Miele Blizzard CX1 Comfort PowerLine - Reviews

C
Type/soort
stofzuiger

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Inge 24-10-2016

Fijne stofzuiger met goede zuigkracht

Hele fijne stofzuiger met een krachtige zuigkracht, lang snoer waardoor je moeiteloos door het hele huis gaat. Ook ideaal met huisdieren. Grote resevoir en makkelijk te legen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Krachtige zuigkracht
  • Makkelijk te legen
  • Fijne grote parketborstel

Minpunten

• iets wat zwaar

AvL 17-04-2017

Miskoop met een grote M

Wat een sof deze stofzuiger! Ik kan wel zeggen dat dit de miskoop van het jaar is. Het apparaat is onhandig in het gebruik. Vooral het legen van het stofreservoir is een drama: de stofwolken vliegen je om de oren. En dat legen moet je nogal vaak doen, want het is zo vol. Bovendien wordt het reservoir ontzettend smerig. Het snoer is voor een stofzuiger van deze prijs aan de korte kant. Daarnaast weegt het apparaat nogal wat, dus als je trappen gaat stofzuigen of als je meer verdiepingen in je huis hebt, dan is dit niet erg plezierig.
Verder zit de "uitlaat" aan de zijkant. Ook onhandig, vooral als je met deze stofzuiger langs je open haard loopt en alle asresten de kamer in worden geblazen.
Qua prijs/kwaliteit volstrekt onvoldoende. Nieuwe techniek is niet altijd beter, dat blijkt maar weer. Heren ontwerpers van Miele: ga nog maar eens terug naar de tekentafel en breng een product pas dan op de markt nadat je deze zelf thuis hebt getest.

Pluspunten

• zuigkrachtregeling in de handgreep

Minpunten

• stofreservoir onhandig
  • gewicht
  • luchtuitlaat
  • prijs
  • snoerlengte

Arjan 25-10-2016

Het stofzuigen gaat net zo soepel als een swiffer

Het stofzuigen op harde vloeren gaat geweldig. De grote oppervlakte is met het grote XL zuigstuk zo gedaan. Met het flexibele handvat gaat het erg soepel en het lijkt dan net een swiffer. Ook de kleine en krappe hoekjes kom je met gemak bij. Het eindresultaat is top! Het stofzuigen wordt weer leuk.

Pluspunten

• XL-borstel
  • Flexibele handvat

Minpunten

• Zwaar

Sandra 24-10-2016

Krachtig, gebruiksgemak en veel mogelijkheden!

Krachtige stofzuiger, ook voor het fijne stof ideaal. Geen zakken meer nodig maar een stofreservoir dat je kunt legen. Wel jammer dat deze aan de onderkant open klept, daardoor kans op stofwolken bij het legen. Lang snoer, telescopische stang, slang had iets langer gemogen voor de wat langere mensen. Veel keuze uit borstels en zuigmondjes! Deze stofzuiger is wat zwaar voor het zuigen van de trap maar niet onoverkomelijk. Maar gezien alle mogelijkheden een echte aanrader! Ik ben er echt blij mee!

Pluspunten

• Veel borstels en zuigmondjes
  • Prettig handvat met bediening
  • Geen stofzuigerzak nodig
  • Lang snoer
  • Krachtig, meerdere instellingen mogelijk

Minpunten

• Slang had iets langer gemogen voor langere mensen
  • Aan de zware kant voor de trap te zuigen
  • Stofreservoir opent aan de onderzijde

Illia 27-10-2016

Perfect choice for you house

We have used this vacuum cleaner in the house with 2 cats and a small baby and we are very satisfied with it. It perfectly removes the dust, it doesn't produce much noise, glides easily across the surfaces and can be cleaned very hygienically. What we like best is that it doesn't emit dust during the cleaning and you have the feeling that the house remains clean longer.
It is also very handy that you don't need to bother about spare details like filters or bags. The dust container can be emptied in a second with a simple motion.
The only thing is that the vacuum cleaner is a little bit heavy to carry from one floor to another.

Pluspunten

• Bag-less
  • Hygienic
  • Powerful (no dust after cleaning)
  • No need to move the handle multiple times
  • Not annoying sound (white noise)

Minpunten

• Weight
  • Pretty big

Miranda 24-10-2016

mooie complete stofzuiger

Stofzuiger die stil is gebruiksvriendelijk, vooral het stofreservoir is heel makkelijk te legen.
Zuigt alles op op alle ondergronden.

Pluspunten

• stofreservoir
  • gebruiksgemak

Minpunten

• prijs

Elise 02-06-2017

Uitstekende zakloze stofzuiger

Net zo lang gewacht tot Miele ook een degelijke zakloze stofzuiger op de markt bracht. Sinds november 2016 in mijn bezit. Ik heb gekozen voor de CX1 Comfort Line met een hoger zuigvermogen dan de Ecoline. Bevalt prima. Vooral het zuigen met de zeer brede, flexibel bewegende XL-zuigmond voor gladde vloeren gaat gemakkelijk en snel. De meegeleverde tapijtborstel is prima voor allerlei kleden en matten, maar op mijn heel laagpolige Perzische kleed trok hij te veel vacuüm. Miele heeft me toen een ander type tapijtborstel gestuurd, die op dat speciale kleed beter werkt. Het snoer is prettig lang, daarentegen de slang aan de korte kant. Om met de meubelborstel lang bovenplinten van bijv. ramen te zuigen moet ik de stofzuiger optillen. Of ik moet verlengen met een stukje zuigbuis. Het legen van het royale reservoir gaat eenvoudig. Niet van grote hoogte in de vuilnisbak laten vallen, want dat geeft uiteraard meer stof dan wanneer je het reservoir er vlak boven houdt. Enige minpunt voor kleine en/of niet zo sterke mensen is, dat het apparaat nogal fors en zwaar is uitgevallen. Maar misschien is dat onvermijdelijk bij deze Miele-kwaliteit!

Pluspunten

• zuigt uitstekend
  • groot reservoir
  • makkelijk te legen
  • lang snoer
  • XL-zuigmond fantastisch

Minpunten

• wat groot en zwaar
  • slang wat kort