De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 61 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups EA8150 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

w**d@g**l.com 13-03-2022

Redelijke machine

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

De koffie uit dit apparaat is zonder meer prima! Ik gebruik hem alleen voor de strafste espresso.
Alleen het gebruik c.q onderhoud is wat minder.
Hat apparaat geeft veel te vroeg aan dat de "afvalbak" van de gebruikte koffie vol zou zijn, terwijl deze nog maar voor de helft vol is.
Het bonen-reservoir mocht wel wat meer aflopen. Aan de ene kant blijven de bonen hangen, terwijl er boven de molen niets meer zit.
Bij mijn vorige espressomachine (DeLonghi Magnifica, tien jaar oud) kon de hele zetgroep er uit worden genomen om schoon te maken. Bij dit apparaat moet er steeds een duur pilletje in gedaan worden om te reinigen. Dat heet dan "zelfreinigend". Jaja.
Al met al heb ik toch wel wat spijt, dat ik niet opnieuw een DeLonghi Magnifica heb gekocht

Pluspunten

• Lekker koffie

Minpunten

• De "afvalbak" wordt te vroeg als "vol" aangegeven
  • De bodem van het bonenreservoir is te vlak
  • "Zelfreinigend" is hij zonder meer niet!

j**8@g**l.com 19-01-2022

Kruis EA8150

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Mooie , handige machine, gemakkelijk te bedienen allen de binnensleepte is iets wat rumoerig. Verder erg tevreden over.

Pluspunten

• Mooi van vorm
  • Handig te bedienen

Minpunten

• Lawaaierig tijdens het malen

j**8@g**l.com 01-10-2021

Fantastische machine voor een betaalbare prijs

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Wij zochten een eenvoudig te bedienen machine voor een redelijke prijs en na lang zoeken viel onze keuze op deze machine. Hij voldoet volledig aan onze behoeften en tot dusver zijn wij zeer tevreden over deze machine die ons voorziet van een lekker bakkie. Gewoon super.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Een sieraad in je keuken
  • Maakt heerlijke koffie
  • Vergt weinig of geen onderhoud

JaapG 24-09-2021

Krups bevalt heel goed!

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Dit apparaat aangeschaft als vervanging van een Nespresso, vooral vanwege het vele thuiswerken de laatste jaren. We hadden een leuke aanbieding via de Lidl shop en hebben de (donkerrode) versie besteld tegen een echt leuke prijs. En tot nu toe bevalt het apparaat prima.
Ja, hij maakt lawaai, maar is dat heel erg? De klap aan het eind is het wegwerpen van de koffieprut/pad in de afvalbak. Iemand hier heeft het over een rood schuifje... eh, dat zal dan gewijzigd zijn, zit er bij ons niet in. Apparaat geeft wel snel aan dat de afvalbak vol is, dus dat is altijd leuk als je haast hebt :-)
We hebben ook een lekkere koffie gevonden en direct voldoende besteld.
Kopjes worden netjes gelijk afgevuld (als je daar problemen mee hebt: laat het nakijken!, dat is gewoon garantie)
De koffie is prima, we houden van sterk, en dat lukt priima!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Hndig apparaat
  • Goed schoon te maken

Minpunten

• lawaai

Rudi 03-04-2020

Lekkend machien

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Na 1 jaar lekt de stoompijp en zijn de uitgeworpen padjes koffie kletsnat.
Het onderhoudsboekje is slecht leesbaar, onduidelijke symbolen.

Minpunten

• het hele machien

SBN 19-02-2019

Zeer tevreden! - Krups EA8150

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Op zoek naar onze eerste koffiemachine, hebben we veel vergelijkingen gemaakt tussen veel apparaten. Voor ons leek dit - ook prijstechnisch - de beste optie en dat heeft zich zeker bewezen! Het is een goed apparaat voor een betaalbare prijs is. Het maakt lekkere koffie met variatiemogelijkheden en is gemakkelijk in onderhoud. Melk opschuimen vergt enige vaardigheden, maar is leuk om te oefenen.

Pluspunten

• Kopjes blijven warm door stoom van onderen
  • Zeer gemakkelijk in onderhoud
  • Zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding
  • Strak design
  • Variatie mogelijk in sterkte en hoeveelheid

Minpunten

• Schuim maken vergt oefening

Willy 26-12-2018

expresso machine krups EA8150

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Leuk ding als je de handleiding gelezen krijgt, want is kleine tekst in zwart wit en de symbolen zijn slecht leesbaar

Minpunten

• !de koffielade,is geen wegwerp onderdeel,

Corinne 04-03-2018

Koffie prima - niet duurzaam

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

De koffie is prima. Het apparaat vinden wij alleen niet duurzaam. Er zit een rood schuifje in bij het afvalbakje en dat gaat er bijzonder lastig in en uit. Ons apparaat is nu voor de 2e keer in 2 jaar terug voor reparatie omdat het rode schuifje er niet in wil en er bij het koffiezetten steeds een klap te horen is.
Verder zijn wij tevreden over de koffie en het gebruiksgemak, maar het moeizame legen van het afvalbakje en de rode schuif verpest het plezier in het apparaat wel een beetje.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Het rode schuifje - maalwerk/afvalbakje
  • Duurzaamheid

Jorik 01-01-2018
  • Product gekregen

Prima machine, gebruiksvriendelijk, heeft wat minpuntjes.

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

De machine zet prima koffie en is gemakkelijk te bedienen. Wel zijn er naar mijn mening te weinig mogelijkheden om de smaak fijn af te stellen (3 standen op de machine en 3 standen in de maling). Als je 2 kopjes tegelijk zet, wordt de ene meer gevuld dan de ander (scheelt de helft ongeveer) niet echt geschikt om meerdere koppen tegelijk te zetten dus. De machine is niet erg snel en maakt best veel kabaal. Rond de €300,00 is deze machine aan te bevelen, maar voor een hoger bedrag kun je beter iets anders nemen.

Pluspunten

• Compact
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Afstelmogelijkheden
  • Verdeling over 2 kopjes
  • Snelheid / lawaai

Nick O 07-10-2017

Na enkelen maanden: Goede keuze

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

We hebben het product inmiddels enkele maanden in bezit. Dit apparaat is ter vervanging van een Philips Sarista gekomen en dan is dit een enorme verademing. Het malen van het apparaat maakt, in verhouding met de Sarista, weinig herrie. De espressomachine zet heerlijke koffie, natuurlijk wel afhankelijk van goede koffiebonen, en het is fijn dat er veel instellingen zijn om aan te passen (maling, temperatuur, hoeveelheid water, enz.). Het apparaat behoeft ook weinig onderhoud en spoelt zichzelf schoon. Het opvangbakje wordt wel snel als vol gesignaleerd, maar we vinden dit niet hinderlijk. Ook het opschuimen met het stoompijpje is goed te doen alleen dat vraagt wel wat oefening zoals bij alle stoompijpjes. Het reinigen is ook makkelijk en gaat met een speciaal tabletje dat op aangeven van de machine ingevoerd moet worden en dan reinigt de machine zichzelf. Verder hebben we nog geen defecten gehad gelukkig. Heel blij met de aankoop!

Pluspunten

• Veel instellingen zijn aan te passen
  • Compleet apparaat voor soorten koffie
  • Makkelijk te onderhouden
  • Maakt niet veel herrie

Minpunten

• Opvangbakje wordt te snel als vol aangegeven
  • Stoompijpje zit soms wat onhandig

Annemie 15-06-2017

Aanrader!

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Apparaat is niet al te groot, makkelijk in gebruik en zet heerlijk koffie. Van Nespresso overgestapt naar de koffiebonen en geen moment spijt gehad.

Koffie is goed heet, heeft een goed laagje creme. Cappuccino is ook goed te maken.

Pluspunten

• Temperatuur
  • Smaak
  • Gebruiksgemak
  • Formaat

Nick 12-06-2017

Lekkere koffie en veel instelbaar

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Voor dit apparaat hadden we een Philips Senseo Sarista. We hebben de Krups een paar dagen, maar wat een verbetering is dit zeg. Na het uitpakken en aanzetten volgt eerst een uitgebreide spoelbeurt en daarna kun je van alles in gaan stellen. Het is wel even uitproberen wat de beste instelling is voor de maalgraad, sterkte van de koffie, hoeveelheid water, enz. maar doordat je wat instellingen op kan slaan hoef je niet steeds alles te onthouden. Koffiezetten gaat snel en makkelijk en de smaak is heerlijk (dat hangt natuurlijk ook af van de bonen, maar we gebruiken dezelfde bonen als voorheen en de smaak is echt veel beter). De koffie is ook sneller gezet dan bij de Sarista en daarnaast is de Krups veeeeel stiller dan ons vorige product. Ook het feit dat het koffiebonen reservoir lekker groot is en het waterreservoir op een logische plek zit (voorzien van een handig handvat dat als het ware als deksel inklapt) is erg prettig. Het stoompijpje hebben we nog niet gebruikt, maar gevoelsmatig lijkt dat wat laag te zitten.

Pluspunten

• Weinig herrie
  • Groot koffiebonen reservoir
  • Handige plek waterreservoir met handig handvat

Minpunten

• Nog niet gevonden

Hans 10-02-2017

Gemakkelijke bediening, ziet er modern uit

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Het apparaat is makkelijk te bedienen, maakt zichzelf bijna helemaal schoon dus zelf heb je bijna niets meer schoon te maken

pell26 28-01-2017

hete koffie, compact en makkelijk

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Apparaat via 21% korting aangeschaft. Krijg daar bovenop nog eens 50 euro van krups terug, zit ik op 217 euro. Mooie prijs voor dit top apparaat. Koffie is zo heet , ik brande mn tong eraan.
Koffie is goed sterk maar ook nog slapper te maken.
Ik had eerste de saeco small van Philips maar deze Krups is zoveel beter en makkelijker. Het schoonmaken is ook veeeeel makkelijker. geen zetgroep die eruit moet en gesmeerd moet worden! Bee pil erin en druk op de knop.
Stoompijpje gebruik ik niet, zit op een rare plaats.
Kortom een top aankoop denk ik.

Pluspunten

• hete koffie
  • weinig onderhoud
  • prijs
  • modern apparaat/ vormgeving

Minpunten

• stoompijpje rare plaats.

Mous 15-01-2017

Heerl?ke espresso!

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Ik heb een Senseo, en Dolce Gusto en een gewoon koffiezetapparaat gehad. De Krups stijgt wat koffie genot en gemak boven de andere apparaten uit.

• Goed formaat
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Handleiding
  • Melkopschuimen geeft nogal wat gespetter

Bregt Coenen 11-01-2017

Geweldige prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Na lang zoeken en nadenken ben ik door de cashbackactie die momenteel loopt, overtuigd geworden deze machine te kopen. En ik heb er absoluut geen spijt van! Hiervoor had ik een klein model van Saeco ( HD8743/11 ). Maar deze nieuwe machine doet het allemaal veel beter!

De koffie is zeer warm ( ingesteld op de hoogste stand ), mede doordat de plaat waar de koffie op staat ook warm wordt. Naast de warmte kan je ook de fijnheid van de bonen, de sterkte van de koffie en de hoeveelheid in ML instellen. Hierdoor kan je zo bijstellen totdat je de perfecte koffie hebt. Deze instelling kan je dan bewaren onder je favorieten ( maximum 2 ). Dit instellen gaat via een duidelijke en makkelijk te bedienen interface met display.

De reservoirs zijn ook een stuk groter dan bij mijn vorige machine. Hierdoor moet ik veel minder vaak de bonen bijvullen en de overschot van de koffie ( de koekjes ) leegmaken. Ook het waterreservoir is bijna dubbel zo groot!

Het uiterlijk is speciaal maar wel mooi. Je ziet er wel redelijk snel stof op. Het plaatje waar je je tas op zet is redelijk gevoelig voor krassen, maar dit valt enkel op van kortbij in het licht.

Er zijn ook wel een aantal minpuntjes. De machine maakt erg veel lawaai en is een stuk trager in het bereiden. Dit tweede komt natuurlijk ook wel doordat de warmte ingesteld staat op de hoogste stand. Het lekbakje moet ook regelmatig geledigd worden, maar minder dan bij mijn vorige. Ten slotte kan je er ook niet gewoon een tas water mee zetten, voor bijvoorbeeld thee.

Maar al bij al zijn dit zeer kleine nadelen ten opzichte van de voordelen. Voor deze prijs is de machine echt een absolute aanrader!

Pluspunten

• Warmte instelbaar en de koffie is heet
  • Hoeveelheid, sterkte en maalgraad instelbaar
  • Grote reservoirs, buiten het lekbakje
  • Duidelijk display

Minpunten

• Veel lawaai
  • Lekbakje regelmatig ledigen

pell26 28-01-2017

klopt allemaal, hete koffie, goede prijs, cashback actie krubs, wel veel lawaai maar hoort erbij.
Lekkere koffie

krups EA8150 06-01-2017

koffiezetapparaat - verse bonen

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Dit koffiezetapparaat zet koffie van versgemalen bonen. Je hoort het malen wel maar het geluid is niet storend. De koffie is warm genoeg alleen door de koude beker koelt de koffie natuurlijk sneller af dan in een volle koffiekan. dit is simpel op te lossen door de beker eerst even warm te maken. Het is ook heel prettig dat je per beker(of 2 bekers) telkens de koffie weer vers zet.
Het valt ons wel op dat het bakje waar de koffie invalt vaak leeggegooid moet worden, sneller dan verwacht. Het is een eenvoudige handeling, maar toch wil ik dit even vermelden.
Het apparaat heeft een mooie maat en is duidelijk kleiner dan ander van dit soort apparaten.

Petra 28-07-2016

Heel tevreden

Lekkere koffie.
Even goed lezen hoe de machine werkt er zijn zoveel mogelijkheden om de koffie naar jouw smaak te krijgen. Qua prijskwaliteitsverhouding vind ik het de moeite waard.
Vormgeving vind ik mooi. Niet te groot zodat deze bij iedereen in huis wel kan staan. Bovenop het apparaat ruimte om kopjes te plaatsen (hieronder zit een bakje om de tabletjes in te doen maar wanneer het deksel erop zit is er dus ruimte voor je kopjes erg handig scheelt weer ruimte).
Andere apparaten die hetzelfde kunnen waren bijv veel groter maar vooral ook veel duurder.
Levensduur onbekend, heb m net. In de winkel gaf men aan 3 tot 6 jaar. Heb wel alles erbij gekocht om m goed te onderhouden. Waterfilter, ontkalkingsazijn, tabletjes etc etc.

Annemie 26-12-2016

Welk waterfilter heb je nodig en waar koop je die?

thies 27-07-2016

KRUPS heel fijn en makelij te bedinen

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

KRUPS heel fijn en makelij te bedienen Pas gekocht en nu al dik tevreden.mooi en past pressies in mijn keuken.

Nvdhe 12-06-2016

Krups EA8150 koffieapparaat

Geschreven voor: Krups EA8150 zwart

Krups EA8150 neemt niet veel ruimte in, vergeleken met onze vorige koffiezetter. Water is veel warmer te verwarmen en koffie heeft een betere koffiesmaak. Makkelijk te bedienen. melk kan je aan de voorkant opschuimen. Koffie doe je er boven in. Het waterreservaat zit achter. Ik vond de handleiding die erbij zat te summier. Want ik na een paar keer koffiezetten meteen een melding te zien. In de handleiding niet terug te vinden. Maar gelukkig op internet heb ik een you tube filmpje gevonden hoe precies de werking is en ook wat je allemaal moet schoonmaken. Dat is wel bij dit apparaat. Na gebruik maak ik meteen alles schoon wat mogelijk is anders krijg je om de haverklap waarschuwingen in je scherm te zien van waterbakje wat vol is, koffiebakje wat vol is of zetgroep waar veel koffie op zit. Maar is allemaal snel schoon te maken. Prima apparaat die heerlijk koffie zet.

Rammelaar 13-06-2016

Is de zetgroep makkelijk te bereiken en te reinigen?

Nvdhe 14-06-2016

Ja het staat helaas niet in de handleiding. Dus de eerste keer dat een symbool ging knipperen stonden we even te kijken en wat nu. Hadden alles geprobeerd. Tot dat we het youtube filmpje op internet zagen. Links zit een bakje of koffiedrab op de vangen. Als je dat eruit haalt zie je iets roods zitten. Dit kan je er zo uittrekken. Dat is de zetgroep. Er zit ongebruikte gemalen koffie op wat je dus kunt bewaren. Zetgroep schuif je zo weer terug en dan de koffiebakje weer terug. Ik maak het na iedere keer gebruiken schoon. Zo ook het rooster waar je koffie kopje op komt te staan. Daar zit iedere keer veel water in. Dus na ieder gebruik maak ik standaard alles even schoon. Paar seconden werk maar. Ook in het filmpje zie j hoe het moet om bij aanzetten het apparaat even te laten doorspoelen. Dat stond bij ons dus uit. Maar het allemaal even makkelijk en snel om te doen. En echt prima koffie die ook naar koffie smaakt.

Nvdhe 14-06-2016

En nog een vraag van Josje: de melkopschuimer op het apparaat schuimt goed bij ons. Maar ik vind een losse opschuimer stevigere schuim hebben voor de koffie. Dus gebruik een los apparaat.