• Best Reviewed 2 keer nov 2023
  • Test panel 8.4 nov 2023
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jabra 100-99280900-99 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

p********@g******** 07-11-2023

Goede kwaliteit en design

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

Dit product ziet er netjes en mooi uit, is makkelijk in gebruik te nemen en straalt kwaliteit uit.
De noise cancelling werkt goed en het geluid is ook top!
Laad snel op en de accu gaat lang mee, ik kan gerust een hele dag de oordopjes gebruiken.
Makkelijk aan te sluiten en te gebruiken met een mobiel of laptop.
Tevreden met deze oordopjes en blij dat ik ze een paar weken mocht testen!

Pluspunten

• Accuduur
  • Kwaliteit geluid

j***********@g******** 02-11-2023

Aanrader!

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

Echt een aanrader! Het geluid van de oordopjes is van goede kwaliteit en makkelijk te bedienen door op één van de oortjes te tikken.
Zo kan je makkelijk heen en weer schakelen tussen de Noise cancelling modus en hear through modus of eenvoudig het volgende nummer afspelen. Via bluetooth koppel je de oortjes snel met je smartphone of smart tv.
Met de sound+ app op je smartphone (voor Android en apple) kan je makkelijk je eigen geluidsvoorkeur instellen. Mocht het zo zijn dat je de oordopjes onverhoopt kwijt bent dan kan je met dezelfde app je oortjes weer terug vinden. Groot gebruiksgemak en makkelijk in te stellen met eigen voorkeursinstellingen!

AC 01-11-2023

Goede in-ear oordoppen

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

Ik heb onlangs de Jabra Elite 10 getest en ben over het algemeen zeer tevreden met mijn ervaring. De oordopjes bieden een indrukwekkende geluidskwaliteit en de noise canceling-functie heeft zich bewezen als zeer effectief, vooral tijdens een vliegreis. Zelfs zonder muziek aan was de afsluiting van omgevingsgeluiden opmerkelijk, wat resulteerde in een rustige luisterervaring, zelfs in een lawaaierige omgeving zoals een vliegtuig.

Wat betreft comfort zijn de oordopjes goed ontworpen en blijven ze stevig op hun plaats zitten. De bouwkwaliteit voelt solide aan en de bedieningselementen zijn intuïtief en gemakkelijk te gebruiken.

Een aspect waar ik echter teleurgesteld over ben, is het prestatieniveau tijdens het fietsen. De windgerelateerde klapperende geluiden kunnen storend zijn en verminderen de algehele luisterervaring aanzienlijk. Dit is vooral teleurstellend gezien de prijs van de Jabra Elite 10, en het zou wenselijk zijn geweest als deze oordopjes beter geschikt waren voor buitengebruik, waaronder fietsen.

Samenvattend biedt de Jabra Elite 10 een uitstekende geluidskwaliteit en noise canceling, vooral in situaties zoals vliegreizen. Het comfort en de bouwkwaliteit zijn lovenswaardig, maar het feit dat de oordopjes minder goed presteren tijdens het fietsen kan een dealbreaker zijn voor sommige gebruikers, vooral gezien de investering die nodig is om deze premium oordopjes aan te schaffen. Als je van plan bent om ze voornamelijk binnenshuis of op rustige locaties te gebruiken, zijn de Jabra Elite 10 zeker het overwegen waard, maar voor buitengebruik, met name op de fiets, zou je wellicht naar alternatieven moeten kijken.

Pluspunten

• NOise canceling werkt goed
  • Mooi geluid
  • Goede bass
  • Goede gebruikservaring

Minpunten

• Klappert in de wind

j***********@g******** 31-10-2023

Echt een aanrader

h**************@g******** 29-10-2023

Comfortabel en premium zakelijke communicatie

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

Jabra Elite 10 zijn de meest premium en nieuwste Jabra GN earbuds, voorzien van Dolby Atmos Surround sound en geavanceerde actieve noise cancelling. Ik vind dat deze earbuds niet onder doen voor de premium earbuds van andere merken en ze zijn perfect voor zakelijke communicatie en geven een hoge mate van comfort.
Echt ideaal vind ik dat ze in een heerlijk kleine case zitten, zodat ze aanzienlijk minder ruimte innemen dan een complete headset die in een vrij grote transportcase moet.
Bij de earbuds levert Jabra 3 sets aan alternatieve siliconen EarGels oordopjes in meerdere formaten. Met deze 6 zachte gel dopjes en een gewicht van minder dan 6 gram gaan de earbuds perfect in je oor passen en vooral ook heel comfortabel aanvoelen. Je hebt de Sound+ app nodig om de earbuds te kunnen configureren, op je mobiel en/of je Windows laptop. In de app kun je veel instellen, ook een short cut naar Spotify en Google Assistant. Jammer is dat je geen andere muziekdienst kunt instellen dan Spotify.
Met 6 ingebouwde microfoons aan de buitenkant en microfoons binnenin is er actieve noise cancelling (ANC) en ruisonderdrukking, waardoor je gemakkelijk kunt communiceren met anderen mensen zelfs als er lawaai om je heen is. Dankzij de ruisonderdukking zou je zelfs op de fiets moeten kunnen bellen, of bij veel wind. Dankzij Bluetooth Multipoint kun je 2 apparaten verbinden, zodat je de earbuds tegelijk kunt verbinden met je mobiel en laptop en dat werkt goed en is echt ideaal.
Naast gebruiken voor zakelijke, professionele communicatie kun je ook perfect muziek luisteren. Elite 10 heeft vrij grote drivers (speakers) en daardoor is er een groot bereik mogelijk met een prettig warm geluid. Surround Sound met Dolby Atmos maakt ook het geluid bij series en films helemaal perfect. Ik zou wel graag iets meer bas hebben gehad, maar dat kan je in de Sound+ app eventueel ook softwarematig bijstellen.
De accuduur is vrij goed, maar heb je actieve noise cancelling (ANC) de hele tijd aan, dan houden de Jabra Elite 10 earbuds het zo'n 6 uur uit. Tussen de meetings door is het zaak om de earbuds even terug te doen in de case zodat ze kunnen bijladen, zodat je het einde van de werkdag haalt en eventueel de reis terug naar huis. Met het laden in de case erbij houdt de accu het 27 uur uit.
Voor zakelijke toepassing zijn deze earbuds vrijwel perfect. Comfort en stemmen - zowel je eigen als anderen - is allemaal uitmuntend. De hardware valt weinig aan te verbeteren op misschien de accuduur na. Softwarematig zijn er wel een aantal zaken die ik graag anders had gezien, makkelijker het geluidsniveau verhogen of verlagen en een muziekdienst configureerbaar.

Pluspunten

• Warm mooi geluid voor muziek
  • Heldere stemmen (zang en Teams)
  • Opladen via de case
  • Super comfortabel

Minpunten

• Bas enigszins beperkt
  • Volume aanpassen moeizaam op de earbuds zelf
  • Niet bedoelt voor actief sporten
  • Alleen Spotify short cut (geen YouTube Music oid)

Kp192 28-10-2023

Goede en intuitieve oortjes

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

Deze dopjes zo’n 4 weken getest, ze bevallen enorm goed! De bediening kun je naar eigen wens inrichten, het geluid is super en de batterijduur is prima. Muziek luisteren is heerlijk, je hoort details in liedjes die je eerder niet waren opgevallen. Voor gamen zijn ze (voorlopig) niet echt geschikt, omdat er best wat vertraging optreedt, maar Jabra gaat dat hopelijk nog verhelpen met een update.

De oortjes zitten erg comfortabel en kun je meerdere uren achter elkaar in hebben, zonder dat het gaat irriteren. Ik vind dat de oortjes mooi wegvallen in het oor, ze steken niet al teveel uit. Bediening is intuïtief en goed zelf in te stellen. De app zou iets logischer in elkaar kunnen zitten, maar die heb je amper nodig, dus het voldoet prima.

De spatial audio optie, waarbij de oordopjes reageren op waar de bron van het geluid vandaan komt, is een leuke gimmick, maar ik zie nog niet de meerwaarde ervan. Multipoint bluetooth (makkelijk switchen tussen audio inputs die tegelijkertijd aangesloten zijn) werkt prima.

Al met al zijn de Jabra Elite 10’s hele goede oordopjes: comfortabel, fantastisch geluid en fijne bediening.

Pluspunten

• prachtig gedetailleerd geluid
  • comfortabel
  • multipoint bluetooth

Minpunten

• (nog) niet geschikt voor gamen

e**********@h********** 25-10-2023

Jabra Elite 10 zitten geweldig in je oor

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

De Jabra Elite 10 oordopjes zitten werkelijk geweldig. Draagcomfort is perfect door de rubberen dopjes ik heb deze oordoppen mogen testen. Dopjes zijn heel gemakkelijk terug te plaatsen in het doosje en laden snel op.
Geluidskwaliteit is erg goed. Ik wilde deze dopjes graag gebruiken op de fiets, maar de ANC valt dan erg tegen.
Verschil tussen ‘ heare trough’ en ANC en alles uit is moeilijk te onderscheiden . De app is prima in gebruik, aantal gebruikersfuncties zijn prima. Zeker niet ingewikkeld en de dopjes zijn makkelijk te connecten. Soundsvoorkeuren zijn ook makkelijk in te stellen. Batterij gaat lang mee en dopjes zijn in het doosje op te laden.
Conclusie geweldige doppen met goed geluid maar wel wat tegenvallende noice canceling en een stevige prijs.

Pluspunten

• Zitten geweldig goed
  • Mooi geluid

Minpunten

• Prijs
  • ANC

Olaf 25-10-2023

Super comfort en mooi geluid

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

De Jabra Elite 10 buds hebben mij positief verrast. Vanaf het begin merkte ik dat de pasvorm uitstekend is. Het gebruik van het rubber/gel-achtige materiaal zorgt voor een heerlijk comfort. Gedurende enkele weken heb ik de gelegenheid gehad deze oordopjes intensief te testen en mijn aanvankelijke scepsis over draadloze oortjes is volledig weggenomen.

Qua bouwkwaliteit voelen zowel de oortjes als de case zeer degelijk en premium aan. Kwa geluidskwaliteit leveren ze een heldere en rijke klank, geschikt voor alles van videobellen (teams/Zoom) tot het beluisteren van muziek. De active noise cancelling functionaliteit is effectief, met name in rumoerige omgevingen, zoals in trein of tram, viel het me op dat het echt fijn is om te hebben.

De mobiele app biedt meer opties voor personalisatie, waaronder de mogelijkheid om het geluidsprofiel aan te passen. Een feature zoals de Spotify snelkoppeling toont aan dat er is nagedacht over het gebruiksgemak. Wat betreft de batterijduur: deze is boven verwachting goed. Zelfs na een lange dag gebruik is opladen vaak niet direct nodig.

Conclusie: Deze set is één van de meest comfortabele oordopjes die ik tot nu toe heb ervaren.

Pluspunten

• premium materialen
  • super comfortabel oorgevoel

Minpunten

• spatial dolby is minder nuttig

t*********@h********** 24-10-2023

Jabra elite 10. Een dikke 8!

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

Laat ik beginnen met mijn algemene cijfer voor de Jabra Elite 10. Dit is een dikke 8!

Nu het waarom? De prijs vind ik eerlijk gezegd iets aan de hoge kant voor het product. Daarentegen mocht ik het product ontvangen en bij het uitpakken voelde dit al als een "duur" product.

De stappen betreft installatie waren zeer simpel te noemen. Een duidelijke en eenvoudige uitleg. Door de verschillende opzetstukjes is de pasvorm voor mij perfect! In het verleden heb ik meerdere modellen van andere merken gehad en was het voor mij altijd een "strijd" om ze goed passend te hebben en te houden, bij dit model had ik daar geen enkel last van.

Betreft muziek moest ik even wennen. De klanken vond ik in eerste instantie wat aan de scherpe kant. Dit was prima op te lossen in het menu met verschillende afspeel mogelijkheden en kon ik oprecht genieten van de perfecte noicecanceling en opgaan in de muziek.

Ik heb meerdere digitale vergaderingen gevoerd met de Jabra elite 10. Hier vroeg ik ook direct even of ik goed verstaanbaar was. De antwoorden waren eigenlijk unaniem: luid en duidelijk!

Voor mij een dikke 8 voor dit product dus!

Pluspunten

• Goede pasvorm
  • Zeer goede noicecanceling
  • Sterke magneten in het doosje voor opladen.

Minpunten

• Doosje klapt iets te hard dicht (slijtage?)
  • Had een schoonmaak kitje bij gemogen.

m**l@y**o.com 21-10-2023

Beste buds met super geluid en lange accuduur!

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

De beste buds die ik tot nu toe heb gebruikt. Heb eerder buds van LG en van Samsung gehad. Maar het geluid van deze buds is zo vol, helder en met echt een goede bas, ik ben enthousiast! Voor mijn werk heb ik de Jabra Evolve2 65 die al goed bevalt ook.

Het koppelen aan 2 verschillende apparaten, smartphone en mijn laptop werkt ook heel goed en is reuze handig. Je merkt dat er 6 microfoons in zitten, want bellen gaat uitstekend. Ik liep buiten en aan de andere kant van de lijn waren ze verrast hoe helder en duidelijk ik klonk.

Jabra claimt 62000 oren te hebben gescand en dit geloof je wel als je ze in hebt. Ze zitten heel comfortabel, ook bij een paar uur gebruik. Er zitten genoeg tips bij voor de juiste persoonlijke pasvorm. Ik heb ze ook tijdens hardlopen gebruikt en ze bleven netjes zitten.

Ze beschikken uiteraard ook over ANC en dat is genieten. Je blokt alle ruis lekker weg en geniet in je eigen wereld van jouw eigen muziek. Ben je aan het fietsen dan zet je ANC met 1 druk op de linker bud weer uit en hoor je veilig alle verkeer weer. Ik moet ook zeggen dat de fysieke knoppen ook erg fijn zijn nadat ik touch was gewend op mijn Samsung buds die ik soms per ongeluk aanraakte. Je pauzeert zo ook makkelijk je muziek of kiest het volgende nummer d.m.v. de knoppen. Ook heb je de mogelijkheid om even Hey Google om hulp te vragen 😉 En nog een handige feature, een knop die je kunt toewijzen aan Spotify die je dan snel opstart!

Het geluid is dus echt geweldig. Ik was verrast ook door de goede bas van de buds en het mooie volle geluid. Via de app kom je bij de equalizer waar je naar eigen smaak nog meer het geluid naar wens kunt instellen. In de app kun je ook Dolby atmos aanzetten. Leuk bij een film, niks voor bij muziek vind ik.

Het design van de buds is erg mooi ook. Ze zijn klein en steken niet overdreven uit je oren. Je krijgt er een mooie strakke case bij en daarmee samen heb je een mega lange accuduur! Ik gebruik ze al 2 weken dagelijks gemiddeld 1-2 uur en heb nog ongeveer 60%, hele dikke plus 👌

Ze hebben een stevige prijs, maar ik vind ze zeker een aanrader!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit en mooie bas
  • accuduur
  • draagcomfort
  • app met veel instellingen

Minpunten

• geen mogelijkheid volume aan te passen op buds
  • prijs

b**f@g**l.com 20-10-2023

Sterk voor zakelijk bellen en hoge kwaliteit muziek

Geschreven voor: Jabra 100-99280900-99

Ik luister graag muziek en ben voor mijn baan veel aan het videobellen. Daarom passen deze oortjes goed bij mijn behoeftes. Ik heb de Jabra Elite 10 enkele weken mogen testen. Mijn bevindingen zijn als volgt:

Te beginnen bij het ontwerp van de oortjes. Ze zien er goed uit en zitten in een handige case, ze klikken met een magneetje 'vast' wanneer je ze in de case stopt. De oortjes gaan eenvoudig in en zitten goed vast, zonder dat het zwaar voelt aan je oren. Bij fietsen en lopen vallen ze niet uit en blijven ze goed zitten. Ik heb niet gesport met de oortjes in, maar ik verwacht dat ze ook dan goed blijven zitten.

De geluidskwaliteit verbaasde me in positieve zin. Muziek is vol, rijk en alle tonen komen goed tot zijn recht. Ik heb het vergeleken met mijn koptelefoon (zelfde prijsklasse en over ear) en deze oordopjes kwamen verrassend dichtbij. Op muziek lever je dus echt niks in. Ook tijdens bellen was het geluid kraakhelder. Zelf was ook ik erg goed verstaanbaar, ook wanneer ik op de fiets zat.

De Jabra Elite 10 heeft Active Noice cancelling (ANC). Dit werkt erg goed, ruis en achtergrondgeluid worden voor een groot deel weg gefilterd. Hoewel sommige geluiden, zoals pratende mensen in je omgeving, nooit volledig zullen verdwijnen, wordt het wel fors gedempt. Ruis, zoals een autoweg wordt wel nagenoeg volledig weggefilterd door de ANC. Ik vond het erg fijn dat je met een druk op het oortje kunt wisselen tussen ANC, Hear Through en off.

De oordopjes zijn erg fijn in gebruik. Je neemt ze mee in de case, die ook als extra batterij geldt. De oordoppen zelf gaan een uur of 6 mee (bij actief gebruik!) met de case kun je ze totaal 27 uur gebruiken. Voor mij betekende dit in praktijk dat ik slechts één keer per week de case hoefde te laden.

Iedere oortje heeft een knop (het zilveren gedeelte). Je kunt zelf instellen wat die knop doet in de app, erg handig. Je kunt verschillende functies instellen voor 1 keer drukken, 2 keer drukken, 3 keer drukken en ingedrukt houden. Zo pas je hem zelf aan, aan je eigen voorkeur.

Verbinden met apparaten werkt over het algemeen goed. Je kunt snel wisselen doordat de oortjes zowel aan je telefoon als laptop tegelijkertijd verbonden kunnen worden. Je hoeft hierdoor niet iedere keer in je bluetooth instellingen te rommelen.

Helaas heb ik wel wat problemen met de verbinding met mijn laptop ondervonden. Zo is het uiteindelijk niet gelukt om de microfoon van de Jabra te verbinden aan mijn laptop. Ook niet met hulp van IT. Hierdoor kon ik de oortjes nooit volledig gebruiken met mijn laptop. Ik heb het getest met twee andere laptops en daar werkte het wel direct goed.
Ook zijn de oortjes een keer vastgelopen en moest ik deze resetten waardoor al mijn instellingen ook weg waren. En het kwam een aantal keer voor dat ik geen geluid kreeg vanuit mijn laptop. Met de verbinding met mijn telefoon heb ik nooit problemen gehad.

Pluspunten

• Hoge geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Batterij

Minpunten

• Verbinding met laptop niet vlekkeloos