Philips 8000 series XC8049 zwart - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 series XC8049 zwart op Kieskeurig.nl.

van den Brink 14-05-2020

Veelzijdige en krachtige steelstofzuiger

Waarom een steelstofzuiger
Het grote voordeel van een steelstofzuiger is dat je deze dan binnen handbereik hebt om even snel wat kruimels, stof of haren weg te halen. Hierdoor blijft het de hele week netjes in huis. Daarvoor deed ik één keer in de week het hele huis de vloeren van onder tot boven stofzuigen maar wel tussendoor ergerde ik me aan alles wat zich op de grond ophoopt maar het was te weinig om dat logge apparaat onder uit de kast te trekken.

Verschil met een traditionele stofzuiger
De overgang van een traditionele stofzuiger, met snoer en zak, naar deze steelstofzuiger is toch wel een andere beleving van het stofzuigen. Er is geen snoer meer wat je steeds ergens anders opnieuw moet aansluiten omdat het net te kort is of weer eens naar binnen schiet. Er is ook geen log beest meer wat je achter je aan sleept. In plaats daarvan een licht en handzaam apparaat wat je met één hand bedient. Hij heeft een zuigmond die gemakkelijk om allerlei kleine hoekje kan draaien en ook het vuil aanzuigt via de zijkanten.
Doordat je de steel er eenvoudig af kunt klikken heb je een (iets wat grote en logge) kruimeldief waarmee je zonder moeite ook hogere oppervlaktes meteen mee kunt zuigen. Je neemt de vensterbank, een tafel of stoel gelijk in dezelfde moeite mee.
Omdat hij licht van gewicht is til je hem ook zo de trap op en zuig je de trap zelf ook gemakkelijk van onder tot boven.

Verschillen met andere steelstofzuigers
Er worden veel accessoires met diverse zuigmondjes bijgeleverd maar ze zitten niet vast aan de standaard steel, wat sommige andere wel hebben, maar verdwijnen onder in de kast waardoor je die niet direct tot je beschikking hebt. Hierdoor gebruik je in de meeste gevallen alleen de standaard steel of kruimeldief stand maar dit is meestal ook afdoende.
Een nadeel vind ik wel dat als je hem even opzij wilt zetten dat hij niet op zichzelf kan blijven staan. Hierdoor moet je hem ergens stevig tegenaan zetten zonder dat hij wegglijdt of je moet hem neerleggen wat niet handig is. Andere type steelstofzuigers hebben deze functionaliteit wel maar daarbij zit dan het zwaartepunt ook lager op de steel doordat de motor onderaan de steel zit. Deze hebben dan weer als nadeel dat ze niet onder de kast kunnen zuigen. Deze kan dat wel. Hij kan helemaal plat op de grond, hierdoor zijn plekken die eerst niet bereikbaar waren, zoals onder de bank of onder kasten, nu wel bereikbaar geworden.

Ondergronden
Op grote gladde oppervlaktes komt hij het allerbeste tot zijn recht, door de wieltjes in de voet kun je snel meters maken en dat al op standje 1. Hij zuig heel krachtig en het meeste zuigt hij meteen de eerste keer al op.
De 3 felle lampjes in de voet zijn echt een groot pluspunt, je ziet direct wat je opzuigt en waar er voor je nog iets ligt. Ik had niet verwacht dat dat dit zo handig zou zijn.

Alleen voor hoogpolig tapijt gebruik ik de extra krachtige turbo stand, hiermee zuigt hij zeer grondig en diep alle kruimels eruit maar ook (dieren)haren ondanks dat ze diep in het tapijt zitten. De haren komen vast te zitten in een rol in de zuigmond. Deze rol klik je er zo uit en na het verwijderen, wegknippen is het makkelijkste, van alle haren klik je hem er zo weer terug in en kun je weer verder. Het bewegen van de stofzuiger op hoogpolig tapijt is wel zwaar en het liefst zou je dit met twee handen doen maar dat houd niet lekker vast. Dit voel je wel in je armen maar het resultaat mag er dan ook wel wezen, mijn 3 jaar oude krachtige (bedrade) stofzuiger kreeg het niet zo schoon. Doordat de motor hier extra hard op moet werken gaat de batterij wel snel leeg, 20% van de acculading is zo weg bij het grondig zuigen van een formaat woonkleed van 4x4.
Met een laagpolig tapijt zal hij geen moeite hebben en veel minder verbruiken.
Het geluidsnivo vind ik zelf niet storend hard helemaal omdat de meeste tijd je aan stand 1 of 2 meer dan genoeg hebt.

Accu
Doordat hij werkt op een accu kan ik nu helaas niet meer het hele huis in één keer achter elkaar doen. Nog maar 80% en dan is hij leeg. Gelukkig kun je wel via een display in de handgreep zien hoe vol hij nog is. Het opladen, in het algemeen van steelstofzuigers, gaat niet snel, 4 tot 5 uur duurt het om hem van 0 tot 100 op te laden. Dus een andere aanpak was hierdoor wel nodig. Tussendoor links en rechts kleine dingen wegzuigen en de ene dag beneden uitgebreid en een andere dag boven lost dit probleem wel op. Het opladen gaat via een draadloos magnetisch blokje wat je aan de onderkant klikt. Of met het bijgeleverde ophangsysteem kun je hem tegelijk netjes ophangen aan de muur en begint hij meteen met opladen net zoals dat werkt met een kleine kruimeldief. Je haalt hem er ook zo weer af en kunt meteen zuigen. Bij andere merken moet je de accu verwijderen en los opladen, hier dus niet.

Afval
De vuilopvangbak is doorzichtig waardoor je exact kunt zien wanneer je hem moet legen en wat je hebt opgezogen. Dit gaat heel eenvoudig via een kliksysteem waardoor je hem zo kunt legen in de prullenbak en desnoods onder kraan kunt naspoelen. Ook de extra filters die hierin zitten zijn uitwasbaar, hierdoor heb je totaal geen bijkomende kosten aan dit apparaat.

Conclusie
Ik ben erg blij met deze stofzuiger je kunt merken dat dit niet de eerste versie van dit model is. Hij is degelijk gebouwd en er zitten veel praktische handigheidjes op de stofzuiger die het gebruik vergemakkelijken.
Om dan toch een punt te noemen wat beter kan is naast de grootte van de kruimeldief en het niet zelfstandig kunnen laten staan de grip. Er zitten klein opliggend randjes aan, juist voor grip maar ik krijg er bij langdurig gebruik een rode hand van. Dit komt doordat het handvat dan warmer wordt door de motor eronder en doordat je over de ribbels schuurt door het zuigen op ruwe ondergronden.
De prijs is ook niet mis, voor dat geld kun je ook 2x een hele goede traditionele merk stofzuiger kopen maar stofzuigen wordt er wel een heel stuk leuker door!

Pluspunten

• krachtig zuigvermogen
  • lampjes op de zuigvoet
  • hoogpolig tapijt is geen probleem
  • makkelijk reinigen

Minpunten

• kan niet op zichzelf blijven staan
  • prijzig
  • geen fijne grip bij langdurig gebruik

Jesper Rolink 14-05-2020

Goede vervanger voor de echte stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

In ons huis is een gewone Miele stofzuiger niet echt handig, de woonkamer is net te groot voor het bereik van het snoer.

Uiteraard heb je dat probleem niet met een draadloze stofzuiger.
De stofzuiger heeft een super goede zuigkracht, in eerste instancie dachten we dat de lampjes voorop onzinnig waren en lachten we er om, nu kom je er achter dat er vaak donkere hoekjes zijn waar je nu, dankzij het licht, beter kan schoonmaken.

De auto uitzuigen gaat met de verschillende opzet stukken ook erg goed.
Nadeel is misschien wel met de flexible slang dat je het apparaat niet rechtop kan neerzetten zonder dat hij heel snel omvalt.

Tevens is de borstel in de mond makkelijk te verwijderen maar zit er een vaste klip aan 1 kant waar nogal wat langere haren in blijven zitten, deze is niet los te maken. Jammer maar niet ondragelijk.

Zuigkracht, flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid zijn echt goed.
Geluid is vs onze normale Miele absoluut niet storend.

Wij kunnen de woonkamer, gangen en keuken in een keer stofzuigen zonder bij te laden.
Dat is ongeveer 150m2

Houder voor aan de muur had wat mooier/steviger gekunt maar werkt prima.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Lichtjes op de borstel mond
  • accu duur
  • design
  • Reservoir makkelijk te legen / schoon te maken

Minpunten

• Vast kant bij de borstel waar haren in blijven
  • Houder voor aan de muur had mooier gekunt
  • Valt om

Charlotte 23-01-2021

Steelstofzuiger xc/8045

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Ik ben super tevreden over deze steelstofzuiger, de batterij gaat echt lang mee. Heb heel mijn huis boven en onder gedaan en heb dan nog tijd over. De verlichting is ook geweldig , je ziet elk pluisje nog beter liggen. Zo geweldig dat ik mijn gewone stofzuiger zelfs niet meer gebruik. De beste aankoop allertijden, zou nooit nog een gewone stofzuiger kopen.

Staub Sauger 17-01-2021

Super zuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

We gebruiken deze accu stofzuiger nu een tijdje en zijn erg tevreden. Alle moeilijke plekjes kom je bij en de lampjes zorgen ervoor dat je geen stofje mist. Minder fijn is dat je regelmatig de borstel schoon moet maken omdat er haren in vast komen te zitten.

debois 13-01-2021

een echte aanrader

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

door de lichtjes zie je heel goed al het stof liggen- deze steelstofzuiger is niet te zwaar en heel gemakkelijk te gebruiken-ook ideaal voor de trappen
mijn sleestofzuiger gebruik ik haast niet meer nu

Helemaalblijmee 12-01-2021

Top stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Een prima stofzuiger, zeker voor gladde vloeren. Kan makkelijk het hele huis stofzuigen zonder uitval doordat de batterij leeg is. Blijft constant zuigen. Alleen is de stofzuiger lastig op hoogpolig tapijt. Verder zeker een aanrader, makkelijk in gebruik. Je pakt m sneller als een gewone stofzuiger

EddyC 09-01-2021

Geweldige stofzuiger!

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Grootste voordeel is dat het snoerloos is, waardoor je hem makkelijk en snel even kan pakken om te gebruiken. Kan mij voorstellen dat het voor sommige mensen te zwaar aanvoelt. Super goede zuigkracht op de middelste stand zelfs. Batterij gaat op middelste stand redelijk lang mee. Voldoende om my appartement van iets meer dan 100 m2 te doen. Geluid viel mij ook ontzettend mee. Makkelijk te legen. Echt een aanrader.

Martje123 08-01-2021

goede zuigkracht, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

De stofzuiger pakt makkelijk even snel maar is wel vrij zwaar als je het hele huis ermee doet. Moet ook even wennen. Je moet meer het gewicht op de grond laten rusten. Is een andere manier van stofzuigen. Zuigkracht is enorm.

Philips myshop 07-01-2021

Veelzijdige en krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Een stofzuiger die je hele makkelijk erbij pakt. Hij is voorzien van LED verlichting op de zuigmond. Dit is echt heel slim gevonden. Je ziet goed onder meubilair of op de vloer of er nog vuil ligt. De grote zuigmond heeft roterende borstels. Dit werkt zeer goed. Ook in de kleinere zuigmond die meegeleverd is is deze functie verwerkt.
De eco stand voldoet prima. Dan heb je ruim een uur de tijd om het apparaat te gebruiken. Met de sterkere power stand halveert deze tijd zeker. Deze stand gebruikte ik niet veel, was niet nodig. Van helemaal leeg tot 100% opladen duurt zo'n 5 uur. Lijkt lang, maar tussen de keren dat je hem gebruikt is dit prima te doen.
De meegeleverde accessoires zijn erg handig. Je kan de stofzuiger zo ook makkelijk gebruiken in de auto bijvoorbeeld.

Visser11 27-12-2020

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Voldoet ruimschoots aan de verwachting. De stofzuiger kan overall bij. Licht is toegevoegde waarde. Is niet te zwaar.

Beloki 25-12-2020

hoog volume tegenvallende zuigkracht

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

op basis van de aanwezige informatie had ik hoge verwachtingen, alleen valt de zuigkracht tegen. Ook op maximaal vermogen met maximaal geluid blijft veel liggen (op de betonvloer). Ook mis ik echt de kierenzuiger, want in hoekjes lukt het nu niet om stof op te zuigen. Kortom zelf ben ik nog niet overtuigd en enthousiast.

Jolbol 21-12-2020

Bevalt beter dan verwacht

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Makkelijk erbij te pakken.
Handige verlichting in voet, waardoor in het donker goed het vuil te zien en op te zuigen is.
Batterijduur lang.
Goede zuigkracht.

Jansssssennn 13-12-2020

Maakt het stofzuigen een stuk makkelijker

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Apparaat zuigt goed, ook in de normale stand. Fijne borstel die goed over de vloer beweegt. Zuigt zelfs stof in de hoekjes op (langs plinten). Ik ben er blij mee!

Van Balen 12-12-2020

Waardige vervanger voor gewone stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Wij hebben de stofzuiger bijna 6 maanden in gebruik. Het is absoluut een waardige vervanger voor een gewone stofzuiger. De Led verlichting lijkt overbodig, maar al na 1x gebruik is het een enorm groot voordeel. Je ziet er de haren en het vuil echt mee liggen en je ziet dus duidelijk waar je wel en niet geweest bent.

Wij hebben een langharige hond en gebruiken de stofzuiger dagelijks. We kunnen met 200 vierkante meter woonoppervlakte onze volledige beneden- en bovenverdieping stofzuigen op de 2de stand. Hij laadt ook heel snel en gemakkelijk op door vast te klikken aan de muurbevestiging.

Een groot voordeel is dat de borstels hel
emaal te verwijderen zijn en je hierdoor de haren die rond de borstels zitten heel eenvoudig kan verwijderen.

Ik ben 1m75 en het enige puntje is dat voor mij de stofzuiger nog iets langer had mogen zijn. Ik ben rugpatiënt en kan met de stofzuiger heel goed overweg, maar het was nog beter geweest als hij een iets langere steel had gehad.

Wij zijn heel tevreden en raden deze stofzuiger zeker aan. Onze gewone stofzuiger is al 6 maanden niet meer uit de kast gekomen.

jojo0101 07-12-2020

wendbaar en goede zuigkracht

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

product is uiterst wendbaar, lichtjes in de voet laten stof goed zien, goede zuigkracht, roterende borstels en lange haren werken niet samen.

Rhaymen 28-11-2020

Tevreden

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Zeer handig om overal te komen zonder snoer. Wel wat zwaar om lang met 1 hand te bedienen. Batterij ook snel leeg.

DutchGuido 19-10-2020

Fijnste stofzuiger ooit

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Ik had nooit gedacht dat stofzuigen leuk zou zijn, maar dat is het nu wel! Door de ingebouwde LED lampjes zie je alle troep goed liggen, en zo wordt mijn vloer schoner dan eerst.

Tet57 17-10-2020

Prima stofzuiger met juiste assesoires + accu

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Ben een dyson gewend maar deze is veel beter qua accu duur en vooral e lampjes op de steel stkzuigerdeel

Hendriksen 13-10-2020

Geweldig

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Ik vind het als man een genot om mee te stofzuigen.
Wat een verademing na de oude traditionele stofzuiger.
Mij vrouw hoeft niet meer te vragen wil jij even stofzuigen!!!!!

E.R. 30-09-2020

supertevreden!

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

fijne stofzuiger, groot voordeel is het snoerloze zuigen en zijn de Led lichtjes aan de grote borstel: doe mij ook lichtjes aan het kleine borsteltje, please!!!