De'Longhi Magnifica S - Reviews

Type
espresso machine

Corina 01-09-2016 Product paar dagen in bezit

heerlijke koffie

Mooi strak koffieapparaat, een blikvanger in de keuken. Duidelijk instructieboekje. Apparaat maakt heerlijke koffie, ook het stoompijpje voor de cappuccino werkt perfect. Kortom heel blij met dit apparaat.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • heerlijke koffie
  • duidelijke instructies
  • stoompijpje oke

Carola 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super volautomatische koffieapparaat

9,6
Mooi zwart volautomatische koffieapparaat, koffie met mooie cremelaag en goed van temperatuur! Kan er heerlijke cappuccino's meemaken! Heel makkelijk in gebruik, en in onderhoud!

Carola 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super volautomatische koffieapparaat

Mooie zwarte volautomatische koffieapparaat, makkelijk in gebruik! Lekkere koffie en goed van temperatuur!

sufos 06-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Slappe hap

6,2
Heb dit apparaat al meer dan een jaar in bezit maar het wordt toch tijd voor een review. Mijn enige en grootste ergernis is het zetten van 2 kopjes tegelijk. Dit werkt in tegenstelling tot 1 kopje voor geen meter. Op het moment dat je 2 kopjes zet wordt het een slappe hap, niet te drinken. Ook al staat de instelling op zo sterk mogelijk het maakt allemaal niet uit het blijft slap. Bij 1 kopje werkt het allemaal prima zoals bedoeld. Verder weinig klagen over het apparaat. Werkt verder goed en maakt makkelijk schoon.

Eroughskirt 02-07-2016 Product paar dagen in bezit

BLIJ! Eindelijk lekkere koffie thuis!

Na jarenlang met pads gerommeld te hebben, zetten we nu zelf -geheel naar ónze smaak- onze eigen koffie! Dit is eigenlijk een must voor elke koffieliefhebber. Dat de bonen per kop gemalen worden en niet uit een pad of cupje komen vind ik de koffie echt ten goede komen.
De machine is erg makkelijk te bedienen en is een sieraad in mijn nieuwe keuken! Ik ben blij!

Maurits 29-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top apparaat!

Lekkere koffie en apparaat is makkelijk te bedienen. De koffieautomaat is niet super groot, en past dus ook in een kleine keuken.

Jan van de Nes 05-06-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte espressomachine

De DeLonghi Magnifica S is een zeer stijlvol uitgevoerde koffiemachine met een uitgebreide maar toch eenvoudige bedieningsmogelijkheid. Behalve de keuze voor de hoeveelheden te tappen koffie is het ook mogelijk de smaak in te stellen, de temperatuur en de mate van eco-vriendeljkheid. Met name de instelbare automatische uitschakeling is heel prettig. Het spaart elektra en houdt de machine voldoende tijd beschikbaar.

cschuurman 03-06-2016 Product paar dagen in bezit

DeLonghi Magnifica S Ecam 22.110.B

9,4
Onlangs dit product aangeschaft als verjaardags cadeau. We hebben hem nu een paar dagen intensief gebruikt en we zijn er heel erg tevreden over. product is makkelijk in gebruik en staat erg mooi in de keuken. Zeker een aanrader!

gna00t 08-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Niet kapot te krijgen

Dit apparaat gekocht voor op kantoor, ons beseffende dat we geen recht op consumentengarantie zouden hebben voor ons intensieve gebruik (+/- 30 koppen per dag). Als het apparaat 3 maanden mee zou gaan zouden we er al vrede mee hebben. Inmiddels 2 jaar verder en nog steeds geen enkel teken van slijtage. Ook zeer onderhoudsarm. Enige minpunt is dat er af en toe slappe koffie uitkomt, vooral bij het zetten van 2 bekers tegelijk.

Tom 18-03-2016 Product paar dagen in bezit

Slechte Service De'Longhi

Ik heb het apparaat nu sinds December - prima koffie, maar wel wat veel werk om alles schoon te houden, bij te vullen etc.

Wat me zeer tegen valt is de service van De'Longhi.
Bij aanschaf zat een actie voor 2 gratis kopjes en een gratis bus Illy koffiebonen.

Voor de actie moest je je online aanmelden en een streepjes code opsturen. Zo gezegd zo gedaan, maar er kwamen maar geen koffie bonen of kopjes. Volgense de klanten service van De'Longhi had ik me wel goed aangemeld, maar hebben ze nooit de streepjes code ontvangen. Verder konden en wilden ze me niet helpen en moest ik maar vooral mijn beklag op internet doen.

Bij deze!

Sanster 17-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Na drie jaar stuk

6,2
Fijn apparaat, met veel plezier gebruikt. Helaas na 3 jaar stuk. Doet nx meer. Kan gerepareerd worden bij delonghi voor ruim 160 euro (als ik verzendkosten meereken). Laat maar

john56133 30-01-2016 Product jaar of meer in bezit

5,4
Nu 2 jaar in bezit, op zich lekkere koffie, maar toch een paar kanttekeningen:

Lekbak is door talloze opstaande randen nauwelijks goed schoon te krijgen.
Bij gebruik van diverse merken bonen, machine telkens de maalgraad bijstellen, gevolg soms zeer slappe koffie, maalgraad fijner, dan slaat apparaat op tilt, opnieuw malen met grovere instelling, gevolg weer slappe koffie.
Apparaat maakt na 2 jaar heel veel lawaai (terugdraaien in het apparaat van de koffiemaler)
In het begin waren we heel enthousiast, dat is behoorlijk bijgesteld.

Jorrit 27-01-2016 Product maand in bezit

Wij maken er bijna exclusief cappuccino mee, maar dit gaat werkelijk waar perfect. Je moet even handig worden met het opschuimen (youtube filmpjes kijken!), maar zijn ze echt fantastisch. Helemaal voor de prijs. Verder bestellen we het waterfilter (1 keer per maand) en de ontkalkoplossing (afhankelijk hardheid water) online, dan valt dat mee. Erg fijne toevoeging is ook de mogelijkheid voor het gebruiken van gemalen koffie, vooral om even een decafé te maken voor laat op de avond.

JhnNgn 15-01-2016 Product kwartaal in bezit

Gemakkelijk te bedienen. Gelukkig afzonderlijke knoppen voor espresso (1 of 2 x) en grotere koffie (bijv. voor Capucino, 1 of 2 x). Gemakkelijk te reinigen. Geeft alleen niet door als de koffie (bijna) op is, dat hoor je te laat als je het niet tijdig hebt gecontroleerd. Maar verder: prima. Onze vorige machine was een dure Siemens en die was na 4 jaar total loss (reparatie was net zo duur als deze hele DeLonghi machine). En die was eigenlijk ingewikkelder in de bediening. Kortom, we zijn happy.

Gaal41 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

vorige koffiemachine ging kapot en we wilden eigenlijk hetzelfde merk terugkopen tot ik deze op internet tegenkwam. gisteren gekocht en wat een super fijne machine. makkelijk in gebruik maar ook de koffie is goed heet en de machine maakt weinig geluid bij het malen van de bonen. ik heb er een aparte melkopschuimer bij dus die vd machine gebruik ik niet. vind de prijs/kwaliteit verhouding erg goed. een echter aanrader om lekkere koffie te drinken.

Robbie2007 27-12-2015 Product paar dagen in bezit

Voor wie nog twijfelt: hak de knoop maar door. Dit is - in zijn prijsklasse - een geweldige machine! Aangemoedigd ook door de Consumentenbond die het product meerdere keren uitstekend beoordeelde, ben ik sinds een week eigenaar van deze volautomaat.

Ik zet de pluspunten op een rijtje.

Om te beginnen is het apparaat behoorlijk stil. Dat is best prettig, want koffiemachines kunnen flink wat decibellen produceren.
Dit type gaat ook zuinig om met energie en heeft - voor wie dat nog niet genoeg is - bovendien een ecostand. Ingeschakeld is een iets langere opwarmtijd nodig, maar in de praktijk valt die extra tijd reuze mee.
Dan is deze DeLonghi uiterst compact en hij neemt zodoende weinig ruimte in op het aanrechtblad. Het kleinere formaat gaat overigens niet ten koste van de inhoud van het bonen- en het waterreservoir. Die zijn royaal bemeten!
De machine laat zich direct al bij het eerste gebruik intuïtief bedienen. Geen overbodige toeters en bellen, een kind kan de was doen.
Voor wie een uitstapje maakt naar de gebruiksaanwijzing: die is helder geschreven, laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Het oog wil ook wat en deze koffiemachine oogt fraai. Ik had mijn zinnen gezet op de zilverkleurige variant, maar daar zat een levertijd op en die scheelde in prijs best veel met zijn zwartkleurige broer. Daarom de zwarte uitvoering gekocht en ik heb daar uiteindelijk geen spijt van.
Het apparaat maakt een stoere indruk en alles voelt solide aan.
De verschillende onderdelen laten zich makkelijk verwijderen en dat is belangrijk, omdat een dergelijke machine betrekkelijk veel onderhoud nodig heeft.Ik heb direct maar de nodige onderhoudsproducten in huis gehaald, zoals anti-kalk en reinigingstabletten. DeLonghi adviseert een waterfilter te plaatsen, standaard in de doos meegeleverd. Realiseer je wel dat een dergelijk filter rond de twaalf euro kost en na twee maanden is uitgewerkt. Het filter zou de smaak van de koffie ten goede komen. Ontkalken moet je zo wie zo volgens het voorgeschreven schema blijven doen. Ik weet nog niet of ik het filter blijf gebruiken.

Dan de koffie. Die smaakt voortreffelijk. De espresso met het juiste crèmelaagje, de koffie goed op temperatuur. Ik hoefde zelf niet veel aan de fabrieksinstellingen te wijzigen, maar die zijn eenvoudig aan te passen. Het opschuimen van melk voor een cappuccino is simpel.

Kortom, ik ben blij met de aankoop en hoop nog lang plezier te hebben van deze machine.

arenlou 12-12-2015 Product paar weken in bezit

Mooi meteriaal. Wel veel plastic maar het geheel voelt stevig aan. Mooi glanzend afgewerkt. Knoppen en los te halen delen voelen degelijk aan. Zeker geen goedkope indruk. Na het uitpakken is het wel verstandig even de handleiding te lezen. Programmeren van instellingen moet als de aan/uit schakelaar achterop aan staat maar de aan/uitknop op de voorkant uit. Moet je even weten. Verder is het een eerste keer het systeem doorspoelen waardoor alle leidingen vol water zitten. Zachtheidsfilter plaatsen (eerst vollaten lopen met water) Makkelijk. Dan 4x een test bakkie zetten door simpelweg de knop in te drukken. Dan....klaar voor gebruik.
Let wel op dat bij het aan en uitzetten de machine zelf doorspoelt. Opvang bak vangt het wel goed op, of je zet een kopje eronder. Machine geeft zelf aan wanneer de gebruikte koffiedrab (tot mooie puck samengeperst en in opvangbak gedumpt) weggegooid moet worden omdat de bak vol zit. Legen gaat gemakkelijk. Hele voorkant trek je er makkelijk uit. Zit wederom degelijk inelkaar. Even onder de kraan de bak schoonspoelen en ....klaar. Nog geen een keer het mechanism hoeven schoon te maken. Hoeft maar 1x per maand zo schijnt. Ook dit gedeelte (zit achter het waterreservoir) gaat degelijk eruit en erin. Geen gepiel, geweldig..!
OK: nu de koffie. 1 of 2 espresso, 1 of 2 lungo (gewone kop koffie, geen mok). Opschuimen met tuutje, werkt prima. Voldoende stoom en lekker snel. Wel goed schoonmaken dat tuutje. Gaat gemakkelijk los. Doekje en klaar...!
SMAAK: ik houd van lekker pittige koffie. Mijn standaard ligt best hoog qua smaaktevredenheid.
Ik heb de fabrieksinstelling nauwelijks hoeven aan te passen. Grote knop op voorkant iets voor 12 uur gezet, kleine maalkeuze op 4. Na flinke maalgeluiden en een duidelijk werkend mechanisme (koffiemalen maakt uiteraard geluid, maar de koffie moet geperst worden wat wordt aangestuurd door inwendig systeem. Na het koffiezetten onder hoge druk wordt de koffiedrab in puck vorm in de afvalcontainer geleegd....: dit maakt best flink geluid) en dan.................
is je kopje HEERLIJKE koffie klaar.
Smaak: tja, ik vond het g-e-w-e-l-d-I-g...
maar smaak verschilt.
In Italie aan de espressobar krijg je dezelfde smaak, echt waar.
Koffiebonen is gewoon lekker proberen.
Ik heb nu de Lidl espressobonen. Vind die al prima. Hema espressobonen schijnen ook heerlijk te zijn.
Uiteraard ga ik ook even naar de echte koffiewinkel voor aantal kwaliteitsbonen. Maakt de smaaksensatie helemaal complete.

Goede machine, ziet er gaaf uit, let wel even op de maten hij is best diep, maar op een aanrechtblad past het prima.
Oh ja: zit een zachtheidsfilter in. Deze moet elke twee maanden vervangen worden. Kost 11 a 12 euro per stuk...dat je het even weet.

Ruud R 19-11-2015 Product paar dagen in bezit

Perfecte machine om heerlijke koffie te zetten. Eenvoudig in gebruik en in onderhoud. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Machine net een paar dagen in bezit, dus over de duurzaamheid kan ik nog niets zinnigs zeggen.

santana1950 19-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben deze koffiezetter 2 jaar in gebruik en hij bevalt prima ,is gemakkelijk in onderhoud en geeft een prima bakkie koffie zowel gewone als espresso koffie .
al met al een echte aanrader wij willen geen andere dan alleen DeLongi
Ans en Tom .

Tgi 04-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Nog een keer een review van de Delonghi Magnifica S !! (2e)
We hebben het apparaat 3,5 jaar.
Koffie maken met uitstekende smaak.
Schoonmaken is een must: elke maand.
Ik gebruik HG schoonmaakspul. werkt goed en niet zo duur als Delonghi materiaal.
afgelopen weken problemen gehad met de uitstroom van water. Het liep meteen in het uitloopbakje.Oorzaak het drukventiel werkte niet goed.Water stroomde in het bakje, ook bij doorspoele. Er werd wel gemalen, maar er kwam geen koffie door het uitloopje.
Via internet een video gevonden : www.youtube.com/watch?v=eiMTBEsk9ew
Hier wordt beschreven hoe je het drukventiel kan vervangen.
Drukventiel via interne besteld :54€
Mbv video het drukventiel er in gezet. Het apparaat werkt weer zoals het hoort.Video is wel in het frans, maar is redelijk goed te volgen.
LET OP : drukventiel werd geleverd zonder rubberen afdichtringetjes! Deze heb ik van de oude afgehaald en op de nieuwe gezet.
Lekkage is nu voorbij.
Cappucino, etc is weer mogelijk.
Het is geen 100% klasse apparaat, maar de kofiie is lekker.