Dyson Big Ball Allergy 2 - Reviews

zakloos
A energieklasse
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Mia 07-11-2017
  • Product gekregen

Hip model

Super sledestofzuiger. Heel sterke zuigkracht: tapijten zijn precies als nieuw. Ideaal als je huisdieren hebt die veel en lange haren verliezen. Handig om mee te werken en de ball rolt handig achter je aan. Systeem om vuil te ledigen is top. Een heel ander verschil dan mijn vorige Dyson 05. Kortom: super toestelen mooie kleuren. Moest dit al veel eerder gekocht hebben.

Pluspunten

• weinig lawaai
  • sterke zuigkracht
  • de "ball" loopt goed mee
  • mooi design

Minpunten

• handvat is beetje wennen
  • voor de rest kan ik er geen vinden.

Chris 06-12-2017

Onze eerste Dyson

Onze AEG stofzuiger begaf het na jaren trouwe dienst. We waren altijd van mening dat deze ook een behoorlijke zuigkracht had, maar hadden wel voorgenomen om als volgende stofzuiger een Dyson te kopen.

Al snel kwamen we op dit model uit aangezien onze dochter een huisstofmijt allergie heeft.

Zodra je hem aanzet (hij is echt stil!) merk je al direct veschil, hij zuigt echt een enorm stuk sterker dan onze vertrouwde AEG. Ook bij het tapijt kwam er nog een behoorlijk laag stof uit terwijl deze toch heel regelmatig gedaan was.

Hij is niet heel licht, maar ook niet extreem zwaar.

Hoewel we het apparaat pas enkele dagen in huis hebben kunnen we uiteraard nog niets zeggen over de betrouwbaarheid....maar de eerste indruk is in ieder geval veelbelovend.

• Zuigkracht
  • Formaat

Leoni 04-04-2018

Valt erg tegen

Zuigt te zwaar en niet rechtuit, hij “zwabbert” over de vloer en het kost teveel kracht om de voet recht vooruit te krijgen zonder hij naar links of rechts afwijkt, gevolg stoot overal tegenaan, beschadigd de kasten etc.

Ook erg onhandig dat als je de voet loskoppelt je een ander onzer stuk nodig hebt om de plinten en hoeken etc te doen, bij ouderwetse stofzuigers was dat nooit nodig en kon dan gewoon met het gedeelte waar de voet aan vastzat.

Voet zuigt zich ook geregelt vast aan het laminaat en aan de kleden die op de vloer liggen, dit is op te lossen door de knop in te drukken dan laat hij los, maar die knop moet je dan eigenlijk konstand indrukken.

Kleden blijven honden haren op liggen, ondanks deze stofzuiger mijngas aangeraden omdat ik een hond heb is er met geen mogelijkheid de haren van mijn kleden af te zuigen. Hij verplaatst ze inplaats dat hij ze opzuigt.

Al met al heb ik grote spijt tot deze dure aankoop, ik heb een stofzuiger waar ik niks mee kan, voor mij zuigt hij te zwaar en ik ben zeker een half uur langer bezig. Ook moet ik vaak halve wegen stoppen en dan eerst bijkomen om later de rest af te stofzuigen aangezien het zweet letterlijk op mijn rug staat. Na mijn mening is stofzuigen met deze stofzuiger eerder een workout dan licht werk zoals beloofd.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Lange snoer

Minpunten

• Zuigt te zwaar
  • Voet zwabbert
  • Zuigt erg vast aan laminaat en vloerkleden
  • Opzetstuk nodig voor plinten
  • Verplaatst hondenharen i.p.v. opzuigen

Niels met 7 katten 02-04-2018

Super zuigkracht, zwaar werk

Snoer is van net voldoende lengte. Geluidsniveau is stevig te noemen. Apparaat is niet stabiel, zet zichzelf weer recht, maar tuimelt zo dus achter je aan, komt gammel over. Zuigt als een malle. Voor tapijt dient de +knop gebruikt te worden, in deze stand worden ook de laatste haartjes meegenomen. Vergt wel behoorlijke fysieke kracht! Echt vastplakken doet de zuigmond gelukkig niet en hij is redelijk plat. Legen van het stofreservoir gaat heel makkelijk, maar let bij terugplaatsen erop dat de klep goed dichtzit (sluiting had degelijker gemogen) anders wordt het een zooitje. Wasbaar uitblaasfilter zuigt zich helemaal vol, moet dan 24 uur drogen. Prima, mag ik dan een reserve filter kopen Dyson? Waar zijn de accessoires?

Pluspunten

• zuigt enorm goed
  • komt overal bij
  • veel hulpstukken

Minpunten

• stofreservoir blijft makkelijk open
  • geluidsniveau
  • intensief zuigen gaat zwaar
  • hoe kom ik aan onderdelen / accessoires?

Clema 16-03-2018

Stofzuiger dyson allergy2

Zuigt zeer slecht op vloerbedekking. Laat haren liggen. Ben 30 minuten langer bezig met zuigen. Moet steeds onderdelen wisselen. Niet makelijk schoon te maken.

Minpunten

• Zuigkracht niet voldoende op vloerbedekking
  • Zuigt geen hondenharen op
  • Onpraktische hulpstukken

Tomba 09-03-2018

Geweldige stofzuiger

Na vele merken stofzuigers vorig jaar over gegaan op een zakloze stofzuiger van Bosch run 'n Prosillence. Spijt binnen een paar weken. Zie mijn recensie van die stofzuiger.
In de winkel ons voor laten lichten voor een Dyson Big Ball Allergy 2. Ondanks dat hij bij het handvat wat fragiel aan voelt een geweldige stofzuiger. Past zich aan aan het vloeroppervlak. Het kliksysteem werkt moeiteloos. Legen van het reservoir perfect. Met een druk op de knop neem je het reservoir van de stofzuiger. Vervolgens even naar de kliko lopen en met nog een druk op de knop valt alles er zo uit. Een keer blazen, filter afvegen en klaar is kees. Voordat ik deze stofzuiger voor het eerst ging gebruiken, zoog ik de woonkamer eerst nog met de oude zuiger. Nadien met deze Dyson. Ongelooflijk hoeveel meer deze Dyson opzuigt. Daarnaast kost het geen moeite om huisdier haren uit je meubels te zuigen. Perfecte passtukken worden bijgeleverd. Minpuntje zoals genoemd het handvat. Dat voelt wat fragiel aan, maar went vlug. Daarnaast is de snoerlengte wat aan de korte kant. Maar goed, stopcontacten genoeg in huis. Ondanks dat toch een 10 voor dit apparaat. Oh ja, het geluid is redelijk hoog. Maar met welke stofzuiger kun je nog tv luisteren. Geen een, derhalve vind ik dat geen punt van kritiek. Ik vergelijk het maar met een boormachine. Ook die maakt herrie. Duurzaamheid, weet ik niet. Maar met 5 jaar garantie zal dat wel goed zijn.

Niels 12-10-2017

Simpele hightech stofzuiger

Mooi vormgegeven stofzuiger met sterke zuigkracht. Zeer stil en erg handig in gebruik. Stofreservoir legen is zeer eenvoudig.

• Krachtige zuigkracht