• Test panel 8.4 nov 2023
  • MRT 2024
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jabra Elite 8 Active op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Kees123 02-11-2023

Goede kwaliteit, mooi geluid

Jabra Elite 8 Active oordopjes
Tijdens de weken dat ik de Jabra oordopjes mocht testen heb ik gemerkt dat mijn voorkeur uitgaat naar oordopjes die plat in mijn oor gaan, zoals deze Jabra oordopjes. Ze blijven prettig zitten en als ik naar mijn werk fiets, dan is de ruis door de luchtweerstand veel minder vergeleken met oordopjes waar het microfoontje uitsteekt. Ook praktisch aan deze vorm is dat bij het aandoen van een poncho je oortjes er niet meteen uitgestoten worden. De hearthroughfunctie werkt goed genoeg. Het doel is om mensen en verkeer om je heen nog te horen. De activ noice canceling is verbluffend. Wat een rust als ik sta te koken. Geen afzuigkapherrie maar je favoriete muziek in prachtige kwaliteit.

Pluspunten

• ANC
  • Mooi geluid
  • Fijne app
  • kwaliteit

Minpunten

• lichte druk op oren bij anc

wesselvdwaa 31-10-2023

Te duur voor wat je ontvangt

Geschreven voor: Jabra Elite 8 Active

Via Review.nl kreeg ik de mogelijkheid om de Jabra Elite 8 Active te testen. Deze oordoppen moeten 199 euro kosten. Mijn inziens, ongeacht alle functies en militaire testen die het heeft doorstaan, is deze vraagprijs veel te hoog. Oké, hij is robuust gebouwd en hij heeft een redelijke accuduur, maar in vergelijking tot andere merken is de prijs niet op zijn plaats.

Bouwkwaliteit:
De Jabra Elite 8 Active is gebouwd om lang van te kunnen genieten. Hij heeft 9 militaire testen doorstaan (mil-std 810a), wat aangeeft dat het goed gebouwd is. Volgens Jabra zijn dit “de sterkte oordopjes ter wereld”. Dit had ik graag willen testen, echter moeten deze oordoppen weer retour naar mijn vrienden van Review.nl. De oordoppen zijn omringt door siliconen, welke veel stof aantrekken. Wel is het zo dat ze stof en waterbestendig zijn. Met een IP68 classificatie kan het dus prima in water of zand vallen.
Jabra promote deze oordoppen met Shakegrip. Jabra geeft aan dat de oordoppen hierdoor goed in de gehoorgang blijven zitten. Echter is dit niet het geval. Ook niet na het proberen van de andere meegeleverde groottes eartips.
Er is keus uit 4 mooie kleuren. Grijs, Creme, Donkerblauw en Zwart.

Geluidsweergave:
De hoge, lage en middentonen zijn prima. Het klinkt goed. Maar wederom, in vergelijking met andere merken die 2/3 goedkoper zijn, blinken deze oordoppen niet uit. De telefoongesprekken zijn goed verstaanbaar aan de andere zijde van de telefoon, kreeg ik als feedback. Deze oordoppen heeft 6 microfoons die zorgen voor een goed verstaanbare stem.

Accuduur:
De Jabra Elite 8 active gaan maximaal 8 uur mee met ANC aan en 14 uur met ANC uit. Met de meegeleverde laadcase hierbij opgeteld, krijg je een afspeeltijd van maximaal 32 uur met ANC aan en 56 uur met ANC uit. 5 minuten laden staat tot 1 uur luisterplezier. Zijn de oordoppen leeg, duurt het maximaal 3 uur tot zowel de laadcase als de oordoppen vol zijn.

Prijs/kwaliteit:
Op dit vlak vind ik dat Jabra de plank mis slaat. De helft was acceptabel geweest. 199 euro is teveel voor wat je krijgt.

Voordelen:
- Stofbestendig (IP6X)
- Waterbestendig (IPX8)
- Robuust gebouwd (Militairy rated)
- Prima geluid
- Lange accuduur
- Zuivere telefoongesprekken
- ANC

Nadelen:
- Shakegrip werkt niet zoals Jabra beloofd
- Siliconen trekken stof aan
- Te duur

Pluspunten

• Stof- en waterbestendig (ip68)
  • Robuuste bouwkwaliteit
  • Prima geluid
  • Prima accuduur
  • Zuivere telefoongesprekken

Minpunten

• Te duur
  • Trekken stof aan
  • Shakegrip doet niet wat het beloofd

Marike 30-10-2023

Aangenaam verrast

Geschreven voor: Jabra Elite 8 Active

Deze oortjes zijn een absolute aanrader. Ik heb ze mogen testen en ben blij verrast. Het geluid is geweldig. Alles tot in detail hoorbaar, waardoor je nog meer van de composities kunt genieten. Dit laatste zorgt er overigens wel voor, dat voorheen favoriete nummers minder favoriet zijn geworden, omdat ze bij nader inzien minder nauwkeurig afgemixt zijn, maar dat terzijde. Andere nummers daarentegen juist verrassend interessanter dan voorheen ervaren. De details geven juist die extra charme. Genieten met een grote G.
Het draagcomfort is prima. De oortjes blijven ook zeer goed zitten bij intensief bewegen. Het was even zoeken naar de meest geschikte dopjes.Standaard zit maat M erop, maar S en L zitten in de verpakking. In de verpakking ontbreekt wel een duidelijke gebruiksaanwijzing. Maar die is online gelukkig simpel te vinden. Bediening is kinderlijk eenvoudig. Zo ook het schakelen tussen Noise Cancelling en Voice Trough. In het verkeer wel zo veilig. Terwijl Noise Cancelling er echt voor zorgt dat je ongestoord kunt genieten. Ook fijn om te weten dat ze waterproof zijn. Ik heb er nog niet mee gezwommen, maar ga dit op korte termijn zeker uitproberen.
Kortom, de oortjes zijn niet goedkoop, maar de prijs zeker waard.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluidskwaliteit
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Ontbreken van handleiding (wel online te vinden)

MichelR 29-10-2023

Ideale earbuds voor buitensporten

Geschreven voor: Jabra Elite 8 Active

Ik heb deze earbuds een aantal weken mogen testen. Zelf loop ik hard en heb ze elke training gedragen. De earbuds zitten erg comfortabel. De bijgeleverde rubberen ringetjes van verschillende formaten zorgen ervoor dat ze aan te passen zijn op de grote van de oren.

Meerdere trainingen heb ik zonder problemen in de regen gelopen. De hear through noise cancelling is ideaal. Tijdens het buitenlopen is muziek goed hoorbaar maar ook de omgevingsgeluiden worden doorgegeven. Wind langs de earbuds wordt weggefilterd. De earbuds hebben ingebouwde knoppen waarmee je veel functies kan bedienen, zoals het aan/uitzetten van active noise cancelling en het opnemen van telefoongesprekken. Je voelt de knoppen fysiek als je ze bediend en je kan dus goed voelen hoevaak je op de knop drukt (aantal keren drukken betekenen verschillende functies)

Met de bijbehorende app zijn je earbuds verder in te stellen zoals het aanpassen van de functies van de knoppen in de earbuds. De app is helaas alleen in het Engels beschikbaar.

Pluspunten

• Goed pasvorm
  • Makkelijke bediening
  • Hear Through Noise Cancelling

Minpunten

• App alleen Engelstalig

douwe_w 28-10-2023

Goed geluid, waterdicht, wat wil je nog meer?

Geschreven voor: Jabra Elite 8 Active

Ik heb deze earbuds een aantal weken getest, en het was een super fijne ervaring.

Het begon al goed bij het uitpakken, de verpakking was grotendeels van papier, en kan dus gerecycled worden. Vervolgens ging het verbinden met mijn telefoon ook super soepel, en de Jabra app werkte ook direct naar behoren.

Zodra ze verbonden zijn hoef je je nergens meer zorgen om te maken, ze vallen niet uit je oor en ze zijn waterdicht, dus er kan eigenlijk niks fout gaan. Dankzij de ingebouwde knoppen kun je gemakkelijk zonder telefoon een nummer doorspoelen, of de ANC in of uitschakelen.

Het enige verbeterpunt is voor mij de case, die kan iets meer premium aanvoelen voor het prijspunt van deze earbuds, maar de earbuds zelf zijn verder top, goed geluid, goede bass, goed werkende ANC.

Pluspunten

• waterdicht
  • blijven goed zitten
  • goede batterijduur
  • goede geluidskwaliteit

Minpunten

• case voelt ietswat goedkoop aan

Aronius 25-10-2023

Zeer prettige en kwalitatief goede oordopjes

Geschreven voor: Jabra Elite 8 Active

Aangenaam verrast door deze prettige oordopjes! De afgelopen weken heb ik deze dopjes mogen testen en zoals ik dus zeg, zeer verrast. Ze komen in een zwaar doosje en voelen door het gewicht ook kwalitatief goed aan. Door de siliconen behuizing heb ik veel grip op het doosje en de oortjes. Dit voorkomt dat ze uit je handen glijden. Daarnaast is de noise canceling in mijn optiek van een zeer hoog niveau. Ik heb meerdere oordopjes in mijn leven gehad, maar deze zijn wel heel prettig in zowel droogcomfort als geluidskwaliteit. Die geluidskwaliteit is namelijk zeer ruimtelijk. Zowel met films als muziek, alles is precies in balans. En wens je het toch wat anders, dan kun je het aanpassen in de bijbehorende app op je smartphone.

Pluspunten

• Goede anc
  • Draagcomfort
  • Ruimtelijk geluid

Minpunten

• Doosje is gevoelig voor stof en vuil

Tom 24-10-2023

Hele fijne oordopjes!

Geschreven voor: Jabra Elite 8 Active

Wat een fijne oordopjes zijn dit! Gedurende een paar weken heb ik de Jabra Elite 8 Active uitvoerig mogen uitproberen en ze stellen niet teleur. Wat allereerst opvalt is dat de oordopjes en de case zeer premium aanvoelen, vooral de coating om de oordopjes zelf. De case is naar mijn idee een beetje gevoelig voor vlekken na verloop van tijd. De silicone oordopjes zitten erg comfortabel in je oren en vallen er met flink schudden en bewegen niet uit. De oordopjes heb ik onder andere gedragen tijdens het fietsen op de fiets, de ANC filtert genoeg windruis weg om te genieten van je muziek. Absolute stilte heb je niet, maar dan moet je richting “over-ears” gaan. Ook in het vliegtuig heb ik deze oordopjes uitgeprobeerd, het cabinegeluid werd goed weggefilterd. Een van de fijnste oordopjes die ik heb mogen gebruiken en zeer aan te raden voor de outdoor muziekliefhebber!

Pluspunten

• ANC bij windruis
  • Gebruiksgemak van de app
  • Draagcomfort
  • Geluidskwaliteit bij het bellen

Stacey 24-10-2023

Fijne in ear oordopjes

Geschreven voor: Jabra Elite 8 Active

Ik heb dit product mogen testen. De Jabra oordopjes zijn heel fijn, ze blijven erg goed zitten, ook onder het trainen. Fijne in ear oordopjes. In het begin wel even wennen, lijkt alsof ze dan wat kriebelen. Maar na een tijdje is dit weg. Geluidskwaliteit is ook echt top, fijne bass en een goeie noise cancelling.

Pluspunten

• Goed geluid

Minpunten

• Even wennen in het begin

WendyvdE 23-10-2023

Getest en aangenaam verrast door het resultaat

Geschreven voor: Jabra Elite 8 Active

Ik heb deze oortjes mogen testen. Ik weet dat het geluid van de Jabra altijd van hoge kwaliteit is, dus de verwachtingen waren dan ook hoog. In plaats van de zwarte variant heb ik gekozen voor de marine Blauwe. Zelfde als de zwarte, maar ik vindt deze kleur net iets mooier. Bij aankomst van het pakje was deze aanname ook terecht, de kleur is een mooie diepe kleur. Ondanks de meegeleverde Quick start had ik wat moeite om de oortjes te koppelen met een laptop. Gelukkig heeft Jabra ook een website met goede uitlegfilmpjes, dus dit was snel gerealiseerd. Bijkomend voordeel is dat de oortjes aan meerdere apparaten gekoppeld kan worden zonder iets af te hoeven melden, dus ook de telefoon was snel verbonden. Het geluid was werkelijk super, de bas is diep en de beleving is sprankelend.
Ik was verder aangenaam verrast over de Noise Cancellation. Ik hoorde tijdens een overleg ook echt niets uit de omgeving en het fijne is dat je dit wel aan kunt zetten als je dit wilt. Ook de microfoon is super, de collega's konden mij tijdens het overleg prima horen.
De bediening op de oortjes is simpel, met 1 druk heb je een gesprek afgesloten, het geluidsniveau aangepast of de noise cancellation aangepast. Verder is het fijn dat er verschillende maten oorstukjes zijn meegeleverd, dit maakt dat iedereen ze kan gebruiken. De batterijen gaan lang mee, ik heb diverse overleggen gevoerd en gelopen met deze oortjes, maar ik heb ze nog niet op hoeven laden.
Kortom, een goed produkt voor de muziek liefhebber die van sproten houdt

Pluspunten

• geluid
  • draagcomfort

Minpunten

• je kunt het hoesje niet open neerzetten

Arjan V 23-10-2023

Geweldig geluid maar draagcomfort laat soms te wensen over

Geschreven voor: Jabra Elite 8 Active

De Jabra Elite 8 Active oordopjes welke ik een tijdje heb mogen testen zijn absoluut een aanrader voor iedereen die op zoek is naar hoogwaardige draadloze oordopjes. Het design van deze oordopjes is elegant en functioneel, met een comfortabele pasvorm die perfect blijft zitten tijdens het sporten of andere fysieke activiteiten.
Wat betreft geluidskwaliteit stellen de Elite 8 Active oordopjes zeker niet teleur. De geluidsweergave is helder en vol, met een indrukwekkend bereik van lage tot hoge tonen. Bovendien zorgen de actieve ruisonderdrukkingstechnologie en de omgevingsgeluidmodus ervoor dat je kunt genieten van je muziek zonder afleiding, zelfs in lawaaierige omgevingen.

De batterijduur van deze oordopjes is ook indrukwekkend. Met één enkele oplaadbeurt kunnen ze tot wel 7 uur speeltijd bieden, en met de meegeleverde oplaadcase kun je ze nog eens 21 uur extra gebruiken. De oordopjes zijn ook water- en zweetbestendig, wat ze perfect maakt voor sportliefhebbers.

Een ander pluspunt van de Elite 8 Active oordopjes is de intuïtieve touch bediening. Hiermee kun je eenvoudig nummers afspelen, pauzeren of overslaan, oproepen beantwoorden en zelfs spraakassistenten gebruiken, allemaal met slechts een paar aanrakingen.

Kortom, de Jabra Elite 8 Active oordopjes bieden een geweldige combinatie van comfort, geluidskwaliteit en functionaliteit. Of je nu een sportfanaat bent of gewoon wilt genieten van je favoriete muziek, deze oordopjes zijn zeker de investering waard.

Pluspunten

• design
  • geluid

Minpunten

• draagcomfort