Cameranu - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameranu.

Cameranu stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 1055 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

R. van Schip 23-03-2022

Voor mijn zoon een camera gekocht (Panasonic Lumix DC-f82x) en kreeg een duidelijk advies wat de voor en nadelen zijn. Hij is pas 13 en een vogelaar. Dit is niet de eerste keus camera maar gezien zijn budget wel de beste in deze prijs klasse. Gekozen voor het show model dat scheelde weer (doe ik wel vaker zijn vaak net zo goed als nieuw). Helaas kwam de koerier voor de avond levering niet op tijd ophalen en werd netjes gebeld door een medewerksters van Cameranu.nl of ze hen dat met post.nl mocht versturen en dat hij de volgende dag kwam. Vindt ik heel netjes.
Later nog een tasje besteld en gevraagd of de 2 euro die ik teveel had betaald voor avond levering verrekend kon worden. Dit verliep heel soepel. Vandaar een 9. Hou ervan als mensen meedenken.
(is mijn eerste ervaring maar hoor van mensen die al eerder hebben gekocht ook alleen maar positieve reacties)

Jaap 23-03-2022

Eerste ervaring met een CameraNU winkel (Apeldoorn), goed bevallen!
Vriendelijke en behulpzame medewerkers, en met verstand van zaken.

Sjoerd 23-03-2022

Vlotte levering, ruim aanbod en een goed werkende en overzichtelijke website. Niks op aan te merken!

Wim 22-03-2022

Levering volgens bestelling... hoewel... in plaats van 1 tripod kreeg ik er 4! Eén telefoontje en ik werd bedankt voor mijn eerlijkheid. En een e-mail met een terugstuurding. Aardig...

Erik 22-03-2022

Ik ben zeer tevreden over de klantgerichtheid en service.
Een dag later had ik mijn bestelde product (tas) al in huis. Ik werd ook zeer goed op de hoogte gehouden van de bestelstatus.
Hartelijk dank!

Germa 22-03-2022

Ik heb een selfistick gekocht voor Mn foto camera. Deze voldeed zoals omschreven om de website. Zoeken naar artikelen op de website en het bestellen werkt prima.Snelle en correcte levering.

Albert-Jan 22-03-2022

Zeer vriendelijk en gastvrij geholpen door medewerker. Op zoek naar nieuwe camera en hierbij twijfel tussen enkele verschillende typen. Duidelijk uitleg en demo gehad.

Peter 22-03-2022

Snelle levering in goede staat en voor een betaalbare prijs.
Site netjes en mooi overzicht van alles.

GEEN service met een glimlach 22-03-2022

Ik had in juli 2019 een onderwatercamera gekocht. Na twee keer gebruiken is hij in oktober 2021 stuk gegaan. Er is water ingekomen terwijl hij gewoon de hele tijd dicht heeft gezeten.. Dit gemeld bij camera.nu ik had immers 5 jaar garantie. Ik moest mijn camera naar hun opsturen en dan zouden zij beoordelen of het onder de garantie valt.

Eerst kreeg ik een mail met het verhaal dat ik geen garantie zou hebben. HUH? Terwijl ik de factuur nog had waarop stond dat ik 5 jaar garantie had. (Dat ik de factuur nog had hadden zij vast niet verwacht). Al snel kreeg ik een mail erachteraan met het verhaal dat ik elk jaar een rubbertje had moeten vervangen en de vraag of ik dit heb gedaan. Ik moest de camera dan naar hun opsturen (op eigen kosten) en de rubbertjes laten vervangen. Nee natuurlijk niet, ik ga niet elk jaar mijn camera opsturen om een rubbertje te laten vervangen. Zeker niet na 2 keer gebruiken. Tenslotte wist ik ook niet dat dit moest. Blijkbaar stond het in de handleiding die 100 pagina's lang is, in de kleine lettertjes. Daarna krijg ik de vraag of ik de camera opnieuw wil kopen voor het zelfde bedrag ex. btw. uhhh? natuurlijk ga ik niet nog een keer bij jullie deze camera kopen als ik niet wordt geholpen. Dan is deze na 2 keer gebruiken weer stuk zeker.

Ik heb door bovenstaande acties zeer het idee dat deze mensen onder de garantie uit proberen te komen en het alleen maar draait om geld.

Eindstand: geen werkende camera of passende oplossing.

Ik ben erg teleurgesteld in de manier waarop ik ben "geholpen" en de slechte service.

Ik bestel hier in ieder geval NOOIT meer!
Officiele reactie van CameraNU.nl 25-03-2022

Goedendag,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. We hebben een moment afgesproken om te bellen, maar kregen je op dat moment helaas niet meer te pakken. Jammer, want we hadden dit graag telefonisch met je besproken.

Wij zijn verplicht om de factuur te bewaren, dus deze hebben wij dan ook altijd in ons systeem staan. Op die manier heb jij ook de reparatiemelding aangemaakt, dus we waren ons er zeker nog wel van bewust dat deze camera 5 jaar garantie heeft. Voor zover ik zie is het normale proces doorlopen: aanmaken van de reparatiemelding, ontvangst van de camera, opsturen naar de reparateur voor beoordeling. Aan de hand daarvan hebben we de prijsopgave gekregen (de technicus is immers dé aangewezen persoon om het toestel goed te beoordelen). In de prijsopgave stond dat er oxidatie opgetreden is en het herstel is niet economisch verantwoord, vandaar dat er een omruilartikel aangeboden is.

In de 180 pagina's tellende handleiding staat op pagina 13 (na het menu) vermeld wat de voorzorgsmaatregelen zijn voor het gebruik van de camera, en dat deze tijdig onderhouden moet worden. Het is - zeker bij een onderwatercamera - van belang dat deze informatie goed nagelopen wordt, anders is er kans dat er oxidatie optreedt en dit is helaas een onomkeerbaar probleem. Dat is ook wat er in deze situatie gebeurd is.

Dat wij hierdoor 'geen service bieden' vinden wij jammer om te horen, omdat wij aan alle garantievoorwaarden voldaan hebben.

We hopen dat we het e.e.a. nog telefonisch aan je toe mogen lichten mocht onze reactie niet duidelijk zijn.

Team CameraNU.nl

Brigitta Kop 22-03-2022

We werden ontvangen door vriendelijk en deskundig personeel. En we mochten in de winkel en ook net daarbuiten lenzen en camera uitgebreid uitproberen. En de voorraad was goed op orde want de Canon eos R6 was nergens meer verkrijgbaar maar bij CameraNU nog wel !

Herman 22-03-2022

Heel deskundig op weg geholpen om een tweedehands macrolens aan te schaffen.
Cameranu had op dit moment niets op voorraad, maar liet zien hoe ik zelf actief kan checken - ook bij andere aanbieders. Top!

Han 21-03-2022

Omdat een fysieke aankoop van een lens niet van een andere lokatie is gekomen heb ik de lens online besteld bij jullie en de volgende dag is die bezorgd, goeie service.

ma-Rina 21-03-2022

Camera.nu heeft duidelijke foto's bij het product staan evenals duidelijke informatie en voorwaarden. Ook bij de tweedehands producten. Daarin leveren zij ook goede producten.

Ine 21-03-2022

Geweldige klantvriendelijkheid en goede voorlichting, waardoor we erg blij zijn met onze aanschaf van een geweldige camera.

Robert Jan 21-03-2022

Ik heb bij Cameranu een fotoscanner gekocht. De prijs was vergelijkbaar met andere online winkels. Doordat ik al eerder bij Cameranu had besteld wist ik dat de service prima was. Ook nu was de service prima. Product werd snel bezorgd en werd je constant op de hoogte gehouden van de status van de bestelling.

AdPH 21-03-2022

CameraNu had een goede aanbieding, 100€ goedkoper dan elders, en bovendien snelle en adeqate levering (aangetekend). Ergo ben zeer tevreden

Claudia 21-03-2022

Snel gevonden wat ik nodig had, makkelijk te bestellen, werden goed op de hoogte gehouden en het werd snel bezorgd

Lisa 21-03-2022

Ik heb een camera body, lens en asseciorres gekocht bij camera.nu. Ik ben hierbij uitstekend geholpen. Had eigenlijk een online order gedaan maar na eigen keuze deden ze er niet moeilijk over dat ik het graag in een winkel wilde ophalen. Makkelijk, snel en erg klantvriendelijk. Mocht ik ooit nog wat nodig hebben kom ik zeker terug!

Pascalle Wisman 21-03-2022

Ik was op zoek naar een macro-objectief en vond hier een tweedehandse. Goede prijs en dat stond me zeker wel aan. Eerst eens uitproberen of macro iets is voor me!
Bestellen ging vlotjes en de levering was snel! Zeer tevreden over het objectief.
Ik zou deze winkel absoluut aanbevelen

zie boven, beoordeling. 20-03-2022

Het was mijn eerste bestelling bij CameraNu; Goede transactie, snelle inkoop en ik ben zeer tevreden!

Davy B 20-03-2022

Altijd tevreden van mijn aankopen bij cameranu! Veel keuze, goed service en enorm snelle verzending. De website werkt handig, maar kan technisch misschien wel eens een update gebruiken. Vooral het afrekenproces is een beetje verouderd. Maar daar lig ik zeker niet van wakker. Top werk daar!

margo 20-03-2022

heel goed advies met het afdrukken en aanpassingen van m'n foto's. met daarna nog extra uitleg voor m'n camera. met erg veel geduld. super fijn

Ray 20-03-2022

Geweldige product ontvangen,zoals het was omschreven.
Precies op tijd geleverd
Dus dik tevreden !!

Jurgen Franssen 20-03-2022

Ik ging voor de aanschaf van een objectief...deze was behoorlijk aan de prijs wat normaal is voor deze lens, mijn betaalkaart was niet ingesteld op dit pinbedrag, ik werd daarbij correct geholpen door de medewerker van Camera nu.nl Eindhoven hoe dit op te lossen.... De uitleg over de lens was precies wat ik nodig had, het personeel is kundig in deze...wat betreft de winkel, deze is ruim en netjes ingedeeld met een ruime keuze aan allerhande artikelen m.b.t. tot fotoapparatuur etc. En dit met vriendelijk en kundig personeel maakt het voor mij een perfect winkel...en beveel ik deze aan bij iedereen die op zoek is naar fotoapparatuur etc .

Marijke 19-03-2022

Veel kennis, vriendelijk, extra uitleg. De twee camera’s ook in laten Instellen..
Als iets niet in voorraad is. Ook elders heb ik naar gekeken.
Andere grote foto zaken lopen hiermee achter!
Met een grote glimlach constateerde ik dat.
Enige wat we niet kregen was een kopje koffie…hmmmm!