Krups EA8150 - Reviews

espresso, koffie, ristretto

Petra 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Heel tevreden

Lekkere koffie.
Even goed lezen hoe de machine werkt er zijn zoveel mogelijkheden om de koffie naar jouw smaak te krijgen. Qua prijskwaliteitsverhouding vind ik het de moeite waard.
Vormgeving vind ik mooi. Niet te groot zodat deze bij iedereen in huis wel kan staan. Bovenop het apparaat ruimte om kopjes te plaatsen (hieronder zit een bakje om de tabletjes in te doen maar wanneer het deksel erop zit is er dus ruimte voor je kopjes erg handig scheelt weer ruimte).
Andere apparaten die hetzelfde kunnen waren bijv veel groter maar vooral ook veel duurder.
Levensduur onbekend, heb m net. In de winkel gaf men aan 3 tot 6 jaar. Heb wel alles erbij gekocht om m goed te onderhouden. Waterfilter, ontkalkingsazijn, tabletjes etc etc.

thies 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

KRUPS heel fijn en makelij te bedinen

KRUPS heel fijn en makelij te bedienen Pas gekocht en nu al dik tevreden.mooi en past pressies in mijn keuken.

Nvdhe 12-06-2016 Product paar weken in bezit

Krups EA8150 koffieapparaat

Krups EA8150 neemt niet veel ruimte in, vergeleken met onze vorige koffiezetter. Water is veel warmer te verwarmen en koffie heeft een betere koffiesmaak. Makkelijk te bedienen. melk kan je aan de voorkant opschuimen. Koffie doe je er boven in. Het waterreservaat zit achter. Ik vond de handleiding die erbij zat te summier. Want ik na een paar keer koffiezetten meteen een melding te zien. In de handleiding niet terug te vinden. Maar gelukkig op internet heb ik een you tube filmpje gevonden hoe precies de werking is en ook wat je allemaal moet schoonmaken. Dat is wel bij dit apparaat. Na gebruik maak ik meteen alles schoon wat mogelijk is anders krijg je om de haverklap waarschuwingen in je scherm te zien van waterbakje wat vol is, koffiebakje wat vol is of zetgroep waar veel koffie op zit. Maar is allemaal snel schoon te maken. Prima apparaat die heerlijk koffie zet.

Josje de Klerk 06-06-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een geweldige aankoop!

Na jaren Nespresso-koffie te hebben gedronken, wilden we graag overstappen op koffie van versgemalen bonen. Mijn man en ik zijn echte espressoliefhebbers, onze kinderen lusten graag cappuccino. Na enig speuren viel onze keuze op de Krupps EA8150. Onze kriteria waren: de koffie moet goed heet zijn, het apparaat moet makkelijk te bedienen en makkelijk schoon te houden zijn en er moet goed gevarieerd kunnen worden in smaakintensiteit en sterkte.
We hebben dit apparaat sinds een paar dagen in gebruik en zijn heel enthousiast. De koffie is goed heet, we gebruiken de espressobonen van de Hema (mix Arabica en klein percentage Robusta), die wij erg lekker vinden. Door middel van een pijltjestoets op het display is heel eenvoudig de sterkte en het aantal milliliters aan te geven. Zodoende kom je tot je ideale mix. Door bovenin de maalstand in te stellen, kun je voor een fijnere maling kiezen (sterkere koffie) of een grovere maling (minder sterk). Alles bij elkaar een heel compleet apparaat, dat weinig ruimte in beslag neemt, makkelijk te bedienen is, en makkelijk te vullen en schoon te houden is. Enig oefenen is nog wel vereist met het opstomen van de melk. Tussen het uiteinde van het stoompijpje en het lekbakje zit weinig ruimte. Hierdoor is het een beetje pielen om je melkkannetje of kopje ertussen te krijgen. Het pijpje moet diep genoeg in de melk kunnen, anders schuimt die niet goed op en spettert het nogal. Het lekbakje weghalen voordat je begint met opschuimen helpt wel. Alles bij elkaar zou ik dit apparaat absoluut aanbevelen. Geweldig apparaat, barista-kwaliteit en voor een scherpe prijs. De uitgave meer dan waard!

Josje de Klerk

peter rinket 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

Aanschaf Krups EA8150

Heb de machine sinds kort maar nu al blij er mee, makkelijk en lekkere koffie en gebruiks vriendelijk.

Mijn Mening 27-04-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke versgemalen koffie in een handomdraai

Ik ben nu sinds ruim een week in het bezit van deze Krups koffiemachine en zo blij dat ik nu, wanneer ik wil, een heerlijk kopje kan zetten in een handomdraai; koffie, espresso, cappuccino, latte, macchiato etc. wat een verademing.
Wat ik erg fijn vindt aan dit apparaat dat ik mijn moeder die van slappe koffie houd binnen een paar drukknoppen een volle kop Amerikaanse koffie kan geven en daarna met gemak de instelling kan veranderen om mezelf een lekkere sterke espresso te geven. Het wordt allemaal duidelijk aangegeven op het display.
Wat ik minder vind is dat ik in eerste instantie wat moeite heb gehad met het uitzoeken wat/ waar alle functies en mogelijkheden zaten op het apparaat met name met betrekking tot schoonspoelen. Er zijn verschillende reinigingsfuncties en schoonspoelfuncties. Hoewel ik het fijn vind dat er zoveel zijn ben ik deze hoeveelheid niet gewend bij mijn oude koffiezet apparaat van Senseo, en de gebruiksaanwijzing vind ik hierin niet heel duidelijk. Daarnaast wil het met de melk-opschuimer nog niet goed lukken, de melk krijg ik nog niet zo goed opgeschuimd. Ik neem aan dat ik dit na wat vaker proberen beter onder de knie zal krijgen. Mijn doel is een heerlijke cappuccino met een perfecte schuimlaag :). Ik zal hier later op terug komen.

Yvonne 25-04-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijke espressomachine

Ik heb de Krups espressomachine nu een week in gebruik en ben er erg positief over. Ik heb altijd op verschillende manieren koffie gezet met een Senseo, filterapparaat en een ouderwetse percolator. De smaak van de koffie uit dit apparaat overtreft ze allemaal.

Mijn keuken is vrij klein en ik was bang dat het apparaat te groot en te opzichtig zou zijn, zoals de meeste espressomachines. Niets is minder waar, het is een compact apparaat wat ook nog eens mooi vormgegeven is. Een groot pluspunt hieraan vind ik het grote, platte waterreservoir aan de achterkant. Deze kan ik zo omhoog tillen zonder dat ik met het volledige apparaat moet gaan schuiven of van bovenaf bijvullen doordat er een deksel opzit wat je zo opzij schuift.

Ik vind de bediening van het apparaat erg makkelijk. De duidelijke gebruikershandleiding is meegeleverd op een usb-stick, wat ik zelf wel handig vind.
Nog een groot pluspunt vind ik dat ik zelf de maling van de bonen kan instellen evenals de sterkte van de koffie en de hoeveelheid. Ook de temperatuur van de koffie is in te stellen. Dit gaat erg eenvoudig via het display op het apparaat. Wanneer je een bepaalde soort koffie vaak zet, kan je deze als favoriet instellen zodat je niet elke keer me de instellingen hoeft te spelen.

Het apparaat warmt snel op; een paar minuten nadat ik hem aangezet heb heb ik een lekker vers kopje koffie.
Ondanks dat ik geen groot fan ben van cappucino heb ik toch geprobeerd om de melk op te schuimen met het stoompijpje. Dit resulteerde de eerste keren in een enorme smeerboel ondanks dat ik het instructiefilmpje hierover had bekeken. Oefening baart echter kunst, na een aantal keren gaat het al een stuk beter.

Het apparaat is makkelijk schoon te maken en geeft ook aan wanneer de opvangbak van de koffie te vol is, of het lekbakje. Dit doet hij echter wel vrij snel, meestal is de opvangbak dan nog lang niet vol. Dit is dan ook nauwelijks een minpunt te noemen.

Wat wel een minpunt kan zijn, is het geluid wat het apparaat maakt. Het is geen heel erg stille machine, maar het geluid dat hij maakt is niet van lange duur en ik ervaar het persoonlijk niet als erg storend.

De duurzaamheid van het apparaat is na een week nog moeilijk te beoordelen. Het ziet er wel robuust uit en voelt ook zo.

Al met al ben ik erg tevreden met dit Krups apparaat, het heeft mijn verwachtingen overtroffen.

wesleyr94 24-04-2016 Product paar dagen in bezit

Vers gemalen koffiezet apparaat, wat wil je nog meer

De Krups koffiezetapparaat is een verademing in mijn kamer. Alleen de vers gemalen bonen zorgen al voor een sensatie in mijn smaakpupillen. Regelmatig komen mijn huisgenoten (8 personen) langs om een kopje koffie te stelen en het apparaat te bewonderen. Met de melk opschuimer maken we naast koffie regelmatig cappuccino´s en latte macchiato´s.

Door de volautomatische en zelf afstelbare functie is het gemakkelijk te bepalen hoe sterk je de koffie wilt. Na een zelf te bepalen tijd gaat de Krups machine meteen op standby wat energie bespaart.

Mijn vorige koffiezetapparaat werkte met pads. De sterkte was hier niet op af te stellen en de koffie werd hier erg waterig van. Met de Krupsmachine proef je alleen de vers gemalen bonen. Daarnaast doe je ook veel langer met bonen koffie. Het makkelijkste is dat de Krupsmachine zichzelf reinigt wat weer tijd bespaart.

Anton3111 09-04-2016 Product paar dagen in bezit

Erg lekkere koffie

Met dit apparaat duurt het ongeveer 3-4 minuten totdat je een kop koffie kan drinken. En dan is hij opgewarmd en schoongespoeld. Ik vind dat erg snel.

Het is met deze machine heel makkelijk om je favoriete sterkte en 1 of 2 kopjes te bepalen. Deze kan je dan opslaan op 2 favorieten, A & B.

Ik heb bijv. een voorkeur voor 1 kopje koffie van 2 x 70ml met 2/3 sterkte. Het wordt dan 1 kopje koffie van effectief 120 ml, maar met een instelling van 2 kopjes. Duurt wel iets langer, maar resultaat is meer koffie en met de juiste sterkte.
Heel flexibel dus om je favoriete instelling te bepalen, kan zelfs tot 180 ml per kop, maar of koffie dan nog naar koffie smaakt??? Zelfs met sterkte 3/3 niet meer, denk ik, maar dat is persoonlijk.

Kleinere hoeveelheden water met 3/3 sterkte geeft een pittige bak waar je van gaat stuiteren, na twee bakjes. Dus dat zit wel goed.

Het stoompijpje is erg makkelijk schoon te maken, met een pinnetje dat daar aan vast zit. Ook weer makkelijk om terug te plaatsen.

Espresso maakt een mooie dikke cremelaag.

Cappuccino was lekker, maar vraagt nog oefening. Heb er wel vertrouwen in dat dat lukt met volle melk.

Koffieprut komt mooi in samengeperste droge schijfjes in de afvalbak terecht. Ding geeft wel snel aan dat het geleegd moet worden. Liever dat, dan dat het een zooitje wordt met schimmel. Is het lekbakje vol, dan kan je geen koffie zetten.

Conclusie: Schoonhouden is erg makkelijk en de koffie is perfect. Verder zeer compact apparaat, past in elk hoekje van je keuken.

Wat ik erg fijn vind is de klep op de waterbak. Die is zo ontworpen dat je het apparaat gewoon kan laten staan in een krappe ruimte, de klep open kan doen en er water in kan gieten. Anderzijds is de waterbak ook zijdelings weg te nemen, niet volledig horizontaal dus...ligt aan je keuken bijv. of dat makkelijk is. Bij mij staat hij onder een geiser.

Alles lijkt te kloppen aan dit apparaat.

Ik moet nog een keer schoonmaak- en antikalk tabletten aanschaffen. Er zijn twee tabletten meegeleverd om het melkpijpje te reinigen. Machine lijkt dit ook bij te houden, vanwege frequentie van gebruik melkpijpje.

Ik ben niet zo'n cappuccino drinker, maar 1x per maand reinigen lijkt me voldoende.

F 10-03-2016 Product paar dagen in bezit

Krups EA8150

6,8
Ik heb voor dit product gekozen omdat ik wel van een lekker kopje koffie hou. Bij de eerste ingebruikname zat het stoompijpje er niet goed op. Deze lekte. Na gebruik zat deze ook gelijk weer verstopt. Ook het waterreservoir zat vast door de barcode achterop koffieapparaat. Maakt ook best veel herrie. Ook is die niet makkelijk schoon te houden bij afvalbakje. Ik heb een DeLonghi gehad, gebruiksgemak was hier beter en er zat een tapje op voor warm water en die mis ik hier.

Jessie 08-03-2016 Product paar dagen in bezit

Ik als student zijnde ben een echte koffiedrinker. Werk in de bouw en drink 5- 7 bakjes op een dag. Door de loop van de jaren heb ik vele koffie gedronken en begon met suiker en melk erin. Later dronk ik alleen nog maar zwart omdat ik suiker wou minderen en alleen melk is niet lekker. Het lekkerste vind ik toch een cappuccino maar dit kan heel vaak niet bij andere koffie automaten. Het is onhandig dat er bij dit product geen handleiding bij zit. Alleen een gebruiksaanwijzing maar, je kunt wel via een QR-Code naar een filmpje die zegt hoe je het apparaat moet bedienen maar dit is omslachtig. En zeker als je niet in bezit bent van een smartphone. Ook is er een USB stick bijgeleverd hier staan ook de instructie filmpjes op. Het apparaat maakt wel een hoop herrie door het malen. Het uiterlijk van dit apparaat is erg mooi. Omdat het apparaat zo compact is het ideaal om overal neer te zetten. Het waterreservoir is makkelijk te vullen en de koffiebonen zijn makkelijk in te stellen of je het grof of fijn gemalen wil hebben. Het apparaat moet je wel eerst goed instellen kwa hoeveelheid water. Het opwarmen van de melk is ook makkelijk je hoeft niet via een slang melkpak aan te sluiten. Je kunt gewoon melk in je beker schenken en daarna door een pijpje van het apparaat de melk laten opschuimen. Het nadeel hiervan is dat je moet opletten dat je niet te veel en te weinig melk in de beker doet. Voor de rest is het apparaat als je de handleiding leest goed te gebruiken. Hij geeft goede koffie! Want je kunt alles zelf instellen zoals jij wil.

pgh 07-03-2016 Product paar dagen in bezit

KRUPS EA 8150
Sinds eind februari 2016 gebruiken wij dit koffie/espresso apparaat. Nu na een kleine week het apparaat uitgeprobeerd te hebben, moet ik zeggen dat hij heerlijke warme koffie geeft. Je moet even uitvogelen wat de juiste sterkte en maling is en hoeveel ml je per kopje wilt. Tot nu toe hebben we alleen nog de koffie uitgeprobeerd en ik moet zeggen er zijn nog andere mogelijkheden zoals de espresso en cappuccino. Het reinigingsprogramma en ontkalkingsprogramma heb ik nog niet uitgevoerd, daarvoor heb ik het apparaat te kort. Mijn man en ik gebruiken regelmatig de A en B recepten die we in de favoriet hebben gezet. Dan ben je met 1 druk op de knop klaar. Het apparaat geeft inderdaad veel geluid met de maling en koffie maken, maar erg storend is het niet. Vergeleken met de Senseo en het normale koffiefilterapparaat is de koffiesmaak een stuk lekkerder. De koffie is voorzien van een prima schuimlaag en de geur is van echte koffie (hangt natuurlijk van de bonen af). In reclames zegt men wel eens: de aroma komt je tegemoet, maar in dit geval klopt deze slogan helemaal. Ik vind het apparaat redelijk gebruiksvriendelijk; je moet wel even de tijd nemen om alles te ontdekken. Met de functietoetsen gaat het vast lukken. Het apparaat ziet er prima uit, mooi zwart en compact. Alleen het stoompijpje zit wel laag; bij de eerste reinigingsbeurt zat het pijpje in de weg, daar moet ik nog iets op uitvinden. En ik vind dat het koffiedikbakje/ koffielade en het drupbakje vaak geleegd moet worden; daar moet aandacht aan besteed worden. Maar verder is de KRUPS EAB8150 tot nog toe een prima apparaat voor een goede prijs.
pgh 07-03-2016

Meij 06-03-2016 Product paar dagen in bezit

Na jaren met veel plezier en goede koffie gezet te hebben met een Nespresso was ik toe aan iets anders. Krups EA8150 nu 1 week in gebruik en deze bevalt goed.

Het apparaat is makkelijk in gebruik middels een duidelijke display. Is een een mooi compacte koffiezetter.
Genoeg keuze: in sterkte, grote van de koffie (20 ml tot 180 ml) en 1 of 2 kopjes koffie.
Je kan je favoriete kopje koffie opslaan, zo zet je snel een lekkere kop koffie.
Door de vers gemalen bonen is de koffie echt heerlijk. 50 ml is heerlijk maar ook een grote kop. Het is maar waar je zin in hebt en wat je voorkeur heeft.

Het malen van de bonen geeft wel wat herrie, maar is niet storend.

Minpunt: het stoompijpje zit te laag en is klein. Het is mij tot nu toe niet gelukt om een goede cappuccino te maken. Het aanrecht heeft al menigmaal onder de melk gezeten.

Al met al een fijn koffiezetapparaat.

RZ86 05-03-2016 Product paar dagen in bezit

Wij hebben de Krups machine nu een week in ons bezit en zijn zeer tevreden over het gemak van het apparaat en de smaak van de koffie. Niet helemaal eerlijk om het te vergelijken met de Senseo koffiepads, maar wij willen niet anders meer.

Het apparaat zit er strak vormgegeven uit, neemt weinig ruimte in beslag, is met gemak te bedienen en je kunt zelf de sterkte + hoeveelheid koffie aanpassen. Nu alleen nog uitvinden om een lekkere cappuccino te zetten, want dat is ons nog niet gelukt.

Wij vinden zelf het lawaai niet storend. Wel herkennen wij dat het afvalbakje al snel geleegd moet worden, terwijl het bakje niet vol zit.

VA 21-02-2016 Product maand in bezit

Na 2 maanden gebruik zeer tevreden over dit apparaat. Het is een zeer compacte bonenmachine die niet veel ruimte inneemt in de keuken. Prettig is het vrij grote waterreservoir en dat alle kopjes eronder passen. De kwaliteit van de koffie is erg goed, maar wel afhankelijk van de bonen. De espressobonen van AH vinden wij minder lekker, de Lidl en Hema komen er het beste uit. Ja, hij maakt wat geluid bij het malen maar dat is zeker niet storend.

Als verbeterpunt vind ik dat het apparaat snel aangeeft dat het afvalbakje geleegd moet worden terwijl het nog lang niet vol zit.

Revieuwer 03-01-2016 Product paar weken in bezit

Sinds een paar week, heb ik de koffie/espressomachine krups ea8150 in mijn bezit. In het begin, vond ik het gebruik van het apparaat erg omslachtig. Je moet veel oefenen voor het perfecte bakkie koffie te zetten en om een mooie laag melkschuim te produceren. Wanneer je dit eenmaal onder de knie hebt, gaat het gebruik van het apparaat je veel beter en gemakkelijker af. Het nadeel blijft, dat wanneer het apparaat de bonen gaat vermalen, het erg veel lawaai maakt, vooral als je een 'gewone'bak koffie bent gewend, vanuit de Senseo of een filterkoffie apparaat. Wel is het apparaat makkelijk schoon te houden.

K.B 03-01-2016 Product paar weken in bezit

7,4
Wij zijn zeer tevreden over de Krups machine. Wij gebruiken hem zeker elke dag wel een paar keer voor een heerlijk bakkie koffie. Wij hebben een aantal bonen geprobeerd en bij ons komen de Hema bonen koffie het lekkerste uit de test. Wij vinden het wel een nadeel dat de bakjes die je moet legen van de restjes van de bonen snel geleegd moet worden, en dat ie ook in het lekbakje veel water loslaat. waardoor je hier dus ook vaak die moet leggen. verder is het een prima apparaat om heerlijke koffie mee te drinken.

Hicham 02-01-2016 Product paar weken in bezit

Na twee weken ben ik toch wel van mening veranderd het is een fantastisch apparaat. De verschillende soorten koffie zijn heerlijk en als je het onder knie hebt is het allemaal in een handomdraai te doen. Kortom een geweldig apparaat.

WJG 29-12-2015 Product paar weken in bezit

Sinds een aantal weken ben ik gebruiker van de Krups Ea8150. Daarvoor had ik een Senseo en een normale filterkoffieapparaat. Met 1 druk op de knop zet ik meteen mijn gewenste koffie, mis deze eenmaal goed is ingesteld. Wil ik een sterker of slapper bakkie kan ik deze handmatig aanpassen. Ik ben een echte koffiedrinker en de koffie is heerlijk. Ik heb ook een paar verbeterpunten, het apparaat maakt veel lawaai meer dan ik gewend ben. Het apparaat moet vaak geleegd worden met koffieafval en ook het water in het opvangbakje moet erg vaak leeg worden gemaakt. Ik ben wel een echte koffie zwart drinker dus van de extra optie mbt melk heb ik geen gebruik gemaakt.

K.B 22-12-2015 Product paar dagen in bezit

7,6
Wij drinken bij ons thuis best wel wat koffie, wij houden ook van een goeie en sterke koffie. Doordat je de machine op verschillende mogelijkheden kan instellen met sterktes, zit er altijd voor iedereen een perfecte koffie bij. De machine is hierbij ook eenvoudig in te stellen. De machine maakt wel vrij veel geluid bij het klaar maken van het kopje koffie, dit had wel minder gemogen. Wij hadden hiervoor gewoon de pads koffie, maar deze maakt je bakje koffie toch wel een stuk lekkerder. Als je een echte koffie drinker bent, dan is dit apparaat zeker een aanrader!