Tefal OptiGrill + GC712D - Reviews

Best Reviewed okt 2016 Tefal OptiGrill + GC712D

wassenaar 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Het gebruik gemak van de optigrill!

En zeer fijne grill die ieder stukje vlees/ groente/vis/ tosti tot een perfect hoogstandje brengt!
En zeer makkelijk en gebruiksvriendelijk apparaat!
Zeer snel en gezond eten!
Zeer makkelijk voor en gezin en vooral de timer ideaal omdat je soms wel eens erg druk bent en toch gezond wil eten!
De optigrill+ is zeer aan te raden!
Op de grote platen kan je verschillende dingen tegelijk bereiden!

Pluspunten

• Gezond
  • Gebruiksgemak
  • makkelijk schoon te maken
  • perfecte gaaring

Minpunten

• Groot apparaat om op te bergen.
  • Bij sluiten zonder eten, een hoop kabaal

Sandra 07-10-2016 Product paar weken in bezit

De Tefal Optigrill+ een keukenwonder ?

Helaas is voor ons de Tefal Optigrill+ wat tegen gevallen, wij hebben diverse soorten vlees zoals kip en biefstuk op deze grill bereid, helaas word het vlees vrij plat gedrukt door de beste zware bovenplaat/deksel, wat resulteerde in platte en vrij droge kipfilets en biefstuk. Door het kruiden van het vlees ( vlees eerst even droog gedept zoals in het begeleidende boekje stond ) ontstaan er toch wat aangebrande plekjes, zowel op het vlees als op de plaat. Persoonlijk vind ik het vrij lang duren voordat de platen op temperatuur zijn, ook bij het maken van de tosti's , die overigens heerlijk smaken. Het lekbakje is een uitkomst, en wat zeker een voordeel is, is dat de beide grill platen makkelijk zijn te verwijderen, en schoon te maken, echt een pluspunt. Heel handig zijn ook de geluidsaanduidingen die laten weten dat de Grill op temperatuur is, of dat de tosti, kipfilet of biefstuk voldoende zijn gegrild, de bediening is ook heel duidelijk en makkelijk in te stellen

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Vind het vlees vrij droog na bereiding
  • De deksel drukt het vlees behoorlijk plat

Rianne 06-10-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk

Het is een heel gebruiksvriendelijke grill. Paninis, tostis, vlees, groente, alles bereikt moeiteloos de juiste gaarheid. Het is wel een erg groot ding op je aanrecht

Pluspunten

• Makkelijk de juiste gaarheid
  • Bakplaten in de vaatwasswe

Minpunten

• Erg groot

Corinaeb 06-10-2016 Product paar weken in bezit

Zeer gebruiksvriendelijk

Een heel handig apparaat dat door middel van geluidssignalen en kleuren de garing van het product aangeeft. Vlees, vis, groente of tosti, alles is mogelijk.
De grilplaten zijn makkelijk te reinigen en hij heeft een grote opvangbak voor vet of olie.
Hij drukt soms alleen je eten iets te plat omdat er geen standje op zit dat het deksel iets hoger houdt. Ook vind ik de platen iets te klein voor een gezin met kinderen.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Handige signalen

Minpunten

• Geen stand met ruimte tussen de platen
  • Iets te kleine platen

Ray 05-10-2016 Product paar weken in bezit

Grandioos apparaat

Zeer prettig apparaat om mee te werken, makkelijk te reinigen door de uitneembare grillplaten.
Makkelijk voor te verwarmen, je krijgt een melding over de juiste temperatuur.

Ook wanneer je een biefstuk op de grill legt, en je wilt hem op de voor u perfecte garing hebben, dan geeft het apparaat aan door middel van piepjes en kleur welke garing deze heeft.

Tosti erop maken gaat ook perfect en geeft een goed resultaat
Wij hebben er diverse dingen mee bereid, en met alles wat wij hebben geprobeerd hadden wij een perfect resultaat. Ook brood roosteren gaat perfect. Zelfs pittabroodjes worden mooi krokant en bruin.

Pluspunten

• Schoonmaken
  • Bereiding vlees

Minpunten

• Gebruisaanwijzing

mandy 05-10-2016 Product paar weken in bezit

OptiGrill+

Nu heb ik een aantal weken de OptiGrill+ n huis en meerdere keren per week gebruikt. Het apparaat heeft een handige knop voor diepvriesproducten. Een groot opvangbakje voor sappen e.d.. Duidelijk hoorbare geluidssignalen. Je kan er veel producten op breiden, van biefstuk tot groente of panini's. Heel erg makkelijk in het onderhoud.

Wat ik wel erg jammer vindt is dat je de OptiGrill+ niet helemaal kan openklappen. Ik wilde graag een product die ik ook op tafel neer kon zetten en samen met vrienden/familie op kon grillen. Zeker in de zomer i.p.v. een bbq. Helaas is dit niet mogelijk dus.
Bovendien staan de grillplaten zo schuin dat naast de sappen ook regelmatig het product naar beneden glijdt richting opvangbakje. Hier ben ik nu alert op.

Maar wat je er ook op bereid het is heerlijk. Wel even wennen en ontdekken wat de juiste baktijd is per product.

Pluspunten

• geluidssignalen
  • diepvriesknop
  • uiterlijk

Minpunten

• niet geheel open te klappen
  • hellingshoek van de platen

MarianneA 04-10-2016 Product paar weken in bezit

Fantastisch

Wat een fantastisch apparaat.
Erg makkelijk in gebruik, zeker ook omdat je door geluidssignalen hoort of je eten klaar is.
Mooie grillstrepen op het voedsel, perfect gare biefstukjes.
Het enige nadeel is dat de platen vrij schuin staan.
Hierdoor glijdt groente er te makkelijk af.
Ook het opvangbakje zou iets minder uit moeten steken.
Maar dat weegt net op tegen het gebruiksgemak!

Pluspunten

• Geluidssignalen
  • Gebruiksgemak
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Platen kopen schuin af
  • Opvangbakje iets te groot

Bartje 04-07-2016 Product paar weken in bezit

Handig en eenvoudig

Ik heb deze grill nu een paar weken en gebruik deze regelmatig. Wat ik echt mis zijn vlakke bakplaten. Dit zou het apparaat zoveel meer mogelijkheden geven. De bakplaten zjn heel eenvoudig los te nemen en kunnen zo de vaatwasser in...prettig. De platen liggen vrij schuin en er word een lekbakje bijgeleverd waar vet uit je te bereiden voedsel in opgevangen word. Handig. Wel liggen de platen zo schuin dat er soms dingen van glijden. Ik vind het instellen van de temperatuur niet prettig. PLaatjes van verschillende soorten voedsel maar nergens een indicatie welke temperatuur daar dan bij hoort. Het duurt maar een paar minuten voordat de platen warm zijn. De kleurindicatie is handig om een indruk te hebben of de platen heet zijn en of ze erg heet zijn. Ook hiervoor geld weer dat ik een indicatie van de temperatuurhandig had gevonden.Al met al een handig maar wat eenvoudig apparaat.

piePrincess 04-07-2016 Product paar weken in bezit

Mooie OptiGrill!

Ik heb de OptiGrill nu twee weken geleden ontvangen, en ik was zo enthousiast om na jaren eindelijk weer een grill terug te hebben in mijn huis. Een ding wat ik wel direct miste na het openmaken van de OptiGrill, was dat er geen platte bakplaten bijgeleverd waren. Bij mijn vorige grill waren er zowel platte als grill platen bijgeleverd, wat voor mij optimaal was om s' ochtends op de platte platen mijn ontbijt klaar te maken en lunch en diner op de grill platen. Helaas mis ik deze optie toch wel echt bij de OptiGrill.

De bijgeleverde grill platen zijn verder vrij eenvoudig schoon te maken, en zijn ook zeer functioneel in gebruik waardoor het zeer praktisch is deze een in huis te hebben. Je kan ermee koken voor een persoon of de gehele familie, met gelukkig maar zeer weinig schoonmaakwerk. De OptiGrill is net een mini barbecue in je eigen keuken. Ik heb hem nu ondertussen meerdere malen gebruikt voor bijvoorbeeld pannini's, gegrilde kip en groentes. De onderste grillplaat wordt niet zo heet als de bovenste, maar wanneer je het eten af en toe omdraait grill je alles helemaal perfect gaar.

De temperatuur functie is zeer eenvoudig te gebruiken en tevens ook erg gebruiksvriendelijk door zijn handige kleuren indicator. Deze opties maakt het zeer eenvoudig om de juiste warmte te kiezen voor het grillen van verschillende etenswaren. Het opwarmen van de grill duurt slechts een of twee minuten. Al bij al ben ik zeer blij met de OptiGrill, en hopelijk ga ik er nog veel plezier aan beleven!

jeaanetstraver 23-06-2016 Product paar dagen in bezit

optigrill verandert je koken

de optigrill is na een paar dagen al niet meer weg te denken uit de keuken. Ik heb al vlees, kip en vis uitgeprobeerd. door de verschillende keuzes die je kan maken zijn de produkten precies de gaarte zoals jij ze wil hebben. Al je produkten zijn zonder vet bereidt, wat ook nog eens goed is voor je gezondheid. Het apparaat is makkelijk in gebruik en heel snel schoon te maken. Van mij hadden er nog platte platen bij gemogen om bv groentes te bereiden. De koekenpannen zijn deze week in de kast blijven staan en dat bevalt mij prima !!

KaTo78 22-06-2016 Product paar weken in bezit

Grillen is het nieuwe bakken!

Sinds we dit apparaat in de keuken hebben zijn we zoveel lekkerder aan het eten. Ik vond gegrilde groenten altijd superlekker, maar best een gedoe om op de grillplaat te doen. Olie erbij, af en toe plat drukken.. en maar wachten...

Zo niet bij de optigrill! Door het degelijke materiaal is dit apparaat zwaar genoeg om vlees, vis, groenten binnen enkele minuten perfect te grillen. De verschillende standen die erop zitten, hebben precies in de gaten wanneer jouw burger gaar is en precies hoe jij het wilt. Bij de zachtere stukken vlees en vis even in de gaten houden, want soms is de optigrill hier net iets TE enthousiast voor.

Verder vinden wij het een handig apparaat waar je met een beetje schappelijke porties voor vier personen op kunt grillen. Lekker en snel klaar. Geen olie nodig, dus volgens mij ook een stuk gezonder. Tosti's tijdens de lunch zijn natuurlijk ook fantastisch, maar dat is slechts een fractie van waar ik het apparaat voor gebruik.

Al met al: blij met deze nieuwe vriend. Snel, lekker, gezond en gemakkelijk schoon te maken.

Tollenaar123 27-05-2016 Product paar weken in bezit

Een professionele grill die super heet wordt

Mijn vorige grill sloot niet goed, werd niet warm genoeg, was niet makkelijk schoon te maken en hield er na een jaar tosti's bakken mee op.

Deze grill heb ik nu een paar weken in gebruik en of hij het langer volhoudt dan een jaar weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik er super blij mee ben. Je zet 'm aan en hup, hij is heet. Heel heet. Een tosti heb je in minder dan een minuut, een mooi stukje vlees, precies goed gegrild is nu ook een fluitje van een cent en groenten gril je ook gemakkelijk.

De grill heeft als groot voordeel dat er een flinke hendel aanzit en door het sluitingsmechaniek kan die verschillende maten voedsel aan. Een dikker stuk vlees is geen probleem en wordt nog steeds netjes in zijn geheel gegrild.

Makkelijk schoonmaken, makkelijk in gebruik. Ik ben er blij mee.

erikhoning 21-05-2016 Product paar weken in bezit

tostiijzer plus of grill-kookunit.

Nou, dat laatste is echt wat t is. Een grill-kookunit.
Tuurlijk, een tosti komt er prima uit. Zit een speciale tosti stand op.
Maar er zit qua bediening veel meer op. En toch zo simpel. Allerlei voorprogrammeer mogelijkheden. Vlees, vis, tosti... het komt er gewoon prima vanaf.
En de handige aflopende grillplaat zorgt ervoor dat de jus die vrijkomt simpel en schoon in het afvoerbakje loopt. Geen troep dus erbuiten en alles is simpel schoon te maken.
De bakplaten zijn met een druk op een knopje makkelijk los te maken. Het afvoerbakje schuif je er zo onderuit en kan geleegd en schoongemaakt worden. Hoe simpel kan t zijn. Deze tefal heeft t
Nadeel. Ja, kan er 1 bedenken. Ik zou m graag helemaal plat willen kunnen leggen als grotere bakplaat. Dat kan helaas niet.
Een fijn apparaat en een echte aanwinst voor in mn keuken. Blij mee :-)

kelly 17-05-2016 Product paar dagen in bezit

Review optigrill tefal

We hebben de optigrill nu een week in huis en hij is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse eetpatroon. We hebben al heerlijk genoten van een medium biefstuk ,heerlijke zalm ,een lekkere zelfgemaakte hamburger,en natuurlijk tosti. Het is echt een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een grill met net dat beetje extra . Hij is zeer gebruiks vriendelijk en de platen kunnen mee in de vaatwasser. Kortom echt een aanrader

harma1970 15-05-2016 Product paar dagen in bezit

Topper onder de grill

Zou het kunnen een perfecte grill?
Zou hij gebruikersvriendelijk kunnen zijn?
Het schoonmaken, zal het meevallen?
Ja het kan! De tefal optigrill een echte topper.

Hij kan echt alles.

Na het opwarmen, geef je d.m.v. een voorkeursknop aan wat je op de grill hebt. Aan de hand van piepjes (het enige minpuntje vind ik het toontje van de piep) en kleur zie je hoe gaar je vlees is.
Biefstuk , kip hamburgers, tosti's .... We hebben van alles al geprobeerd en het werkt uitstekend.

Schoonmaken, een fluitje van een cent.
Je kunt de grildelen, makkelijk loskrijgen en afwassen (kan ook in de vaatwasser).
De opvangbak is ook erg gading.

Op dit moment zeg ik, een chute aanrader!

HS 15-05-2016 Product paar weken in bezit

Goede Hi-Tech grill

Een aantal jaren geleden heb ik een grill gehad en dat beviel me destijds prima. Wat ik wel erg vervelend vond was het schoonmaken van de grill. Dit is een van de redenen waarom ik de OptiGrill zo fantastisch vind. Je kunt de grillplaten er namelijk eenvoudig uithalen en los afwassen, of in de vaatwasser doen. Maar dat is niet het enige fijne aan dit apparaat.

Tefal belooft een perfect gebakken biefstuk, precies zoals jij dat wilt. Ik was daar een beetje sceptisch over en daarom heb ik als een van de eerste dingen een mooi stuk biefstuk gegrild. Maar voordat je kunt gaan grillen moet je de OptiGrill op de juiste manier instellen.

Het instellen is eenvoudig en gaat als volgt. Je drukt op de aan knop, stelt in wat je wilt grillen (in het geval van biefstuk druk je op het vlees icoontje) en je drukt op OK. De OptiGrill gaat nu opwarmen en geeft een piepje wanneer hij op de juiste temperatuur is en je het vlees erop kan leggen.

Na het opwarmen leg je het vlees op de grill en sluit je hem. Nu wacht je net zolang totdat je vlees de gewenste gaarheid heeft. De OptiGrill geeft je bij iedere gaarheid een seintje door te piepen bij: rare, medium en well-done. Maar ja, ik vroeg met af of dit wel zou kloppen.

Na het piepje bij 'medium' heb ik de biefstuk uit de grill gehaald en deze was nagenoeg perfect gebakken. De biefstuk had ook mooie gril-lijnen op het vlees, iets wat ik fijn vind en niet krijg wanneer ik een biefstuk in de pan klaarmaak. Ik miste wel de roomboter waarin ik normaal gesproken het vlees in braad, maar dat heb ik opgelost door een klontje kruidenboter op het bereide vlees te doen :). Voor mensen die van mager/ weinig vet houden is dat dus niet nodig.

Ook mijn gevulde hamburger, iets wat ik regelmatig klaarmaak op de bbq, was een succes. Goed doorbakken, niet droog en met mooie gril-lijnen. De blauwe kaas was ook mooi gesmolten. De groente voor op de hamburger (paprika, champignons, ui en courgette) heb ik ook op de OptiGrill gegrild. Dit ging ook prima.

Verder heb ik er kipfilet, worstjes en tosti's op klaargemaakt. Allemaal prima. De worstjes duurden wel wat langer dan in de pan, maar het is dan weer fijn dat je er niet bij hoeft te blijven staan om ze om te draaien.

Het piepje van de OptiGrill is overigens goed te horen als je in de keuken staat. Als je in een kamer verderop bent met een deur ertussen en muziek aan hebt staan hoor je het minder goed.

De OptiGrill zit in het hogere segment. Je krijgt er wel aardig wat waar voor je geld terug. Een product dat degelijk in elkaar zit en veel gemak biedt, zowel bij het grillen als het schoonmaken. En als deze grill net zolang meegaat als mijn vorige grill (bijna tien jaar), dan vind ik dat meer dan prima.

Chily 13-05-2016 Product paar dagen in bezit

Grill voor een perfect gegrilld stukje vlees of vis.

Opti Grill

De tefal opti grill is erg fijn. Ik heb een varkenshaas gegrilld, ik heb hem graag medium gebakken. Bij het medium piepje eruit gehaald en hij was perfect gegrilld. Wel was hij wat platter geworden. Ook een stuk zalmfilet medium gegrilld, ook die was erg goed, maar weer wat plat gedrukt door de bovenste grillplaat. De geur van gebakken vis was minimaal, wat wij erg prettig vinden.
Het apparaat is makkelijk te bedienen en goed schoon te maken. De grillplaten kunnen in de vaatwasmachine,  wat ik vreemd vind is dat het lekbakje niet in de vaatwasmachine kan. Wel moet je tijdens het grillen in de buurt blijven omdat hij maar kort piept. Het apparaat is vrij groot om op te bergen, maar wanneer je de ruimte heb heb je een grill die erg handig is en je een perfect gegrilld stuk vlees of vis mee kunt bereiden.