Dyson V6 Absolute +

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 97 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson V6 Absolute + op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nicolet 06-09-2019

Handig maar korte duurzaamheid

Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Na 2,5 gebruik was de accu stuk. We kregen coulance en er werd een nieuwe accu opgestuurd. Na 1 jaar was deze accu alweer stuk. Bij het melden via de mail dat dit wel weer erg snel was kregen we als antwoord dat snelle slijtage van accu’s er nu eenmaal bij hoort.. maar toch niet na een jaar??? De duurzaamheid van zon prijzige stofzuiger is kort en dat vind ik wel jammer van zo’n prijzige stofzuiger als wegwerpmateriaal... na 3,5 jaar zijn we dus genoodzaakt een nieuwe stofzuiger te kopen...

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Korte duurzaamheid
  • Lompe opzetstukken voor de grondhoekjes

Anoniem 08-11-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

In een woord geweldig. Zeer krachtige, twee standen , snelheid. Met de extra zuigmondjes is er altijd wel eentje bij die je werk gemakkelijk maakt. Klein nadeel, hij is best wel zwaar in één hand. Groot nadeel, hij is best wel duur.

raazi 07-08-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Meest handige stofzuiger die ik ooit heb gehad.
Zeer gebruiksvriendelijk en vele toepassingsmogelijkheden doordat hij snoerloos is, zeer handige toebehoren en accessoires, meer dan voldoende zuigkracht en licht is.

nicole46 07-08-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

super stofzuiger. Heel handig in gebruik. Sinds ik deze gebruik wil ik geen andere meer. Enig minpuntje is korte accuduur.

Mootje6 06-08-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Een enorme zuigkracht, zeer handig in gebruik. Mooi uiterlijk en vormgeving. Handige hulpstukken erbij. Geen stofzuigerzakken meer nodig en ook als kruimeldief te gebruiken.
Maakt wel wat herrie en jammer dat het snel leeg is.

Bertsa 04-08-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Ik kreeg de kans de Dyson V6 absolute + te testen. Was eerst heel sceptisch over een steelstofzuiger op batterij. Wist niet goed wat te verwachten en was eerder nogal negatief.
Maar wat een stofzuiger!! Is handig in gebruik, héél mobiel, licht en zuig hard!
Sedert dit toestel in huis is gebruiken we de klassieke (zware) stofzuiger niet meer. De batterijlading houdt het net lang genoeg uit om zowel keuken, woonkamer, ... te stofzuigen.
Door het gebruiksgemak stofzuigen we nu véél vaker en sneller in vergelijking met vroeger.
Ook de accesoires die meegeleverd worden zijn super. O.a. de gemotoriseerde borstels zijn super om bv de tapijten in de auto te stofzuigen, ....
De Dyson V6 absolute + wil ik niet meer missen!!!

summy 28-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Sinds enkele weken heb ik de Dyson V6 absolute in het bezit.

Tijdens het uitpakken was ik blij verrast dat alles zo netjes georganiseerd en overzichtelijk verpakt was. Hieraan kon je al zien dat het met zorg was behandeld. De dyson is duidelijk stevig en goede degelijke kwaliteit.

Het in elkaar zetten van de delen is erg eenvoudig, het klikt allemaal erg soepel en is duidelijk hoe en wat je dient te doen.

Om het pakket compleet te maken zit er ook nog een:

Combinatie accessoire bij voor het afstoffen van bijv kasten.

Kierenzuiger voor de moeilijk bereikbare plaatsen zoals de plinten, verwarming, hoekjes op de trap en de auto niet te vergeten!

Gemotoriseerde vloerzuigmond voor vloerbedekking, tapijten,

Zuigmond voor harde vloeren voor laminaat, parket, plavuizen.

Uiteraard zit er een ophangsysteem bij, deze neemt zo weinig plaats in dat hij bij mij in de meterkast hangt!
De Dyson is doordat hij in het ophangsysteem verbonden is aan de stroom altijd opgeladen en meteen te gebruiken!

De accu wordt niet lui dus geen zorgen om hem gewoon in de stroom te laten.

Doordat hij snoerloos is gebruik ik hem overal, op zolder, in de serre, in de auto, neem hem zelfs mee naar ons vakantiehuis geen gesleep met een stofzuiger, zoeken naar stopcontacten en eventueel een te kort snoer.
Nooit meer boven aan de trap aankomen en dan naar onder moeten om van stopcontact te wisselen!

De zuigkracht is erg goed te noemen, in 20 min doe ik de woonkamer,keuken, hal, toilet en de trap dan is de accu op.

Wil je echt grondig zuigen, bijv de stoelen erbij bankstel heb je eerlijkheidshalve tijd te kort. Dit moet je dus in etappes doen. Oplaadtijd is ca 3.5 uur.

De stofzuigerbuis is te verwijderen waardoor je een handige handstofzuiger hebt waarom ook weer de kierenzuiger en combinatiezuiger te klikken zijn, deze is geweldig voor de trap, het schoonmaken van bekleding, denk aan je matras!, stoffen stoelen, bankstel, en vergeet zeker de auto niet.

Wat ik wel als minpunten ervaar zijn:

Hij produceert veel geluid.
De aanknop dient vastgehouden te worden kan niet op automatisch gezet worden.
Bij extreme power, bijv voor grondig zuigen stoffen fauteuils doet de accu het maar 6 minuten.

Ik ben al met al tevreden en gebruik de Dyson dagelijks. En wekelijks voor de auto.
Vooral voor het snel even stofzuigen/stoffen, trap doen, is de Dyson een echte aanrader.

fabjee 28-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

ik heb al jaren een gewone dyson stofzuiger in mijn bezit dus ik ken de kwaliteit al.

ik heb heb deze stofzuiger nu een paar weken in mijn bezit en ben super enthousiast hij is super handig omdat hij de accu heeft. als er weer wat om is gevallen of de hond zijn hond liggen overal is het nu super makkelijk en snel opgeruimd.

ik wist niet dat er zoveel stof uit mijn bank kon komen. die heb ik gestofzuigd met het speciale borsteltje ie er bij zit. ik dacht dat hij altijd schoon was maar schrok wat deze stofzuiger er nog voor stof uit kreeg. ben echt super tevreden.

het ophang systeem is erg handig zo kan je hem altijd goed opbergen en laad hij gelijk op

enige min punt vind ik dat je niet alle accessoires aan het opberg systeem kan hangen dus er blijft wat rond slingeren. ook vind ik dat de lak erg snel beschadigd zat binnen een dag al een kras in. ik snap dat dat gebeurd maar voor een apparaat van deze prijsklasse had ik wel iets betere lak verwacht.

mar_cat 27-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Ideaal dat deze Dyson snoerloos is. Ik pak hem veel makkelijker dan me oude stofzuiger. Daar moet ik eerst de stekker er nog helemaal uittrekken en is ook veel lomper dan de dyson. Ook blijf ik nu nergens achter hangen met de stekker.
20 minuten is precies genoeg om hier het hele huis ten zuigen. Als we het toch niet helemaal redden, is hij 'snel' weer opgeladen (3,5 uur). Mijn kruimelzuiger heeft een oplaadtijd van 8 uur.
Ik ben zeer te spreken over het opzetstuk om het tapijt te zuigen. Het tapijn is hier nog nooit zo goed gezogen.
Ook zonder stang is hij handig in gebruik, ideaal voor de vensterbank, plankjes en.

Nadelen: grotere stukjes vuil zuigt hij slecht op.
Op Max stand binnen 6 minuten leeg. Kleine opslagbak voor vuil. Daarin tegen wel makkelijk te openen en je kan snel weer verder met zuigen.
Ik heb de dyson een maand mogen testen en hij gaat hier niet meer weg

mickey29m 26-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Ik heb de Dyson een maand lang mogen testen en gebruiken.

Wat een mooi apparaat, handig degelijk en makkelijk.

Het is echt een (bij)stofzuiger want je kan niet heel je huis ermee doen door de accu.

Pluspunten:
- mobiel door de accu
- zeer mooi vormgegeven
- handige hulpstukken
- goed filter dus minder last van huismijt en dergelijke.
- kan overal bij komen.

Minpunten:
- accu is goed voor 20 min, haal ik me huis niet mee om helemaal te doen
- turbo stand is geweldig, maar maximaal 6 minuten pret daarna is de accu leeg.
- de hoge aanschaf prijs, en de dure filters.

Al met al:
Een goed apparaat als je er geld voor over hebt en je hem gebruikt als kruimeldief, of even snel je woonkamer wilt stofzuigen.
Je hebt dus altijd een gewone stofzuiger erbij nodig.

zwanniebrink 25-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

ik mocht deze kruimelzuiger testen, na 1x testen was ik verkocht, wat een super apparaat! erg licht, dus makkelijk de trap op mee te nemen, erg wendbaar waardoor je in alle hoeken kunt komen, meerdere mondstukken voor verschillende vloeren en vloerkleden.
wij hebben een hond die veel haren verliest, daar is hij ook ideaal voor met de speciale haren mondstuk.
ik ben er erg tevreden over en geef met een gerust hart mijn oude kruimelzuiger weg.

angieonline 24-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

ideaal praktische kruimelzuiger even snel gepakt voor kleine klusjes, geen apparaat voor zwaardere dingen. bv kattenbrokjes zuigt die niet makkelijk op. daarintegen wordt mijn schoonloop mat met de bijbehorende borstel superschoon en ook kattenharen van banken zijn snel verdwenen.

karlinos86 24-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Mooi ding, sterke zuigkracht en ligt fijn in de hand. Nadeel: niet geschikt voor lange mensen om het hele huis mee te doen, terwijl die dat qua zuigkracht wel aan kan. Ook het filter van de droger krijgt hij niet leeg. Dat zijn een soort stoflapjes (Bosch droger) en die passen niet door het gat van de Dyson waardoor de boel vastloopt. Niet zoveel geld waar mijn inzien.
Wat duurzaamheid betreft kan ik het nog niet beoordelen, daarvoor heb ik hem te kort gehad.

Scheveningen1 23-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

De Dyson V6 Absolute is een perfecte stofzuiger. Het stofzuigen gaat nu zoveel sneller én gemakkelijker. Je racet bijna door het huis heen. Een mooi tafereel voor de buren....
Het grootste voordeel van de stofzuiger is de kracht van het stofzuigen en de snelheid.
Het nadeel? Dat Dyson niet eerder een dergelijke stofzuiger op de markt heeft gebracht.
Een grote aanrader!

Liekjes 23-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Stofzuigen is voor mij over het algemeen nogal een uitdaging door mijn fibromyalgie. De meeste stofzuigers zijn voor mij gewoonweg te zwaar in gebruik.
De Dyson V6 Absolute + is voor mij een enorme uitkomt zo is gebleken in de afgelopen weken. Ik kan de stofzuiger pakken, zuig tot de batterij leeg is (ongeveer 20 minuten) en leg hem daarna aan de lader. Aangezien mijn eigen batterijtje na 20 minuten ook wel even wat tijd nodig heeft om op te laden is dit perfect.
De stofzuiger is handzaam en doordat hij snoerloos is erg makkelijk overal mee naartoe te nemen. Nooit meer last van het probleem dat je snoer te kort is of dat je de stofzuiger nogal onhandig mee de trap op moet dragen.

Ook met huisdieren en tapijt in huis is deze stofzuiger geweldig. Waar het met een normale stofzuiger altijd een eeuwigheid duurt om het grootste deel van de haren van je tapijt af te krijgen had ik met 1 of 2 keer de Dyson eroverheen halen een tapijt alsof hij net uit de winkel kwam.
doordat het opvangbakje er ook helemaal vanaf kan worden gehaald blijven er nergens haren achter bij het schoonmaken van de stofzuiger.

Lunana 23-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

De Dyson V6 Absolute+ ziet er ten eerste erg gaaf uit. Strak, hip en origineel. Er zit een duidelijke instructie bij met uitleg over welk hulpstuk je waarvoor kan gebruiken.

Het is een krachtige stofzuiger. Mijn vloerkleed was makkelijk schoon te zuigen (heb een kindje van 2 thuis en 2 katten). Dit was echt een super goed verschil t.o.v. de oudere dyson die ik daarvoor had.

Pluspunten:
+ Snoerloos: dit is echt geweldig.
+ Erg praktisch: je kan overal bij door de verschillende hulpstukken
+ Licht qua gewicht. Makkelijk de trap mee op te nemen en te zuigen; juist doordat je er een kruimeldief van kan maken
+ je pakt hem makkelijker: ook als je even geen zin hebt om te stofzuigen, is dit een kleine moeite. Ik verkies dit boven het pakken/gebruiken van stoffer en blik
+ oplader is makkelijk aan de muur te monteren
+ Erg krachtig: zelfs hoogpolige goedkoper vloerkleden krijg ik makkelijk schoon, vooral met de extra power stand.
+ het design: staat niet verkeerd in de woonkamer :)
+ geen vieze geuren uit de stofzuiger
+ filter/stofreservoir makkelijk schoon te maken

Ook een paar kleine minpuntjes die enigerwijs logisch te verklaren zijn:
- accu kan op de normale stand 20 minuten mee, op de powerstand 6. Dit is voor mij niet genoeg om mijn kleine eensgezinswoning te doen. Per etage en een trap naar boven red je er prima mee. Je ontkomt er niet aan om hem tussendoor op te laden
- De laadtijd is ongeveer 3,5 uur. Vrij lang t.o.v. het gebruik van 20 minuten
- Het reservoir is (logischerwijs) niet heel groot. Hierdoor is hij wel makkelijk te hanteren. Het legen van het stof reservoir gaat overigens wel erg makkelijk

Conclusie:
Super goede stofzuiger. Ik wil, ondanks de paar kleine minpuntjes, geen andere meer. Ik verwacht dat deze ook jaren mee gaat, net als mijn vorige dyson, die toch al eens per ongeluk van de trap is afgevallen.
Het is een behoorlijke financiele investering (voor mij persoonlijk dan), maar elke cent dubbel en dwars waard.

Lunana 23-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Pluspunten:
+ Snoerloos: dit is echt geweldig.
+ Erg praktisch: je kan overal bij door de verschillende hulpstukken
+ oplader is makkelijk aan de muur te monteren
+ het design: staat niet verkeerd in de woonkamer :)
+ geen vieze geuren uit de stofzuiger
+ filter/stofreservoir makkelijk schoon te maken

Ook een paar kleine minpuntjes die enigerwijs logisch te verklaren zijn:
- De laadtijd is ongeveer 3,5 uur. Vrij lang t.o.v. het gebruik van 20 minuten

Conclusie:

Silviavm 23-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Het is echt zo makkelijk geworden om even wat vuil op te duigen in huis doordat dit apparaat snoerloos is! Je zoeft zo heel je huis door.
Eerst dacht ik dat de batterij wel erg snel op was en zeker de 20 minuten niet haalde, maar ik had de max knop ingedrukt staan, dan is hij supersterk maar dus ook veel sneller leeg ;)
Volgens de Facebook pagina van dyson wordt de accu niet lui als je hem alweer aan de accu koppelt voor hij leeg is, dus dat is prettig, zo heb je nooit een lege accu, mits je binnen die 20 minuten blijft. Wel bedacht ik me dat het jammer us dat er met een oplaad snoer zoals een mobiele telefoon gewerkt wordt, het zou een veel beter systeem zijn als je losse accu's zou hebben zoals bij een accuboor ofzo, maar da's een detail ;)
Er zitten fijne opzetstukken bij, dus hij is goed compleet en echt een geweldig kleurtje!
Wij hebben overal gladde vloeren en daarvoor vind ik hem vooral top, echt een aanrader.
Over duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, maar ik verwacht wel veel van deze dyson ;)

plommers 22-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Pluspunten:
+ Reinigt vloerbedekking zeer grondig en snel dankzij het speciale opzetstuk voor tapijt.
+maakt ook gladde vloeren snel en goed schoon.
+Lichtgewicht makkelijk te verplaatsen en op te laden.
+Weinig bergruimte.
+Mooi en strak design.
+Meubels makkelijk te reinigen met kleinere opzetstukken.
+Krachtige motor
+Makkelijk leeg te gooien boven de vuilnisbak.
+Simpel te demonteren en reinigen.
+Ideaal voor de snelle klussen die wel goed moeten gebeuren. (snel nog even de vloer doen voor je bezoek krijgt.)

Minpunten:
-Accu heeft een capaciteit van 20 minuten in normale modus, 8 minuten in turbo modus waardoor hij leeg is voordat het huis geheel is gedaan. Opladen duurt 3,5 uur en een accu verwisselen is helaas niet mogelijk. Om die reden kan hij de stofzuiger met snoer niet vervangen, maar aanvullen.
- Het stofreservoir is binnen een mum van tijd vol.
- Moeilijke hoekjes in de auto gaan niet goed schoon of kun je niet bij omdat je het apparaat niet verticaal of op zijn kop mag houden. Hetgeen jammer is want daar is hij net zo handig voor op een accu. Er zijn overigens tegen meerprijs wel accessoires bij te kopen waarmee dit wel mogelijk moet zijn maar deze heb ik nog niet kunnen testen.
- De aanschafprijs van €450 als aanvullende stofzuiger is erg hoog. Vooral als je aanvullende producten moet kopen om ook de moeilijke hoekjes te kunnen doen.

mamadaantjuh 22-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

ik vind het echt een uitkomst deze stofzuiger!! ik wil er niet meer zonder zo gemakkeljk in gebruik. en je kunt zo makkelijk de trap even stofzuigen zet er een andere mondstuk op en hup gaan met die banaan!

sannu1 22-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Ik heb de dyson v6 absolute + al enkele weken in mijn bezit en ben er heel tevreden mee. Ik heb 2 kleine kinderen in huis die tijdens het eten nogal morsen (kruimelen) waardoor ik na het eten steeds mijn stofzuiger nam. Hiervoor is de dyson v6 een luxe!! Geen zware stofzuiger meer nemen en geen snoer meer insteken om even vlug de keuken op te kuisen. Hetzelfde als onze hond gegeten heeft en wat gemorst heeft. De dyson V6 is ook heel handig om de trap te stofzuigen, een karwei waar ik steeds tegenop zag met mijn zware stofzuiger met snoer. Mijn auto heb ik ondertussen ook al gestofzuigd met de dyson V6 en hier ook niets dan positiefs over. Heel sterke zuigkracht en veel handiger dan grote stofzuiger.
Ondertussen is de dyson V6 absolute + ook mee op vakantie met de mobilhome. Eindelijk een prachtige stofzuiger om mee op vakantie te nemen. De vorige jaren heb ik al verschillende stofzuigers (kruimeldieven en autostofzuiger) gekocht om mee op vakantie te nemen maar deze voldeden absoluut niet!! Daar onze hond en 2 kinderen steeds mee op vakantie gaan is een goede stofzuiger een vereiste, maar geen enkele stofzuiger had voldoende zuigkracht om het hondenhaar en onder andere zand volledig te verwijderen, waardoor ik nooit het gevoel had een propere mobilhome te hebben. Dankzij de Dyson V6 absolute + heb ik elke dag na enkele minuten te stofzuigen een zéér propere mobilhome!! Zijn zuigkracht is perfect voor het hondenhaar, alle kleine plekjes zijn makkelijk te stofzuigen dankzij de accessoires en de stofzuiger is super makkelijk te ledigen.
Ik heb niet direct minpunten ondervonden aan de dyson V6 absolute +. Je kan maar 20 minuten stofzuigen, maar dit is natuurlijk normaal want het is en blijft een kruimelzuiger waardoor je je normale stofzuiger niet gaat vervangen. 20 minuten is voor mij voldoende om kleine klusjes zoals trap, auto, keuken, speelkamer, mobilhome enz... te stofzuigen. Ik kan de Dyson V6 absolut+ niet meer missen !!!

Spark80 22-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Het is een erg praktische stofzuiger. Vooral de borstel om een bank/ matras schoon te maken is een aanrader. Ook ben ik erg blij met de borstel om vloerkleden schoon te maken. Voor een klein apparaat heeft deze stofzuiger echt veel zuigkracht. De stofzuiger is praktisch klein en handig in gebruik. Het is echter geen vervanging van een 'gewone' stofzuiger, maar zeker een aanrader!

K-vin84 22-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Het gebruiksgemak is super. Je kunt eenvoudig de hulpstukken wisselen waardoor je hem kunt gebruiken als kruimeldief of als stofzuiger. Ook ideaal om bijvoorbeeld spinnenwebben langs de plafondrand te verwijderen.

Ik gebruik de Dyson V6 zelf ook om de auto uit te zuigen.

Zuigkracht is iets minder dan een stofzuiger, hiervoor kun je een 'superboost' gebruiken. Nadeel is dat de accu dan wel snel leeg is.

De Dyson is licht, flexibel en de filters zijn gemakkelijk schoon te maken.

Accuduur is 20 minuten. Bij normaal gebruik is dat prima. Alleen jammer dat je niet kunt zien hoe vol de accu nog is.

Conclusie: erg positief over de Dyson, maar je mag ook wel wat verwachten voor deze prijs.

grummel 22-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

de voordelen zijn geen snoer en lekker compact en niet zwaar.
is ook handig voor kleine dingen op te zuigen, is snel gepakt. nadelen, je weet niet waar alle borstels precies voor zijn dus ik ben aan het experimenteren waar ze het beste functioneren

Annemarie-Hugo 22-07-2015
Geschreven voor: Dyson V6 Absolute +

Wat een heerlijk apparaat ! Het heet dan wel kruimeldief, maar ik noem het mijn turbostofzuiger. Het ziet er goed uit, maar nog veel belangrijker is z'n zuigkracht ! Ik ben om.... Vroeger had ik een hekel aan stofzuigen, was best zwaar werk met hondeharen, en wat een nare lucht. Dat is met Dyson allemaal verleden tijd. Hij zuigt moeiteloos alle haren en hij fabriceerd nog frisse lucht ook !
1 minpuntje: na 20 minuten heb je kramp in je duim, maar wel een opgeruimd huis !!