Miele SKCF3 - Reviews

C
Type/soort
stofzuiger

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Edwin Scheenloop 01-11-2017

Een ware krachtpatser

Hij is mooi rood en uiterst krachtig, deze Miele blizzard CX1 cat & dog powerline. In combinatie met de meegeleverde turboborstel wordt geen haar meer gemist. Door de ronddraaiende borstel worden alle haren uit het tapijt getrokken en opgezogen.Dat is waar het me om ging want ik heb twee langharige honden die, als ze in de rui zijn, behoorlijk verharen. Met het in het handvat geïntegreerde borsteltje, zuig je heel gemakkelijk al het stof van bijvoorbeeld kasten en boekenplanken af. Daar kan geen stofdoek tegenop. Wel oppassen voor kleine losse spulletjes, want ze zijn al naar binnen voordat je er erg in hebt. De zwenkwielen doen heel goed hun werk waardoor hij heel wendbaar is en de stofopvangbak is heel gemakkelijk te legen. Toch is niet alles geweldig. De slang is te kort, waardoor je al gauw de stofzuiger moet optillen om inderdaad die kast of plank schoon te zuigen. De turboborstel doet uitstekend zijn werk, maar het schoonmaken van de borstel zelf gaat niet zo makkelijk. De eveneens meegeleverde combiborstel werkt eigenlijk helemaal niet. Als je een stofzuiger ontwerpt die zo krachtig is als deze, dan moet je ook het ontwerp van de borstel aanpassen. Zoals de combiborstel nu is trekt hij direct vacuüm op het tapijt waardoor je hem niet meer heen of weer krijgt. Alleen op de allerlaagste stand lukt dit nog enigszins. Zelfs op parket gaat het heen en weer bewegen nog zwaar op de hoogste stand. Je kan hem dan natuurlijk lager zetten maar dan heb je ook minder zuigkracht, had je net zo goed een gewone stofzuiger kunnen kopen. Ik raad dan ook aan om, als je parket hebt, een speciale parketborstel erbij te kopen. Ik hoop dat Miele het ontwerp van de combiborstel gaat aanpassen, want als die goed werkt zou hij helemaal top zijn.

Pluspunten

• Grote zuigkracht
  • Wendbaar
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Schoonmaken turboborstel
  • Ontwerp combiborstel
  • Te korte slang

Sabine van Acquoij 21-10-2017

Geweldige stofzuiger

Zoals de titel al zegt: wat een geweldige stofzuiger. Door deze stofzuiger ben je niet uren bezig met het opzuigen van die lastige achtergebleven haren op gordijnen, dekentjes, matten of andere dingen. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht, waardoor alle vuiltjes op de grond zo zijn opgezogen. Ik heb in al die tijd nog nooit zoveel plezier gehad in het stofzuigen en zou deze stofzuiger dan ook zeker aanbevelen.

De stofzuiger heeft een fijn kliksysteem, waardoor je de zuigmond makkelijk kan verwisselen voor de turboborstel (die overigens geweldig werkt op tapijten en kleden). De stang kan je erg makkelijk uitschuiven om deze langer te maken. De meubelzuigmond, kierenzuiger en reliëfborstel doen goed zijn werk. Over het algemeen ben ik echt zeer tevreden over deze stofzuiger!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Handig kliksysteem

Minpunten

• Kort snoer
  • Zware stofzuiger
  • Prijzig

michelle 12-10-2017

Goede zuigkracht

Dr stofzuiger heeft een goede zuigkracht en de extra stukken die erbij zitten zijn ideaal. Alleen vind ik hem erg zwaar en niet makkelijk wentbaar.
De zuigkracht blijft krachtig, ook als het stofreservoir vol zit.
Het is een goede stofzuiger, maar prijstechnisch vind ik hem persoonlijk erg duur.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Extra stukken

Minpunten

• Niet wentbaar
  • Erg zwaar

Sonnetjes 11-10-2017

Geweldig apparaat

Wauw in 1 woord geweldig apparaat. We hebben de afgelopen 6 jaar nog nooit zo met plezier gestofzuigd als nu. En we zijn nog snel klaar.

Alle dieren haren verdwijnen als sneeuw voor de zon. Eerst moesten we op handen en knieën de vloerbedekking stofzuigen om alle kattenharen eruit te krijgen. Maar nu zetten we gewoon de speciale voet er op en weg is het.
Stofzuiger is ontzettend stil , heeft meerdere zuigsnelheden voor verschillende oppervlaktes, diverse hulpstukken, aparte opvangbak voor fijnstof en gewoon vuil.
Wel is het apparaat redelijk aan de zware kant. Prijs vinden we ook redelijk hoog voor een stofzuiger maar hij is het dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • Diverse hulpstukken
  • Aparte opvangbak fijnstof

Minpunten

• Redelijk aan de zware kant.