Sony RX10 IV zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Optische zoom
25 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony RX10 IV zwart op Kieskeurig.nl.

Will 11-02-2019

Snelle Camera met goed zoom bereik.

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

De RX10 4 is nogal pittig in prijs was nu 200 euro afgeprijsd en de oude spiegelreflex camera ingeruild voor een mooi prijsje Het blijft toch nog een hele investering maar dan heb je ook wat. Het is een alles kenner. Ik heb voor deze camera gekozen i.v.m. positieve reviews, snelheid, mogelijkheden en groot zoom bereik. Camera ligt lekker in de hand, wel zwaar. Zoom kun je in snelheid instellen of handmatig. Ook het scherp stellen zijn veel instel mogelijk heden. Snelheid is een pre als je kinderen, sporten of dieren wil fotograferen of filmen in HD of 4K. Camera stelt automatisch scherp ook bij het filmen en inzoomen. Heeeeeel veel mogelijk. Het zal in het begin veel op automatisch gezet worden slim automatisch of superieur automatisch. Ook heb je de mogelijkheid om de camera op SCN te zetten waar je dan de automatische scenekeuze hebt. Je kunt het scherm ook aan tikken welk voorwerp je scherp wilt hebben. enz enz.
Een groot nadeel is een zeer beknopte handleiding. Bij Camera Express hebben ze al meer uitgelegd als in de beschrijving staat. De rest zoek ik dan op YouTube onder handleiding van de RX10 4. De uitleg met filmpjes is duidelijk het is dan wel in het Engels maar dat zal voor de meeste onder ons geen probleem zijn. Eerste indruk is naar tevredenheid. Moet nog wel heel veel uitproberen.

Pluspunten

• Snelheid
  • Mogelijheden
  • Zoombereik
  • 4K filmen

Minpunten

• Zeer beknopte handleiding

j kokhuis 16-10-2018

de rx10iv van sony doet mij steeds weer versteld staan!

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

heb altijd twee DSLR camera's met een 18x200mm en een 150x600mm lens overal naartoe gesleept! en begon dit goed zat te worden maar de censor grote hield mij nog enigzins sceptisch! maar nu ik de sony rx10iv een halfjaar in gebruik heb moet ik toegeven dat de kwaliteit van foto's en video's uitmuntend zijn geen gesleep meer met zware spullen maar een alles in een camera ben erg tevreden supper ding!

Pluspunten

• alles in een en bij de hand
  • degelijk gebouwd
  • supper goede kwaliteits lens echt glas

Minpunten

• het menu is best wel moeilijk
  • statief verbinding op de verkeerde plaats

Jan 15-06-2018

Mogelijkheden zat en echt goede fotokwaliteit in één toestel

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Na verlies van mijn alfa6000 lang getwijfeld maar dan toch voor deze rx10mark4 gekozen. Ondanks kleinere sensor nu betere foto's dankzij uitstekende ingebouwde lens en bovendien veel meer mogelijkheden bij de hand. Voor de niet-professionele fotograaf een verbluffend toestel. Weegt wel 1kg maar dan heb je bij: breedbeeld, makro, tele, verrekijker, video...Wel ineens batterijtje extra kopen. Ik kocht bij Kamera Express wegens scherpste prijs, snelste levering en fysieke winkel in de buurt van Antwerpen.

Pluspunten

• fotokwaliteit
  • mogelijkheden

Minpunten

• batterijduur
  • wat fragiele camera

Vera 14-07-2018

Kinderziektes?

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Vlak voor mijn vakantie gekocht en met een paar dagen al meerdere mankementen: niet meer scherp te stellen in A-stand; macro-foto’s niet meer mogelijk; portret- foto’s niet meer mogelijk, alleen nog scherp te stellen in auto-stand.
Diafragma-ring ging niet meer trapsgewijs, maar werd lam; ineens op mijn display de zin “schakel uit en in”, zomaar uit het niets maar er gebeurde niets en weer dat zinnetje.
Fotocamera is nu naar de reparateur, maar ik vertrouw hem niet meer! En dat voor zoveel geld en dan denk je iets goeds te kopen...

Pluspunten

• Maakt snel achter elkaar foto’s..

Minpunten

• Zie boven

Stefan V 13-05-2019

Snelle focus, scherpe fotos, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Sinds kort ben ik overgestapt van een SLR camera aar deze bridge camera van Sony.
Wat een gebruiksgemak! geen lenzen meer wisselen, snelle focus en hele scherpe fotos.
Echt een aanrader voor hobby en semi professionele fotograven!

Pluspunten

• Snelle focus
  • Scherpe fotos

• Batterijleven

ronbruin 01-05-2019

goed formaat camera

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

De specificaties zijn goed en in de praktijk voldoen ze er aan. snelle scherpstelling en veel foto's per seconde. Heb de camera net een week dus nog niet alles uitgeprobeerd

Pluspunten

• snelle scherpstelling

Minpunten

• prijs

peter.sr 23-04-2019

supercamara zonder moeilijk gedoe

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Mooie body en indrukwekkende prestaties super handige-camara met groot bereik met de lens geen gedoe met wisselende lenzen een echte specialist zal wel andere wensen hebben maar deze camara voldoet geheel aan mijn wensen.

Pluspunten

• groot bereik met lens
  • super veel mogelijkheden
  • best wel compact voor wat hij presteert

Minpunten

• vergt wel wat aandacht om te doorgronden

Carola 10-04-2019

geweldige bridge camera

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

In de keuze tussen de betere bridge camera's springt deze camera er met kop en schouders boven uit. Vooral de snelle en goede focussering maakt haarscherpe foto's mogelijk.

Pluspunten

• zekere fase detectie
  • snelle focussering

Eyecatcher 03-04-2019

Fantastische camera, neusje van de zalm!

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Supersnel met steeds goede focus, geweldig vooral voor sportfotografie! Bij slechtere lichtcondities kun je de instelling van slim automat naar superieur automat omzetten en neemt de camera op in een hogere kwaliteit dan in de functie slim automat en voert zonodig samengesteld opnemen uit!

Maes 25-03-2019

Nooit meer lenzen wisselen!

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

fantastische camera voor luie fotografen. Nooit meer lenzen wisselen en toch een prachtige beeldkwaliteit.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • alleskunner

Minpunten

• plastic

Josm 23-03-2019

Perfecte camera

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Bij Kamera Expres deze prachtige camera gekocht, super snel af, prachtige foto’s. Vele instelmogelijkheden

Pluspunten

• Autofocus
  • Groot zoom bereik
  • Sensor

MB 14-03-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Met wensenlijstje naar een verkoper gestapt en deze voldeed aan mijn lijst. Alle mogelijkheden moet ik nog ontdekken maar tot nu toe voldoet hij prima..

Thea 28-02-2019

Rete-scherp en super snel.

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Na 2 jaar gefotografeerd te hebben met de Sony RX10 III, nu de overstap gemaakt naar de Sony RX 10 IV. Dit voornamelijk vanwege de snellere AF. Altijd dik tevreden geweest met zijn voorganger, dus dit gaat ook helemaal goed komen.
Besteld bij Kamera Express. Dinsdag besteld, woensdag in huis.

jonky 11-02-2019

Apparatuur ingeruild bij Kamera Express

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Omdat mijn Canon camera en lenzen mij te zwaar werden ben ik naar Kamera Express gegaan om eens te kijken naar de Sony RX10 IV . Ik kreeg een goede inruilprijs voor mijn oude apparatuur en ze namen alle tijd om de Sony RX10 IV uit te leggen. Dit weekend, het regende toch, alle menu's eens doorgenomen. Toch heel anders opgezet dan de Canon, het is even wennen. Er zit weinig informatie bij de camera, maar op internet is gelukkig veel te vinden. Toen naar buiten om wat foto's te schieten. Wauw wat een scherpe foto's! en dan heb ik nog niet eens alles uitgeprobeerd. Ik kan de foto's goed vergelijken omdat ik nog steeds de canon M5 heb, die een grotere sensor heeft. En dan de luxe van slechts 1100 gram aan mijn nek i.p.v. de 2,5 kg die ik altijd mee droeg. Ik denk dat ik van deze camera veel plezier ga krijgen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • 600mm zoom

Minpunten

• weinig informatie/summiere handleiding
  • nog niet tegen gekomen

André 08-02-2019

Wat is de Sony DSC-RX10 M4 een geweldig apparaat

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Lange tijd een camera gehad met verwisselbare lenzen. Nu voor deze camera gekozen vanwege de schitterende foto's en de geweldige snelheid. Heel fijn als je sportfoto's moet nemen. Goed advies gehad van fotodevakman.nl met daarbij de goedkoopste prijs.

Pluspunten

• snelheid
  • geen lenzen meer verwisselen
  • heel veel mogelijkheden

Minpunten

• nog niet gevonden

Alain 04-02-2019

groot zoombereik en supersnelle nauwkeurige autofocus

Sony RX10 IV gekocht vandaag op aanraden gekocht bij www.fotodevakman.nl
De camera in hun winkel geprobeerd en was erg onder de indruk van het zoombereik icm de snelle en nauwkeurige autofocus.
Verder werd de Camera door de verkoper daar prima uitgelegd en werd er alle tijd voor genomen op de vragen die ik had.
Ben je op zoek naar de beste Bridgecamera die er op de markt is dan is de Sony RX10 IV een absolute aanrader.
Voorheen had ik een Nikon D500 icm 200-500mm objectief maar die werd me toch te lomp en zwaar, dus de Sony RX10 IV is een echte verademing.
De tijd en de service die genomen werd door fotodevakman is eveneens een aanrader!

Pluspunten

• zoombereik
  • snelle autofocus
  • beeldkwaliteit

Lotte 24-12-2018

Alles in één camera met gelijke eigenschappen als DSLR.

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Al 2 jaar in bezit van de Sony RX10 III. Heel tevreden over. Nu een update naar de RX10 IV, wegens snellere en verbeterde scherpstelling en touchscreen voor scherpstelpunt.
Ontzettend fijne camera met uitstekende lens. Geeft heel mooie foto's, zowel macro als tele.
Nooit meer aparte lenzen meesjouwen, maar altijd de goede lens al op de camera. Daarnaast ook vochtbestendig, dus ideaal op reis.

Pluspunten

• alles in één
  • nooit meer lenzen meesjouwen
  • prachtige foto's
  • zeer veel mogelijkheden
  • vochtbestendig

Minpunten

• redelijk zwaar

Hugo 24-10-2018

Alles in een en wat een mogelijkheden.

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Onlangs deze camera gekocht en wat een mogelijkheden heeft deze camera.
Geen gesjouw meer met meerdere lenzen, alles in een. Hier ga ik veel plezier aan beleven.

Pluspunten

• Alles in een camera.
  • Geen losse lenzen meer
  • Groot bereik en veel mogelijkheden.

Peter Vullings 21-03-2018

Super snel

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

wat een krachtpatser. zo snel scherpstelling gaat niemand lukken. Een camera voor in de natuur.. voor foto's te knippen bij sporten.. en altijd super resultaat.
met mogelijkheden om jouw instellingen ook vast te zetten.
Daarnaast erg goed in video en slow motion.
het scherm achterop is dan erg handig , zeker om scherp t stellen waar jij maar wilt tijdens de opname

Pluspunten

• schepstelling super snel
  • variereen TOP

Minpunten

• ietsie zwaar maar stabiel

Dick Denteneer 07-03-2018

Geweldige specificaties - lichtsterk, heel snelle autofocus

Geschreven voor: Sony RX10 IV zwart

Prachtige camera, snel, lichtsterk, 4k film, wifi, zowel handmatig als automatisch in te stellen. Niet goedkoop, maar de prijs wel waard.

Pluspunten

• Sensor, autofocus, RAW mogelijk,
  • touchscreen
  • beeldstabilisatie
  • Wifi, Bluetooth
  • Eigen menu aanmaken

Minpunten

• Zoomsnelheid
  • Grote camera
  • Niet goedkoop