Canon PowerShot G7X Mark II zwart - Reviews

Optische zoom
4,2 x optische zoom
HD type
Full HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 41 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G7X Mark II zwart op Kieskeurig.nl.

guydr 23-05-2016

G7Xm2 - High quality cam with high quality results

9,6
De G7Xm2 voelt zeer stevig en goed gebouwd aan dank zij de metalen behuizing, en de grip is een zeer groot pluspunt tegenover de m1. Let wel op, de cam is qua grootte en gewicht nu niet de camera die je gemakkelijk in je jeansbroek schuift (daar is de G9X voor), wel in vestzak. Maar ik raad toch een passend tasje aan, om ongelukjes te vermijden (zoals stof in lens en het per ongeluk indeuken ven de lensbescherming)

De G7Xm2 heeft ook een tilt of bounce flash (like RX100 series), in tegenstelling tot de m1.
De LCD is goed zichtbaar, zelf op zonnige dagen, Je kan zelf de LCD oplichten door op de info-knop te blijven drukken. Of het scherm wat kantelen. Het LCD scherm is bij de G7Xm2 niet enkel kantelbaar 90° naar boven (selfie positie), maar ook 45° naar onder.
Het touchscreen is zeer gemakkelijk voor als je op iets of-center wilt focussen, en goed ingebouwd als wel. Gelukkig is de touch shutter enkel instelbaar via het menu.

De image quality van de G7Xm2 is zeer goed tot uitstekend, met de bekende canon colors , persoonlijk vind ik de JPG's een beetje beter zelf of de m1, zelf op hogere ISO, al blijft er in de corners altijd en beetje meer softness op 24mm (als je gaat pixelpeepen of er speciaal gaat naar kijken), door de 24-100mm lens (in tegenstelling tot RX100m3 en m4 waar de lens maar 24-70mm is).

De camera is zeer snel in het opstarten, focussen en shot-to-shot tijd in normale lichtomstandigheden. Bij weinig licht of weinig contrast in de scene, duurt het ietsje langer (groot woord), dan kan je altijd het focus vierkantje verkleinen, of spotfocus gebruiken. Ook de burst functie is veel verbeterd tegenover zijn voorganger (8 frames per second in theorie, ongeveer 5 à 6 in praktijk voor Jpg + Raw)

Kortom er zijn tal van instellingen in de menu's en funties die je naar je persoonlijke keus kunt instellen en aanwijzen aan bepaalde knoppen. Dit is natuurlijk geen camera om gewoon in auto te gebruiken (als point and shoot), maar deze camera geeft een serieuze leercurve om alle functies optimaal te leren benutten.

Door de 14bit Raw (zeer grote files) heb je al vlug een 32Gb of meer SDHC/XS kaart nodig, als je van plan ben veel Raw opnames te maken, of veel te filmen.

Waar ik persoonlijk minder om te spreken ben, is het feit dat bij een niet originele canon accu (gelijk welk ander merk), de camera een melding geeft in de vorm van. Is dit een originele canon accu, ja of neen. Bij antwoorden "ja" krijg je de melding, fout in accu en de cam shuts down. Bij antwoorden "neen" krijg je de melding, gebruik enkel op eigen risico en geen garantie, maar de cam werkt maar dan zonder batterij indicator. Dus best dat je altijd een reserve accu bijhebt. Dat is trouwens dezelfde melding bij G9X en G5X. Dat is een domme zet van Canon, vooral omdat de originele canon accu's zo duur zijn.

Arthur van der Meijden 16-07-2017

Canon PS G7x Mk II goede opvolger voor de Power Shot S120

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Wie een kleine compact camera zoekt die daadwerkelijk compact is en in de zak van een spijker broek past kan ik de PS G7X MkII sterk aanbevelen. De camera is degelijk afgewerkt en heeft een waanzinnig goede lens kwaliteit. Aanrader voor iemand die uitmuntende kwaliteit in een kleine jasje zoekt.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Goede afwerking body
  • Uitstekende kwaliteitsfoto's

Minpunten

• Enigzins aan de zware kant

Frank G. 10-04-2017

Canon PowerShot G7X Mark II Eerste indruk

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Camera is overzichtelijk opgebouwd. Alle knoppen zijn goed bereikbaar en staan logisch bij elkaar. Je kunt snel schakelen tussen macro,normaal of handmatig focus. Belichtingscompensatie en camera modus zonder een menu in te hoeven. Wanneer je een Camera modus hebt gekozen en een aanpassing in deze instelling wilt doen dan dit eenvoudig via het touch-screen ipv menus's induiken. Dit werkt snel en voorkomt dat je hét moment mist om dé foto te maken.
De auto functie volstaat, maar voor de liefhebber zijn alle instellingen zelf te kiezen.
De gemaakte foto's zien er top uit. Zeer scherp . Nabewerking op de camera zelf gaat ook goed. Wel even wennen. Via de Canon site zijn 2 programma's beschikbaar om foto's te bewerken.
Via Wifi en NFC kan je foto's snel delen naar bijvoorbeeld je telefoon en je kunt de foto's voorzien van GPS data via je telefoon. Leuk voor thuis om precies te zien waar de foto is genomen. Voor mij voegt dit echt iets toe wanneer ik vakantie foto's terugkijk en weer kan terughalen in welke stad / gebied dat ook al weer was.
Kortom: een aanrader voor de enthousiaste fotograaf!
Focus punt keizen via het touch scherm werkt echt goed!

Pluspunten

• lichtgevoelige lens
  • goede, logische bediening
  • touch screen werkt beter dan gedacht

Minpunten

• vrij zwaar voor in de broekzak
  • niet te grote handen is een pre voor de camera

Jan 16-08-2017

prima camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Mooi campacte camera met vele mogelijkheden makkelijk mee te nemen en vele functie. Ook mooi de tame laps functie, en in donkere omgeving foto's maken

Maaike 28-11-2016

Goede autofocus

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Ik gebruik deze camera voor mijn video's, en hij is mij heel erg goed bevallen. Ik vind het geluid goed, en ben heel erg blij met de fijne autofocus. Hij focust altijd goed en dat doet hij zonder herrie. Daarnaast zitten er ook heel veel functies op die ik fijn vind om te gebruiken om coole dingen mee te maken. Wat ik ook fijn vind is de instellingen voor de foto's, aangezien ik deze camera vooral gebruik om video's te maken!

Pluspunten

• Goede AF
  • Goede Touchscreen
  • Geluid is goed
  • Geluidsloze AF

Watcher 26-02-2018

Kan deze camera afzonderlijk genomen video’s aan elkaar koppelen? Dus zodat er 1 videobestand ontstaat die in zijn geheel op een ander apparaat kan worden afgespeeld of op een DVD gebrand kan worden.

Luc Bosmans 24-11-2016

Ontelbare mogelijkheden

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Ik wou niet meer rondlopen met een zware reflexcamera.
Dit is een professionele compacte camera met ontelbare mogelijkheden.
zowel in automatische en scènemogelijkheden als handmatig.
vooral de nachtopname uit de losse hand is fantastisch.
Handig is ook de wifi om foto's over te brengen.

Pluspunten

• Compact
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Wifi

Minpunten

• Geen tot op heden

peterbon 03-03-2019

Klein maar fijn

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Voor een uitstapje of gewoon om altijd bij de hand te hebben is deze camera een prima aanvulling op de DSLR en systeemcamera. Geen extra spullen mee te dragen en toch uitstekende foto's.

Hans 02-02-2019

goede lens

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Mooie compactcamera met goede lens, groot (kantelbaar) scherm en vele opties die ook op een spiegelreflexcamera te vinden zijn

Pluspunten

• lichtgevoelige lens
  • groot scherm

Han Kok 08-01-2019

Klein maar heel fijn.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Zeer compact. Heerlijk om mee te nemen. Ik laat nu in het vervolg mijn spiegelreflex thuis. Prachtige foto's, lekker scherp en mooie video beelden.
Heel veel automatische instellingen, maar ook veel mogelijkheden om een eigen instelling te maken. Opklapbaar scherm is soms heel handig. Zeer lichtgevoelige lens.

MyCensoredLife 29-10-2016

Handige vlogcamera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Sinds kort maak ik vlogs voor YouTube, en had dus een goede camera nodig. Toen ik ging kijken bij een van mijn favoriete YouTubers, raadde hij deze camera aan, en deze is het dus ook geworden. Ik ben er super blij mee. De kwaliteit is top en de camera zelf is opzich best klein, wat het makkelijk maakt om mee te vloggen. Handig in gebruik, veel talen en belangrijk: je hoeft geen genie te zijn om deze camera te snappen.
Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Niet moeilijk
  • Goede kwaliteit
  • Kan tot ver inzoomen
  • Stelt alles automatisch bij

Minpunten

• Flitser kan alleen automatisch

Keran Ruigrok 23-05-2020

Goede vlogcamera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Het is een super goede camera om mee te vloggen. De kwaliteit in auto-modus is al super goed maar je kan ook aanpassingen doen zodat het nog beter wordt. Het touchscreen is erg handig met focussen. Hij is ook goed in low-light waardoor je ook in donkere ruimtes of 's nachts leuke video's kan maken. De focus kan soms wat sneller en soms hoor je de camera scherpstellen wat wel vervelend is. Slow motion ziet er ook mooi uit en het is heel fijn dat er een TimeLapse functie in zit. De camera is makkelijk mee te nemen omdat hij heel klein is. Hij voelt daarnaast erg stevig aan.

Pluspunten

• Klein en licht
  • Goed in low light
  • Mooie beeldkwaliteit
  • TimeLapse en SlowMotion
  • flip-up scherm

Minpunten

• Scherpstellen soms wat sloom
  • Geluid van het scherpstellen

Sjoerd van Aelst 21-05-2020

Kleine degelijke camera met veel mogelijkheden en kwaliteit.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Canon Powershot G7Xmark II ligt prettig in de hand. Heeft een uitstekende auto-functie, maar ook grenzeloos veel mogelijkheden. Camera is naast lichtsterk en ook nog eens ijzersterk! Kortom een shot in de roos!

Pluspunten

• Handzaam
  • Makkelijk en snel
  • Geweldige foto en videokwaliteit

Jarek W. 22-03-2020

Perfecte kwaliteit zoals altijd bij Canon-producten !!!

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Voor 11 jaar plezierig gebruik van de Canon G11 is het tijd voor een nieuwe camera. Mijn Canon G11 weigerde gewoon mee te werken, de lens reageerde niet meer, reserveonderdelen zijn niet meer beschikbaar.
De keuze viel opnieuw op Canon en zoals gewoonlijk werd ik niet teleurgesteld.
De camera is erg compact, hij past in een zak of een kleine koffer.
Dag- en nachtfoto's van hoge kwaliteit.
Eenvoudig en intuïtief in gebruik, zelfs voor mensen die niet veel gemeen hebben met fotografie.
Veel functies en snelle instellingen maken het gemakkelijk om in elke situatie te fotograferen.
In één zin nogmaals bedankt Canon.
Ik wil ook de medewerkers van CameraExpert bedanken voor hulp bij keuzes en service op hoog niveau.

Pluspunten

• foto's van hoge kwaliteit
  • compact
  • eenvoudige bediening
  • design
  • batterij

Michelle 06-02-2020

Great Camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

I chose the camera because it was nice and small and you can flip the display so it’s great for selfies.

The camera is easy to use - I don’t have much experience and I can still get great pictures! It has depth in the pictures and you can of course change the shutter speed and so on manually if needed. It’s also very compact and easily fits in a medium to small sized handbag so perfect for traveling.

Pluspunten

• Small
  • Easy to use

MoMo 12-12-2019

Prima compactcamera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

De Canon Powershot G7 X Mark II is allereerst een prachtig cameraatje met veel instellingsmogelijkheden. Dit toestel zit qua opties, uitvoering en prijs tussen de professionele G1 X Mark III en de ook in formaat kleinere budgetuitvoering G9 X Mark II. Je moet wel echt even de tijd nemen om dit toestel goed te leren kennen vanwege de talrijke opties. Gelukkig levert Canon er een uitgebreide handleiding bij. Natuurlijk kun je via de automatische stand al mooie foto's maken, met de inmiddels gekende en populaire Canon kleurkarakteristieken. Maar er zijn heel wat situaties te bedenken waarin je je foto's wat meer eigenheid wilt meegeven. Het kantelbare touchscreen werkt daarbij erg prettig, evenals het handzame formaat en het lichte gewicht. Hierbij is niets ingeleverd op de bouwkwaliteit, want een stevige metalen behuizing. Het is met deze camera mogelijk om behalve jpeg- ook raw-foto's te schieten, erg handig als je je foto's wilt finetunen met een programma als Photoshop. Ook kun je kwalitatief alleszins redelijke filmpjes maken, die worden weggeschreven in het toegankelijke mp4-formaat. Kortom, een prima toestel voor onderweg als je geen zin (of ruimte) hebt om je grote spiegelreflexcamera mee te nemen en tóch mooie foto’s wilt maken. De enige kritische noot: het vergrendelingsknopje van de batterij ziet er (te) kwetsbaar uit, evenals het rubberen lipje dat de USB- en HDMI-poorten goed zou moeten beschermen. Daar had toch beter over moeten worden nagedacht.

Pluspunten

• touchscreen
  • instelmogelijkheden
  • bouwkwaliteit
  • Kwaliteit foto's

Minpunten

• Bescherming USB- en HDMI-poorten
  • Breekbare toegang tot batterij/geheugenkaart

Kaylee 08-12-2019

Tot nu toe een goede camera!

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

De camera maakt super mooie foto’s en filmt ook heel mooi!

Tot nu toe ben ik er zeker tevreden mee!

Pluspunten

• Licht
  • Mooie kwaliteit
  • Touchscreen
  • Vlog flapje

Minpunten

• Niet waterbestendig

Kaylee 13-11-2019

Goede camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Het is een goede camera! Ik heb zelf een iPhone 6s en die maakt redelijk goede foto’s, maar nu neem ik mijn camera mee dat ik zeker weet dat ik mooie foto’s en filmpjes heb!

Pluspunten

• Compact
  • Touchscreen
  • Mooie kwaliteit

Pieter van Dusschoten 02-11-2019

Canon g7x mark II

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Fijne compact camera, met veel mogelijkheden, zoals nfc, WiFi touchscreen. Goed zoombereik en lichtsterke lens.

Pluspunten

• Compact
  • Veelzijdig
  • Zoombereik

Minpunten

• Batterijduur
  • Elektronische zoeker

Guivak 09-09-2019

Goede kwaliteit

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Met dit toestel ben je in staat kwalitatief goede foto's te maken. Het verzenden van foto's naar je telefoon of laptop is heel handig.

Pluspunten

• Kwaliteit van foto

Anja 02-09-2019

Prima camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Ik wilde een kleinere handzame camera om mee te nemen i.p.v de spiegelreflex met lenzen wat altijd een heel gezeul is.
Deze camera ligt fijn in de hand en maakt mooie foto’s. Ik heb hem recent aangeschaft en heb er nog niet veel ervaring mee. Maar de eerste indruk is goed.

Pluspunten

• Handzaam