De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Genius 9000N Rosegold Elektrische Tandenborstel Powered by Braun Roségoud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Marie-LouisedeB 05-11-2018

Fijne luxeuze tandenborstel

Dit is een hele fijne luxueuze tandenborstel die er mooi uit ziet. De verschillende poets standen zijn fijn. Persoonlijk vind ik de app om de tandenborstel aan je mobiel te koppelen nutteloos. Als je de app niet gebruikt is de tandenborstel wel duur in de aanschaf. Er wordt een mooie reis etui bijgeleverd met oplader en een fijne houder voor de tandenborstel en de borsteltjes. Helaas is de accu wel snel leeg. Ik heb de tandenborstel gratis gekregen om uit te proberen en kan 'm zeker aanraden.

Pluspunten

• verschillende poets standen

Minpunten

• Prijzig als je de app niet gebruikt
  • accu snel leeg

Os 31-10-2018

Nu al kapot na 1 keer vallen na een paar weken gebruik

Nee beveel dit product zeker niet aan.
Binen twee maanden kapot door 1 keer vallen.

Qua borstel gebruik zeker niets mis mee. De borstel heeft meerdere standen, een aparte knop voor aan en uit en een aparte knop voor de verschillende borstel standen. Ik gebruik meestal een en dezelfde stand dus vraag me wel af ok ik er echt zoveel nodig had. Maar kan me voorstellen dat er gebruikers zijn die de andere standen voor specifieke redenen wel gebruiken.
Qua degelijkheid valt deze borstel enorm tegen, hij is helaas 1 enkele keer gevallen en de onderkant brak af. Heb m nog geen twee maanden in gebruik. Hij stond op de wasbak en die dingen vallen continu om als je ze niet in een mok zet. Deze keer viel ie helaas niet alleen om maar ook nog op een harde grond. Dat was de eerste en meteen de laatste keer voor deze borstel want de onderkant is er vanaf gekomen en gebroken.

Borstel doet het nog gewoon maar onderkant is gebroken. Dus wel meteen navraag gedaan bij support van Oral-B gedaan of ze niet een losse onderkant hebben (is alleen het dopje onderop). Meteen door Oral-B gebeld de volgende dag (dat was wel netjes) maar Oral-B heeft de onderkant niet reserve, ze raden verder aan om de tandenborstel weg te gooien en kunnen helaas verder niets beteken.
Dus na minder dan twee maanden zo 125,- euro in de vuilnisbak.

Ga de andere borstels als gevolg hiervan maar meteen in een mok zetten zodat ze niet zo makkelijk meer omvallen en al zeker niet doorvallen naar de vloer.

Begrijp ook wel dat het een tandenborstel niet ten goede komt als ie valt. En het was ook zeker niet de bedoeling dat ie viel maar had ook niet verwacht dat ie zo makkelijk kapot zou gaan. We hebben al jaren oral-b tandenborstels en zeker die van de kinderen zijn ook wel eens gevallen maar die hebben een onderkant die in de borstel zit dus minder fragiel is nu blijkt.

Qua degelijkheid zeker voor deze prijs had ik niet verwacht dat deze tandenborstel zo makkelijk kapot kon gaan en dat valt me dit dus enorm tegen.
Ook heel erg jammer dat oral-b niet een los onderkantje heeft.

Overweeg dus een goedkoper model tenzij je specifiek al deze standen nodig hebt.
Als je deze borstel wel koopt zet m dan in een mok of leg m altijd neer ipv neerzetten want een val van je wastafel overleeft ie waarschijnlijk niet.

De extras die met deze borstel kwamen vind ik persoonlijk niet de moeite waard en blijven ongebruikt in de doos.
De spiegelhouder voor de smartphone ziet er leuk uit maar voel me ongemakkelijk bij om er een smartphone in te plaatsen en al helemaal niet in een houder ver boven de grond aan een spiegel boven een hele harde wasbak. Maak me vooral zorgen dat de telefoon er uit gaat vallen.
Het opbergdoosje voor de borstels hadden, die waar ook een houder voor de oplader in zit, hadden we er al een van via een vorige aankoop. Wij hebben geen stopcontact direct bij de wasbak dus dit doosje staat er los en kan na een paar jaar zeggen dat we het eigenlijk nooit hebben gebruikt (dus tijd om m ns op te ruimen).
Het reisetui ziet er leuk uit, maar is ook best groot, en het etui komt niet met een accu dus je hebt nog gewoon een oplader nodig die apart mee moet. Dan neem ik de normale kleine oplader wel mee (ook omdat we meer dan een tandenborstel hebben) en stop de borstel los in mn toilettas.

Pluspunten

• Druk lamp in de borstel
  • Vele borstel standen (indien nodig)
  • Aparte aan/uit knop
  • Aparte knop voor de borstelstanden

Minpunten

• Degelijkheid, breekt makkelijk
  • Overbodige extras waar je wel voor betaalt
  • Geen accu in het etui
  • Prijs

CapoCinzia 06-10-2018
  • Product gekregen

Zeer mooie tandenborstel met uitgebreide functies.

Ik had het geluk om de B Genius 9000N Rosegold gratis te mogen testen.

Bij het ontvangen van de doos was ik aangenaam verrast door de mooie verpakking. Het mooie design van de tandenborstel en de etui vielen meteen op. De etui is erg handig, je kan de tandenborstel erin opladen en het dient ook als smartphonehouder.

In de doos zitten, buiten de etui, nog een heel deel andere accessoires. Een oplader, een opzetborstelhouder, een smartphonehouder, twee stekkers en maar liefst vier verschillende opzetborstels.

Dan heeft deze borstel nog een bluetooth functie die je moet koppelen aan een app. Met deze app kan je dan gebruik maken van een timer. Het is wel jammer dat de timer niet is ingebouwd.
De tandenborstel heeft zes verschillende functies met een specifieke doelstelling.

Pluspunten

• Veel accessoires

Minpunten

• Geen ingebouwde timer

Cinzia 05-10-2018

Luxe tandenborstel met veel extra's

De Oral-B Genius 10000N rosegold werd mij toegestuurd om te testen, in ruil voor een eerlijke review.

Deze mooie tandenborstel kwam met veel extra's en accessoires, zoals vier borstelkopjes (drie verschillende soorten), een oplaadstation, waar je het opbergdoosje voor de borsteltjes aan vast kunt maken, een houder voor je telefoon, om aan de spiegel te bevestigen voor tijdens het poetsen en een prachtige handige reisetui van hard materiaal, die tevens als oplader kan dienen, zowel via usb als via stopcontact en waar je bovendien zelfs je telefoon in kunt zetten. De tandenborstel zelf ziet er ook heel mooi uit!

Gezien alle mogelijkheden van deze geavanceerde tandenborstel is de uitgebreide gebruiksaanwijzing zeker nuttig. De borstel is te gebruiken in combinatie met een app op je telefoon, die heel veel informatie geeft. Je kjunt oa zien hoe lang je poetst, of je op de juiste manier poetst, of je te veel druk geeft enz. De app filmt je gezicht via een camera, wat minder handig is. Het is nl. niet duidelijk waar je precies moet staan, je krijgt alleen een melding als je gezicht 'niet goed in beeld is'.

Er zitten verschillende functies op de tandenborstel, als standaard reiniging, de pro clean, sensitive, polijsten, tandvleesmassage en tongreiniging. Allemaal met een simpel knopje te selecteren, waarna het gekozen programma verlicht is. De tandenborstel is op diverse manieren in te stellen, al naar persoonlijke voorkeur. Je kunt de kleur van de verlichte smart ring kiezen en het programma dat je gebruiken wilt (per zone bijvoorbeeld). De verschillende borstels geven elk ook echt een ander gevoel. In praktijk gebruik ik echter meestal dezelfde borstel en ook hetzelfde poetsprogramma.

Voor mij zitten er eigenlijk teveel mogelijkheden die ik niet gebruik op deze borstel. Ik had echter wel het idee dat deze elektrische tandenborstel meer doet dan een normale handtandenborstel. Na het poetsen voelde mijn gebit echt schoon aan. Het gebruik van de app vond ik niet echt nuttig of handig, hooguit leuk om eens te proberen.

De oplaadreisetui vind ik heel praktisch en ook het bewaardoosje voor de borstelkopjes is fijn. De app op mijn telefoon vind ik leuk, maar is aan mij dus niet besteed. De prijs vind ik ietwat hoog, je betaalt echt voor een hoop (voor mij overbodige) luxe. Maar over all: mooi apparaat! Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • handige reisetui die ook oplaadt

Minpunten

• prijs
  • ietwat ingewikkeld door alle mogelijkheden

Rosavdw 03-10-2018

Super tandenborstel!

Mijn ervaring met deze tandenborstel is tot de dag van vandaag super! Het eerste pluspunt wat ik heb ervaren is het aantal verschillende opzetborsteltjes die er bij geleverd worden. Hier door kan je kiezen welke op dat moment van toepassing is, zoals een hardere of juist een zachte. De eerste keer dat ik m’n tanden poetste met deze tandenborstel heb een last gehad van bloedend tandvlees, dat kon ook niet anders aangezien ik echt aan een nieuwe tandenborstel toe was. Na 7 dagen de tandenborstel gebruikt te hebben, heb ik daar geen last meer van gehad. Door al de verschillende functies op de tandenborstel is het poetsen nu nog aangenamer en ben je bewuster van de hygiëne van jouw gebit.
Voor mij was deze tandenborstel geen investering aan gezien ik hem gratis heb ontvangen, maar stel dat ik de volgende keer weer tandenborstel moet hebben? Dan ben ik door deze ervaring wel overtuigd van het verschil betreft prijs/kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Werkelijk verschil
  • Lichtgewicht

Marjolein 16-04-2018

Super tandenborstel!

Super tandenborstel, je voelt een daadwerkelijker schoon gebit dan voorheen. Veel opties op de borstel met een leuke en handige app als toevoeging.

Pluspunten

• Veel poetsopties zoals white,gevoelig en tong
  • Handige en leuke app, ook voor kinderen
  • Ziet er sjiek uit, geen noodzaak wel leuk:-)
  • Etui kan telefoon opladen
  • Prijs

Minpunten

• De detectie camera is niet altijd even precies
  • Goed afstellen en precies zo blijven staan
  • Door de hoge snelheid spettergevaar!

L. Serb 01-03-2018

complete en effectieve tandenborstel met veel mogelijkheden

Oral-B Genius 9000N oplaadbare elektrische tandenborstel is een zeer aangename, complete en effectieve tandenborstel met veel mogelijkheden.
Zelfs met de mogelijkheid om via de bluetooth een waarschuwing te krijgen awanneer je te hard poetst.
Steeds wanneer ik mijn tanden poets ervaar ik het gemak van Oral B genius 9000N maar tegelijkertijd het verschil met een gewone tandenborstel zelfs met andere elektrische merken.Zo'n goede tandenborstel is echt een weldaad. het zorgt op een beste manier voor witte schone tanden en uiteraard ook op moeilijk bereikbare plaatsen, De zes standen : CrossAction, 3DWhite, Sensi Ultrathin, Sensitive Clean, Precision Clean, FlossAction, TriZone, Dual Clean, Power Tip,verwijdert effectief de tandplak, beschermt het tandvlees door de 100 % mondhygiëne.
De stand Ortho zorgt voor 100% verwijdering van de tandplak : de poetsdrukcontrole vermindert de poetssnelheid en de SmartRing waarschuwt je als je te hard poetst.. Oral B genius 9000 N is de enige tandenborstel die zorgt dat je geen enkele plek mist.
Iedereen in mijn omgeving is geïnteresseerd en enthousiast door Oral B Genius 9000 N tandenborstel.
Kortom professionaliteit voor thuis, een aanrader voor iedereen die opzoek is naar het beste voor zichzelf.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • vriendelijk voor de tandvlees
  • 100 % efficiëntie
  • verwijder 100% de tandplak
  • 6 standen

Minpunten

• geen

yael 29-11-2017

Tandenborstel

Ik heb hem nu 2 weken en hij werkt top. Niet alleen ik gebruik hem maar ook mijn vader, moeder en broertje ook. Zelf hadden we wel een elektrische tandenborstel maar die was aan vervanging toe. Wij zijn tot nu toe heel blij!

Pluspunten

• meerdere standen
  • meerdere mensen kunnen hem bebruiken
  • je telefoon ziet hoe je poest

Minpunten

• hij is groot en zwaar
  • vaak opladen (wat niet altijd handig is)

Ben 29-11-2017

Super schoon

Na vele tandenborstels elektrisch of normaal geprobeerd te hebben en telkens de hoop dat het een topper was steeds een teleurstelling...... tot het moment dat je gast poetsen met deze.
Wat een geweldige tandenborstel.
Door al zijn verschillende programma’s en bijbehorende borsteltjes is het een genot om te gebruiken.
Met aks resultaat een fantastisch stralend wit en schoon gebit. De functie om via een app op de telefoon alles bij te houden is leuk naar geeft mijn inziens niet echt een extra poets demensie

Pluspunten

• Veel programma’s
  • Lange accu duur
  • Rustig

Minpunten

• Jammergenoeg geen combiborsteltjes

Katila 28-11-2017

Slimme Tandenborstel

Heb deze tandenborstel geprobeerd voor een maand, moet eerlijk bekennen dat het resultaat ver boven mijn verwachtingen lag. Vaak worden er aanbevelingen gegeven met geweldige reviews over een product, maar wanneer je het zelf probeert, dan is het helemaal niet zoals het werd geclaimd.

Deze tandenborstel hielp mij van mijn ontstoken tandvlees af ( gebruikte na het poetsen van mijn tanden vaak nog de gevoelige stand voor een minuut om mijn tandvlees te reinigen. Mijn tanden lijken witter te zijn geworden, kreeg veel reacties en heb natuurlijk het gebruik van dit product aan familie en vrienden aanbevolen.

Pluspunten

• Applicatie timer is een motivator
  • Tongreiniging stand werkt uitstekend
  • Batterij gaat voor een week mee

macari 27-11-2017

Veel functies

De oralb genius heeft veel poetsopties die eenvoudig via 1 knop op de handset te regelen zijn. Via Bluetooth kun je de borstel verbinden met je telefoon. Via een speciale app kun je je poetsgedag bijhouden en ook de kleur van de verlichting op de borstel aanpassen. Persoonlijk vond ik het leuk om dat 1 keer te bekijken maar verder gebruik ik het niet. De borstel poetst super en ligt goed in de hand. Er is een reisetui meegeleverd die tevens als oplader kan dienen. Erg handig!

LoisK 26-11-2017

Zeer krachtige tandenborstel met veel features

Lang, lang, lang geleden heb ik nog wel eens een elektrische tandenborstel gebruikt, maar de afgelopen jaren moest ik het doen met een gewone tandenborstel. Ik had eigenlijk nooit echt het gevoel dat ik mijn tanden echt goed schoon kreeg en die twee minuten per keer haalde ik zeker weten niet. Met de Oral-B Genius 9000N merk ik dat mijn tanden veel gladder aanvoelen na het poetsen en is het tandplak echt een stuk minder. Deze elektrische tandenborstel, met app voor op de mobiel, heeft zoveel mogelijkheden dat ik niet weet waar ik moet beginnen met vertellen. Allereerst haal ik nu gemakkelijk de twee minuten, doordat er op de app een timer zit. Dankzij de bijgeleverde telefoonhouder voor op de spiegel kan ik tijdens het poetsen de laatste nieuwsberichten lezen en is het voor ik het weet alweer tijd om – dankzij een herinnering op de app – de tong te poetsen en te flossen en te spoelen. De tandenborstel heeft verschillende standen om bijvoorbeeld de tanden extra schoon te krijgen of voor een tandvleesmassage. Er is ook een reiskoker met ingebouwde oplader bijgeleverd en dat is ideaal voor op reis. De batterij gaat een flinke tijd mee, maar het is ook geen probleem om de tandenborstel na elke poetsbeurt weer op te laden, daar kan het volgens het boekje tegen. Ik zou deze tandenborstel iedereen willen aanraden, want hoe overdreven zo’n app ook lijkt, het zorgt er voor dat ik weer plezier krijg in tandenpoetsen.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • handige reiskoker met oplader
  • veel features
  • zeer handige app

Othman 26-11-2017

Degelijk stukje techniek voor je gebit

Ter vervanging van mijn verouderde Oral-B elektrische tandenborstel is dit een zeer aangename verassing, de techniek heeft niet stilgestaan heb ik gemerkt. Product wordt geleverd in een mooie verpakking met veel accessoires en meerdere opzetborstels. Zo heb je ook een handige hardcase opbergdoos die ook tegelijkertijd als oplaadunit fungeert voor je tandenborstel en eventueel je smartphone als deze is aangesloten op de unit. Wat verder opvalt is dat de elektrische borstel een mooie formaat heeft wat prettig in de handen valt en het poetsen plezierig maakt. De vele opties waaruit je kan kiezen vind ik ook geniaal, zo kan ik de optie kiezen voor gevoelig tandvlees wat bij mijn gebit past en de tongfunctie is ook ideaal. De batterij gaat heel lang mee, drie keer langer mee dan mijn oude Oral-B. De Oral-B app lijkt op het eerste gezicht overbodig maar is zeer behulpzaam bij het geven van poetsadvies en zone-detectie tijdens het poetsen. Zeer complete elektrische tandenborstel wat de investering meer dan waard is op de lange termijn.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Prettig formaat en valt goed in de hand
  • Vele poetsopties op de borstel aanwezig
  • Bluetooth verbinding in combinatie Oral- B app

Chantal 26-11-2017

De Oral B Genius 9000N Crossaction onder de tandenborstels

Ik heb deze tandenborstel gekozen omdat ik de laatste jaren veel geïnvesteerd heb in mijn gebit. Ik heb twee jaar met een beugel gelopen en wil mijn gebit extra goed onderhouden. Daarom heb ik gekozen voor de Oral B Genius 9000N Crossaction. Ik heb al meerdere tandenborstels van Oral B gebruikt. De Oral B Genius 9000N ervaar ik als de limousine onder de tandenborstels. Het design is erg mooi. Er zitten veel mogelijkheden op, zoals intensieve cleaning, whitening, en reinigen van de tong. De mogelijkheid is aanwezig om gebruik te maken van de Oral B App. Dat heb ik een paar keer gedaan, maar zie voor mij daar geen meerwaarde in. Deze App is vooral leuk om bijvoorbeeld kleine kinderen te stimuleren lang genoeg en op de goede plaatsen te leren poetsen. Ik ben erg tevreden met het gebruik van deze tandenborstel.

• Veel mogelijkheden

Annette 25-11-2017

Schone tanden

Ik mocht deze mooie tandenborstel testen en wat een genot. Mijn vorige (ook elektrische) tandenborstel stond dag en nacht in de oplader omdat de accu zeer slecht was geworden. Deze nieuwe heb ik nu 2 weken in gebruik en nog niet hoeven opladen, top! Leuk dat je zelf een kleurtje kunt kiezen d.m.v. de Oral B app en deze app is ook nog eens een handige poetshulp. Je kunt hem op timer zetten maar ook met de camera detecteren of je wel goed poetst. Vooral de eerste paar keer handig om te gebruiken en te zien of je je tanden wel zo goed poetst als je denk.

Pluspunten

• weinig op te laden
  • de App die je kunt gebruiken
  • de borstelkoppen voor verschillende toepassingen

YoungUrbanProf 24-11-2017
  • Product gekregen

Geweldige tandenborstel, maar extra feautures vervelen snel

Ik poets al jaren electrisch (met Oral-B). Het voordeel van de 9000N is de ontzettend goede batterij, met betere poetskracht als gevolg. Mijn initiele verwachtingen waren dat ik veel van de extra functies van de app en de verschillende poetsfuncties zou gaan gebruiken. In de praktijk kwam ik erachter dat deze extra functies (in mijn persoonlijke geval) vrij snel gingen vervelen en dat het iedere keer opstarten van mijn telefoon als ik ging poetsen me onnodig veel tijd kostte.

Het design van de tandenborstel is geweldig en het gaat zelfs zover dat je de kleur licht kunt kiezen die de 9000N uitstraalt. Het laadetui is bijzonder handig, maar een verbeterpunt zou kunnen zijn om in het laadetui ook ruimte voor deoplaadkabel aan te brengen. Die moet je nu (onhandig) los meedragen.

Al met al ben ik erg tevreden over en blij met de 9000N. Als ik het zelf had moeten betalen, was ik waarschijnlik voor een goedkoper model gegaan.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Laadetui

janet86 23-11-2017

electrische tandenborstel goede kwaliteit

Deze borstel is geschikt voor het hele gezin. De Bluetooth en app werken goed vooral stimulerend voor kinderen. Als je te hard drukt geeft de borstel dit aan. Ik raad dit product aan je tanden worden Schoner en de standen op het apparaat zijn multifunctioneel. Oplader zit erbij ook handig voor vakantie !

Pluspunten

• bleutooth
  • verschillende standen

Youri 30-10-2017

Heerlijk gladde tanden!

Voorheen poetste ik met een gewone tandenborstel, maar mijn tandarts adviseerde om over te stappen op een elektrische. Dit is een goede zet geweest, want bij mijn laatste bezoek gaf mijn tandarts aan dat mijn tanden er schoon en verzorgd uitzagen!

De borstel beschikt over veel verschillende programma's, handig als je je tong mee poetst of je tanden wilt witten! Echter besteed ik zo min mogelijk tijd aan het poetsen en hou mij daar dan niet echt mee bezig. Een handige functie is dat de borstel van kleur veranderd als je te hard poetst. Dit deed ik eerder te vaak verkeerd.

Daarnaast kan de tandenborstel verbonden worden met je smartphone via bluetooth, handig, maar voor mij geen meerwaarde. In de eerste paar weken poetste ik keurig volgens de begeleiding op mijn telefoon, maar later kwam het een keer voor dat mijn telefoon niet in de buurt lag of leeg was, en dan slaat hij de poetsbeurten niet op. Jammer, want anders was dit een goede stok achter de deur geweest. De applicatie is echter wel goed en duidelijk, en laat tijdens het poetsen het laatste nieuws, het weer en je afspraken zien.

De borstel vind ik persoonlijk aan de dure kant, maar anderzijds heeft deze dus wel veel functies, mooi design, een goede batterij en een handige reise tui. Toch denk ik dat een goedkopere tandenborstel met minder functies voor mij net zo goed zal bevallen.

• App voor het bijhouden
  • Wordt rood als je te hard drukt

Minpunten

• Prijs
  • Veel verschillende borstels; onduidelijk

Marcia D 26-10-2017

Prettige slimme tandenborstel

Omdat ik erg gevoelige tanden heb was ik wel benieuwd naar gedetailleerde poetsinformatie. Zelf gebruik ik de zachte borstel voor gevoelige tanden en de zachte setting. Doordat de borstel aangeeft als je te hard drukt ben ik me daar nu bewust van (precies waar ik vaak last heb van gevoeligheid!) en de timer motiveert me om wel even de twee minuten vol te maken. Ik vind de tandenborstel zelf erg gemakkelijk in gebruik en hij ziet er ook nog eens flitsend uit. De borstel poetst echt heel schoon, ik heb het idee dat mijn gebit er stukken beter uit ziet.

De hoes en lader voor op reis zijn absoluut ideaal. Zo kun je stijlvol en praktisch reizen met je tandenborstel. Ik vind sowieso dat de batterij van deze borstel erg lang mee gaat.

De borstel heeft ook een functie om de tong te reinigen, nu vind ik dat persoonlijk niet heel prettig voelen met de borstel en gebruik ik daarvoor liever een losse tongschraper.

De functie met de app er bij is leuk om uit te proberen en ik heb er van geleerd dat ik net iets langer moet poetsen. Dus je kunt er waardevolle info uit halen. Nu ik dat voor mezelf heb geleerd zou ik de app en telefoonhouder niet dagelijks meer gebruiken, ook omdat de borstel al een ingebouwde timerfunctie heeft.

Al met al ben ik erg tevreden en zou ik de borstel absoluut aanraden. Juist ook als je met gevoelige tanden wel elektrisch wilt blijven poetsen.

Pluspunten

• Timerfunctie
  • Geeft aan als je teveel druk uitoefent
  • Lange batterijduur
  • Maakt super schoon
  • Ook handig met accesoires voor reizen

Minpunten

• Tongfunctie voelt onprettig

AnitaP 26-10-2017

Heerlijk gladde tanden

Ik was erg benieuwd naar de eigenschappen van deze tandenborstel.
Wat vooral erg prettig is, is dat de rand van de tandenborstel meteen rood oplicht wanneer je te hard drukt.
Door de verschillende standen kun je goed wisselen in je manier van poetsen.
De app op de mobiel vind ik leuk om een keer te proberen, maar is voor mij jet noodzakelijk.
Voor het poetsen bij kinderen is het echter erg handig. Geeft goed aan wat je moet doen en de tijd hiervoor.
De batterij gaat lang mee.
De tandenborstel voldoet zeer zeker aan mijn verwachtingen. Heb hem nu getest, maar zou hem graag willen kopen.

Pluspunten

• Waarschuwing wanneer je te hard poets
  • Verschillende standen

Richard 25-10-2017

Superhandig, met app

Altijd als ik bij de tandarts komt kreeg ik hetzelfde verhaal. Je moet toch beter je tanden gaan poetsen, om gaatjes te voorkomen. Dus om hier vanaf te zijn heb ik de oralB 9000N aangeschaft. De app die je kunt downloaden is superhandig en houdt precies bij hoeveel je poetst en hoeveel tijd je hieraan besteed. Nooit geweten dat 2 minuten zo snel voorbij kunnen zijn. Via de app kun je verschillende poets modus kiezen. Bijvoorbeeld wittere tanden. De app assisteert je hierbij. Als je met de tandenborstel op vakantie gaat kun je de borstel in de speciaal daarvoor bestemde koker doen. Met deze koker kun je de tandenborstel, en zelfs je telefoon opladen. Thuis kun je de tandenborstel op de lader zetten met daarnaast plaats voor vier verschillende opzetborstels.
De verschillende poetsstanden kun je op de tandenborstel instellen. Van zacht naar hard. Zoals je het zelf het prettigst vindt. De duur van de batterij in de tandenborstel is goed. Ik doe er ongeveer 5 dagen mee. En dan poets ik twee keer per dag. Wil je dus een goede tandenborstel waarmee je de tandarts versteld doet staan. Neem deze!!!!!

Pluspunten

• Poetsen met app
  • Poets cyclus wordt bijgehouden

Minpunten

• Prijs

Maaijke 23-10-2017

Wat een poetservaring ! De tandenborstel Oral-B Genius is echt helemaal compleet. De keuzemogelijkheid tussen verschillende programma's ( dagelijkse poetsbeurt, polijsten, licht. tandvleesmassage en zelfs tong-poetsen) maken dat je altijd in elke omstandigheid van je mond aangenaam kunt poetsen. Het opberg etui met oplader voor je telefoon en je tandenborstel is echt superhandig. De app is heel uitgebreid met veel verschillende mogelijkheden. Zo kun je meekijken in je mond terwijl je poets en aanwijzingen krijgen over welk vlak je gaat poetsen. Heb je daar even geen zin in dan poets je alleen met timer en leest ondertussen onder in het beeldscherm de laatste headlines van het nieuws. IK ben er er=cht heel blij mee!

Pluspunten

• opbergcase met oplaadmogelijkheid
  • drukindicatie
  • ondersteuning via de App
  • eenvoudige bediening
  • timer

Minpunten

• beetje prijzig

Tandenpoetser 23-10-2017

Slimme tandenborstel

Ik heb de Genius 9 9000N nu 2 weken in gebruik en tot op heden heeft deze elektrische tandenborstel mijn verwachtingen overtroffen. Ik heb zelf gevoelig tandvlees en om eerlijk te zijn poetste ik mijn tanden vaak te kort.
Door de poetsdetectie en de handige app van Oral-B heb ik nu goed inzicht in welke gebieden van mijn gebit ik nog niet goed heb gepoetst. Ik moet zeggen dat het tanden poetsen met een app in het begin behoorlijk wennen was. De eerste dagen vergat ik vaak om mijn bluetooth aan te zetten of pakte ik überhaupt mijn telefoon er niet bij. Het fijne is dan wel weer dat de tandenborstel je poetsbeurten op slaat, dus op het moment dat de app weer met de tandenborstel verbonden wordt alsnog alles in de app geregistreerd. Maar ook zonder dat de tandenborstel verbonden is met de app, geeft hij aan of je lang genoeg hebt gepoetst of dat je te hard poetst.
Ondertussen ben ik eraan gewend geraakt en vergeet ik niet meer om mijn telefoon erbij te pakken als ik mijn tanden ga poetsen. Handig voor in de ochtend is de nieuwsmeldingen en tips die je krijgt als je de timer/poetsdetectie in de app aan hebt staan.
De batterij gaat lang mee, zeker een dag of 6 a 7. Het zijn niet de 12 dagen die Oral-B beloofd, maar misschien komt dit ook doordat wij hem thuis met 4 personen gebruiken. Overall ben ik tot nu toe heel tevreden met deze elektrische tandenborstel en zie ik nu al verbetering aan mijn tandvlees.

Pluspunten

• Hele fijne app als je weet hoe het werkt
  • spiegelhouder voor telefoon
  • poetsdetectie en timer

LizaO 23-10-2017

Poetst schoon en fris, wel aan de prijs

Inmiddels poets ik bijna 2 weken met de N9000. Ik merk zeker verschil met mijn al wat oudere elektrische tandenborstel van Oral-B. Daarvan werd de accu minder en de rotatiesnelheid was lager dan van deze N9000.

Allereerst het uitpakken van de tandenborstel is een cadeautje. Hij zit zeer mooi ingepakt. In de doos vind je meerdere borsteltjes, de tandenborstel zelf natuurlijk, een zeer luxe reisetui, oplader en houder voor de verschillende borsteltjes en een telefoonhouder voor op je spiegel. Ik moet zeggen dan ik de telefoonhouder niet gebruik, ik zet mijn telefoon in het badkamerkastje ergens tegenaan en ook dan werkt de poetsdetectie prima. Het feit dat je met 1 stekker zowel je telefoon via usb als de tandenborstel via de stekker kunt opladen in de reisetui is een leuke gadget, maar zeker niet noodzakelijk en door mij nu nog niet gebruikt. Wellicht bij lange reizen in het buitenland dat dit een uitkomst is.

Het instellen en connecten van je tandenborstel is zo gepiept, het is leuk dat je een kleur kunt kiezen voor het lampje op de tandenborstel, maar ook dit is weer ‘leuk’ maar niet noodzakelijk. De tandenborstel zorgt wel voor een enorm fris gevoel in je mond na het poetsen, doordat de rotatiesnelheid van het borsteltje erg hoog ligt. Ik heb echt het idee dat deze schonen poetst dan mijn oude borstel. Poetsdetectie gebruik ik niet zo vaak, omdat ik niet altijd mijn telefoon mee heb wanneer ik mijn tanden poets. In de app wordt bijgehouden hoe vaak je poetst op een dag en hoe lang (en of je te hard drukt tijdens het poetsen). In het begin stond ik wel eens in de badkamer zonder telefoon en liep dan naar beneden om mijn telefoon eerst op te halen, later las ik pas dat je tandenborstel 20 of 30 poetssessies onthoud en ze ook later kunt synchroniseren met je app. Zeer handig dus! De accu houdt het bij mij niet de aangegeven 12 dagen vol, bij mij zei hij na 10 dagen dat de accu weer geladen moest worden.

Wat ik een nadeel vind is dat je de tandenborstel niet kunt delen met je partner/huisgenoot (uiteraard allemaal een ander borsteltje), omdat de tandenborstel geen profielen/gebruikers kent en alle poetssessies op een hoop gooit.

Conclusie; de tandenborstel poetst erg schoon en fris, de extra’s zijn ‘leuke gadgets’ maar niet noodzakelijk voor een tandenborstel. Voor alleen een tandenborstel is ie toch echt te duur.

Pluspunten

• poets schoon
  • inzicht in je poetssessies
  • mooi design
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• prijzig
  • niet door meerdere mensen te gebruiken

Ayla 22-10-2017

Goede tandenborstel

De installatie van de app was erg makkelijk alles werd duidelijk aangegeven wat je moest doen.
Je kan een kleur code aangeven de tandenborstel krijgt dan die kleur.
De app houd via de tandenborstel precies bij hoe vaak je poetst en hoelang je poetst je kan ook extra poetst gebieden instellen de app laat dan zien wanneer je die extra gebieden moet poetsen.
Met positie detectie kun je goed zien waar je op het moment poetst enige nadeel daarvan is dat de detectie de boven en onder voortanden tegelijk detecteert.
Er zitten verschillende functies op de tandenborstel pro clean whitening gevoelige tanden tongreiniging massage.
Na het poetsen laat de app zien dat je moet flossen en je tong moet reinigen alles word opgeslagen in de app je kan alles terug zien super handig zo weet je precies wanneer je beter moet poetsen of wanneer je alles goed doet.
Op de tandenborstel zelf zit ook een batterij indicator zodat je nooit met een lege tandenborstel zit.
De tandenborstel ligt goed en fijn in de hand is niet zwaar super fijn om mee te poetsen

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Overzicht via de app

Minpunten

• Voor tanden detecteert de app te gelijk