• JAN 2023
  • JAN 2023
Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medisana TM 750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,3

Anne 25-07-2022

Geeft zelfs geen indicatie van je temperatuur.

Geschreven voor: Medisana TM 750

Product nu enkele maanden in huis, maar helaas word ik steeds ontevredener. De aangegeven temperatuur lijkt volkomen willekeurig. Er zit verschil tussen voorhoofd en oormeting, en helaas niet een consistent verschil. Ook bij rectaal nameten blijkt het verschil wisselend. De ene keer geeft de Medisana ruim 2 graden hoger aan, de andere keer juist lager. Ik heb eerder een oor-thermometer gehad en daar nooit dit probleem gehad, dus ik weet dat het probleem in ieder geval niet zit in dat ik met de oormeting iets verkeerd doe.
Ondanks dat ik volgens de Medisana al diverse keren zeer ziek ben geweest de afgelopen maanden, ben ik dat momenteel echt, en vind de Medisana het nu juist reuze meevallen.
Kortom, ik heb er helemaal niks aan. Het geeft zelfs geen indicatie.

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • lekker snel

Minpunten

• totaal onbetrouwbaar

Karin 11-01-2021

Onbetrouwbaar

Geschreven voor: Medisana TM 750

Bij het meten van de temperatuur van zowel voorhoofd als oor verschillende temperaturen variërend van 35,9 tot 38,3 binnen een paar seconden. Zeer onbetrouwbaar dus. Weggegooid geld.

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Landsmeer 31-03-2017

Wanneer meting cruciaal is, dan heb je er weinig aan

Geschreven voor: Medisana TM 750

Omdat een echt accurate meting essentieel is in ons geval, keuren we dit product af. Handleiding - die bijna niet te begrijpen is - geeft aan dat nauwkeurigheid deels afhankelijk is van hoeveelheid oorsmeer e.d. andere fluctuaties. Als je een temperatuur wilt meten, moet het gewoon goed te meten zijn, onafhankelijk van of je je oren wel geboend hebt. Tot twee keer toe een 'normale' temperatuur gemeten, terwijl mijn man hoge koorts had. Aangezien dit zeer belangrijk was om te weten, gezien zijn ernstige ziekte, hadden we aan dit instrument dus niets. Hij is de prullenbak in gegaan, omdat ik niet wens een ander met een dergelijk onbetrouwbaar ding op te zadelen. Levensgevaarlijk. NB. wij gebruiken nu een gewone digitale koortsthermometer en meten op de meest betrouwbare plaats in het lichaam: anaal.

Pluspunten

• mooi scherm
  • mooi ontwerp

Minpunten

• niet betrouwbaar
  • handleiding te complex

Mariëlle 24-01-2017

Onbetrouwbaar

Geschreven voor: Medisana TM 750

Vandaag gekocht, gaat ook meteen weer terug. Bijgeleverde batterijen zijn al voor 75% leeg. Volgens de thermometer was mijn temperatuur 35,5 graden. (Onderkoeld) Terwijl ik met de ouderwetse nog 37,2 was. Hij is duidelijk af te lezen, maar je hebt er niets aan.

Pluspunten

• Duidelijk display

Minpunten

• Onbetrouwbaar

inge 15-12-2016

Zeer onbetrouwbaar

Geschreven voor: Medisana TM 750

Helaas zeer onbetrouwbaar product met waardes van 35 - 37,5gr binnen paar seconden gemeten. Verder wel duidelijk af te lezen, waar je echter weinig aan hebt als hij niet betrouwbaar is.

Pluspunten

• Handig in gebruik

Minpunten

• zeer onbetrouwbaar

Maarten 23-10-2016

Snelle koortsmeting

Geschreven voor: Medisana TM 750

Heb dit product gekocht omdat oude rectale thermometer veel tijd (minuten) nodig had voor de meting.
Nu meet ik de temperatuur in seconden; ook het display is veel duidelijker af te lezen.
Bij enkele controlemetingen met de rectale thermometer en de Medisana (gebruikt op voorhoofd) kwam ik op dezelfde waardes uit.
De geluidssignalen blijken niet hoorbaar voor ouderen, hetgeen de bruikbaarheid voor ouderen beperkt.
Gezien de 3 jaar garantie verwacht ik een goede levensduur, maar dit is nog afwachten.

Pluspunten

• snel
  • accuraat

Minpunten

• schroevendraaier nodig om batterijen te plaatsen

LeoSel 01-06-2016

Valt tegen

Geschreven voor: Medisana TM 750

Onduidelijke knoppen (ongebruiksvriendelijk). Ik moet telkens de handleiding ergens uit een doos vissen om het apparaat te kunnen gebruiken. Dat is niet altijd praktisch. Met een intuitief design en logische knoppen zou dat niet nodig zijn. Bovendien geeft het telkens een andere meting, zelfs met tussenposes van een paar seconden.