Canon EF 40mm f/2.8 STM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 40mm f/2.8 STM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

OmaMagda 21-07-2015
Geschreven voor: Canon EF 40mm f/2.8 STM

Ik ben amateur fotograaf. Heb diverse opbjectieven maar deze is wel heel gaaf. Schiet maar random rond. Alles is goed. Of ik nu op het balkon de bloemetjes pak of gebouwen in de stad. En na uitsnede nog steeds erg scherp. Ben er blij mee. Ook erg fijn als je niet veel wilt sjouwen maar toch leuk wilt schieten.

arno_v 24-07-2014
Geschreven voor: Canon EF 40mm f/2.8 STM

Vorig jaar gekocht, vooral veel gebruikt op reis of als ik geen zin had om een grote lens mee te nemen. Scheelt echt heel veel ruimte en gewicht met de meeste lenzen.

Ik heb ook de 50mm 1.8, maar die heb ik niet meer gebruikt sinds ik de 40mm heb gekocht. De 40mm is kleiner, scherper, degelijker en dat hij 10mm wijder is ook vaak handig.

Jerome van Passel 21-02-2014
Geschreven voor: Canon EF 40mm f/2.8 STM

Ik werk nu een aantal maanden met deze lens. Hij geeft hele scherpe beelden en is heerlijk klein en licht. Dat laatste begin je pas te merken als je hem op de camera hebt.

Ik heb hem gekocht vanwege zijn kwaliteit bij F2.8 en ik ben daar zeer tevreden over. Hij is scherper dan mijn 50mm 1.4 en ik vind ook de kleuren wat mooier.

De kwaliteit van de constructie viel niet tegen. Hij ziet er degelijk uit en ben benieuwd hoe dat over langere tijd is.

Het was wel even wennen aan het het feit dat je hem zonder stroom niet kunt bedienen, ook niet manueel. Als je hem na gebruik weer in de begin positie wilt opbergen moet hij eerst wat stroom krijgen.

Ik vond het een aanrader.

sonics 04-12-2013
Geschreven voor: Canon EF 40mm f/2.8 STM

Deze lens een half jaar geleden gekocht met Canon cashback.

Ik gebruik hem op een Canon 5D. Het bied veel waar voor je geld.
Typische canon EF lens kleuren, scherpte en contrast.
Op een fullframe camera dus ook scherp op f/2.8 :)

Scherpstellen gaat op mijn 5D vlot maar iets minder vlot dan mijn USM lenzen. Ik denk dat je een "stm" camera nodig heb voor snellere scherpstelling zoals de Eos 650 / 700 / 70D.
Wellicht ook de 6D / 5D MKIII.

De bokeh haalt het niet bij mijn Zeiss 35mm f/2 maar is zeker beter dan andere canon lenzen in deze prijs range (zeker de zoomlenzen)

Ik zou hem zeker aanschaffen als vervangen van bijvoorbeeld de Canon 50mm f/1.8

Het ding weegt niks maar toch goed gebouwd dus voor lange wandelingen zeer geschikt.

Handmatig scherpstellen is denk ik niet de bedoeling geweest met deze lens ;)

fotohendriks 13-10-2013
Geschreven voor: Canon EF 40mm f/2.8 STM

Ik heb de lens bij mijn EOS 650 D kit gekocht en heb de lens voor verschillende soorten foto's gebruikt. Het scherpstellen gaat redelijk snel eb vloeiend, maar in mijn beleving minder snel dan met een usm motor. wel is de lens veel stiller bij het scherpstellen. Tevens moet je er op letten dat de lens uit de slaapstand is als je deze snel wilt gebruiken, en door de elektronische scherpstelling in handmatig moet zowel de lens als de camera uit de slaapstand zijn wil je kunnen scherpstellen. (ontspanknop even half indrukken.) Tussen de f2.8 en de f 5.6 mooie onscherpe achtergronden, bij diafragma's boven de f7 spat zuivere opnames over een groot gebied. Boven de f16 loopt de kwaliteit iets terug. Voor foto's genomen met deze lens verwijs ik U naar mijn Google+pagina ( Frits Hendriks Fotografie)https://plus.google.com/b/110392803412762439307/110392803412762439307/posts
Conclusie: een hele goede degelijk aanvoelende lens met grote prestaties. Een aanrader voor mensen die wat meer lopen niet schuwen