Philips SHAVER Series 7000 S7788 - Reviews

Beste deals -19% Laagste prijs ooit!
Scheermethode
nat en droog scheren
tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7788 op Kieskeurig.nl.

Stoica 05-11-2020

Huid bescherming is top

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Leuk hebbeding. Oogt mooi, knappe resultaten. Zowel scheer resultaat is top, alsook de baardtrimmer. Reinigingsstation is super handig. Ruikt zeer fris en in 1 min is toestel volledig netjes.
Scheer irritatie is verleden tijd.

Pluspunten

• Geen scheer irritatie meer

Minpunten

• reinigings borsteltje is te klein

Robbert 26-11-2020

Mooi compleet apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Fijn scheerapparaat! Ik gebruik al jaren het mes om mij te scheren en ben nu overgestapt op dit scheerapparaat van Philips. Mooi design, voel erg degelijk aan en is mooi gemaakt. Scheerresulataat is ook erg goed en constant. Ik merk wel dat de haartjes onder mijn neus minder makkelijk meegenomen worden. Qua functionaliteit is dit scheerapparaat zeer uitgebreid. Via het display is het gemakkelijk aflezen of je een goede scheerbeweging maakt en is de verlichting op zowel het apparaat als op het oplaadstation een plezier voor het oog, erg mooi! De app heb ik eenmalig geïnstalleerd en vervolgens niet meer gebruikt, persoonlijk vind ik dit niet veel toevoegen. Het reinigen van het toestel is erg slim bedacht met het schoonmaakbakje. Het scheerapparaat merkt zelf dat hij in het bakje zit en gaat dan in schoonmaakmodus. Hierna is de scheerkop weer als nieuw! Alle haartjes weg en ruikt zeer fris, dit vind ik wel een hele mooie toevoeging!

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • erg degelijk

Minpunten

• app voegt niet veel toe

bop. 25-11-2020

geweldig slim apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Na jaren gebruik te hebben gemaakt van een mes toch maar weer voor een elektrisch apparaat gekozen.
Mijn keuze is was gevallen voor deze philips shaver omdat deze goed uit de bus kwam.
Het scheren nat of droog gaat prima, de app houd bij of je het wel goed doet en geeft ook scheer tips.
de bij behorende app is ook heel makkelijk te installen en ook vrij duidelijk.
onder de douche scheren gaat perfect dit is waarom ik deze ook heb aangeschaft en de neushaar trimmer is ook fenomenaal.
de flexibele scheerkoppen volgen je contouren prima en ik heb ook heel weinig last van uitslag. er zit ook nog een scheerkop reiniger bij maar heb deze nog niet gebruikt, spoel hem onder de douche meteen schoon.
verder zit deze in uit mooie goede etui en ook vind ik het apparaat heelfijn in gebruik.
kortom een aanrader.

ArjanS84 25-11-2020

Geweldig zeer gemakkelijk en optimaal resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Het apparaat is zeer gemakkelijk te gebruiken uit de doos opladen, schoonmaak unit in elkaar en klaar voor gebruik.
Bij het scheren merk je dat het apparaat zeer gemakkelijk in de hand ligt en ook nog eens optimaal scheert. Voordeel is dat het apparaat zowel nat als met droog Scheren te gebruiken is.
Na afloop op de Schoonmaak unit zetten, aanzetten en volgende dag meteen weer klaar voor gebruik, een aanrader.

PieterH 24-11-2020

Prima apparaat voor een gemakkelijke scheerbeurt

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Het scheerapparaat is makkelijk in gebruik. Hoewel het een flink formaat heeft ligt de Philips Shaver 7000 serie prettig in de hand. Na enkele minuten heb je weer een gladde huid, zonder dat deze geirriteerd raakt. Wel moet ik hierbij vermelde dat het niet hetzelfde resultaat biedt als 'nat scheren' met een mesje. Helaas heb ik enkele keren gehad dat er door mijn donkere baardharen al snel een five o'clock shadow zichtbaar werd. Het bijgeleverde reistasje is prettig voor de keren dat je het apparaat mee neemt bij een weekendje weg.
De accuduur is ronduit goed te noemen. Ik heb het apparaat slechts 1x in de 2,5 week bijgeladen en toen was hij nog niet eens leeg.
De bijgeleverde accessoire voor het trimmen van het neushaar vind ik niet echt van toegevoegde waarde. De accessoire gaat vrij grof te werk, terwijl de haren niet heel kort worden afgesneden.

Anoniem 24-11-2020

Zeer goed scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Ik wil beginnen met vertellen dat ik dit scheerapparaat heel erg goed vind in wat het moet doen: scheren. Het overtreft mijn huidige Philips scheerapparaat met gemak en komt in de buurt van nat scheren, met een scheermesje. Het scheert iets minder glad dan met een mes maar waar ik met een mes slecht bij kom, doet dit apparaat veel beter zijn werk. Ik ben dus uitermate tevreden over het scheerresultaat. Ik heb geen enkele huidirritatie ondervonden, geen roodheid, niets.

Door de instructie via de bijgeleverde app te volgen heb je heel snel door hoe je een optimaal scheerresultaat kunt bereiken. Er wordt mij wel door de app verteld dat mijn scheertijd te lang is. Ik scheer ook mijn hoofd dus dat ik er langer over doe is niet zo raar. Dit is wellicht nog een suggestie om rekening mee te houden bij een update van de app.

Het schoonmaken van het apparaat is ideaal maar lijkt me wel een dure aangelegenheid. De reinigingscartridge is goed voor 30 maal reinigen en 6 cartridges kosten ongeveer € 30,00. Hier koop ik met gemak a-merk scheermesjes voor 1 jaar scheren.

Al met al ben ik zeer positief over de werking van dit apparaat maar twijfel ik wel over de aankoopkosten en de doorlopende kosten van de reinigingscartridges.

Anoniem 24-11-2020

Super apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Wat een goed in de hand liggend apparaat
Ik had mijn twijfels toen ik hem kocht maar daar kom ik zeker op terug.
Wat heel handig is dat hij waterdicht is en met de skin if technologie krijg je voorbeelden hoe je je kan verbeteren met scheren door langzamer of sneller rondjes te draaien.
De neus en oren trimmer die je makkelijk op en af kan klikken is heel handig en doet ook goed zijn werk.
Hij is ook makkelijk schoon te maken onder de kraan om hem vervolgens in de meegeleverde schoonmaakcase te reinigen.
Dat is een case waar een schoonmaak potje in kan die meegeleverd word van Philips en dan werkt hij een schoonmaak programma af.
De reiscase die erbij zit is heel makkelijk als je hem mee wilt nemen ergens naartoe.
Het opladen gaat supersnel en lange gebruiksduur .
Al met al zeker een aanrader!
De prijs is zeker goed voor wat je ervoor terug krijgt.
Ik zeg kopen!

Fanne32 24-11-2020

Glad resultaat en vlot in gebruik

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Ik scheerde altijd manueel en dacht dit apparaat even een kans te geven. Het is zo dat ik steeds weinig tijd had om te scheren en manueel vergt dat wel even tijd. Maar nu kan ik me eender wanneer scheren met deze machine, dus dat komt goed uit. Ik gebruik het nu 3 weken en ik moet zeggen dat het erg handig is. Het scheert snel en geeft een glad resultaat. Ik heb wel een beetje last van irritatie, maar dat heb ik altijd. Een beetje lotion en dat gaat weg. Scheren onder de douche is ook mogelijk, maar ik heb daar geen spiegel (die zou alleen maar aandampen), dus ik scheer alleen droog. Met de app kan je bijhouden hoe goed je je aan het scheren bent en hij waarschuwt wanneer je te lang zou scheren. Het duurt echter even om je apparaat te registreren en uiteindelijk gebruik ik de app niet, want dat zorgt er voor dat het scheren ook weer wat langer duurt, dus hetgeen ik juist niet wil. Het schoonmaken is ook eenvoudig: gewoon onder de kraan houden en laten luchtdrogen. Er zit ook een deepclean setje bij, zodat je apparaat zelf reinigt als je dat er in steekt, maar het duurt wel langer om alles te monteren en demonteren, dus dit vind ik nu geen pluspunt. Onder de oksels best nog manueel scheren. Er zit nu geen opzetstuk bij voor een stoppelbaard te behouden, dus daar heb ik nog een apart toestel voor nodig. Over het algemeen ben ik zeker tevreden, al twijfel ik of ik een nieuw toestel zou kopen als dit versleten is.

Tim1989 24-11-2020

Fijn in gebruik, matig resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Kwalitatief is dit apparaat prima. Niet te zwaar of te licht, maar precies goed. Accuduur is meer dan prima. In gebruik heel fijn en lekker snel, maar een matig resultaat. Voor een snelle scheerbeurt is het wel prima. Echter bij wat te lange haartjes slaat deze nogal snel wat over en als het apparaat deze pakt, trekt deze aan de haren. Ik heb ook redelijk wat last gehad van ingegroeide haren door het gebruik, met een mesje nooit gehad. Reining bij droog scheren is een eitje, bij nat niet bekend. Het meegeleverde station en vloeistof maakt het reinigen nog eenvoudiger.

Ten Horst 24-11-2020

Smart product, wat me erg verrast

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Het product werkt goed. Ik heb geen geïrriteerde huid en de manier van scheren gaat erg soepel.
Hij laad in korte tijd op, de opzetstukken zijn makkelijk te plaatsen. Het voelt daarbij degelijk aan.
De cassette die bij het product wordt geleverd reinigt hem klinisch. Echter moet je de qpp downloaden welk niet gebruikersvriendelijk is.
Maar over het algemeen een goed en fijn product

Pluspunten

• Geen trekkende tanden
  • Opladen
  • Smart device

Minpunten

• App, lastig te syncen

Dennis014 23-11-2020

Fijn apparaat, zinloze app

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Ik gebruik dit scheerapparaat nu ruim een maand. De resultaten liegen er niet om. Het scheert fijn, geen huid irritatie en altijd snel en glad. Ook de meegeleverde reiniger is onwijs handig.
De app die erbij zit voegt vrij weinig toe.

Al met al wel een aanrader.

Welmers 23-11-2020

Snel, glad en pijnloos resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Het Philips scheerapparaat heb ik mogen ontvangen om te testen. Bij het openen van de verpakking is slechts een boekje beschikbaar met waarschuwingen en een kleiner boekje met enkel plaatjes. In de verpakking zit een opzetstuk en daaronder de oplader met daarbij een pot schoonmaakmiddel. Helaas staat er niet bij hoe vaak dit dient te gebeuren. Na een nacht aan de oplader heb ik het scheerapparaat geprobeerd met een scheergel voor de gevoelige huid, welke ik normaal gebruik in combinatie met een scheermes. De scheergel heb ik direct na het douchen gebruikt om vervolgens te scheren. Na het aanzetten van het scheerapparaat en het plaatsen op de huid merk en zie je dat het apparaat zich als het ware klikt op de huid. Het scheren gaat moeiteloos en zonder problemen. Je voelt dat het apparaat over je huid gaat maar merkt niet dat het de haartjes afscheert. Het gaat volledig pijnloos en het is scheerresulaat is egaal en glad. Dit in tegenstelling tot nat scheren waar je de kans loopt op kleine wondjes. Om de mondhoeken is het erg gemakkelijk om te scheren. Het is daarnaast een stuk sneller als met een scheermes. Na afloop brandt na de eerste keer een rood lampje. Dit schijnt na het ontrafelen van de handleiding dat de scheerbeweging verbeterd kan worden. Ook brandt er een lichtje op wat lijkt op een soort app. De app heb ik gedownload echter nog niet uitgeprobeerd. Ook het reinigen heb ik nog niet geprobeerd. Uiteraard heb ik het scheerapparaat wel gereinigd met water. Ook was het even zoeken naar het klepje om toegang te krijgen naar de scheerkoppen. Het scheerresultaat is goed en glad. Dit is beter als ik had verwacht en hopelijk blijft dat zo. Tot op heden heb ik nog geen last gehad van een geïrriteerde huid. Kortom wellicht ga ik overstag om weer elektrisch te scheren.

Update:
Na een week het apparaat gebruikt te hebben begon er irritatie te ontstaan. Gelukkig was dit na enkele dagen verdween. Het is duidelijk dat het scheren met scheergel zorgt voor minder irritatie. Ook ben ik er achter gekomen dat het handig is om sommige plekken wel met een draaiende beweging geschoren kunnen worden en sommige plekken beter niet. Een ander zeer positief punt is de lange gebruiksduur. Als om de dag wordt geschoren kan je naar mijn mening gemakkelijk een maand met een volle accu doen. In de app kan per scheerbeurt geregistreerd worden hoe de scheerbeurt is verlopen. Dit is op zich handig echter ben ik van mening dat het niet handig is de telefoon op de badkamer te gebruiken. Dit is uiteraard persoonlijk voor een ieder. Het scheren onder de douche met scheergel werkt goed. Het is uiteraard afhankelijk van je persoonlijke keuze.

Eindconclusie:
Ik kan dit scheerapparaat zeker aanbevelen gezien de ervaring. Het systeem is makkelijk in gebruik, werkt snel en pijnloos.Het enige minpunt wat ik zou kunnen bedenken is de prijs en daarbij de kosten voor de clean pod.

Rammeke64 23-11-2020

Perfecte toestel

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Na 4 weken gebruik heb is zeker geen enkele opmerking wat dit toestel beaamd. De uitslag welk ik had met mijn oudere toestel ook een Philips heb ik niet meer alsook de jeuk. Het toestel ligt vlot in de hand en scheert heel zacht. Ook het reinigen van het toestel is gewoon simpel. De natte scheerbeurt geeft een nog zachter en verkoelend gevoel. Kortom in ben 100 % tevreden van dit toestel.

Bas D. 23-11-2020

Eindelijk irritatie vrij scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Een onwijs mooi product, eindelijk irritatie vrij scheren!

Met weinig moeite een mooi en strak resultaat. Na veel mesjes en apparaten getest te hebben is dit een goeie keus geweest. Met weinig moeite een strak resultaat.

Ook de bijgeleverde schoonmaakspullen zijn een oplossing voor goed onderhoud aan het apparaat.

Pluspunten

• Irritatie vrij
  • Snel en goed resultaat
  • Onderhoud
  • App van het apparaat

Minpunten

• Niet zo glad als een mesjep

Duisters 23-11-2020

Eindelijk irritatie vrij scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Eindelijk een apparaat waardoor ik irritatie vrij kan scheren! Veel apparaten en mesjes geprobeerd maar zonder het gewenste resultaat.

Dit apparaat is makkelijk in gebruik en en goed schoon te houden met de meegeleverde schoonmaak spullen. Strak resultaat, voor extreem glad is een mesje natuurlijk beter maar voor elektrisch ben ik echt super tevreden!

Anoniem 23-11-2020

licht lekker in de hand

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

ik gebruik mijn scheer apparaat nu vier weken .hij licht lekker in de hand. hij glijd soepel over mijn huid.ik kan mij vijf keer scheren met 1 keer opladen.ik vind dat hij niet echt zo glad scheert als met een mesje. maar zeker wel acceptabel. ik vind dat hij best wel veel geluid maakt als hij verbinding maakt met de APP.
ik vind wel de tips in de APP heel handig om je beter te scheren.over het algemeen ben ik tevreden. hij scheert een stuk beter als mijn oude Phillips apparaat.

GeBon 22-11-2020

Even wennen

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Het Philips scheerapparaat ligt erg fijn in de hand, makkelijk in gebruik. De messen zijn scherp en blijven dit ook. De accu is snel opgeladen, ook geeft de bijpassende app het accu-niveau aan. Dit scheerapparaat is met de tijd van nu meegegaan. Door de grote scheerkop zijn sommige plekjes, zoals de neusplooi moeilijker te bereiken, zeker bij de ouder wordende huid.

El010 22-11-2020

Totaal pakket van hoge kwaliteit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Na een kleine twee maanden in gebruik moet ik zeggen dat het een heel fijn apparaat is. De versie die ik heb is erg compleet met schoonmaak station, reisetui en baardtrimmer.

Nu met COVID scheer ik me wel wat minder dan normaal, maar dat is voor de Philips S7786 geen enkel probleem. Wat ik vooral erg prettig vind is de aparte baart trim kop, dit helpt enorm bij een snelle scheerbeurt en werkt stukken beter dan de goedkope trimmers die je overal in de aanbieding vind.

Wel heb ik zo mijn bedenkingen bij het schoonmaak systeem, dit gaat met een aparte cassette, dit is erg makkelijk en hygiënisch maar je moet natuurlijk wel blijven investeren in nieuwe cassettes om dit systeem goed te kunnen blijven gebruiken.

RogerCarcass 21-11-2020

Vervanging voor nat scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Ik schrijf deze review omdat ik het mag testen van reviewclub in samenwerking met philips

Ik heb het scheerapparaat nu een aantal weken in gebruik en ik ben hier heel tevreden over. Ik ben gewend om altijd met een scheermesje te scheren dus in het begin was het even wennen en dat merkte ik ook aan mijn huid.

Ik ben toen eens wat onderzoeken gaan doen wat dan voor mij het beste is als ik met dit scheerapparaat scheer. Dan is onder de douche met een dunne laag schuim het fijnste. Ik ben in een paar minuten klaar en alles is mooi glad.
Hieronder geef ik het wat beter aan qua functies en gebruik.

Hij scheert heel effectief de haartjes weg, en zorgt hierbij voor minimale irritaties. Daarnaast kan je de app gebruiken om je scheerbeurten bij te houden en zo tips te krijgen om efficiënter te scheren. Een handige en behulpzame functie!

Het schoonmaakstation en oplaadstation zijn allebei er handig en ik ben benieuwd hoe lang ik het met één verpakking volhoud. Wat fijn is aan dit apparaat is dat de scheermesjes opklapbaar zijn, wat toegang geeft tot het onderliggende draaiende mechanisme. Dit maakt het schoonhouden extra gemakkelijk. En maak je het scheerapparaat ook elke keer makkelijk leeg.

Er zit ook een “Quick clean Pod” bij. Dit is echt makkelijk. Na een grote scheerbeurt, spoel je hem af onder de kraan en kan je deze ondersteboven in deze pot zetten en met één druk op de knop gaat.

Overal is het scheerapparaat een mooie vervanging voor mij omdat ik nu dus liever mijn philips pak dan het scheermeesje.

Mr_LMG 21-11-2020

Prima apparaat met handige app en dito cleaning pod

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Wel een aantal scheerapparaten gehad en ben altijd wel te spreken over die van Philips. Het droog en nat gebruiken spreekt maar zeer aan en het meenemen onder de douche is natuurlijk ook handig om even glad te scheren onder een warme douche. De groomtribe-app laat zien hoelang ik al bezig ben met een scheerbeurt, maar geeft ook aan dat ik de beweging moet aanpassen. Ik dacht dat ik na 25 jaar wel wist hoe ik me moest scheren, maar luister toch na de app en denk dat ik het nu sneller voor elkaar heb. Het schoonmaken van een scheerapparaat deed ik niet vaak/graag, maar deze heeft een cleaning pod. Omdat ik me elke dag scheer heeft deze een mooi plekje gekregen als standaard op ons badmeubel. Bij voorgaande modelletjes die ik gebruikte was de accu soms gewoon op en precies op het moment dat het niet uit kwam. Deze app geeft duidelijk aan hoeveel procent accu duur het nog heeft en als het echt bijna op is krijg ik zelfs een bericht op mijn smart-watch dat het scheerapparaat opgeladen moet worden. Trimmer voor de bakkebaardjes werkt ook prima en baard trimmer met vijf standen is ook van uitstekende kwaliteit. Als ik dan iets slecht moet noemen, is het dat als ik de haartjes eruit wil kloppen/blazen de binnenkant zwart is en ik de haartjes dan niet goed zie!

Pluspunten

• Accu status
  • zelf slijpende mesjes
  • drie koppen die soepel meebewegen