Philips 8000 series XC8049 zwart - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 series XC8049 zwart op Kieskeurig.nl.

Jesper Rolink 14-05-2020

Goede vervanger voor de echte stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

In ons huis is een gewone Miele stofzuiger niet echt handig, de woonkamer is net te groot voor het bereik van het snoer.

Uiteraard heb je dat probleem niet met een draadloze stofzuiger.
De stofzuiger heeft een super goede zuigkracht, in eerste instancie dachten we dat de lampjes voorop onzinnig waren en lachten we er om, nu kom je er achter dat er vaak donkere hoekjes zijn waar je nu, dankzij het licht, beter kan schoonmaken.

De auto uitzuigen gaat met de verschillende opzet stukken ook erg goed.
Nadeel is misschien wel met de flexible slang dat je het apparaat niet rechtop kan neerzetten zonder dat hij heel snel omvalt.

Tevens is de borstel in de mond makkelijk te verwijderen maar zit er een vaste klip aan 1 kant waar nogal wat langere haren in blijven zitten, deze is niet los te maken. Jammer maar niet ondragelijk.

Zuigkracht, flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid zijn echt goed.
Geluid is vs onze normale Miele absoluut niet storend.

Wij kunnen de woonkamer, gangen en keuken in een keer stofzuigen zonder bij te laden.
Dat is ongeveer 150m2

Houder voor aan de muur had wat mooier/steviger gekunt maar werkt prima.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Lichtjes op de borstel mond
  • accu duur
  • design
  • Reservoir makkelijk te legen / schoon te maken

Minpunten

• Vast kant bij de borstel waar haren in blijven
  • Houder voor aan de muur had mooier gekunt
  • Valt om

van den Brink 14-05-2020

Veelzijdige en krachtige steelstofzuiger

Waarom een steelstofzuiger
Het grote voordeel van een steelstofzuiger is dat je deze dan binnen handbereik hebt om even snel wat kruimels, stof of haren weg te halen. Hierdoor blijft het de hele week netjes in huis. Daarvoor deed ik één keer in de week het hele huis de vloeren van onder tot boven stofzuigen maar wel tussendoor ergerde ik me aan alles wat zich op de grond ophoopt maar het was te weinig om dat logge apparaat onder uit de kast te trekken.

Verschil met een traditionele stofzuiger
De overgang van een traditionele stofzuiger, met snoer en zak, naar deze steelstofzuiger is toch wel een andere beleving van het stofzuigen. Er is geen snoer meer wat je steeds ergens anders opnieuw moet aansluiten omdat het net te kort is of weer eens naar binnen schiet. Er is ook geen log beest meer wat je achter je aan sleept. In plaats daarvan een licht en handzaam apparaat wat je met één hand bedient. Hij heeft een zuigmond die gemakkelijk om allerlei kleine hoekje kan draaien en ook het vuil aanzuigt via de zijkanten.
Doordat je de steel er eenvoudig af kunt klikken heb je een (iets wat grote en logge) kruimeldief waarmee je zonder moeite ook hogere oppervlaktes meteen mee kunt zuigen. Je neemt de vensterbank, een tafel of stoel gelijk in dezelfde moeite mee.
Omdat hij licht van gewicht is til je hem ook zo de trap op en zuig je de trap zelf ook gemakkelijk van onder tot boven.

Verschillen met andere steelstofzuigers
Er worden veel accessoires met diverse zuigmondjes bijgeleverd maar ze zitten niet vast aan de standaard steel, wat sommige andere wel hebben, maar verdwijnen onder in de kast waardoor je die niet direct tot je beschikking hebt. Hierdoor gebruik je in de meeste gevallen alleen de standaard steel of kruimeldief stand maar dit is meestal ook afdoende.
Een nadeel vind ik wel dat als je hem even opzij wilt zetten dat hij niet op zichzelf kan blijven staan. Hierdoor moet je hem ergens stevig tegenaan zetten zonder dat hij wegglijdt of je moet hem neerleggen wat niet handig is. Andere type steelstofzuigers hebben deze functionaliteit wel maar daarbij zit dan het zwaartepunt ook lager op de steel doordat de motor onderaan de steel zit. Deze hebben dan weer als nadeel dat ze niet onder de kast kunnen zuigen. Deze kan dat wel. Hij kan helemaal plat op de grond, hierdoor zijn plekken die eerst niet bereikbaar waren, zoals onder de bank of onder kasten, nu wel bereikbaar geworden.

Ondergronden
Op grote gladde oppervlaktes komt hij het allerbeste tot zijn recht, door de wieltjes in de voet kun je snel meters maken en dat al op standje 1. Hij zuig heel krachtig en het meeste zuigt hij meteen de eerste keer al op.
De 3 felle lampjes in de voet zijn echt een groot pluspunt, je ziet direct wat je opzuigt en waar er voor je nog iets ligt. Ik had niet verwacht dat dat dit zo handig zou zijn.

Alleen voor hoogpolig tapijt gebruik ik de extra krachtige turbo stand, hiermee zuigt hij zeer grondig en diep alle kruimels eruit maar ook (dieren)haren ondanks dat ze diep in het tapijt zitten. De haren komen vast te zitten in een rol in de zuigmond. Deze rol klik je er zo uit en na het verwijderen, wegknippen is het makkelijkste, van alle haren klik je hem er zo weer terug in en kun je weer verder. Het bewegen van de stofzuiger op hoogpolig tapijt is wel zwaar en het liefst zou je dit met twee handen doen maar dat houd niet lekker vast. Dit voel je wel in je armen maar het resultaat mag er dan ook wel wezen, mijn 3 jaar oude krachtige (bedrade) stofzuiger kreeg het niet zo schoon. Doordat de motor hier extra hard op moet werken gaat de batterij wel snel leeg, 20% van de acculading is zo weg bij het grondig zuigen van een formaat woonkleed van 4x4.
Met een laagpolig tapijt zal hij geen moeite hebben en veel minder verbruiken.
Het geluidsnivo vind ik zelf niet storend hard helemaal omdat de meeste tijd je aan stand 1 of 2 meer dan genoeg hebt.

Accu
Doordat hij werkt op een accu kan ik nu helaas niet meer het hele huis in één keer achter elkaar doen. Nog maar 80% en dan is hij leeg. Gelukkig kun je wel via een display in de handgreep zien hoe vol hij nog is. Het opladen, in het algemeen van steelstofzuigers, gaat niet snel, 4 tot 5 uur duurt het om hem van 0 tot 100 op te laden. Dus een andere aanpak was hierdoor wel nodig. Tussendoor links en rechts kleine dingen wegzuigen en de ene dag beneden uitgebreid en een andere dag boven lost dit probleem wel op. Het opladen gaat via een draadloos magnetisch blokje wat je aan de onderkant klikt. Of met het bijgeleverde ophangsysteem kun je hem tegelijk netjes ophangen aan de muur en begint hij meteen met opladen net zoals dat werkt met een kleine kruimeldief. Je haalt hem er ook zo weer af en kunt meteen zuigen. Bij andere merken moet je de accu verwijderen en los opladen, hier dus niet.

Afval
De vuilopvangbak is doorzichtig waardoor je exact kunt zien wanneer je hem moet legen en wat je hebt opgezogen. Dit gaat heel eenvoudig via een kliksysteem waardoor je hem zo kunt legen in de prullenbak en desnoods onder kraan kunt naspoelen. Ook de extra filters die hierin zitten zijn uitwasbaar, hierdoor heb je totaal geen bijkomende kosten aan dit apparaat.

Conclusie
Ik ben erg blij met deze stofzuiger je kunt merken dat dit niet de eerste versie van dit model is. Hij is degelijk gebouwd en er zitten veel praktische handigheidjes op de stofzuiger die het gebruik vergemakkelijken.
Om dan toch een punt te noemen wat beter kan is naast de grootte van de kruimeldief en het niet zelfstandig kunnen laten staan de grip. Er zitten klein opliggend randjes aan, juist voor grip maar ik krijg er bij langdurig gebruik een rode hand van. Dit komt doordat het handvat dan warmer wordt door de motor eronder en doordat je over de ribbels schuurt door het zuigen op ruwe ondergronden.
De prijs is ook niet mis, voor dat geld kun je ook 2x een hele goede traditionele merk stofzuiger kopen maar stofzuigen wordt er wel een heel stuk leuker door!

Pluspunten

• krachtig zuigvermogen
  • lampjes op de zuigvoet
  • hoogpolig tapijt is geen probleem
  • makkelijk reinigen

Minpunten

• kan niet op zichzelf blijven staan
  • prijzig
  • geen fijne grip bij langdurig gebruik

Anoniem 12-07-2020

Gebruiksvriendelijke en voldoet volledig

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Gemakkelijk in gebruik en is zelf op de hoogste stand turbo niet zwaar in gebruik,voldoet ook dat je bij verschillende vloer type niet van zuigmond hoef te wisselen.

Kris120187 12-07-2020

Top stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Laat een Dyson ver achter zich.Het gebruiksgemak en onderhoud spreekt boekdelen.Heeft 3 snelheden en moet zelfs nooit de zwaarste stand gebruiken.Ik heb 2 katten en veel dierenhaar in huis.Geen probleem voor de Speedpro Max.

Helpetw 11-07-2020

Fantastisch

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Ben nog nooit zo blij met een apparaat geweest waar je mee moet werken!
Super zuigkracht licht erop je ziet alles liggen en voor GEEN snoer

Esteren 10-07-2020

Dit had ik veel eerder moeten doen

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Het gemak waarmee deze stofzuiger werkt is geweldig, geen snoeren meer die in de weg zitten, geen stank meer maar gewoonlijk gemakkelijk even stofzuigen, ook kleine kruimeltjes even tissendoor wegzuigen. Alles snel en makkelijk.

JanJon 09-07-2020

Snoerloos is probleemloos

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Deze steelstofzuiger geeft je enorme flexibiliteit en bewegingsvrijheid, erg gemakkelijk te legen, ruim voldoende accu capaciteit voor 200m2 vloeroppervlakte. Zuigkracht prima in orde

Quattro 08-07-2020

Makkelijk pakken en zuigt goed.

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

De snoerloze stofzuiger pak je makkelijk om even wat vuil op te ruimen, waar ik voorheen niet de moeite nam om de besnoerde versie te pakken. Ik vreesde even dat een snoerloze minder goed zou zuigen, maar hij doet het prima. De led-verlichting op de borstel is wel confronterend :-[ maar je ziet wel alle lage spinnenwebben.
Enige minpuntje is dat bij het stofzuigen van veel lange haren de ronddraaiende borstel volloopt en je die leeg moet kinppen/peuteren.

pythago 07-07-2020

door de ledverlichting zie je alles liggen

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Gemakkelijk in gebruik in combinatie met de extra hulpmiddelen. Door de led verlichting in zowel de grote zuigmond als de kleine zuigmond zie je veel meer stof liggen en zeker onder het bed zie je heel nauwkeurig waar je niet bent geweest. Klein nadeel: Het gewicht van de motor en accu zitten in het handvat waardoor deze een beetje te zwaar is aan de bovenzijde.

Pietjes 2 07-07-2020

niet alle kenmerken kloppen

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

in vele gevallen bevalt hij wel maar als je een hoog polig kleed hebt dan vindt ik hem tegen vallen en dan vindt ik de prijs wel aan de hoge kant

Anoniem 07-07-2020

Stofzuigen nog nooit zo snel en efficient geweest

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Stofzuigen is stiekem nu best leuk geworden. Je pakt hem zo en hangt hem zo weer terug.
En die borstel functie !! Top!!!

M.P. 07-07-2020

Hulp in huis

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Handig in gebruik, met de hulpstukken vind ik het niet krachtig genoeg. Hopelijk gaat dit model langer mee. Ik heb al met 2 modellen pech gehad dat de batterij snel stuk ging.

g0sia 07-07-2020

Amazing!

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

This vacuum cleaner is amazing. It was never that easy to clean the house! I have a dog with long hair and he is loosing A lot fur do I have to vacuum almost every day. I can vacuum table, stairs, floor and sofa without changing equipment. The battery is enough for my house (90m2) and I still have a battery to vacuum tables etc. It is easy to clean under sofa. It is not so noisy and my dog is not scared of it. I love it! ❤

Micha123! 04-07-2020

Beperkte zuigcapaciteit

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Het licht vooraan de stofzuiger is heel leuk, je ziet het vuil veel beter liggen als je stofzuigt. Wel merk ik dat de zuigkracht beduidend minder is dan men vorige steelstofzuiger (die enkel stofzuiger was en geen kruimeldief). Met hondenharen is dit toch em een groot nadeel.

Nick Nielsen 03-07-2020

Stofzuiger met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Wat een TOP product, heb altijd al een draadloze stofzuiger willen hebben en deze is boven verwachting, grote voordeel is dat je met kleine aanpassingen verschillende gebieden kunt schoonmaken.

Ligt fijn in de hand, goede zuigkracht en makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• 360° mondstuk

Minpunten

• Levensduur Batterij

Steenoven 01-07-2020

Goede betrouwbare stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

De zuigkracht is erg hoog, doet wat het moet doen. Ik ben vooral tevreden en positief verrast over de lange accuduur wat deze stofzuiger heeft! Je kan ongestoord ruim een uur lang stofzuigen. Het maakt het stofzuigen verder ook leuker, omdat het en gemakkelijk in gebruik is, maar vooral ook draadloos is. De lampjes aan de zuigkop is verder erg handig om stofdeeltjes goed te zien. Al met al ben ik dik tevreden en ik raad dit product dan ook zeker aan! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ruud_040 30-06-2020

gebruiksvriendelijke, goed werkende stofzuiger

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

zeer handzaam apparaat, snel om te bouwen van stofzuiger naar kruimeldief. Accu gaat best lang mee op hoogste stand, krachtig, snel te reinigen en de verlichting is fijner dan ik vooraf verwachtte

Abigail 30-06-2020

Fantastisch !

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Wat een prachtige stofzuiger, met een sterke zuigkracht en stiller dan mijn eerdere stofzuiger. Met een mooie lange stang, zodat ik niet hoef te bukken. Stofzuiger beweegt goed mee. Ik vind hem niet zwaar om vast te houden. Fijn ook dat er een allergiefilter op zit, met mijn huisstofmijt allergie. Kortom: een heerlijke stoere stofzuiger. De verschillende mondstukken zijn ideaal. Ook de kruimeldieffunctie is handig voor het snelle werk.

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Goede zuigkracht
  • Handige hulpstukken
  • Ook als kruimeldief te gebruiken

Anoniem 29-06-2020

Super apparaat

Lekker lange accuduur
Superhandige verlichting in het mondstuk
Licht in gebruik
Handige hulpstukken met roterende borstels
Makkelijk leeg te maken
Kortom, zeeeeeeer tevreden [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Hennepen 25-06-2020

Vanaf nu altijd nog maar dit type stofzuigers

Geschreven voor: Philips 8000 series XC8049 zwart

Tot aan nu altijd een "conventionele" stofzuiger gehad die je aan een slang achter je aan trok en die overal tegenaan bonkte, aan een snoer zat en onhandig was.

Als je de verpakking al opent zie je dat dit kwaliteit is. Je hebt hem makkelijk in gebruik genomen en je kan meteen aan de gang. De eerste keer gebruik had mij al overtuigd dat ik nooit meer een ander soort stofzuiger wil. Het gemak, het comfort en de kracht zijn toch wel de dingen die er voor mij uitspringen.

Makkelijk met één batterij lading je hele huis stofzuigen in alle hoeken en kieren...
Het gewicht viel mij enorm mee! Blij dat er een Car Kit bij zit zodat de auto ook altijd spik en span is.

Onderhoud en schoonhouden vind ik altijd persoonlijk heel belangrijk hoe makkelijk dat bij een product is;
Op de display van de stofzuiger kruit je een melding als het motorfilter uitgewassen moet worden en ook wanneer het uitblaasfilter vervangen moet worden.

De turbo stand is te gebruiken voor het sterk vervuilde gedeelte wat je moet schoonmaken — de PowerCyclone 10 motor is namelijk één van de meest krachtige motoren van Philips tot nu toe. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]