De'Longhi Magnifica S - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 97 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

stiw 11-04-2013

Gekocht bij koffiediscounter. Prima behandeling. Via internet gereserveerd en stond daar netjes klaar. Goede uitleg. Bekend is dat de machine als beste is getest door de consumentenbond en het beste gereviewed bij Kieskeurig. Machine doet alles naar wens. Bij opstarten en uitzetten spoelt de machine automatisch de waterdoorloop schoon. Koffiesterkte en hoeveelheid is volledig naar wens in te stellen. We experimenteren nog wel met de bonensoort. We zoeken nog naar een goede prijskwaliteitsverhouding. Het oog wil ook wat. Een sieraad in de keuken. Geluid valt mee. Het malen hoor je duidelijk, maar dat doet iedere machine. Wij geven voor duurzaamheid een 8. Het gaat er dan om dat de machine degelijk aanvoelt en geen rammelaar is. De storingsgraad weten we niet. Maar de reviews beloven veel goeds. Twee jaar garantie (pickup en return). We houden rekening met een levensduur tussen drie en vier jaar (5 kopen per dag). De prijs in ogenschouw (€ 369,00)is het dan een billijke investering.

altaphista 16-02-2013

Heb het apparaat nu een paar weken. Voor een kleine 400 euro krijg je wat je ervoor betaalt, namelijk een goeie volautomaat, maar verwacht geen top apparaat. (is mij tegengevallen)

Ik heb problemen met de maalgraad, met Lavazza, AH excellent, en zelfgebrande bonen van Boot moet ik allemaal de maalgraad op ongeveer z'n grofst zetten (6 a 7), anders loopt het haast niet door en duurt het 5 minuten voordat een kopje espresso klaar is. Smaak is wel goed, maar dat ligt aan de bonen.

Verder doet het stoompijpje het niet goed, na zo'n 30 seconden komt er water mee uit en valt de druk weg vd stoom. Met als gevolg warme melk gemengd met water met een 2mm schuim erop. Ook komt er stoom uit de zijkant vh apparaat.

Hoop dat het eenmalig is en aan dit apparaat ligt, als het na het omruilen niet beter is gaat ie terug en koop ik een Jura.

jipjo 18-02-2013

Ik gebruik exact dezelfde koffiesoorten, excellent AH en Lavazza, Boot maar bij mij staat de maalgraad op 1! De doorlooptijd is dan zo'n 15 seconden, wat ik overigens vrij weinig vind voor espresso. De hoeveelheid koffie staat overigens op minimaal(!) ik vind hem dan sterk genoeg.

Ook het stoompijpje werkt goed.

altaphista 19-02-2013

@jipjo ik heb zelfs 1x gehad dat de maalgraad op 3 stond (had ik net nieuwe dure bonen) en de sterkte op 50% toen stopte het apparaat er mee na 15 seconden persen (er was nog geen drup espresso uitgekomen...) en gingen de lampjes knipperen.
Delonghi service is al besteld heb dus goede hoop dat het eenmalig is en aan het apparaat ligt...

jipjo 20-02-2013

LAten nakijken lijkt me goed idee. Er is overigens geen verband tussen de prijs van de bonen en de maalstand, sommige zijn wat vetter en dan moet je grof malen, drogere bonen kunnen fijner, al is dat niet per se lekkerder.

thean 16-12-2012

Na 5 jaar een Saeco te hebben gehad zijn we nu op deze machine overgestapt, gebaseerd op alle positieve reviews hier bij Kieskeurig.
We gebruiken dezelfde koffie als in de Saeco (AH Espresso Dark Roast)maar de smaak is nu veel lekkerder, pittiger.
We zijn dan ook heel blij met deze aankoop.
Er is echter één minpuntje: al vanaf dag één komt er uit het rechter uitlooppijpje aanmerkelijk minder koffie dan uit het linker pijpje. Zodoende hebben we bij 2 kopjes tegelijk één vol kopje en één kopje dat maar voor 3/4 gevuld is.
Al geprobeerd met een tandenstoker of er misschien iets verstopt is (lijkt me sterk bij een nieuwe machine)maar dat helpt echt niet. Vervolgens een mailtje naar DeLonghi gestuurd en daar kreeg ik dit antwoord op:

"Beste,

Er zit altijd een verschil op afgifte tussen beide pijpjes.
Het is dus heel normaal dat u in het ene kopje meer koffie zal hebben dan in het andere.

Met vriendelijke groet
De'Longhi team"

Dat is natuurlijk een antwoord wat nergens op slaat, net zoiets als: ik heb een nieuwe auto gekocht, maar één van de 4 deuren gaat niet open. "Ja dat is heel normaal, bij al onze auto's is dat zo"

Hebben meer mensen deze ervaring? (niet met die auto, hoop ik...;)

marvin1979 16-12-2012

Bij mij hetzelfde. Maar dat is voor mij niet zo'n probleem, daar ik maar met een kopje tegelijk werk.
Wat U kunt doen is met de maling en de knop die de hoeveelheid bepaald ( =draaiknop voor) ietwat bij te regelen. Dus de maling iets groffer en de knop voor iets minder.

thean 19-12-2012

Beste marvin1979
Bedankt voor je advies, helaas dat helpt niet.
Nu zetten we maar 2 kopjes na elkaar en wacht ik nog steeds op een nieuwe reactie van DeLonghi

Guusvk 20-12-2012

Beste Thean, ik heb vanaf het begin ook dit probleem, heb daarover gebeld met DeLonghi Nederland en mij werd ook verteld dat dit normaal is omdat het rechter pijpje wat korter is als het linker of.......het linker pijpje wat langer als het rechter ha,ha! Misschien ook wel een "kulverhaal".
Nee serieus, zó werd het mij verteld.
Ik maak er geen punt van, gewoon 2 kopjes achter elkaar zetten.
Succes, Guus.

marvin1979 20-12-2012

Hallo,

Ik heb bij mij de zaak wat bijgesteld.
De maalknop staat op 3 en de knop om de waterhoeveelheid te regelen is mede aromabepaling daarvan staat de aanwijsstreep horizontaal richting 1 "volle"kop.
Bij mij scheelt het.
Maar feit is als de afgifte tegen druppelen aanstaat is de smaak voller. Om het met het kommentaar van Koffiediscount te zeggen: je moet wel lang wachten , maar de smaak is wel vol.

Roelien.jan 17-01-2014

Wij hebben het apparaat nu 3 dagen in ons bezit, ook in ene kopje iets meer koffie dan andere, ik wil hierover nog wel even in winkel over praten, ook temperatuur valt ons tegen , zelfs op warmste stand

Dommelsch 24-09-2012
  • Product jaar of meer in bezit

Apparaat nu bijna twee jaar in bezit. Ik gebruik deze eigenlijk puur alleen om (normale) koffie te zetten. Hierover zeer tevreden vanwege het gebruiksgemak en natuurlijk... de smaak!
De temperatuur van de koffie is uitstekend, de opwarmtijd is kort, de reservoirs zijn groot en het apparaat is van compact design en zeer onderhoudsarm. Kortom voor mij voldoet dit apparaat aan alle wensen en maak ik er al bijna twee jaar met plezier gebruik van. Ook tevreden over de duurzaamheid. Tot nu toe zijn er geen problemen met dit apparaat en levert hij telkens trouw dienst. Ik moet hem deze week pas voor de 2e keer ontkalken (regio Groningen), bij regelmatig gebruik. Dus ook hier tevreden over.
Minpuntjes:
- soms wat vaak melding dat de pillenbak vol is terwijl dit niet zo is, maar dit gebeurt niet altijd.
- indicatie te weinig water werkt niet robuust genoeg als bijvoorbeeld bij een senseo. Dus in de gaten houden wanneer je regelmatig 2 kopjes tegelijk zet.
- geluidssterkte is volgens mij nog wat luider dan bij de duurdere series.

Voor het geld een fantastische aankoop.

Dommelsch 24-09-2012

voordelige koffietips
- Ikea koffie
- Rioba koffie (Makro)
- La Place koffie (V&D)
- J.J.Darboven koffie(Makro)

hansw49 25-09-2012

Beste Dommelsch,

Ben het volkomen eens met uw review, echter een ding begrijp
ik niet : het ontkalken van het apparaat heeft u slechts
2 keer uitgevoerd in 2 jaar tijd.
Wij wonen in Apeldoorn waar het water vrij zacht is en toch
moet ik hem ongeveer elke 3 maanden ontkalken.
Gebruikt u hem soms erg weinig.

Mvg Hansvw

Caroline_be 26-09-2012

Ik schrok ook dat het apparaat slechts 2 keer ontkalkt hoefde te worden. Wij gebruiken ons apparaat intensief en gebruiken water die uit de Brita kan komt en toch mag ik rekenen dat ik om de 5 weken moet ontkalken. Maar zoveel te beter voor jou he!

Guusvk 26-09-2012

Ik heb dit geweldige apparaat nu 8 maanden in gebruik en zet gemiddeld 6 tot 8 kopjes koffie per dag, en heb hem nog niet hoeven te ontkalken. Het aantal kopjes zal wel laag zijn. Ben woonachtig in Eindhoven en we hebben gelukkig hier heel zacht water.

Dommelsch 26-09-2012

hansw49,

Ik gebruik 'm tegenwoordig wat minder vaak (Alleen in het weekend en een enkele keer doordeweeks) Gemiddeld 8-10 kopjes per week? Meer zal het niet zijn. En ik gebruik geen waterfilter.

Maar ik zag toevallig deze week op televisie dat juist de Veluwe met kalkproblemen in de waterleiding speelt vanwege het uitzonderlijk schone water waardoor kalk heel makkelijk afzet. Mogelijk heeft u hier last van.

PBR 13-04-2012
  • Product jaar of meer in bezit

Jaja zet nog steeds heel goede koffie na ruim en jaar
Gebruik koffie van de Makro (Rioba Dark Roast)
Heb wel even het wormwiel moeten smeren met beetje siliconen vet
Top machine

Henk Plooijer 03-11-2018

Ik vind het een geweldig apparaat

Onze filterkoffiezetter begon meer koffie op het aanrecht te zetten dan in de kan, lekken. Nu ben ik een liefhebber van snelfilter koffie. Ik heb door mijn werk op veel adressen koffie gehad, uit zo'n soort apparaat, ik had het idee dat ik die koffie met mes en vork moest nuttigen, heel sterk en bijna massief. Na lang overwegen en het lezen van reviews toch dit apparaat gekocht. Bij dit apparaat voor mij een heerlijke snelfiltermaling kopje koffie, en je kan het ook heel sterk maken, maar ik houd het bij het eerste. een prima apparaat, en dat voor deze lage prijs t.o.v. andere merken. Ik ben zeer tevreden. Ik zie veel opmerkingen over het spoelen bij aan en uitzetten, maar voor hygiëne vind ik dit alleen maar een plus punt, geen oude koffie resten in de volgende kop koffie, goed over na gedacht. Ik vind dit apparaat een echte aanrader.

Pluspunten

• Heerlijke koffie

Minpunten

• Apparaat te laat ontdekt

MJ 30-09-2018

Geweldig fijne zaak zeer tevreden Coolblue

Mijn zwager heeft een koffie Longhi Magnifica apperaat en heerlijke koffie vandaar ook aangeschaft en heerlijke koffie

Bernaards 12-05-2018

Groot waterreservoir goede temperatuur

Prima machine voor zijn prijs zit degelijk in elkaar en de temperatuur is dik in orde al bij de eerste kop koffie.melkschuim is ook in een cappuccino kopje te doen vul hem dan niet verder dan 1/3 heb fff geduld en je krijgt uiteindelijk een kopje vol.! Thee loopt wat langzaam door dit heeft denk ik te maken met het bijwarmen van de boiler zodat de temperatuur niet zakt.afstelling maalgraad en nivo kopjes is allemaal in te stellen eveneens grammage alleen is dit natuurlijk gewoon een smaak kwestie.

Pluspunten

• Goede temperatuur koffie
  • Goede opschuimer

Minpunten

• Nog geen

LeoK 25-03-2018

Lekkere koffie

Het apparaat zet lekkere koffie, ziet er degelijk uit en de bediening is zeer eenvoudig. Het is een sierraad in elke keuken!

Pluspunten

• Lekere koffie
  • Eenvoudige bediening
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Apparaat ziet er mooi afgewerkt uit

Minpunten

• Afzetvlak voor kopjes wordt niet verwarmd

michel 03-05-2017

overzichtelijk bedieningspaneel, NIET geluidruchtig

Na 9 jaar een Siemens te hebben gehad, die de laatste 2 jaren telkens vastliep, waardoor we hem moesten opsturen en iedere keer 200 armer waren voor een uitermate slechte service, bij de laatste keer besloten om afscheid te nemen van het apparaat (dat ons al die tijd toch goed van dienst was). Omdat wij toen bijna 700 euro kwijt waren voor de siemens, nu gekozen voor een goedkopere variant. Voor 285 (april 2017) bij Mediamarkt de DeLonghi aangeschaft. Uiteraard weer zeer snelle, gratis levering bij Mediamarkt en laagste prijs! Top!
Omdat ik bij het zoeken naar een nieuw espresso apparaat besefte, dat het echt belangrijk is om goede recensies te hebben van mensen die een apparaat gekocht hadden (en ik ook veel daaraan heb gehad) heb ik besloten in vervolg al mijn aankopen hier te reviewen!
Welnu: de DeLonghi Magnifica: exact dezelfde mogelijkheden, als onze Siemens en dit voor een goede prijs. Wat ons al gelijk opviel, is dat de DeLonghi veel minder lawaai maakt bij het malen, dan de Siemens. Ook is het bedieningspaneel zeer duidelijk.
De minpunten: bij het aanzetten spoelt hij redelijk veel water uit de uitloop. na ruim anderhalve week geeft hij al aan, dat het gereinigd moet worden. Ook zit er een waterfilter in waterbak, die beperkt meegaat. Ik weet nog niet of ik dit blijf vervangen. ik las in reviews een site (waterwinkel), waar ze goedkoop ontkalking etc. hebben. wellicht dat ik het daar ga kopen.
pluspunten: veel hetere koffie dan onze oude Siemens, minder lawaai, duidelijk display, compact en mooi uiterlijk. Je kunt ook makkelijk de sterkte instellen v/d koffie.
Ook gaat hij na een periode niet gebruiken, uit zichzelf af. Bespaart weer energie. (bij de vorige was dit een aan/uitknop, onhandig aan de achterzijde v/h apparaat)
over de levensduur kan ik nog niet veel zeggen. ik ben van plan over een jaar nog een review te zetten, c.q. deze aan te passen. Vooralsnog echt een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding! ik beveel deze aan!

Pluspunten

• hete koffie
  • niet lawaaierig
  • makkelijk te bedienen
  • schakelt zichzelf uit
  • redelijk groot waterreservoir

Minpunten

• snel reinigen
  • spoelt veel water uit uitloop

Leon Gerits 12-02-2017

Mooi strak espressomachine

Het apparaat werkt goed ook de sterkte en instelbaar alleen goed de lak van frontje af maar na driemaanden opgelost en vervangen koop alleen nooit een espressomachine met een zilvergrijze ik denk dat ze dat bij de longhi ook hebben ervaren want het nieuwe is met een zwart frontje ik had ook graag een zwart frontje maar dat ging niet omdat dat niet werkte maar dat lijkt mij onzin want het nieuwe type ziet er het zelfde uit en werkt het zelfde ik zou voor het nieuwe type gaan maar de rest werkt super en daar ben ik wel blij mee lekker smaak en goed warm

Pluspunten

• Goed warm goede maling instelbaar
  • Mooie donkere schuimlaag

Minpunten

• De lak gaat snel af
  • Van het zilver frontje

J. 04-01-2017

Doet wat er wordt belooft

Mooie compacte koffiemachine, voor een lekker bakkie koffie en of cappuccino. Lekker heet. Melkopschuimen in een handomdraai. Zeer tevreden. Hebben hem nog slecht een week in huis maar we zijn erg tevreden.

Pluspunten

• Compact
  • Goede temperatuur (heette koffie)
  • Melk opschuimen gaat makelijk

Dwise 29-12-2016

Heerlijke koffie

Dit apparaat heeft heerlijke koffie. Nadat je snel de juiste instellingen hebt gevonden krijg je goede koffie. Het apparaat maakt weinig geluid. Heel even tijdens het malen maar niemand word er wakker van in de ochtend. Het waterreservoir is ook groot genoeg. Qua schoonmaken heb ik nog niks ondervonden. Heb wel een beker er standaard onderstaan om het spoelwater op te vangen zodat het lekbakje niet snel vol is.

Pluspunten

• Veel instelbaar
  • Geluidsarm

Hanneke de Vries 15-12-2016

fijn overzichtelijk apparaat

deze espressomachine levert veel voor, in vergelijking met andere machines, weinig geld. Hij is zeer makkelijk in de bediening en levert heel goede koffie, mede omdat er zoveel instelbaar is naar eigen keus. Wat ik ook heel goed vind is dat je 2 jaar lang service aan huis hebt, voor het geval iets niet in orde zou zijn. Ook een enorm voordeel ten opzichte van veel andere machines is het feit dat je het waterreservoir naar voren open trekt. Veel machines hebben het waterreservoir tegenwoordig aan de achterkant. Dit betekent dat je de machine eigenlijk niet op het aanrecht onder bovenkastjes kunt plaatsen omdat je dan niet bij het reservoir kunt om het omhoog te trekken (bij veel machines) of, als het aan de achterkant zit, kun je er niet goed bij en moet je het apparaat wat omzetten en zo licht is dat ook weer niet. Helemaal toppie dus!

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit verhouding
  • goede koffie
  • prettige plek waterreservoir
  • ziet er mooi uit
  • makkelijk in bediening en schoonmaken

Frans 06-12-2016

eenvoudige bediening

Het is een simpel machientje, De koffie mist de warme diepte en karakter van een goede kop koffie. Maakt niet uit welke kwaliteit bonen je erin stopt. Koffie heeft een waterige smaak hoe je ook de instellingen wilt verzetten.

Dirk 23-11-2016

Fantastische koffiemachine

Een geweldig koffiemachine waar we zeer tevreden mee zijn. Duidelijke uitleg bij het opstarten en een goed resultaat wat betreft smaak van de koffie. Voor de prijs kregen we een fantastisch apparaat.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Heldere uitleg van product
  • heerlijke koffie

rik 16-11-2016

Zeer goed aan te passen aan persoonlijke smaak

zowel maalgraad, hoeveelheid koffie en temperatuur zijn aan de persoonlijke wensen makkelijk aan te passen. Waterreservoir is makkelijk uitneembaar. Verklikkerlichtje om water bij te vullen. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • naar persoonlijke wensen regelbaar

pjfoostdijk 01-10-2016

goed apparaat

Goed apparaat. Goede koffie. Snel. Ik heb hem nu een aantal maanden, doet het goed, moet hem nog een keer schoonmaken, maar ben erg tevreden.

Pluspunten

• goede koffie
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Corina 01-09-2016

heerlijke koffie

Mooi strak koffieapparaat, een blikvanger in de keuken. Duidelijk instructieboekje. Apparaat maakt heerlijke koffie, ook het stoompijpje voor de cappuccino werkt perfect. Kortom heel blij met dit apparaat.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • heerlijke koffie
  • duidelijke instructies
  • stoompijpje oke

UB 03-08-2016

uitstekend en betaaldbaar apparaat

Dit is al mijn tweede DeLonghi koffiemachine. De eerste is na 12 jaar intensieve gebruik kapotgegaan.
Ik vind dit uitstekend apparaat. Bid veel mogelijkheden tegen goede prijs. Je kunt kiezen of je gemalen koffie of koffiebonen wil gebruiken. Je kunt verschillende soorten koffie maken, ook verschillende sterkte. Er zijn nog veel meer mogelijkheden, maar om lang verhaal kort te houden: echte aanrader!