Sony HT-XF9000 - Reviews

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Thomas 07-08-2018

Overtreft mijn verwachtingen!

Afgelopen week de Sony HT-XF9000 gekocht samen met de Sony 65XF90. Dit i.v.m. dat ons vorige televisie niet meer up-to-date was en ik graag over wou naar een 4K televisie met goed geluid.

De soundbar is eenvoudig te installeren, wij hadden binnen enkele minuten al geluid. Ook het koppelen van de draadloze subwoofer ging als vanzelf. Alleen stroom erop, soundbar aanzetten en ze waren gekoppeld.

De soundbar past qua uiterlijk goed bij de televisie (Sony 65XF90) door de schuin naar achter aflopende hoeken, zodat de soundbar mooi tussen de voeten van de televisie past. Voor de bediening is er een prettige afstandsbediening meegeleverd met niet té veel knoppen (pluspunt). Aan de bovenkant van de soundbar zitten een paar niet al te felle lampjes voor wat visuele feedback die mooi aan en uit gaan waneer je de televisie aan of uit zet. De subwoofer ziet er goed en stevig uit, helaas is hier de vormgeving (hoeken) van de soundbar niet in mee genomen. Het lijken nu 2 aparte series.

Het geluid is zeer helder. In combinatie met de subwoofer klinken ook de lage tonen goed. Hij heeft ook een prima stereoweergave wat een mooi effect geeft in films. De virtual surround optie werkt zoals het hoort te werken en geeft echt het effect dat het geluid van boven en achter komt bij ons thuis (Wij zitten +/- 4 meter van de soundbar en televisie af). De verschillende standaard geluid opties; film, muziek, gamen, nieuws, sport en standaard zijn goed afgesteld op dat gene wat ze moeten doen. Ik heb wel wat persoonlijke aanpassingen in de instellingen gedaan om het geluid naar eigen smaak in te stellen.

Persoonlijk vindt ik deze soundbar erg goed voor het bedrag wat je er voor betaald (tot 21 oktober 2018 heeft Sony zelfs een €100,- Cashback aanbieding). Hij bied een mooi surround-ervaring met een makkelijke bediening. Het is echt appeltje-eitje qua aansluiten en instellen wat voor mij echt een enorm pluspunt is. De Sony HT-XF9000 is een een zeer goede upgrade van standaard aanwezige speakers in de televisie.

Van harte aanbevolen dus!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Mooie surround-ervaring
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Fijne afstandsbediening

Minpunten

• Subwoofer uiterlijk meer 1 geheel met de soundbar

Daniël 10-06-2018

Fantastisch geluid!

Geluid is erg goed, het aansluiten was erg simpel en het design is degelijk. Al met al zeer tevreden over de soundbar. Het geluid komt echt van alle kanten.

• Gemak

Minpunten

• Geen HDMI kabel meegeleverd

Ruben 12-11-2018

Knappe soundbar, goed geluid

Zeer mooi vormgegeven product. Goed geluid voor deze prijsklasse.
Was makkelijk aan te sluiten. Enkel jammer dat er geen HDMI kabel meegeleverd is (enkel digitale aansluiting).
Werkt goed samen met Sony tv, je hebt zo maar 1 afstandsbediening nodig (via HDMI ARC).

Pluspunten

• design

ger 11-11-2018

Super soundbar

Deze sony soundbar doet wat ie beloofd.eenvoudig aan te sluiten en een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Dus ..sony wath else

Pluspunten

• Top soundbar
  • Eenvoudige installatie en bediening

Izjan 11-11-2018

Heerlijk geluid

Ik heb heel lang getwijfeld tussen deze en de vergelijkbare soundbar van Samsung en ondanks dat ik een Samsung tv heb, heb ik toch gekozen voor deze Sony soundbar en hier heb ik zeker geen spijt van. Het geluid is heerlijk, de subwoofer doet zijn werk meer dan uitstekend en Dolby Atmos is gewoon heerlijk om naar te luisteren.

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Vol geluid

Minpunten

• Geen led oid op het apparaat

Ronald 10-11-2018

geweldige tv met groot scherm

Eindelijk een tv die alles weergeeft zoals je dat verwacht, goede prijs kwaliteit verhouding,
geeft geweldig beeld ook het zwart is zwart doorschaken gebeurt razendsnel, kortom een tv waar je weer jaren mee vooruit kan.

Pluspunten

• scherpte
  • bedieningsgemak
  • geweldige kleuren

Prima soundbar 08-11-2018

Prima Soundbar

Voor de wat kleinere huiskamer is dit de perfecte oplossing, topgeluid, makkelijk aansluiten en ook het streamen via bluetooth werkt top.
Prijs kwaliteit is prima in verhouding !

D. 08-11-2018

HT-XF9000 sony soundbar

Wat een top sousbar! Na een verhuizing wilde ik iets anders dan het ietwat verouderde 5.1 systeem wat ik had. Dit is een prima alternatief voor een prima prijs! Ik gebruik hem in combinatie met een 4K HDR led tv van Sony en dat werkt uitermate goed. Je kunt zelfs het systeem uitschakelen en uitzetten met de ab van de tv.

Pluspunten

• Aansluiting

A.koppe 06-11-2018

Bioscoop geluid in je huiskamer

De soundbar ht-xf9000 past inderdaad prima bij de sony bravia kx-49xf9005. Je hebt voor een prima prijs een super combinatie om thuis te genieten van beeld en muziek. De standaard geluidboxen van de tv zijn prima, ze voldoen... maar met de soundbar is het toch echt meer beleving. Het geluid is helder en je hoort echt waar de actie op het beeld plaats vind. Het geluid is getest door middel van enkele 4k uitzendingen op de tv ( youtube) met de bijbehorende geluidsdemo's. Als het bijvoorbeeld onweer is op tv dan beleef je dat ook echt zo. Kortom ik ben dik tevreden met de hele set. ( tv met soundbar)

Pluspunten

• De vorm van de soundbar past perfect bij tv
  • Bijgeleverde optisch kabel
  • Blue tooth koppeld makkelijk met ipad,mobiel.

Minpunten

• Geen hdmi kabel er bij

eduard 03-11-2018

prima geluid prachtig !!!!!!

product is prima geluid prachtig alleen de afstand bediening kan beter!!
klank subwoover is prima en goed te regelen
alleen de afstandbediening kan beter

Willem H 02-11-2018

Soundbar prima

De Sony HT-XF9000 Soundbar met Sub Woofer aangeschaft. Heel eenvoudig aan gesloten op onze Sony TV. Uitstekend geluid, mooie vormgeving. Goed product!

Pluspunten

• Geluidsweergave
  • aansluitgemak

M Brok 30-10-2018

Prima Soundbar

Na het horen van de Sony soundbar waren meteen verkocht. Goed geluid, gemakkelijke installatie en mooie uitvoering. De prijs kwaliteit is dik in orde.

kadis 26-10-2018

Diepe bas

Fijn product, werkt naar toebehoren, kwaliteit is goed. FIjne subwoofer, is namelijk draadloos, kan ik persoonlijk wel waarderen.

Als je een betaalbare soundbar wilt die ook nog eens goed kwaliteit levert, is dit een goede oplossing.

Pluspunten

• Subwoofer draadloos
  • diepe bas
  • zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geeft alleen lichtsignalen ivp tekst
  • Daardoor oogt het product goedkoop

Ed 03-10-2018

Super geluid

In combinatie met de tv en ps waan ik mij in mijj eigen bioscoop en is mijn kijk en luisterervaring iets waar ik heel erg blij van word. De mogelijkheden zijn ook groot of ik nu spotify via mijn telefoon beluister of naar een film via Netflix het geluid is top

Martijn 30-09-2018

Goed geluid voor een enorm scherpe prijs!!

Mijn vriendin en ik waren op zoek naar een nieuwe Sony TV en hoorden het geluid van deze Soundbar (HT-XF9000) die erbij stond.

Het verbetert het geluid echt enorm t.o.v. van wat de TV zelf levert. Je kan het geluid naar wens instellen, denk aan: Game, Bioscoop, Muziek en nog veel meer. Dit betekent dat hij het geluid aanpast voor de optimale beleving.

Het aanschaffen van een peperdure geluidsinstallatie is echt NIET meer nodig! Dit systeem is echt top!

Als laatste is het design van de soundbar zo gemaakt dat het precies onder de tv past. Echt niet bij de kleinere varianten (43 en 49 inch)

• Beleving per modus
  • Prijs t.o.v. andere aanbieders

Pieter 29-09-2018

Uitstekende geluidskwaliteit

Deze geluidsinstallatie van Sony is ideaal voor een beginnend gezin. Er zijn er zeker betere op de markt, maar de prijs is dan ook navenant. Ook het design van deze XF9000 mag er wezen!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Prijs/kwaliteit

Henk 16-09-2018

KD-49XF9005, boven verwachting

In de winkel de beslissing genomen op uiterlijk en beeldkwaliteit, goede eigenschappen, bij installatie werkt alles direct perfect, goede prijs / kwaliteit - verhouding. de tv heeft zichzelf verkocht. Bij expert Uden goed en vriendelijk geholpen, snelle levering en plaatsing.

Pluspunten

• mooi beeld
  • makkelijke aansluiting
  • goede kwaliteit en mogelijkheden

DDG 05-09-2018

Super geluid, soundbar staat bijna altijd aan

Wat een geluid komt er uit dit ding! Verbaasd over de kwaliteit, ik heb eerdere soundbars gehad maar deze is echt top.
Groot verschil als ik mijn tv met of zonder soundbar aansluit. Alsof je in de bioscoop zit.
Soundbar staat altijd aan als ik thuis ben (TV kijken/ games spelen/ muziek spelen) .
Voor iemand die waarde hecht aan audio is deze soundbar zeker waard.

Gemakkelijk Bluetooth verbinding maken met je smartphone/table/pc/laptop mogelijk.
Afstandbediening is mogelijk te gebruiken met spotify (next/play/pause/stop etc).
De veschillende audio profielen zijn te kiezen op de afstandverbinding (films/games/muziek/nieuws/sport).

Pluspunten

• super helder geluid
  • makkelijk te installeren
  • bluetooth
  • bioscoop ervaring

Minpunten

• formaat subwoofer groot

Tom V. 08-08-2018

Goede audiokwaliteit, veelzijdig, onmisbare aankoop.

Deze soundbar met subwoofer van Sony (HT-XF9000) was echt een onmisbare complementaire aankoop bij mijn televisietoestel (55XF9005). Vandaag hebben de schermen van Sony al heel wat betere (voller en krachtiger) audio dan enkele jaren geleden, maar een écht bass-effect en het geluid dat de kamer vult blijf je dan wat missen.

Zelf had ik om praktische redenen minder de ambitie om mijn zitruimte in elke uithoek te gaan vullen met een surroundsysteem, met toch wel een aantal kabels. Daarom is deze set van Sony prijs-kwaliteit een goede oplossing. Deze heeft ook enkele onverwachte snufjes. Zo staat soundbar nooit 'in de weg' van het infraroodsignaal van de afstandsbediening richting televisiescherm en kan je kiezen dat hij dit signaal ook mag opvangen en doorsturen naar je scherm. Bij mijn vorige Sony soundbar werd elk apparaat erin geplugd. Deze soundbar (HT-XF9000) hangt als enkel apparaat aan de televisie. Dit zorgt voor een eenvoudigere gebruikservaring (toch nog audio, wanneer de soundbar uitstaat).

Bediening en gebruiksgemak zijn erg eenvoudig. Audio is makkelijk naar jouw smaak aan te passen én je kan indien gewenst de buren de gordijnen injagen!

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Geluidskwaliteit
  • Soundbar past mooi bij scherm
  • Aansluitingen

Minpunten

• Subwoofer is best lijvig
  • Subwoofer kon esthetischer

GvN 25-07-2018

Prachtig design en geweldig geluid

Mooi product, gekocht met cashback actie. Helaas konden we hier niet gebruik van maken aangezien je barcode van de originele verpakking op moest sturen van beide de televisie en de soundbar om aan de voorwaarden te voldoen. Dit was heel erg jammer maar doet niet af op het product. Werkt goed in combinatie met een Sony tv.

Pluspunten

• Past bij de televisie
  • Geluid met bas, net als in de bioscoop

Minpunten

• Instellen van het geluid is niet even duidelijk