Oral-B Smart 4 4500S White Elektrische Tandenborstel + Reisetui - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Smart 4 4500S White Elektrische Tandenborstel + Reisetui op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

regenboog 26-01-2018

Ik heb de tandenborstel twee weken geleden gekocht en ik zou deze iedereen aanbevelen. Binnen 1 uur is deze opgeladen en kun je er weer twee weken mee vooruit. De tanden voelen na het poetsen veel gladder aan en het gebit is erg schoon. Een nadeel is dat de tandenborstel veel geluid maakt. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

Pluspunten

• snel oplaadbaar
  • schoon gebit

Minpunten

• maakt veel geluid

Nadinevs 26-01-2018

Ik ben deze tandenborstel nu al een aantal weken aan het testen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met dit product. Het is een mooi en luxe uitziende tandenborstel met leuke extra’s. De app die je kunt downloaden is een leuke toevoeging aan het tanden poetsen, alleen gebruik ik het echter niet vaak omdat je bluetooth altijd ingeschakeld moet hebben. Met de app kun je echter wel goed bijhouden hoeveel keer je poetst op een dag. Je kunt met de app ook een extra routine inschakelen, bijvoorbeeld witte tanden Ze geven je dan tips een aanwijzingen voor het ontwikkelen van wittere tanden. De tandenborstel zelf heeft een sensor die aangeeft wanneer je te hard poetst. Er gaat dan een rood lampje branden, zodat je weet dat je iets minder hard op je tanden of tandvlees moet drukken. Bij de tandenborstel krijg je twee borsteltjes en een reisetui mee geleverd. De borsteltjes zijn erg fijn (je krijgt een hard borsteltje en een wat zachter borsteltje mee geleverd). De tandenborstel heeft 3 standen, de ‘normale’ poetsstand en 2 soort ‘massage’ standen. Dit werkt fijn en je krijgt het gevoel dat je je tanden net was extra verzorging geeft. Ik ben al met al zeer tevreden met de tandenborstel en zal deze dan ook bij iedereen aanraden.

Pluspunten

• mooi design
  • sensor voor te hard drukken
  • 2 borsteltjes meegelverd
  • handige reisetui

Minpunten

• prijzig
  • app is leuk, maar niet geheel noodzakelijk

Maria79 23-01-2018

Goede tandenborstel, wel aan de dure kant.

Ik ben redelijk tevreden met dit product. De accu gaat lang mee. Ik ben alleen maar kan me voorstellen dat dit voor een gezin zeer fijn is. De tandenborstel ligt prettig in de hand. Door de 3 verschillende standen kan je de snelste en medium gebruiken voor je tanden en de traagste voor je tandvlees. De app met instructies zijn een leuke applicatie maar voegt voor mij niet heel veel toe. Het is wel handig om dit als advies bij de hand te houden als je de neiging hebt om kort te poetsen. De reisset en standaard die ze meeleveren zijn heel fijn. Overal de tandenborstel ben ik dus tevreden maar de prijs wat aan de hogere kant.

Jessie 22-01-2018

Tandenborstel met handige extra opties!

Ik ben deze tandenborstel nu twee weken aan het testen en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. Volgens mijn tandarts is het van belang dat ik een borstel gebruik uit de 2000-serie of hoger. In eerste instantie dacht ik: ‘Ja het zal wel’. Maar nu ik deze borstel gebruik merk ik wel duidelijk het verschil met mijn (simpele) elektrische tandenborstel. De tandenborstel ligt fijn in de hand en heeft een duidelijke lampje voor het geval je te hard poets. Er zijn drie standen, maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen de hardste stand heb gebruikt. Daarnaast wil ik het ook prettig dat hij na 30 seconden trilt, waardoor je weet dat je naar een andere kant van je gebit moet gaan. Een groot pluspunt vind ik de batterijduur. Ik ben nu twee weken aan het poetsen en doet het nog steeds. Niks is zo vervelend als je aan het poetsen bent en je tandenborstel is leeg. Al met al vind ik het een goede tandenborstel!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Reisetui

Minpunten

• Prijzig

Igor S. 20-01-2018

Fijne tandenborstel

Nu enkele weken in mijn bezig om de tandenborstel te testen en ik moet zeggen dat het een erg fijne tandenborstel is. In vergelijking met mijn oude elektrische tandenborstel is dit een enorme verandering. Deze tandenborstel maakt gemakkelijk verbinding via bluetooth op mijn mobiele telefoon. Hierin kan ik zien hoe lang ik mijn tanden poets en zijn er een aantal mogelijkheden om een speciaal programma te volgen om bijv. wittere tanden te krijgen.
De tandenborstel geeft ook aan wanneer je te hard poetst, iets wat voor mij erg handig is aangezien ik last heb van tandvleestrauma (te hard poetsen).
Verder valt het mij op dat deze accu vele malen beter is dan mijn oude tandenborstel.

Pluspunten

• Accu
  • Indicator te hard poetsen
  • Verbinding met app maken

Dirk36 20-01-2018

Verbeterde poetsbeleving

Een nieuwe elektrische tandenborstel.
Weer een nieuwe dacht ik, maar dit veranderde al snel. Ma de eerste poetsbeurt voelde mijn gebit zoveel beter aan. Het poetsen zelf was ook fijn, doordat de tandenborstel licht is en de opzetstukken een zachte borstel hebben kan je overal makkelijk bij.
Er is bij deze tandenborstel echt nagedacht over de innovatie!

Pluspunten

• Licht
  • Klein
  • Rotatiesnelheid

Minpunten

• Prijs

Wietske93 20-01-2018

Goede tandenborstel

Ik heb de tandenborstel nu bijna twee weken in bezit en tot nu toe ben ik erg tevreden over deze tandenborstel. Naast dat hij de goede eigenschappen van een normale goede tandenborstel heeft, zoals een goede batterijduur en trillen wanneer je 2 minuten hebt gepoetst, heeft deze tandenborstel nog veel extra functies. In de app kan je verschillende goals instellen, en zelfs een soort van spelletje spelen om je tanden te poetsen. Echter merk ik toch dat ik de praktijk deze functie weinig gebruik. Gelukkig is de tandenborstel ook gewoon simpel en fijn en voldoet aan alle eisen waar aan een tandenborstel zou moeten vol doen. Hij wordt geleverd met twee verschillenden borstels en 3 verschillende standen, waardoor hij ook voor gevoeliger tandvlees erg geschikt is. Wat ik vooral erg fijn vind is het lampje dat gaat branden als je te hard drukt, dit laat op een subtiele maar snelle manier zien dat je te veel kracht uitoefent. Ook is de tandenborstel niet zwaar en ligt hij lekker in de hand. Ik voel echt dat mijn tanden schoner zijn dan na het poetsen met een normale tandenborstel. Ook is er nog een reisetui bijgeleverd, maar deze heb ik nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Handige app
  • Verschillende standen
  • Lampje bij hard drukken

Kroontje 18-01-2018

Prima, doch prijzige tandenborstel

De tandenborstel nu twee weken in gebruik. Ik overwoog de aanschaf van een electrische tandenborstel, dus deze test was een goede manier om het gebruiksgemak uit te proberen. Dat is goed bevallen. 3 poetsstanden, 4 maal 30 secondentimer, druksensor.
Uiteindelijk toch de 5000 variant gekocht. De 4000 variant had in de winkel geen reisetui (die zat er bij de test variant als bonus bij) en 5 ipv 3 standen. Twijfelde voor aanschaf vooral over nut 2 houders, maar in een huisgezin van 2 personen is 1 houder prima te doen.
App helaas alleen te gebruiken op 1 mobiel apparaat dus kon mijn poetsresultaten niet met die van mijn partner vergelijken. Dat had me op het oog wel lollig geleken om te kunnen doen.

Pluspunten

• 30 seconden timer
  • Druksensor
  • Schonere tanden dan manueel
  • Minder koffieaanslag

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Formaat borstelhouder

Menno Bosveld 18-01-2018

Fijne tandenborstel

Na alle jaren met een gewone tandenborstel gepoetst te hebben, werd me door de tandarts geadviseerd om eens over te stappen op een elektrische.
Beetje sceptisch stond ik er tegenover omdat ik vond het zelf ook wel goed te kunnen. Maar eerlijk gezegd ben ik blij verrast door deze tandenborstel! Het geeft mij een heel fris gevoel in m'n mond en het lijkt net of je van de tandarts terug komt.
De tandenborstel geeft met een rood lampje aan als je te hard drukt en dat gebeurde in het begin dan ook wel regelmatig. Blijkbaar altijd te hard gedrukt...
Op de tandenborstel zitten 3 standen (snelheden), maar ik vind persoonlijk de hardste stand het prettigst. Voor mensen die gevoelig tandvlees hebben is de zachte stand misschien juist heel fijn.
Je kunt tevens een app downloaden van Oral B en deze via Bluetooth verbinden met de tandenborstel. Voor enkele keren gebruik vond ik het wel grappig, maar toen het nieuwe er vanaf was, gebruikte ik deze niet meer. In de app kun je instellingen wijzigen van de tandenborstel, maar deze houdt ook van de laatste 30 dagen bij hoe het poetsgedrag was. Hoe vaak er gepoetst is, tong gereinigd, geflost, etc. Deze informatie zou je zelfs naar je tandarts kunnen sturen.
Al met al dus een hele fijne tandenborstel met leuke gadgets (die je niet perse hoeft te gebruiken) en die ik een ieder aan kan bevelen.

Pluspunten

• 3 Standen
  • Makkelijk in gebruik
  • Met waarschuwinglampje als je te hard drukt
  • Mogelijkheid om te koppelen met telefoon