De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony 7C II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Bellsopinion 06-12-2023

Geweldige compacte full-frame camera!

Geschreven voor: Sony 7C II

Ik heb deze camera nu ruim twee weken en ben zeer enthousiast! De Alpha 7C ii is de tweede generatie full-frame camera en is qua ontwerp vergelijkbaar met zijn voorganger. De camera gebruikt de fantastische 33 MP BSI-sensor en beschikt over indrukwekkende foto-, video- en autofocusmogelijkheden waarmee je oneindig veel mogelijkheden hebt. Hij is uitermate geschikt voor reisfotografie, is zeer compact en geeft kortweg prachtige beelden.

Jens 12-11-2023

Bizar goeie autofocus voor perfecte foto's

Geschreven voor: Sony 7C II

Ik ben de afgelopen week ontzettend enthousiast geworden over de Sony A7Cii. Als hobbyfotograaf die graag herinneringen vastlegt, heb ik deze camera intensief getest tijdens gezinsmomenten en dagjes uit zoals de dierentuin. Ook heb ik prachtige portretten van familie en vrienden geschoten.

Mijn ervaringen:

Deze camera betekende voor mij de overstap van een APS-C naar een Full frame camera, en ik ben er enorm blij mee. Ondanks dat hij iets dikker is, is hij bijna net zo compact als mijn oude Sony A6000. Hij ligt geweldig in de hand en voelt heel solide aan.

Een groot pluspunt van Sony camera’s is het enorme aanbod aan beschikbare lenzen, zowel nieuw als tweedehands. Ik ben nu begonnen met een zoomlens (Tamron 28 - 75 mm) maar je kunt dit altijd uitbreiden, bijv. met een telelens als je aan de slag wil met vogel - of natuurfotografie.

Wat me echt heeft verbaasd, is de bizar goeie autofocus-functie . De A7Cii herkent mensen razendsnel en stelt perfect scherp (op het oog!). Dit is ideaal voor het fotograferen van kinderen en huisdieren. Bij mijn oude camera was de autofocus stukken trager waardoor foto's vaak onscherp bleken, en dat is jammer, als je belangrijke momenten mist.

De foto’s die rechtstreeks uit de camera komen (in JPEG-formaat) zijn supermooi van kleur. Dat is fijn als je geen zin hebt om foto's na te bewerken en de foto's gewoon snel wil delen. Je verbindt de camera makkelijk met je telefoon en zet ze draadloos over.

O ja, en wat ook fijn is: je kunt het schermpje omdraaien en alle kanten op draaien. Zo kun je makkelijk een selfie maken. Ook kun je het scherm beschermen tegen krasjes als je hem niet gebruikt (dan draai je hem gewoon om).

Tot slot, hoewel ik het nog niet heb uitgeprobeerd, ben ik enthousiast dat je de camera ook kan gebruiken als 4K webcam. Met een USB-C kabel sluit je 'm aan op je laptop, wat mij handig lijkt voor online vergaderingen en webinars.

PS:
Het geluid van de sluiter is echt heerlijk - je voelt je meteen een professionele fotograaf , als een sniper die de trigger overhaalt voor het perfecte schot!

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Compact en licht
  • Draaibaar scherm

r********@c******** 09-11-2023

Mooie alleskunner, met geweldige autofocus

Alleskunner van Sony

Bij het openmaken komt de luxe uitstraling van de Sony camera’s je gelijk tegemoet. Wat een beauty, niet te groot, met alles er op en er aan. De 33 mp bij een full frame lens is geweldig (in andere gevallen bij APS-C lenzen max 14mp, maar daar zijn de foto’s ook gewoon prachtig bij). Mooie kijker die goed weergeeft in werkelijke kleuren. Daarnaast een snelle kaart er in gedaan met 200mb/140mb en de foto’s vliegen er achter elkaar op. Omdat ik veel foto’s maak van vogels gezocht naar een mooie camera en daarbij de 70/350 lens van Sony aangeschaft. Helemaal tevreden, omdat ook de autofocus geweldig en snel reageert. Als je een tijdje gebruik maakt van het touchscherm kan je je niet meer voorstellen om terug te moeten naar een scherm zonder touch, wat een gemak. Enige aandachtspuntjes die ik heb is dat het scherm niet kantelbaar is waardoor je de camera laag bij de grond zou kunnen houden om bijv. natuurfoto’s te kunnen maken. Daarnaast is er na de laatste update een melding als je je reserve batterij (die niet altijd van Sony is) in het apparaat hebt zitten. Dat de camera en de lenzen stof en vochtbestendig zijn geeft een bijzonder veilig gevoel als je in weer en wind achter de vogels aan gaat.

Pluspunten

• Autofocus
  • 33mp

Minpunten

• Prijs

Mrtn W. 05-11-2023

Sony 7C II: Kleine updates aan de buitenkant, grote binnenin

Geschreven voor: Sony 7C II

De Sony A7C II is een opmerkelijke camera met zowel externe als interne verbeteringen. De toevoeging van een tweede draaiknop en andere aanpassingen aan de behuizing maken de bediening handiger. Intern is de A7C II vergelijkbaar met de Sony A7 IV, met een indrukwekkende 33-megapixelsensor en Bionz XR-verwerking. De real-time AI-onderwerpsherkenning verbetert de autofocus, vooral bij het maken van video's. De 4K-beeldkwaliteit is uitstekend, en de camera is een ideale reisgenoot. Enkele kleine nadelen zijn de neiging tot opwarming en de elektronische zoeker die aan de kleine kant is.

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Snelle en accurate autofocus
  • Innovatieve functies
  • Fijne menustructuur

Minpunten

• Warmt nog steeds snel op
  • Geen 120FPS 4K of 60FPS zonder crop
  • Full frame is prijziger dan APS-C