Miele Blizzard CX1 Comfort PowerLine zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Blizzard CX1 Comfort PowerLine zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Veronique 21-04-2021

Waardeloos

Nu 2 jaar in bezit.
Lampje van comfort clean springt continu op oranje, ook na wekelijks uitspoelen van de filters. Knopje springt daarna op rood, waardoor deze niet meer stofzuigt, dit gebeurd dus meerdere keren achter elkaar.
Contact gehad met Miele, probleem schijnt bekend te zijn, maar ze doen er niks aan, kortom de stofzuiger kan naar het grofvuil, kon deze ook nog op eigen kosten opsturen naar de e- care service, maar na die recensies te hebben gelezen durf ik dat helemaal niet aan.
Eens en nooit meer een Miele

Andreas 29-03-2020

Miele Blizzard cx1 parquet powerline

In het begin was het een fijne stofzuiger, goede zuigkracht, minder geluid, zakloze stofzuiger.
Ik heb stofzuiger al 3 jaar
laatste jaar minder plezier van mijn stofzuiger, geel lampje gaat aan en gaat daarna over naar een rood lampje. Rood lampje blijft branden en ik kan niet stofzuigen, paar uur aan laten staan, probleem blijft.
Filter uitgewassen met water en 24 laten staan om te drogen. Het heeft allemaal niet geholpen. Zo gauw als ik weer ga stofzuigen, gaat het geel lampje na een paar minuten weer aan en gaat weer over naar een rood lampje.
Miele klantenservice gemaild over het probleem, na een paar weken eindelijk reactie.
Het antwoord wat ik krijg is, dat ik het moet opsturen en als het niet aan Miele ligt ik de kosten zelf moet betalen.
Jammer had meer van Miele verwacht, altijd een Miele stofzuiger gehad, maar dit wordt mijn laatste Miele stofzuiger.

Pluspunten

• Minder geluid
  • Zakloos

Minpunten

• Comfort clean werkt niet meer na een paar jaar
  • Waardeloze service
  • Geen antwoord op mijn probleem
  • Duur produkt

Ruud 10-02-2019

Krachtige kwalitatieve en complete stofzuiger

Krachtige zuigkracht met 4 standen en maakt relatief gezien niet te veel herrie, geen hoge doordringende toon.
Kwaliteit is voelbaar in alle onderdelenm, hulpstukken en de 4 zwenkwieltjes welke bijna zeven over mijn prachtige houten vloer. Zelfs enkele handige hulpstuken van mijn vorige slechte dure samsung passen erop. Ook het aan/uut harder/zachter bediening op het handvat is van kwaliteit en zoals ik op mijn vorige al ondervonden had echt handig en meer dan alleen een gimmick.

De kwaliteit heeft wel een nadeel en dat is dat het groot en zwaar is, daarmee voor oude mensen niet geschikt om een trap op en af te gaan. Het tillen wordt nog verder bemoeilijkt doordat er boven op geen handvat zit dus met de zuiger in de hand de trap aflopen en zuigen gaat nog lastig worden (terwijl het gewicht voor mij geen probleem is).
De parketborstel is heerlijk breed waardoor je snel meer oppervlak bereikt en ook verder onder kasten/banken komt waar het middenstuk niet onder past. Deze brede variant zit vreemd genoeg niet op de miele Parquet stofzuiger.
Het universele mondstuk werkt prima op mijn tegels. Vloerbedekking heb ik niet dus kan ik niks over zeggen.
Reikwijdte snoer is ok maar had langer gemogen, was de extra lange op mijn Samsung gewend en de lucht wordt aan 1 zijkant uitgeblazen, ben er nog niet over uit of dit een kwestie van wennen is of dat het gewoon onhandig is t.o.v achterkant.
Het zakloze systeem werkt goed en is handig te legen. Verder heeft het een zelfreinigende functie voor de filters, heb het het dus ben benieuwd of deze inderdaad niet vervangen hoeven te worden na een paar jaar?

Samenvattend 1e indruk:zeer tevreden over machine met kwaliteit onderdelen die goed zijn werk doet maar nog geen 10 is :een handvat op de zuiger om te tillen, een langer snoer en iets meer extra hulpstuken.

Ruud 31-05-2019

Nu een paar maanden in bezit en bevalt mij nog beter dan in begin.
Hij is uiteraard nog steeds wat aan zware kant maar glijdt over de vloer als een swiffer en trap is geen probleem want door zijn flexibiliteit kan ik meeste treden met gemak van bovenaf stofzuigen en de rest van onderaf, ik hoef dus niet met slang in de hand al zuigend de trap af te lopen. Mocht het wel nodig zijn dan staat het ook op achterkant heel stevig.
Reservoir is erg makkelijk/snel te legen maar doe dit buiten in de container en je hebt nergens last van. Idd niet binnen in huis want dan heb je stofwolken omdat alles er onderuit valt.
uitblazen lucht is aan de rechterkant en is even wennen en de goede vaste route zoeken want je wilt geen vuil of zoals bij ons haren van een dierenkleed wegblazen maar heb er nu geen enkele moeite meer mee.
Verder gewoon top apparaat die nog steeds heel degelijk aanvoelt en krachtig zijn werk doet.
Score was eigenlijk een 8 maar krijgt nu een 9+ van mij.

Maria2208 22-01-2019

Zuigt zeer slecht, waardeloos apparaat

Voor zo'n dure stofzuiger krijg je geen waar voor je geld. De platte zuigmond lijkt handig en is ook wendbaar, maar past niet onder de bank of salontafel waar mijn oude Philips dat wel kon. De stofzuiger zuigt zeer slecht. Iets grotere dingen zoals kraaltjes, zonnepitten, stukje klei, zuigt hij simpelweg niet op. Ook langs randen zuigt hij geen dingen mee die net een paar millimeter onder de kast liggen. Verder schiet de bodem van de opvangbak 9 van de 10 keer los als je die eruit klikt waardoor de hele inhoud op de grond of in de stofzuiger ligt. Deze stofzuiger is een dikke afrader en ook nog eens peperduur. Voor mij geen miele meer.

Minpunten

• Opvangbak schiet steeds los bij verwijderen
  • Zuigt dingen die zwaarder zijn dan stof niet op
  • Zuigt slecht langs plinten en randen
  • Zwaar

Elise 02-06-2017

Uitstekende zakloze stofzuiger

Net zo lang gewacht tot Miele ook een degelijke zakloze stofzuiger op de markt bracht. Sinds november 2016 in mijn bezit. Ik heb gekozen voor de CX1 Comfort Line met een hoger zuigvermogen dan de Ecoline. Bevalt prima. Vooral het zuigen met de zeer brede, flexibel bewegende XL-zuigmond voor gladde vloeren gaat gemakkelijk en snel. De meegeleverde tapijtborstel is prima voor allerlei kleden en matten, maar op mijn heel laagpolige Perzische kleed trok hij te veel vacuüm. Miele heeft me toen een ander type tapijtborstel gestuurd, die op dat speciale kleed beter werkt. Het snoer is prettig lang, daarentegen de slang aan de korte kant. Om met de meubelborstel lang bovenplinten van bijv. ramen te zuigen moet ik de stofzuiger optillen. Of ik moet verlengen met een stukje zuigbuis. Het legen van het royale reservoir gaat eenvoudig. Niet van grote hoogte in de vuilnisbak laten vallen, want dat geeft uiteraard meer stof dan wanneer je het reservoir er vlak boven houdt. Enige minpunt voor kleine en/of niet zo sterke mensen is, dat het apparaat nogal fors en zwaar is uitgevallen. Maar misschien is dat onvermijdelijk bij deze Miele-kwaliteit!

Pluspunten

• zuigt uitstekend
  • groot reservoir
  • makkelijk te legen
  • lang snoer
  • XL-zuigmond fantastisch

Minpunten

• wat groot en zwaar
  • slang wat kort

AvL 17-04-2017

Miskoop met een grote M

Wat een sof deze stofzuiger! Ik kan wel zeggen dat dit de miskoop van het jaar is. Het apparaat is onhandig in het gebruik. Vooral het legen van het stofreservoir is een drama: de stofwolken vliegen je om de oren. En dat legen moet je nogal vaak doen, want het is zo vol. Bovendien wordt het reservoir ontzettend smerig. Het snoer is voor een stofzuiger van deze prijs aan de korte kant. Daarnaast weegt het apparaat nogal wat, dus als je trappen gaat stofzuigen of als je meer verdiepingen in je huis hebt, dan is dit niet erg plezierig.
Verder zit de "uitlaat" aan de zijkant. Ook onhandig, vooral als je met deze stofzuiger langs je open haard loopt en alle asresten de kamer in worden geblazen.
Qua prijs/kwaliteit volstrekt onvoldoende. Nieuwe techniek is niet altijd beter, dat blijkt maar weer. Heren ontwerpers van Miele: ga nog maar eens terug naar de tekentafel en breng een product pas dan op de markt nadat je deze zelf thuis hebt getest.

Pluspunten

• zuigkrachtregeling in de handgreep

Minpunten

• stofreservoir onhandig
  • gewicht
  • luchtuitlaat
  • prijs
  • snoerlengte

Illia 27-10-2016

Perfect choice for you house

We have used this vacuum cleaner in the house with 2 cats and a small baby and we are very satisfied with it. It perfectly removes the dust, it doesn't produce much noise, glides easily across the surfaces and can be cleaned very hygienically. What we like best is that it doesn't emit dust during the cleaning and you have the feeling that the house remains clean longer.
It is also very handy that you don't need to bother about spare details like filters or bags. The dust container can be emptied in a second with a simple motion.
The only thing is that the vacuum cleaner is a little bit heavy to carry from one floor to another.

Pluspunten

• Bag-less
  • Hygienic
  • Powerful (no dust after cleaning)
  • No need to move the handle multiple times
  • Not annoying sound (white noise)

Minpunten

• Weight
  • Pretty big

Arjan 25-10-2016

Het stofzuigen gaat net zo soepel als een swiffer

Het stofzuigen op harde vloeren gaat geweldig. De grote oppervlakte is met het grote XL zuigstuk zo gedaan. Met het flexibele handvat gaat het erg soepel en het lijkt dan net een swiffer. Ook de kleine en krappe hoekjes kom je met gemak bij. Het eindresultaat is top! Het stofzuigen wordt weer leuk.

Pluspunten

• XL-borstel
  • Flexibele handvat

Minpunten

• Zwaar

Sandra 24-10-2016

Krachtig, gebruiksgemak en veel mogelijkheden!

Krachtige stofzuiger, ook voor het fijne stof ideaal. Geen zakken meer nodig maar een stofreservoir dat je kunt legen. Wel jammer dat deze aan de onderkant open klept, daardoor kans op stofwolken bij het legen. Lang snoer, telescopische stang, slang had iets langer gemogen voor de wat langere mensen. Veel keuze uit borstels en zuigmondjes! Deze stofzuiger is wat zwaar voor het zuigen van de trap maar niet onoverkomelijk. Maar gezien alle mogelijkheden een echte aanrader! Ik ben er echt blij mee!

Pluspunten

• Veel borstels en zuigmondjes
  • Prettig handvat met bediening
  • Geen stofzuigerzak nodig
  • Lang snoer
  • Krachtig, meerdere instellingen mogelijk

Minpunten

• Slang had iets langer gemogen voor langere mensen
  • Aan de zware kant voor de trap te zuigen
  • Stofreservoir opent aan de onderzijde

Inge 24-10-2016

Fijne stofzuiger met goede zuigkracht

Hele fijne stofzuiger met een krachtige zuigkracht, lang snoer waardoor je moeiteloos door het hele huis gaat. Ook ideaal met huisdieren. Grote resevoir en makkelijk te legen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Krachtige zuigkracht
  • Makkelijk te legen
  • Fijne grote parketborstel

Minpunten

• iets wat zwaar

Miranda 24-10-2016

mooie complete stofzuiger

Stofzuiger die stil is gebruiksvriendelijk, vooral het stofreservoir is heel makkelijk te legen.
Zuigt alles op op alle ondergronden.

Pluspunten

• stofreservoir
  • gebruiksgemak

Minpunten

• prijs