Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 967 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Merkhvm 05-09-2013

Je kunt snel en op verschillende manieren het beoogde object vinden en hoeft daarbij niet onnodig lang te scrollen doordat je voldoende filters kunt gebruiken om je keuzes tot een minimum te beperken.

Ik heb nog geen ervaring met de service, maar gezien de professionele indruk die de site maakt, maak ik me daar geen zorgen over.

Assortiment
Alles waar ik als hobby-fotograaf in geinteresseerd ben, kan ik vinden.

Extra toelichting
Ik doe veel met internet, leer van de ervaring van anderen m.b.t. mijn hobby, en ga altijd even kijken op uw site.

Heleen Buth 05-09-2013

online een lensdop besteld, keurig in orde.

snelle levering, geen gedoe.

Assortiment
ik geloof at je werkelijk alles kunt kopen bij cameraland.nl

Aanbeveling
zo'n winkel raad je iedereen aan

flensjes 05-09-2013

Duidelijke en overzichtelijke website waar je eenvoudig vindt wat je zoekt. En je vindt bijna altijd wat je zoekt, want het aanbod is zeer groot. Producten voor de fanatieke amateur én de professional. De winkel zelf is prettig gelegen en logisch ingedeeld.

De medewerkers weten van de hoed en de rand en zijn zeer behulpzaam. Ze geven je handige tips en helpen je het juiste product te kiezen.

Assortiment
Ruime keuze, zowel in de winkel als online. Uiteenlopende producten in verschillende prijsklassen voor zowel amateurfotograaf als professional.

Aanbeveling
Ruime keuze, goede service, aardige mensen die weten waar ze het over hebben.

Extra toelichting
Camerland is mijn favoriete winkel op fotografiegebied.

A.Fijma 05-09-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Internet pagina geeft een duidelijk en overzichtelijk beeld van uw assortiment. Maar kopen doe ik toch alleen in de winkel zelf.
Kopen op internet doe je alleen als het anders niet verkrijgbaar is, of wanneer alleen de laagste prijs belangrijk is en service niet of nauwelijks telt

Winkel is redelijk dichtbij; in tegenstelling tot internetwinkels kun je hier het product in je handen voelen. Daarnaast is er veel vakmanschap aanwezig van mensen die niet proberen je iets op te dringen, maar uitstekent adviseren.

Assortiment
Zelfs als je bijna niets kan of wilt kopen, is het heerlijk om in de winkel rond te kijken naar al die super mooie apparaten enz.
Dan weet je ook meestal wat je volgende aankoop gaat worden.

Aanbeveling
Natuurlijk kan ik u aanbevelen. Waarom zou een ander niet net zo veel mogen profiteren als ik ?

Extra toelichting
Het voorgaande spreekt voor zich. Daarnaast is mijn camera ( Canon 7d ) een paar weken geleden nog door u, om niets gecontroleerd. Gelukkig was hij nog als nieuw, maar het is wel erg prettig zoiets eens te horen.

Joren99 05-09-2013

Alles is makkelijk te vinden en is overzichtelijk.

Snelle bezorging en reparaties goed en snel voor elkaar!

Assortiment
Groot assortiment met alles wat de fotograaf nodig heeft.

Cameraland.nl is top!

petervand 05-09-2013

Kan altijd goed vinden wat ik nodig heb

Als ik een vraag heb word ik altijd goed geholpen

Assortiment
Wat ik zoek hebben ze in het assortiment

Gewoon een fijne winkel

Extra toelichting
Ik word altijd goed geholpen en wat ik zoek hebben ze altijd op voorraad. Tevens vind ik ze op facebook leuk met de mensen omgaan

arnoud smit 05-09-2013

Niets makkelijker dan gewoon bestellen via een website

Lekker snel in huis

Assortiment
Ook de minder gezochte zaken bij jullie gemakkelijk te bestellen

Aanbeveling
Ik ben zeer tevreden. Dus waarom niet een ander doorverwijzen.

Extra toelichting
Alleen maar goede ervaringen. Zowel in de webshop als bij bezoek aan de winkel. Ga zo door!

JohGHahn 05-09-2013

De indeling is duidelijk en het navigeren is makkelijk. Ik vond snel wat ik zocht

Ook na de garantietermijn van mijn statief werd die kosteloos gerepareerd!

Assortiment
Zou op enkele terreinen wat uitbreiding mogen hebben. Maar aan de andere kant ze hadden op voorraad wat ik zocht

Extra toelichting
Carmeraland is een prettige webshop[ met een prettige fysieke shop in Alkmaar waar de medewerkers adequaat en vriendelijk op alle vragen ingaan.

Gert Jan Tigelaar 05-09-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Uitgebreid assortiment, heel veel op voorraad, onafhankelijk en deskundig advies.

Goed. Hoefde nog nooit terug met een aankoop, maar gezien de behandeling twijfel ik niet aan (ook dan) een goede service.

Assortiment
Groot assortiment, erg veel op voorraad en zo niet, dan is levering een kwestie van enkele dagen.

Aanbeveling
Gezien eerder genoemde kwaliteiten als voorraad, service en bediening/adviezen.

Hans Scholte 05-09-2013 Via de website gekocht

Lekker simpel navigeren op de website en gemakkelijk online bestellen en betalen!

Als iets niet helemaal duidelijk is, gewoon even mailen en je krijgt meteen een ter zake kundige reactie.
Ook als je belt trouwens.

Assortiment
Breed en uitgebreid in alle prijsklassen. En af en toe hele leuke aanbiedingen en ook occasions!

Van harte!

Extra toelichting
Ik heb in de afgelopen maanden bij Cameraland een statief besteld (een Redged RTA-428), een Redged RNB-1N ball head en een Nikon Speedlight SB-26 (occasion). Alles werd snel en probleemloos bezorgd en bevalt uitstekend. Ik ben ook superenhousiast over de manier waarop ik (telefonisch) ben geholpen, toen ik per ongeluk in eerste instantie de verkeerde tripod had besteld. Breed assortiment, goede kwaliteit voor een goede prijs en prima service!

Sabrina en Michel 05-09-2013

Omdat erg deskundig personeel aanwezig is

Nemen de tijd voor je

Assortiment
Het assortiment is zowel breed als diep

Aanbeveling
Vooral door de bovenstaande aspecten.
Je voelt je heel snel op je gemak.

Extra toelichting
Nette winkel en deskundig personeel, geen moeilijke taal maar gewoon begrijpbaar

langevliet fotografie 05-09-2013 In de winkel gekocht
alkmaar

eenvoudig te bestellen en handig op elke pagina contact info

bij vragen over je bestelling duidelijk antwoord en flexibel

Assortiment
veel in voorraad! en gemiddeld meer keuze dan in een standaard foto winkel.

Aanbeveling
Fijne winkel met goede kennis in huis.

Extra toelichting
Kundig personeel en een gedegen advies en een duidelijke website met een goed filter systeem.

sandra cammeraat 05-09-2013 In de winkel gekocht
alkmaar

Via internet altijd een duidelijk overzicht van de voorraden. Maar ook specifieke wensen, vragen worden online als in de winkel prima behandeld

De aftersales is buitengewoon. Van uitleg over je nieuwe camera en toebehoren tot hrt even voordoen hoe je je camera reinigt,
Zelfs ruim een jaar na dato van aanschaf van een filter werd bij een defect zonder het bonnetje te vragen een vervangende verstrekt

Assortiment
Ik als amateurfotograaf kan voor alles terrecht bij cameraland. Zowel online als in de winkel zelf.

Aanbeveling
Zonder meer een tevreden klant. Personeel geeft duidelijk aan wat wijsheid is en wat niet bij je aanschaf. Geen commerciele verkoop priet praat, maar goed persoonlijk advies.

mrls15 05-09-2013

Goede service bij inruilem van occasion lens

Genoeg keus.

Aanbeveling
Personeel wat verstand van zaken heeft. Dat wil je toch als je een camera koopt.

WebChar 05-09-2013 In de winkel gekocht
Urk

Redelijk makkelijk maar soms zijn producten wat moeilijker te vinden en daarom een 7 en niet hoger

Gewoon goed. Meer valt er niet over te zeggen. Valt ook betrouwbaar aan en er is een winkel waar ik wel eens binnen loop. Geeft goed gevoel

Assortiment
Ruim aanbod. Ook de niet zo gangbare artikelen zoals studio- doek en lampen prima te koop

Gewoon.

Dick en Mira Hoogenboom 05-09-2013

Verschillende malen zijn wij met kleine en grote problemen terug gekomen en zonder wanklank werden onze problemen verholpen.

Assortiment
Soms is het te uitgebreid in de nu nog kleine winkel, maar dat wordt straks allemaal beter in het nieuwe onderkomen.

Aanbeveling
Op grond van onze ervaringen bevelen wij Cameraland van harte aan. Zowel voor amateur als prof is het een topzaak.

Extra toelichting
Wat moet ik aan bovenstaande nog toevoegen???

Lltrouser 05-09-2013 In de winkel gekocht

Overzichtelijk, en eenvoudige menustructuur

In de winkel goede en duidelijke service. Mogelijkheden worden goed afgewogen.

Assortiment
Ik heb zelden een winkel meegemaakt met zulk uitvoerig assortiment

Aanbeveling
Voor elke fotoliefhebber wat wils

Extra toelichting
Ik volg cameraland al even via facebook en de website. Ik kijk gewoon niet meer op andere sites. Zo uitvoerig. Leuke acties en aanbiedingen. Prima dus

Skein janternas 05-09-2013 Via de website gekocht

Bij cameraland hebben ze bijna al de spullen die je nodig zou kunnen hebben, het is dus erg gemakkelijk dat je op 1 winkel altijd terecht kan.

Prima service, nog nooit problemen gehad.

Moving Pictures 05-09-2013

Het is wat uit de buurt maar via internet toch heel dichtbij.

Mensen met kennis die de tijd voor je nemen, ook als het druk is.

Assortiment
Nog nooit een nee tegengekomen.

Aanbeveling
Ieder is vrij in z'n keuze maar dit zijn de kenners in deze omgeving!

Extra toelichting
Prima zaak waar ze altijd de tijd voor je nemen of je nou een dure lens of een goedkope compact haalt.

Tamara Bakker 05-09-2013 In de winkel gekocht
Almaar

Cameraland.nl is een duidelijke gebruiksvriendelijke en overzichtelijke site.
Opvallend zijn de gekozen kleuren welke rustig zijn aan de ogen waardoor rondkijken op de site prettig is. De gekozen kleuren/kleurstelling zullen ook een groot publiek aanspreken en zijn zeer herkenbaar.Het gekozen lettertype leest vlot en de bediening van de buttons op de site is ook duidelijk, de site is snel van laden.

Vragen worden vlot beantwoord voor iemand iets aankoopt en twijfels of vragen heeft en achteraf kan men ook goed terecht wanneer iets niet lukt of men iets niet snapt. service reikt verder dan een opdringerig aankoop advies. zelfs met een vraag over een niet via Cameraland.nl aangekocht product kun je terecht is ons opgevallen. advies en informatie komen van kundige en deskundige mensen waar je iets van aan kunt nemen.

Assortiment
De keuze is reuze zullen we maar zeggen, maar niet zo verschrikkelijk divers dat er geen keuze meer valt te maken. Voor ieder wel wat wils,van hobbymatig fotograaf tot geoefende of zelfs professionele plaatjesschieter. In vele prijscategorieën, met de juiste prijs/kwaliteit verhouding.In vergelijking met vergelijkbare zaken zeker niet de duurste partij.

Aanbeveling
Ik zou de winkel zeker aanbevelen,Reeds meerdere keren gedaan ook. De naam blijft ook lekker hangen en dat is een voordeel, maar de service blijft nog langer hangen en dat is zeer prettig, je durft de site ook aan te bevelen, je zult er niet mee voor schut gaan.

Extra toelichting
Wanneer je wat wilt hebben of gebied van camera, beeld en of geluid is Cameraland.nl een zeer goede optie om eens te bekijken. Zeer duidelijke omschrijvingen van de producten maakt dat het juiste product vinden geen onmogelijke opgave is, wanneer je je eigen wensen kent kun je vlot en naar eigen portemonnee shoppen. het bedieningsgemak en de snelheid van het laden van de diverse pagina's maken winkelen en lezen op deze site ook prettig. Producten worden zeer snel geleverd en regelmatig zijn er zeer aantrekkelijke acties.

abcymthia 05-09-2013 Via de website gekocht

duidelijke tabs om mee te zoeken.
wel veel text, maar soms is dat handig

echt veel te vinden, zelfs 2e hands

heb ik al gedaan.

Extra toelichting
dit is mijn *snoep site* evenals de facebook pagina. hier kijk ik naar camera's die ik zou willen zodra ik geld heb en hier check it het kunnen van cameras die vrienden hebben gekocht.

Pauline Aalfs 05-09-2013

Alles is goed te vinden

Vooral de beurs was geweldig

Zeer compleet

Doe ik al

Prima shop

Antoon Leurs 05-09-2013 Via de website gekocht

Goede navigatiestructuur, eenvoudig en duidelijk

Snelle levering, goed verpakt verzonden. Duidelijke communicatie over status.

Assortiment
Tot nu heb ik alles kunnen vinden wat ik zocht

Zeker. Nog nooit teleurgesteld

Extra toelichting
Cameraland.nl is duidelijk, geeft goede waardevolle informatie, heeft een compleet assortiment en levert snel.

Seebe 05-09-2013 Via de website gekocht

Goed overzicht, gemakkelijk te "bedienen"

Vraag en antwoord volgen snel op elkaar. Bij problemen worden oplossingen gezocht en gevonden.

Ontzettend uitgebreid

Ben ontzettend tevreden vandaar

Extra toelichting
Fijne winkel, goede service, prijs kwaliteit is super, geen slechte ervaringen tot nu toe.

Pjotr63 05-09-2013

Duidelijk menu in hoofdgroepen, daarbinnen de mogelijkheid te kiezen op merk, prijs

Goede voorlichting en bij een klein defect aan een statief werd gelijk een geheel nieuwe meegegeven.

Assortiment
Veel is op voorraad en anders wordt er direct besteld.

Aanbeveling
Zonder meer één van de beste fotozaken van Nederland.

Extra toelichting
Al met al een bijzonder prettige site en winkel.

berthermans 05-09-2013

Assortiment
meer dan mijn hartje begeert

betrouwbaar, snel, duidelijk,
klantgericht

Extra toelichting
Het plaatsen van de bestelling was door de eenvoudige opzet van de site makkelijk. Als klant van de webshop wordt je goed geïnformeerd over je bestelling en de aflevering In trefwoorden: betrouwbaar, snel, duidelijk, klantgericht

Pinksoup 05-09-2013 Via de website gekocht

Duidelijk aangegeven artikelen, die in een nieuw venster gelezen kunnen worden; veel praktische adviezen.

Geen persoonlijke ervaring mee.

Assortiment
Heel uitgebreid assortiment in alle prijsklassen.

Aanbeveling
De site komt regelmatig ter sprake in een forum waarvan ik lid ben, met veel amateur(natuur)fotografen.

Extra toelichting
Aantrekkelijke site, met veel praktische adviezen, veel aanbiedingen van workshops en themadagen (al kan ik daar geen gebruik van maken, omdat ik in het buitenland woon). Ook de regelmatige fotowedstrijden zijn leuk, al vind ik het heel jammer dat die via facebook lopen (met als neveneffect dat vooral het aantal 'vrienden' bepaalt wie er in aanmerking komen voor een prijs).

h59 05-09-2013

duidelijk toch?

uitstekend, maar niet gaan achteroverleunen.

Assortiment
genoeg keuze, concurerend en een van de goedkoopste.(ik koop online)

heb ik al gedaan

gewoon zeer tevreden

marjan wijnberger 05-09-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Je wordt heel goed geholpen en bij aankoop van een objectief o.i.d. kan je die uitgebreid proberen.

zie eerste vraag. Onlangs een nieuwe draagriem gekocht en deze werd aan de camera bevestigd en de oude is verwijderd. Zonder vragen, gewoon service.

Assortiment
Her assortiment is geweldig en er is ook kennis van zaken bij tekst en uitleg.

Aanbeveling
Gewoon een prettige winkel. Jammer dat ik zo ver weg woon, maar via de site word ik ook altijd geholpen.

Extra toelichting
Een fijne winkel, misschien een optie om een filiaal in Zeeland te openen?

Martin_Dekker 05-09-2013

Alles op de site is goed gerubriceerd en het maakt niet uit en de winkel is voor mij dicht genoeg bij om naar toe te gaan igv problemen.

Goed advies gekregen. Kwam eigenlijk voor een andere camera als waar ik de winkel mee uit liep en ben daar achteraf heel blij mee.

Assortiment
Ze combineren soms artikelen tot kits waar ze dan een actie mee houden. Dat geeft meer vrijheid dan alleen de kits die van de leverancier uit geleverd worden.

Aanbeveling
Prima winkel om in mijn omgeving de internetsite met bezoek van een echte winkel te kunnen combineren.

Loerakker 05-09-2013

Lekker thuis uitkiezen waar je naar zoekt. In de winkel kun je dat eventueel nog uitbreiden. Geen zeurende verkopers die na iedere 5 minuten vragen of je al een keuze hebt kunnen maken! (vind ik persoonlijk erg irritant)

Je bent niet zomaar een klant die "effe" tussendoor geholpen dient te worden! Men neemt de tijd voor je en geven raad en advies als je het even niet meer weet. Heel belangrijk als je (nog) geen professioneel fotograaf bent) Men laat je in je waarde.

Assortiment
Een kijkje in de winkel/website is al genoeg motivatie denk ik...

Aanbeveling
Aardige mensen. Weten heel veel af van de spullen die zij verkopen. Dus kunnen je met raad en daad bijstaan en evt. corrigeren. Ook als je alleen maar wat info wilt hebben, neemt men de tijd voor je!

Zie motivaties hierboven.

Elske Verhagen 05-09-2013 Via de website gekocht

7,3

Via facebook kan ik prima volgen wat de nieuwtjes zijn, dat vind ik fijn om te weten

Nog geen ervaring mee

Assortiment
Zeer uitgebreid en het nieuwste van het nieuwste!

Extra toelichting
Zowel de aanbiedingen als de plaatjes , fijn om te volgen

co nl 05-09-2013

het is overzichtelijk, de site werkt snel, je plaatst t in je mandje en voor je t weet heb je t in huis, zonder dat je er de deur voor uit hoeft

er wordt ook hulp geboden buiten de garantietermijn en je kan altijd bellen.

Assortiment
echt heeeeel veel keus, ik kan altijd vinden wat ik zoek.

Aanbeveling
als iemand mijn advies vraagt zou ik hem zeker aanbevelen. heb hem al eens aan mijn zwager aanbevolen, die ook geslaagd is.

Extra toelichting
een 9 omdat ik t een fijne winkel vind, waar ik graag kom , maar een 9 omdat, hoe tevreden ik ook ben, ik vind dat het altijd nog wel ietsiepietsie beter kan, dat moet het streven zijn om goed te blijven scoren

L.R. Lens 05-09-2013 Via de website gekocht

Amanda37 05-09-2013

Hele makkelijke en duidelijk indeling zodat je snel vindt waar je naar op zoek bent

Assortiment
Er zijn gigantisch veel producten aanwezig.

Extra toelichting
Super winkel met goede service en een uitgebreid assortiment

koen scherer 05-09-2013

Extra toelichting
grote voorraad, redelijk geprijsd, alleen soms wat verwarring over informatie die via de mail soms plaatsvindt

Anne Pfaff 05-09-2013 Via de website gekocht

Aanklikken en je bestelling is onderweg naar je toe

Spullen optijd binnen!

Uitgebreid!

Servicje 05-09-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Op je gemak alles bekijken in de webshop en ook in de winkel. Plus in de winkel ook nog duidelijke uitleg krijgen bij vragen.

Iedereen doet er zijn uiterste best voor je.

Assortiment
Zeer compleet en uitgebreid.

Aanbeveling
Ik kan iedereen deze winkel aanraden op basis van hun kennis om het ook aan een beginner duidelijk te maken waar bepaalde producten voor zijn.

Extra toelichting
Gewoon een heel uitgebreid assortiment, goede service en ze weten waar ze het over hebben.

1234michel 05-09-2013

Zeer snelle verzending en goed mailcontact

Camerafanaat 05-09-2013

Goede zoekfunctie, filters zodat je direct de selectie krijgt die voor jou van belang is. Zo moet het.

Topzaak. Niet alleen via web, maar als je zo gelukkig bent als ik en je woont in de buurt, dan heb je "best of both worlds". Een superwebshop én de beste camerawinkel van Nederland.

Assortiment
Ik ben nog nooit onverrichterzake bij Cameraland vandaan gegaan. On- én offline.

Aanbeveling
Wat kan ik verder zeggen... Het is gewoon een superzaak. Vakbekwaam personeel, geen scholiertje op zaterdag dat geen idee heeft maar kénnis. En ze nemen de tijd voor je. Ook zeker niet onbelangrijk.

Extra toelichting
Cameraland wordt gerund door mensen met passie voor fotografie. Geen dozenschuivers, maar mensen die je helpen de juiste keuze te maken. Kom jij voor product A en denken zij dat product B beter bij je past, dan wordt dat besproken zonder opdringerig te zijn. Super.

Ank 46 05-09-2013

De mensen die daar werken kunnen echt goed adviseren en hebben heel veel verstand van de artikelen.

Assortiment
Zeer uitgebreid. Voor ieder wat wils.

Aanbeveling
Goed advies, prettig geholpen.

Extra toelichting
Erg fijn dat de mensen bij Cameraland zoveel kennis van zaken hebben en de tijd voor je nemen.

M. van de Geer 05-09-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Zowel via de website als in de winkel kom je altijd bij het product uit wat je zoekt

Altijd klantvriendelijk en meedenkend, kennis van zaken

Assortiment
ik heb nog nooit misgegrepen

Aanbeveling
Ik koop bijna al mijn spullen bij cameraland en dat weten mensen in mijn omgeving, ik geef dat ook altijd door

Michkos 05-09-2013

FransC1975 05-09-2013

Op loop afstand van mijn huis brede collectie en veel rand apparatuur en onderdelen

Goede kennis en zeer klant gericht

Assortiment
Goed breed in alle klasses iets te vinden

Aanbeveling
Een must om eens gekeken te hebben als foto liefhebber

Extra toelichting
Zoals reeds hierboven beschreven, een winkel met goede service en een klantgericht team

A.Cramer 05-09-2013 Via de website gekocht

De site is gewoon erg gebruiksvriendelijk.
Je vindt snel zonder poespas wat je zoekt.

Diverse keren contact gehad en altijd een goed service ervaren.

Assortiment
Ruime keuze ne voorraad tegen een prima prijs.

Aanbeveling
Al mijn argumenten zeggen eigenlijk al genoeg.
Gewoon een uitstekende site voor de foto liefhebber.

Gerardus62 05-09-2013

Martie3 05-09-2013

Goed geranschikt onder categorien en producten zijn goed te vinden.

megan1970 05-09-2013 In de winkel gekocht
alkmaar

zo vanuit je huis bestellen is een stuk makkelijker en je kunt je inlezen.

netjes optijd geleverd.

genoeg.

Aanbeveling
prima levering en site is overzichtelijk.

Extra toelichting
overzichtelijk en nette levering.

Renata Jansen - fotografie 05-09-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Veel categorieën, zeer uitgebreid assortiment en snelle reactie op aanvullende vragrn

Indien de voorraad toch onvoldoende is wordt je direct geïnformeerd. Via mail en/of telefonisch. Snelle bezorging. Altijd bereid tot extra info. Veel inhoudelijke kennis

Assortiment
Zeer groot. Voor zowel de prof als amateur van alles te verkrijgen

Aanbeveling
Prima passend en reeel advies. Aanrader voor iedereen!

Extra toelichting
Hele fijne website met winkel zodat je ook langs kan voor advies of voelen van producten. Top zaak met zeer kundig personeel

helmerderaaf 05-09-2013 In de winkel gekocht

Overzichtelijk

Ook after sales is goed!

Assortiment
Van tas tot tele voor velen

Aanbeveling
Goede spullen voor een goede prijs