Infographics

 





Infographic - Schoonmaken 2017


Online oriëntatie is belangrijk bij aankoop van een huishoudelijk apparaat. Dat blijkt uit onderzoek dat wij deden onder bijna 6000 huishoudens.

Wat bleek? Mannen denken dat zij net zoveel schoonmaken als hun partner. Maar hoe denken de vrouwen daarover?

Bekijk hier de infographic over schoonmaakgewoontes >

onderzoek: schoonmaken


Infographic - Earth hour 2017


Tijdens Earth Hour, ieder jaar op 25 maart, laten we zien dat we de aarde belangrijk vinden. Wij gingen na of Nederlanders steeds meer interesse hebben in slimme en milieuvriendelijke producten. Hoe energiebewust ben jij?


Bekijk hier de infographic over energiebesparing >


Goede voorrnemens 2017 kieskeurig


Infographic - Reviews 2017


Nederlanders hechten bij de aankoop van een product steeds meer belang aan online reviews. Dat blijkt uit onderzoek door Panelwizard onder 1059 mensen, in opdracht van Kieskeurig.nl.

Hoe ga jij om met reviews; vind je positieve of negatieve reviews belangrijker en waarom gebruik je de ene website wel en de ander niet?

Bekijk hier de infographic over het belang van reviews >

onderzoek: reviews lezen op kieskeurig.nl


Infographic - Goede voornemens 2017


Wie goede voornemens heeft, is bereid ervoor te betalen. Dat blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Kieskeurig.nl onder meer dan 5.000 respondenten. Werken aan de gezondheid en afvallen zijn bij 20 procent van de ondervraagden de meest populaire voornemens. Op nummer twee komt sporten als meest ideale doel voor 2017.


Bekijk hier de infographic over Goede voornemens 2017 >


Goede voorrnemens 2017 kieskeurig


Infographic - Barbecue Graadmeter 2016


Zodra de zon het kwik boven de 20 graden duwt, geurt de barbecue in Nederlandse tuinen. Uit onderzoek blijkt dat de barbecue tot wel drie uur aanstaat en hij wordt in de meeste gevallen bediend door de man. Deze en andere feiten komen naar voren in de jaarlijkse Barbecue Graadmeter die wij in samenwerking met vtwonen hebben uitgevoerd.

Bekijk hier de infographic over Barbecue 2016 >


Barbecue graadmeter 2016 kieskeurig


Infographic - Schoonmaken 2016


Dit maal was Kieskeurig.nl benieuwd naar de schoonmaakgewoontes van Nederlanders. Ruim 1.100 respondenten gaven hun mening over onder meer de taakverdeling thuis, favoriete schoonmaakdag en het kopen en gebruiken van huishoudelijke apparaten.

De resultaten laten duidelijk zien wie wat doet in huis. Benieuwd? Bekijk de infographic over schoonmaken.

Bekijk hier de infographic over Schoonmaken 2016 >

schoonmaken 2016 kieskeurig


Infographic - afvallen, eten en bewegen


Afvallen, sporten, en een gezond eetpatroon…het zijn items waar menig Nederlander een mening over heeft. Kieskeurig.nl deed onderzoek onder ruim 1000 respondenten en vroeg hen hoe zij dachten over: fitnessapparaten, zelfbeeld (leef je gezond?) en keukenapparaten bij een gezond eetpatroon.

De verrassende resultaten lees je in deze infographic over afvallen, eten en diëten.

Bekijk hier de infographic over eten, afvallen en sporten 2015 >

Afvallen, eten, sporten en diëten 2015 kieskeurig


Infographic - Kerst 2015


We zien het de laatste jaren steeds vaker; Sinterklaas heeft het land nog niet verlaten of de kerstboom staat al. Zijn Nederlanders dan echt zo gek van Kerst?

Kieskeurig.nl onderzocht bij ruim 900 Nederlanders wat zij van Kerstmis vinden en hoe zij die feestelijke dagen doorbrengen.

Hier bekijk je de infographic over Kerst 2015 >



Kerstmis 2015 kieskeurig


Infographic - Sinterklaas 2015


Kieskeurig.nl onderzocht hoe de Nederlander denkt over het Sinterklaasfeest. Ruim 900 respondenten deden mee aan de Sinterklaasenquête.

Er staan wat verrassende resultaten bij. Wil jij alles weten over de populariteit van de Sint, waar hij zijn inkopen doet en wat een cadeau ongeveer mag kosten?

Bekijk hier de infographic over Sinterklaas 2015 >

Sinterklaas 2015 kieskeurig


Infographic – Op vakantie 2015


Heerlijk op vakantie gaan. Miljoenen Nederlanders doen het weer tijdens de zomermaanden. Even een paar weken de drukte van alledag ontvluchten.

Wij hebben onder 624 personen onderzoek gedaan. Het leverde een hoop interessante resultaten op, want wist jij bijvoorbeeld dat de gemiddelde Nederlander bij het kiezen van een vakantieverblijf op de aanwezigheid van Wifi let?

Dit en nog veel meer interessante resultaten hebben wij verwerkt in een infographic over de Zomervakantie 2015.

Bekijk de infographic over vakantie 2015 hier >

vakantie 2015 kieskeurig


Infographic – Vakantiegeld 2015


Eind mei valt voor velen dat lang verwachte salarisstrookje op de mat, want dan wordt ook het vakantiegeld uitbetaald.

Aan het onderzoek hebben 349 mensen deelgenomen. We hebben met de enquête onderzocht hoe zij omgaan met hun vakantiegeld. Geven ze het bijvoorbeeld direct uit of zetten ze het op de spaarrekening?

Bekijk hier de infographic over Vakantiegeld 2015 >





vakantiegeld 2015 kieskeurig


Infographic – Moederdag & Vaderdag 2015


De dagen om vaders en moeders eens even flink in het zonnetje te zetten; Vader- en Moederdag. Hoe populair is dit nog onder Nederlanders? Wordt het nog gevierd en zo ja, hoe doet men dit dan?

332 personen hebben meer inzicht gegeven in de betekenis van Vader- en Moederdag en wat zij er zelf aan doen.

Bekijk hier de infographic over Vader- en Moederdag 2015 >

Vaderdag en Moederdag 2015 kieskeurig


Infographic – Valentijn 2015


Voel je je verplicht om Valentijnsdag te vieren? Vinden vrouwen Valentijnsdag echt veel leuker?

Wij hebben een enquête uitgevoerd onder bijna 900 consumenten. De grote vraag was natuurlijk of en hoe zij Valentijnsdag vieren. Als verwacht zit er wel wat verschil tussen de beleving bij de man ten opzichte van de vrouw, maar hoe uit zich dat nu eigenlijk?

Bekijk hier de infographic over Valentijnsdag 2015 >

14 februari Valentijnsdag 2015 kieskeurig


Infographic – Kerst 2014


Mannen krijgen het liefst elektronica van de Kerstman. Vrouwen hebben toch liever iets om het huis mee te verfraaien.

Ongeveer 1000 mensen deden er mee aan de Kieskeurig.nl Kerstenquête. We vroegen hen naar de maximale kosten van een kerstcadeau, wat zij gaan doen met kerst en wat er bovenaan het verlanglijstje staat.

Bekijk hier de infographic over Kerst 2014 >


Kerstcadeaus Kerstmis 2014 kieskeurig


Infographic – Feestdagen 2013


6% viert alleen Sinterklaas en 35% viert alleen Kerst. Maar het merendeel van de mensen viert he tbeiden, namelijk 46%! Waar val jij eigenlijk onder?

Bijna 1000 consumenten deden mee met het Kieskeurig.nl Feestdagen onderzoek. Hieruit blijkt dat Kerstmis ronduit favoriet is. En welke cadeaus zetten we op ons verlanglijstje?

Bekijk hier de infographic over de feestdagen in 2013 >


Sinterklaas en kerst 2013 kieskeurig


Infographic – Barbecueën 2013


Wanneer het kwik stijgt, halen we gelijk de barbecue tevoorschijn! Wat eten we eigenlijk graag op de barbecue? Hoeveel geven we uit aan een barbecuefeestje en welke barbecue staat thuis?

Ruim 500 consumenten deden mee aan het onderzoek en gaven antwoord over al hun barbecuevoorkeuren.

Bekijk hier de infographic over barbecueën >


Barbecue en bbq 2013 kieskeurig


Infographic – Scheren en ontharen 2013


Het is eigenlijk de normaalste zaak van de wereld: ontharen. Maar we hebben het er eigenlijk bijna nooit over. Gebruiken dames nog steeds de vertrouwde ladyshave of is deze ingeruild voor een epilator of IPL apparaat?

En hoe gaan mannen hun overtollige haargroei te lijf? Ontdek het snel in de infographic over de naakte waarheid over ontharen.

Bekijk hier de infographic over scheren en ontharen >

scheren en ontharen 2013 kieskeurig


Infographic – Stofzuigen 2013


Stofzuigen moeten we allemaal, maar welk merk stofzuiger staat er dan thuis? Hebben we een stofzuiger met zak, zakloos of robot? En wanneer stofzuigen we het liefst? Stofzuigen: zo doen wij dat!

Kieskeurig.nl onderzocht onder 660 Nederlander het stofzuig gedrag en verwerkte de resultaten in een infographic.

Bekijk hier de infographic over stofzuigen >



stofzuigen 2013 kieskeurig


Infographic – Elektrisch poetsen 2012


Bijna driekwart van de Nederlanders heeft een elektrische tandenborstel. Maar poetsen we eigenlijk ook nog met onze vertrouwde hand tandenborstel? Welke merken elektrische tandenborstels zijn populair en hoeveel willen we uitgeven aan een elektrische tandenborstel?

De uitkomsten vind je in de infographic 'Alles over elektrisch tandenpoetsen'!

Bekijk hier de infographic over de elektrisch tandenpoetsen in 2013 >

elektrisch tandenpoetsen 2015 kieskeurig


Infographic – Espressomachine en koffie 2012


Ruim 1000 consumenten deden mee aan het onderzoek over espressomachines en koffiezetapparaten. De meeste consumenten hebben een koffiezetapparaat, maar de espressomachine wordt steeds populairder!

Wat voor koffie drinken consumenten meestal en welke merken zijn het meest populair? Lees het snel in de infographic!

Bekijk hier de infographic over koffie >


koffie kieskeurig


Infographic – Wassen 2012


Wassen moeten we allemaal. Welke wasmachinemerken zijn het populairst en hoe vaak doen we de was? Kieskeurig.nl deed onderzoek hoe Nederland wast.

Bekijk hier de infographic over de wasmachines >

Wassen en wasmachines kieskeurig


Infographic – Laptop vs. tablet 2012


Heeft de tablet qua populariteit al de laptop ingehaald? Of zijn we nog steeds trouw aan onze laptop? En wat doen we eigenlijk op deze apparaten? Kieskeurig.nl deed hier onderzoek naar!

Bekijk hier de infographic over de laptops en tablets >

Laptop vs tablet  kieskeurig


Infographic – Vakantiegeld 2012


Zetten we ons vakantiegeld massaal op de bank, besteden we het daadwerkelijk aan vakantie of geven we het aan elektronica uit? Kieskeurig.nl deed hier onderzoek naar! De uitkomsten van het onderzoek vind je in de vakantiegeld infographic.

Bekijk hier de infographic over het vakantiegeld >


Vakantiegeld 2012 kieskeurig


Infographic – Fietsen 2012


Nederland is het fietsland bij uitstek. Maar wat voor soort fietsen staan er in onze schuur? Hoeveel fietsen we eigenlijk en op welke manier oriënteren we ons voor een nieuwe fiets? Kieskeurig.nl deed onderzoek onder haar bezoekers. In deze infographic vind je de uitkomsten van dit onderzoek en meer informatie over het zoekgedrag van de online consument.

Bekijk hier de infographic over de Fietsen >

Fietsen 2012 kieskeurig


Infographic – Led, Lcd of Plasma? 2012


Wat voor soort televisie gaat er 's avonds aan in de Nederlandse huishoudens? Is dit een led, lcd of plasma televisie? En wanneer consumenten een nieuwe televisie willen kopen, waar zoeken ze dan op? Het merk, de prijs of het schermformaat? In deze infographic vind je meer informatie over het zoekgedrag van de Nederlandse consument naar televisies.

Bekijk hier de infographic over lcd, plasma en led tv’s >

LCD, LED en Plasma tv 2012 kieskeurig


Infographic – Wie is de online reviewer? 2012


De reviewer (een persoon die reviews schrijft over producten of diensten ten einde andere consumenten met zijn/haar review te helpen bij het doen van een (online) aankoop, red). speelt een belangrijke rol in het online aankoopproces van de Nederlandse consument. Maar wie is nu eigenlijk deze reviewer? Kieskeurig.nl deed onderzoek naar de mensen die reviews schrijven.

Bekijk hier de infographic over de online reviewer >

online reviewer 2012 kieskeurig


Infographic – Verlanglijstje van Nederland 2011


Espresso-apparaten, e-readers, games.... Natuurlijk willen we allemaal weten wat er dit jaar voor ons in de zak van Sinterklaas zit. We kunnen niet in het Grote Boek kijken, maar weten wel exact welke producten vorige feestmaanden het meest populair waren bij online Nederland. Dus voorspellen wij welke acht producten er dit jaar zijn meegekomen uit Spanje.

Bekijk hier de infographic over Sinterklaas in 2011>

Sinterklaas en verlanglijstje 2011 kieskeurig


Infographic – Smartphones 2011


In één opslag zien wat het gedrag van de consument is binnen een bepaalde productgroep? Daarom heeft Kieskeurig.nl de infographic. Met de infographics geven we je informatie over o.a. het verloop van het zoekgedrag, laat het zien op welke woorden er het meest gezocht werden en welk product het meest populair was.

Bekijk hier de infographic over smartphones >

Smartphones 2011 kieskeurig


Als vergelijkingssite heeft Kieskeurig.nl toegang tot veel informatie over consumentengedrag. Bijvoorbeeld, hoe oriënteren consumenten zich voor een aankoop, voor welke merken kiezen ze en hoe vaak gebruiken ze het product?

Bijna iedere maand brengen we een infographic uit, waarin vaak één thema, product of productgroep centraal staat. Dat kan bijvoorbeeld de zomervakantie of Sinterklaas zijn, maar dus producten als smartphones, barbecues of tablets. 

De resultaten die je in de infographics kunt zien, halen wij uit het klikgedrag van consumenten op Kieskeurig.nl gecombineerd met de onderzoeksresultaten vanuit het Kieskeurig.nl Testpanel. Op deze manier weten we precies welke merken populair zijn, het best zijn beoordeeld en andere leuke weetjes!