ETNA ECM243RVS - Reviews

Inhoud
25 liter
Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA ECM243RVS op Kieskeurig.nl.

7,9

Rolando 07-05-2020

Toch niet zo kwalitatief en robuust als ik dacht...

Geschreven voor: ETNA ECM243RVS

Op zich vond ik het een fijn apparaat en de mogelijkheden zijn voldoende alhoewel de Grill functie wat vond tegenvallen qua warmte en hij wel wat lawaaiig is. Magnetron werd het meest gebruikt (niet heel erg intensief overigens, single werkend persoon dus lang niet altijd thuiskokend).

Helaas na een aantal jaren heeft de ventilator / fan van de magnetron het begeven...weet ff niet meer hoeveel jaar in gebruik maar herinner jaar of 4 a 5. Vind dit toch een domper voor zo'n robuust ogend en vrij prijzig apparaat. Magnetron doet het dus nog wel maar werkt nog maar half zo krachtig (minder zelfs) want de warmte kan niet rondgeblazen worden....dus vrij waardeloos zeker met aangegeven tijden en wattage op bepaalde producten en verpakkingen. Moet een factor 2 bovenop dus wordt een hele avondklus zo met deze magnetron...
Lees her en der op internet dat dit vaker gebeurt bij deze modellen....zegt dus een hoop over de kwaliteit van de onderdelen en fabricage... Teleurstellend!

Ik hoorde ook altijd vanaf eerste gebruik de fan of het apparaat in bursts blazen of power geven (je hoort een soort tik en brom wanneer dat af en aan gebeurt) wat ik al wel vreemd vond vergeleken met mijn Sharp...die deed dat niet. Misschien dat door dat vele schakelen iets doorbrand volgens de internet techneuten.. Vond de verhitting ook wel iets minder intens dan m'n oude Sharp maar dat went wel. Het verschil viel me wel op, oude 800 Watt max vs. Etna 900W max en dan was de Sharp stuk heter bij exact zelfde gerechten. En dat met meer lawaai en gebrom. Zeg het maar...

Mijn oude Sharp was al 15 jaar oud en deed het nog steeds goed totdat ik die zelf door onhandigheid per ongeluk de deursluiting kapotmaakte en niet meer goed aan kon. Technisch gezien deed die het nog steeds!
Denk dat ik maar weer voor een Sharp ga kijken want ben dus niet zo onder de indruk van Etna/Atag helaas...Etna heeft mijn vertrouwen niet gewonnen..

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Kwaliteit verhitting
  • Duurzaamheid
  • Lawaaiig

Officiele reactie van Atag 08-05-2020

Beste Rolando,

Wat vervelend om te lezen dat je ervaring met de ECM243RVS teleurstellend is en het vertrouwen in ETNA is afgenomen. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, ook met de bedoeling dat onze klanten lang plezier mogen beleven van onze apparatuur. Wij streven ernaar dat onze klanten veel en natuurlijk ook lang kookplezier mogen beleven van onze apparatuur. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is. Bedankt voor deze review, alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA

a.f.ijsenbrant 06-01-2015

Deze combimagnetron nu enige maanden in gebruik en blijft uitstekend werken vooral de oven valt positief op. Nog steeds zeer tevreden

Mario 24-02-2020

Mooi design, eenvoudige bediening.

Geschreven voor: ETNA ECM243RVS

Mooi Design, eenvoudig in gebruik, een aanrader. Werkt goed en is energie zuinig precies wat ik zocht, hete lucht, oven en magnetron en 1 model.

Officiele reactie van Atag 25-02-2020

Beste Mario,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Veel kook en bak-plezier gewenst.
Met vriendelijke groet, Ursula
Webcare Team ETNA

berend 24-02-2020

gebruiks gemak

Geschreven voor: ETNA ECM243RVS

super magnetron veel ruimte heel gemakkelijk in te stellen
maakt weinig geluid en voor een goede prijs ben er heel blij mee

Pluspunten

• super stil
  • makkelijk instelbaar

Minpunten

Officiele reactie van Atag 25-02-2020

Beste Berend,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat deze helemaal naar wens is.
Met vriendelijke groet, Ursula
Webcare Team ETNA

P.A.L. Mulder 20-01-2020

Prima Magnetron

Geschreven voor: ETNA ECM243RVS

Was op zoek naar een eenvoudig te bedienen Combi/Magnetron i.v.m geheugen problemen van mijn vrouw.
Deze Combi/Magnetron voldoet prima, geen afbeeldingen, maar Nederlandse worden bij de te bedienen toetsen.
Beveel dit product een ieder aan

Pluspunten

• Mooi roestvrij product
  • Eenvoudige bediening
  • Prijs/kwaliteit

Officiele reactie van Atag 21-01-2020

Beste P.A.L. Mulder,
Wat leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over het gebruiksgemak van de combi-magnetron. Bedankt voor deze mooie review. Heel veel kook- en bakplezier.
Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA

Suzan 07-11-2018

Mooi product, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: ETNA ECM243RVS

Het product ziet er goed uit. Het product is makkelijk te bedienen. Er zitten veel functies op waar je ook daadwerkelijk veel gebruik van maakt. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Handig in gebruik

Officiele reactie van Atag 08-11-2018

Hallo Suzan, bedankt voor de genomen moeite om een review te schrijven en wat leuk om te lezen dat deze combi magnetron aan je verwachtingen voldoet. Mochten er in de toekomst vragen zijn verwijzen we je door naar www.etna.nl. Groet Heidi van webcare team ETNA

ElwinvB 11-11-2014
  • Product jaar of meer in bezit

Deze oven al langere tijd in bezit, maar de laatste tijd klemde de deur en was het dus niet makkelijk om hem te openen, vooral als hij warm was. Etna gemailed en een gelijk een bericht dat ik een nieuwe oven aangeboden kreeg omdat het nog binnen de garantieperiode viel! Zonder extra kosten een nieuwe oven, Top Service ! De klantenservice is bij dit bedrijf verfrissend vriendelijk en behulpzaam.

Over de oven, hij is heel makkelijk te bedienen en wordt heel snel warm. Het spiraal op de achterkant is bij de nieuwe versie verborgen en dit maakt het dus extra makkelijk schoonmaken. Hij heeft niet teveel knoppen waardoor het bedienen zeer gemakkelijk gaat. Enig nadeel van deze oven is dat hij het wattage in percentage weergeeft, maar dit is een klein puntje.

Zeer tevreden over de oven en dikke pluim voor Etna's service !

a.f.ijsenbrant 18-09-2014

erg makkelijk in de bediening .alle combinatie,s van bereiden getest en kwam er goed uit .
een echte aanrader vooral voor de huidige prijs

gvdleun 26-12-2013

5,8
Het manko van deze oven is dat het warmtespiraal aan de achterkant van de oven zit. Bij het bakken van brood in kunststof bakblikken is de kans op brand groot. Wij hebben hier helaas al ervaring mee. De ruimte voor bakblikken is beperkt ook is de heteluchtverwarming niet optimaal.

bos2 03-11-2013
  • Product half jaar in bezit

Super apparaat, degelijk en eenvoudig te bedienen en oven ziet er goed uit. Vaak wel nodig om 10 graden van temperatuur af te halen omdat oven te heet wordt.

Joe1979 21-12-2012

Nu een jaar in bezit.
Degelijk no nonsens en logisch apparaat. De hetelucht stand verwarmt beter dan mijn grote oven, waardoor ik zoveel mogelijk de etna gebruik.
Ik moet bij gerechten er vaak 10% van de baktijd af halen, omdat het apparaat te goed verwarmt.
OK, magnetron vermogen wordt aangegeven in procenten, maar ik gebruik altijd het volle vermogen.
Nadeel is wel dat de glazen schaal na een paar weken in tweeen brak. Maar deze was bij te bestellen bij ETNA.
Niet gratis, zoals bij een andere review gemeld werd, glaswerk valt buiten de garantie.

mjhk 22-09-2012

strakke no nonsens bak, binnen- en buitenzijde rvs, eenvoudige bediening; wat mij betreft uitstekende prijs/qualiteit verhouding

strakke afwikkeling door internetshop, thanx

verkaik15 04-04-2012
  • Product kwartaal in bezit

Ik heb deze magnatron in december gekocht zaterdag 31 maart knapte de draai glasplaat binnen in .
heb gelijk een mail gestuurd naar ETNA met het verzoek of ze mij een nieuwe wilden sturen ,nou binnen 2 dagen was deze binnen.daarom een grote pluim voor dit bedrijf voor het snelle handelen.dit is echt een super service ,dit zie je niet vaak meer.
en het kosten mij totaal niets ,daarom nogmaals TOP service ETNA .

jaysiea 26-03-2012
  • Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze magnetron nu al ruim 2.5 jaar in het bezit. Helaas begint hij nu toch kuren te vertonen. Is al voor 3e keer gerepareerd. Blijft het slecht doen en is ook zeer slecht schoon te maken. Kortom toch een beetje een miskoop. Hij heeft in het begin prima gedaan maar heeft toch altijd vrij lang nodig gehad met verwarmen van bijvoorbeeld een beker thee. Terwijl bij mij schoonouders na 30 seconden hij gloeiend heet uit de magnetron kwam. Bij mij kwam die redelijk lauw uit de magnetron. Hij verwarmt op dit moment dus zeer onregelmatig tot slecht. De ene keer met dezelfde aangehouden tijd zeer heet en het andere moment is het half koud of zelf in zijn geheel koud!!!
Erg jammer was er in het begin toch goed tevreden over... Voor mij in ieder geval voorlopig geen magnetron van etna meer...

HvR1972 11-03-2012
  • Product kwartaal in bezit

Ik heb voor een combimagnetron gekozen omdat ik best vaak afbakbroodjes eet. En om de hele over voor twee broodjes te verwarmen vind ik net even te lang duren. Het magnetrongedeelte gebruik ik voor opwarmen van eten, popcorn en cappuccinoschuim.

De magnetron werkt super, absoluut geen klachten. Het overgedeelte werkt ook goed, alleen komt er in verhouding veel warmte van bovenaf. Boven en achter zit een warmte spiraal. De broodjes zijn nu aan de bovenkant hard en aan de onderkant zacht. Dit is te verhelepen door de de laatste twee minuten even om te draaien, maar het zou natuurlijk beter zijn als dat vanzelf ging.

Vorige week hand ik een kaasbrood in een kartonnen bakje, dat is mislukt. De bovenkant was donder en van binnen nog niet gaar.

Bij geleverd is een rooster, deze kan je op 2 hoogtes gebruiken, op zich handig, maar er zitten 3 poten aan die ook aan beide kanten uitsteken. Hierdoor kan er alleen een ronde schaal op die niet grote is dan het rooster. Rechthoekig zou ook kunnen, maar dan niet te breed, of het rooster niet gebruiken.

Dus.... qua over valt het wat tegen.

brink 12 15-01-2012
  • Product kwartaal in bezit

leuk apparaat, werkt goed en snel. nadelen zijn het menu en de instellingen. geeft niet aan hoeveel vermogen je hebt als je hem op bijv 80 % zet. Waarom niet gewoon het vermogen???? . scheel reken werk.
geld ook voor de menu,s , ontdooien en dan moet je instellen welk progamma 1 of2.ook voor het koken weer welk menu.
Dan moet je weer de gebruiksaanwijzing opzoeken.
Op dat punt is het een onding. broodjes moet je keren anders wordt ie aan 1 kant maar bruin.
zou hem alleen kopen op de prijs . meer niet

sillycious 19-09-2011
  • Product half jaar in bezit

Een goede, simpel te bedienen magnetron, met een mooi RVS uitstraling. Ik irriteer me alleen dood aan het feit dat het lampje niet na een bepaalde tijd uitgaat als de deur geopend moet blijven om af te koelen.

karl83 14-01-2011

Mooie simpele combi, weing knoppen maar allen met slecht een enkele funtie. dus erg makkelijk in gebruik. robuust uiterlijk, haast oost duits.

het apparaat doet wat het moet doen en maakt zich verder geen zorgen over het hip of luxe overkomen. en toch misstaat deze combi geenzins in de keuken. wellicht juist door de simpelheid.

het feit dat deze magnetron goed simpel en goedkoop is, maakt het voor mij een erg fijn apparaat.

snib 16-12-2010

---------- update review, 16-12-2010 ----------
Herziening van mijn eerdere oordeel. Achteraf gezien is het hoofdverwarmingselement in de eerste week al stukgegaan waardoor bij hetelucht alleen het grillelement nog werkte.
Niet wat je verwacht maar ETNA heeft het prima opgelost. Service aan huis en kostenloos en nieuwe gekregen. Hulde aan ETNA.
De oven kan van alles en de meeste knoppen werken net even handiger in de praktijk dan diverse andere ovens. Wel blijft de warmteverdeling voor hete lucht niet helemaal optimaal, maar dat kan met zo'n kleintje ook nauwelijks. Voor het geld (minder dan 100 euro) een prachtig apparaat met goede fabrieksgarantie.
Over de leverancier (Block) ben ik minder te spreken. Eesrt met de oven onder de arm terug. Moest opgestuurd zeiden ze (nadat ze kontroleerden of hij wel echt stuk was). Kreeg na 2 weken bericht van de reparatieafdeling dat ze niets konden doen want hij viel onder thuisservice. Zou wel 30 euro behandelingskosten moeten betalen. Dat schoot niet op. Hadden ze me bij Block wel eens kunnen vertellen. Kosten niet hoeven te betalen. Toen maar Etna gebeld en zoals gezegd prima geholpen. Alleen dacht ik uit hun documentatie te lezen dat voor dit oventje de thuisgarantie niet gold, maar dat is dus wel zo. Koop gerust.

---------- 1e review, 02-06-2010 ----------
Zocht voordelige oven voor tijdelijk. Opwarmen met de magnetron, afbakken van broodjes en af en toe een appeltaart, net als bij mijn oude (versleten) combimagnetron.
De Etna leek perfect. Erg voordelig, veel mogelijkheden, een krachtig verwarmingselement voor hetelucht, combimodes en een stijlvol uiterlijk met eenvoudige no-nonsense bediening. So far so good.
Tot de eerste broodjes gebakken werden. Dit is een onmogelijk apparaat! Brood boven al donkerbruin en onder nog wit. Van alles geprobeerd. Variëren met plaats (hoogte) temperatuur, tijd en omdraaien van de broodjes. Het wil niet lukken. Dit ding bakt nog slechter dan een niet-hetelucht oven. Het lijkt wel een ouderwetse elektrische oven met alleen bovenwarmte.
Conclusie daarom: een mooie magnetron van 119 euro. Maar zelfs een broodje opbakken is te veel gevraagd. Jammer, maar bagger.

wilbert9 09-11-2010

Bij elke combi magnetron is het even aftasten wat betreft temperatuur en tijd.De oven werkt gewoon goed en verhit gelijkmatig door de combinatie van fan en verwarmingselementen.Het is aleen zo,bij elke oven,dat je niet altijd de aangegeven tijd op de verpakking van de pizza,visschotel etc. moet aanhouden maar juist moet afstemmen op je eigen oven.En dat heeft even tijd nodig,maar als je het eenmaal weet is dit een goede oven.De magnetron werkt ook prima.