Dyson Big Ball Allergy 2. Sledestofzuiger Grijs/Rood - Reviews

Stofopvang
zakloos
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,4

Mia 07-11-2017
  • Product gekregen

Hip model

Super sledestofzuiger. Heel sterke zuigkracht: tapijten zijn precies als nieuw. Ideaal als je huisdieren hebt die veel en lange haren verliezen. Handig om mee te werken en de ball rolt handig achter je aan. Systeem om vuil te ledigen is top. Een heel ander verschil dan mijn vorige Dyson 05. Kortom: super toestelen mooie kleuren. Moest dit al veel eerder gekocht hebben.

Pluspunten

• weinig lawaai
  • sterke zuigkracht
  • de "ball" loopt goed mee
  • mooi design

Minpunten

• handvat is beetje wennen
  • voor de rest kan ik er geen vinden.

Chris 06-12-2017

Onze eerste Dyson

Onze AEG stofzuiger begaf het na jaren trouwe dienst. We waren altijd van mening dat deze ook een behoorlijke zuigkracht had, maar hadden wel voorgenomen om als volgende stofzuiger een Dyson te kopen.

Al snel kwamen we op dit model uit aangezien onze dochter een huisstofmijt allergie heeft.

Zodra je hem aanzet (hij is echt stil!) merk je al direct veschil, hij zuigt echt een enorm stuk sterker dan onze vertrouwde AEG. Ook bij het tapijt kwam er nog een behoorlijk laag stof uit terwijl deze toch heel regelmatig gedaan was.

Hij is niet heel licht, maar ook niet extreem zwaar.

Hoewel we het apparaat pas enkele dagen in huis hebben kunnen we uiteraard nog niets zeggen over de betrouwbaarheid....maar de eerste indruk is in ieder geval veelbelovend.

• Zuigkracht
  • Formaat

Edwin 16-05-2018

Zijn sterke punt is tevens zijn zwakte

Ná ruim 15 jaar zeer tevreden zijn geweest met onze Dyson DC 08 werd het tijd voor een nieuwe stofzuiger: uiteraard wéér een Dyson. Het is de allergy geworden....en wát een spijt dat we deze gekocht hebben!!

Wat is het geval? We hebben deze gekozen o.a. vanwege zijn zuigkracht en daar zit hem nu voor ons de kneep: hij zuigt veel te hard. We hebben door het hele huis tegels en parket en juist daarop zuigt hij zich nagenoeg muurvast waardoor hij geen vuil zuigt; dat duwt hij voor zich uit. Trekken aan het oogje in het handvat biedt ook geen soelaas....

Werkelijk de enige manier om het vuil op te kunnen zuigen is de zuigmond steeds naar je toe te trekken en daarbij de slang gebogen naar voren te houden...mijn vrouw kan deze kracht niet opbrengen dus ik moet steeds stofzuigen; echt niet te doen.

Voor de rest een prima apparaat, mooi rustig, rolt goed achter je aan. Wel vind ik alles er erg fragiel uit zien: de knopjes van de snoerbediening, de aan- en uit knop, reservoir ontgrendeling maar het werkt.

Zou ik hem aanraden? Weet ik niet. Ik kan alleen het advies geven om hem vóór de koop in de winkel even goed te testen op tegels/plavuizen en parket....hoe hij het doet op stoffen vloerbedekking weet ik niet.

Kortom, grote spijt van de (dure) aankoop. Ik heb hem te ruil gezet op ruilen.nl voor een andere stofzuiger...

Pluspunten

• Grote zuigkracht
  • Weinig lawaai
  • Rolt goed achter je aan

Minpunten

• Veel te grote zuigkracht
  • Voelt erg fragiel aan

Ineke Kooij 04-05-2018

Prima service

Sinds deze deze week stofzuiger in huis was al bekent met een Dyson die ons heel goed beviel.
Deze stofzuiger heeft een geweldige zuigkracht . Maar de zuigmond vinden wij niks wat gaat dat zwaar ook niet handig voor onder bedden. Dyson gebeld met dit verhaal en die gaan gelijk mee denken voor een oplossing er is nu een parketborstel besteld die zal het zuigen op harde vloeren een stuk makkelijker maken
Mijn advies schrijf niet gelijk zo negatief neem kontact op met Dyson zei zullen proberen het probleem optelossen

Leoni 04-04-2018

Valt erg tegen

Zuigt te zwaar en niet rechtuit, hij “zwabbert” over de vloer en het kost teveel kracht om de voet recht vooruit te krijgen zonder hij naar links of rechts afwijkt, gevolg stoot overal tegenaan, beschadigd de kasten etc.

Ook erg onhandig dat als je de voet loskoppelt je een ander onzer stuk nodig hebt om de plinten en hoeken etc te doen, bij ouderwetse stofzuigers was dat nooit nodig en kon dan gewoon met het gedeelte waar de voet aan vastzat.

Voet zuigt zich ook geregelt vast aan het laminaat en aan de kleden die op de vloer liggen, dit is op te lossen door de knop in te drukken dan laat hij los, maar die knop moet je dan eigenlijk konstand indrukken.

Kleden blijven honden haren op liggen, ondanks deze stofzuiger mijngas aangeraden omdat ik een hond heb is er met geen mogelijkheid de haren van mijn kleden af te zuigen. Hij verplaatst ze inplaats dat hij ze opzuigt.

Al met al heb ik grote spijt tot deze dure aankoop, ik heb een stofzuiger waar ik niks mee kan, voor mij zuigt hij te zwaar en ik ben zeker een half uur langer bezig. Ook moet ik vaak halve wegen stoppen en dan eerst bijkomen om later de rest af te stofzuigen aangezien het zweet letterlijk op mijn rug staat. Na mijn mening is stofzuigen met deze stofzuiger eerder een workout dan licht werk zoals beloofd.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Lange snoer

Minpunten

• Zuigt te zwaar
  • Voet zwabbert
  • Zuigt erg vast aan laminaat en vloerkleden
  • Opzetstuk nodig voor plinten
  • Verplaatst hondenharen i.p.v. opzuigen

Niels met 7 katten 02-04-2018

Super zuigkracht, zwaar werk

Snoer is van net voldoende lengte. Geluidsniveau is stevig te noemen. Apparaat is niet stabiel, zet zichzelf weer recht, maar tuimelt zo dus achter je aan, komt gammel over. Zuigt als een malle. Voor tapijt dient de +knop gebruikt te worden, in deze stand worden ook de laatste haartjes meegenomen. Vergt wel behoorlijke fysieke kracht! Echt vastplakken doet de zuigmond gelukkig niet en hij is redelijk plat. Legen van het stofreservoir gaat heel makkelijk, maar let bij terugplaatsen erop dat de klep goed dichtzit (sluiting had degelijker gemogen) anders wordt het een zooitje. Wasbaar uitblaasfilter zuigt zich helemaal vol, moet dan 24 uur drogen. Prima, mag ik dan een reserve filter kopen Dyson? Waar zijn de accessoires?

Pluspunten

• zuigt enorm goed
  • komt overal bij
  • veel hulpstukken

Minpunten

• stofreservoir blijft makkelijk open
  • geluidsniveau
  • intensief zuigen gaat zwaar
  • hoe kom ik aan onderdelen / accessoires?

Clema 16-03-2018

Stofzuiger dyson allergy2

Zuigt zeer slecht op vloerbedekking. Laat haren liggen. Ben 30 minuten langer bezig met zuigen. Moet steeds onderdelen wisselen. Niet makelijk schoon te maken.

Minpunten

• Zuigkracht niet voldoende op vloerbedekking
  • Zuigt geen hondenharen op
  • Onpraktische hulpstukken

Tomba 09-03-2018

Geweldige stofzuiger

Na vele merken stofzuigers vorig jaar over gegaan op een zakloze stofzuiger van Bosch run 'n Prosillence. Spijt binnen een paar weken. Zie mijn recensie van die stofzuiger.
In de winkel ons voor laten lichten voor een Dyson Big Ball Allergy 2. Ondanks dat hij bij het handvat wat fragiel aan voelt een geweldige stofzuiger. Past zich aan aan het vloeroppervlak. Het kliksysteem werkt moeiteloos. Legen van het reservoir perfect. Met een druk op de knop neem je het reservoir van de stofzuiger. Vervolgens even naar de kliko lopen en met nog een druk op de knop valt alles er zo uit. Een keer blazen, filter afvegen en klaar is kees. Voordat ik deze stofzuiger voor het eerst ging gebruiken, zoog ik de woonkamer eerst nog met de oude zuiger. Nadien met deze Dyson. Ongelooflijk hoeveel meer deze Dyson opzuigt. Daarnaast kost het geen moeite om huisdier haren uit je meubels te zuigen. Perfecte passtukken worden bijgeleverd. Minpuntje zoals genoemd het handvat. Dat voelt wat fragiel aan, maar went vlug. Daarnaast is de snoerlengte wat aan de korte kant. Maar goed, stopcontacten genoeg in huis. Ondanks dat toch een 10 voor dit apparaat. Oh ja, het geluid is redelijk hoog. Maar met welke stofzuiger kun je nog tv luisteren. Geen een, derhalve vind ik dat geen punt van kritiek. Ik vergelijk het maar met een boormachine. Ook die maakt herrie. Duurzaamheid, weet ik niet. Maar met 5 jaar garantie zal dat wel goed zijn.

Niels 12-10-2017

Simpele hightech stofzuiger

Mooi vormgegeven stofzuiger met sterke zuigkracht. Zeer stil en erg handig in gebruik. Stofreservoir legen is zeer eenvoudig.

• Krachtige zuigkracht