Canon PowerShot G7X Mark II zwart - Reviews

Filmen in full-hd

9,4

Maaike 28-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goede autofocus

Ik gebruik deze camera voor mijn video's, en hij is mij heel erg goed bevallen. Ik vind het geluid goed, en ben heel erg blij met de fijne autofocus. Hij focust altijd goed en dat doet hij zonder herrie. Daarnaast zitten er ook heel veel functies op die ik fijn vind om te gebruiken om coole dingen mee te maken. Wat ik ook fijn vind is de instellingen voor de foto's, aangezien ik deze camera vooral gebruik om video's te maken!

Pluspunten

• Goede AF
  • Goede Touchscreen
  • Geluid is goed
  • Geluidsloze AF

Luc Bosmans 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Ontelbare mogelijkheden

Ik wou niet meer rondlopen met een zware reflexcamera.
Dit is een professionele compacte camera met ontelbare mogelijkheden.
zowel in automatische en scènemogelijkheden als handmatig.
vooral de nachtopname uit de losse hand is fantastisch.
Handig is ook de wifi om foto's over te brengen.

Pluspunten

• Compact
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Wifi

Minpunten

• Geen tot op heden

MyCensoredLife 29-10-2016 Product paar weken in bezit

Handige vlogcamera

Sinds kort maak ik vlogs voor YouTube, en had dus een goede camera nodig. Toen ik ging kijken bij een van mijn favoriete YouTubers, raadde hij deze camera aan, en deze is het dus ook geworden. Ik ben er super blij mee. De kwaliteit is top en de camera zelf is opzich best klein, wat het makkelijk maakt om mee te vloggen. Handig in gebruik, veel talen en belangrijk: je hoeft geen genie te zijn om deze camera te snappen.
Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Niet moeilijk
  • Goede kwaliteit
  • Kan tot ver inzoomen
  • Stelt alles automatisch bij

Minpunten

• Flitser kan alleen automatisch

guydr 23-05-2016 Product paar weken in bezit

G7Xm2 - High quality cam with high quality results

9,6
De G7Xm2 voelt zeer stevig en goed gebouwd aan dank zij de metalen behuizing, en de grip is een zeer groot pluspunt tegenover de m1. Let wel op, de cam is qua grootte en gewicht nu niet de camera die je gemakkelijk in je jeansbroek schuift (daar is de G9X voor), wel in vestzak. Maar ik raad toch een passend tasje aan, om ongelukjes te vermijden (zoals stof in lens en het per ongeluk indeuken ven de lensbescherming)

De G7Xm2 heeft ook een tilt of bounce flash (like RX100 series), in tegenstelling tot de m1.
De LCD is goed zichtbaar, zelf op zonnige dagen, Je kan zelf de LCD oplichten door op de info-knop te blijven drukken. Of het scherm wat kantelen. Het LCD scherm is bij de G7Xm2 niet enkel kantelbaar 90° naar boven (selfie positie), maar ook 45° naar onder.
Het touchscreen is zeer gemakkelijk voor als je op iets of-center wilt focussen, en goed ingebouwd als wel. Gelukkig is de touch shutter enkel instelbaar via het menu.

De image quality van de G7Xm2 is zeer goed tot uitstekend, met de bekende canon colors , persoonlijk vind ik de JPG's een beetje beter zelf of de m1, zelf op hogere ISO, al blijft er in de corners altijd en beetje meer softness op 24mm (als je gaat pixelpeepen of er speciaal gaat naar kijken), door de 24-100mm lens (in tegenstelling tot RX100m3 en m4 waar de lens maar 24-70mm is).

De camera is zeer snel in het opstarten, focussen en shot-to-shot tijd in normale lichtomstandigheden. Bij weinig licht of weinig contrast in de scene, duurt het ietsje langer (groot woord), dan kan je altijd het focus vierkantje verkleinen, of spotfocus gebruiken. Ook de burst functie is veel verbeterd tegenover zijn voorganger (8 frames per second in theorie, ongeveer 5 à 6 in praktijk voor Jpg + Raw)

Kortom er zijn tal van instellingen in de menu's en funties die je naar je persoonlijke keus kunt instellen en aanwijzen aan bepaalde knoppen. Dit is natuurlijk geen camera om gewoon in auto te gebruiken (als point and shoot), maar deze camera geeft een serieuze leercurve om alle functies optimaal te leren benutten.

Door de 14bit Raw (zeer grote files) heb je al vlug een 32Gb of meer SDHC/XS kaart nodig, als je van plan ben veel Raw opnames te maken, of veel te filmen.

Waar ik persoonlijk minder om te spreken ben, is het feit dat bij een niet originele canon accu (gelijk welk ander merk), de camera een melding geeft in de vorm van. Is dit een originele canon accu, ja of neen. Bij antwoorden "ja" krijg je de melding, fout in accu en de cam shuts down. Bij antwoorden "neen" krijg je de melding, gebruik enkel op eigen risico en geen garantie, maar de cam werkt maar dan zonder batterij indicator. Dus best dat je altijd een reserve accu bijhebt. Dat is trouwens dezelfde melding bij G9X en G5X. Dat is een domme zet van Canon, vooral omdat de originele canon accu's zo duur zijn.