Luvion Grand Elite 3 Connect - Reviews

Interface
wifi
Type/soort
babyfoon

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 42 reviews die zijn achtergelaten voor de Luvion Grand Elite 3 Connect op Kieskeurig.nl.

5,9

Janneke 02-06-2020

Slecht bereik en nog slechtere klantenservice

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Wij wilden graag een babyfoon met camera en goed bereik, gezien de grootte van onze tuin. De Luvion Grand Elite 3 zag er veelbelovend uit, dus ondanks het flinke prijskaartje toch gekocht. Alles voor ons eerste kindje. Helaas is het bereik, waarschijnlijk door goede isolatie en vloerverwarming, dramatisch slecht. In de woonkamer, welke direct onder de babykamer ligt, vermist de ouderunit continu het signaal. Gelukkig hebben we de app nog denk je dan. Maar helaas, de babyfoon staat vaker offline dan online, dus dan moet je weer de babykamer in om de camera online te krijgen. Wat een onding.

Na meerdere mails nog steeds geen reactie ontvangen van de klantenservice. Voor ons nooit meer een product van Luvion!

Pluspunten

• Groot scherm
  • App (als ie werkt)

Minpunten

• Bereik
  • Camera vaak offline

DaniellePenninkhof 02-02-2019

Erg goede babyfoon!

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Ondanks dat we de babyfoon nu een paar weken hebben, zijn mijn verwachtingen al meer dan overtroffen! hiervoor een ander merk gehad, met alleen een camera en app. Maar die liep erg vaak vast, waardoor ik erg gefrustreerd was! Nu deze aangeschaft (Ja het is even een investering) Maar meer dan zn geld waard! Beeldkwaliteit is goed, je hoort bijna ieder zuchtje. Er kunnen muziekjes op gespeeld worden. De terugspreek-functie is ietwat hard, helaas kun je dit niet aanpassen. Ook is het fijn dat de camera gedraaid kan worden. En het is in een dual-mode dus je kunt hem ook verbinden met de app op je telefoon. En deze is ook een stuk beter als de vorige! Dus ik raad deze echt wel aan!

Pluspunten

• Gebruiksvriendeljik
  • Veel Gebruiksmogelijkheden
  • Dual Mode
  • Goede kwaliteit
  • Helder Display

Thierry Isler 05-05-2020

Beeld bevriest en maakt slecht contact

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Al heel veel problemen mee gehad.
Connectie problemen, valt ontzettend vaak uit
Beeld dat bevriest (je kind is ondertussen over het bed heen geklommen terwijl je een slapend kind ziet liggen) Absoluut niet veilig dus!
Geluid van speaker in Camera op kinderkamer is van geen meerwaarde, want is beangstigend geluid, robotachtig!

Absoluut geen aanrader!!!!!

Prijs-kwaliteit verhouding dus zeer slecht!

Minpunten

• Beeld bevriest
  • Verbindingsproblemen
  • Geluid op camera

EsterS 25-04-2020

Slechte connectie

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Mooie, heldere camera van goede kwaliteit met een handig schermpje zodat je je baby goed in de gaten kunt houden. In ons niet-grote nieuwbouw huis echter een zeer slechte verbinding tussen camera en beeldscherm. Als de baby op eigen kamer ligt, is er beneden slechts 1 van de 4 streepjes bereik. Dit bereik valt soms zomaar ineens weg gedurende de avond. Product geretourneerd en een nieuwe ontvangen, maar het probleem bleef bestaan helaas.. Voor ons iets te kostbaar voor zoveel gedoe. Product gaat retour.

Pluspunten

• Helder beeld bij vol bereik
  • Goede nachtstand
  • Ingebouwde slaapmuziekjes
  • Verbinding met telefoon via app

Minpunten

• Hele slechte verbinding
  • Onbetrouwbaar
  • Batterij gaat niet hele nacht mee
  • Hoge prijs
  • Touch screen werkt niet gemakkelijk

Nick 15-04-2020

Medium enthousiast

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Je wil natuurlijk het beste voor je kleintje, en om die reden waren we enthousiast geworden over de dure Grand Elite 3 babyfoon. In de winkel zag het er al prachtig uit, scherp beeld, goed geluid én verbinding via WiFi! Ideaal voor mensen die een nieuwbouw huis hebben met betonnen vloeren leek mij.

De praktijk leert echter van niet. WiFi is top, maar de app loopt vaak vast en moet je ‘altijd aan’ houden op je telefoon. Als je naar een andere app wisselt, loopt de Luvion app vast en is hierdoor in mijn ogen onbetrouwbaar.

Wat nergens te vinden is online, is dat het ‘ouder portaal’ ofwel de monitor, gewoon via de normale weg contact maakt met de camera, en dus niet via WiFi. Dit gaat echter alleen als je op dezelfde verdieping de monitor wil gebruiken, een verdieping lager geeft het signaal dat het ouderportaal geen contact kan maken met de camera. Soms wel, soms niet, soms wel, soms niet, en dat gepaard met een gigantische irritante pieptoon, de hele avond door.

Heb je een woning jonger dan de 90’s, dan zou ik persoonlijk kijken naar een babyfoon die een extreem bereik heeft. Wellicht zijn er momenteel wél babyfoons beschikbaar waarvan ook het ouder portaal via WiFi werkt. In mijn geval dus een gigantische miskoop.

Pluspunten

• Mooie beeldkwaliteit
  • Goed geluid

Minpunten

• Slecht tot geen bereik
  • Slecht werkende app
  • Touch bediening werkt slecht

Fam. Veen 24-08-2019

Goed product met goede service

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

We hebben deze babyfoon gekocht en waren direct blij mee. Goed beeld, mits je aan de voorwaarde houdt van de range waarin de camera moet liggen. Verder makkelijk te bedienen. Ook het beeldscherm laten vallen en een hele goede en snelle service gekregen van het bedrijf. We zijn energie blij mee.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedienings en gemak

Eliz1990 14-05-2019

Makkelijk en betrouwbaar

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Een dure babyfoon, maar dan heb je ook echt waar voor je geld. Het touchscreen is makkelijk te bedienen. Zelfs de camera kan je vanaf het beeldscherm bewegen. Er zijn veel opties dus iedereen kan de babyfoon gebruiken naar wens. Een fijne toevoeging is dat het scherm ook uit kan in de nacht en je vervolgens met 1 tikje tegen het scherm weer beeld hebt.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Goede kwaliteit
  • Handig in gebruik

Marco Veneman 27-02-2021

Veel geld t.o.v. kwaliteit.

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Omdat je je kleintje graag goed in de gaten wilt houden wil je kwaliteit. Luvion is dan weliswaar een bekend merk, maar de camera welke ik voor een paar tientjes gekocht heb via AliExpress is betrouwbaarder.
Het bereik van onze Grand Elite 3 Connect valt enorm tegen, de app is zeer traag met het opbouwen van de verbinding en de verbinding met de Wi-Fi valt regelmatig weg. Er zijn overigens geen externe "stoor factoren" die deze problemen kunnen veroorzaken.

Pluspunten

• Lang snoer voor de camera
  • Geen irritante zichtbare infrarood leds

Minpunten

• Bereik camera<->monitor
  • Trage verbinding app
  • Wi-Fi valt regelmatig weg
  • Veel geld

Dennis 22-02-2021

Waardeloos

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Maakt slechte tot geen verbinding. Meerdere malen geruild en ter reperatie opgestuurd. Absoluut geen aanrader.!

Accu van de ouder unit al na een paar weken zo slecht dat hij niet meer meegenomen kon worden en aan het stroom moest blijven.

Slechte klantenservice.!

Mirjam 10-02-2021

Fijne babyfoon voor langere afstand

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Wij hebben deze babyfoon gekozen vanwege het bereik op grotere afstand. Voor ons belangrijk vanwege mijn werk als musicus, waarvoor ik ook 's avonds flink 'herrie' maak in een studio in de tuin.

Andere reviews zeggen niet tevreden te zijn over het bereik van de babyfoon, maar wij wonen in een goed geisoleerd huis van 2014 en hebben een geluidsdichte studio gebouwd in de tuin. Ondanks deze flinke barricades voor bereik, heb ik in de studio doorgaans perfect bereik. Af en toe wil hij iets wegvallen, vermoedelijk bij flinke storm. Maar het bereik herstelt zich snel genoeg weer om op te kunnen letten of je kindje doorslaapt of toch aan het huilen of klauteren is gegaan. Wanneer er geen bereik is, is er inderdaad wel een veel te luid signaal (nogal storend in een opname), maar gelukkig komt dit nauwelijks voor.

Het zicht en verbinding op de app hapert wel vaker, maar daarom is voor ons de goede lange-afstandsverbinding via de monitor zo'n plus. Overigens is mijn man door werk vaak lang in het buitenland en kan hij ons kindje doorgaans wél heel goed en betrouwbaar zien in de app. Dus misschien ligt het aan mijn eigen databereik ;)

De app gebruiken wij overigens ook voor nachtjes weg in een hotel. Een camera installeren op een andere wifi is eenvoudig en daarmee de ultieme optie om nog even een drankje te doen in de bar terwijl je kindje rustig slaapt :)

Voor ons is het grote minpunt dat het een flink bedrag is voor een babyfoon waar je uiteindelijk maar één camera aan de monitor kan verbinden. In de app kun je er wel meerdere aansluiten, maar wij wilden juist graag de monitor voor in de studio (zodat de telefoon ondertussen voor andere doeleinden kan worden gebruikt). Bij een uitbreiding zul je dus een complete nieuwe set moeten aanschaffen en zit je met twee monitors. En de uitbreiding wilden wij niet eens voor een tweede kindje, maar omdat ons kindje niet alleen in zijn eigen bedje slaapt, maar regelmatig ook in mama's bed ;)

Wij zijn daarom overgegaan op de Grand Elite 3 Connect Plus, waarbij je wel meerdere camera's kunt verbinden aan de monitor. En dat set kost maar een paar tientjes extra en is vanaf één extra camera al goedkoper.

Pluspunten

• Bereik op lange afstand
  • Eenvoudige installatie in app

Debbie 09-01-2021
  • Product gekregen

Luvion Grand Elite 3 connect

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Ik heb deze babyfoon van mijn ouders gekregen. Ik heb hiervoor gekozen omdat je dus heel makkelijk kunt verbinden met je smartphone en dus altijd zicht hebt op je kindje dus ook als je even een bakkie gaat doen bij de buren ;). De camera heeft pan-tilt functie, dat is top want ik heb 2 kindjes op 1 slaapkamer liggen, dus kan ik ze allebei zien. Ik kan deze babyfoon iedereen aanraden!

Pluspunten

• Pan-tilt camera
  • Connect met smartphone

Bas 06-01-2021

Zeer slecht product en slechte klantenservice

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Dure babyfoon gekocht omdat wij veel bereik wilde hebben. Binnenshuis nog geen 9 meter en al storing. Beeld loopt vast. Ook op de app!!
Bediening camera beweging gaat ook erg slecht en scherm reageert niet goed op je vingers.
Zou 250m bereik hebben.!! Klantenservice verteld dat dat in een open veld is. Wie heeft er een babykamer in een open veld. Oplichters zijn het!!

Minpunten

• Geen bereik
  • Slechte bediening
  • Klantenservice is geen service.

Jessiehannes 05-01-2021

Slecht bereik en geen verbinding met app

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

We wilden graag een babyfoon met app voor als we niet thuis zijn.
Helaas, de app doet het meestal niet. Je moet hem heel vaak verversen voordat je beeld krijgt en je krijgt constant de melding dat de camera offline is.
Ook het losse schermpje heeft vaak geen connectie met de camera. Zo kan het op onze slaapkamer (ongeveer 5 meter van de camera vandaan) maar op 1 plek staan, anders is er geen bereik en blijft het ding de hele tijd piepen. Niet handig. Het schermpje geeft overigens heel veel licht af waardoor ik het echt tegen de muur moet zetten om de kamer donker te krijgen. Ik vond de kwaliteit/prijsverhouding echt slecht! Zou het niemand aanraden

Minpunten

• Verbinding valt vaak weg
  • Beeld loopt vaak vast
  • App doet het hee slecht
  • Geënte duur voor wat je krijgt

De Vries 04-01-2021

Slecht bereik

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Bereik is erg slecht in huis op korte afstanden. Het piepje wat ie dan geeft om aan te geven dat hij geen bereik heeft is zo hard dat de baby er wakker van wordt. Dit is niet in te stellen. Het idee is perfect. De uitvoering slecht.

Wilrik 25-12-2020
  • Product gekregen

Prima babyfoon

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Kwaliteit van de camera/ beeld is super, bereik is prima in de woonkamer/keuken en tuin (babykamer is op de 1e verdieping). App is erg handig, eenvoudig eenmaal met wifi verbinden met één telefoon en vervolgens eenvoudig via product ID toe te voegen in andere telefoon/tablet. Zeer tevreden !

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Camera
  • App
  • Beel automatisch aan bij geluid

Lianne 29-11-2020

Geld niet waard

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

De verbinding valt erg vaak weg en ook via de app is de camera vaak offline.

Touchscreen lijkt wel op een van de eersten van jaren geleden, reageert ontzettend traag. Reageert soms ook helemaal niet.

Absoluut geen aanrader.

Minpunten

• Slecht bereik
  • Camera vaak offline voor gebruik via app
  • Touchscreen werkt traag

Marco 09-11-2020

Slechte babyfoon

Heel veel problemen mee
Connectie problemen, valt ontzettend vaak uit
Beeld dat bevriest
Verbinden met telefoon valt ook weg.

Minpunten

• Verbinding valt vaak weg
  • Geen bereik
  • Duur

Bas 01-11-2020

Rommel

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Gekocht voor 250 euro. Zou 300 meter bereik hebben. Nog geen 15 meter. Bediening gaat ook erg traag en het scherm reageert slecht op je vingers.
Miskoop van het jaar.!

Minpunten

• Slecht bereik
  • Voldoet niet aan verwachting.

L Phaff 13-09-2020

Luvion Grand Elite 3 Connect

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Het was even zoeken met het installeren van de babyfoon. Super helder beeld en heel fijn dat je vanuit de app op je telefoon kan bekijken. Muziekjes zijn fijn en je kunt ze ook alle 3 achter elkaar laten afspelen.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Rustige muziekjes
  • Lange batterij duur

Xander 03-09-2020

Werkt zeer goed

Geschreven voor: Luvion Grand Elite 3 Connect

Het geluid en bereik van de babyfoon is zeer goed. Het geluid is kraakhelder en naast het gewone bereik kan je de babyfoon ook nog via wifi koppelen met je telefoon en nog verder vanop afstand je kind bekijken/horen.
Ook is de installatie erg eenvoudig.

Pluspunten

• Bereik