Dyson Big Ball Allergy 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Big Ball Allergy 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

E. Linthorst 26-05-2020

Dyson Big Ball 2 Allergy

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Dit is onze tweede Dyson stofzuiger: de 'oude' staat boven en deze voor beneden gekocht op 5 oktober 2018. Zijn zeer tevreden over de zuigkracht, geluid, reiniging. Het zuigen van onze tegelvloer is dusdanig krachtig dat wij vaak de ring gebruiken om de zuigkracht wat te verminderen. En juist vandaag heeft deze ring het begeven (is afgebroken). Dit is toch jammer omdat we de kwaliteit van Dyson, gezien onze eerdere ervaring, toch hoog ingeschat hebben. Dus uitsluitend door de duurzaamheid komt onze beoordeling niet hoger dan 6 (anders zeker een 9 geweest). Opvallend dat veelal de kwaliteit van de gebruikte materialen minder worden (van aluminium buizen naar kunststof e.d.). We kunnen nog wel zuigen maar niets meer regelen......

Pluspunten

• zakloos
  • zuigkracht
  • eenvoudig legen
  • geluid

Minpunten

• kwaliteit kunststof

newtownetto 13-09-2020

Telefonisch contact opgenomen met Dyson Klantenservice waar de stofzuiger bij aankoop ook aangemeld was en binnen 3 dagen een nieuw handstuk ontvangen. Dus niet alleen erg tevreden over de stofzuiger maar de after-sales-service is ook top!

Erik 07-03-2019

een stofzuiger kan ook té goed stofzuigen

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

We hadden hiervoor een Philips maar die kunnen we meestal binnen ca 1 1/2 jaar afschrijven. We hebben deze Dyson nu ca 6 maanden en hij voldoet prima. Hij is echter in mijn beleving té goed; hij kleeft gewoonweg aan de plavuizen en de houten vloer. Er zit wel een hendel aan die het ventiel enigszins opentrekt maar die moet vrijwel constant worden gebruikt. We hebben geen verlies aan zuigkracht kunnen constateren ook niet als het reservoir vol zit. Een klein ander nadeel is dat het snoer wat te kort is; die van de Philips was een stuk langer. Hierdoor moeten we meermaals van stopcontact wisselen willen we beneden alles kunnen bestrijken.

Pluspunten

• zuigkracht
  • geen verlies zuigkracht

Minpunten

• zuigkracht
  • snoerlengte

Priele van loon 09-10-2018

Bigball allergy 2 geel

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Vreselijke ding nadat de oude dyson van meer dan 10 jaar oud het had begeven deze aangeschaft .
Tevreden over de oude.Maar deze is zo log ,de buizen van dik plastic,de oude dunne aluminium .Ik kan mijn hand niet met genoeg grip om de dikke buizen heen krijgen om hem enigszins te sturen.En omdat de zuigmond ook veel dikker en zwaarder is heeft hij deze sturing wel nodig.De zuigmond komt door de dikte ook niet meer onder de verwarmingsbuizen en de randen knap irritant.
De container gaat niet zo makkelijk open en dicht zoals ze in de winkel demonstreerde ,de plastic sluitingen zijn heel fragiel ,breken zo af.Ook de aan knop en slang oprol knop heel fragiel breken zo af.
Geluid is iets minder hoog maar nog steeds erg lawaaierig .De kattenharen op de mat en krabpaal gaan er niet af een ramp.Voor de rest tegelvloer mar door de logge zware Buitengewoon en zuigmond ben ik3 x zo lang bezig en kapot na afloop.Echt z,om spijt en dat voor ong 350 euro een miskoop .Nu zegt Dyson dat jemaar binnen een maand terug mag brengen als niet bevalt en ik heb in de denk 3 maanden 3 x heb gebruikt omdat ik mijn man heb laten zuigen.Je gaat z,on aanschaf niet zomaar even opnieuw doen.
Echt nooit geen Dyson meer hoop dat hij gauw kapot gaat,kan ik een andere kopen.

Minpunten

• Te log buizen en zuigmond
  • Zuigt geen haren op matten of stof

Dyson Benelux 10-10-2018

Hallo,

Bedankt voor uw reactie. Het spijt me te lezen dat u dit ervaart. Dyson beschikt over de nieuwst technologie waardoor de zuigkracht sterker is en is zo ontworpen dat het zeer gebruiksvriendelijk is. Ook de materiaal waarvan het gemaakt is is zorgvuldig getest en kan zeker wel tegen een stootje. Er bevind zich een handgreep bovenaan de stang waarmee je ze vloerzuigmond beter kan bedienen. U hoeft het niet bij de buis vast te houden. We hebben voor alle type vloeren verschillende vloerzuigmonden. De Vloerzuigmond dat u heeft past zich automatisch aan aan het type ondergrond. Toch wil ik even kijken of we u kunnen helpen met het vinden van een gepaste oplossing. Graag wil ik u adviseren om telefonisch contact op te nemen met de Dyson helpdesk: Nederland: 0800-0206203 België: 0800-39208. Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Errol

Bert 28-09-2018

Helaas

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Na eerdere ervaring met de Dyson DC 37, roterende borstel in zuigmond, nu de de Allergy 2 aangeschaft, helaas moet ik bekennen mijn grootste miskoop ooit, helaas, zuigmond doet niet wat ze beloven, zowel op vloerbedekking als op plavuizen volkomen nutteloos, zuigt niet op plavuizen verplaats het stof alleen maar en op vloerbedekking moet je meerdere keren dezelfde baan stofzuigen(is niet zo met de roterende borstel van de DC37). Nee helaas dit product voldoet absoluut niet aan de verwachtingen die ik had

Dyson Benelux 03-10-2018

Beste Consument,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt me te lezen dat de Dyson Big Ball Allergy 2 Niet voldoet aan uw verwachtingen. Zoals ik kan lezen is het vloerzuigmond niet geschikt voor bij u. Ik wil je daarom adviseren om telefonisch contact op te nemen met de Dyson helpdesk om te kijken voor een gepaste oplossing voor wat wel beter bij uw huishouden zal passen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoon nummer: 0800-0206203

Vriendelijke groet,

Errol

Hans 03-09-2018

Dyson Ball Allergy

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Na drie eerdere Dysons is deze vierde een grote tegenvaller. De zelfaanpassende vloerzuigmond trekt zowat het hele losse kleed naar binnen of verplaatst domweg stof en vuil zonder op te zuigen. Zuigt lastig als de stang in een afwijkende hoek t.o.v. de zuigmond komt (bv bij stofzuigen onder een bed) . De hele behuizing en knoppen doen fragiel aan. Het knopjessysteem om het stofreservoir te legen idem. Het terugplaatsen is een gok want je kunt het niet goed zien. Er blijft veel stof hangen in de cycloonsluier. Als het stofreservoir is losgemaakt van de stofzuiger is het filter niet meer geborgd. De hulpstukken zijn qua gebruik matig. Voorlopig gaan we verder met de DC29 en is de Dyson Ball gedegradeerd tot reserve. Als Dyson niet met een beter product komt in de toekomst dan wordt het exit Dyson en zoeken we een ander merk.

Pluspunten

• lang snoer

Edwin 03-09-2018

Update: zeer tevreden!

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Ik heb hier eerder een review achter gelaten en daarin was ik niet erg positief: de bottleneck was voor mij de grote zuigkracht. Er was werkelijk op onze plavuizen- en parketvloeren niet te zuigen; hij zoog zich muurvast.

Hierop contact met Dyson gezocht en Dyson stuurde vrijwel direct KOSTENLOOS een nieuwe zuigmond die wél geschikt is voor deze vloeren!! Geweldige oplossing en we zijn nu super tevreden met onze Dyson!!

Verder vermeld ik dat hij fragiel aan voelt (en dat doet hij nog steeds) maar als blijft heel; het is gewoon het gevoel...niets mis mee dus.

Plus- en minpunten staan in mijn andere review.

Ja, beslist een aanrader (mits voorzien van die extra zuigmond, in ons geval)

Linda 27-06-2018

Slechte prijs/kwaliteitverhouding

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Ik heb net 5 jaar mijn Dyson stofzuiger, destijds gekocht voor €400, het duurste model, en hij is gewoon stuk. Een brandlucht, de motor stuk. Ik heb deze voor gewoon huishoudelijk gebruik, niet eens huisdieren in huis. Uiteraard heb ik contact opgenomen met Dyson want je neemt toch aan dat je goede service mag verwachten voor zo’n duur product. Maar nee, net 5 jaar geweest is dus ouder dan 5 jaar dus dan val je buiten de garantie. Geen coulance. Ja 10% korting op de aanschaf van een nieuwe (!?!). Nou ik ga echt niet weer €400 uitgeven voor zo’n kwalitatief slecht product. In de laatste consumentengids stond Dyson ook op plaats 25. Plek 1 t/m 5 was een Miele.

Pluspunten

• Compact
  • Lage zuigmond die snel overal onder kan

Minpunten

• Zuigkracht neemt toch af
  • Slechte motor
  • Filter slaat steeds sneller dicht ondanks nieuwe
  • Slechte service

Edwin 16-05-2018

Zijn sterke punt is tevens zijn zwakte

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Ná ruim 15 jaar zeer tevreden zijn geweest met onze Dyson DC 08 werd het tijd voor een nieuwe stofzuiger: uiteraard wéér een Dyson. Het is de allergy geworden....en wát een spijt dat we deze gekocht hebben!!

Wat is het geval? We hebben deze gekozen o.a. vanwege zijn zuigkracht en daar zit hem nu voor ons de kneep: hij zuigt veel te hard. We hebben door het hele huis tegels en parket en juist daarop zuigt hij zich nagenoeg muurvast waardoor hij geen vuil zuigt; dat duwt hij voor zich uit. Trekken aan het oogje in het handvat biedt ook geen soelaas....

Werkelijk de enige manier om het vuil op te kunnen zuigen is de zuigmond steeds naar je toe te trekken en daarbij de slang gebogen naar voren te houden...mijn vrouw kan deze kracht niet opbrengen dus ik moet steeds stofzuigen; echt niet te doen.

Voor de rest een prima apparaat, mooi rustig, rolt goed achter je aan. Wel vind ik alles er erg fragiel uit zien: de knopjes van de snoerbediening, de aan- en uit knop, reservoir ontgrendeling maar het werkt.

Zou ik hem aanraden? Weet ik niet. Ik kan alleen het advies geven om hem vóór de koop in de winkel even goed te testen op tegels/plavuizen en parket....hoe hij het doet op stoffen vloerbedekking weet ik niet.

Kortom, grote spijt van de (dure) aankoop. Ik heb hem te ruil gezet op ruilen.nl voor een andere stofzuiger...

Pluspunten

• Grote zuigkracht
  • Weinig lawaai
  • Rolt goed achter je aan

Minpunten

• Veel te grote zuigkracht
  • Voelt erg fragiel aan

Ineke Kooij 04-05-2018

Prima service

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Sinds deze deze week stofzuiger in huis was al bekent met een Dyson die ons heel goed beviel.
Deze stofzuiger heeft een geweldige zuigkracht . Maar de zuigmond vinden wij niks wat gaat dat zwaar ook niet handig voor onder bedden. Dyson gebeld met dit verhaal en die gaan gelijk mee denken voor een oplossing er is nu een parketborstel besteld die zal het zuigen op harde vloeren een stuk makkelijker maken
Mijn advies schrijf niet gelijk zo negatief neem kontact op met Dyson zei zullen proberen het probleem optelossen

Leoni 04-04-2018

Valt erg tegen

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Zuigt te zwaar en niet rechtuit, hij “zwabbert” over de vloer en het kost teveel kracht om de voet recht vooruit te krijgen zonder hij naar links of rechts afwijkt, gevolg stoot overal tegenaan, beschadigd de kasten etc.

Ook erg onhandig dat als je de voet loskoppelt je een ander onzer stuk nodig hebt om de plinten en hoeken etc te doen, bij ouderwetse stofzuigers was dat nooit nodig en kon dan gewoon met het gedeelte waar de voet aan vastzat.

Voet zuigt zich ook geregelt vast aan het laminaat en aan de kleden die op de vloer liggen, dit is op te lossen door de knop in te drukken dan laat hij los, maar die knop moet je dan eigenlijk konstand indrukken.

Kleden blijven honden haren op liggen, ondanks deze stofzuiger mijngas aangeraden omdat ik een hond heb is er met geen mogelijkheid de haren van mijn kleden af te zuigen. Hij verplaatst ze inplaats dat hij ze opzuigt.

Al met al heb ik grote spijt tot deze dure aankoop, ik heb een stofzuiger waar ik niks mee kan, voor mij zuigt hij te zwaar en ik ben zeker een half uur langer bezig. Ook moet ik vaak halve wegen stoppen en dan eerst bijkomen om later de rest af te stofzuigen aangezien het zweet letterlijk op mijn rug staat. Na mijn mening is stofzuigen met deze stofzuiger eerder een workout dan licht werk zoals beloofd.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Lange snoer

Minpunten

• Zuigt te zwaar
  • Voet zwabbert
  • Zuigt erg vast aan laminaat en vloerkleden
  • Opzetstuk nodig voor plinten
  • Verplaatst hondenharen i.p.v. opzuigen

Niels met 7 katten 02-04-2018

Super zuigkracht, zwaar werk

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Snoer is van net voldoende lengte. Geluidsniveau is stevig te noemen. Apparaat is niet stabiel, zet zichzelf weer recht, maar tuimelt zo dus achter je aan, komt gammel over. Zuigt als een malle. Voor tapijt dient de +knop gebruikt te worden, in deze stand worden ook de laatste haartjes meegenomen. Vergt wel behoorlijke fysieke kracht! Echt vastplakken doet de zuigmond gelukkig niet en hij is redelijk plat. Legen van het stofreservoir gaat heel makkelijk, maar let bij terugplaatsen erop dat de klep goed dichtzit (sluiting had degelijker gemogen) anders wordt het een zooitje. Wasbaar uitblaasfilter zuigt zich helemaal vol, moet dan 24 uur drogen. Prima, mag ik dan een reserve filter kopen Dyson? Waar zijn de accessoires?

Pluspunten

• zuigt enorm goed
  • komt overal bij
  • veel hulpstukken

Minpunten

• stofreservoir blijft makkelijk open
  • geluidsniveau
  • intensief zuigen gaat zwaar
  • hoe kom ik aan onderdelen / accessoires?

Clema 16-03-2018

Stofzuiger dyson allergy2

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Zuigt zeer slecht op vloerbedekking. Laat haren liggen. Ben 30 minuten langer bezig met zuigen. Moet steeds onderdelen wisselen. Niet makelijk schoon te maken.

Minpunten

• Zuigkracht niet voldoende op vloerbedekking
  • Zuigt geen hondenharen op
  • Onpraktische hulpstukken

Tomba 09-03-2018

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Na vele merken stofzuigers vorig jaar over gegaan op een zakloze stofzuiger van Bosch run 'n Prosillence. Spijt binnen een paar weken. Zie mijn recensie van die stofzuiger.
In de winkel ons voor laten lichten voor een Dyson Big Ball Allergy 2. Ondanks dat hij bij het handvat wat fragiel aan voelt een geweldige stofzuiger. Past zich aan aan het vloeroppervlak. Het kliksysteem werkt moeiteloos. Legen van het reservoir perfect. Met een druk op de knop neem je het reservoir van de stofzuiger. Vervolgens even naar de kliko lopen en met nog een druk op de knop valt alles er zo uit. Een keer blazen, filter afvegen en klaar is kees. Voordat ik deze stofzuiger voor het eerst ging gebruiken, zoog ik de woonkamer eerst nog met de oude zuiger. Nadien met deze Dyson. Ongelooflijk hoeveel meer deze Dyson opzuigt. Daarnaast kost het geen moeite om huisdier haren uit je meubels te zuigen. Perfecte passtukken worden bijgeleverd. Minpuntje zoals genoemd het handvat. Dat voelt wat fragiel aan, maar went vlug. Daarnaast is de snoerlengte wat aan de korte kant. Maar goed, stopcontacten genoeg in huis. Ondanks dat toch een 10 voor dit apparaat. Oh ja, het geluid is redelijk hoog. Maar met welke stofzuiger kun je nog tv luisteren. Geen een, derhalve vind ik dat geen punt van kritiek. Ik vergelijk het maar met een boormachine. Ook die maakt herrie. Duurzaamheid, weet ik niet. Maar met 5 jaar garantie zal dat wel goed zijn.

Chris 06-12-2017

Onze eerste Dyson

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Onze AEG stofzuiger begaf het na jaren trouwe dienst. We waren altijd van mening dat deze ook een behoorlijke zuigkracht had, maar hadden wel voorgenomen om als volgende stofzuiger een Dyson te kopen.

Al snel kwamen we op dit model uit aangezien onze dochter een huisstofmijt allergie heeft.

Zodra je hem aanzet (hij is echt stil!) merk je al direct veschil, hij zuigt echt een enorm stuk sterker dan onze vertrouwde AEG. Ook bij het tapijt kwam er nog een behoorlijk laag stof uit terwijl deze toch heel regelmatig gedaan was.

Hij is niet heel licht, maar ook niet extreem zwaar.

Hoewel we het apparaat pas enkele dagen in huis hebben kunnen we uiteraard nog niets zeggen over de betrouwbaarheid....maar de eerste indruk is in ieder geval veelbelovend.

Pluspunten

• Stil
  • Zuigkracht
  • Formaat

Mia 07-11-2017
  • Product gekregen

Hip model

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Super sledestofzuiger. Heel sterke zuigkracht: tapijten zijn precies als nieuw. Ideaal als je huisdieren hebt die veel en lange haren verliezen. Handig om mee te werken en de ball rolt handig achter je aan. Systeem om vuil te ledigen is top. Een heel ander verschil dan mijn vorige Dyson 05. Kortom: super toestelen mooie kleuren. Moest dit al veel eerder gekocht hebben.

Pluspunten

• weinig lawaai
  • sterke zuigkracht
  • de "ball" loopt goed mee
  • mooi design

Minpunten

• handvat is beetje wennen
  • voor de rest kan ik er geen vinden.

Niels 12-10-2017

Simpele hightech stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Big Ball Allergy 2

Mooi vormgegeven stofzuiger met sterke zuigkracht. Zeer stil en erg handig in gebruik. Stofreservoir legen is zeer eenvoudig.

Pluspunten

• Stil
  • Krachtige zuigkracht