Oral-B Genius 9000N CrossAction - Reviews

Poetsstand
sensitive, standaard/clean, grondige reiniging, gum care, whitening
Timer
Laadstation

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Youri 30-10-2017

Heerlijk gladde tanden!

Voorheen poetste ik met een gewone tandenborstel, maar mijn tandarts adviseerde om over te stappen op een elektrische. Dit is een goede zet geweest, want bij mijn laatste bezoek gaf mijn tandarts aan dat mijn tanden er schoon en verzorgd uitzagen!

De borstel beschikt over veel verschillende programma's, handig als je je tong mee poetst of je tanden wilt witten! Echter besteed ik zo min mogelijk tijd aan het poetsen en hou mij daar dan niet echt mee bezig. Een handige functie is dat de borstel van kleur veranderd als je te hard poetst. Dit deed ik eerder te vaak verkeerd.

Daarnaast kan de tandenborstel verbonden worden met je smartphone via bluetooth, handig, maar voor mij geen meerwaarde. In de eerste paar weken poetste ik keurig volgens de begeleiding op mijn telefoon, maar later kwam het een keer voor dat mijn telefoon niet in de buurt lag of leeg was, en dan slaat hij de poetsbeurten niet op. Jammer, want anders was dit een goede stok achter de deur geweest. De applicatie is echter wel goed en duidelijk, en laat tijdens het poetsen het laatste nieuws, het weer en je afspraken zien.

De borstel vind ik persoonlijk aan de dure kant, maar anderzijds heeft deze dus wel veel functies, mooi design, een goede batterij en een handige reise tui. Toch denk ik dat een goedkopere tandenborstel met minder functies voor mij net zo goed zal bevallen.

• App voor het bijhouden
  • Wordt rood als je te hard drukt

• Veel verschillende borstels; onduidelijk

Marcia D 26-10-2017

Prettige slimme tandenborstel

Omdat ik erg gevoelige tanden heb was ik wel benieuwd naar gedetailleerde poetsinformatie. Zelf gebruik ik de zachte borstel voor gevoelige tanden en de zachte setting. Doordat de borstel aangeeft als je te hard drukt ben ik me daar nu bewust van (precies waar ik vaak last heb van gevoeligheid!) en de timer motiveert me om wel even de twee minuten vol te maken. Ik vind de tandenborstel zelf erg gemakkelijk in gebruik en hij ziet er ook nog eens flitsend uit. De borstel poetst echt heel schoon, ik heb het idee dat mijn gebit er stukken beter uit ziet.

De hoes en lader voor op reis zijn absoluut ideaal. Zo kun je stijlvol en praktisch reizen met je tandenborstel. Ik vind sowieso dat de batterij van deze borstel erg lang mee gaat.

De borstel heeft ook een functie om de tong te reinigen, nu vind ik dat persoonlijk niet heel prettig voelen met de borstel en gebruik ik daarvoor liever een losse tongschraper.

De functie met de app er bij is leuk om uit te proberen en ik heb er van geleerd dat ik net iets langer moet poetsen. Dus je kunt er waardevolle info uit halen. Nu ik dat voor mezelf heb geleerd zou ik de app en telefoonhouder niet dagelijks meer gebruiken, ook omdat de borstel al een ingebouwde timerfunctie heeft.

Al met al ben ik erg tevreden en zou ik de borstel absoluut aanraden. Juist ook als je met gevoelige tanden wel elektrisch wilt blijven poetsen.

Pluspunten

• Timerfunctie
  • Geeft aan als je teveel druk uitoefent
  • Lange batterijduur
  • Maakt super schoon
  • Ook handig met accesoires voor reizen

Minpunten

• Tongfunctie voelt onprettig

AnitaP 26-10-2017

Heerlijk gladde tanden

Ik was erg benieuwd naar de eigenschappen van deze tandenborstel.
Wat vooral erg prettig is, is dat de rand van de tandenborstel meteen rood oplicht wanneer je te hard drukt.
Door de verschillende standen kun je goed wisselen in je manier van poetsen.
De app op de mobiel vind ik leuk om een keer te proberen, maar is voor mij jet noodzakelijk.
Voor het poetsen bij kinderen is het echter erg handig. Geeft goed aan wat je moet doen en de tijd hiervoor.
De batterij gaat lang mee.
De tandenborstel voldoet zeer zeker aan mijn verwachtingen. Heb hem nu getest, maar zou hem graag willen kopen.

Pluspunten

• Waarschuwing wanneer je te hard poets
  • Verschillende standen

Richard 25-10-2017

Superhandig, met app

Altijd als ik bij de tandarts komt kreeg ik hetzelfde verhaal. Je moet toch beter je tanden gaan poetsen, om gaatjes te voorkomen. Dus om hier vanaf te zijn heb ik de oralB 9000N aangeschaft. De app die je kunt downloaden is superhandig en houdt precies bij hoeveel je poetst en hoeveel tijd je hieraan besteed. Nooit geweten dat 2 minuten zo snel voorbij kunnen zijn. Via de app kun je verschillende poets modus kiezen. Bijvoorbeeld wittere tanden. De app assisteert je hierbij. Als je met de tandenborstel op vakantie gaat kun je de borstel in de speciaal daarvoor bestemde koker doen. Met deze koker kun je de tandenborstel, en zelfs je telefoon opladen. Thuis kun je de tandenborstel op de lader zetten met daarnaast plaats voor vier verschillende opzetborstels.
De verschillende poetsstanden kun je op de tandenborstel instellen. Van zacht naar hard. Zoals je het zelf het prettigst vindt. De duur van de batterij in de tandenborstel is goed. Ik doe er ongeveer 5 dagen mee. En dan poets ik twee keer per dag. Wil je dus een goede tandenborstel waarmee je de tandarts versteld doet staan. Neem deze!!!!!

Pluspunten

• Poetsen met app
  • Poets cyclus wordt bijgehouden

Maaijke 23-10-2017

super tandenborstel

Wat een poetservaring ! De tandenborstel Oral-B Genius is echt helemaal compleet. De keuzemogelijkheid tussen verschillende programma's ( dagelijkse poetsbeurt, polijsten, licht. tandvleesmassage en zelfs tong-poetsen) maken dat je altijd in elke omstandigheid van je mond aangenaam kunt poetsen. Het opberg etui met oplader voor je telefoon en je tandenborstel is echt superhandig. De app is heel uitgebreid met veel verschillende mogelijkheden. Zo kun je meekijken in je mond terwijl je poets en aanwijzingen krijgen over welk vlak je gaat poetsen. Heb je daar even geen zin in dan poets je alleen met timer en leest ondertussen onder in het beeldscherm de laatste headlines van het nieuws. IK ben er er=cht heel blij mee!

Pluspunten

• opbergcase met oplaadmogelijkheid
  • drukindicatie
  • ondersteuning via de App
  • eenvoudige bediening
  • timer

Minpunten

• beetje prijzig

Tandenpoetser 23-10-2017

Slimme tandenborstel

Ik heb de Genius 9 9000N nu 2 weken in gebruik en tot op heden heeft deze elektrische tandenborstel mijn verwachtingen overtroffen. Ik heb zelf gevoelig tandvlees en om eerlijk te zijn poetste ik mijn tanden vaak te kort.
Door de poetsdetectie en de handige app van Oral-B heb ik nu goed inzicht in welke gebieden van mijn gebit ik nog niet goed heb gepoetst. Ik moet zeggen dat het tanden poetsen met een app in het begin behoorlijk wennen was. De eerste dagen vergat ik vaak om mijn bluetooth aan te zetten of pakte ik überhaupt mijn telefoon er niet bij. Het fijne is dan wel weer dat de tandenborstel je poetsbeurten op slaat, dus op het moment dat de app weer met de tandenborstel verbonden wordt alsnog alles in de app geregistreerd. Maar ook zonder dat de tandenborstel verbonden is met de app, geeft hij aan of je lang genoeg hebt gepoetst of dat je te hard poetst.
Ondertussen ben ik eraan gewend geraakt en vergeet ik niet meer om mijn telefoon erbij te pakken als ik mijn tanden ga poetsen. Handig voor in de ochtend is de nieuwsmeldingen en tips die je krijgt als je de timer/poetsdetectie in de app aan hebt staan.
De batterij gaat lang mee, zeker een dag of 6 a 7. Het zijn niet de 12 dagen die Oral-B beloofd, maar misschien komt dit ook doordat wij hem thuis met 4 personen gebruiken. Overall ben ik tot nu toe heel tevreden met deze elektrische tandenborstel en zie ik nu al verbetering aan mijn tandvlees.

Pluspunten

• Hele fijne app als je weet hoe het werkt
  • spiegelhouder voor telefoon
  • poetsdetectie en timer

LizaO 23-10-2017

Poetst schoon en fris, wel aan de prijs

Inmiddels poets ik bijna 2 weken met de N9000. Ik merk zeker verschil met mijn al wat oudere elektrische tandenborstel van Oral-B. Daarvan werd de accu minder en de rotatiesnelheid was lager dan van deze N9000.

Allereerst het uitpakken van de tandenborstel is een cadeautje. Hij zit zeer mooi ingepakt. In de doos vind je meerdere borsteltjes, de tandenborstel zelf natuurlijk, een zeer luxe reisetui, oplader en houder voor de verschillende borsteltjes en een telefoonhouder voor op je spiegel. Ik moet zeggen dan ik de telefoonhouder niet gebruik, ik zet mijn telefoon in het badkamerkastje ergens tegenaan en ook dan werkt de poetsdetectie prima. Het feit dat je met 1 stekker zowel je telefoon via usb als de tandenborstel via de stekker kunt opladen in de reisetui is een leuke gadget, maar zeker niet noodzakelijk en door mij nu nog niet gebruikt. Wellicht bij lange reizen in het buitenland dat dit een uitkomst is.

Het instellen en connecten van je tandenborstel is zo gepiept, het is leuk dat je een kleur kunt kiezen voor het lampje op de tandenborstel, maar ook dit is weer ‘leuk’ maar niet noodzakelijk. De tandenborstel zorgt wel voor een enorm fris gevoel in je mond na het poetsen, doordat de rotatiesnelheid van het borsteltje erg hoog ligt. Ik heb echt het idee dat deze schonen poetst dan mijn oude borstel. Poetsdetectie gebruik ik niet zo vaak, omdat ik niet altijd mijn telefoon mee heb wanneer ik mijn tanden poets. In de app wordt bijgehouden hoe vaak je poetst op een dag en hoe lang (en of je te hard drukt tijdens het poetsen). In het begin stond ik wel eens in de badkamer zonder telefoon en liep dan naar beneden om mijn telefoon eerst op te halen, later las ik pas dat je tandenborstel 20 of 30 poetssessies onthoud en ze ook later kunt synchroniseren met je app. Zeer handig dus! De accu houdt het bij mij niet de aangegeven 12 dagen vol, bij mij zei hij na 10 dagen dat de accu weer geladen moest worden.

Wat ik een nadeel vind is dat je de tandenborstel niet kunt delen met je partner/huisgenoot (uiteraard allemaal een ander borsteltje), omdat de tandenborstel geen profielen/gebruikers kent en alle poetssessies op een hoop gooit.

Conclusie; de tandenborstel poetst erg schoon en fris, de extra’s zijn ‘leuke gadgets’ maar niet noodzakelijk voor een tandenborstel. Voor alleen een tandenborstel is ie toch echt te duur.

Pluspunten

• poets schoon
  • inzicht in je poetssessies
  • mooi design
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• prijzig
  • niet door meerdere mensen te gebruiken

Ayla 22-10-2017

Goede tandenborstel

De installatie van de app was erg makkelijk alles werd duidelijk aangegeven wat je moest doen.
Je kan een kleur code aangeven de tandenborstel krijgt dan die kleur.
De app houd via de tandenborstel precies bij hoe vaak je poetst en hoelang je poetst je kan ook extra poetst gebieden instellen de app laat dan zien wanneer je die extra gebieden moet poetsen.
Met positie detectie kun je goed zien waar je op het moment poetst enige nadeel daarvan is dat de detectie de boven en onder voortanden tegelijk detecteert.
Er zitten verschillende functies op de tandenborstel pro clean whitening gevoelige tanden tongreiniging massage.
Na het poetsen laat de app zien dat je moet flossen en je tong moet reinigen alles word opgeslagen in de app je kan alles terug zien super handig zo weet je precies wanneer je beter moet poetsen of wanneer je alles goed doet.
Op de tandenborstel zelf zit ook een batterij indicator zodat je nooit met een lege tandenborstel zit.
De tandenborstel ligt goed en fijn in de hand is niet zwaar super fijn om mee te poetsen

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Overzicht via de app

Minpunten

• Voor tanden detecteert de app te gelijk

Imke245 21-10-2017

Gladde tanden

Nog altijd poetste ik gewoon met de hand. Al meerdere keren hoorde ik dat electrisch poetsen veel beter zou zijn. Nou dan moet je er toch maar aan geloven. Deze electrische tandenborstel kwam binnen en het design is erg mooi. Tevens is het oplaadpunt handig met de opbergbox erbij om je opzetborstels in te bewaren. Het opladen duurde al met al 24 uur maar dat heb ik niet als een nadeel gezien. Voor het eerste gebruik eerst de gebruiksers handleiding gelezen. Deze is duidelijk en overzichtelijk. Als eerste de crossaction opzetborstel gebruikt. Wat een kracht zit hier achter zeg. Met als gevolg eerst bloedend tandvlees. Dus toch maar ene zachtere opzetborstel gepakt. De functie van de tongreiniger is handig. De druksensor die verwerkt zit is ook ideaal. Je merkt daardoor al snel dat je snel de neiging hebt om te hard te poetsen. De etui die erbij zit is ruim en heeft een fraai uiterlijk. Ben wel benieuwd hoe wit dit gast blijven. De functie die in de etui is verwerkt met oplaadpunt is voor mij een beetje overbodig. Je laad je tandenborstel goed op neemt hem eventueel mee op reis en op je reisbestemming kun je de tandenborstel al opnieuw opladen. De app op de telefoon geeft je wel prachtig inzicht in je poets beurten. Al met al erg tevreden en ik merk aanzienelijk dat miijn tandne een stuk gladder en schoner aanvoelen dan voorheen.

Pluspunten

• Galddere tanden
  • Verschillende opzetborstels
  • Handige etui

Sofie 21-08-2017

mooi design veel opties

Ik poets al enige tijd elektrisch maar ik merkte dat mijn tandenborstel niet het resultaat gaf waar ik naar op zoek was. De oral-b genius leek mij gelijk een geschikte tandenborstel omdat ik met deze borstel meer inzicht kon krijgen in mijn poetsgebruik. Deze verwachtingen bleken in de praktijk ook daadwerkelijk uit te komen. Deze borstel heeft verschillende opties hoe er gepoetst kan worden en geeft je inzicht met de bijbehorende app. In het begin was ik wel overweldigend door alle opties die deze tandenborstel bied. Dit komt mede doordat je dit niet verwacht bij zo’n product. Vooral de optie normaal poetsen en de whitening functie trokken mijn aandacht en heb deze ook veel gebruikt. Het design van de borstel is erg mooi. De borstel voelt stevig aan en ligt goed in de hand. In het begin is het wel uitvogelen hoe alles werkt maar dankzij de duidelijke gebruiksaanwijzing ging dit nog behoorlijk snel. Dit product is een aanrader als je op zoek bent naar een borstel die jouw meer inzicht geeft in je poetsgebruik en wanneer je meerdere mogelijkheden zoekt bij een borstel. Ik raad dit product aan.

Pluspunten

• mooi design
  • krachtige poetsbeweging

Minpunten

• opties van de app vallen tegen

Irisvdw 27-07-2017

Prima borstel

Deze tandenborstel doet wat ie moet doen! De tandenborstel gaat zonder stroom lang mee en heeft een mooi design. Daarnaast worden er vier borsteltjes meegeleverd die allemaal een andere eigenschap. Via bluetooth kan de tandenborstel met een hiervoor speciaal ontwikkelde app verbonden worden. In de eerste week gebruikte ik deze app bij elke poetsbeurt, nu, na ruim twee weken merk ik dat dit toch niet ideaal is, gezien ik mijn telefoon niet altijd bij de hand heb.

De app is echter een leuke toevoeging en houdt bij hoevaak je poetst, hoelang je in wel gebied poetst en moet poetsen en houdt je op de hoogte van je agenda afspraken, het weer en het nieuws. Leuk bedacht, maar voor iemand die 's ochtends weinig tijd heeft overbodig.

In de verpakking werd ook een reis etui meegeleverd voor de tandenborstel. Hier passen twee opzetborstels in en hiermee kan de borstel worden opgeladen. Deze etui heb ik al meerdere malen gebruikt en dit is zeker erg handig voor mensen die veel op reis gaan.

Met de borstel is zeker niks mis. Deze heeft een mooi design, veel mogelijkheden en bijgeleverde extra's. Echter gebruik ik veel van deze extra's en mogelijkheden niet. Daarom ben ik van mening dat een tandenborstel die 100 euro goedkoper is ook aan mijn eisen zou hebben voldaan.

Pluspunten

• Veel programma's
  • Leuke app
  • Veel bijgeleverde extra's
  • Lange accuduur

Minpunten

• Prijzig

Ilse Mulder 13-07-2017

Top tandenborstel

Deze tandenborstel is superfijn! Het verbinden met je telefoon gaat de eerste keer makkelijk. De 2e keer ging er bij mij wat fout , maar dit lag aan mijn telefoon. Het is fijn dat je kan zien hoelang je poetst of je niet te hard poetst, welke zones je het beste met welke stand kan poetsen ect. Mijn tanden voelen nu veel schoner aan als normaal na het poetsen en zijn ook witter geworden! Het is een top tandenborstel, al vind ik de prijs nog steeds wel erg hoog. De kwaliteit is er zeker wel na, maar het blijft een tandenborstel. Ook moet ik hem zeker iedere week opladen. Dat vind ik best vaak voor iets wat je niet meer als 10 minuten per dag gebruikt. De reiskoker is ideaal en ziet er mooi uit. De kleur rose vind ik ook erg mooi.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Maakt je tanden goed schoon
  • Veel verschillende standen

Minpunten

• Baterijduur