Cameranu - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameranu.

Cameranu stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 996 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Bob 04-10-2021

Goede service. Heb lens ingeruild en kreeg hier een goede prijs voor terug. Ook in de winkel super goed geholpen.

BdV 04-10-2021

Snelle goede service en producten voor een scherpe prijs. Contact met de klantenservice was efficient en vriendelijk. Topwinkel!

Hans 04-10-2021

Ik ben bij cameranu prima geholpen en het product dat ze niet op voorraad hadden, werd kosteloos per post de volgende dag na geleverd.

Thijs 04-10-2021

Snelle duidelijke afhandeling, prijs kwaliteit van de producten is erg goed! Mijn nieuwe camera body werd snel en netjes aangetekend geleverd!

Nikon macro lens 04-10-2021

Wat een topswrvice leveren ze bij cameranu.nl. 2 dagen voor mijn vakantie nog een lens besteld. Helaas was postnl iets trager dan gehoopt . Na contact met cameranu.nl via whattsapp werd mijn bestelling netjes "terug gehaald" en na mijn vakantie weer verstuurd. Na wat testen bleek toch dat ik de lens wilde omwisselen voor een ander exemplaar. Omdat er hier nog maar 1 van op voorraad was had ik die snel besteld. Snel kreeg ik een retourformulier. Zodra mijn retour ontvangen was kreeg ik een bevestiging van ontvangst. Binnen een dag was de retour goedgekeurd en stond mijn teveel betaalde geld al weer op mijn rekening. Kortom: super goede en snelle service.

Huub Kints 03-10-2021

Groot assortiment, scherp geprijsd en snelle levering, wat wil je nog meer?

Johanna 03-10-2021

Snelle levering, en een goede camera met duidelijke nederlandse beschrijving

Richard 03-10-2021

Goed onthaal bij binnenkomst.
Na het aanhoren van mijn verhaal waar ik al de jaren mee gefotografeerd had (begonnen met een Nikon D90 overstap naar D300) maar dat ik het heb gehad om met "zware" camera's rond te lopen, namelijk batterygrip en zoomlenzen, wilde ik iets anders en kleiners.
Na uitgebreid gesproken te hebben over systeemcamera's (kundige uitleg en goed overkomend) div modellen in de handen gehad en getest.
Heren zijn kundig en geven goede infromatie.

En ja ik ben overstag gegaan en ook nog het merk Nikon los gelaten en een ander toestel gekozen.

Goed zaak, kundig, komen goed over en nemen de tijd, ruime keuze. Aanrader

J.w.hilbers 03-10-2021

Vakkundige mensen,

Goede info op de website, tijdig op de hoogte gebracht van status.
Snelle levering netjes verpakt.

J.schalkwijk 03-10-2021

Elke bestelling keurig verpakt en snel verzonden.
Ruim voldoende info over verzending.

S. Kooistra 03-10-2021

Ik kom al jaren bij of ik bestel bij Camera Nu .NL en ik heb ze nog nooit op een fout kunnen betrappen en ik word altijd keurig geholpen . Nu heb ik een Vortex Viper HD 12 x 50 Verrekijker besteld en thuis gestuurd gekregen netjes verpakt en mooi op tijd binnen . Zoals gezegd ik ga graag naar Urk of bestel daar mijn spullen .

Gladys 03-10-2021

CameraNu is al jaren de winkel waar ik mijn fotoapparatuur koop. Via de website is het makkelijk navigeren en het assortiment is enorm. Mocht dat niet lukken dan zijn de medewerkers van de klantenservice bijzonder vriendelijk en nemen de tijd om al je vragen op te lossen. Ik kom graag in de winkel, hier staat altijd een kopje koffie voor je klaar en ook hier nemen ze de tijd voor je en zorgen ze ervoor dat je als een tevreden klant naar huis gaat.

nico lamen 03-10-2021

Ik had problemen met mijn zoomlens. Ik kreeg geen scherpe foto's. Ik vermoedde dat er iets met de lens was. Bij Camera nu in Groningen werd de lens getest en bleek dat niet de lens de schuld was, maar de vaste hand. Als oplossing werd een afstandsbediening aangedragen. Men had alle tijd voor me om een en ander op te lossen. Prima service en geen onnodige aanschaffen.

Ed 03-10-2021

Ik zocht een mogelijkheid om foto's en video's te maken als ik aan het vissen ben met de kayak. Zelf ben ik een consument met enorm veel hobby's (vissen, diverse sporten, veel klussen, druk gezinsleven, een eigen huis en ik werk in de inkoop), waardoor ik veel bestel in winkels en webshops en mijn werkervaringen ook privé inzet. Na avonden YouTube te hebben afgestruind naar mogelijkheden, is mijn oog gevallen op de GoPro Hero 10. Daarna het internet afgegaan waar ik deze het beste zou kunnen bestellen. Op basis van veel reviews en betalingsmogelijkheden (het was een enorme investering namelijk) kwam ik bij CameraNu uit. Na avonden struinen, kijken en lezen, nu de klantenservice maar eens bellen met resterende vragen en ideeën.

Algemene indruk van CameraNu (nog voor persoonlijk contact)
De website is top; heel overzichtelijk, visueel aantrekkelijk en alle informatie is er goed op te vinden door keuzemenu's, zoekbalken en gerangschikte onderwerpen. CameraNu heeft echt een enorm assortiment. Ondanks dat ik niet helemaal thuis ben in camera's e.d kwam ik alle bekende merken wel tegen en kon ik alle topmodellen vinden. Prijzen zijn erg concurrerend! Ja, als je doorzoekt zal je misschien echt wel dingen goedkoper vinden, maar (zoals je straks zal lezen) is prijs slechts onderdeel van het geheel (naast o.a. service, en die is goed!!) M.b.t. mijn bestelling waren er ook een aantal GoPro artikelen in de aanbieding, dus dat kwam goed uit!

* Klantenservice
Bereikbaarheid is top! Door middel van een keuzemenu krijg je ook de juiste medewerker/ster aan de lijn. Weinig wachttijd, dus dat is fijn als je veel prangende vragen hebt en tijdsdruk (dagje pretpark zat er aan te komen) :D De eerste keer ben ik super geholpen en hebben we ook gekeken naar alternatieve mogelijkheden om foto's en video's op te nemen. Uiteindelijk concludeerden we samen dat de GoPro wel de beste optie was. Nou, waar maak je mee dat medewerkers zelf ook met alternatieve oplossingen komen? Dat noem ik nog eens 'meedenken met de klant'. Tevens is de klantenservice ook 's avonds tot 22:00 bereikbaar en dat is echt een ideaal als je overdag geen tijd hebt om te bellen.

* Bestelling plaatsen
Niets anders dan: top! CameraNu beschikt over een hele duidelijke website en bestellen is dan ook met een paar muisklikken gedaan.

* Assortiment
Ik ben helemaal gefocust op de GoPro en hier heeft CameraNu een heel uitgebreid assortiment van! Daarom kon ik alles wat ik wilde ook bij 1 winkel bestellen. Wel zo overzichtelijk. Accessoires die CameraNu niet op voorraad had, waren bij andere websites ook uitverkocht. Zal wel te maken hebben met materiaalbeschikbaarheid van producenten en alle globale issues (machinecapaciteit in China, Corona, stijgende grondstofprijzen, etc, etc, etc.).

Betalingsmogelijkheden:
De betalingsopties zijn legio! Fijn, want een beetje goede spullen kosten kopen is nogal een investering. Ik heb de hele rambam besteld (+- €1200,-) en laten afhandelen via SprayPay (aflossen in termijnen); fijn dat je zo'n bedrag maandelijks kan aflossen (let op: geld lenen kost geld, in dit geval 10% extra). Door gebruik te maken van SprayPay, wordt je doorgelinkt naar de site van SprayPay waar je een vragenlijst moet invullen (NAW, status, financiële toets dus hypotheek, alimentatie en inkomen). Alles in beveiligde omgevingen, daar is goed aan gedacht! Geen langdurige, administratieve handelingen of verwerkingstijd; in mijn geval was het direct geregeld. Let even op als je gehuwd bent; je moet ook de (contact- en inkomens)gegevens van je partner invullen (indien je een partner hebt) en die krijgt ook een mailtje met een code die jij ook nodig hebt om de transactie af te handelen. Dus stiekem dit soort verbintenissen aangaan is er niet bij :-P Verdere afwikkeling via SpraPay is heel duidelijk; je kan kiezen uit diverse looptijden die van invloed zijn op jouw maandelijkse bedrag. Verder staan alle spelregels uitgelegd op de website van CameraNu en SprayPay.

Levering
Iedereen wil hetgeen hij/zij besteld heeft het liefst direct in huis hebben. Nou, bestel je bij CameraNu voor 23:59, dan heb je dat de volgende dag in huis! Levertijden staan ook duidelijk vermeld bij de artikelen op de website. Let wel even op: zijn er artikelen niet op voorraad, dan wachten ze wel tot de order compleet is. In mijn geval had ik de GoPro eerder nodig, maar de rugtas was nog niet leverbaar. Na contact met de klantenservice, is alles wat op voorraad was direct verstuurd zodat ik er toch de volgende dag mee op pad kon.

Nalevering:
De GoPro Seeker rugtas was na een paar werkdagen nog steeds onduidelijk wanneer deze geleverd zou worden. Na wederom een fijn contact te hebben gehad met de klantenservice hebben we samen besloten om de tas te annuleren, dit te verrekenen met het openstaande bedrag van SprayPay en de resterende items direct te versturen zodat ik die de volgende dag in huis zou hebben. De tas heb ik helaas elders moeten bestellen waar deze op voorraad lag.

Samengevat:
Fijn dat we dit soort bedrijven hebben in Nederland! Vriendelijke, meedenkende medewerkers die goed bereikbaar zijn tot 's avonds laat, een enorm assortiment, concurrerende prijsstelling, fijne website, snelle levering. Dat is toch wat je wil als consument? Daar onderscheidt CameraNu zich echt wel t.o.v. de grotere ketens.

Zoals ik aangaf ga ik voor het totaalplaatje: assortiment, prijs, service. Nou, bij CameraNu krijg je als klant een soort 'wellness' behandeling; ploeterend en zwetend baan je jezelf een baan door alle informatie die op internet, reviews, filmpjes, etc te vinden is van een onderwerp waar je eigenlijk weinig vanaf weet. Totdat je stuit op CameraNu, waar medewerkers je opvangen, je vragen beantwoorden, meekijken en meedenken in oplossingen en topservice verlenen zelfs tot laat in de avond zodat jij als klant afgedroogd (vakkundig wordt je keuzestress ontnomen) en met een warm gevoel van vertrouwen kan toeleven naar morgen, want dat wordt jouw bestelling (die overigens met zorg, netjes en veilig met vullingsmateriaal aangevuld) geleverd! Ode aan CameraNu! Ga zo door!

peter 03-10-2021

Vanwege de zeer ruime sortering van occasions, een redelijke prijs en een jaar garantie. Verzending en verpakking prima in orde. Ik ben heel blij.

Dirks 03-10-2021

Kwam bij cameranu.nl voor een Tamron lens, deze viel mechanisch tegen. De verkoper bood vervolgens een 2de handse Sigma lens aan die net iets duurder was. Deze lens mocht ik proberen en het verschil tussen de lenzen was groot. Het kleine prijsverschil was dit zeker waard. Het was erg fijn dat ze zo meedenken en de mogelijkheden aanbieden, zonder enige druk van kopen. Ik fotografeer nu een maand met de sigma lens en elke keer ervaar ik de kwaliteit. Bedankt voor de goede service!!

Eva 02-10-2021

Hele fijne professionele zaak. Aantal camera's en lenzen gekocht hier en altijd fijn geholpen. Ook toen er een probleempje met een lens was heeft de klantenservice dit keurig afgehandeld. Aanrader.

Goede en snelle service! 02-10-2021

Onlangs een camera en nieuwe lens besteld. Zeer tevreden met mijn nieuwe materiaal. Producten komen overeen met de informatie die duidelijk op de website te vinden is. Alles de volgende werkdag na het bestellen al thuis geleverd!

Jan Willem 02-10-2021

Prima bedrijf! Onderneemt direct actie als iet niet goed dreigt te gaan! Reageert snel op vragen!

s 02-10-2021

Website overzichtelijk en makkelijk te bestellen, snelle levering en uitstekende communicatie.

Ad 02-10-2021

Na telefonisch kontakt, en uitleg over het gevraagd product, prima verzorgd

Kimmetjefo 01-10-2021

Super goede uitleg en beschrijving, product voldoet aan de verwachting. Snelle levering.

Pim de Haan 01-10-2021

Na niet goed behandeld te zijn bij een camera winkel in de buurt, ben ik online na een winkel gaan zoeken en die heb ik gevonden.
Ze hebben bij Cameranu.nl goede service en snel contact via de chat en email, wat ik super vind omdat ik Autistisch ben heb ik moeite met bellen. Ik had goede informatie gehad voor het aanschaffen van een camera ik had eerst besloten de Nikon D5600 te bestellen.
deze werd keurig de volgende dag geleverd. Na dat ik deze even binnen gebruikt had miste ik toch wat op de camera.
Na overleg op de chat kon ik de camera zonder probleem terug sturen zodat ik mijn geld binnen een aantal dagen terug had. de zelfde dag de Nikon d7500 gekocht en uiteraard weer de volgende dag in huis en nog geen moment spijt van gehad.
sindsdien heb ik alleen nog maar bij deze winkel fotoapparatuur besteld.
Deze winkel is zeker een aanrader als je goed advies en service wilt.

Hetty 01-10-2021

Heel prettige bediening, goed advies, ik ben erg blij met mijn nieuwe fototas.

HansD 01-10-2021

Cameranu.nl is een zeer flexibele- en qua advies, service en ondersteuning zeer benaderbare webwinkel. Cameranu.nl doet niet ingewikkeld over retourzendingen of artikelen omruilen, (inclusief de financiele afhandeling ervan). De medewerkers van Camernu.nl staan je heel vriendelijk, vakkundig en geduldig te woord. Geen wachttijden bij telefonisch contact en gemaakte afspraken worden nagekomen. Kortom, mijn ervaringen met Cameranu.nl, een heel betrouwbare webwinkel waar je voor je plezier winkelt.