Rowenta RH98C8 X-Force Flex 12.60 RH98C8 Steelstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH98C8 X-Force Flex 12.60 RH98C8 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Naam 30-01-2024

Prima stofzuiger, tegelijkertijd dweilen is zeker prettig

Prima stofzuiger, en doordat hij snoerloos is ook snel gepakt om even een rondje huis te doen. De dweil-en-stofzuig-in-een functie werkt prima. Het vullen van het reservoir is soms een gedoetje even, maar goed - dat is dweilen ook.
Als er veel los vuil op de grond ligt zuig ik wel eerst even, maar misschien moet ik dat eens anders proberen. De accu gaat namelijk maar 1 ronde mee (oppervlakte beneden ongeveer 50 m2). Ik vrees echter dat het dweilvoetje dan wel echt vies wordt en dat dweilen dan alleen maar vuil verspreid.

Nadeel van de stofzuiger is dat het deel dat je in de hand houdt, behoorlijk zwaar is. Op zich wen je er wel aan en verder beweegt het ding soepel en makkelijk, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen echt te zwaar is om te hanteren. Mijn moeder heb ik de machine om die reden afgeraden, zij zou het niet kunnen hanteren.

Pluspunten

• Het dweilsysteem werkt echt!
  • Snoerloos

Minpunten

• Zwaar om te hanteren

J************@g******** 20-08-2023

Excellent vacuum cleaner

Excellent purchase! No regrets. Awesome vacuum cleaner .

You can reach every place and the battery you need to fully charge it before using it.

Pluspunten

• Flexible
  • Price

Minpunten

• Battery

Killian 01-08-2023

Gemakkelijke stofzuiger

Ontzettend blij met de nieuwe stofzuiger. Met 2 katten en een zoontje van 1 wordt de grond snel vies. Maar door het gemak van de stofzuiger blijft de grond netjes. Even snel de stofzuiger pakken na de lunch en savonds stofzuigen en dweilen met de dweilkop. Even gauw de trap stofzuigen is ook geen probleem want de stang kan er zo af! Wat een ideaal ding, ontzettend blij mee!

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Zuigt goed
  • Luxe uitstraling

t*********@l****** 25-07-2023

Goede stofzuiger voor een mooie prijs

Wat een mooie steelstofzuiger. Het is even uitzoeken wat alle onderdelen precies doen. Het zijn er namelijk zoveel! Dat vind ik tegelijkertijd ook een groot pluspunt aan deze stofzuiger. Echt het hele huis kan ermee gedaan worden. Heb het gevoel dat ik bijna geen andere producten nodig heb om mijn huis schoon te maken. Ik vind de dweil ook echt een toevoeging. Je betaalt iets meer dan dezelfde stofzuiger zonder dweil, maar het is echt een goede toevoeging. Daarnaast is het opzetstuk voor de bank ook een favoriet. Mijn bank is nog nooit zo schoon geweest.

Pluspunten

• verschillende opzetstukken
  • voldoende zuigkracht
  • dweil

Minpunten

• nog niet gevonden

Sassy 06-05-2023

Dik tevreden en zeer aan te raden! "(Gesponsord)"

Super fijne stofzuiger, handig in gebruik met een goeie zuigkracht. Je pakt de snoerloze stofzuiger heel vaak erbij. Zeker met een kat en poes, door haarverlies en de grind die regelmatig op de vloer ligt. Je kan makkelijk onder de meubels stofzuigen door de handige stang die je kan inklikken. Wat ook heel fijn is dat er een dweilfunctie bij zit en het heeft best veel handige accessoires. De autostand laat hem automatisch aanpassen aan het vloertype, als je van laminaat naar vloerkleed of mat gaat, Super fijn. Je moet wel opletten dat de turbostand niet te lang aanstaat anders is je batterij binnen enkele minuten leeg maar daar en tegen laadt hij wel super snel weer op. Wat handig zou zijn als er een extra batterij bijgeleverd zou zijn en of bij te bestellen is.

Al met al dik tevreden.

Pluspunten

• Veel handige accessoires
  • Goeie zuigkracht
  • Dweilfunctie

Minpunten

• Heeft geen extra batterij
  • Bij gebruik turbostand gaat de batterij snel leeg

s***********@h********** 14-04-2023

Geweldige stofzuiger/dweil

Laatste zes jaar heb ik drie steelstofzuigers gehad maar deze is zeker weten mijn redder! Ik ben al een tijdje opzoek naar een stofzuiger met dweilfunctie. Deze is de enige die ik heb kunnen vinden welke ook blijft stofzuigen tijdens het dweilen. Hierdoor heb je geen haren die blijven plakken aan het doekje maar deze worden opgezogen waardoor je doekje vrijwel schoon blijft.
Ik heb hoogpolig tapijt maar als hij erop komt start hij zelf automatisch de turbo. De turbo functie kan je zowel handmatig aan/uit doen als automatisch. Wij hebben twee kinderen en een kat en gebruiken de stofzuiger dagelijks. Voorheen moest ik met de haar roller over de tapijt rollen om de haren eraf te krijgen maar nu met de Rowenta stofzuiger hoeft dat niet meer en scheelt het werk. Ook de accessoires die je erbij krijgt zijn ook echt fijn in gebruik. Batterijduur is voldoende voor ons, we redden het net om de drie verdiepingen te stofzuigen. Hij is niet erg zwaar, hier was ik bang voor maar dit valt reuzen mee als ik kijk naar wat voor performance de stofzuiger oplevert. “(gesponsord)”.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Dweilfunctie
  • Hoogpolig tapijt
  • Snoerloos
  • Automatische turbo functie

h******@g******** 14-03-2023

Top stofzuiger, iets mindere Dweil

Wat kan je blij worden van zo'n "simpel" product. Heerlijke schone vloer. Voor de vergeleiking ook met de normale stofzuiger door het huis geweest, aansluitend met deze krachtpatser. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg schrok van het gene wat er nog in de nieuwe stofzuiger kwam... Hij is erg makkelijk in gebruik, klikken en gaan. Door de knikbare buis kwamen we ook op de moeilijk bereikbare plekken op een makkelijke manier. Waar ik tot nu toe enkel positieve punten had gevonden viel helaas de dweil functie wat tegen. De vloer wordt gedweild door een doek die je aan de stofzuiger vastmaakt. Dit heeft zeker wel iets resultaat, maar dit was niet vergelijkbaar met de gewone dweil. Wel moet ik zeggen dat het gemak van stofzuigen en dweilen in een keer het wel heel makkelijk maakt voor een snelle schoonmaakbeurt. Al met al, wel een duur product maar in het gemak verdiend het zich zeker terug!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel
  • Top accu
  • Snel laden

Minpunten

• Dweil niet heel nat

Astrid 13-03-2023

Zeer enthousiast

Heb de stofzuiger nu zo'n 5 weken in huis en ben zeer enthousiast. Kan gemakkelijk de verschillende ondergronden in huis stofzuigen. Van vloerkleed tot laminaat, en van bank tot auto. Zeer makkelijk in gebruik en de knikfunctie is ideaal om ook overal makkelijk onder te komen. Daarnaast is het speciale opzetstuk om te dweilen erg fijn voor de keuken. Tot nu toe dus een zeer fijne ervaring met deze stofzuiger!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Prima zuigkracht
  • Dweilfunctie

CurlyWurly 07-03-2023

Krachtig en flexibel

Altijd handig een stofzuiger zonder snoer, want zo'n snoer is altijd te kort.
Deze stofzuiger is flexibel en heeft een accu. De accu bevindt zich in het handvat, net als de opvangbak. Daardoor is de stofzuiger best wel zwaar om vast te houden, topzwaar. De stofzuiger kan niet op zichzelf blijven staan en soms blijft het mondstuk van de stofzuiger omhoog staan en kan dan niet goed zuigen.
Maar alles bij elkaar genomen wel een fijne en krachtige stofzuiger, met diverse opzetstukken.

Pluspunten

• krachtig
  • flexibel
  • diverse opzetstukken

Minpunten

• zwaar
  • accuduur

m**********@g******** 05-03-2023

Overtreft al mijn verwachtingen

Ik bestelde deze stofzuiger met in mijn achterhoofd dat het een fijne stofzuiger als extraatje zou zijn voor op de bovenverdieping. Maar hij overtreft al mijn verwachtingen! Ik was vooral sceptisch over de zuigkracht, maar deze is echt fantastisch! Zelfs mijn vloerkleed zuigt hij alle kruimeltjes uit. Een ander pluspunt is dat ik niet meer krokmhoef, door de steel die krom kan komt hij met gemaakt onder bed, bank of kast. Echter moet je hier wel even een knop voor indrukken. Super fijn dat hij ook als kruimeldief te gebruiken is. Even snel te trap stofzuigen is in mum van tijd gebeurd, niet meer met een zware stofzuiger de trap op sjouwen. Het lampje vind ik fijn om op donkere plekken te zuigen, zoals onder bed. Al is de kruimeldief fors in zijn gewicht. Als ik grondig mijn vloerkleed wil zuigen heb ik toch wel een paar flinke spierballen nodig.
Met een accu kan ik onze volledige bovenverdieping stofzuigen en dan heb ik nog voldoende voor een 2e keer. Echter wanneer ik bijvoorbeeld met de kruimeldief het vloerkleed grondig wil doen red ik het net met 1 accu. De accuduur zou ook echt de enige reden zijn dat het voor mij een extra stofzuiger is, want buiten dat doet hij echt niet onder aan een traditionele stofzuiger.
Al met al raad ik deze stofzuiger zeker aan!

Pluspunten

• Steel kan krom voor moeilijke plekken
  • Zuigkracht
  • Lampje

Minpunten

• Accuduur
  • Kruimeldief zwaar in de hand

Wilfredn 05-03-2023

Stofzuiger die doet wat moet

Vanwege dat Rowenta goed staat aangeschreven, ben ik voor deze steelstofzuiger gegaan.

De zuigkracht van de stofzuiger is zeer goed, hij is goed wendbaar (wat wennen is in vergelijking met een bedrade stofzuiger).

De accesoires zijn zeer handig en makkelijk aan te sluiten, nadeel is wel dat hij uitblaast aan de voorkant en niet aan de bovenkant dus stof verplaatst als je hem op de korte stukken gebruikt.

De dweil functie was even wennen. Het leek eerst of dat die niet dweilde, maar je moet de dweil licht vochtig maken en dan dweilen met gevuld reservoir. Toen leek het bijna dweilen met de kraan open. Gelukkig is dat ook te regelen met een handige knop.

Al met al een prima stofzuiger, al had er voor het gemak wel een extra accu bij moeten zitten.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accesoires

Minpunten

• Mist 2e accu
  • Accuduur

Germaine 04-03-2023

Stofzuigen wordt een fluitje van een cent

Blij wordt ik van deze futuristisch uitziende steelstofzuiger. Super soepel de hoeken in en geen stofje ontsnapt. Wat heerlijk zo zonder snoer. Ik merk dat ik stofzuigen geen vervelend maar een leuk klusje begin te vinden. Geen gedoe meer met een snoer en stopcontacten. Heel het huis stofvrij zonder tussendoor op te hoeven laden. Ook onder het bed, de bank en de kast is stof niet veilig. Met de flexibele steel kun je daar makkelijk zonder te bukken bij. De zuigmond is wel vrij dik waardoor ik bijvoorbeeld niet goed onder de verwarming kan maar verder komt hij toch echt bijna overal. Ook de binnenkant van de auto is in een mum van tijd stof en zand vrij. De dweil optie is ideaal als je het trucje door hebt, want je mag geen vocht opzuigen en kan je veel tijd besparen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Veel hulpstukken
  • Past automatisch stand aan op ondergrond

Minpunten

• Dik mondstuk
  • Geen flexibele slang

d**************@l****** 04-03-2023

Niet geschikt voor grondig stofzuigen

Ik ben niet tevreden met deze stofzuiger. Ondanks het feit dat ik in een relatief kleine woning van ongeveer 75m2 woon en alleen een kat heb met enkele kleine kleden op de vloer, ervaar ik toch enkele problemen met dit apparaat. De parketvloer kan prima worden schoongemaakt met de "normale" zuigstand, maar voor het verwijderen van kattenharen van meubels is de turbostand nodig. Het probleem is echter dat de batterij snel leeg raakt bij gebruik van de turbostand, waardoor ik tussendoor moet opladen, wat erg onhandig is. Bovendien zuigt de stofzuiger zich vaak vast op de vloerkleden, waardoor deze moeilijk schoon te maken zijn. Het stofreservoir zit ook snel vol en is al een keer zo vast komen te zitten dat ik het alleen met brute kracht kon verwijderen. Het laadstation moet aan de muur worden bevestigd om te kunnen worden gebruikt, wat ook een nadeel is. Tijdens gebruik is de stofzuiger ook niet gemakkelijk neer te zetten omdat deze snel omvalt. De mogelijkheid om de steel te knikken en onder lage meubels te stofzuigen heeft voor mij weinig toegevoegde waarde, hoewel het wel handig kan zijn voor mensen die moeilijk kunnen bukken. Tot slot voegen de lampjes op de borstel weinig toe, omdat ze erg zwak zijn.

Pluspunten

• Niet al te zwaar

Minpunten

• Batterij zeer snel leeg
  • Stofresevoir snel vol
  • Zuigt zich vast op vloerkleden

Bo 03-03-2023

Ideaal

Fijne stofzuiger. Accu gaat lang mee en goede zuigkracht. Hij is ideaal in gebruik doordat hij zeer wendbaar is en de slag kan buigen om zonder te bukken onder de bank te komen

Pluspunten

• Accuduur
  • Snoerloos

Minpunten

• Niet vergeten op te laden

Amayamia 03-03-2023

Ideale stofzuiger

Na lang gezocht te hebben naar een goede steelstofzuiger kwam k bij rowenta. Wat me aantrok in deze stofzuiger is dat het ook een dweilfunctie heeft. Hoe handig is dat? Ik hou helemaal niet van dweilen dus misschien komt hier verandering in. De stofzuiger komt met meerdere accessoires en ook een hangsysteem waarin je de stofzuiger kan opladen. Ik heb alles meteen geïnstalleerd en opgehangen. Het licht van de stofzuiger is ideaal. Mijn vorige steelstofzuiger had geen licht en ik had niet het gevoel dat het nodig was. Maar wat had ik dat mis. Met het licht op de stofzuiger kop zie je gewoon veel meer liggen. De dweilkop is echt ideaal. Hij is lekker groot waardoor je ook sneller klaar bent met dweilen. Ik maak met plezier schoon Mijn nieuwsgierigheid kon niet wachten dus heb de dweilfunctie geprobeerd in de keuken op laminaat en in het toilet op tegels. Beide vloeren werden streeploos schoon. Heerlijk. Dit word mijn nieuwe bezigheid. De stofzuiger is niet zwaar en vind het handig dat hij een automatische functie heeft. Design is ook heel mooi. Meer kan ik er niet over zeggen want ik heb hem nog niet zolang. Nu is hij lekker aan het opladen voor de volgende schoonmaak beurt.

Pluspunten

• Mooi hangsysteem
  • Kan dweilen en stofzuigen tegelijk
  • Veel accessoires

Minpunten

• Zwaar

Mrisj 02-03-2023

Blij verrast met accu duur, lichte gewicht en wendbaarheid!

Voor deze stofzuiger gekozen vanwege een refund actie, maar ik ben zeer blij verrast met de zuigkracht en lange accu duur van het apparaat. Een slaapkamer, woonkamer, gang en keuken zijn makkelijk in een keer te doen. De steel kan je buigen waardoor deze heel gemakkelijk onder de bank, stoelen en kasten kan komen. Dit scheelt in mijn geval een hoop tijd tijdens het stofzuigen omdat ik niet met meubels hoef te schuiven. De dweil functie is niet te vervangen als echte dweil maar wel heel gemakkelijk voor de kleinere snelle vlekjes. Ook worden er voldoende opzet stukjes meegeleverd die je weer gemakkelijk bij elkaar houdt doordat je ze hangend aan het oplaadsysteem kan bewaren.

Pluspunten

• Wendbaar door buigzame steel
  • Lange accuduur
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Ophang-/laadsysteem van licht materiaal