Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 871 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Rob Kroon 28-06-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Alsof ik een cadeautje kreeg.

Ik kwam voor een zoomlens om de roofvogels in mijn omgeving vast te leggen en gezien mijn budget keek ik naar een Tamron 18-200. Na advies gevraagd te hebben waarbij mij verteld werd dat ik daar wat meer zoombereik voor nodig heb verliet ik de winkel met een 2e hands Nikon 70-300 waarop ik een dusdanige korting kreeg dat het in m'n budget paste. Er werd mij gezegd dat ze klanten graag tevreden weg zien gaan en dat is bij mij zeker gelukt, al vermoed ik dat ze op mij geen stuiver winst gemaakt hebben. Ik kwam er voor het eerst en werd behandeld als een trouwe klant.

T.M.H. Michiels 28-06-2017 Via de website gekocht

goed geholpen

de indeling van de site vind ik prima goede aanbiedingen zowel casback als ook anderen aan biedingen

Richard 28-06-2017 Via de website gekocht

Boven verwachting goed

Het was mijn eerste bestelling bij cameraland en alles ging zeer snel en dat tegen zeer scherpe prijzen. Mijn bestelling werd de volgende dag al aangetekend geleverd en er zat zelfs een leuk extra bij (Lens schoonmaak doekje)

Gerard 28-06-2017 Via de website gekocht

Snelle levering, goede service

Een week geleden bestelde ik een objectief wat tot mijn verrassing een dag later reeds bezorgd zou worden. Voor mij gunstig was dat ik een PostNL locatie op kon geven om de bestelling af te halen. In de track en trace informatie stond inderdaad aangegeven dat een dag later de bestelling er zou zijn.
Echter de datum werd door PostNL driemaal verschoven met de mededeling "aangemeld maar nog niet ontvangen" Ongerust heb ik contact met Cameraland opgenomen die mij verzekerden dat het objectief vanaf het magazijn verzonden was. Drie dagen na de bestelling ben ik na gaan vragen bij het afhaalpunt, en inderdaad, de bestelling was wel degelijk 1 dag na de bestelling op het afhaalpunt. Bedankt Cameraland, iets minde PostNL

Syndromeda 28-06-2017 Via de website gekocht

Totaal geen klachten.

Het aanbod is erg groot, de prijs meestal mee van de laatsten. Tot hiertoe had ik nooit klachten bij hen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Sander 28-06-2017 Via de website gekocht

Snel en efficiënt

Naast de snelle levering zonder enig oponthoud en goede voortgangsmelding, kun je je ook via de reviews prima inlezen en oriënteren op het product en op ondersteunende artikelen. Kortom, totaal tevreden.

Doornbos 28-05-2017 In de winkel gekocht

Service is super

Kwaliteit .mensen die weten waar ze over praten . snel en gemakkelijk . een winkel waar je met plezier naar toe gaat

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Winston.B 26-05-2017 Via de website gekocht

Mooi en uniek cameratas

Het is precies wat ik zocht voor mijn Sony-QX1. Goed en stevig materiaal, past perfect en je krijgt er een handig nekkoord bij. Levering was snel en vlekkeloos.
Geniet nu al een maand van het product en zit er een beetje mee te paraderen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jozef van Dongen 18-05-2017 Via de website gekocht

Een dikke tien...!

Ik shop al jaren bij Cameraland.nl en toen ik onlangs een nieuwe spiegelreflexcamera Sony A68 kocht, had ik voor 95% van de specificaties al uit de omschrijving gehaald, doch deze Sony heeft een 4-D scherpstelling, iets wat ik nog niet helemaal begreep. Een telefoontje, en Camerland legde het mij helemaal uit, vakkundig en zeer vriendelijk. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop.

Wouter 16-05-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Service en voorraad, perfect!

Ik kwam één minuut voor sluitingstijd binnen om een nieuwe camera en drone te kopen, en zelfs toen hielp het personeel mij met alle liefde. Het personeel weet veel af van de producten en heeft een grote voorraad.

Paul 13-05-2017 In de winkel gekocht

Zeer tevreden

Vanwege het ruime assortiment en de ongedwongen en deskundige service. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

nieuwpoort 12-05-2017 Via de website gekocht

super snel levering!

volgende dag in huis erg snel geleverd en duidelijk wanneer het wordt geleverd! zag dat het via cameraland het meest voordelig was dat is ook mooie mee genomen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Gertjan van der zSleen 12-05-2017 In de winkel gekocht

Zeer goede voorlichting

Binnenkomend voor de aanschaf van een statief werden al mijn vragen beantwoord en (on)mogelijkheden netjes getoond. Verkoper nam rustig de tijd en heb geen enkele keer push-commercie vernomen. Hier kom ik terug!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Francis 11-05-2017 Via de website gekocht

Fantastisch advies en service

Mijn foto's hadden een vlekje op steeds dezelfde plek en als af-en-toe-fotograaf wist ik niet wat ik hiermee kon doen. In de afgelopen jaren had ik de camera al 2x laten schoonmaken bij de vakfotograaf maar ik wilde wel graag weten of ik hier zelf iets mee kon doen. Door te googelen kwam ik bij Cameraland, vervolgens gebeld en advies gevraagd. Zo kreeg ik dus (de volgende dag al!!) een blaasbalgje en een reinigingssetje in huis. Vervolgens volgens de telefonische aanwijzingen mijn camera gereinigd en inderdaad: vlekje is weg op de foto's. SUPER!! Cameraland, hartstikke bedankt, jullie hebben deze amateur gigantisch goed geholpen!

Theo 11-05-2017 Via de website gekocht

Altijd goed.

Juiste artikel en direct verzonden en vooral goed advies.
Website overzichtelijk. Geen gezeur bij retour of garantie!

mike 10-05-2017 In de winkel gekocht
alkmaar

goede uitleg

het was behoorlijk druk in de shop maar werd toch vlot geholpen
ik was op zoek naar een camera maar was nog niet zeker welk type ik had wel wat huiswerk gedaan maar wilde toch wat bevestiging van iemand die er verstand van heeft.
de verkoper liet mij nog wat alternatieven zien (nieuw en gebruikt) stelden goede vragen omtrent te verwachte gebruik en samen zijn we tot een camera gekomen
het werd de canon eos 760 d waar ik nu stevig mee aan het oefenen ben naar volle tevredenheid

Ton Fransen 10-05-2017 Via de website gekocht

Dik tevreden

De door mij bestelde lens werd direct de dag erna al geleverd en zelfs in de originele verpakking en verder goed beschermd verpakt. De lens was in topconditie zonder enige beschadiging of krasjes. Dus dik tevreden.
Cameraland Bedankt en tot snel.

Boerema 09-05-2017 Via de website gekocht

Snelle Levering

als enige webshop had CameraLand de Bynolyte WPR 8X42 DCL verrekijker nog op voorraad. gelijk besteld en de volgende dag al inhuis kunnen hebben als Post NL de tijd indicatie in de app tenminste voor elkaar had gehad helaas kwam de bezorger 6 uur te voeg. hier kan Camera Land natuurlijk niks aan veranderen

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Paul 09-05-2017 Via de website gekocht

Schitterende bijstand aan de klant + prima oplossingen!

Door mijn eigen schuld bestelde ik een verkeerd type zonnekap( Canon ES-62 i.p.v. ES-68). Toen ik mijn fout opmerkte, nam ik telefonisch contact op. Ik kreeg onmiddellijk een zeer simpele, afdoende manier aangeboden om dit euvel op te lossen ( geen ingewikkelde procedure maar een heel eenvoudige ruil). En kijk, nog geen 3 dagen later waren alle problemen van de baan en zit de juiste zonnekap reeds op mijn lens! Schitterende klantenservice ! Hier blijf ik zeker klant !!!

Edith Lambermon 09-05-2017 In de winkel gekocht

Camerland altijd goed!

Via de site (heel handig!) had ik 2 objectieven besteld. In de winkel kreeg ik het advies om ter plekke met beide objectieven enkele foto's te maken, zodat ik het verschil kon zien en een goede keuze kon maken. Uit eerdere ervaringen weet ik dat wat je 2e hands koopt altijd goed is en mocht er onverhoopt toch een minpuntje zijn, dan wordt dat netjes opgelost. Ik ben heel tevreden met al mijn nieuwe- en 2e hands aankopen en adviseer iedereen die een camera of andere foto apparatuur zoekt, naar Cameraland te gaan.

K. Lorie 09-05-2017 Via de website gekocht

Fantastische service!

Ik heb onlangs een camera gekocht bij Cameraland en ben zeer tevreden van de service die ik gekregen heb. Ik heb snel antwoord gekregen op een vraag die ik via mail gesteld had en ben tevreden met het antwoord. Heb mij een demotoestel gekocht en enkel de doos was een klein beetje beschadigd maar dit was ook op voorhand vermeld. Voor de rest is het toestel in perfect staat en ben ik er zeer tevreden mee! Het was ook een zeer snelle levering. Ik heb donderdag besteld en had het toestel al op zaterdag in mijn handen in België! Een echte aanrader voor iedereen!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Pieter 09-05-2017 Via de website gekocht

krijgen wat je wil

duidelijke omschrijving en ook krijgen wat er staat. de website is makkelijk te doorzoeken en het product goed beschreven en gefotografeerd

Pluspunten

• Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Nelize 09-05-2017 Via de website gekocht

Camera

Ik vind het een uitstekend product en heb er veel gemak van, ook zijn de foto's mooi scherp waar ik blij mee ben. Goede service

Anja 08-05-2017 Via de website gekocht

Superwinkel

Makkelijk te bestellen en een zerre vlotte afhandeling van zaken. Zo wil je het als klant hebben. De website is helder. Van de aangeprezen tweedehands waren weet je wat er te verwachten is.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Wilma Heijnen 08-05-2017 In de winkel gekocht

Enthousiaste vakkundige medewerkers

Ik ga graag naar de winkel zelf omdat het voelt als een snoepwinkel, ik kijk graag naar het grote assortiment wat jullie hebben en laat me graag adviseren omdat ik als hobby fotograaf zeker niet alle wijsheid in pacht heb en zo nog een hoop van jullie kan leren.

Frank 06-05-2017 Via de website gekocht

Helemaal niks mis mee!

Goeie prijs, laat op de avond besteld, en inderdaad de volgende dag nog bezorgd ook, precies zoals beloofd. Helemaal goed!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

kvdoorn 05-05-2017 Via de website gekocht

Goede wijn behoeft geen krans!

Om niet altijd mijn sony a300 met de nodige lenzen mee te hoeven zeulen, zocht ik een camera die alles in zich had en liefst meer dan de Sony a300. Vroeger (1980) altijd met een Nikon gewerkt, vandaar mijn keuze op Nikon. De A900 trok mijn aandacht vanwege de zeer goede specificaties en mogelijkheden maar ook door de redelijke prijs van deze camera.
De keuze van 'Cameraland' was ook niet moeilijk gezien de reputatie die het bedrijf heeft.
Goed verpakt en de sublieme service om dezelfde dag te leveren vond ik heel bijzonder.

Monique 05-05-2017 Via de website gekocht

Supersnelle en keurige service

Ik heb voor cameraland gekozen door het grote assortiment en de snelle levering. Alles wat ik zocht is ook waargemaakt en bezorgd.

FRans Vermeir 05-05-2017 Via de website gekocht

Ik kan u feliciteren om de heerlijke service

Had een Eos D5 gekocht. Die is stuk geraakt. Teruggestuurd en na enkele dagen, hersteld bij mij thuis afgeleverd.
Duimen te kort om te zeggen hoe tevreden ik ben!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

van geelen 05-05-2017 In de winkel gekocht
hoefplan alkmaar

goede service

Remco intervenieerde terecht bij het kopen van een adaptor micro 4/3
Leverde in plaats daarvan een tweedehands telelens.
Voldoet uitstekend.
Goede uitleg.
(Enige dagen tevoren minder mededeelzame medewerker over hetzelfde onderwerp)

wj snel 05-05-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Zeer goed geholpen de verkoper had verstand van zaken

Goed geholpen door de verkoper ben al meer in deze winkel geweest en als je goed geholpen ga je ook terug naar de winkel.
En een groot assortiment accessoires voor de camera.

Peter 03-05-2017 In de winkel gekocht
hoefplan

gewwon lekker normaal

goed advies gekregen, lijkt wel alsof ze je kennen......
9 gegeven omdat er een item bij de demo model camera ontbrak ondanks controle door verkoper ( en ikzelf)
moest dus even terug, werd meteen weer goed geholpen. klasse.

Bibi 03-05-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Hele goede en klantvriendelijke service!

Mijn ouders hadden hier in het begin een van de eerste versies van de Sony Alpha gekocht. De service was toen al goed. Na mijn toenemende interesse in fotografie ben ik naar deze winkel teruggekomen. De eerste keer kwam ik om informatie te vragen over wat voor soort camera geschikt zou zijn voor mijn soort gebruik. Er werd voor mij alle tijd genomen en ik werd professioneel te woord gestaan. Ik ben hierna nog een tweede keer teruggekomen om een beslissing te maken. Met behulp van een van de personeelsleden heb ik uiteindelijk mijn perfecte camera gekozen. Ik ben zeer tevreden over het aanbod en de hulp van het filiaal in Alkmaar.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Hendriks 02-05-2017 In de winkel gekocht

geweldig geholpen

bij de aankoop was het erg druk in de winkel maar de verkoper die mij hielp nam alle tijd om alles uit te leggen en te laten zien.
niets was te veel verschillende objectieven werden naar voren gehaald en uit gelegd TOPPIE!!!!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Nina 01-05-2017 Via de website gekocht

Zeer snelle bezorgtijd!

Ik heb Cameraland gekozen omdat dit de scherpste prijzen waren en zeker toen ik zag dat er ook tweedehandsspullen werden verkocht. De lens die ik hier heb gekocht was voor mijn Nikon camera, en ik ben er heel tevreden over, enkel stond er niet in de beschrijving bij dat je bij deze lens zelf moest scherpstellen, dus dat was wel een kleine verrassing, maar ik vind dit niet echt een minpunt.

Jos 01-05-2017 Via de website gekocht

Fijne shop en snelle levering

Heb online een systeemcamera gekocht. Twijfelde tussen fuji x-t1 en x-t2. Uiteindelijk voor t1 gegaan via cameraland nav goede review van product en over hun service. Ben tevreden met hoe alles verlopen is.

Stefan Ammerlaan 01-05-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Betrouwbaar en deskundig advies!

Bij deze aanschaf kwam technisch vakmanschap en bevlogenheid voor beeld duidelijk naar voren. Geen onzin verkooppraatje maar oprechte interesse voor ons mooie vak: Fotografie. De winkel was behoorlijk vol en ondanks dat, nam de verkoper toch alle tijd om mijn wensen aan te horen, wat resultreerde in de aanschaf van de juiste lens.
Daarnaast was het een genot om in deze 'snoepwinkel' een zeer uitgebreide collectie camera's, lenzen en toebehoren te zien. Ook de enorme keuze 2e hands camera's, lenzen, etc is een aanrader!

Wezelman 30-04-2017 In de winkel gekocht

Prima service

Nemen goed de tijd voor je. Luisteren naar je wensen en adviseren je perfect. En goede uitleg over je aanschaf.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Peter 25-04-2017 In de winkel gekocht

Heel goed advies

Heel goed advies gekregen. Ik heb zelf een Canon D450 hier wilde ik een nieuwe standaard lens voor kopen, mij werd gezien de leeftijd van de camera een tweede hands lens aangeboden. Scheelde een hoop geld.

Joop 24-04-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Trieste ervaring met salesgeile verkopers

Nikon D500 gekocht @ 2000 EUR; wordt me ongevraagd een extra accu en geheugenkaart in rekening gebracht. Accu bleek achteraf niet te werken.

Ik kwam op een later tijdstip terug om beginners belichtset te kopen, ipv daarvan een verkoopgrage verkoper die me een set van 400 euro duurder wilt aan smeren. Mega Irritant.
Enfin ik koop de set uiteindelijk, blijkt daar de verkeerde netspanningsnoer bij te zitten.

Vervolgens wordt me een remote trigger set aangepraat, ondanks herhaalde vragen van mij of mn huidge set niet voldoet. Nee mijnheer u ziet dat verkeerd. Ook deze set bleek niet te werken en volgende verkoper probeerd me precies de zelfde de set te verkopen waarvan de vorige koopmans zei dat het niet werkte.

Je hoort niets van klantenservice als ik hier vragen over stel. Personeel heeft enorme gaten in de produkt kennis en lijkt voornamelijk getrained te zijn om het maximale uit je beurs te knijpen.

Doet uzelf een lol, informeer uzelf online en koop via een webshop, hoogstwaarschijnlijk wat goedkoper en ALS er dan iets fout gaat kunt u in ieder geval alleen uzelf de schuld geven, ipv deze zgn experts.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Officiele reactie van Cameraland.nl 03-05-2017

Goedenavond Joop,

Wat vervelend dat u z'n slechte ervaring hebt gehad. Dit kan nooit onze bedoeling zijn geweest.

Graag komen wij met u in contact zodat wij dit passend met u kunnen oplossen. Kunt u ons per mail (info@cameraland.nl) uw order- / factuurnummer doorgeven?

Alvast bedankt voor de moeite.

Fred Hoogervorst
Klantenservice Cameraland.

Ozzy 24-04-2017 In de winkel gekocht

Echte vakmensen

Prima website, kon de camera die ik wilde aanschaffen reserveren zodat ik het in de winkel fysiek kon bekijken. In de winkel onderscheidt cameraland zich van de rest. Service is perfect omdat je door een vakman tot de beste aankoop wordt begeleid. Alles wat ik vroeg stond een heldere uitleg en advies tegenover. Hierdoor kon ik beter mijn keus maken. Fotografie is niet mijn core business, maar eerder een aanvulling op mijn creatieve process als kunstenaar, daarom is het fijn dat iemand de tijd neemt om te begrijpen wat je echt nodig hebt. Ik gebruik de camera nu al enkele weken en het is echt een genot om dit product aan mijn arsenaal toegevoegd te hebben. Mijn studio/atelier uitbreiding zullen dan ook bij cameraland plaats vinden.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

irma 23-04-2017 In de winkel gekocht

fantastische service

Ik wilde graag een fototoestel en een verrekijker kopen en werd fantastisch geholpen. De service, uitleg en engelen geduld van Dirk, zorgde ervoor dat ik als een tevreden klant de deur uitging. En het ging niet eens om een dure camera en verrekijker. Dus ze nemen voor elke klant uitgebreid de tijd. Waar vindt je dat nog tegenwoordig? Bij Cameraland in Alkmaar dus. ... nogmaals bedankt en hoop dat ik nu weer mooie foto's kan maken. Vriendelijke groet, ....

paul schuyt 22-04-2017 In de winkel gekocht

Deskundige en eerlijke voorlichting

De breedte van de sortering, almede de de deskundige en eerlijke voorlichting door iemend(Remco) die liefde en passie heeft voor zijn vak

R.p.heijkoop 22-04-2017 In de winkel gekocht
Alkmaar

Goede service en personeel welke de juiste kennis heeft .

Gewoon een goed uitziende winkel met het juiste personeel met kennis van zaken.
Geen opdringerig personeel maar vriendelijk.

Jan Piet 22-04-2017 Via de website gekocht

Als altijd: razendsnelle service tegen een scherpe prijs!

Soms fysiek, maar vaker digitaal doe ik hier als professional mijn aankopen. Levering per post is als altijd snel en correct, het wordt dezelfde dag verstuurd en is als PostNL meewerkt de volgende dag aanwezig. Vaak later op de dag in mijn geval en dat is fijn ivm terug zijn van opdrachten. Fysiek is het een winkel waar men meedenkt en een eerlijk (dus niet altijd het duurste maar meest bruikbare) advies geeft. Dat maakt het ritje dan weer ruimschoots de moeite waard!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Mariska 21-04-2017 Via de website gekocht

Goede service

Mijn aankoop betrof een Occasion objectief. Op de site stond duidelijk de staat hiervan beschreven, maar toch had ik voor de aanschaf, graag nog even bevestiging per mail, die ik ook kreeg. Het was voor mij te ver om vooraf te gaan kijken. De lens werd goed verpakt opgestuurd, en bleek inderdaad in een super staat te verkeren. Enige minpuntje vond ik het stof aan de achterkant van de lens. Ik had verwacht dat dit in de winkel wel nagekeken/gereinigd zou worden voor de verkoop. Nu heb ik het zelf gedaan.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Wiro 21-04-2017 Via de website gekocht

Snelle levering en goede communicatie

Video camera en gebruikte microfoon gekocht. Werd snel geleverd. Microfoon past niet op gekocht model camera, dus retour gestuurd met bijgeleverd formulier en direct ook geld teruggekregen. Nieuwe microfoon gekocht en deze is net als de camera perfect. Toppers!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

G. Nijhof 21-04-2017 Via de website gekocht

Klasse gedaan!

We hadden per abuis twee cameratassen met het verkeerde formaat besteld. Ondanks dat het goed op de site stond.
Het kosteloos omruilen was geen enkel probleem.

A Koster 21-04-2017 Via de website gekocht

Goede service en snel geld terug bij verkeerde zending

Snelle levering en service. Ik kan alleen maar zeggen top behandeling. nodigt uit meer te werken met Camera land.

Anoniem 20-04-2017 Via de website gekocht

Snelle levering.

Ik heb een verrekijker gekocht. De website geeft duidelijke uitleg over de verschillende producten en de levering was snel.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -