Sony α 7C zwart - Reviews

Kleur(en)
zwart
Type/soort
digitale camera

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Sony α 7C zwart op Kieskeurig.nl.

Marloes 03-01-2021

Goede, snelle, compacte middenformaat camera

Geschreven voor: Sony α 7C zwart

Deze camera is een stuk sneller dan mijn oude Sony. Dat verbaasde mij toen ik hem in gebruik nam. Ondanks dat ik geen fan ben van een kitlens, moet ik wel zeggen dat het echt super scherpe foto's opleverde. Je zou beter kunnen investeren in een betere lens van Sony, ze hebben heel wat betere lenzen dan deze kitlens. De camera verdient een betere lens.
Het menu is uitgebreid, maar aangezien ik al Sony gewend ben, vind ik het een fijn systeem. Herkenbaar en ik vind het ook wel duidelijk om alles terug te vinden.
Het is ook wel fijn dat het scherm kantelbaar is. Dat mis ik bij de A7Mll / A7Mlll wel. Maar het voordeel van de A7Mll / A7Mlll is dat de zoeker in het midden staat. Bij deze camer, de A7C staat de zoeker aan de linkerkant van de camera. Dat maakt het voor mij erg lastig te gebruiken. Gelukkig kan je ook met de live-view alle kanten op.
De accu heeft een hele lange gebruiksduur. Dat maakt het minder erg dat je de accu moet opladen in de camera zelf.

Pluspunten

• Goede accu
  • Snelle autofocus
  • Compact formaat
  • Fullframe
  • Draaibaar/kantelbaar scherm

Minpunten

• Zoeker op onhandige plaats
  • Kitlens
  • Menu-knop op onhandige plaats