Rowenta Silence Force Allergy+ rood - Reviews

Type/soort
stofzuiger
Reinigt ondergronden
tapijt, harde vloer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Silence Force Allergy+ rood op Kieskeurig.nl.

WJ 23-11-2020

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ blauw

Sinds 3 weken zijn wij in het bezit van deze Rowenta stofzuiger. Een apparaat wat geleverd wordt met vele accessoires. Het mondstuk voor harde en zachte vloeren is erg groot en zuigt heel erg vast aan de vloerbedekking. Hierdoor vindt mijn vrouw hem erg zwaar en lastig in gebruikt. Voor mij is het vervelend maar niet echt een beperking. Zelf vind ik de slang vrij kort. Ik heb steeds het idee dat de stofzuiger erg dicht achter mij aan komt en mij tegen de hakken aan rijdt. Op het gebied van zuigkracht is het een zeer stille krachtige machine waardoor hij goed zijn werk doet.

Pluspunten

• Hoge zuigkracht
  • Veel accessoires
  • Vormgeving

Minpunten

• Korte slang
  • Lomp mondstuk

Simone 16-11-2020

Degelijke zware stofzuiger met een goede zuigkracht.

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ blauw

De Rowenta Stofzuiger ziet er mooi uit. Hij is wel erg zwaar qua gewicht en hierdoor niet altijd even goed wendbaar. Hij heeft ontzettend veel knopjes. Om de zuigkracht te reguleren en om verschillende hulpstukken aan de slang te koppelen. Dit had voor mij niet gehoeven. Ik zuig alleen maar vol power.

Er zitten ontzettend veel opzetstukken bij de stofzuiger. De roterende borstel voor de haren en het lange flexibele opzetstuk zijn erg handig. Ik gebruik ze voor ons vloerkleed en voor achter de verwarming. Maar het grootste pluspunt is het geïntegreerde opzet borsteltje in de steel. Deze kun je naar beneden schuiven, en is meteen klaar voor gebruik.

De Stofzuiger is erg stil en heeft een mooi lang snoer. Ik kan vanaf 1 punt de gehele benedenverdieping stofzuigen. Al met al een hele goede stofzuiger. Het snoer heeft bij het oprollen soms wel wat begeleiding nodig.

Pluspunten

• Vele opzetstukken
  • Goede zuigkracht
  • Lang snoer

Minpunten

• wendbaarheid
  • Gewicht

yvootje73 13-11-2020

powerhouse

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ rood

We hebben de stofzuiger nu iets meer dan een week en hij bevalt supergoed. In eerste instantie dachten we dat hij niet genoeg zuigkracht had, maar toen we erachter kwamen dat het schuifje in de handvat openstond was dat ook opgelost! Het is erg fijn werken met de stofzuiger en de muziek aan aangezien hij zo stil is hoor ik de muziek ook tijdens het zuigen. Het brorsteltje wat geïntegreerd zit in de steel is helemaal ideaal, voorheen liep ik altijd met een extra opzetstuk in mijn achterzak, maar dat hoeft nu niet meer. We hebben de pakketborstel er nu op aangezien die mooi laag is en overal onderdoor kan. Ook valt het mij op dat de gewone zuigmond, ook in de parketstand zich makkelijk vastzuigt, vooral op zeil, daarom gebruiken wij liever de parketborstel. De zuigprestaties zijn prima, evenals de snoerlengte. Het mini turbobortsel is perfect voor de plekken waar de huisdier graag gaan liggen; door de roterende borstels zijn alle haren snel weggezogen! Tot nu toe nog maar 1 minpuntje: hij is heel zwaar.

Pluspunten

• krachtig
  • stil

Minpunten

• zwaar
  • zuigt vast aan tapijt

Fatma 13-11-2020

tevreden over de stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ blauw

Goede stofzuiger met de juiste zuigkracht en weinig geluid veel hulpstukken jammer dat deze niet in de stofzuiger bewaard kunnen worden.
vind hem erg fijn voor het gebruik van mijn vloer op welke laminaat ligt.

Pluspunten

• zuigracht

Minpunten

• zwaar

justinrtw5 13-11-2020

Prima stofzuiger, wel een beetje lomp

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ rood

De Rowenta Silence Force Allergy+ rood is een goede stofzuiger met een fijne, regelbare, hoeveelheid zuigkracht. Daarnaast is de stofzuiger zo gebouwd, dat ergonomisch werken met deze stofzuiger geen probleem is. De stang en het mondstuk kunnen los van elkaar draaien, waardoor je bij het zuigen van de vloer gemakkelijk een andere richting kan kiezen.

Met de verschillende meegeleverde hulpstukken heb je voor ieder oppervlak een geschikt mondstuk of borstel. Hiermee wordt het verwijderen van stof maar ook andere viezigheid een fluitje van een cent.

Wel vind ik de stofzuiger relatief groot en raakt het lange snoer wel eens in de war. De stofzuiger verliest echter geen zuigkracht naarmate de zak voller raakt. Al met al een fijne stofzuiger, al is de prijs denk ik wat aan de hoge kant voor het geen wat je krijgt.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Eenvoudig dagelijks gebruik
  • Diverse hulp- en mondstukken

Minpunten

• Grote slede
  • (te) lange kabel

Mioc 12-11-2020

Prima stofzuiger, wel aan dure kant

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ rood

We hebben de stofzuiger nu twee weken in huis. Een aantal dingen vallen mij erg op en zijn zeker het noemen waard; - de slang tussen stofzuiger en de zuigstang is vrij kort. dat betekent dat de stofzuiger heel snel achter je aan komt. de een vind dit fijn, de ander niet. - de stroomkabel is lang. ik kan makkelijk mijn hele huis stofzuigen + de trap op (huis is 11x5 meter) - er zitten veel accessoires bij, waar het allemaal makkelijk voor is moet ik nog uitzoeken. - de zuigkracht is prima, niet extreem goed maar zeker niet slecht. - de stofzuiger maakt zelf niet veel geluid, hij is vrij stil. alleen de zuigmond maakt daarentegen wel weer meer geluid. - de stofzuiger is vrij zwaar en robuust, je hebt echt het gevoeld dat je een echt degelijk apparaat in huis hebt. - de stofzuiger rolt heelt makkelijk en fijn mee, ongeacht welke kantje op draait, hij draait goed mee. Dit is wel een hele erge must omdat de slang vanaf de steel tot stofzuiger vrij kort is.

Pluspunten

• lange snoer
  • wendbaarheid

Minpunten

• zwaar
  • korste zuigslang

Danielle 12-11-2020

Stille stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ blauw

De stofzuiger is in stofzuigerbegrippen érg stil, maar ik vind 'm ook érg zwaar en iets té krachtig zuigen, waardoor ik continu de zuigkracht aan moet passen, voor laminaat, tapijt en vinyl. ook kon ik niet wennen aan de grote stofzuigermond. Wél heel prettig vond ik de veelzijdigheid aan bijgeleverde accessoires. ook een pluspunt vond ik de geïntegreerde borstel op de slang...dat vind ik écht een geniale uitvinding!

Pluspunten

• stil
  • veel bijgeleverde accessoires

Minpunten

• zwaar
  • té krachtig
  • grote/logge zuigmond

MarloesE 12-11-2020

Goeie stofzuiger, wel voor een groor huis/appartement

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ rood

Pro's:, lang snoer, goeie zuigkracht. Ik vind de ergonomische handgreep erg fijn. Gebruik is ook erg intuïtief. Mega-fan van de bijgeleverde sofa borstel. Verwijdert kattenharen erg goed. Con: Te groot en lomp voor mijn studio van 53 m2, rolt ook niet makkelijk over snoer heen, dus ik loop hem elke keer bij te draaien.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Goeie sofa borstel
  • Zuigkracht

Minpunten

• Te groot en zwaar

C. E. Kats 12-11-2020

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ rood

Ik pakte de stofzuiger uit, en was verrast door de mooie rode kleur, en de stevige constructie.
Het snoer is zeker lang genoeg om de hele woonkamer te bereiken.
Er zitten handige onderdelen bij zoals een meubel borstel, huisdieren borstel.
De standaard combi borstel is zeer geschikt voor zowel vloerkleden als een harde vloer.
Ondanks de enorme zuigkracht maakt de stofzuiger niet heel veel lawaai, maar wel genoeg om de katten weg te jagen.
Als ik toch een minpunt moet noemen , zou ik zegen dat de stofzuiger voor ouderen wat zwaar kan zijn.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Goede zuigkracht
  • Prestaties op vloetkleden

Minpunten

• Misschien wat zwaar voor ouderen

Gerda J. 11-11-2020

Goede, stille stofzuiger.

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ rood

Deze Rowenta stofzuiger is een krachtige,maar stille stofzuiger met zak. Er zitten heel veel hulpstukken bij, waaronder een klein turbo mondstuk die de kattenharen snel verwijderd van de bank en andere meubels. Ik vind het erg handig. Het geluid verbaast me heel erg, omdat hij behoorlijk krachtig zuigt en Zo weinig geluid maakt.. ik ben er erg tevreden over.

Pluspunten

• Veel hulpstukken
  • Krachtig
  • Stil in gebruik
  • Fijn met huisdieren.

Annette 10-11-2020

Veelzijdige stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ blauw

Door de vele accessoires is dit een veelzijdige stofzuiger. De lange platte accessoire gebruik ik tussen de kussens van de bank. Ook erg handig om hoekjes bij het plafond te bereiken. De mini turbo brush verwijdert prima de haren van hond en kat van de kussens en het kleedje. Werkt ook prima op de trap met zeil, al is hij daar eigenlijk niet voor bedoeld. Met de standaard borstel werkt het goed op een vlakke ondergrond, hij zuigt zich niet vast zoals mijn huidige stofzuiger terwijl de zuigkracht wel groot is, wat te zien is doordat het stof erheen vliegt.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Behoorlijk stil

Simone 09-11-2020

Het beste kerstcadeau aan je vrouw!!

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ rood

Het beste kerstcadeau aan je vrouw!!
Na de bestelling waren wij in blijde verwachting, van de Rowenta RO7473 Silence Force 58 dB. Een grote doos staat in de woonkamer, met daarin nog een grote doos. Daarin zit een juweeltje, een rode diamant met verschillende mondstukken. Mijn zoektocht naar een goede stofzuiger bleek nog niet zo heel eenvoudig, want met mijn 185 zijn stofzuigers al snel te klein, waardoor ergonomisch stofzuigen onmogelijk wordt. Dus ook bij deze had ik mijn twijfels, maar oh wat had ik het mis!! Deze krachtpatser doet zijn naam zeker eer aan. Hij is mooi van design, gemaakt voor alle lengtes, is ongekend stil, wat niet onderdoet aan de zuigkracht. Het enige puntje van kritiek zijn alle mondstukken, het zijn er veel en sommige zijn best groot. Maar kijkend naar de functies die je er allemaal mee kan uitvoeren, lijkt ook dit puntje afstreepbaar. Ja de stofzuiger is wat aan de hoge kant qua prijs, maar als je veel stofzuigt en gaat voor duurzaam, heb je hier een hele goede koop aan!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zeer stil in gebruik
  • Wendbaar
  • Lang snoer
  • Ergonomisch handvat

Minpunten

• Veel mondstukken die wat ruimte innemen

Max 09-11-2020

Veel extra's en handigheidjes

Geschreven voor: Rowenta Silence Force Allergy+ blauw

De RO7481 heeft, naast voldoende zuigkracht, ook veel extra's. Niet alleen handige hulpstukken die echt nuttig zijn maar ook een vaste borstel die uitschuifbaar is zodra je de steel eraf haalt. Je kunt alleen met de mond zuigen, maar ook de borstel omlaag schuiven, zodat je direct een krasvrij stuk hebt (zo handig voor de trap!) En wat dacht je van een echt lang verwarmingstuk? Of een buigzaam stuk zodat je ook echt in hoekjes de bocht om kan! Ik ben er blij mee! Eén klein minpuntje: de borstel van de steel schiet af en toe terug in de vloerbedekkingstand, zodat je geen borstel meer aan de onderkant hebt.

Pluspunten

• Uitschuifbare borstel
  • zuigkracht
  • verwarmingstuk die echt lang is

Minpunten

• borstel schiet van de tegelvloerstand