief. Slim ingedeeld met een handige 'short cut' om deze oven snel op te warmen tot de gewenste temperatuur. Wel jammer dat de oven tot maximaal 350 graden afgesteld kan worden. Jammer, omdat pizza's het echt goed doen rond de 400 graden. Daarentegen ben ik blij ben ik met de extra's in de vorm van de glazen plaat, RVS rooster en dito bakplaat. Dikke duim voor ETNA.
Ik heb het product nu net 2 jaar in gebruik. Ik ben tevreden over het product, het heeft voordelen om een oven-magnetron te hebben maar ook nadelen. Zo kan je niet even iets opwarmen in de magnetron terwijl de oven aan staat. Dit komt ook weer niet vaak voor. Het voordeel is dat ruimte bespaard. 1 toestel ipv 2.
Helaas heb ik wel al 2 keer aanspraak moeten maken op mijn garantie, 1 keer binnen de 2 jaar en 1 keer nu net er buiten.
De eerste keer was er een aansluiting kapot, nu (de monteur komt over 2 dagen) doet het start knopje het niet.
Heel lastig, want nu kan je van beide opties (oven en magnetron) geen gebruikmaken.
Uitstekende prijs kwaliteit verhouding met best of both worlds (magnetron/oven). Bediening primaire taken zeer snel te leren. Daarnaast ook optisch een fraaie aanvulling op de keuken.
Nu enkele weken in gebruik en alles wat de oven en magnetron gevraagd wordt te doen, doet deze ook goed. O.b.v. een test bij de consumentenbond (de ETNA CM751ZT) voor het merk ETNA gekozen. Omdat daar t.o.v. andere merken met vaak het dubbele van de prijs van de ETNA combi oven een identieke gebruiksgemak en - kwaliteit bieden.
Ook fijn dat je obv een registratie geen 2 jaar maar 5 garantie (2 jaar 100% en 3 jaar op onderdelen) krijgt bij ETNA - anders gesteld ETNA heeft dus zekerheid en vertrouwen in de eigen kwaliteit van haar producten.
Mooie oven, bediening is wennen. Jammer dat de pictogrammen niet verlicht zijn. Verder tevreden.
Prima priduct. Voldoet aan verwachting. Eenvoudig zelf in te bouwen in bestaande keuken.
Prima product dat perfect past in mijn huidige keuken (oude apparaat ging stuk). Eenvoudig montage, goede prestaties, makkelijk te bedienen. Wij zijn helemaal tevreden 😊
Deze combi-oven gekocht vanwege snelle opwarm functie en gebruiksvriendelijke display. Oven warmt eten gelijkmatig op en is zeer gebruiksvriendelijk. Enige minpunt is de bevestiging van de roosters/rails aan de zijkant, deze zit vrij los waardoor ovenschalen er niet altijd makkelijk in uit te schuiven zijn.
Lang getwijfeld of ik wel voor een Etna moest gaan. Wij hebben namelijk alles van Bosch in de keuken.
Door de goede prijs/ kwaliteit verhouding en het mooie design toch gekocht. Degelijk product.
Kleine minpuntjes: de 2 draaiknoppen wiebelen en voelen los aan.
De roosters zitten vast met witte klemmen. Deze willen nog weleens losschieten.
De producten die ik nu heb van jullie zijn makkelijk te bedienen.
Ze zijn makkelijk in onderhoud en schoon te maken.
Verder is de klantenservice vriendelijk en behulpzaam.
Het binnenwerk van de combi magnetron laat sterk te wensen over. De rekjes aan de zijkanten zitten met een soort van houders op z'n plaats. Alleen bij het geringste in of uit schuiven van een bakplaat of rooster vallen de houders er uit.
Voor z'n prijs verwacht je toch echt wel meer kwaliteit
Doet wat het moet doen en gebruik is erg makkelijk. Overzichtelijk display laat duidelijk zien wat je doet. Geen touchscreen is erg fijn. Goede draaiknoppen en fijne tiptoetsen. Erg blij met deze aanschaf.