AEG QX6-1-46DB blauw - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX6-1-46DB blauw op Kieskeurig.nl.

Rixt 21-03-2021

Veelkunner met handige foefjes

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

De stofzuiger is heel makkelijk in elkaar te zetten en je kunt hem gelijk al een klein beetje testen. Ik moest in het begin heel erg aan het gewicht wennen maar dat heb je gauw onder de knie. Daarna merkte ik pas hoe wendbaar hij is ten opzichte van mijn “tradiotionele stofzuiger” je draait hem met gemak bijvoorbeeld even om de ronding van je staande lamp heen. Het licht is weer heel makkelijk voor donker hoekjes bijvoorbeeld naast de bank of als het wat schemerig is. Als hij volledig opgeladen is kan ik met gemak mijn hele benedenverdieping ermee zuigen hij heeft geen moeite met mijn laminaat, deurmat of tegels in de wc dat maakt hem allemaal niks uit. Als de standaard niet in de buurt is blijft hij toch gemakkelijk staan en valt niet gauw om ook heel handig. Het enige grote minpunt vind ik dat als je het filter schoonmaakt, dit kan makkelijk onder de kraan afgespoeld worden, dat je daarna het filter 24 uur moet laten drogen en je dan dus geen gebruik kan maken van je handige hulpje. Bij dagelijks gebruik moest ik hem na een dikke week legen dus het is niet zo dat dit na iedere stofzuigbeurt hoeft. Wij zijn een gezin met 2 kinderen en een kat dus de nodige kruimels en haren hier dus dat viel mij echt mee het reservoir oogt veel kleiner. Het oog wil ook wat en het design misstaat niet in je interieur hij ziet er strak uit.

• Wendbaarheid
  • Licht voorop

Minpunten

• Na schoonmaken filter 24 uur droger

Amanda 21-03-2021

Fantastische hulp in huis

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

Wat een fijne toevoeging aan mijn schoonmaakhulpjes: echt een goede aanvulling naast de gewone stofzuiger. De stofzuiger is erg krachtig en ik kan mijn woonkamer (55 m2) precies op de meest krachtige stand helemaal schoonmaken. Met de minder krachtige stand doet de stofzuiger het ook nog redelijk goed en gaat deze drie keer zo lang mee. Ook de accessoires zijn heel handig, bijvoorbeeld het verlengstuk van de kruimeldief om de plinten schoon te maken. Met twee kleine kids thuis ben je al snel meerdere keren per dag aan het stofzuigen, dat vervelende klusje wordt met deze stofzuiger leuk! Nadeel is dat de ledlamp niet meer automatisch aangaat nadat je de kruimeldief hebt uitgenomen (na aan- en uitzetten werkt deze weer gewoon).

Pluspunten

• Zuigt krachtig
  • kleine stofdeeltjes worden ook opgezogen

Minpunten

• Redelijk zwaar
  • Stofreservoir vaak legen

Reinier 19-03-2021

Krachtig gemak

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

De steelstofzuiger heeft een strak design zonder snoer omdat hij oplaadbaar is. Dit doe je door hem in de houder te plaatsen - let wel op want als je hem niet goed vastklikt dan laad hij niet op. Je kan hem dan ca.35 minuten gebruiken. Verder is het twee in 1 - stofzuiger en kruimeldief. Je pakt de stofzuiger veel sneller omdat hij onder de meubels past en heel wendbaar en zeer krachtig is, zeker als je huisdieren hebt zuigt hij alles op. Als je bezig bent is het wel nadelig dat de aan en uit knop op de steel zit waar je hem vast hebt, ik heb hem al heel vaak onbewust uitgedrukt. Hij is makkelijk schoon te maken, alleen komt er wel fijnstof vrij als je dat doet, ik zou adviseren hem buiten schoon te maken, en daarna binnen onder de kraan even afspoelen. Daarna niet gelijk stofzuigen maar eerst even laten drogen. Als je op donkere plekjes komt, zit er aan het einde van de steel een licht zodat je al het vuil kan zien.

Pluspunten

• Gemak
  • Krachtige zuigkracht
  • Oplaadbaar

Minpunten

• Na 35 minuten leeg
  • Aan uit knop te dicht bij het handvat
  • Kliksysteem om op te laden

AEG1 18-03-2021

Sterke zuigkracht

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

De AEG steelstofzuiger een een mooi apparaat, is gemakkelijk ergens in een hoekje te zetten en blijft goed staan in de lader. Ook tijdens het zuigen en je wil de kruimeldief er even uitpakken kun je de steel recht neerzetten zonder dat deze omvalt, goed over nagedacht.
De steelstofzuiger wordt geleverd met verschillende opzetstukken waarmee je alle kanten op kunt. Het is vooral een handig apparaat om even snel door het huis heen te halen, de oude stofzuiger gebruik ik er wel naast om beter overal onder te kunnen zuigen.

Pluspunten

• Goede zuigkracht

Minpunten

• Is aan de zware kant.

Andrea 17-03-2021

Handzame en krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

Ik ben mega tevreden met deze snoerloze steelstofzuiger van AEG! Onze vorige stofzuiger had nog een snoer en was al een jaar of 10 oud. Werkte nog steeds, maar het gedoe met snoeren (en het feit dat die stofzuiger een stuk meer ruimte innam) gaf de doorslag.

Ik snap nu niet meer waarom we de overstap naar snoerloos niet eerder hebben gemaakt 😅

Deze stofzuiger ziet er strak uit en neemt weinig ruimte in beslag, waardoor wij hem in het oplaadstation in een hoekje in de woonkamer hebben staan. Zo pak je makkelijk de stofzuiger ook voor een paar kruimeltjes. Dat de kruimeldief met veel opzetstukken direct er uit te pakken is is een grote pré! Onhandige hoekjes zijn zo meegepakt hiermee en zelfs spinrag aan het plafond is geen issue meer, want de uitschuifbare opzet steel van de kruimeldief komt enorm ver. Het lampje voorop is overigens perfect voor stofzuigen in de schemer of in donkere hoekjes. Niks ontkomt de stofzuiger meer!

Al met al erg tevreden over deze stofzuiger.

• Krachtig
  • Handzaam, neemt weinig ruimte in

Amanda 13-03-2021

Wat een aanwinst!

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

Sinds een paar weken deze stofzuiger in huis, en wat is dit een aanwinst naast de stofzuiger om te hebben! Hij is heel handig in gebruik en ik pak hem net zo makkelijk als de bezem, alleen het effect van de stofzuiger is vele malen groter.
Hij zuigt perfect en ik kan op de meest krachtige stand (waarin hij ongeveer 13 minuten werkt) precies de hele woonkamer van 55 m2 goed schoon krijgen met de stofzuiger. Het is erg gemakkelijk om de kruimeldief los te klikken en op lastig te bereiken plaatsen te gebruiken. Enige nadeel is dat als je deze weer terugplaatst in de stofzuiger, de led-verlichting niet meer aangaat. Dan moet je de stofzuiger eerst weer uitzetten en opnieuw aanzetten.
De stofzuiger is erg krachtig en ook erg handig dat je de borstels letterlijk met één druk op de knop kan reinigen. Verder wel belangrijk om na elke sessie het stofreservoir te legen, dit gaat heel makkelijk en simpel. In het stofreservoir is goed zichtbaar hoe goed de stofzuiger is: zelfs kleine stofdeeltjes worden gemakkelijk opgezogen. Verder handige functionaliteit dat de stofzuiger makkelijk zelfstandig kan staan, een piepje en verlichting geeft als hij goed op de lader staat en onder alle meubels kan. Soms is het op de oplader krijgen wat lastig en heb ik meerdere pogingen nodig.
Ik ben een heel tevreden gebruiker van deze handzame en krachtige hulp in huis!

Lin77 13-03-2021

Ideaal apparaat

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

Deze stofzuiger ziet er prachtig uit. Hij is mat blauw-grijs en staat goed in elk interieur. Ik was wel verbaasd toen ik de doos zag, dit is wel een heel kleine stofzuiger. Maar hij bestaat uit drie delen, die je in elkaar moet klikken. De kruimelzuiger moet je als laatst erin klikken, want anders krijg je de steel niet in de zuigmond. Dat was bij mij het geval. Er wordt een mooie standaard bij geleverd en daar kan je de stofzuiger handig in neerzetten. Tegelijkertijd wordt hij dan opgeladen. Hij schakelt vanzelf uit als hij is opgeladen. Dit opladen duurt 4,5 uur, mits hij helemaal leeg is. Als je gaat stofzuigen voelt het in het begin wel zwaar, maar je went er wel een beetje aan. De zuigmond draait heel makkelijk mee, als je de steel vast houdt. Normaal doet een stofzuiger dit niet, hierdoor hoeft je de stofzuiger niet op te tillen en merk je dus weinig van het gewicht. Er zit in de steel een verlengstuk opgeborgen, die je aan de kruimelzuiger kan vastmaken. Zo kan je handig op hogere plekken stofzuigen. Ideaal!

Rixt 10-03-2021

Veelzijdige alleskunner

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

Vol verwachting klopt mijn hart als de bezorger aanbelt met mijn nieuwe aanwinst. Direct uitpakken natuurlijk wat opvalt is de prachtige kleur (donkerblauw met zwart) en de vele accesoires die erbij verpakt zitten. Ik heb hem eerst even opgeladen zodat ik hem straks goed kan testen. Heel handig dat als je hem op het dock zet er gelijk een niet te missen licht gaat branden aan de voorkant zodat je weet dat hij er goed opzit. Na een uurtje hou ik het niet langer vol en wil ik echt aan de slag. In het begin moest het vooral wennen dat je heel wat gewicht in je hand hebt ten opzichte van een traditionele stofzuiger maar dit went gauw ook is het apparaat heel wendbaar zodat je in alle mogelijke hoekjes kunt komen. En het aller-handigste maar ook confronterende is toch wel het licht aan de voorzijde welke goed laat zien waar nog genoeg stof licht. Ook heel handig bij bijvoorbeeld wat schemerige ruimtes. Ik kan vol gemak mijn hele benedenverdieping: woonkamer, gang, keuken en toilet stofzuigen en nog is hij niet leeg. Ook hebben we hem al gebruikt voor de trap je kunt heel makkelijk de “kruimelzuiger” los halen en gebruiken ook voor bijvoorbeeld voor je plinten. Na gebruik zet je hem gemakkelijk weer op het dock en laadt hij op voor de volgende beurt. Wij vinden het zeker een aanwinst!

Rein.K 10-03-2021

Stofzuigen als hobby

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

Het stofzuigen op deze manier is een genot. Je pakt heel snel de stofzuiger omdat hij met een een accu 45 minuten meegaat dus geen snoer en erg wendbaar met zijn soepele design en losse onderdelen.
Aan het eind bij de zuigmond zit ook een licht waardoor de donkere hoekjes verlicht worden dat is erg handig. Als je kleine dingen wilt stofzuigen is de kruimeldief los te koppelen en zo te pakken. Je zet de stofzuiger ook snel weer in de oplader, alleen het nadeel is wel dat je hem echt goed moet vast klikken in de houder (magneetsysteem had handig geweest). Hij is ook rustig in zijn geluid maar wel erg krachtig wat betreft de zuigkracht. Er zit een super filter in maar als je de filter gaat legen doe dat buiten want al het stof komt vrij wat in het reservoir zit. Daarna kan je het reservoir onder de kraan schoonmaken en 24 uur laten drogen. Dat betekent ook 24 uur geen gebruik kunnen maken van de stofzuiger.
Er zijn veel attributen bijgeleverd die in de stofzuiger zijn ingebouwd dus altijd bij de hand als je het nodig hebt. Het zuigen onder de meubels is ideaal met zijn soepele en handige design. Wat wel een nadeel is, dat de aan/uit knop te dicht bij het handvat zit waardoor je per ongeluk de stofzuiger zomaar uit kan drukken. Eind conclusie: ideale stofzuiger.

aeg 09-03-2021

Zeer wendbaar

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

De steelstofzuiger is een mooie extra aanvulling voor in huis. Het vervangd niet een echte stofzuiger maar is zeker handig om er naast te gebruiken. Handige opzetstukken maken de steelstofzuiger een alleskunner. Er zit veel kracht in en is gemakkelijk om te zetten als kruimeldief. Handig dat de steel zonder houder ook kan blijven staan. Nadeel vind ik wel het gewicht, het is redelijk zwaar zeker wanneer je de kruimeldief gebruikt om dingen op wat hoger niveau te zuigen.

ALab 09-03-2021

Gebruiksvriendelijk en makkelijk in gebruik!

Geschreven voor: AEG QX6-1-46DB blauw

Na jaren met een snoer-stofzuiger te hebben gestofzuigd zijn we recent overgestapt op deze snoerloze variant. Omdat de stofzuiger een compact design heeft en met een handige opbergstandaard komt is het apparaat gemakkelijk op te bergen. Omdat we geen ‘gedoe’ meer hebben met een snoer en stekker pakken we hem veel gemakkelijker even op om kruimels op te zuigen. In kleine hoekjes of voor op tafel klik je er zonder moeite de kruimeldief uit. Ik was zelf vooral benieuwd naar de power op deze stofzuiger maar deze stelde absoluut niet teleur! Het is een lichte stofzuiger die met de vele opzetstukken overal in huis te gebruiken is. Let even op de hoogte (vanaf 13,5cm van de grond kun je er prima onderdoor), sommige meubels moet je misschien even verschuiven maar wat mij betreft heft het gemaakt van dit apparaat die kleine moeite zo op.
Al met al erg tevreden en door onze aanbevelingen al diverse familie en vrienden enthousiast gemaakt over deze stofzuiger.