Philips SHAVER Series 7000 S7788 - Reviews

vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7788 op Kieskeurig.nl.

Stoica 05-11-2020

Huid bescherming is top

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Leuk hebbeding. Oogt mooi, knappe resultaten. Zowel scheer resultaat is top, alsook de baardtrimmer. Reinigingsstation is super handig. Ruikt zeer fris en in 1 min is toestel volledig netjes.
Scheer irritatie is verleden tijd.

Pluspunten

• Geen scheer irritatie meer

Minpunten

• reinigings borsteltje is te klein

Robbert 26-11-2020

Mooi compleet apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Fijn scheerapparaat! Ik gebruik al jaren het mes om mij te scheren en ben nu overgestapt op dit scheerapparaat van Philips. Mooi design, voel erg degelijk aan en is mooi gemaakt. Scheerresulataat is ook erg goed en constant. Ik merk wel dat de haartjes onder mijn neus minder makkelijk meegenomen worden. Qua functionaliteit is dit scheerapparaat zeer uitgebreid. Via het display is het gemakkelijk aflezen of je een goede scheerbeweging maakt en is de verlichting op zowel het apparaat als op het oplaadstation een plezier voor het oog, erg mooi! De app heb ik eenmalig geïnstalleerd en vervolgens niet meer gebruikt, persoonlijk vind ik dit niet veel toevoegen. Het reinigen van het toestel is erg slim bedacht met het schoonmaakbakje. Het scheerapparaat merkt zelf dat hij in het bakje zit en gaat dan in schoonmaakmodus. Hierna is de scheerkop weer als nieuw! Alle haartjes weg en ruikt zeer fris, dit vind ik wel een hele mooie toevoeging!

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • erg degelijk

Minpunten

• app voegt niet veel toe

Ten Horst 24-11-2020

Smart product, wat me erg verrast

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Het product werkt goed. Ik heb geen geïrriteerde huid en de manier van scheren gaat erg soepel.
Hij laad in korte tijd op, de opzetstukken zijn makkelijk te plaatsen. Het voelt daarbij degelijk aan.
De cassette die bij het product wordt geleverd reinigt hem klinisch. Echter moet je de qpp downloaden welk niet gebruikersvriendelijk is.
Maar over het algemeen een goed en fijn product

Pluspunten

• Geen trekkende tanden
  • Opladen
  • Smart device

Minpunten

• App, lastig te syncen

Bas D. 23-11-2020

Eindelijk irritatie vrij scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Een onwijs mooi product, eindelijk irritatie vrij scheren!

Met weinig moeite een mooi en strak resultaat. Na veel mesjes en apparaten getest te hebben is dit een goeie keus geweest. Met weinig moeite een strak resultaat.

Ook de bijgeleverde schoonmaakspullen zijn een oplossing voor goed onderhoud aan het apparaat.

Pluspunten

• Irritatie vrij
  • Snel en goed resultaat
  • Onderhoud
  • App van het apparaat

Minpunten

• Niet zo glad als een mesjep

Mr_LMG 21-11-2020

Prima apparaat met handige app en dito cleaning pod

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Wel een aantal scheerapparaten gehad en ben altijd wel te spreken over die van Philips. Het droog en nat gebruiken spreekt maar zeer aan en het meenemen onder de douche is natuurlijk ook handig om even glad te scheren onder een warme douche. De groomtribe-app laat zien hoelang ik al bezig ben met een scheerbeurt, maar geeft ook aan dat ik de beweging moet aanpassen. Ik dacht dat ik na 25 jaar wel wist hoe ik me moest scheren, maar luister toch na de app en denk dat ik het nu sneller voor elkaar heb. Het schoonmaken van een scheerapparaat deed ik niet vaak/graag, maar deze heeft een cleaning pod. Omdat ik me elke dag scheer heeft deze een mooi plekje gekregen als standaard op ons badmeubel. Bij voorgaande modelletjes die ik gebruikte was de accu soms gewoon op en precies op het moment dat het niet uit kwam. Deze app geeft duidelijk aan hoeveel procent accu duur het nog heeft en als het echt bijna op is krijg ik zelfs een bericht op mijn smart-watch dat het scheerapparaat opgeladen moet worden. Trimmer voor de bakkebaardjes werkt ook prima en baard trimmer met vijf standen is ook van uitstekende kwaliteit. Als ik dan iets slecht moet noemen, is het dat als ik de haartjes eruit wil kloppen/blazen de binnenkant zwart is en ik de haartjes dan niet goed zie!

Pluspunten

• Accu status
  • zelf slijpende mesjes
  • drie koppen die soepel meebewegen

Dolfi 18-11-2020

Goed prijs kwaliteit

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Heb zware en snelle baardgroei. Normaal twee keer per dag scheren voor glad resultaat voor hele dag. Nu met de S7000 alleen in de ochtend scheren en gehele dag glad. Tevens is op de S7000 de bakkebaarden mesje weer terug wat ik een enorm pluspunt vind om bakkebaarden op maat te houden. Het grote voordeel voor mijn vrouw is dat de accessoires behoorlijk kleiner zijn waar door meer plaats op de badkamer (oplader en reiniging station. De stevige opbergdoos is ook zeer handig zodat beschadiging niet kan gebeuren. Ook het scheren laten beoordelen en gemerkt dat ondanks mijn 43 jaar scheerervaring er toch nog wat kleine aandachtpuntjes zijn voor een beter/sneller scheerresultaat. Vanwege de zware baardgroei ook vaker over dezelfde plek moeten scheren echter dit hoort nu ook bij het verleden. Door de snelle groei (lange haren) was eerste aanzet meestal even pijnlijk gezien er getrokken werd aan de haren. Met de S700 komt dit helemaal niet voor en is dit echt verleden tijd. In zeer korte tijd pijnloos en glad geschoren om aan de dag te beginnen een echte aanrader welke ik zeker ga kopen.

Pluspunten

• Kleinere accesoires (minder plaats inname)
  • Bakkebaarden hulpstuk
  • Snel opladen
  • snel en goed scheer resultaat

Minpunten

• Verminderde handgreep met oudere modellen

Wouter 16-11-2020

Fijn apparaat, handig reinigingsstation

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Ivm met mijn oudere Philips shaver is deze een stuk stiller en geeft minder irritatie.

- Handig is dat nu de tondeuse geintregeerd is en niet meer los opzetstuk.
- Ik vind het reinigingssysteem echt een meerwaarde. Snel en makkelijk helemaal schoon en ruikt dan ook weer lekker fris.
- De app geeft vooral in het begin handige tips en verbeteringen. Weet niet of je hem na langere tijd nog vaak gaat gebruiken.
- Scheert goed en met weinig irritatie. Alleen de hals blijft ook deze wat lastiger vinden.

Pluspunten

• design
  • tondeuse

Minpunten

• stekker pas niet in opberg etui

JRP1986 13-11-2020

Uitstekende scheer prestaties

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Ik gebruik het scheerapparaat nu zo’n twee weken, om de twee dagen. Bij het uitpakken van het scheerapparaat valt gelijk het mooie design op, maar ook de degelijkheid van het apparaat. Het zit goed in elkaar, en ligt goed in de hand.
Philips beloofd dat dit scheerapparaat er voor zorgt dat er geen huidirritatie optreed na het scheren. En deze belofte wordt meer dan waar gemaakt. Vergeleken met mijn oude philishave scheert deze veel gladder en ontstaat er geen enkele huid irritatie.
Enige vervelende zijn de grote scheerkoppen, hierdoor wordt het scheren onder de neus nogal bemoeilijkt. Het scheerapparaat beweegt wel goed rond de kaaklijn. Trimmer doet tevens goed zijn werk. Al met al een flinke vooruitgang ten opzichte van mijn oude Philishave.
Via een App kan verbinding worden gemaakt met scheerapparaat welke je o.a. begeleid bij je scheerbeurt. Leuke toevoeging maar voor mij overbodige luxe. De schoonmaakpod daarentegen is van zeer toegevoegde waarde. Maakt goed en snel (1 minuut) school.
Al met al zeer tevreden.

Pluspunten

• scheert glad
  • geen huid irritatie meer
  • schoonmaakpod

Minpunten

• iets te grote scheerkoppen

Jitske 08-11-2020

Scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Het scheerapparaat ziet er mooi uit. Ook heel handig dat je het ook onder de douche kan scheren. Maar nat scheert hij niet zo goed.

Pluspunten

• Minder uitslag bij het scheren
  • Uitleg hoe je moet scheren
  • Zachtere huid

Minpunten

• Bij nat scheren haal je niet alles weg

Noel E 05-11-2020

Prima scheerapparaat, scheert goed glad

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Het scheerapparaat scheert goed glad en de app heeft me in eerste instantie goed geholpen om de juiste scheertechniek te gebruiken. Kennelijk moet je continue rondjes draaien met het apparaat en dit wordt goed inzichtelijk gemaakt door het gebruiken van de app. Het resultaat was dusdanig goed dat ik die techniek ook op mijn oude apparaat heb uitgeprobeerd, hetgeen gelijk ook een veel beter resultaat gaf. Verder heeft de app op de langere duur weinig extra functionaliteit.
De accu is prima, je kan vaak scheren op een volle lading en het apparaat is met een uurtje weer opgeladen. Ergonomisch ligt het apparaat vanwege de rechte vorm iets minder goed in de hand dan mijn vorige apparaat en het is met ruim 200 gr wat aan de zware kant.
De schoonmaak pod werkt prima en reinigt grondig, nadeel is wel dat je extra kosten hebt bij vervanging van de cassettes en dat je voorzichtig moet zijn bij het verplaatsen aangezien ze vloeistof lekken als je ze schuin houdt. De losse baardtrimmer is goed instelbaar en werkt goed. Hij is goed beschermd tegen snijden, hetgeen wel een risico is met de ingebouwde/uitklapbare trimmer.
Je kan het apparaat voor droog en nat scheren gebruiken, maar ik heb nat scheren niet uitgeprobeerd.
De handleiding is d.m.v. pictogrammen en was voor mij erg onduidelijk.

Pluspunten

• Apparaat scheert goed glad
  • Schoonmaak pod reinigt scheerkoppen grondig
  • App geeft goed inzicht in correcte scheertechniek
  • Losse baardtrimmer werkt goed

Minpunten

• Handleiding/pictogrammen onduidelijk
  • Extra kosten schoonmaak vloeistof
  • Accessoires nemen meer plaats in

koster 05-11-2020

prachtige modern scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Dit prachtige scheerappraat valt zeker in de smaak. Een mooi goed scheerapparaat van philips, dat heel erg goed werkt bij mijn baardgroei. Hij scheert prachtig mooi glad en irriteert niet aan mijn gevoelige huid. De mogelijkheid tot droog en nat scheren is daarom een perfecte combi.
Ik ben heel erg enthousiast over dit mooi nieuwe scheerapparaat en zou het zeker aanraden als je op zoek bent naar een mooi en duurzaam scheerapparaat.

Pluspunten

• modern apparaat
  • Zelfreinigend dockingstation

Johan 04-11-2020

licht lekker in de hand

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

ik heb deze gekocht om een oude te vervangen ik scheerde mij al heel lang geleden met een Phillips apparaat maar dat lag al heel lang in een kastje. ik gebruikte al heel lang een mesje, ik zag de reclame van dit apparaat. en heb me laten verlijden, dus het aangeschaft mede omdat ik heel vaak sneetjes in mijn huid had met het scheren met een mesje.het resultaat met dit apparaat is niet echt zo als met een mesje maar zeker acceptabel, het apparaat licht lekker in de hand en ik heb geen beschadigingen meer in mijn huid, de app die erbij zit is niet in het Nederlands dat vind ik wel vreemd voor een Phillips apparaat. verder ben ik erg tevreden zeker over het de schoonmaak hulp

Pluspunten

• meerdere keren scheren na 1 keer laden
  • licht gooed in de hand
  • de schoonmaak pot
  • de tonduze

Minpunten

• veel geluid bij verbinding app
  • niet echt zo glad als met een mesje

Frans1986 31-10-2020

Fijn scheerapparaat met verrassende scheerresultaten

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Voor het eerste in mijn leven de stap durven te maken om een scheermachine te kopen in plaats van mesjes. Maar ik was na de eerste scheerbeurt zeer aangenaam verrast! Het resultaat was echt heel erg glad en ik had nergens bultjes of irritatie. Ook na een paar weken scheren was ik nog steeds net zo enthousiast over dit apparaat. Hij doet gewoon heel erg goed zijn werk. Ook de hulp die je krijgt via de app is erg nuttig. Eerst was ik wat sceptisch over het nut van de app en bluetooth op een scheerapparaat maar het heeft wel een goede uitwerken. Af en toe krijg je wat tips om je scheerbeurt iets te verbeteren en dat werkt! Een echte aanrader dit apparaat!

Pluspunten

• Zeer glad scheerresultaat
  • Werkt heel eenvoudig

Minpunten

• goedkoop plastic

Lieven 30-10-2020

goede scheerprestaties, wat onnodig ingewikkeld

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Toen ik de kans kreeg om dit scheerapparaat uit te testen, heb ik meteen gereageerd, en met succes, ik mag meedoen! Het apparaat zit in een nogal grote doos, door de bijgeleverde accesoires. Ik ben tevreden over het resultaat van het scheren met dit scheerapparaat: een gladgeschoren huid zonder irritaties door de beschermende coating tussen de scheerhoofden . Men kan het apparaat ook gebruiken in combinatie met scheerschuim, wat ik niet getest heb omdat ik mij altijd droog scheer.De batterij van het toestel gaat lang mee: 60 minuten scheren met1 uur opladen. Op het schermpje van het scheerapparaat kan je zien hoeveel van de batterij al is opgebruikt door middel van 3 streepjes Persoonlijk heb ik liever apparaten zonder op te laden batterijen maar met draad, maar dat is een personlijke keuze. Doordat ik geen smartphone heb en ook niet wil, kan ik de bijhorende app niet downloaden, wat voor mij totaal geen bezwaar is doordat ik een app om je te scheren totaal overbodig vind. Deze overbodigheid is ook de mening van heel wat andere reviewers op andere sites die dit toestel beoordelen. Het apparaat heeft wel een heel speciaal reinigingssysteem: de schoonmaakpod reinigt en smeert het scheerapparaat grondig in 1 minuut onder andere door het gebruik van een schoonmaakvloeistof dat bijgeleverd is. Dit reinigingssysteem zou 10 x effectiever reinigen dan reiniging met water, althans dat beloofd de producent. Voor mij hoeft dat allemaal niet, een scheerapparaat gewoon afspoelen met water ( als het toestel daarvoor geschikt is) is voor mij al meer dan voldoende en proper genoeg.
Conclusie: het is een kwaliteitsvol apparaat, dat heel glad scheert, en met heel weinig moeite. Volgens mij zijn er wel teveel bijkomstige snufjes aan , die voor mij weinig meerwaarde betekenen.

Pluspunten

• scheert heel glad in korte tijd
  • lange batterijduur

Minpunten

• teveel bijkomstige functies
  • prijs

Veer002 29-10-2020

Geavanceerd scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

In de doos van de Philips S7788/55 zit o.a. een docking station en Quick Clean Pod en een beknopte handleiding. Deze handleiding met enkel pictogrammen is niet voldoende dus heb ik de volledige handleiding gedownload. (philips.nl/support)

De Quick Clean Pod is draadloos en staat op de wastafel. Ik gebruik het ook als standaard voor het scheerapparaat. Voor het grondig reinigen van de scheerkoppen zet ik het aan zodat gedurende 1 minuut de mesjes grondig worden gereinigd.

Om alle mogelijkheden van het scheerapparaat te gebruiken heb ik de app ‘Groom Tribe’ geïnstalleerd. Door het geavanceerde ‘SkinIQ programma leer ik mijn scheergedrag te verbeteren. Het scheren gaat steeds effectiever en beter.
Al tijdens de eerste droge scheerbeurt is de soepele beweging van de scheerkop opgevallen. Door de beschermende SkinGlide-coating glijden de zeer snel ronddraaiende SteelPrecision mesjes gemakkelijk over de huid en veroorzaken bij mij weinig tot geen irritatie.
De ingebouwde precisietrimmer is eenvoudig uit te klappen, het bijwerken van de bakkebaarden gaat hiermee gemakkelijk en geeft een prima resultaat.
De S7788/55 is iets groter dan mijn oude Philips maar na de eerste week ben ik er volledig aan gewend en voelt het vertrouwd aan.
Ik ben heel tevreden over de scheerresultaten en het aantal scheerbeurten van 1 acculading.

Pluspunten

• scheert lekker glad
  • Fijne begeleidende app

Minpunten

• Beknopte handleiding in de doos
  • Niet ergonomisch gevormd

martin68 27-10-2020

Zeer glad scheerresultaat, mooi design

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7788

Ik heb dit apparaat nu een weekje in mijn bezit en moet zeggen dat het mijn verwachting overtreft. Het is een mooi en degelijk scheerapparaat.
Mijn baardgroei is behoorlijk en moet dagelijks scheren. Ik scheer al vele jaren elektrisch, aangezien met mesje scheren geen succes is bij mij ivm huidirritatie. De scheerapparaten welke ik gebruikt heb tot op heden zijn altijd Philips geweest. Mijn laatste is een HQ 9000 serie, een hele goede, maar die is aan vervanging toe. Daarvoor een Philips met een verwijderbare kop gehad, dat was geen succes aangezien die er steeds tijdens het scheren afviel. Apparaten daarvoor ook altijd prima.
Ik was dan ook nieuwsgierig naar deze o.a. hoe de kop het zou houden. Die zit goed vast en is alleen te verwijderen door een kwartslag te draaien. Komt er tijdens het scheren dus niet vanaf.
Het scheerresultaat is zeer goed te noemen en komt overeen met scheren met mes. Dit is het eerste apparaat die ik heb die zo glad scheert droog. Onder de douche ook geprobeerd en dat gaat ook prima. Je kunt het apparaat ook nat gebruiken met gel en scheerschuim, maar dat heb ik niet gedaan.
Huidirritatie heb ik niet gehad, dat zou komen door de speciale coating welke op de scheerkop zit. Ook het gladde resultaat heeft te maken met de 90.000 knipbewegingen per minuut van de mesjes.
Het schoonmaken gaat zeer eenvoudig, na elke scheerbeurt kun je hem even onder de kraan houden om te reinigen. Daarnaast zit er een schoonmaakpod bij, waar je het apparaat op de kop in zet. Deze maakt de kop binnen 1 minuut goed schoon wat de levensduur van de mesjes schijnt te bevorderen.
De handleiding vond ik zeer summier met alleen maar plaatjes en behoorlijk onduidelijk. Dat kan beter door een korte omschrijving neer te zetten, o.a. wanneer te reinigen via de schoonmaakpod en hoe deze te vullen en verplaatsen. Maar deze voor mij enige minpuntjes wegen niet af tegen de vele voordelen.
Ook zonder app, of zonder handleiding of schoonmaakstation is het apparaat direct te gebruiken, dat wijst zich verder vanzelf, de extra's die moet je dus uit die plaatjes zien te halen.

Er zit een trimmer in het handvat geïntegreerd wat ook heel handig is. Je hoeft dus niet een kop te wisselen oid. Ook werkt deze prima om o.a. bakkebaarden bij te trimmen.
Ook zit er bluetooth in het apparaat, waardoor je deze met een app met je telefoon kunt verbinden. Hiermee kun je je scheerbewegingen zien, scheerresultaat, eventuele huidirritatie in aangeven, waardoor de app je advies geeft om het apparaat optimaal te gebruiken. Zeer handig, zeker voor eventueel onervaren gebruikers of starters met elektrisch scheren.

Al met al ben ik verrast over de kwaliteit van dit apparaat en het scheerresultaat en zou deze op basis van mijn ervaring zeker aanbevelen.

Pluspunten

• zeer glad scheerresultaat
  • Huidirritatie tot minimum beperkt
  • Degelijk apparaat
  • Vaste trimmer

Minpunten

• Handleiding dmv plaatjes zeer summier
  • Schoonmaakpod kan lekken bij verkeerd gebruik