Sony HT-XF9000 - Reviews

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Thomas 07-08-2018

Overtreft mijn verwachtingen!

Afgelopen week de Sony HT-XF9000 gekocht samen met de Sony 65XF90. Dit i.v.m. dat ons vorige televisie niet meer up-to-date was en ik graag over wou naar een 4K televisie met goed geluid.

De soundbar is eenvoudig te installeren, wij hadden binnen enkele minuten al geluid. Ook het koppelen van de draadloze subwoofer ging als vanzelf. Alleen stroom erop, soundbar aanzetten en ze waren gekoppeld.

De soundbar past qua uiterlijk goed bij de televisie (Sony 65XF90) door de schuin naar achter aflopende hoeken, zodat de soundbar mooi tussen de voeten van de televisie past. Voor de bediening is er een prettige afstandsbediening meegeleverd met niet té veel knoppen (pluspunt). Aan de bovenkant van de soundbar zitten een paar niet al te felle lampjes voor wat visuele feedback die mooi aan en uit gaan waneer je de televisie aan of uit zet. De subwoofer ziet er goed en stevig uit, helaas is hier de vormgeving (hoeken) van de soundbar niet in mee genomen. Het lijken nu 2 aparte series.

Het geluid is zeer helder. In combinatie met de subwoofer klinken ook de lage tonen goed. Hij heeft ook een prima stereoweergave wat een mooi effect geeft in films. De virtual surround optie werkt zoals het hoort te werken en geeft echt het effect dat het geluid van boven en achter komt bij ons thuis (Wij zitten +/- 4 meter van de soundbar en televisie af). De verschillende standaard geluid opties; film, muziek, gamen, nieuws, sport en standaard zijn goed afgesteld op dat gene wat ze moeten doen. Ik heb wel wat persoonlijke aanpassingen in de instellingen gedaan om het geluid naar eigen smaak in te stellen.

Persoonlijk vindt ik deze soundbar erg goed voor het bedrag wat je er voor betaald (tot 21 oktober 2018 heeft Sony zelfs een €100,- Cashback aanbieding). Hij bied een mooi surround-ervaring met een makkelijke bediening. Het is echt appeltje-eitje qua aansluiten en instellen wat voor mij echt een enorm pluspunt is. De Sony HT-XF9000 is een een zeer goede upgrade van standaard aanwezige speakers in de televisie.

Van harte aanbevolen dus!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Mooie surround-ervaring
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Fijne afstandsbediening

Minpunten

• Subwoofer uiterlijk meer 1 geheel met de soundbar

Daniël 10-06-2018

Fantastisch geluid!

Geluid is erg goed, het aansluiten was erg simpel en het design is degelijk. Al met al zeer tevreden over de soundbar. Het geluid komt echt van alle kanten.

• Gemak

Minpunten

• Geen HDMI kabel meegeleverd

Henk 16-09-2018

KD-49XF9005, boven verwachting

In de winkel de beslissing genomen op uiterlijk en beeldkwaliteit, goede eigenschappen, bij installatie werkt alles direct perfect, goede prijs / kwaliteit - verhouding. de tv heeft zichzelf verkocht. Bij expert Uden goed en vriendelijk geholpen, snelle levering en plaatsing.

Pluspunten

• mooi beeld
  • makkelijke aansluiting
  • goede kwaliteit en mogelijkheden

DDG 05-09-2018

Super geluid, soundbar staat bijna altijd aan

Wat een geluid komt er uit dit ding! Verbaasd over de kwaliteit, ik heb eerdere soundbars gehad maar deze is echt top.
Groot verschil als ik mijn tv met of zonder soundbar aansluit. Alsof je in de bioscoop zit.
Soundbar staat altijd aan als ik thuis ben (TV kijken/ games spelen/ muziek spelen) .
Voor iemand die waarde hecht aan audio is deze soundbar zeker waard.

Gemakkelijk Bluetooth verbinding maken met je smartphone/table/pc/laptop mogelijk.
Afstandbediening is mogelijk te gebruiken met spotify (next/play/pause/stop etc).
De veschillende audio profielen zijn te kiezen op de afstandverbinding (films/games/muziek/nieuws/sport).

Pluspunten

• super helder geluid
  • makkelijk te installeren
  • bluetooth
  • bioscoop ervaring

Minpunten

• formaat subwoofer groot

Tom V. 08-08-2018

Goede audiokwaliteit, veelzijdig, onmisbare aankoop.

Deze soundbar met subwoofer van Sony (HT-XF9000) was echt een onmisbare complementaire aankoop bij mijn televisietoestel (55XF9005). Vandaag hebben de schermen van Sony al heel wat betere (voller en krachtiger) audio dan enkele jaren geleden, maar een écht bass-effect en het geluid dat de kamer vult blijf je dan wat missen.

Zelf had ik om praktische redenen minder de ambitie om mijn zitruimte in elke uithoek te gaan vullen met een surroundsysteem, met toch wel een aantal kabels. Daarom is deze set van Sony prijs-kwaliteit een goede oplossing. Deze heeft ook enkele onverwachte snufjes. Zo staat soundbar nooit 'in de weg' van het infraroodsignaal van de afstandsbediening richting televisiescherm en kan je kiezen dat hij dit signaal ook mag opvangen en doorsturen naar je scherm. Bij mijn vorige Sony soundbar werd elk apparaat erin geplugd. Deze soundbar (HT-XF9000) hangt als enkel apparaat aan de televisie. Dit zorgt voor een eenvoudigere gebruikservaring (toch nog audio, wanneer de soundbar uitstaat).

Bediening en gebruiksgemak zijn erg eenvoudig. Audio is makkelijk naar jouw smaak aan te passen én je kan indien gewenst de buren de gordijnen injagen!

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Geluidskwaliteit
  • Soundbar past mooi bij scherm
  • Aansluitingen

Minpunten

• Subwoofer is best lijvig
  • Subwoofer kon esthetischer

GvN 25-07-2018

Prachtig design en geweldig geluid

Mooi product, gekocht met cashback actie. Helaas konden we hier niet gebruik van maken aangezien je barcode van de originele verpakking op moest sturen van beide de televisie en de soundbar om aan de voorwaarden te voldoen. Dit was heel erg jammer maar doet niet af op het product. Werkt goed in combinatie met een Sony tv.

Pluspunten

• Past bij de televisie
  • Geluid met bas, net als in de bioscoop

Minpunten

• Instellen van het geluid is niet even duidelijk

Doan 14-07-2018

Helder geluid en goede bass!

Ik zocht naar een soundbar met zowel prima helder geluid als een goede bass voor zowel films en series als muziek.

Pluspunten

• Looks
  • Goede bass
  • Diverse modus voor zowel films als muziek

Minpunten

• Prijzig

Prue 11-07-2018

Ongelofelijk geluid uit een klein apparaatje

Iets duurder dan mijn oude soundbar, die helaas de geest heeft gegeven.
Net een nieuwe tv gekocht van sony. Hierdoor ging mijn voorkeur uit naar een sony soundbar. Na lang wikken en wegen, besloten deze soundbar aan te schaffen.

Makkelijk aan te sluiten. Hdmi ARC aansluiten en zo reageert de soundbar perfect op je tv. Subwoofer even connecten en klaar. Ik moest altijd wachten op mn oude soundbar. Maar ik ben blij verrast te zeggen dat hij bijna net zo snel opstart als mn tv.

De afstandsbediening is gemakkelijk te begrijpen. Ik had hem zo aan en op gamestand.
Hier schrok ik van het geluid, de subwoofer stond nogal hoog en ik was net zombies in elkaar aan het meppen.
Alsof ik door de grond zou zakken met de subwoofer en al.
Super geluid. Sub is makkelijk te regelen, geluid is makkelijk om te zetten.
Er zijn heldere klanken, geen mechanisch geluid.

Mooie soundbar van een goed merk.
Wel wat prijzig. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat een normale prijs zou zijn voor een apparaat in deze klasse.

Ik heb in ieder geval geen spijt.
Staat goed bij mn tv

Pluspunten

• Helder geluid
  • Makkelijke installatie
  • Makkelijke afstandsbediening
  • Subwoofer is apart te regelen

Minpunten

• Prijzig

Tamara B 30-06-2018

Mooi formaat, Prachtig geluid

Product gekocht omdat wij ook al een Sony tv hebben en mooi geluid willen en een apparaat wilden die allerlei opties had. Installatie is zo simpel, plug en play, pakt alles makkelijk op, super geluid, dolblij mee!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Mooi formaat
  • Super geluid

Japio 21-06-2018

Prachtig geluid

Vroeger was de overgang van de zwart-wit TV naar de kleuren TV iets zeer bijzonders.
Ik heb laatst de Sony soundbar gekocht en onder de TV laten monteren. Dit is net zo'n verandering van TV kijken als destijds die verandering naar de kleuren TV. Wat een geluid en wat een beleving. De draadloze subwoover kan je naast de bank plaatsen en het is net of je in een bioscoop zit. Je beleeft alle programma's heel anders. Jammer dat ze niet eerder hiermee gekomen zijn. Ik kan het iedereen zeker aanraden. En zeker als je een Grand Prix met Max Verstappen kijkt lijkt het wel of ze door je kamer rijden (bij wijze van spreken). Simpel advies, zo snel mogelijk aanschaffen!

Pluspunten

• Neemt nauwelijks ruimte in

Familie 18-06-2018

Mooi geluid

Wat een mooi geluid.
Hetgeen wat je in de winkel hoort hoop je thuis ook te horen en dat is zeker het geval!
Mooi vol geluid met muziek en films alsof je in de bioscoop zit!

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten.
  • Duidelijke beschrijving

Sanne 06-06-2018

Soundbar met een ervaring

Wat een geweldige ervaring in de media markt door een werknemer van Sony!! Op de knieën voor de soundbar gezeten het geluid even flink getest. Wauw, geluid kwam overal weg: achteren, voor, links, rechts. Zeker een aanrader!

• Surroundgeluid

Minpunten

• Even zoeken de juiste instellingen

Vlinderke 30-05-2018

Sierlijk van vorm en niet opvallend aanwezig.

Super geluid met mooie lage tonen en bassen door de bijgeleverde sub-woofer. Eenvoudige aansluiting, alleen stekker in het stopcontact en de soundbar aansluiten op de tv met de bijgeleverde optische kabel. Zeer blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Mooi door zijn eenvoud.
  • Simpel aan te sluiten, wekte binnen 5 minuten

Siss 28-05-2018

Sony zondag

De soundbar is echt een goede aankoop
Geweldig geluid ,perfect met muziek en films .
De beleving word nog helderder en realistischer

Pluspunten

• Netjes vorm gegeven
  • Zeer realistische geluidsbeleving

Henk van de Koster 13-05-2018

Kamer vol geluid

Ik was als aanvulling op mij LG flatscreen al een tijd op zoek naar een soundbar. Uiteindelijk heb ik deze Sony gekozen omdat mijn ervaringen met Sony audioapparatuur erg positief waren.
De ingebouwde speakers van mij Lg tv geven een dun geluid. Voor spraak prima, maar voor muziek en films mis je toch iets. Deze Sony soundbar met bassspeaker is een welkome aanvulling hiervoor. Het geluid is warm vol en rond .
Zeker als je bijvoorbeeld naar films of muziek kijkt en luistert. Ook bij games geeft dit een mooie extra dimensie aan de totaalbeleving.
De verschillende presets zijn handig in het gebruik.

Pluspunten

• Mooi warm geluid
  • Presets
  • Infrarood doorvoer

Minpunten

• Weer een extra afstandsbediening erbij

Voorschot 11-05-2018

Mooi product met goede prestaties

Ik heb het product zon 4 weken geleden in gebruik genomen om te testen. Overall erg impressed met de performance van dit slanke apparaat. Hij past precies bij mijn huidige Sony Bravia TV. Hij is erg compatible, ik heb er letterlijk 5 minuten aan besteed en alles werkte goed met elkaar. Door deze compabiliteit heb je ook de afstandbediening van de box niet nodig.
Geluid is zeker goed voor de gemiddelde huiskamer. Mocht je erg groot wonen raad ik aan 1 klasse hoger te gaan.
Verder is de bass speaker heel goed. Mooi diep geluid zonder al teveel andere trillingen.

Overall echt een mooie en betrouwbare goede speaker.

Pluspunten

• mooi design
  • robuust
  • genoeg power.

C.Louwerse 09-05-2018

Topper!

Aangezien onze oude 5.1 set het begeven had, waren we op zoek naar iets anders. We kregen toen de kans om deze Sony soundbar te testen. Onze eisen, goed geluid bij films en vooral bij de muziek die we graag horen. Aan beide eisen voldoet deze soundbar zeker! Het is wel even wennen ten opzichte van een 5,1 set, maar het is snel gewoon. Mooie bassen klinken er door de speaker. Bovendien past hij nog mooi bij de rest van onze inrichting ook! De subwoofer is niet achterlijk groot, dus die past ook op een smalle kleine plek.

Dennis 05-05-2018

Geweldig geluid, mooi design.

De soundbar heb ik nu een paar weken in bezit en ik ben hier zeer tevreden over. Het aansluiten van de soundbar is erg gemakkelijk. Je hebt verschillende mogelijkheden en standen op de soundbar zitten wat deze soundbar uniek maakt. Het geluid is van goede kwaliteit en in verhouding met de prijs is dit een mooie deal.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Verschillende standen

Minpunten

• Past niet helemaal