PrintAbout.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over PrintAbout.nl.

PrintAbout.nl stelt zich voor

Sinds 2004 versturen wij vanuit onze vestiging in Moordrecht bestellingen voor zowel zakelijke- als particuliere klanten, door heel Nederland en België. Al meer dan 1.000.000 tevreden klanten gingen u voor en dat maakt PrintAbout één van de snelst groeiende printer-webshops van de Benelux. Bij ons vindt u niet alleen printers maar ook inktcartridges, toner cartridges, papier en andere printbenodigdheden. Dit maakt ons tot dé PrinterSpecialist. Heeft u een nieuwe printer nodig of zijn uw cartridges op? Wij staan altijd voor u klaar! Bij PrintAbout staat service hoog in het vaandel. Daarom streven wij naar een uitstekende klanttevredenheid, elke dag weer. Ook is PrintAbout gecertificeerd door Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. Dit betekent dat wij voldoen aan een correcte werkwijze en voorwaarden die in overeenstemming zijn met relevante wet- en regelgeving alsmede de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg van Thuiswinkel.org. .

Deze score is gebaseerd op 85 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

9,3

Quilt Studio 14-08-2023

PrintAbout geeft een goede service. We werden gebeld na een bestelling van Originele HP toners of we niet liever het huismerk wilden proberen. Omdat dat veel voordeliger was. Dat klopt. Maar helaas zijn er drie punten niet vooraf aangegeven:
1 de kleuren zijn voor commercieel gebruik echt veel minder dan de HP kleuren. Voor privé gebruik zal het goed genoeg zijn.
2 Er werd vooraf niet verteld dat je printer met niet originele toners niet aangeeft hoeveel prints je per kleur nog kunt maken.
Toen het eindresultaat slechter werd hebben we daarom alle kleuren moeten vervangen in plaats van alleen rood, geel of blauw. Daardoor waren we uiteindelijk duurder uit
3 Je kunt niet alle type toners via PrintAbout recyclen. Ons type is uitgesloten terwijl dit bij HP wel ingeleverd kan worden. Slecht voor het milieu dus.
Onze tip zou zijn...koop rustig bij PrintAbout want ze zijn echt voordelig, maar koop altijd ORIGINELE toners en geen huismerk!
Officiële reactie van PrintAbout.nl 15-08-2023

Beste Quilt,

Wat leuk dat je onze webshop aanbeveelt bij klanten! Erg leuk om te lezen dat je tevreden bent. Uiteraard staan we altijd open voor feedback en nemen we dit zeker mee in ons verbeterproces. Als je hulp nodig hebt van onze klantenservice afdeling bij het gebruik van niet originele inkt, neem dan even contact met ons op. We helpen je graag.

PG Postma 11-08-2023

Nieuwe drum in plaats van nieuwe toner.

Het gaf enig gepuzzel om uit te zoeken waarom de printer ondanks nieuwe toner toch een slecht resultaat gaf. Na intern overleg bij PrintAbout kwam Jesse met het voorstel een nieuwe drum te bestellen. En gaf gelijk de mogelijkheden en de simpele richtlijn voor installatie. Prima. Zomaar klaar! Een tien met een griffel.

Beste meneer Postma,

Wat super leuk om te lezen dat je met tevredenheid terugkijkt op jouw contact met PrintAbout en dan in het bijzonder met Jesse van de klantenservice afdeling. Hierdoor kun je de printer weer in gebruik nemen.

We wensen je een hele gezellige dag verder en hopen je in de toekomst weer bij ons terug te zien.

Frank H. 04-08-2023

zelfs al was het geleverde huismerk niet erkend door mijn HP printer, ze hebben bij de klantendienst tips gegeven om het te verhelpen en finaal zelfs nieuwe set geleverd die wel werkte... prima service dus

Beste Frank,

Wat zijn we blij dat jij destijds contact met ons hebt opgenomen, zodat we dit voor je hebben kunnen oplossen. Heel fijn dat de nieuwe set cartridges naar behoren functioneert, waardoor de printer weer kunt afdrukken. Veel print-plezier gewenst!

Helma Teunissen 03-08-2023

Storing aan Canon Printer is na retourzending gelukkig verholpen. (Was binnen de garantietermijn).
Ben zeer tevreden over de adequate informatie en hulp, die ik bij het retour zenden nodig had.
Bovendien kwam de printer binnen enkele dagen gerepareerd retour en functioneert weer prima.
Ik vind PrintABout werkelijk klasse. Ze komen echt na wat ze beloven en de medewerk(st)ers zijn erg vriendelijk en geduldig!!

Beste Helma,

Bedankt voor jouw feedback!

Wat goed dat je n.a.v. je contact met onze klantenservice snel een oplossing aangereikt hebt gekregen. We vinden het heel belangrijk om onze klanten naar tevredenheid te helpen en zijn dan ook erg blij dat jij dit zo ervaart. Zien we je in de toekomst weer terug bij PrintAbout?

Daniel Dendooven 03-07-2023

Als gepensioneerde IT-er kan ik alleen maar positief zijn over de informatie, de duidelijkheid van de website van PrintAbout.nl.
De prijzen zijn eerlijk, de levering was zeer vlot zoals je beloofd hebt. Alles geleverd met nog een aantal presentjes zodat het noteren van deze leverancier voor alle volgende verbruik voor mijn Brohter HL-4130 nuttig zal zijn.
Bedankt !

Methusalina 14-06-2023

De keuze voor deze winkel was min of meer toevallig, omdat mijn vaste leverancier een betalingssysteem ging hanteren waar ik niet mee uit de voeten kan.
Mijn printer werkte niet meer na installatie van een inktcartridge van PrintAbout; binnen een uur kreeg ik al antwoord op mijn per e-mail verzonden melding, met een uitgebreide instructie hoe het probleem zou kunnen worden opgelost. Dat was niet het geval en, ook diezelfde dag, werd zonder gezeur een retourregeling met restitutie van het betaalde bedrag aangeboden. Echter, nadat ik een nieuwe bestelling had geplaatst bleek, dat ik daarvóór de verkeerde cartridge had besteld en dat de fout dus bij mij lag. Ik kreeg daarbij uitleg van het hoe en waarom en dat (uiteraard) geen vergoeding zou plaatsvinden; maar als pleister op de wonde krijg ik een korting van 10% op mijn nieuwe bestelling. Het hele verhaal is binnen een paar uur uitgezocht en afgerond.
Kijk, dàt is nu wat ik beschouw als een servicegericht bedrijf. Geen gezeur met callcenters die van niets weten, of met heen en weer gechat met robots die nog minder weten, en geen uren wachten aan de telefoon met de boodschap dat 'het allemaal wat langer gaat duren dan we van hen zijn gewend'. Hulde, Natasja!

Bert2004 31-05-2023

Prima zaak en normale telefonische behulpzaamheid en niet te duur.
Deze winkel zit toevallig dicht bij mij in de buurt waardoor ik de verzendkosten kan omzeilen.

E.G. 31-05-2023

Erg blij met de snelle levering en goede producten! Zo fijn dat ik het huismerk kan gebruiken en daardoor geld bespaar!

Benny 03-05-2023

Correct bedrijf, snelle levering en als nodig is er de nodige ondersteuning.

Lex 27-04-2023

Een aantal jaren al (zakelijke) klant en wij bestellen doorgaans de originele cartridges. Regelmatig wordt er na online bestelling door Printabout gebeld en gevraagd of wij niet het huismerk willen nemen. Daar hebben wij in het verleden slechte ervaringen mee gehad (strepen/vlekken), dus dat doen wij niet meer. Laatst heeft een medewerker van ons zich (helaas) toch weer laten overhalen het huismerk te nemen. Met de garantie dat als het niet goed zou zijn er direct een originele zou worden gestuurd. En ja.. het ging ook niet goed. Gelijk weer vlekken. Helaas moeten er dan eerst allerlei testprints gemaakt worden en moeten die worden doorgestuurd aan Printabout. Printabout erkende dat het niet goed was en stuurde alsnog de originele cartridges. Verschil in prijs hebben we netjes betaald. Tot twee maanden later een herinnering kwam om de rest ook te betalen omdat de oude, niet werkende, cartridges hadden moeten worden teruggestuurd. Die waren echter al netjes naar de stort gebracht. Afijn, komt er op neer dat we het maar betaald hebben (dus zowel de niet werkende huismerk cartridges als de wel werkende originele cartridges) en dat we afscheid nemen van Printabout. Van de vriendelijkheid en 'service gerichtheid' bij het verkopen van huismerk spullen blijft helaas weinig over als het niet blijkt te werken.
MK1012 01-06-2023

Het is toch logisch dat een shop de defect cartridges terug wilt hebben. Je gaat toch niet zomaar iets weggooien zonder dat je weet hoe en wat. Bijzonder dat je ze een 1 geeft terwijl je zelf maar wat heb gedaan. Ik koop er al jaren en als iets niet werkt krijg ik gewoon vervangingen en oude stuur ik op. Nog steeds tevreden!

Ruud 18-04-2023

Uitgebreide en goede informatie over de producten; uitstekende site; goede producten; goede prijs.

Retourneren kost veel geld !! 14-04-2023

Waardeloze en klantonvriendelijke retouregeling. Frankeren kost geld en bij het openen van een product houden ze gewoon 25% in. dus bedenk goed als je hier iets koopt als er een kans is op retourneren. Ik bestel er in ieder geval nooit meer iets.
Officiële reactie van PrintAbout.nl 19-04-2023

Bedankt voor jouw beoordeling! Super fijn om te vertellen dat wij een retourportaal hebben welke gemakkelijk ingevuld kan worden, wanneer je iets wilt terugsturen. Het is wel zo dat verkeerd bestelde artikelen op eigen kosten retour gestuurd moeten worden, al is dit bij een defect natuurlijk niet het geval. Wanneer jouw retourzending aan alle retourvoorwaarden voldoet, krijg je uiteraard een complete vergoeding van ons. Bij het openen of in gebruik nemen van artikelen is de kans aanwezig dat er waardevermindering optreedt. Onze klantenservice kan je hierover meer duidelijkheid geven.

Ellie 07-04-2023

Betrouwbare leverancier, kom hier graag terug met een nieuwe bestelling! Top!

Roos 03-04-2023

Product meteen de volgende dag in huis, nog geen 16 uur onderweg geweest. Super, want nu kan ik weer verder printen met hun voordelige huismerk. Bedankt!

Inge 03-04-2023

Super fijne service ervaren! Mijn product werd snel vervangen en kreeg als troost ook nog een smakelijke verrassing. Bedankt voor het meedenken Printabout.

Marten 21-02-2023

slechte service, willen nieuwe printer niet terugnemen die abusievelijk is besteld.

Youp 10-02-2023

Snelle levering en het huismerk werkt prima in mijn printer. Ik gebruik het in een Epson printer.
Officiële reactie van PrintAbout.nl 13-02-2023

Hi Youp! Wat onwijs leuk om te lezen dat je tevreden bent over je gedane aankoop! Veel print-plezier en tot een volgende keer :-)

Henk Bultman 30-01-2023

Wij hebben een originele HP cardridge, kleur, van HP gekocht bij Print About.
Wat de reden is weten we niet, maar de cardridge functioneerd niet goed, kleur magenta komt totaal niet uit de cardridge.
Bij Print About alle retour melding procedures doorlopen, en dan krijgen we dit antwoord:
"We hebben de foto's bekeken en we zien dat de kleuren cartridge vervangen moet worden. Omdat zowel magenta als cyaan als geel in dezelfde cartridge zitten, kan het zijn dat de ene kleur eerder op raakt dan de andere kleur. Het betreft dan ook geen defect, maar een kleur die op is gegaan. Om deze reden keuren wij de aanvraag af."
Het betreft een splinternieuwe cardridge, en de foto die ik verstuurd heb, toont ook in de diagnose van de printer zelf, een volle kleuren cardridge.

Ik koop hier nooit meer iets
Officiële reactie van PrintAbout.nl 13-02-2023

Beste Henk,

Wat goed dat je deze review achterlaat!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je deze negatieve ervaring hebt opgedaan. Sommige printers gebruiken een kleurencartridge welke 3 kleuren bevat. Als 1 van deze kleuren leegraakt, zit hier inderdaad geen garantie op. Echter geef je aan dat dit een splinternieuwe cartridge betreft, wat daarbij natuurlijk niet zou mogen gebeuren. Wil je per e-mail contact opnemen met onze klantenservice en daarbij vermelden dat het n.a.v. je review op Kieskeurig is? Zet gerust mijn naam in de e-mail, zo kan ik het verder voor je oppakken. We komen dan alsnog met een passende oplossing.

Team Webcare |PrintAbout

Ronnie 09-01-2023

Ik heb dezelfde ervaring als menigeen hier op deze pagina. Het lijkt allemaal goed, levering is snel, je krijgt zelfs een paar extraatjes, maar daarna begint de ellende. Ik heb me ook laten verleiden tot de aanschaf van het huismerk cartridge. Met de zwart/wit cartridge is niets aan de hand, de kleuren cartridge lekte. M.a.g. dat deze niet geaccepteerd werd, maar mijn printer nu ook geen origineel meer accepteert. Naar lang over en weer communiceren heb ik PrintAbout gezegd een negatieve review achter te zullen laten. Het antwoord van PrintAbout was dat ze dan zouden reageren dat ik geen enkele oplossing van PrintAbout wilde aannemen. Dus ik zal ze bij deze even voor zijn. De oplossing van PrintAbout was dat ik mijn printer, voor eigen risico, op zou laten sturen, dan gingen zij bekijken wat er aan de hand was. Mocht de printer tijdens transport kapot zijn gegaan.... dan had ik pech. Als zoiets al zo duidelijk van te voren wordt aangegeven, kun je wel nagaan wat er met de printer "tijdens transport" gebeurt..... Daarbij kan ik niet een paar weken zonder printer en zoals gezegd deed de belangrijkste functie (zwart/wit printen) het nog wel. Een tijdelijke vervangende printer was geen optie voor PrintAbout.

Koopt nooit huismerk 09-12-2022

Webshop en product verkoop goed! Maar huismerk is volledige scam, laat je niet overhalen om hun huismerk te proberen. Dit is trouwens bij alle andere printer huismerken zo, helaas bij PrintAbout ook. Gewoon originele producten verkopen en dan ben je hier aan het juiste adres!

Hans 05-11-2022

Hier mijn 2e review, Nadat ik alle instructies van PrintAbout heb uitgevoerd om het huismerk goed te laten functioneren, heb ik uiteindelijk de toners teruggestuurd. De verzendkosten wilde PtintAbout niet betalen.
Ook wilde zij geen vergoeding geven voor de toners. Omdat ik niet alles percies heb uitgevoerd wat zij mij aangaven.
De man met de mooie praatjes krijg ik niet te pakken.
Dus u bent gewaarschuwd!! Ga nooit in zee met de huismerken van PrintAbout!
Want het brengt alleen maar veel ellende en het kost je veel geld!
Groeten

Hans 26-10-2022

Natuurlijk is was gewaarschuwd maar toch ik ben erin getrapt. Ik was vaste klant bij PrintAbout voor het Double A papier en voor de orginele Canon print inkt. Ik had 2 orginele besteld en toen belde een medewerker van de firma PrintAbout met het verhaal of ik niet 1 van de bestelde toners het huismerk wilde uitproberen. Uiteindelijk ja gezegd op de voorwaarden dat het huismerk kosteloos terug gestuurd kon worden zonder lastige vragen. Nu dat liep anders. In eerste instantie weigerde mijn printer de inkt van het huismerk. Na instructies van PrintAbout te hebben uitgevoerd kwamen er printjes uit de canon printer die onleesbaar waren. Na over en weer lastig doen weigerde printAbout de huismerk print retour te nemen. Daan was niet bereikbaar. Nu heb ik zelf de inkt maar teruggestuurd en ben ik benieuwd wat deze firma nog voor service gaat aanbieden.
Voorlopig zal ik daar niets meer bestellen. Goude beloftes maar de werkelijkheid is anders. U bent gewaarschuwd! Ik houd dir platvorm op de hoogte.

Luc 14-10-2022

Ben reeds klant sedert 2020 maar heb nu een heel slechte ervaring waardoor ik hier niet meer bestel! Ik bestelde zoals gewoonlijk de toner van HP waarover ik tevreden ben. Na enkele dagen krijg ik een telefoontje van een opdringerige medewerker met de vraag of ik de HP toner niet wil ruilen tegen 2 toners van het huismerk. Ik vertelde dat ik dat in het verleden al geprobeerd heb en dat ik een slechte ervaring had (deze maakte namelijk strepen op de papieren die ik printte). De medewerker zei me dat dat wellicht een eenmalige fout was en dat dat niet meer mocht gebeuren. Hij verzekerde me dat ik, indien ik niet tevreden was, het product zonder problemen mocht terugsturen.

Na ontvangst van de toner van hun huismerk bleek het resultaat wederom niet goed. Ik stuurde toen een schrijven naar het mailadres die op hun site staat bij contact: klantenservice@printabout.nl Geen antwoord na de eerste mail! Enkele dagen een tweede mail gestuurd. Weer geen antwoord! Een week later een derde mail gestuurd die ook onbeantwoord bleef.
Uiteindelijk heb ik dan via de help functie mijn bericht gekopieerd. Na een dag of 2 heb ik dan antwoord gekregen met de vraag of ik een formulier wou invullen op de site, ondanks het feit dat ik al mijn gegevens, de factuur en een bewijs van slechte print gemaild had.

Maar dat bleek nog niet genoeg. Een medewerker vroeg me om nog een blad te printen met door hen opgestelde kleuren. Dit was voor mij de druppel.
Ik ben als klant van in het begin duidelijk geweest, heb alle bewijzen voorgelegd maar het is duidelijk dat men het zo moeilijk mogelijk maakt om een product te retourneren alhoewel de bewijzen hiervoor duidelijk geleverd.
Voor mij is dit de laatste keer geweest dat ik hier gekocht heb!

Loesje 10-10-2022

Na mijn bestelling geplaatst te hebben werd ik telefonisch benaderd door een salesmannetje die me ongevraagd van alles extra probeerde aan te smeren. Heel vervelend en voor mij een reden om hier niet meer te shoppen.

GWyDE 08-10-2022

Webshop die zijn eigen filosofie niet respecteert... Geld terug bij niet voldoening is gewoonweg een farce! Had diverse thuismerkcartridges HP 953xl bij hen aangeschaft die alle niet bleken te werken (geen opvolging van hardwareupdates bij HP-printers) - teruggestuurd, na verloop van tijd uiteindelijk credietnota verkregen waarvan het bedrag nog steeds niet op bankrekening gestort werd. Andere alternatieve webshops op het internet hadden zelfde problematiek, maar daar werd 's anderdaags al een mouw aan gepast. Geld terug + geschenk + excuses... Bij Printabout loopt het verhaal nog steeds...