Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit - Reviews

Stofopvang
stofzak
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit op Kieskeurig.nl.

Win 10-12-2019

Topstofzuiger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Het Design vind ik supermooi en hij is niet zwaar kleine 7 KG.
Het geluid blijft met de SilentClean Premium zuigmond mooi rond de 69 dB op Auto stand en 59dB op de laagste stand. Alleen wanneer de harde vloerenborstel
wordt gebruikt stijgt het geluid aanzienlijk (73dB).

De Automatic Power Control werkt perfect en past zich direct aan de ondergrond aan.
Lekker grote XXL(groter dan bekende S-Bag) stofzak. De meubelborstel is niet rond maar rechthoekig en dit werkt stukken beter!
Telescoopbuis met schuifmanchet werkt goed en verwisselen van accessoires gaat gemakkelijk. De parkeerhulp aan de achterkant is superhandig.
De stoffenslang is super soepel en de vier wieltjes werken heerlijk.De handgreep werkt goed en heeft het juiste formaat.
Het snoer is ruim 15 meter lang en moet voor gebruik geheel worden uitgetrokken. Oprollen gaat soepel en probleemloos.
Tot nu toe een Topstofzuiger.

Pluspunten

• Soepele slang
  • Vier wieltjes dus soepel rollend
  • Lang electrasnoer
  • 2 parkeerstanden voor stang
  • XXL stofzak

Minpunten

• de harde vloerenborstel zorgt voor meer geluid

Angela 14-12-2019

lekker licht

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

ideale soepele stofzuiger met een fijn langs snoer en regelbare zuigkracht. niet geschilt voor het stofzuigen van een koeienhuid kleed maar wel geschikt voor het stofzuigen van hoog polig tapijt door de regelbare zuigkracht en de praktische voet [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Mikke 13-12-2019

Prima zuigkracht maar minder stil dan gedacht

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Bij het uitpakken was ik blij verrast met de vele opzetstukken die erbij zitten. Ook handig dat je 2 opzetstukken kan meenemen aan de stofzuigstang. Op mijn visgraatparket zuigt hij prima, geen enkel stofdeeltje blijft liggen, met de zuigkracht op gemiddeld. Het snoer is erg lang wat heel fijn is. Normaal gesproken moest ik tussendoor wel eens van stopcontact wisselen om overal te komen, dat hoeft nu niet meer. Wel vind ik het "ProSilence" erg tegenvallen, ik had hier veel meer verwacht. Bosch zegt dat deze stofzuiger "ongelofelijk stil is", daar ben ik het echt niet mee eens. Ik heb niet het idee dat deze stofzuiger stiller is dan mijn 10 jaar oude andere Bosch zuiger. En voor een stofzuiger in deze prijscatogorie vind ik het aanwezig zijn van slechts 1 stofzuigerzak wel heel erg karig, was een stuk netter geweest als er gewoon 5 in de doos hadden gezeten.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Veel extra opzetstukken

Minpunten

• Geluidniveau
  • Slechts 1 stofzak erbij

Pieter 15-06-2020

Zeer stil

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Blij met onze aankoop , hij is zeer stil, vergeleken met de vorige net een straaljager, en een goede zuigkracht. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Super! 12-06-2020

Mooie, stille, zuivere en krachtige stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Uitstekende zuigkracht, wendbaar en stil. Een mooie stille en sterke stofzuiger met uitstekend zuiverend Hepa filter! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Onze nieuwe vriend 11-06-2020

Onze nieuwe vriend

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Heel mooie fijne en vooral zeer functionele, goede en redelijk stille stofzuiger, die doet wat ie moet doen [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

C. Bosman 09-06-2020

Erg goede stofzuiger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Wij zijn erg content met de aankoop van deze stofzuiger. We twijfelde beetje of we een draadloze stofzuiger zouden moeten kopen. Maar de verkoper overtuigde ons dat wanneer we een krachtige stofzuiger wilde dat we er dan echt eentje met een snoer moesten kopen. De specificaties van deze stofzuiger vonden we eruit springen; de lange snoer, het lage geluid productie voornamelijk.
Hij ziet er ook leuk uit. Naar een paar dagen gebruikt te hebben zijn we er jr blij met deze. Hij is licht, rijd soepel, is stip, lange snoer. Kortom, perfect! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wim 07-05-2020

maakthet kwalitatief niet waar

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

In eind 2017 deze stofzuiger gekocht. Prachtig, stil (behalve de zuigmond) en rolt fijn. Kortom dat is prima. Jammer genoeg breekt al snel de houder van de steel af. Tja, dan moet je daarweer een oplossing voor vinden. Veel te dun materiaal (wel mooi ABS, maar te dun). Nu weer de stekker. Door de oprolautomaat krijgt de stekker iedeere keer een flinke ruk. Gevolg draadbreuk en geen functie meer. Voor een stofzuiger van 279 euro verwacht je toch wat meer....

Pluspunten

• functioneren
  • geluid

Minpunten

• duurzaamheid
  • reactie service Boch

Remy 04-04-2020

Mooie stofzuiger die ook stil is

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Mooie stille stofzuiger (t.o.v. andere stofzuigers)
Lekker lang snoer, handige stang met greep.
Alleen jammer dat de accessoires niet in de machine kunnen worden opgeborgen.
Komt met de zuigmonden zoals afgebeeld en ook nog een kleine kierzuiger en meubelborstel. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Win 29-03-2020

Update na een paar maanden

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

nu een paar maanden in bezit en gebruik hem meerdere keren per week, nog steeds zeer tevreden. De stoffen flexibele slang is echt heerlijk om mee te werken en je stoot niks om wat met de stugge kunststofslangen wel vaak gebeurt. Rijdt nog steeds heerlijk soepel. 15 meter snoer dus geen stekker wisselen. Witte behuizing is wel wat kwetsbaar maar evt. strepen zijn met een heel klein beetje Cif gemakkelijk te verwijderen.
Kortom heel erg tevreden over dit apparaat!

Anoniem 22-03-2020

1 woord: Fantastisch

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Wat een fijne stofzuiger is dit. Mijn oude stofzuiger (Bosch) heb ik vervangen omdat de versie (type VBBS616V00 Compressor Technology, Pro Energy) inmiddels verouderd is (10 jaar oud) maar die doet het ook nog optimaal(!). Deze nieuwe aangeschafte Bosch (type Serie 8 ProSilense) is werkelijkwaar wereldklasse. Ik zoek de kleinste redenen om te stofzuigen in huis. De snoerlengte is uitmuntend lang, het geluid gedempt maar de zuigkracht is wonderbaarlijk sterk. Ik was er sceptisch over omdat ik gehecht was aan mijn oudere versie Bosch stofzuiger. Deze nieuwe stofzuiger vind ik top! De extra mondstukken, de kleur van de slang, de zuigkracht, het gewicht, de snoerlengte, de look, de stang verstelling optie (hoog!), de kabelmotor (razendsnel!) en de zwenkwielen. Dank! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Asia 20-03-2020

BOSCH SERIE 8 is DE BESTE ??????????

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Deze stofzuiger is geweldig. Ik hou van zijn werk. Het is erg stil, maar het trekt alles heel goed naar binnen. Het heeft verschillende vervangbare zuigtips. Voor mij is de meest bruikbare die voor parket en tapijt, en de lange en smalle. Het heeft een AUTO-modus die de zuigkracht automatisch aanpast aan het type oppervlak. Het grote voordeel is de zeer lange kabel. Het montagesysteem van de zuigmond is erg mooi. Het vervangen van de zuigtips is eenvoudig zonder extra inspanning. Ik zou deze stofzuiger zeker een tweede keer kopen. Perfect voor mij en het zal iedereen aanspreken die van een perfect gestofzuigde vloer houdt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Maaike van Eijk 20-01-2020

Stille, grote en sterke stofzuiger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Ik heb deze stofzuiger mogen testen en daarna direct gekocht. Wat een super apparaat. Hij is er stil, wat voor mij erg belangrijk was met twee kleine kindjes en zijn werk doet hij erg goed. Ik vond het wel wat groot en log, maar door zijn wendbare wielen is dit geen belemmering.

• wendbaar

Minpunten

• groot in omvang

Elly 16-01-2020

"Stille" stofzuiger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Ik heb deze stofzuiger getest en gekocht. Tijdens het stofzuigen hoor ik alles (telefoon, deurbel, gesprekken) echt minder geluid. De handgreep aan de stang ligt soepel in de hand. Zuigkracht goed. Stofzuiger is niet zwaar, zeer lang snoer.

Pluspunten

• minder geluid
  • handige handgreep
  • niet zwaar
  • lang snoer
  • super flexibele slang

Minpunten

• de hulpstukken niet kwijt kunt in de stofzuiger

Sasha 05-01-2020

Goede- en stille zuigkracht met name op tapijt

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Stekkersnoer rolt heel fijn uit omdat hij zo dun is en lang. De kast is even groot als mijn huidige maar wel lichter lijkt hij. Ben benieuwd of de zakken goed en goedkoop verkrijgbaar zijn mocht ik door willen gaan? Ik was bang dat ik voor m'n plavuizen vloer steeds een opzetstuk moest gebruiken maar gelukkig was dat niet zo, er zit een borstel onder die helpt ivm de wrijving vd vloer. Ik heb prosilence maar geluid was niet veel zachter dan mijn huidige Pearl van bijna 5 jaar oud helaas. Maar op het tapijt bewees hij zijn naam, hij wordt dan opeens erg stil als hij uit was...maar met wat voor een zuigkracht !! Hij was zo krachtig dat het tapijt steeds meekwam dat vond ik vervelend, maar gelukkig kon ik hem zachter zetten op laagste stand zuigt hij nog perfect! Tot zover, ik heb wel gezweet toen ik klaar was, verdieping 3 werd mij teveel. Wordt vervolgd :-) Update: Ik heb hem op de trap gezet en de stang kan gemakkelijk op de stofzuigerrail, de ervaring is dat dit erg kwetsbaar is , maar ik denk dat dit ook steviger mag. Voorts ziet de witte kleur er fris en modern uit, hij ziet er hierdoor wel weer fors uit, hij mag naar mij mening maatje kleiner dat zou perfect zijn!

Pluspunten

• Lange dunne snoer
  • Sterk op tapijt

Minpunten

• Veel losse zuigonderdelen die lis erbij zitten

Insider Menno 30-12-2019

Super stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Het klopt echt deze stofzuiger is echt stil voor een stofzuiger en ziet er ook erg mooi uit.
Bovendien is hij erg makkelijk in het gebruik zuigt erg goed soms zelfs te goed en dan zit in een keer het hele kleed vast gezogen aan mijn stofzuiger.
Het snoer is heel lang waardoor je makkelijk de trap etc kan zuigen zonder een ander stopcontact te gebruiken.
De stofzuiger is wel een investering

• Lang snoer
  • Enorme zuigkracht

Boer025 28-12-2019

Fijne zuiger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Een witte stofzuiger. Het is even wennen, maar wat een plaatje. Een mooie stoffen flexibele slang en mooi compacte behuizing. Je krijgt er veel hulpstukken bij en dat is fijn. Jammere vind ik wel dat je ze niet kwijt kan in de stofzuiger. Ze hangen met een hulpstuk aan de stang. En dat valt er dus regelmatig af tijdens het zuigen. Dat vind ik het enige minpuntje. Verder alleen maar fijn!

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Compact
  • Flexibele slang

Minpunten

• Hulpstukken kunnen niet in de stofzuiger

Janko 27-12-2019

Erg krachig en stil voor de 800watt motor

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Stofzuiger is erg stil op tapijt. en dat was voor mij de belangrijkste keuze. Tevens is hij ook erg krachtig en regelt dit apparaat zelf de zuigkracht. Met 15 meter snoer kom je echt overal in je huis vanaf 1 stopcontact.

Zeer tevreden met dit apparaat.

Pluspunten

• Erg stil
  • Lange kabel 15 meter

Wiersma 27-12-2019

Met 800 watt meer power dan mijn oude 1200 watt

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Wat een verrassing dit appraat. Opzoek naar een stille krachtige stofzuiger deze getest en gekocht. Ben helemaal verkocht vooral op tapijt erg stil de motor regelt zelf de kracht, dat is even wennen maar blijkt goed te werken.

Het erg lange soer werkt ook prettig. Al met al erg tevreden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Robert1981 27-12-2019

Prima stofzuiger met een super lang snoer

Geschreven voor: Bosch Serie 8 BGL8SIL6 wit

Voordelen: - Het gemak om te bedienen met makkelijke handvat. - 15 meter snoer is prefect voor ons huis gezien we dan overal bij kunnen. - Wendbaarheid van de stofzuigers is goed. - De ProSilence is stiller dat moet ook wel met zo'n naam. Vervangen van zak is makkelijk - Slang is goed in gebruik Nadelen: - Heeft minder zuigkracht ten opzichte van onze oude stofzuiger en heb daardoor het gevoel dat ie minder "goed" alles in 1 keer opzuigt. - Jammer dat er nog een zak in moet.