Bosch Rotak 32 - Reviews

cirkel

5,4

• Slecht

rutger 07-06-2016 Product jaar of meer in bezit

zelfs als "erbij" maaier niet degelijk genoeg

Ik heb deze maaier gekocht naast mijn robotmaaier om een paar randjes en een klein stukje voortuin te doen, waar mijn robotmaaier niet komt.
Helaas is de maaier na 2 jaar al overleden..... Heb m opengemaakt en de plastic tandwieltjes zijn gesmolten. Bosch geeft geen garantie...
Advies: koop een iets duurdere maaier met fatsoenlijke onderdelen, goedkoop is duurkoop.

Mart 12-11-2015 Product paar dagen in bezit

4,3
motor na 2 jaar en 4 maanden stuk oftewel naar ongeveer 80 maal maaien een tuin van 100 vierkante meter. Datgene wat kapot was zat géén garantie op. Gekocht bij de Gamma(normaal één jaar extra garantie) Nu dus niet. Koop dit produkt niet en al zeker niet bij de gamma .

JanKluiver 25-06-2015 Product jaar of meer in bezit

3,7
Lekker lichtgewicht apparaat. Makkelijk voor mijn moeder op leeftijd, met maar een klein gasveldje (4x2 m2). Wordt niet intensief gebruikt. Verleden week deed hij het plotseling toen ze bijna klaar was met maaien niet meer, zei m'n moeder. Geen aanwijsbare oorzaak (lag niets in het gras of zo). Ding opengemaakt. Plastic tandwielen en aandrijving kapot. Wat een goedkope prutsconstructie. Dat verwacht je van een Chinees B-merk. Niet van Bosch.

Het gebruiksgemak en maairesultaat zijn misschien wat hoger dan een 5-je, maar dat flatteert het totaalresultaat. De binnenkant van het apparaat en de andere reviews laten zien dat die een structureel kwalitatief slecht apparaat is.

larsvandenheuve 30-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Minder dan 2 jaar in gebruik voor een grasveldje van 25m2. Opvangbak is voor mij net groot genoeg. Motor stopt er plotseling mee. Plastic onderdelen van de aandrijving zijn gesmolten
Slecht product!

David8383 30-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Heb het apparaat nu 1,5 jaar, en werkte redelijk. Nu na 1,5 jaar normaal gebruik is het tandwiel van de motor los geraakt. Heb contact gelegd met de klantenservice van Bosch en vroeg hen naar een nieuw tandwiel zodat ik die er zelf op kon bevestigen. Ik kreeg te horen dat het buiten de garantie viel en dat het tandwiel alleen samen met de motor geleverd kon worden, de prijs van de losse motor bleek duurder dan het apparaat nieuw in de winkel... belachelijk. Ik adviseer dit apparaat niet te kopen en even verder te kijken.

Plau1980 28-10-2014 Product half jaar in bezit

4,7
Na een half jaartje maaien kapot. Apparaat heeft moeite met gras verwerken. Motortje moet hard werken om een paar dagen gegroeid gras te verwerken. Nu dus al kapot. Niet doorgebrand of zo, maar stopte er mee. Niet warm want was net begonnen met maaien. Valt vies tegen!,

Ik neem aan dat er garantie op zit, maar dat is nog even afwachten.....heb hem gekocht bij Bol.com.

rienhoek8 02-09-2014 Product kwartaal in bezit

3,3
Deze maaier heb ik in april 2014 gekocht. Mijn gazon is circa 75 mtr. In de eerste weken voldeed deze redelijk. Daarna begon motor steeds meer lawaai te maken en liet het maairesultaat (alleen bij droog gras) veel te wensen over. De laatste weken werd de werking steeds minder. Goed onderhoud aan machine en steeds in garage opgeborgen. De motor is nu defect. Belachelijk snel na een kwartaal gebruik. Dus erg ontevreden over dit product.

luukf60 29-07-2014 Product jaar of meer in bezit

5,7
Machine 2 jaar in het bezit, probleemloos in gebruik, direct na verlopen garantie periode is grasmaaier defect geraakt vermoedelijk defecte lagers waardoor motor het niet meer doet
Dus duurzaam niet echt!!!

bramverhagen 07-07-2014 Product maand in bezit

1,7
Heb deze grasmaaier gekocht omdat ik twee gazonnetjes heb van bij elkaar nog geen 80m² en dacht met een klein maaiertje wel uit de voeten te kunnen.

De motor is echter erg zwak, de doorvoer opening te smal, en de opvangbak te klein. Als je gras hoger is dan 5 cm, houd dan rekening met een verstopte doorvoer en dat je de opvangbak om de 5 meter kan legen. Je hoort ook aan de motor/mechanisme dat hij erg veel moeite heeft iets grotere hoeveelheden gras te verzetten, ook als je heel langzaam loopt. Tot slot denk er ajb nog niet aan deze maaier op vochtig gras te gebruiken want dat wordt een tragedie.

Ik was een benzinemaaier gewend en had lage verwachtingen van deze maaier. Echter €100 die deze maaier mij heeft gekocht is een aanfluiting. Ik beschouw het als duur leergeld en ga weer terug over op een benzine maaier. Gr, Bram

TRAV 06-05-2014 Product jaar of meer in bezit

6,3
Heb hem nu 2 jaar en een paar maanden en hij is kapot en niet meer te maken voor een redelijk bedrag.
De aandrijfsnaar is kapot en de spanrol van de snaar is ook stuk.
Daarbij is het aandrijfwiel van de motor dusdanig beschadigt dat repareren meer kost als een nieuwe.

zjoeky 27-03-2014 Product half jaar in bezit

5,7
MAAIER JUNI 2013 GEKOCHT NU AL KAPOT BOSCH WIL NIET KOSTENLOOS REPAREREN ZEGT DAT HET NA HOOGUIT 6X MAAIEN OP EEN NET INGEZAAID GAZON EEN GEBRUIKERSFOUT IS,TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN.

mariscaz 19-08-2013 Product jaar of meer in bezit

Review:
19-08-2013 Ik heb erg getwijfeld over de aanschaf van een elektrische maaier: we hebben een gazon van 4 bij 10 meter. Aangezien ik alleen maar gedoe had van onze handmaaier en deze elektrische gunstig geprijsd was ben ik overstag gegaan: wat een genot! De maaier levert een keurig gazon op, mooier dan ik ooit met de hand voor elkaar kreeg, in een fractie van de tijd die ik er vroeger mee kwijt was. Hij maait ook heel netjes langs de kanten, zelfs tegen het huis aan. Kantenschaar feitelijk niet meer nodig! De opvangbak is precies groot genoeg voor ons.

ErikL 25-07-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb deze grasmaaier nu één keer gebruikt. Wat opvalt is het gewicht: (erg) licht. Dat scheelt bij het maaien en opruimen.

Het grasmaaien gaat hem goed af. Het legen van de opvangbak is problematisch. Indien je de bak op je gazon loskoppelt valt nagenoeg de gehele lading op je gazon. Het is dus nodig om de maaier inclusief bak boven de container te houden. Gezien het gewicht moet iedereen dat lukken.

Het verstellen van de maaihoogte vind ik een onlogisch systeem. De maaier heeft geen hendel, die andere duurdere toestellen wel hebben, om de hoogte te verstellen. Je moet de voorwielen van de maaier handmatig verstellen door behoorlijk aan een veer te trekken. Dit vind ik onlogisch en onhandig.

De maaier voelt licht en daardoor niet super solide aan. Ik kan nog niet veel zeggen over de duurzaamheid, maar verwacht dat deze al snel vele jaren mee kan gaan.

joepie22 10-05-2012 Product kwartaal in bezit

Ik gebruik deze machine voor een gazon van ongeveer 50 vierkante meter.
Ben erg tevreden over het resultaat na het maaien.
Zelfs hoog gras maait hij moeiteloos.
Ook langs de randen van de borders maait hij het gras kort.

bas086 24-05-2010 Product paar dagen in bezit

voor een klein gazon erg handig ivm afmeting 32cm.
krachtig genoeg.

de machine is erg licht waarbij iedereen hem gemakkelijk naar de berging kan dragen.

nadelen zijn de kleine gaatjes aan de zijkant van de opvangbak, daar blijft vanalles in steken.