Philips 8000 series XC8049 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 series XC8049 zwart op Kieskeurig.nl.

van den Brink 14-05-2020

Veelzijdige en krachtige steelstofzuiger

Waarom een steelstofzuiger
Het grote voordeel van een steelstofzuiger is dat je deze dan binnen handbereik hebt om even snel wat kruimels, stof of haren weg te halen. Hierdoor blijft het de hele week netjes in huis. Daarvoor deed ik één keer in de week het hele huis de vloeren van onder tot boven stofzuigen maar wel tussendoor ergerde ik me aan alles wat zich op de grond ophoopt maar het was te weinig om dat logge apparaat onder uit de kast te trekken.

Verschil met een traditionele stofzuiger
De overgang van een traditionele stofzuiger, met snoer en zak, naar deze steelstofzuiger is toch wel een andere beleving van het stofzuigen. Er is geen snoer meer wat je steeds ergens anders opnieuw moet aansluiten omdat het net te kort is of weer eens naar binnen schiet. Er is ook geen log beest meer wat je achter je aan sleept. In plaats daarvan een licht en handzaam apparaat wat je met één hand bedient. Hij heeft een zuigmond die gemakkelijk om allerlei kleine hoekje kan draaien en ook het vuil aanzuigt via de zijkanten.
Doordat je de steel er eenvoudig af kunt klikken heb je een (iets wat grote en logge) kruimeldief waarmee je zonder moeite ook hogere oppervlaktes meteen mee kunt zuigen. Je neemt de vensterbank, een tafel of stoel gelijk in dezelfde moeite mee.
Omdat hij licht van gewicht is til je hem ook zo de trap op en zuig je de trap zelf ook gemakkelijk van onder tot boven.

Verschillen met andere steelstofzuigers
Er worden veel accessoires met diverse zuigmondjes bijgeleverd maar ze zitten niet vast aan de standaard steel, wat sommige andere wel hebben, maar verdwijnen onder in de kast waardoor je die niet direct tot je beschikking hebt. Hierdoor gebruik je in de meeste gevallen alleen de standaard steel of kruimeldief stand maar dit is meestal ook afdoende.
Een nadeel vind ik wel dat als je hem even opzij wilt zetten dat hij niet op zichzelf kan blijven staan. Hierdoor moet je hem ergens stevig tegenaan zetten zonder dat hij wegglijdt of je moet hem neerleggen wat niet handig is. Andere type steelstofzuigers hebben deze functionaliteit wel maar daarbij zit dan het zwaartepunt ook lager op de steel doordat de motor onderaan de steel zit. Deze hebben dan weer als nadeel dat ze niet onder de kast kunnen zuigen. Deze kan dat wel. Hij kan helemaal plat op de grond, hierdoor zijn plekken die eerst niet bereikbaar waren, zoals onder de bank of onder kasten, nu wel bereikbaar geworden.

Ondergronden
Op grote gladde oppervlaktes komt hij het allerbeste tot zijn recht, door de wieltjes in de voet kun je snel meters maken en dat al op standje 1. Hij zuig heel krachtig en het meeste zuigt hij meteen de eerste keer al op.
De 3 felle lampjes in de voet zijn echt een groot pluspunt, je ziet direct wat je opzuigt en waar er voor je nog iets ligt. Ik had niet verwacht dat dat dit zo handig zou zijn.

Alleen voor hoogpolig tapijt gebruik ik de extra krachtige turbo stand, hiermee zuigt hij zeer grondig en diep alle kruimels eruit maar ook (dieren)haren ondanks dat ze diep in het tapijt zitten. De haren komen vast te zitten in een rol in de zuigmond. Deze rol klik je er zo uit en na het verwijderen, wegknippen is het makkelijkste, van alle haren klik je hem er zo weer terug in en kun je weer verder. Het bewegen van de stofzuiger op hoogpolig tapijt is wel zwaar en het liefst zou je dit met twee handen doen maar dat houd niet lekker vast. Dit voel je wel in je armen maar het resultaat mag er dan ook wel wezen, mijn 3 jaar oude krachtige (bedrade) stofzuiger kreeg het niet zo schoon. Doordat de motor hier extra hard op moet werken gaat de batterij wel snel leeg, 20% van de acculading is zo weg bij het grondig zuigen van een formaat woonkleed van 4x4.
Met een laagpolig tapijt zal hij geen moeite hebben en veel minder verbruiken.
Het geluidsnivo vind ik zelf niet storend hard helemaal omdat de meeste tijd je aan stand 1 of 2 meer dan genoeg hebt.

Accu
Doordat hij werkt op een accu kan ik nu helaas niet meer het hele huis in één keer achter elkaar doen. Nog maar 80% en dan is hij leeg. Gelukkig kun je wel via een display in de handgreep zien hoe vol hij nog is. Het opladen, in het algemeen van steelstofzuigers, gaat niet snel, 4 tot 5 uur duurt het om hem van 0 tot 100 op te laden. Dus een andere aanpak was hierdoor wel nodig. Tussendoor links en rechts kleine dingen wegzuigen en de ene dag beneden uitgebreid en een andere dag boven lost dit probleem wel op. Het opladen gaat via een draadloos magnetisch blokje wat je aan de onderkant klikt. Of met het bijgeleverde ophangsysteem kun je hem tegelijk netjes ophangen aan de muur en begint hij meteen met opladen net zoals dat werkt met een kleine kruimeldief. Je haalt hem er ook zo weer af en kunt meteen zuigen. Bij andere merken moet je de accu verwijderen en los opladen, hier dus niet.

Afval
De vuilopvangbak is doorzichtig waardoor je exact kunt zien wanneer je hem moet legen en wat je hebt opgezogen. Dit gaat heel eenvoudig via een kliksysteem waardoor je hem zo kunt legen in de prullenbak en desnoods onder kraan kunt naspoelen. Ook de extra filters die hierin zitten zijn uitwasbaar, hierdoor heb je totaal geen bijkomende kosten aan dit apparaat.

Conclusie
Ik ben erg blij met deze stofzuiger je kunt merken dat dit niet de eerste versie van dit model is. Hij is degelijk gebouwd en er zitten veel praktische handigheidjes op de stofzuiger die het gebruik vergemakkelijken.
Om dan toch een punt te noemen wat beter kan is naast de grootte van de kruimeldief en het niet zelfstandig kunnen laten staan de grip. Er zitten klein opliggend randjes aan, juist voor grip maar ik krijg er bij langdurig gebruik een rode hand van. Dit komt doordat het handvat dan warmer wordt door de motor eronder en doordat je over de ribbels schuurt door het zuigen op ruwe ondergronden.
De prijs is ook niet mis, voor dat geld kun je ook 2x een hele goede traditionele merk stofzuiger kopen maar stofzuigen wordt er wel een heel stuk leuker door!

Pluspunten

• krachtig zuigvermogen
  • lampjes op de zuigvoet
  • hoogpolig tapijt is geen probleem
  • makkelijk reinigen

Minpunten

• kan niet op zichzelf blijven staan
  • prijzig
  • geen fijne grip bij langdurig gebruik

Jesper Rolink 14-05-2020

Goede vervanger voor de echte stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

In ons huis is een gewone Miele stofzuiger niet echt handig, de woonkamer is net te groot voor het bereik van het snoer.

Uiteraard heb je dat probleem niet met een draadloze stofzuiger.
De stofzuiger heeft een super goede zuigkracht, in eerste instancie dachten we dat de lampjes voorop onzinnig waren en lachten we er om, nu kom je er achter dat er vaak donkere hoekjes zijn waar je nu, dankzij het licht, beter kan schoonmaken.

De auto uitzuigen gaat met de verschillende opzet stukken ook erg goed.
Nadeel is misschien wel met de flexible slang dat je het apparaat niet rechtop kan neerzetten zonder dat hij heel snel omvalt.

Tevens is de borstel in de mond makkelijk te verwijderen maar zit er een vaste klip aan 1 kant waar nogal wat langere haren in blijven zitten, deze is niet los te maken. Jammer maar niet ondragelijk.

Zuigkracht, flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid zijn echt goed.
Geluid is vs onze normale Miele absoluut niet storend.

Wij kunnen de woonkamer, gangen en keuken in een keer stofzuigen zonder bij te laden.
Dat is ongeveer 150m2

Houder voor aan de muur had wat mooier/steviger gekunt maar werkt prima.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Lichtjes op de borstel mond
  • accu duur
  • design
  • Reservoir makkelijk te legen / schoon te maken

Minpunten

• Vast kant bij de borstel waar haren in blijven
  • Houder voor aan de muur had mooier gekunt
  • Valt om

Christell1978 17-09-2021

Top product

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Erg blij met deze stofzuiger. Vooral de lampjes voorop de zuigmond zijn erg makkelijk en zo zie je ook stof liggen wat je normaal gauw over het hoofd ziet.
Ik kan met de batterij mijn hele huis stofzuigen maar heb dan ook niet zo’n heel groot huis. Verder vond ik het in het begin lastig de handzuiger los te krijgen van de steel maar dat gaat nu prima. Het enige wat ik een nadeel vind vergeleken met een gewone stofzuiger is de hoekjes waar je minder goed bij kan. Maar als dat het enige is. Ik ben al met al onwijs tevreden en blij met mijn steelstofzuiger van Phillips.

Koenrades 17-09-2021

Philips 8000 steelstofzuiger snoerloos

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Apparaat bevalt prima, na het installeren van een extra wcd in de trapkast heeft hij daar een prima plekje gekregen. Klaar voor gebruik.

DVBr 12-09-2021

Eindelijk

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Eindelijk met plezier stofzuigen na 40 jaar want wij zijn 60 plussers. De batterij heeft voldoende capaciteit voor een grote woning.

PJ1950BROUWER 08-09-2021

Een geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Makkelijk in gebruik. Ook voor het schoonmaken van de auto. Groot voordeel: Het eenvoudig legen van de vuilcontainer. Geen zakken meer nodig. Ook het zuigen van de trap is een makkie. Dus een echte aanrader voor iedereen. Zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding.

Christell1978 08-09-2021

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Ikzelf wou al langere tijd een steelstofzuiger en deze overtreft mijn verwachtingen. Vooral ook de lampjes die voorop zitten zo zie je zoveel beter waar nog vuil ligt wat je normaal niet ziet. Kwa gewicht vind ik hem best meevallen en is het goed te doen. Na iedere stofzuiger beurt ff leeggooien. Batterij gaat voor mij lang genoeg mee om beneden en boven stof te zuigen. Heb deze nu ruim 2 maand in gebruik en ben er erg blij mij. Stofzuig nu veel vaker ff alleen de plekken die nodig zijn als ik bv in de keuken heb gestaan en wat geknoeid. Ik zou hem niet meer willen missen. Kwa prijs kwaliteit een erg goede steelstofzuiger.

van Zandvoort 07-09-2021

het product heet geweldige kenmerken

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

ik vind dit product fijn in gebruik ook de verlichting erop is erg fijn
en de borstel die met ronddraaiende beweging alle haren opzuigt
vooral als je een hond in huis hebt werkt dit bijzonder goed ,zou dit product zeker aanbevelen

The housekeeper 05-09-2021

Makkelijke stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Het is makkelijk om draadloos je huis te stofzuigeren. Wel vind ik dat hij minder presteert als de zuigmond verwijderd is bv bij stofzuigen van je auto.

Wolluk55 05-09-2021

Heel goede stofzuiger die doet wat er wordt beloof

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

De stofzuiger doet het erg goed, ook op normale stand. Batterij gaat dan ook lang mee. Op turbostand heel goed bij bijvoorbeeld matten en vloerbedekking.

Dhr. Teun 04-09-2021

Perfecte steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Zeer goed product. Veel zuigkracht en de zuigmond met borstel zuig alles goed op in alle randen en hoeken. Turbo-stand is niet noodzakelijk voor goede zuigkracht. Ruim voldoende capaciteit van de batterij. Accessoires zijn handig in gebruik. Omdat het opvangreservoir doorzichtig is zie je gelijk het resultaat van een keertje zuigen. Zo zie je gelijk dat het weer nut heeft gehad.

Nemmfju 02-09-2021

Goede stofzuiger!

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het product. Heerlijk altijd stand-by!
Alleen de auto- set daar van vind ik de slang te stug en veel te kort van.
De flexibele slang is te stug en omdat hij zo kort is kan je niet gemakkelijk een draai maken om ergens bij te kunnen. Mijn inziens zou dat anders kunnen, hoop dat dit ook gaat gebeuren.

Annabelleke 02-09-2021

Stofzuigen wordt een plezier

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Dankzij het snoerloze systeem, ga ik van kamer tot kamer en is het hele huis in een wip gestofzuigd. We hebben een Golden Retriever dus we moeten elke dag stofzuigen. mede dankzij de ledverlichting kan je goed zien waar er haren liggen

Dina09 30-08-2021

Snel even stofzuigen

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Sinds ik deze steelstofzuiger heb, gebruik ik m dagelijks. Zeer wendbaar, kan zelfs onder het bed en de lichtjes zijn geweldig!

Stofbijter 30-08-2021

Perfecte stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Geweldig. In de turbostand kan ik het hele huis gemakkelijk stofzuigen. ( totaal 140 m2)
Heel handig is de led verlichting die je de stof laat zien op donkere plaatsen
Ook pak je hem makkelijk van het laadstation om tussendoor wat kruimels te verwijderen
100% tevreden, stofzuigen is leuker geworden

Pinkwil 28-08-2021

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Krachtige stofzuiger, ideaal voor dierenhaar.
Je ziet alles liggen door middel van de lichtjes vooraan. Neemt alles goed op.
Batterij gaat lang mee als je op de laagste stand werkt. Je hebt drie snelheden dus aanpasbaar aan de te behandelen oppervlakten. Kan goed onder de meubels.
Nadeel: ligt zwaar in de hand

toppie68 28-08-2021

mijn eerste snoerloze

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

met deze keuze ben ik zeer tevreden, handig en een redelijke batterij duur.
Ik doe hier 5 ruimtes mee en trapgang van 6 trappen. ( 100% -30% op max)

Anoniem 23-08-2021

Super handige krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Deze stofzuiger is zo handig. Je pakt hem snel en de batterij gaat lang mee. Ik heb niet zo een groot huis 76 vierkante meter en kan de stofzuiger twee keer voor het hele huis gebruiken op volle kracht. Het lichtje in de borstel is zo handig je kun precies zien of er nog stof ligt. Verder gebruik ik hem ook voor de auto.
Ps. Ik heb twee katten en dagelijks stofzuigen met deze stofzuiger is een klusje van niks geworden. Het scheelt zoveel tijd maar vooral ergernis van het slepen met stofzuiger met draad, die overal blijft steken.

GuySabine 22-08-2021

Zeer goede steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Wij hebben de steelstofzuiger 6 weken en wij hebben er nog geen seconde spijt van.
De steelstofzuiger zuigt zeer goed tot in alle hoeken en kanten.

Mollie71 21-08-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Fijne stofzuiger, batterij voldoende om het hele huis mee te doen (alleen maar gladde vloeren). Stofbakje makkelijk te legen. Makkelijk dat de steel eraf kan zodat je een kruimeldief hebt. Je pakt hem sneller dan een stofzuiger met snoer.