De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Blizzard CX1 Cat & Dog op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

k*********@g******** 18-11-2022
Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Zuigkracht is prima; echter de onderdelen waardeloos. Stang die niet vast blijft zitten en je dus bij het zuigen alsnog een kromme rug krijgt. Zuigmondjes blijven niet vast zitten op stang. Aanhechtingen zijn dus waardeloos. Onderdelen apart zo duur dat je beter een New stofzuiger kunt kopen. Miskoop dus

s********@z******** 13-01-2022

Niet tevreden

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Wij hebben deze stofzuiger zo'n twee jaar geleden gekocht. In die tijd hebben we de zuigbuisgreep twee keer moeten vervangen. Een keer onder volledige garantie en een keer onder 50% korting. Ook de voet hebben we onder garantie moeten laten vervangen. Verder is de stofzuiger aan de voorkant redelijk zwaar waardoor hij zichzelf steeds vast rijdt, door de relatief kleine wielen, op het snoer.
Verder zit de lucht uitvoer aan de zijkant waardoor je wel heel tactisch moet stofzuigen om te voorkomen dat je al het stof weg blaast i.p.v. opzuigt.

Pluspunten

• lang snoer
  • sterk snoeroprol mechanisme
  • 4 roterende wielen

Minpunten

• Toebehoren gaan snel stuk
  • zwaar
  • prijs
  • rond snoer waardoor de wielen vast lopen

Van Ee 21-10-2021

Veel mankementen

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Hoewel ik tevreden ben over de zuigkracht van de stofzuiger zijn we veel punten waar ik minder blij mee ben.

Allereerst: de slang “drukt” tijdens het stofzuigen regelmatig op de knop waarmee het snoer wordt ingerold. Hierdoor vliegt het snoer met een enorme snelheid uit het stopcontact. Hierdoor is een keer een glas van het aanrecht gestoten.

Dan het zuigmondje. Super handig dat je snel het zuigmondje kan gebruiken dat op de pistoolgreep zit. Helaas was deze na een jaar gebruiken al lam en bleef het niet zitten. Voor €80,- een nieuwe pistoolgreep aangeschaft maar na een paar maanden is ook lam.

Ik heb de stofzuiger nu bijna twee jaar en van de week klapte ook de stok met mijn vinger ertussen waardoor ik een bloedblaar heb. De stok is nu ook lam en blijft niet op de juiste lengte tijdens het zuigen.

Kortom: ik ben niet tevreden.

M.Eugelink 05-10-2021

Miele maakt kwaliteit niet waar

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Zeer slecht product van Miele. Uitschuifborstel al vrij snel defect. Ook de nieuwe (€75,-) na 5 weken al defect. Het eerste jaar voldeed het product redelijk maar daarna stopt hij telkens mee (comfort lampje brandt). Na enige tijd doet hij het weer. Opvangbak niet goed te reinigen. Materiaal zeer zwak en fragiel. Zuigt niet prettig. Past niet bij de kwaliteit waar Miele om bekend staat.

Pluspunten

• Lengte snoer

Minpunten

• Geen degelijke uitvoering
  • Wendbaarheid
  • Slecht schoon te houden

C*****************@z******* 30-04-2021

Slecht kwaliteit

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Vindt prijs kwaliteit verhouding slecht en als er iets breekt kapot gaat ligt het altijd aan hoe je het zelf heb gebruikt . Maar voor zo'n prijs kwaliteit slecht als het plastic snel scheurt of breekt.

Minpunten

• Assesoires slechte kwalteit zuigborstelpoot
  • Telescopische handvat

Henie 07-06-2020

een heel goede krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Ik heb deze stofzuiger voor de 2e x aangeschaft. Ik had met de 1e bouwstof opgezogen helaas kon de stofzuiger hier niet tegen. Maar het is een geweldige stofzuiger met krachtige motor erg handig om te legen. Het snoer mag inderdaad wat langer zijn. Jammer dat de Miele Blizzard CX1 Powerline Cat@Dog alleen in het rood verkrijgbaar is. En ook nog 1 minpuntje dat er niet standaard een parketborstel bijzit . Deze dien je voor 49,95 zelf aan te schaffen. Er had naar mijn mening de "gewone"borstel eruit gemogen die er standaard bij zit.

Maan 11-06-2019

Zakloos een goed idee?

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Ik heb eerste cx1 ecoline gekocht. Ik vond deze stofzuiger weinig zuigkracht hebben en omgeruild voor de cx1 powerline cat & dog. Deze voldoet prima aan de wensen. Goede zuigkracht. Wel groot en lomp met het stofzuigen. Het enige wat je voordeel lijkt te zijn is je nadeel. Je stofreservoir leeg je toch vaker dan een stofzak. Het schoonmaken van je reservoir is ook weer extra handeling. Je kunt alles letterlijk afspoelen en wassen, maar het idee dat je dat vaak moet doen is waar je echt over na moet denken.

Ik beveel dit product wel aan, maar denk er toch goed bij na. Wel is je voordeel als je nog oudere miele borstels hebt, die kun je gewoon gebruiken. Past er allemaal nog op.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Stil voor een powerline
  • Handgreep met ingebouwde borstel

Minpunten

• Lengte snoer
  • Schoonmaken reservoir
  • Groot en lomp

Joop 08-05-2019

Prima sfofzuiger behalve als je honden hebt

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Deze stofzuiger aangeschaft omdat wij twee schapendoezen hebben die dagelijks best wat haar verliezen, grote dotten.
De stofzuiger zelf heeft daar geen enkele moeite mee, de narigheid is dat t.o.v onze vorige Miele waar de luchtuitvoer boven op zat, bij deze stofzuiger de luchtuitvoer aan de zijkant zit en naar achteren uitblaast.
Het gevolg laat zich raden, als je pech hebt dan blaas je de haren naar de plek waar je net bent geweest.
Niet echt over nagedacht Miele.
Een tweede is dat de borstel voor harde vloeren de haren zo vast houdt dat deze er niet uit te krijgen zijn.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Stille motor
  • Geen stoflaken meer vervangen

Minpunten

• Ongeschikt als je honden hebt

Klant 07-08-2018

Ontevreden

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Vorig jaar januari gekocht en nu al helemaal klaar met dit ding. De zuigkracht is ontoereikend en blaast eerder stof weg dan dat hij het opzuigt. Het filter zit vaak verstopt, waardoor de zuigkracht nog verder afneemt en het filter eerst schoon gemaakt moet worden. Daarnaast begint de autocleaning om de haverklap zodat je niet verder kan. Het snoer is te kort en de borstel te hoog zodat we niet onder de bank/kasten kunnen komen. Tenslotte komt de rubber ring van de opvangbak snel los, zodat ik de vuilniscontainer weer in mag om hem te pakken. Wij zijn klaar met deze Miele en dit merk komt er niet meer in.

Pluspunten

Minpunten

• Te weinig zuigkracht
  • Snoer te kort
  • Borstel te hoog
  • Rubber rand in opvangbak laat los

Melissa Schut 30-03-2018

Top stofzuiger!

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Wauw, wat een fijn apparaat! Hij zwiept door de kamer heen alsof het niks is, door de zwenkwielen gaat dit uitermate makkelijk. Ook de zuigkracht is in te stellen, zelfs de gordijnen stofzuigen gaat met behulp van de hulpstukken hartstikke makkelijk. De stofzuiger heeft geen stofzakken, het bespaart dus ook nog eens geld voor het kopen van de stofzakken! De stofopvang bak is makkelijk te legen, je trekt de bak zo omhoog en klikt de bak heel makkelijk weer terug. Het enige minpuntje is dat het snoer wel iets langer had mogen zijn. Verder vind ik het echt een top apparaat en ben ik erg blij met mijn aankoop!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Geen stofzakken
  • Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk wendbaar
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Snoer had iets langer gemogen

Cindy84! 29-03-2018

Miele Blizzard

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Deze stofzuiger mocht ik testen en ik ben er erg blij mee. Deze stofzuiger heeft heel veel voordelen. Het snoer is lang genoeg, zodat ik niet steeds de stekker in een ander stopcontact hoef te plaatsen. Ook heeft de stofzuiger een goede zuigkracht. Ik heb een dochter en een kat, dus je moet je voorstellen dat ik dagelijks moet stofzuigen. Kruimels en haren met mijn vorige stofzuigers moest ik echt wel even een paar keer goed over het tapijt of de vloer om echt alles weg te krijgen. Met de Miele Blizzard gaat dit heel gemakkelijk. De stofzuiger heeft twee verschillende opzetstukken en een erg lange stang. Dit is fijn voor de wat langere mensen, ook kan ik door de lange stang goed onder de bank stofzuigen. De stofzuiger heeft een mooi design, maar persoonlijk vind ik hem aan de grote kant. Ook vind ik de stofzuiger redelijk zwaar. Ik moet ook regelmatig trap op en af.
De stofzuiger is makkelijk te reinigen. De filter reinigt zichzelf en de opvangbak is makkelijk te legen.
Het is een prijzige stofzuiger, maar ik denk een goede investering!

Pluspunten

• Lange stang
  • Zuigkracht
  • Meerdere opzetstukken
  • Rijdt makkelijk

Minpunten

• Gewicht
  • Grootte
  • Prijs

Kim Höster 25-03-2018

Krachtige stofzuiger, ideaal voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Ik heb veel positieve verhalen gehoord over Miele stofzuigers en was heel blij dat ik deze mocht testen. In ons huishouden met 2 peuters en 2 katten stofzuigen wij dagelijks.
De zwenkwielen aan de onderkant zorgen voor optimaal gemak tijdens het stofzuigen. De stofzuiger kan eenvoudig alle kanten op. Broodkruimels, stof, zand en haren worden met gemak opgezogen. De restanten kattenbrokjes verdwijnen niet direct, daarvoor moet ik eerst het mondstuk even een klein beetje optillen.
Voor de trap schakel ik eenvoudig over naar de borstel die op het handvat zit, zodat mijn houten trap niet beschadigd. Echter vind ik de stofzuiger nog wel relatief zwaar.
De stofzuiger maakt veel minder geluid dan ik gewend was, maar is wel veel krachtiger dan mijn vorige (Philips) stofzuiger.
Het fijnstoffilter reinigt zichzelf, dat is ideaal! De grote opvangbak kan zonder al te veel moeite makkelijk leeggegooid worden. Alle onderdelen kunnen afgespoeld worden met water.
Het is een wat prijzigere stofzuiger, maar ik vind het het geld zeker waard.

Pluspunten

• Krachtig
  • Relatief weinig geluid
  • Prettige accessoires

Minpunten

• Relatief zwaar

jan 24-03-2018

Mooie en degelijke zakloze stofzuiger ,

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Ik heb de eer gehad , deze stofzuiger te mogen testen , het is mooi uitziende stofzuiger met verschillende mogelijkheden, voor het oog ziet hij er mooi en robuust uit , mooi van kleur hij is rood met grijs uitgevoerd , heeft een lang snoer van tien meter , wel handig je kunt er een behoorlijke ruimte mee benutten , het is ook een krachtige stofzuiger , die op verschillende plekken in gezet kan worden , op gladde vloeren is hij zeer nauwkeurig als je hem dan ook instelt op de functie voor parket laminaat enz , dat doe je door middel van de draaiknop, op de stofzuiger , er zijn namelijk 4 mogelijkheden en op de mooie zwenkbare voet kun je twee mogelijkheden in stellen , en er zijn verschillende Accessoires meegeleverd , borsteltje voor de trap te stofzuigen, of bijv. je toetsenbord van de pc , kleine voet voor kleine oppervlakken en een smals stuk om bijv. moeilijk bereikbare oppervlakken of gaten te zuigen . hij heeft een zeer krachtige instelbare motor , het geluid van deze stofzuiger is normaal je kunt gewoon tegen elkaar communiceren terwijl je aan het stofzuigen bent , niet lawaaierig gewoon ideaal geluid. hij is uitgevoerd met een zakloze unit waarmee je zelfs , de unit kan cleanen eco functie , je kunt er een lange tijd mee stofzuigen, er kan aardig wat vuil mee op gezogen worden, voordat je hem moet legen , hij is ook gemakkelijk hanteerbaar een verstelbare stang , met een grote flexibele voet , je kunt er met deze voet gemakkelijk onder een bankstel of bed stofzuigen , dankzij zijn meebuigende voet aan de stang , hij draait ook alle kanten op dm van zijn wendbare wieltjes , heeft een ideale opbergmogelijkheid , je kunt hem staande wegzetten of gewoon in zuigstand , de stofzuiger stang kan op twee mogelijk heden aan de stofzuiger zelf vast gezet worden .voor de accessoires zijn er in de stofzuiger opberg ruimte gecreëerd , en het snoer rolt zich perfect snel op door een knop in te drukken op de stofzuiger , ondanks zijn grootte is hij gemakkelijk in een kast te plaatsen , het is echt een aanrader zuigt goed bijna stille motor geen hinderlijk geluid , prettig om mee te werken in huis, en zelfs ideaal om de auto uit te zuigen , goed voor verschillende oppervlakken , zoals hout , kunstof , vloer bedekking , plavuizen handige uitleg over de werking van de stofzuiger , echt niet moeilijk alles wordt netjes in de gebruiksaanwijzing aan gegeven , hoe je er mee om kunt gaan in gebruik en dergelijke . de prijs voor deze stofzuiger is best redelijk , gezien zijn mogelijkheden en kracht die hij heeft in gebruik , en je hoeft geen stofzuigerzakken te kopen , en hij is ook gemakkelijk schoon te maken wanneer de vuil unit vol is .

Pluspunten

• zeer krachtige instelbare motor
  • gemakkelijk te reinigen
  • handteerbaar
  • op veel plaatsen inzetbaar
  • prachtich design

Minpunten

• rolt niet over het snoer
  • een borstel heeft geen plek in de stofzuiger

Tamara 23-03-2018

Aanrader als je katten en/of honden hebt!

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Wij hebben de stofzuiger nu een aantal weken in bezit en zijn zeer tevreden over het gebruik en het resultaat. De stofzuiger heeft een behoorlijk krachtige zuigkracht. De haren in onze vloerkleden zuigt hij er moeiteloos uit. Op de hoogste stand moet je wel wat kracht zetten om de stofzuiger heen en weer te bewegen, maar dan zuigt hij er ook wel wat meer haren uit dan een standaard stofzuiger.
Daarnaast os het meegeleverde meubelborsteltje om bijvoorbeeld haren van de bank af te krijgen erg handig! Geen haartje blijft achter.
De stofzuiger is zeer wendbaar en heeft een handig handvat om de stofzuigerslang vast te houden.
Het snoer is ietwat aan de korte kant en als je de stofzuiger de trap op moet tillen is hij best zwaar.
De prijs is behoorlijk aan de hoge kant voor een stofzuiger, maar wij zijn erg blij met dat deze stofzuiger eindelijk alle haren van onze katten opslokt.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Handige handvat
  • Wendbaarheid
  • Zakloos

Minpunten

• Gewicht
  • Korte snoer

Edwin Scheenloop 01-11-2017

Een ware krachtpatser

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Hij is mooi rood en uiterst krachtig, deze Miele blizzard CX1 cat & dog powerline. In combinatie met de meegeleverde turboborstel wordt geen haar meer gemist. Door de ronddraaiende borstel worden alle haren uit het tapijt getrokken en opgezogen.Dat is waar het me om ging want ik heb twee langharige honden die, als ze in de rui zijn, behoorlijk verharen. Met het in het handvat geïntegreerde borsteltje, zuig je heel gemakkelijk al het stof van bijvoorbeeld kasten en boekenplanken af. Daar kan geen stofdoek tegenop. Wel oppassen voor kleine losse spulletjes, want ze zijn al naar binnen voordat je er erg in hebt. De zwenkwielen doen heel goed hun werk waardoor hij heel wendbaar is en de stofopvangbak is heel gemakkelijk te legen. Toch is niet alles geweldig. De slang is te kort, waardoor je al gauw de stofzuiger moet optillen om inderdaad die kast of plank schoon te zuigen. De turboborstel doet uitstekend zijn werk, maar het schoonmaken van de borstel zelf gaat niet zo makkelijk. De eveneens meegeleverde combiborstel werkt eigenlijk helemaal niet. Als je een stofzuiger ontwerpt die zo krachtig is als deze, dan moet je ook het ontwerp van de borstel aanpassen. Zoals de combiborstel nu is trekt hij direct vacuüm op het tapijt waardoor je hem niet meer heen of weer krijgt. Alleen op de allerlaagste stand lukt dit nog enigszins. Zelfs op parket gaat het heen en weer bewegen nog zwaar op de hoogste stand. Je kan hem dan natuurlijk lager zetten maar dan heb je ook minder zuigkracht, had je net zo goed een gewone stofzuiger kunnen kopen. Ik raad dan ook aan om, als je parket hebt, een speciale parketborstel erbij te kopen. Ik hoop dat Miele het ontwerp van de combiborstel gaat aanpassen, want als die goed werkt zou hij helemaal top zijn.

Pluspunten

• Grote zuigkracht
  • Wendbaar
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Schoonmaken turboborstel
  • Ontwerp combiborstel
  • Te korte slang

Sabine van Acquoij 21-10-2017

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Zoals de titel al zegt: wat een geweldige stofzuiger. Door deze stofzuiger ben je niet uren bezig met het opzuigen van die lastige achtergebleven haren op gordijnen, dekentjes, matten of andere dingen. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht, waardoor alle vuiltjes op de grond zo zijn opgezogen. Ik heb in al die tijd nog nooit zoveel plezier gehad in het stofzuigen en zou deze stofzuiger dan ook zeker aanbevelen.

De stofzuiger heeft een fijn kliksysteem, waardoor je de zuigmond makkelijk kan verwisselen voor de turboborstel (die overigens geweldig werkt op tapijten en kleden). De stang kan je erg makkelijk uitschuiven om deze langer te maken. De meubelzuigmond, kierenzuiger en reliëfborstel doen goed zijn werk. Over het algemeen ben ik echt zeer tevreden over deze stofzuiger!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Handig kliksysteem

Minpunten

• Kort snoer
  • Zware stofzuiger
  • Prijzig

Miep 12-10-2017

Goede zuigkracht

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Dr stofzuiger heeft een goede zuigkracht en de extra stukken die erbij zitten zijn ideaal. Alleen vind ik hem erg zwaar en niet makkelijk wentbaar.
De zuigkracht blijft krachtig, ook als het stofreservoir vol zit.
Het is een goede stofzuiger, maar prijstechnisch vind ik hem persoonlijk erg duur.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Extra stukken

Minpunten

• Niet wentbaar
  • Erg zwaar

Sonnetjes 11-10-2017

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Cat & Dog

Wauw in 1 woord geweldig apparaat. We hebben de afgelopen 6 jaar nog nooit zo met plezier gestofzuigd als nu. En we zijn nog snel klaar.

Alle dieren haren verdwijnen als sneeuw voor de zon. Eerst moesten we op handen en knieën de vloerbedekking stofzuigen om alle kattenharen eruit te krijgen. Maar nu zetten we gewoon de speciale voet er op en weg is het.
Stofzuiger is ontzettend stil , heeft meerdere zuigsnelheden voor verschillende oppervlaktes, diverse hulpstukken, aparte opvangbak voor fijnstof en gewoon vuil.
Wel is het apparaat redelijk aan de zware kant. Prijs vinden we ook redelijk hoog voor een stofzuiger maar hij is het dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • Stil
  • Diverse hulpstukken
  • Aparte opvangbak fijnstof

Minpunten

• Redelijk aan de zware kant.