Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D - Reviews

Regelbare thermostaat
Uitneembare grillplaten
Kleuren
rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 69 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D op Kieskeurig.nl.

Bartje 04-07-2016

Handig en eenvoudig

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Ik heb deze grill nu een paar weken en gebruik deze regelmatig. Wat ik echt mis zijn vlakke bakplaten. Dit zou het apparaat zoveel meer mogelijkheden geven. De bakplaten zjn heel eenvoudig los te nemen en kunnen zo de vaatwasser in...prettig. De platen liggen vrij schuin en er word een lekbakje bijgeleverd waar vet uit je te bereiden voedsel in opgevangen word. Handig. Wel liggen de platen zo schuin dat er soms dingen van glijden. Ik vind het instellen van de temperatuur niet prettig. PLaatjes van verschillende soorten voedsel maar nergens een indicatie welke temperatuur daar dan bij hoort. Het duurt maar een paar minuten voordat de platen warm zijn. De kleurindicatie is handig om een indruk te hebben of de platen heet zijn en of ze erg heet zijn. Ook hiervoor geld weer dat ik een indicatie van de temperatuurhandig had gevonden.Al met al een handig maar wat eenvoudig apparaat.

Sandra 07-10-2016

De Tefal Optigrill+ een keukenwonder ?

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Helaas is voor ons de Tefal Optigrill+ wat tegen gevallen, wij hebben diverse soorten vlees zoals kip en biefstuk op deze grill bereid, helaas word het vlees vrij plat gedrukt door de beste zware bovenplaat/deksel, wat resulteerde in platte en vrij droge kipfilets en biefstuk. Door het kruiden van het vlees ( vlees eerst even droog gedept zoals in het begeleidende boekje stond ) ontstaan er toch wat aangebrande plekjes, zowel op het vlees als op de plaat. Persoonlijk vind ik het vrij lang duren voordat de platen op temperatuur zijn, ook bij het maken van de tosti's , die overigens heerlijk smaken. Het lekbakje is een uitkomst, en wat zeker een voordeel is, is dat de beide grill platen makkelijk zijn te verwijderen, en schoon te maken, echt een pluspunt. Heel handig zijn ook de geluidsaanduidingen die laten weten dat de Grill op temperatuur is, of dat de tosti, kipfilet of biefstuk voldoende zijn gegrild, de bediening is ook heel duidelijk en makkelijk in te stellen

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Vind het vlees vrij droog na bereiding
  • De deksel drukt het vlees behoorlijk plat

piePrincess 04-07-2016

Mooie OptiGrill!

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Ik heb de OptiGrill nu twee weken geleden ontvangen, en ik was zo enthousiast om na jaren eindelijk weer een grill terug te hebben in mijn huis. Een ding wat ik wel direct miste na het openmaken van de OptiGrill, was dat er geen platte bakplaten bijgeleverd waren. Bij mijn vorige grill waren er zowel platte als grill platen bijgeleverd, wat voor mij optimaal was om s' ochtends op de platte platen mijn ontbijt klaar te maken en lunch en diner op de grill platen. Helaas mis ik deze optie toch wel echt bij de OptiGrill.

De bijgeleverde grill platen zijn verder vrij eenvoudig schoon te maken, en zijn ook zeer functioneel in gebruik waardoor het zeer praktisch is deze een in huis te hebben. Je kan ermee koken voor een persoon of de gehele familie, met gelukkig maar zeer weinig schoonmaakwerk. De OptiGrill is net een mini barbecue in je eigen keuken. Ik heb hem nu ondertussen meerdere malen gebruikt voor bijvoorbeeld pannini's, gegrilde kip en groentes. De onderste grillplaat wordt niet zo heet als de bovenste, maar wanneer je het eten af en toe omdraait grill je alles helemaal perfect gaar.

De temperatuur functie is zeer eenvoudig te gebruiken en tevens ook erg gebruiksvriendelijk door zijn handige kleuren indicator. Deze opties maakt het zeer eenvoudig om de juiste warmte te kiezen voor het grillen van verschillende etenswaren. Het opwarmen van de grill duurt slechts een of twee minuten. Al bij al ben ik zeer blij met de OptiGrill, en hopelijk ga ik er nog veel plezier aan beleven!

Fred 10-04-2018

Grill

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

De gril werkt perfect en is eenvoudig schoon te maken. Ideale aankoop. De gril wordt bijna dagelijks gebruikt.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Simpel schoon te houden

Minpunten

• Alleen dubbel te gebruiken

mandy 05-10-2016

OptiGrill+

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Nu heb ik een aantal weken de OptiGrill+ n huis en meerdere keren per week gebruikt. Het apparaat heeft een handige knop voor diepvriesproducten. Een groot opvangbakje voor sappen e.d.. Duidelijk hoorbare geluidssignalen. Je kan er veel producten op breiden, van biefstuk tot groente of panini's. Heel erg makkelijk in het onderhoud.

Wat ik wel erg jammer vindt is dat je de OptiGrill+ niet helemaal kan openklappen. Ik wilde graag een product die ik ook op tafel neer kon zetten en samen met vrienden/familie op kon grillen. Zeker in de zomer i.p.v. een bbq. Helaas is dit niet mogelijk dus.
Bovendien staan de grillplaten zo schuin dat naast de sappen ook regelmatig het product naar beneden glijdt richting opvangbakje. Hier ben ik nu alert op.

Maar wat je er ook op bereid het is heerlijk. Wel even wennen en ontdekken wat de juiste baktijd is per product.

Pluspunten

• geluidssignalen
  • diepvriesknop
  • uiterlijk

Minpunten

• niet geheel open te klappen
  • hellingshoek van de platen

Yana 20-12-2016

Perfect gebakken!

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Een zeer fijne grill die ieder stukje vlees of visperfect bakt!
Zelfs groenten kan je makkelijk grillen. Geen vetstof nodig dus gezond.
Makkelijk en zonder stress in de keuken. Bovendien zijn de afneembare bakplaten afwasbestendig. Geschikt voor 3-4 stukken vlees.
Een aanrader!

Pluspunten

• Perfect gebakken
  • Afneembare bakplaten
  • Geen vetstof, gezond
  • Makkelijk

Rianne 06-10-2016

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Het is een heel gebruiksvriendelijke grill. Paninis, tostis, vlees, groente, alles bereikt moeiteloos de juiste gaarheid. Het is wel een erg groot ding op je aanrecht

Pluspunten

• Makkelijk de juiste gaarheid
  • Bakplaten in de vaatwasswe

Minpunten

• Erg groot

evieke14 14-05-2020

erg handig in gebruik

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Een aanrader, heel handig voor het bereiden van allerlei voedsel, van een snelle croque tot een lekkere steak! afneembare bakplaten die gawoon in het afwasmachine mogen, dus ook heel handig in onderhoud

Pluspunten

• afneembare platen
  • geluidssignaal

Neija78 11-05-2020

Veelzijdig toestel

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

We mochten dit product uittesten en gingen diezelfde dag nog aan de slag.
Hier eten we graag bleu en we waren een beetje teleurgesteld dat het vlees niet echt de streepjes had die we verwacht hadden, het vlees werd eerder gekookt dan gegrild.
Bij de 2de poging op een hetere stand was het vlees echter perfect.
We hebben er ondertussen zowat alles tussen gegooid en al de rest doet ie perfect en daarom zijn we dan ook fan van het toestel. Toestel is makkelijk in onderhoud, zowel met de hand als in de vaatwas. We besloten het toestel te houden en blij met de nieuwe aanwinst in de keuken.

Pluspunten

• veelzijdig

Minpunten

• niet optimaal op de bleu stand

Luk 10-05-2020

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

De grill doet zijn werk! Makkelijk dat je gewoon instelt welk product je wilt klaar maken en het toestel doet de rest.
Ook diepgevroren kip bvb grillt dit toestel perfect. Geen droog vlees, of ondoorbakken; gewoon optimaal klaar gemaakt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk af te wassen in vaatwas
  • Perfect klaar maken gerecht

Minpunten

• Korte kabel

Joren 09-05-2020

Must have in elke keuken!

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

De tefal OptiGrill+ is echt een must have in elke keuken. Bakken van vlees of grillen van groenten geen enkel probleem. De optiGrill+ doet bijna alles voor jou. Gewoon even instellen welk programma je wilt of welke temperatuur.
Het opwarmen duurt even maar nadien is hij niet meer te stoppen. Als je vlees bakt geeft hij een piep bij elk garingsniveau, zo weet je perfect wanneer je vlees de perfecte cuisson voor jou heeft.
Ik kan hem al niet meer missen!

Pluspunten

• garingsniveaus
  • perfecte cuisson
  • eenvoudig in gebruik

BramT 08-05-2020

Handig product

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Als eerste gebruik uitgetest door panini's te maken met afbakbroodjes. Vertrouwd op de voorgeprogrammeerde functies en zo waren ze perfect gebakken! Ze bleven ook perfect op hun plaats liggen door de puntige uitsteeksels onderaan! Ook met burgers was het heel gemakkelijk koken, eerst de burgers naar wens garen (de ene wat roder dan de andere dus een langer in laten zitten, de geluidssignalen en het gekleurde licht maakt dit doodsimpel!), daarna de broodjes nog krokant garen. Heerlijk!

Pluspunten

• vaste temperatuurselectie
  • verschillende automatische functies
  • gekleurd licht om garing aan te duiden
  • geluidssignaal bij gaarniveau

kurrevd 08-05-2020

Even wennen, maar degelijk toestel

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Deze middag voor de eerste keer de Optigrill + gebruikt. Eerst even het boekje gelezen, dat is wel nodig vooraleer je van start gaat... We hielden het bij croques deze keer, ook daar is immers een keuzestand voor. Het apparaat warmt vrij lang op, dat was een aanpassing, maar de rest van de baktijd verloopt goed en vlot. de croques waren dan ook heerlijk. Tussen elke bakbeurt moet het apparaat terug opwarmen... ook dat was een aanpassing. Maar eens je dat gewend bent, is het best een leuk apparaat om croques te maken. De platen afkuisen gaat vanzelf, je jan ze er zelfs af halen en in het afwasmachine steken, dat is echt wel een groot pluspunt ! Ondertussen ook kip en steak geprobeerd, en wederom zeer tevreden van het resultaat. Steak die vanbuiten goed gegaard is, en vanbinnen nog rood, perfect zoals het moet zijn dus. Kip met een kortsje, maar binnenin nog sappig en niet uitgedroogd... perfect dus. Het enige nadeel is de langere opwarmtijd, ook tussen 2 baksels in... maar dat is echt wel het enige minpuntje.

Pluspunten

• keuzeknoppen
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• opwarmtijd

Carine1980 07-05-2020

Handig toestel!

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

De eerste keer dat ik het toestel gebruikte liep het wat mis. Mijn steak kwam er helemaal zwart en oneetbaar uit. Hoe het kwam heb ik nog steeds niet ontdekt maar ik heb totaal geen eindsignaal gehoord. Nochtans was ik gewoon heel de tijd in de keuken.
Dat hield me uiteraard niet tegen het toestel een tweede keer te gebruiken, hamburgers deze keer. Ze kwamen er perfect gegaard uit en smaakten heerlijk!
Dus na dit succes terug naar de steaks. Eentje rood, eentje doorbakken (om het moeilijk te maken)... En dit was geen enkel probleem! Beide steaks waren precies zoals ze moesten!
Ook panini's zijn geen probleem met dit toestel. Broodjes erin, wachten op het eindsignaal en smullen maar!
Het is dus een beetje nadenken en uitzoeken hoe het toestel te gebruiken maar eens je dat onder de knie hebt wordt het bereiden super simpel!
Een klein nadeel vind ik dat het toestel groot is en niet zo heel handig om op te bergen. Voordeel is dan weer dat je een grote bak hebt die het vet opvangt en dat zowel de bak als de bakplaten in de vaatwasser mogen!

Pluspunten

• uiteindelijk wel handig in gebruik
  • vaatwasbestendige bakplaten
  • grote opvangbak voor vet

Minpunten

• vrij groot toestel, onhandig op te bergen
  • beetje uitzoeken hoe het werkt

Linde S 06-05-2020

Professioneel product

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

De eerste indruk was nogal overweldigend. Het product kwam aan in een erg grote doos en het apparaat is zelf ook indrukwekkend. Verschillende handleidingen en formuliertjes waardoor ik even niet wist waar te beginnen. Ik las snel enkele korte brochures door en zette het apparaat op. Ondertussen begon ik aan de grote handleiding en las ik al snel dat ik de grillplaten van tevoren moest reinigen. Het apparaat was ondertussen al zo warm dat het nog erg lang zou duren eer het weer afgekoeld was. We kozen die avond voor een ander gerecht en stelde het grillen nog uit naar de volgende dag. De volgende dag las ik echter de lange handleiding eerst door alvorens iets te ondernemen. Het apparaat warmde vrij snel op, en hebben een lende gegrild. Deze was enorm snel klaar! Daarna hebben we aardappelschijfjes gegrild, dit duurde wel een stuk langer dan het vlees. Hadden we dit geweten hadden we de volgorde omgekeerd. Wel lastig dat je de volgende ingrediënten er niet meteen in kan leggen, maar eerst terug moet laten voorverwarmen. Eens de aardappelen klaar waren zagen ze er heerlijk uit. In combinatie met de lende echt een perfect maaltijd. Het reinigen zelf verliep goed, maar wel een karwei als je de grill meermaals per week wil gebruiken, het was het wel waard. Wij zijn benieuwd naar andere gerechten te kunnen uittesten!

Pluspunten

• Snel warm
  • Mooie grillstrepen

Minpunten

• Groot

Elsie 06-05-2020

zeer goed toestel

Perfecte bakresultaten.
Zeer gemakkelijk in onderhoud door uitneembare grillplaten.
Vlees blijft sappig.

Wendyverbrigghe 06-05-2020

Optigrill +

Super product!

Met zen handige indicator maak je een perfect stukje vlees klaar. Lekker sappig en mals.
Heel tevreden over dit product.

Martijn 05-05-2020

Handige hulp in de keuken

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Persoonlijk verwachtte ik weinig van de 'sensor' gimmick en de mogelijkheden dat dit zou geven. Echter had ik mij hier grondig in vergist. Etenswaren komen mooi gebakken/gegrilled uit dit toestel en verrassend genoeg komt de gaarheid overeen met de kleurindicatie. Pro's: - De kleine puntjes op het bak oppervlak houden de etenswaren goed op hun plaats. - Geluidsindicatie bij warm, en elke volgende gaarheid zodat je niet moet blijven kijken naar de indicator. - Grote lekbak voor vocht en vet - Gelijkmatige hitteverdeling, geen minder performante zones Cons: - Afwassen moet nog steeds zelf gebeuren :-)

Pluspunten

• Puntjes op bakoppervlak
  • Perfecte bakwijze
  • Geluidssignaal bij elk volgende gaarheid

Minpunten

• Groot toestel

KatrienDHondt 05-05-2020

Perfect gegril vlees dankzij dit super toestel!

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Ik vind dit product echt fantastisch! Het doet gewoon wat het beloofd, het levert je altijd een perfect gegrild product. Niet alleen vlees maar ook vis, broodjes, aardappelen, groenten, ... Alles komt eruit zoals het hoort. Het is erg makkelijk te reinigen dankzij de platen die je er vlot kan uitklikken. Je wast ze snel met de hand, maar ze passen ook perfect in de vaatwas.
Mijn zeer sceptische man is zelfs overtuigd, voor ons geen gewone pannen meer! We moeten ons geen zorgen maken over de gebruikte vetstoffen of aangebakken vlees, integendeel, terwijl het vlees grilt kunnen wij genieten van een aperitiefje en eventjes rust. Je hoort het geluidssignaal duidelijk dus je kan altijd eens checken of je al het gewenste kleurtje bereikt hebt.
Dit is op korte tijd mijn favoriete keukentoestel geworden!

Pluspunten

• Perfect gegrild, altijd
  • Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Neemt beetje plaats in

Uleken1 04-05-2020

Tefal OptiGrill +

Geschreven voor: Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D

Uitstekend produkt. Ook voor de mensen die niet goed kunnen koken. Heel makkelijk in gebruik en onderhoud. Perfecte cuison. Voor ieder wat wils. Groenten, vlees, vis, croquet,....zelfs produkten die nog vervroren zijn. Duidele programma's

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk in onderhoud
  • Veelzijdig
  • Je moet niet kunnen koken

Minpunten

• Kort snoer