ETNA CM650Ti - Reviews

Best Reviewed feb 2020 ETNA CM650Ti
Best Reviewed - februari 2020
Type/soort
magnetron

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA CM650Ti op Kieskeurig.nl.

Mevrouw de Vries 04-06-2020

Alsof je in een theater kijkt met het gerecht in de hoofdrol

Geschreven voor: ETNA CM650Ti

Na lang zoeken en vergelijken en ook na het lezen van talrijke reviews, gekozen voor deze Etna oven. Hij kwam op verschillende sites uit de bus als oven die goed werkt en praktisch in gebruik is. Een mooie middenklasser dus.
Niks teveel gezegd want deze oven doet wat ie moet doen: Goed en snel op temperatuur dankzij de turbo-opwarm-functie. Ik heb het zelf gecontroleerd met een oventhermometer aangezien mijn vorige oven er een potje van maakte en er van alles in mislukte.
Hij komt heel goed en zorgvuldig ingepakt aan in een grote doos. Het installeren (zelf gedaan) is een fluitje van een cent. Met hulp van twee extra paar handen heb je hem in 5 minuten op zijn plek. In mijn geval is dat op ooghoogte.
De instructies om hem vast te schroeven zijn te eenvoudig en komen niet helemaal overeen met de bijgeleverde schroefjes en dopjes. Na even puzzelen kwam ik er wel uit en was het na het voorboren zo gefikst. Maar het zou handiger zijn als dat nog even werd toegelicht in de gebruiksaanwijzing.
Het plaatsen van de roostergeleiders was goed omschreven en dan ook zo voor elkaar.
Voor de rest kan ik erg genieten van het design.
Het licht gaat aan als je de oven open doet en de halogeen lamp is zo geplaatst dat het lijkt alsof je in een klein theater kijkt met je gerecht in de hoofdrol.
Erg handig is het lichtknopje op het touch-display, je kunt het licht dus aanzetten zonder dat je de oven hoeft te openen om je gerecht (of de oventhermometer) te kunnen zien.
Het touch display is mooi inuitief: De waarden stel je met een vingerstreek in. Dat werkt heel prettig.
Kortom, ik ben heel blij met mijn aankoop en hoop er nog jaren plezier van te hebben.
O ja, mooi is ook dat je, als je hem registreert, maar liefst 3 jaar extra garantie krijgt waarmee de totale garantie jaren op 5 uitkomen. De meeste ovens hebben 2 jaar garantie dus dit is een mooie extra verzekering.

Pluspunten

• Goed en snel op temperatuur
  • Intuitief in de bediening
  • 5 jaar garantie
  • Mooi om te zien

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing aangaande de montage kan beter

Officiele reactie van Atag 03-09-2020

Beste mevrouw De Vries,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide en positieve review. Dit is waar wij het voor doen, producten ontwikkelen voor consumenten waar men blij van wordt.
Wij wensen u veel kook en bak plezier toe.

Met vriendelijke groet, Alice

Edwin 02-09-2020

Zeer tevreden voldoet aan alle verwachtingen

Geschreven voor: ETNA CM650Ti

Wij hadden eerst van een ander merk maar deze deed helemaal niet aan onze verwachtingen. We kunnen een heerlijke pizza afbakken, appeltaart maken. Wij zijn heel erg blij met deze magnetron.

Pluspunten

• goede prijs
  • goede/stevige kwalitiet

Officiele reactie van Atag 03-09-2020

Beste Edwin,

Bedankt voor je positieve review. Het is zeer prettig te lezen dat je blij bent met deze oven met magnetronfunctie en dat hij aan al je verwachtingen voldoen. We wensen je veel bakplezier toe.

Groet Heidi

Patricia 25-07-2020

Prachtig apparaat

Geschreven voor: ETNA CM650Ti

Een heel mooi apparaat wat doet wat het belooft! Al veel heerlijke gerechten mee gemaakt.
Kortom zeer tevreden met deze aankoop!
Een echte aanrader!!!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Ruim dus handig voor grote schalen
  • Mooi meubel, mag gezien worden

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Officiele reactie van Atag 27-07-2020

Beste Patricia,

Dat horen wij graag, tevreden op alle fronten!
Bedankt voor het delen van deze review en wij wensen jou nog veel kook en bak plezier toe.

Alice Webcareteam ETNA

Drees 06-06-2020

Mooi design en ruime inhoud

Geschreven voor: ETNA CM650Ti

Gisteren deze mooie combi oven mogen ontvangen. Ik was erg onder de indruk van het mooie strakke design en de ruime inhoud. Doordat er geen toetsen en/of knoppen op zitten is de buitenkant snel en makkelijk te reinigen, geen last meer van vieze afdrukken. Handig dat de railbeugels uitgenomen kunnen worden, zodat je overal goed bij kunt en het apparaat ook vanbinnen makkelijk te reinigen is. Het bedieningspaneel is makkelijk in gebruik. De mogelijkheid voor snel voorverwarmen is zeer handig.

Gisteren meteen de oven (onder/boven warmte) uitgeprobeerd, maar helaas liet deze ons al vrij snel in de steek, de oven stop steeds zonder enig signaal, gisteren maar liefst 6x in 15 minuten, wat de oven onbetrouwbaar maakt.
Na het eerst gebruik zaten er al meteen (ingebrande?) vlekken op de bodem die ik niet meer verwijderd krijg.
Het rooster is er moeilijk uit te krijgen, door het onhandig gedoe is het eten snel geneigd van het rooster te glijden.

Komende dagen andere functies uitproberen, eens kijken wat dat ons brengt

Pluspunten

• strak design
  • grote inhoud
  • makkelijk te bedienen
  • makkelijk te reinigen zowel binnen al buiten kant

Minpunten

• handleing en bediening komen niet overeen
  • Rooster moeilijk uit te nemen
  • Oven onbetrouwbaar

Officiele reactie van Atag 09-06-2020

Beste Drees,
Bedankt voor het plaatsen van deze review, wij lezen dat je last hebt van een storing. Om dit te kunnen verhelpen willen wij graag met jouw in contact komen. Indien gewenst kan je contact opnemen via webcare@atagbenelux.com. Met vriendelijke groet, Alice

Mathijs 04-06-2020

Ruim en snel, goede mogelijkheden, maar rooster onhandig

Geschreven voor: ETNA CM650Ti

Sinds een paar weken zijn wij in het bezit van deze combimagnetron. Over het geheel zijn we erg tevreden: de combi-oven is ruimer dan onze vorige, de aanraakbediening werkt fijner dan losse knopjes, het voorverwarmen gaat snel en de mogelijkheden zijn prima op order. Het rek waar het rooster of de bakplaat in kan heeft veel verschillende hoogtes, maar zit los, waardoor het geheel wat goedkoop aanvoelt.

We bakken vaak kleine broodjes of croissantjes in de oven. Met de oude oven waren we gewend om het rooster eruit te halen om, terwijl de oven voorverwarmt, de broodjes netjes neer te leggen en dan het rooster vlot in de voorverwarmde oven te plaatsen. Helaas is dat nu niet mogelijk: om het rooster erin te doen of eruit te halen moet je het vrij schuin houden. Hierdoor rollen regelmatig de broodjes van het rooster af. Natuurlijk kunnen we de broodjes erop leggen als de oven openstaat, maar dat is niet erg duurzaam...

Ondanks dit nadeel is het een prima product.

Pluspunten

• ruim
  • snel
  • mogelijkheden
  • fijne bediening

Minpunten

• rek zit los
  • rooster kan niet makkelijk erin/eruit

Officiele reactie van Atag 05-06-2020

Beste Mathijs,

Hartelijk bedankt voor de moeite en tijd die je hebt genomen om een review te geven over de CM650Ti.
Jouw mening is enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren.

Ik wens je nog veel lekkere broodjes en croissantjes uit deze combi magnetron.

Groet Heidi

Koen 12-05-2020

Fantastische oven met nuttige functies

Geschreven voor: ETNA CM650Ti

Deze oven voldoet volledig aan mijn wensen en is ontzettend fijn in het gebruik. Een aantal zaken waren voor mij belangrijk:

1. Keuze tussen convectie of boven en onderwarmte, en los onderwarmte: werkt uitstekend en is makkelijk te selecteren. Er zijn niet veel ovens in deze prijsklasse die los van convectie ook boven- en onderwarmte hebben, wat voor lekkere taartjes toch het beste werkt.

2. Instellen per 5 graden: voorheen kon ik alleen kiezen uit grote stappen, nu per 5 graden, erg handig.

3. Voorverwarmen: handige functie die snel voorverwarmt, alleen is het aan te raden om hem wat langer voor te verwarmen dan die aangeeft. Ik heb dit getest met een thermometer en na voorverwarmen kom je zo'n 20 graden tekort. Na 15 minuten opwarmen is die perfect op temperatuur.

4. Erg ruim en prachtig design.

Al met al een hele fijne oven, hij had een 10 gescoord als die na voorverwarmen perfect op temperatuur zou zijn, en als je een wat groter temperatuurbereik zou hebben, bijvoorbeeld vanaf 30 graden in plaats vanaf 50 graden. Dertig graden is handig als je je deeg wil laten rijzen.

Pluspunten

• Boven en onderwarmte en alleen onderwarmte
  • Precies genoeg functies
  • Temperatuur instelbaar per 5 graden
  • Erg mooi design, voelt duurzaam
  • Lekker ruim

Minpunten

• Temperatuurbereik kan iets beter (vanaf 30 ipv 50)
  • Na voorverwarmen niet op de aangegeven temperatuur

Officiele reactie van Atag 13-05-2020

Beste Koen,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie en zeer uitgebreide review. Het geeft ook andere consumenten een mooie kijk in het gebruik. Veel kook en bak-plezier gewenst.
Met vriendelijke groet, Ursula

Alphons 06-02-2020

Grote binnenruimte voor 45 cm nis apparaat

Geschreven voor: ETNA CM650Ti

Pas net in bezit nog niet veel ervaring. Zeer ruime combi magnetron passend in een 45 cm nishoogte. Mooi zwarte uitstraling. Even opletten met uitpakken uit de doos. De glazen bakschaal is bij ons helaas gesneuveld bij het uitpakken.

Pluspunten

• Grote oven binnenruimte
  • Fraai uiterlijk

Officiele reactie van Atag 07-02-2020

Beste Alphons, allereerst wil ik je hartelijk danken dat je de tijd hebt genomen om een review te plaatsen, maar wat balen dat de glazen bakschaal bij het uitpakken gesneuveld is. Indien gewenst mag je je gegevens mailen naar webcare@atagbenelux.com zodat ik kan kijken of ik hier nog iets kan betekenen. Groet Heidi van webcareteam ETNA

J.B. 04-02-2020

Mooie strak design, en grote inhoud

Geschreven voor: ETNA CM650Ti

Mooie strakke design-oven, met een verrassende grote inhoud. Hierdoor is het mogelijk om in twee lagen te bakken, heel handig. Magnetron functie werkt ook prima, ideaal voor in een kleine keuken.

Pluspunten

• grootte
  • strak design
  • veel programma`s

Minpunten

• eind piepje mag iets langer/ harder
  • gebruiksaanwijzing mag uitgebreider

Officiele reactie van Atag 05-02-2020

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor de mooie review. Wij wensen u veel kook en bak plezier toe met de CM650TI van ETNA.
Met vriendelijke groet, Alice webcareteam ETNA

vdMeer 01-02-2020

Mooi Design

Geschreven voor: ETNA CM650Ti

Zeer mooie oven met als bij-functie de magnetron. Design is erg strak. Geen overbodig knoppen. Hij is volledig zwart zonder chroom. Daarnaast is de werking ook top!

Pluspunten

• mooi design
  • werking en hitteverdeling heel goed verdeeld

Minpunten

• even puzzel hoe hij werkt.
  • tiptoetsen is even wennen

Officiele reactie van Atag 03-02-2020

Geachte heer/mevrouw vd Meer,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Onze lijn van Black Titanium is ook door u opgemerkt. ;-)
Heel veel plezier van dit pracht exemplaar. De handleiding zal u zeker verder helpen om nog meer thuis te raken in de functies.
Met vriendelijke groet, Ursula
Webcare Team ETNA