Wat een schattige, kleine, maar praktische oven. Het is maar 30cm x 30cm dus het past vrijwel in elke keuken. Ik had van tevoren een aantal video’s online gezocht van vergelijkbare ovens en realiseerde mij dat ik maar goed de handleiding moest doornemen. De verschillende rekjes hebben elk een eigen functie, dus ga niet zomaar aan de gang met folie of bakpapier. Het voelt bijna als een speelgoedoven, daarmee bedoel ik het ontwerp, maar het voelt ook alsof er niet zo goed is nagedacht over elk detail. De timer werkt niet altijd mee en de rekjes vallen al snel om als je het iets te ver naar voren schuift. De bakplaat is niet zo diep, dus je kunt er niet veel eten op kwijt. Een ovenschotel zou ik dus niet maken in deze oven. Er zijn zoveel functies, dus het is ook even uitzoeken hoe alles werkt. Ik heb al broodjes kunnen bakken, mini pizza’s gemaakt, nacho’s, nuggets voor de kleine en alles gaat zo snel, maar niet helemaal vlekkeloos. Ik merk dat eten niet altijd geleidelijk wordt verhit. Als het bijvoorbeeld om groente gaat, kun je het tussendoor mixen en warmt alles wel een keer op, maar met koekjes of broodjes kan een deel rauw blijven en het andere deel bijna verbrand. Een voordeel voor mij is dat het niet zo veel herrie maakt als mijn grote oven (tijdens het afkoelen naderhand) en makkelijk schoon te houden is door het onderste “kruimelrekje”. Voorlopig is het nog even blijven experimenteren om te zien of de errors aan mij liggen of de oven.