Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1116 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Hans 17-03-2017 Via de website gekocht

vakkennis

Ik heb deze zaak enkele jaren terug leren kennen tijdens een door cameraland georganiseerde beurs in de oude kerk te Alkmaar.
Sindsdien mag ik er graag een paar keer per jaar komen,
om naar occasions te kijken of aankoop van een product.
Ik waardeer de vakkennis en de klantvriendelijkheid van de medewerkers zeer.

Tjinta 16-03-2017 In de winkel gekocht

Bijzonder plezierig geholpen

Een fijne winkel. Alles is zeer overzichtelijk opgesteld. Heel fijn die hoge tafels om samen met de verkoper te kunnen bespreken waarvoor je bent gekomen. Er wordt alle tijd genomen voor advies. Ik kan alleen oordelen over de verkoper die mij geholpen heeft, maar vond het bijzonder plezierig. Er werd me niets opgedrongen en ik kreeg vrijblijvend advies. Na de aankoop 2 x een email gestuurd met een vraag en ook die werden allervriendelijkst beantwoord.

Bories Marc 16-03-2017 Via de website gekocht

Heel correcte service = BRAVO

Ik vond er de goedkoopste prijs en heel vlotte en gemakkelijke betaling !
Een zeer groot assortiment aangeboden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Rutger 16-03-2017 Via de website gekocht

beloofde top-conditie niet terecht

De vergrendeling van het Hasselblad magazijn bleek defect. Blijkbaar is het uit elkaar gehaald door een amateur en niet goed weer in elkaar gezet. Daardoor zat een vulringetje klem in het mechaniek dat moet verhinderen dat het magazijn van de camera af kan met geopende schuif. Aan de schroeven te zien is er geen professioneel gereedschap gebruikt.
Getwijfeld om terug te sturen, toch maar zelf nagekeken en hersteld, nu werkt alles naar behoren.
De website belooft: "Voor 21:00 besteld is morgen in huis"… Dat klopt niet want zondag besteld is woensdag in huis.

Officiele reactie van Cameraland.nl 18-03-2017

Beste Rutger,

Bedankt voor het plaatsen van een review.

Graag ontvang ik van u per mail (info@cameraland) uw factuur en/ of ordernummer, zodat ik kan nazien wat u hebt aangeschaft en wat wij eventueel kunnen doen om uw gevoel over de aankoop te verbeteren.

Mocht de levering inderdaad vertraging hebben opgelopen wil ik dit graag passend met u oplossen.

Team Cameraland

Leo 16-03-2017 In de winkel gekocht

Goede service en advies

Winkel bij mij in de buurt, met goede servivce en advies. Goede voorlichting en alternatieven werden geshowed. Blij dat deze shop in de buurt zit!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

S.Schoenmaker 16-03-2017 Via de website gekocht

Correct advies en snelle service

Eerst contact gehad over de mail, in verband met de juiste keuze acculader en een snel advies en afhandeling.Prima!

Bert Faber 15-03-2017 Via de website gekocht

Eindelijk een digitale spiegelreflex camera.

Ik was al een tijd op zoek naar een digitale body ter vervanging van mijn Pentax MZ-50 spiegelreflex. Deze heb ik gevonden in de tweedehands K20D body. De 35-80 mm zoomlens van Pentax past en werkt perfect. Een fantastisch resultaat voor weinig geld. Ik ben er heel blij mee.

Eit 15-03-2017 Via de website gekocht

snelle levering, gratis verzonden

Een scherpe prijs, en ondanks een betrekkelijk gering aankoopbedrag toch gratis verzonden en zeer vlot geleverd!

Ellen 15-03-2017 In de winkel gekocht

Geduldige goed uitleg

De verkoper nam de tijd om ons geduldig uit te leggen hoe de verrekijker werkte en wat de verschillen waren, we mochten net zo lang er doorheen turen tot we eruit waren welke we wilden hebben. Fijn ouderwets geduld en vakmanschap.

Pluspunten

• Klantenservice

Minpunten

• -

Sandra 15-03-2017 In de winkel gekocht

Goed advies

Ik was op zoek naar een cameratas maar zag door de bomen het bos niet meer. Heel goed geadviseerd want ik kan nogal twijfelen. Prachtige cameratas gekocht waar ik ontzettend blij mee ben.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Peter 15-03-2017 In de winkel gekocht

Super advies

De insteek was om ff een simple camera te kopen. In gesprek met de verkoper bleek dat ik voor het doeleinde waarvoor ik een camera nodig had even wat ingewikkelder lag. Kreeg een goed advies en uitleg wat ik nodig had om de juiste foto's te maken.

Guido 13-03-2017 In de winkel gekocht
alkmaar

Overteffen van verwachtingen

Op zoek naar een afstand bediening voor mijn systeemflits kwam ik naar de winkel van Cameraland, waar ik in gesprek raakte. xxxxx hoorde mijn verhaal aan en vroeg goed door was ik wilde gaan bereiken met mijn flitser. Mijn verhaal samenvattend adviseerde hij mij om eens te kijken naar de nieuwe Nissen flitsers die alles konden wat ik wilde, intuïtief werkte en ook nog eens gunstig geprijsd waren. Hij nam serieus de tijd voor mij wat ik zeer waardeerde en het eindresultaat overtrof mijn verwachtingen.

Koos 13-03-2017 Via de website gekocht

Zeer goede service en een perfecte uitleg

Zeer goede hulp bij de keuze en een zeer kundig advies met daar bij een zeer snelle levering voor een zeer redelijke prijs en aan de levering was niets op te merken zeer goed verpakt en zeer snel

Douwe 13-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Weer een prima afspraak en service

Net zoals eerdere keren heb ik ook nu weer goede afspraken met Cameraland kunnen maken: kopen Nikon 500 mm nieuw met inruil Nikon 500 mm van ca 5 jaar oud. Mooie deal, prima service en nette inruilprijs kunnen afspreken. Top

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Barry 13-03-2017 In de winkel gekocht
Cameraland Alkmaar

Geweldige zaak

Deze mensen zijn niet alleen experts in hun vak maar hebben ook een zeer vriendelijke persoonlijkheid.

Je kan idd je spullen inruilen en je krijgt er een redelijke prijs voor....maar het moet wel interessant zijn voor hen. En daar zijn ze heel eerlijk in.

Ik ben blij met hen....en zal honderden foto zaken passeren om liever deze cameraland te bezoeken.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Anita 12-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar, van Ostadelaan

We kwamen voor advies en gingen weg met twee camera's.

Breed aanbod, en veel kennis. Goede uitleg over de producten zodat je een goede keuze kan maken. Iedereen krijgt de aandacht die hij/zij verdient . Leuke attentie gekregen omdat camera cadeau werd gegeven voor een huwelijk.

camera 12-03-2017 In de winkel gekocht
cameraland alkmaar

Ik vroeg om uitleg En die kreeg ik. En snapte het.

ruime keuse goed geholpenEn er zijn in onze buurt geen grote foto zaken En ze nemen de tijd voor je

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

M.Visman 11-03-2017 In de winkel gekocht

Uitstekende service

Vriendelijk te woord gestaan, een goed advies, ruim assortiment en men neemt ruim de tijd voor uitleg

C de Jongh 11-03-2017 Via de website gekocht

Prima service bij Cameraland

Verkopen kan (bijna) iedereen.
Maar wat als er iets niet goed gaat?
Op de site van Cameraland vond ik een mooi tweedehands balhoofd. Na de bestelling bleek dit een ander balhoofd te zijn dan dat ik dacht te krijgen.
Wat nu zo ijzersterk is bij Cameraland:
- zonder kosten retourneren
- uitstekende telefonische ondersteuning
- terugboeking aankoopbedrag zeer snel
Hier ga ik zeker nog een keer bestellen!

Andrew Plevier 11-03-2017 In de winkel gekocht
te Alkmaar

Goed en deskundig personeel

Ook al koop je er niets, een gezellig praatje is altijd mogelijk en je bent altijd welkom voor verder advies

Berend 10-03-2017 Via de website gekocht

Bijzonder snelle levering

Na bestelling van mijn artikel, werd deze keurig verpakt de volgende werkdag al geleverd. Dit terwijl ik toch redelijk laat mijn bestelling had geplaatst.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Wokloo 09-03-2017 In de winkel gekocht

Vaklui

Vaklui. Geen moment het onbehagelijke gevoel gehad wat je kan overkomen in de showroom van een autohandelaar, dat me iets wordt aangesmeerd. Nee ik werd behoed voor een domme aankoop. Met argumenten. Het is mijn adres nu. En vraagbaak.

Peter Overbosch 09-03-2017 In de winkel gekocht

Onverwacht

Op een trip was ik een paar kleinigheden kwijtgeraakt. Had verwacht dat ze niet of moeilijk te leveren zouden zijn. Cameraland had ze nog ergens liggen en ik kreeg ze gratis mee. "Het ware dure apparaten, meneer. Dan kan dit er wel als service bij." Hulde!

Roy 08-03-2017 Via de website gekocht

snel en perfect geleverd

Fantastische winkel! klantvriendelijk in de winkel , via de telefoon en ook via de mail. Komen hun afspraken prima na Bellen of mailen altijd binnen de afgesproken tijd. Bestellingen komen razendsnel naar je toe!
Stond er versteld van. Het gebruiksgemak van de site is perfect. Zoek je iets voor je camera zoek dan niet stand en land maar gan naar CAMERALAND!!!!!!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

C.l. Hoogland 08-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Prima informatie, goede instructie.

Goede sortering, goede prijs, ondersteuning in winkel.
Ik werd deskundig geholpen bij het maken van de juiste keuze voor een camera.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

sonja vlug 08-03-2017 In de winkel gekocht
alkmaar

super service.

Eerst in de winkel geweest en daar een tweedehands body en lens gekocht. perfect geholpen . Plaatje van statief zoekgeraakt en bested . Volgende dag in huis. Eerst winkel gebeld waarop zij de link hebben gestuurd en ik het zo kon bestellen.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Netperk 08-03-2017 In de winkel gekocht

Uitstekende winkel, prima personeel

Ze namen de tijd voor me, gaven antwoord op al mijn vragen en dachten serieus mee over mijn twijfels
Cameratas die niet beviel kon makkelijk geruild worden en er volgde een uitstekend advies voor een andere.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Tom 08-03-2017 Via de website gekocht

Correcte en snelle service

No nonsense met duidelijke en vooral correcte beschrijving van de gekochte converter. Levering reeds de volgende dag. Product meer dan goed verpakt en beschermd.

dirk 08-03-2017 Via de website gekocht

Sneller dan ik mogelijk hield

Zelfs een tweedehands lens wordt meteen verzonden en is prima in orde. Dat er nog een jaar garantie opzit vind ik mooi meegenomen.

Menno 07-03-2017 Via de website gekocht

snelle geweldige service

Was de enige shop die bij post.nl wilde afleveren.in plaats van aan de deur. levering binnen een dag
top service

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Wil 06-03-2017 Via de website gekocht

Demo model

Dit was duidelijk een demo model, of al een keer eerder verkocht en retour gebracht. Verpakking slordig dicht getapet en lichte krasjes op de zichtzijde van hub. Jammer, dat dit niet van te voren was aangegeven. Tevens ook nog een verouderd model, rev A, inmiddels al de rev B op de markt.

Becky 05-03-2017 In de winkel gekocht

Nette service

Het personeel is zeer betrokken en luisterde naar de wensen van de klant . En geeft goed advies wat daar op camera gebied het beste bij past. Zowel voor de camera's als hun toebehoren. Personeel weet waar ze het over hebben en zijn goed op de hoogte van hun producten

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

M. de Jong 05-03-2017 In de winkel gekocht

Super klantgericht.

Ik heb nooit tweedehands durven kopen, uit angst om iets aangepraat te krijgen. Ik heb in de winkel mijn ogen uitgekeken. Zoveel moois! De medewerker heeft mij helemaal overtuigd, door te luisteren naar mijn wensen. Zo ben ik niet met de duurste lenzen naar huis gegaan, maar met de lenzen die passen bij mijn interesse en mogelijkheden. Daar ben ik super blij mee. Zo hoort het.

Arnold 05-03-2017 Via de website gekocht

een echte fotoaak

Snelle levering
Goede prijs
Ruime keus
Goed bekend om zijn service
Complete (internet)winkel voor 'n fanatieke fotograaf

Peter Hagers 04-03-2017 Via de website gekocht

Cameraland doet wat het beloofd

En dat is wat ik van een winkel verwacht, elke dag ook op zondag. Daarnaast hebben (bijna) alles voor elke fotograaf.
It is as simple as that..

Ingriddewit64 04-03-2017 In de winkel gekocht

Goede service

Door mijn zuster die hier haar spullen haalt. Service en uitleg prima ik ben n leek. Alleen had een 2e hands Canon 400d gekocht, kom thuis kom er achter dat ie niet flitst. Mss bepaalde handelingen toch nakijken voordat ie de deur uitgaat. Zeker als je niet in Alkmaar woont. Ik ben eigenlijk niet zo van 2e hands baalde gelijk al was t misschien n lampje. Me zuster heb ik de 400d omlaten ruilen voor de 1300d. Vandaag n cursus gedaan " Camera de baas" ben er erg blij mee.

Aafko 04-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ze nemen all tijd voor jou

Zaterdagmiddag, redelijk druk in de winkel. ondanks dat worden de klanten goed en rustig geholpen. Dit houdt in dat je wel iets langer moet wachten voor je aan de beurt bent, maar als je dan aan de beurt bent krijg je alle aandacht tijd en uitleg die je maar hebben wilt.
Ook op het laatste moment toch voor een ander model camera kiezen als dat al op de factuur stond is geen enkel probleem.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Victor 04-03-2017 In de winkel gekocht

Niet tevreden over winkel

Ik ben naar de winkel in Alkmaar gegaan, voor een lens voor mijn Nikon D5300.
Eigenlijk was ik er al uit voordat ik de winkel in ging, ik wist welke lens ik wilde en wat hij koste.
Na veel te lang in de winkel gewacht te hebben werd ik eindelijk geholpen, eigenlijk was ik er al klaar mee! Zat van het wachten mij een andere lens aan laten smeren voor 150 euro meer. Achteraf niet tevreden over deze lens en baal van mezelf dat ik niet heb gekocht wat ik wilde maar me heb laten beinvloeden door de verkooptechnieken van de verkoper.

Officiele reactie van Cameraland.nl 18-03-2017

Beste Victor,

Bedankt voor uw review.

Uit onze administratie blijkt dat mijn collega u heeft benaderd en we tot een oplossing zijn gekomen.
Graag hoor ik van u of uw klacht naar tevredenheid is opgelost. U kunt ons bereiken per mail op info@cameraland.nl.

Mocht u content zijn met de geboden oplossing wil ik u vragen uw review te herzien.

Alvast bedankt.

Team Cameraland.

Robert 03-03-2017 Via de website gekocht

Focus op de klant

Deskundige, efficiënte en vriendelijke klantenservice, had eerst nog telefonisch de voorraadstatus nagevraagd. Supersnelle, correcte en overzichtelijke orderafhandeling

Theo Lammerts 03-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

alles op het gebied van fotograferen verkrijgbaar

Nieuw in de digitale fotografie? Je wordt vriendelijk en deskundig geholpen en krijgt advies afgestemd op jouw budget. Uitleg over de verschillen tussen typen digitale camera's, hun voor- en nadelen.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Joost de Jong 03-03-2017 Via de website gekocht

Zoals het hoort.

Overzichtelijke website ondanks het gigantische aanbod. Prima prijs en levering zoals bij het artikel vermeld (de volgende dag). Top!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Hans 02-03-2017 Via de website gekocht

Snelle en goede levering

Per mail een videobewerkingsprogramma van Magix besteld. Een goede en snelle aflevering. Zorgvuldig verpakt en een goede snelle aflevering.
Slagzin: Cameraland?..Is niks mis mee...

Arthur Bruin 02-03-2017 In de winkel gekocht

Vriendelijk en vakkundige benadering

Kort geleden zijn mijn partner en ik, allebei een leek op fotografiegebied, naar binnen gelopen in de winkel van Cameraland om een indruk te krijgen welke camera er nu voor ons de beste keus zou zijn. Wij troffen er heel vriendelijk personeel en werden meteen op onze wenken bediend: de verkoper liet ons, na eerst te hebben gevraagd waarvoor wij een camera precies zouden willen gebruiken, enkele prachtige camera''s zien en gaf ook een heldere uitleg over de soorten camera''s die er zijn.
Wat wel zo prettig was is dat de verkoper naar mijn indruk deskundig was en dat er in het geheel geen sprake was van enige aandrang om ons direct tot aanschaf te laten overgaan.
Een week later zijn wij teruggegaan om de door de verkoper geadviseerde Sony a6000 te kopen en daarvan hebben we nog geen seconde spijt gehad ! Pas in de dagen na de aanschaf ben ik mij op internet goed gaan verdiepen in het aanbod van verschillende merken en type camera's en de prijzen ervan, en ik kan alleen maar beamen dat we door Cameraland uitstekend zijn geadviseerd.
Ook vanwege het overweldigend grote assortiment van Cameraland zou ik anderen zeker adviseren om naar deze winkel te gaan indien men overweegt om een foto- of videocamera te gaan aanschaffen.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Varya 02-03-2017 Via de website gekocht

Super snel geleverd

Ik vestelde een tweedehands camera, en ondanks dat deze de grens moest oversteken was hij de volgende dag al aangekomen. De camera leek ook gloednieuw. Super!

ProPhoto.Pictures 02-03-2017 Via de website gekocht

Aankoop 2e hands onderdeel

Ja dat heb je dan, je camera komt ten val ondanks de metalen ophang beugel die losschiet. Kosten liepen hoog op. De lens maakte als eerste contact en daardoor ving de lenskap de val als eerste op. De lens bleef heel, de camera helaas niet en de lenskap ook niet. Gelukkig kon Cameraland mij aan een goede 2 de hands helpen.Dank jullie. Top service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Steven 02-03-2017 In de winkel gekocht

Kundige verkopers.

We zijn netjes geholpen en goed advies gehad. We waren op zoek naar een cameratas , en dat is gelukt ook.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Oscar Mendonca Dias 02-03-2017 Via de website gekocht

Zeer goede service

Als klant van Cameraland sinds twee jaar ken ik de winkel goed en heb niets anders dan goed ervaringen met assortiment, service en personeel.
Nu voor het eerst bestel ik een step up ring via de website. rond 16.00 uur besteld en volgende ochtend om 11.00 uur in Hoorn ontvangen.
Beter kan niet. Geweldig.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Kim Udo 02-03-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ouderwetse service in een moderne fotozaak!

Is er iets op fotogebied dat ze bij cameraland niet hebben? Nou heeeel soms. Maar dan... bestellen ze het gewoon voor je en krijg je binnen een dag een telefoontje dat je bestelling in aantocht is. Dat maakt het dus de moeite waard om een stukje om naar Alkmaar te rijden. Voor mijn man zeker geen straf, hij noemt dit niet voor niets zijn favoriete 'snoepjeswinkel'!

Ilse Van den Bossche 01-03-2017 Via de website gekocht

Via de shat, hebben zij mijn ogen geopend

Ik schaam mij nog steeds dood. Net omwille de ongelooflijke snelle hulp on line.
Eindelijk had ik een budget bijeen gekregen, om een betere camera te kunnen aanschaffen. Eentje met meer iso waarden. Ook al wist ik totaal niet wat het eigenlijk betekende. alleen dat het beter was voor als je veel binnen huis trekt.
Zo kwam ik terecht bij de Sony A5100 body. Wist ik veel dat deze geen lens incluis heeft en mijn moment van vruegde, sloeg om in pure paniek.
Tja, klik en go is mijn ervaring met camera's. In paniek bestelde ik dan maar de Nikon Coolpix P900. Toch werd ik er niet rustiger op en waagde de domste vragen via de shat. Het gevolg is, door hen ben ik mij gaan verdiepen in alles betreffende een camera. Gewoon al, om niet nog eens vanachter de pc, door de grond te zakken want kwam weer tond mijn verstand. De Sony is het geworden.
oprechte excuses maar vooral, veel dank.
Mijn volgende aankoop bij jullie, zal een bewuste keuze zijn en niet meer beschamend.
Ilse Van den Bossche. Ik ben er echt wijzer op geworden.

Mathijs Geenacker 01-03-2017 Via de website gekocht

Top service

Ik wilde een statief hebben maar wist niet precies wat. Dankzij de zoekfilters van de site heb ik precies kunnen bekijken welk statief het best bij mij past. En de volgende dag in huis. Gelijk uitgeprobeert. Helemaal geweldig!!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -