• Test panel 8.2 jan 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta AromaFresh op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Wietske H 12-01-2024

Heerlijk bakje koffie!

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb dit koffiezetapparaat de laatste periode mogen testen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen, schoon te maken en ziet er modern uit. Wat ik zo fijn vindt is dat je met gemak een klein aantal bakjes tot een pot vol koffie kunt zetten. De smaak van de koffie is zeer goed. Ik heb de maalfunctie op de middelste stand gezet en dit geeft een heerlijk bakje koffie. Wel moest ik wennen aan de glazen koffiepot. Ik was bang deze te breken. Ik kan inmiddels zeggen dat de pot ondanks dat deze van glas is, tegen een klein stootje kan. Het uitneembare zwenkfilter werkt ook goed. Ik knoei minder met de volle filterzakjes. Tot slot vindt ik de melding voor ontkalking perfect. De Machine geeft aan wanneer het tijd is om te ontkalken en dit is gemakkelijk uit te voeren.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Weinig geluid
  • Snel een pot vol koffie

Minpunten

• Glazen kan

Richard 04-01-2024

Een geweldige koffiezetapparaat!

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Koffie is erg belangrijk voor mij. Het helpt me mijn dag te beginnen. De Melitta Aromafresh heeft mijn koffie enorm verbeterd. Het heeft me geholpen bij het maken van zeer vers smakende koffie. Mijn favoriete onderdeel is de timer en de molen. Het is meestal meer moeite dan het waard is om mijn eigen bonen te malen. De machine vermaalt ze echter zelf, waardoor het helemaal geen probleem is. Het is alsof je koffie drinkt in een café. Ik heb echt genoten van deze machine en zou het iedereen aanraden! jjb

Pluspunten

• Koffie smaakt vers
  • Geweldige molen
  • Heel gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Timer is moeilijk te gebruiken

Fam. Jutte 29-12-2023

design prachtig en geluid ook

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

We hebben de melitta Aromafresh mogen testen. Een mooi design en een grote opening voor de tank water. De sterkte van de koffie viel ons tegen en met een herbruikbaar filter was de koffie niet lekker. Het geluid was echter een stuk beter dan degene die wij zelf hebben.

Pluspunten

• geluid
  • design

Minpunten

• sterkte van de koffie
  • werkt niet met herbruikbaar filter

m*******@g******** 26-12-2023

Geteste Melitta Aromafresh

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb de Mellita Aromfresh ter beschikking gekregen om deze te kunnen testen.

Zover het te beoordelen in een paar weken is het een degelijk en robuust apparaat.
Het doet wat het zou moeten doen doen en dat is koffiezetten.
Het ingebouwde systeem voor het malen van de bonen werkt goed en is ideaal voor ieder keer vers gemalen koffie, al merk je met de verschillende standen tbv de sterkte weinig verschil.
Dit is ook goed te doseren (per 2 koppen).
Dit zelfde geldt helaas niet voor het water, dit moet je per keer handmatig vullen en hier voor kan je helaas niet het reservoir afnemen, maar moet met bv de pot gedaan worden.

Pluspunten

• Dosering van versgemalen koffie
  • Werkt snel

Minpunten

• Dosering van water
  • Waterreservoir niet afneembaar

a*********@o********** 26-12-2023
Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Fijn product met handige timerfunctie waarbij je vooraf een tijd in stelt en om die tijd gaat de koffie lopen. Ook de zwenkfilter is erg handig waardoor je de filter er makkelijk uit kan pakken. Ook druk de de koffie er niet uit door de druppelstop. Handig schoon te houden en erf duurzaam product. En met al een mooi apparaat die er voor het oog ook nog eens mooi uit ziet.

g********@u********* 25-12-2023
Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Na lang wachten bericht dat ik de koffiemachine van Melitta mocht gaan testen.na levering eerst maat de gebruiksaanwijzing gelezen.
S Avonds gelijk getest voor eerste keer viel mij mee wat betreft het geluidsniveau tijdens het malen van de bonen.
Het instellen ging heel gemakkelijk.
Ook prima dat je het maalwerk zelf goed kan reinigen.
Heb wel een klein negatief puntje dat het koffiepot geheel uit glas bestaat en naar mijn mening snel stuk zou kunnen gaan

d************@h********** 25-12-2023
Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Met veel plezier heb ik het Melitta koffiezetapparaat via review.nl getest. Het compacte design past naadloos in mijn keuken, en het zetten van koffie is een waar genot. De heerlijke geur die het apparaat verspreidt, maakt het koffiemoment extra speciaal. Een klein minpuntje is echter dat de opgegeven capaciteit van het aantal te zetten kopjes niet helemaal overeenkomt met de werkelijkheid. Ondanks dit nadeel zou ik dit koffiezetapparaat zeker aanraden aan anderen, gezien de algehele fijne ervaring en de smaakvolle koffieresultaten.

Youssra 25-12-2023

Mooie koffiezetapparaat, maar niet voor mij

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Een van de eerste dingen die opvielen was het strakke ontwerp van het zwarte apparaat, wat goed past op het aanrecht. Het duidelijke LCD-display maakt de bediening eenvoudig en intuïtief, waardoor het instellen van koffiesterkte, maalgraad, en waterhardheid heel makkelijk is.

De capaciteit van 1.25 liter is ideaal voor het serveren van meerdere gasten en de koffie is snel en gemakkelijk te zetten.

Een minpunt vind ik wel dat er weinig koffiebonen inpassen, je moet dus vaker de bovenruimte bijvullen. Daarnaast lijkt het alsof de koffie niet goed gemalen wordt, de koffie blijft grof nadat deze gemalen is.

Pluspunten

• Snel koffie te zetten
  • Koffiebonen

Minpunten

• Maalt de koffiebonen niet goed
  • Koffie is niet zo warm
  • Ruimte voor koffiebonen is klein

h******@g******** 25-12-2023
Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb de koffiemachine Melitta Aromafresh getest. Het us een handige gemakkelijke nachine in gebruik. Ik bediel eenvoydig en duidelihk. 1 minpuntje de toersen xiite erg dicht bij elkaar.
Je kan lekkere bonen uitzoeken en deze met de ingebouwde maler zrlf fijn mslen. Welbwenselijk om de knop geheel naar links frasien zodat je op het fijnst maalt. Het is een mooi design maar door de ingebouwde maler is de machine hoger dan andere. Heeft u een keuken met boven kastjes is dit een pas opje ook dat je ook nog het reservoir nog moet vullen. Het eindresultaat is prima.
Kortom wel iets om over na te denken

Mark van Baal 24-12-2023

Mooi apparaat, eenvoudig in bediening

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

We hebben de Melitta AromaFresh filterkoffiezetapparaat de afgelopen periode kunnen testen en we waren verrast door de gemakkelijke bediening van het apparaat. De sterkte van de koffie, aantal bakjes en de timerfunctie zijn zeer eenvoudig te bedienen door de knoppen op het apparaat. Wanner het apparaat aangezet wordt moet je enkel een filterzakje en water toevoegen en de versie koffie staat in no-time klaar. Filterzakjes kun je eenvoudig verwijderen en toevoegen door het zwenkfilter met afneembaar inzetstuk. Met de timerfunctie is het zeer eenvoudig om vooraf in te stellen wanneer de koffie gezet moet worden, wat zeker voor de ochtend heerlijk is, om zo in de keuken te komen waarbij de koffie reeds gezet is.
Het apparaat zelf is smaller en hoger dan de meeste bonen koffie apparaten, maar staat goed in onze keuken. Er is goed nagedacht over en design van het apparaat waardoor deze elegant is en eenvoudig te onderhouden. De aanduiding voor het aantal kopjes koffie in het waterreservoir is – afhankelijk van de lichtinval – soms wat lastiger af te lezen. De bonenmolen hoor je het best maar is een stuk zachter dan in de apparaten die we eerder hadden. De rest van het apparaat is zelfs zeer stil.
Het is een ideaal apparaat wanneer je met gezelschap bent en tot 10 kopjes tegelijk wilt zetten, of vanaf 2 kopjes (1 mok) voor jezelf. Let erop dat de kan geen isolatie functie heeft, iets wat het nog beter zou maken. Voor de rest bevalt het apparaat ons prima.

Pluspunten

• zet heerlijke koffie
  • gemakkelijke en duidelijke bediening
  • is snel gereed, ook een volle kan
  • timerfunctie ideaal, zeker in de ochtend

Minpunten

• cijfers op het waterreservoir zijn lastig te lezen
  • geen thermo functie

Wilgard 24-12-2023

Koffiezet apparaat met voordeel van vers gemalen bonen

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb dit koffiezetapparaat apparaat 14 dagen mogen testen.
Het apparaat oogt modern en omdat er veel losse onderdelen beschikbaar zijn, t.b.v. eventuele reparaties, is het ook duurzaam. De bediening is intuïtief. Het apparaat zet goede koffie van gemalen koffie. Gebruik je bonen dan zijn er diverse instellingen beschikbaar. De koffiesterkte kan ingesteld worden middels 3 standen. Echter is de sterkte op stand 3 minder dan wanneer de aangegeven hoeveelheid filterkoffie wordt gebruikt. Door het aantal kopjes hoger in te stellen dan de gebruikte hoeveelheid water, is de sterkte goed aan te passen. De smaak van de koffie kan je aanpassen door de maalgraad te wijzigen. Er zijn 11 standen beschikbaar maar het verschil in smaak tussen de individuele standen proefde ik niet. Zodra het water verbruikt is, wordt aangegeven dat de koffie klaar is. De koffie loopt dan nog ongeveer 2 minuten door. er zit een goed werkende druppelstop op het apparaat maar een vertraging van het koffieklaar signaal zou handiger zijn. Mijn andere koffiezet apparaat heeft dat ook en dat werkt perfect.De duur dat het warmhoud plaatje aan blijft, is in te stellen op 3 standen(20-40-60min). Na 60 min is de koffie niet lekker meer, 20-30-40 zou daarom beter zijn. Het malen van de bonen maakt niet overdreven veel geluid en de timer functie is een handige aanvulling.
Het apparaat is niet goedkoop maar biedt iets extra’s voor mensen die de smaak van de koffie willen aanpassen.

Pluspunten

• Maalgraad( smaak instelbaar)
  • Moderne vormgeving
  • Oogt degelijk

Minpunten

• Instelbaarheid warmhoud plaatje is beperkt
  • Instelbaarheid koffiesterkte beperkt

Luke 23-12-2023

Luxe apparaat voor gewoon goede filterkoffie

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Luxe filterkoffie apparaat waar je gemakkelijk versgemalen bonenkoffie mee kunt drinken zoals je normaal gewend bent.
De ingebouwde bonenmaler is ideaal en super gemakkelijk, je kunt bovenop de fijnheid van de maling instellen en zien hoeveel bonen er nog in zitten. Het is zo simpel in gebruik dat ik al meerdere malen vergeten ben om er een (nieuwe)filter in te doen.
Het geluid van de bonenmaler is vergeleken met een losse naar mijn idee net iets stiller en het gaat snel zat dat je er weinig last van ervaart.
De glazen kan is van stevige kwaliteit, echter had ik het eventueel beter gevonden als het een thermoskan was. Er zit namelijk een warmhoudfunctie met timer op het apparaat, maar die zou dan niet meer nodig zijn geweest.

Pluspunten

• Snel
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Glazen kan ipv thermos

d************@h********** 22-12-2023
Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Via review.nl mocht ik dit Melitta koffiezetapparaat testen. Het compacte design past perfect in elke keuken. Het apparaat levert heerlijke koffie met een verleidelijke geur. Een nadeel is echter dat de opgegeven hoeveelheid kopjes niet overeenkomt met wat je daadwerkelijk kunt zetten.

IBoua 21-12-2023

Top apparaat voor liefhebber van filterkoffie

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Heb dit product nu enkele weken mogen testen en ben over het product te spreken. Doordat bonen vers gemalen worden, is de smaak van de koffie beter dan wanneer je voorgemalen koffie gebruikt. De warmhoudfunctie werkt in het eerste uur ook top, maar ik zou wel liever een thermoskan hebben gehad. Dit omdat de warmhoudfunctie maar voor een uur werkt. Het design is echt top en de digitale functies zijn ook top. Ik had echter wel problemen met het instellen van lagere hoeveelheden koffie als het waterresevoir volledig gevuld was (had 4 kopjes koffie ingesteld, maar gebruikte alle beschikbare water...).

• Timer

Minpunten

• Afstellen hoeveelheid koffie

t*********@g******** 21-12-2023

Goed filterkoffiezetapparaat

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Hierbij mijn review op het uittesten van de Melitta Aromafresh filterkoffiezetapparaat met ingebouwde molen.
Ik heb dit apparaat 3 weken mogen uittesten en hierbij mijn ervaringen.
Prima koffiezetapparaat, oogt overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik.
Door het malen van met vers gemalen bonen is de smaakbeleving beter als de gemalen filterversie van hetzelfde koffiemerk.
Het apparaat heeft een display waarop duidelijk een keuze is te maken uit verschillende instellingen.
Je kunt zelfs met een ingebouwde timer bepalen wanneer je de koffie gezet wilt hebben.
Deze heb ik uitgetest en het nadeel daarbij is als de koffie gezet is en je bent iets later dan de bedoeling was dat de koffie dan grotendeels weer afgekoeld is omdat het warmhoudplaatje na een bepaalde tijd zich weer uitschakelt.
Een thermoskan zou daarbij een betere oplossing zijn als een glazen kan, zodat de koffie op temperatuur blijft.
Wanneer je gewoon koffie zet is mijn ervaring dat de koffie niet altijd gegarandeerd warm is zoals het bedoeld is.

Liverpool59

Pluspunten

• Overzichtelijke display
  • Prima smaakbeleving

Minpunten

• Temperatuur

Sil1305 21-12-2023

Makkelijk en snel koffie

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik mocht deze machine testen en voor een thuisgebruiker is die zeer gebruiksvriendelijk. Makkelijk te bedienen. Alleen niet vergeten een filter te vervangen na elke keer. Makkelijk met boven maar ook als je andere filterkoffie hebt snel klaar te maken.

Pluspunten

• Filter en bonen
  • Snel
  • Tijdsklok

Minpunten

• Geen afneembaar waterreservoir
  • Geen seintje als je filter vergeet

t*********@g******** 21-12-2023

Melitta Aromafresh filterkoffiezetapparaat

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb dit apparaat 3 weken mogen uittesten en hierbij mijn ervaringen.
Prima koffiezetapparaat, oogt overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik.

Jeroen 21-12-2023

Prachtg apparaat voor in een zwarte keuken!

Review 1: Duurzaam en Repareerbaar

Ik heb het genoegen gehad om dit product uitvoerig te testen, en een aspect dat meteen opviel, is de indrukwekkende duurzaamheid en repareerbaarheid. Het product is vervaardigd met hoogwaardige materialen, waardoor het niet alleen lang meegaat, maar ook gemakkelijk te repareren is. Dit draagt bij aan een milieubewuste levensstijl, waarbij je niet snel hoeft over te schakelen naar een nieuw apparaat bij kleine problemen. Een echte win-win voor gebruikers die waarde hechten aan duurzaamheid en milieubewustzijn.

Review 2: Innovatief Design

Het innovatieve design van dit product is werkelijk opmerkelijk. Van strakke lijnen tot intuïtieve bedieningselementen, elk detail lijkt doordacht. Het apparaat past naadloos in moderne keukens en biedt niet alleen functionaliteit maar ook esthetische meerwaarde. Het design is een harmonie tussen vorm en functie, waardoor het niet alleen een keukenapparaat is, maar ook een stijlvolle toevoeging aan de ruimte.

Review 3: Timerfunctie

De timerfunctie van dit product heeft mijn keukenervaring naar een hoger niveau getild. Het is niet alleen een handige herinnering voor kooktijden, maar ook een geweldige hulp bij het multitasken. De nauwkeurigheid en gebruiksvriendelijkheid van de timer hebben mijn kookroutine efficiënter gemaakt. Een must-have functie voor iedereen die van gemak houdt tijdens het koken.

Review 4: 3-in-1-bescherming tegen Kalkaanslag

Het product biedt een 3-in-1-bescherming tegen kalkaanslag, wat zich vertaalt naar zorgeloos gebruik en een langere levensduur. De geavanceerde technologie voorkomt niet alleen kalkaanslag, maar beschermt ook tegen andere schadelijke mineralen die de prestaties van het apparaat kunnen beïnvloeden. Dit zorgt voor consistente prestaties en minder onderhoud, wat het product een solide investering maakt.

Review 5: Handige Zwenkfilter met Afneembaar Filterinzetstuk

Het handige zwenkfilter met afneembaar filterinzetstuk heeft mijn koffie-ervaring aanzienlijk verbeterd. Het maakt het vullen en reinigen moeiteloos en efficiënt. Het slimme ontwerp zorgt ervoor dat zelfs de kleinste koffiedeeltjes worden opgevangen, wat resulteert in een smaakvolle en heldere koffie. Voor koffieliefhebbers die streven naar perfectie, is dit kenmerk een gamechanger.

Review 6: Filterhouder met Druppelstop

De filterhouder met druppelstop is een kleine maar cruciale functie die het gemak in mijn ochtendroutine aanzienlijk heeft vergroot. Geen geknoei meer met druppels op het aanrecht of de koffietafel. Het slimme ontwerp voorkomt niet alleen verspilling, maar zorgt ook voor een nette en opgeruimde koffiebereiding. Een detail dat het verschil maakt voor degenen die van een gestroomlijnde ochtendroutine houden.

Review 7: Reiniging en Onderhoud

Het product scoort hoog als het gaat om reiniging en onderhoud. Het is duidelijk dat de fabrikant aandacht heeft besteed aan het vereenvoudigen van deze taken. Afneembare onderdelen en gebruiksvriendelijke reinigingsinstructies maken het schoonmaken een fluitje van een cent. Een geweldige tijdsbesparing voor drukke individuen die een betrouwbaar apparaat willen zonder gedoe met uitgebreid onderhoud.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn ervaring met dit product. Het heeft niet alleen aan mijn verwachtingen voldaan, maar heeft ook mijn keukenroutine aanzienlijk verbeterd. De combinatie van duurzaamheid, innovatief design en handige functies maken het een waardevolle toevoeging aan elke keuken.

Pluspunten

• Zwart
  • Duidelijk en zonder instructie direct te gebruiken

Minpunten

• Zwart
  • maak geluid, maar valt erg mee.

Carlijn 20-12-2023

Goede koffiebonenmachine

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb deze koffiebonenmachine een aantal weken mogen testen en ben tevreden. Je kunt hiermee heerlijke koffie maken waarbij je zelf de hoeveelheid koffiebonen en fijn- of grofheid van de gemalen bonen kunt bepalen voor de smaak. De bediening werkt eenvoudig. Ik heb elke dag gebruikgemaakt van de timerfunctie. Ook wanneer je toch iets langer in bed blijft liggen, blijft de koffie warm vanwege de warmhoudplaat. Ook dat er een druppelstop op zit, was erg handig. Het apparaat lekt daardoor geen koffie en heeft weinig schoonmaak nodig. Het enige nadeel vond ik dat het waterreservoir vast in de machine zit, en je elke keer voor het zetten van een kopje koffie de exacte hoeveelheid water in het reservoir moet gieten. Het zou handiger zijn als het reservoir afneembaar is, of dat het apparaat weet hoeveel water hij moet gebruiken voor de hoeveelheid kopjes koffie. Al met al vind ik het een goed product met een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Zelf de sterkte van je koffie bepalen
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Zelf de sterkte van je koffie bepalen
  • Handige timerfunctie
  • Warmhoudplaat
  • Druppelstop: geen geknoei

Minpunten

• Handmatig waterreservoir vullen
  • Water moet afgemeten worden

v**********@g******** 20-12-2023
Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb dit product mogen testen en ja is een mooi compacte koffieapparaat
+ zet snel koffie
+timerfuncie werkt goed en je heb snel een pot koffie
+ dat je bonen of gewoone koffie kan kiezen
Verder is het een mooi apparaat en zou ik hem zelf aanschaffen zeker als je veel koffie drink je kan de warmhoud van de koffie zelf ook instellen
En de bonen hoe ze gemalen worden zelf ook beslissen hoe grof of fijn je ze gemalen wil hebben is ook wel een mooie functie

v**********@g******** 20-12-2023
Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Het is een mooi en werkt goed
De bonen zijn goed te plaatsen de filterhouder is mooi weg gewerkt en ook de houder van de filter is goed jan alleen het handvat had iets groter moeten zijn om het makkelijker eruit te halen
De timerfunctie die erop zit is heel goed heerlijke koffie smorgens
En ook goed om gewoon filterkoffie te gebruiken ik zou hem zelf zeker aanschaffen

Teun 20-12-2023

Fijn koffiezet apparaat

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb een aantal weken de Melitta® AromaFresh® filterkoffiezetapparaat met ingebouwde molen mogen testen.

Het apparaat biedt daarmee de kracht van vers gemalen koffie met de heerlijke smaak van filterkoffie. Dit omdat je zowel koffie kunt zetten van koffiebonen alsook van filterkoffie. Nadeel is wel dat wanneer je van een stevig kopje koffie houdt, je bij de koffiebonen de maling op de fijnste stand moet zetten en de sterkteregeling op maximaal.

Het apparaat is eenvoudig in te stellen op het aantal koppen koffie dat je wilt zetten. Daarnaast beschikt het apparaat over een ingebouwde timer zodat het apparaat op elk gewenst tijdstip automatisch begint met koffiezetten. Je kunt zelf de tijd instellen dat de koffie warm gehouden moet worden. De koffie blijft lekker warm in de glazen kan.

Pluspunten

• Zowel filterkoffie als koffiebonen
  • Timerfunctie
  • Koffie blijft lang warm

Minpunten

• Koffiemaling moet op fijnste stand

ReviewerMelittaAromafresh39472 20-12-2023

Fraai uitziende koffieapparaat

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb dit apparaat 2 weken mogen testen en ben tot de volgende conclusies gekomen.

De Melitta Aroma Fresh is een fraaie koffiemachine om aan te zien. Het apparaat bezit een ingebouwde koffiemolen om iedere keer een geweldige kop koffie te zetten van verse bonen zoals je mag verwachten van deze fraai uitziende koffie machine al maakt deze tijdens 't malen best wel veel geluid. Het apparaat heeft daarnaast een mooi zwart plastic omhulsel wat zekers niet verkeerd staat. Het bedieningspaneel bevat diverse bedieningsknoppen die helaas wel wat zwaar in te drukken zijn af en toe waardoor het apparaat hier verschoof van z'n plek wat ik persoonlijk best vervelend vond. De kracht die nodig is voor het indrukken van de knoppen had dan ook wel wat minder zwaar gemogen naar mijn mening. Het apparaat beschikt ook over een programmeerbare waterhardheid en ontkalking waardoor het apparaat eenvoudig is te onderhouden waardoor je apparaat langer mee zal gaan. Kwa schoonmaken van de pot of filterhouder heb ik geen nare ervaringen overgehouden. Deze zijn simpel te reinigen en makkelijk uitneembaar.

Conclusie:
Tijdens de twee weken dat ik dit apparaat heb mogen testen kan ik niets anders concluderen dat dit een prima apparaat is en zijn geld waard is ondanks dat de knoppen wat zwaar gaan naar mijn mening.

Pluspunten

• Zet snel koffie
  • Makkelijk bonen toe te voegen
  • Zier er fraai uit
  • Display met tijd

Minpunten

• Knopjes gaan zwaar naar mijn mening
  • Molen mag wel wat minder herrie maken

DanTheMan 20-12-2023

Zeer tevreden over het product

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Het is een ontzettend fijn apparaat om mee te werken. De werking spreekt voor zich en is zeer gemakkelijk. De koffie die hij zet is lekker en is gemakkelijk aan te passen.
Het is ideaal om de fijnte van de bonen zelf te kunnen bepalen. Ook de optie voor eigen filterkoffie is ideaal.
Het gebruik van weinig knoppen zorgt ervoor dat iedereen dit apparaat kan gebruiken! Echt een aanrader.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Iets fijnere koffie zou fijn zijn

Franc 19-12-2023

Mooi duurzaam design met heerlijke koffie

Geschreven voor: Melitta AromaFresh

Ik heb deze prachtige design koffiezetapparaat een aantal weken mogen testen en ben erg onder de indruk geraakt. Je zet er erg lekkere koffie mee.
Koffiebonen heeft mijn voorkeur, maar de molen kan uitgezet worden en dan gebruik je gewoon gemalen koffie. De maalgraad is instelbaar waarmee je de Aroma kan variëren en de koffiesterkte is ook instelbaar. Het malen van de koffiebonen maakt wel een lawaai, maar is gelukkig maar eventjes.
De Aromafresh heeft een handige zwenkfilter met uitneembare filterinzetstuk en een druppelstop. Hierdoor geen gelek op het warmhoudplaatje en is de koffiefilter snel geplaatst en eenvoudig te verwijderen.
Er is een digitaal display aanwezig waarbij je de tijd kan aflezen, instellingen kan inzien en er is een ha die timerfunctie aanwezig om er voor te zorgen dat er op een ingestelde tijdstip koffie klaar staat. Wie wilt dat niet als je opstaat en in de keuken komt, een lekkere geur van vers gezette koffie.
De koffiezetapparaat heeft een 3 in 1 bescherming tegen kalkaanslag door de programmeerbare waterhardheid, melding kalkaanslag door lampje en de handige ontkalkingsprogramma.
Koffiezetapparaat is eenvoudige schoon te maken, zelfs de moleninrichting.
De Aromfresh is zo gemaakt voor duurzaam gebruik, maar mocht er toch iets defect raken dan geldt er een fabrieksgarantie van 3 jaar, waarbij de meeste onderdelen te vervangen zijn.
De strepen op de glazen koffiekan komen niet overeen met de aantal kopjes op het waterreservoir. Wat klopt weet ik niet, er zit wat verschil in, 2 strepen op koffiekan is niet precies 4 kopjes op het waterreservoir.
Verder een fantastisch koffiezetapparaat waarbij je de Aroma echt goed kan proeven en de koffietemperatuur is perfect. Een echte aanrader voor koffieliefhebbers.

Pluspunten

• Timerfunctie
  • 3 in 1 bescherming tegen kalk
  • Heerlijke koffie gezet met bonen
  • Zwenkbare filterhouder met druppelstop
  • Koffiesterkte en aroma instelbaar

Minpunten

• Veel geluid bij het malen
  • Verschil in kopjes op kan en reservoir