Canon PowerShot G7X Mark II zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
4,2 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G7X Mark II zwart op Kieskeurig.nl.

guydr 23-05-2016

G7Xm2 - High quality cam with high quality results

9,6
De G7Xm2 voelt zeer stevig en goed gebouwd aan dank zij de metalen behuizing, en de grip is een zeer groot pluspunt tegenover de m1. Let wel op, de cam is qua grootte en gewicht nu niet de camera die je gemakkelijk in je jeansbroek schuift (daar is de G9X voor), wel in vestzak. Maar ik raad toch een passend tasje aan, om ongelukjes te vermijden (zoals stof in lens en het per ongeluk indeuken ven de lensbescherming)

De G7Xm2 heeft ook een tilt of bounce flash (like RX100 series), in tegenstelling tot de m1.
De LCD is goed zichtbaar, zelf op zonnige dagen, Je kan zelf de LCD oplichten door op de info-knop te blijven drukken. Of het scherm wat kantelen. Het LCD scherm is bij de G7Xm2 niet enkel kantelbaar 90° naar boven (selfie positie), maar ook 45° naar onder.
Het touchscreen is zeer gemakkelijk voor als je op iets of-center wilt focussen, en goed ingebouwd als wel. Gelukkig is de touch shutter enkel instelbaar via het menu.

De image quality van de G7Xm2 is zeer goed tot uitstekend, met de bekende canon colors , persoonlijk vind ik de JPG's een beetje beter zelf of de m1, zelf op hogere ISO, al blijft er in de corners altijd en beetje meer softness op 24mm (als je gaat pixelpeepen of er speciaal gaat naar kijken), door de 24-100mm lens (in tegenstelling tot RX100m3 en m4 waar de lens maar 24-70mm is).

De camera is zeer snel in het opstarten, focussen en shot-to-shot tijd in normale lichtomstandigheden. Bij weinig licht of weinig contrast in de scene, duurt het ietsje langer (groot woord), dan kan je altijd het focus vierkantje verkleinen, of spotfocus gebruiken. Ook de burst functie is veel verbeterd tegenover zijn voorganger (8 frames per second in theorie, ongeveer 5 à 6 in praktijk voor Jpg + Raw)

Kortom er zijn tal van instellingen in de menu's en funties die je naar je persoonlijke keus kunt instellen en aanwijzen aan bepaalde knoppen. Dit is natuurlijk geen camera om gewoon in auto te gebruiken (als point and shoot), maar deze camera geeft een serieuze leercurve om alle functies optimaal te leren benutten.

Door de 14bit Raw (zeer grote files) heb je al vlug een 32Gb of meer SDHC/XS kaart nodig, als je van plan ben veel Raw opnames te maken, of veel te filmen.

Waar ik persoonlijk minder om te spreken ben, is het feit dat bij een niet originele canon accu (gelijk welk ander merk), de camera een melding geeft in de vorm van. Is dit een originele canon accu, ja of neen. Bij antwoorden "ja" krijg je de melding, fout in accu en de cam shuts down. Bij antwoorden "neen" krijg je de melding, gebruik enkel op eigen risico en geen garantie, maar de cam werkt maar dan zonder batterij indicator. Dus best dat je altijd een reserve accu bijhebt. Dat is trouwens dezelfde melding bij G9X en G5X. Dat is een domme zet van Canon, vooral omdat de originele canon accu's zo duur zijn.

Arthur van der Meijden 16-07-2017

Canon PS G7x Mk II goede opvolger voor de Power Shot S120

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Wie een kleine compact camera zoekt die daadwerkelijk compact is en in de zak van een spijker broek past kan ik de PS G7X MkII sterk aanbevelen. De camera is degelijk afgewerkt en heeft een waanzinnig goede lens kwaliteit. Aanrader voor iemand die uitmuntende kwaliteit in een kleine jasje zoekt.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Goede afwerking body
  • Uitstekende kwaliteitsfoto's

Minpunten

• Enigzins aan de zware kant

Frank G. 10-04-2017

Canon PowerShot G7X Mark II Eerste indruk

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Camera is overzichtelijk opgebouwd. Alle knoppen zijn goed bereikbaar en staan logisch bij elkaar. Je kunt snel schakelen tussen macro,normaal of handmatig focus. Belichtingscompensatie en camera modus zonder een menu in te hoeven. Wanneer je een Camera modus hebt gekozen en een aanpassing in deze instelling wilt doen dan dit eenvoudig via het touch-screen ipv menus's induiken. Dit werkt snel en voorkomt dat je hét moment mist om dé foto te maken.
De auto functie volstaat, maar voor de liefhebber zijn alle instellingen zelf te kiezen.
De gemaakte foto's zien er top uit. Zeer scherp . Nabewerking op de camera zelf gaat ook goed. Wel even wennen. Via de Canon site zijn 2 programma's beschikbaar om foto's te bewerken.
Via Wifi en NFC kan je foto's snel delen naar bijvoorbeeld je telefoon en je kunt de foto's voorzien van GPS data via je telefoon. Leuk voor thuis om precies te zien waar de foto is genomen. Voor mij voegt dit echt iets toe wanneer ik vakantie foto's terugkijk en weer kan terughalen in welke stad / gebied dat ook al weer was.
Kortom: een aanrader voor de enthousiaste fotograaf!
Focus punt keizen via het touch scherm werkt echt goed!

Pluspunten

• lichtgevoelige lens
  • goede, logische bediening
  • touch screen werkt beter dan gedacht

Minpunten

• vrij zwaar voor in de broekzak
  • niet te grote handen is een pre voor de camera

Jan 16-08-2017

prima camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Mooi campacte camera met vele mogelijkheden makkelijk mee te nemen en vele functie. Ook mooi de tame laps functie, en in donkere omgeving foto's maken

Maaike 28-11-2016

Goede autofocus

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Ik gebruik deze camera voor mijn video's, en hij is mij heel erg goed bevallen. Ik vind het geluid goed, en ben heel erg blij met de fijne autofocus. Hij focust altijd goed en dat doet hij zonder herrie. Daarnaast zitten er ook heel veel functies op die ik fijn vind om te gebruiken om coole dingen mee te maken. Wat ik ook fijn vind is de instellingen voor de foto's, aangezien ik deze camera vooral gebruik om video's te maken!

Pluspunten

• Goede AF
  • Goede Touchscreen
  • Geluid is goed
  • Geluidsloze AF

Watcher 26-02-2018

Kan deze camera afzonderlijk genomen video’s aan elkaar koppelen? Dus zodat er 1 videobestand ontstaat die in zijn geheel op een ander apparaat kan worden afgespeeld of op een DVD gebrand kan worden.

Luc Bosmans 24-11-2016

Ontelbare mogelijkheden

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Ik wou niet meer rondlopen met een zware reflexcamera.
Dit is een professionele compacte camera met ontelbare mogelijkheden.
zowel in automatische en scènemogelijkheden als handmatig.
vooral de nachtopname uit de losse hand is fantastisch.
Handig is ook de wifi om foto's over te brengen.

Pluspunten

• Compact
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Wifi

Minpunten

• Geen tot op heden

peterbon 03-03-2019

Klein maar fijn

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Voor een uitstapje of gewoon om altijd bij de hand te hebben is deze camera een prima aanvulling op de DSLR en systeemcamera. Geen extra spullen mee te dragen en toch uitstekende foto's.

Hans 02-02-2019

goede lens

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Mooie compactcamera met goede lens, groot (kantelbaar) scherm en vele opties die ook op een spiegelreflexcamera te vinden zijn

Pluspunten

• lichtgevoelige lens
  • groot scherm

Han Kok 08-01-2019

Klein maar heel fijn.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Zeer compact. Heerlijk om mee te nemen. Ik laat nu in het vervolg mijn spiegelreflex thuis. Prachtige foto's, lekker scherp en mooie video beelden.
Heel veel automatische instellingen, maar ook veel mogelijkheden om een eigen instelling te maken. Opklapbaar scherm is soms heel handig. Zeer lichtgevoelige lens.

MyCensoredLife 29-10-2016

Handige vlogcamera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Sinds kort maak ik vlogs voor YouTube, en had dus een goede camera nodig. Toen ik ging kijken bij een van mijn favoriete YouTubers, raadde hij deze camera aan, en deze is het dus ook geworden. Ik ben er super blij mee. De kwaliteit is top en de camera zelf is opzich best klein, wat het makkelijk maakt om mee te vloggen. Handig in gebruik, veel talen en belangrijk: je hoeft geen genie te zijn om deze camera te snappen.
Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Niet moeilijk
  • Goede kwaliteit
  • Kan tot ver inzoomen
  • Stelt alles automatisch bij

Minpunten

• Flitser kan alleen automatisch

xWNDY 18-08-2019

Canon G7x mark II

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Wij hebben deze camera gekocht, omdat we op zoek waren naar een goede compact camera voor onze vakanties. Op basis van verschillende beoordelingen is onze keuze op deze camera gevallen. Het is een mooie camera met goede grip, die niet te zwaar in de hand ligt. Het aanraakscherm is een groot pluspunt om te focussen, ook het kantelbare scherm is een van de redenen waarom we voor deze camera hebben gekozen.

Pluspunten

• mooie fotos
  • aanraakscherm
  • kantelbare scherm
  • goede grip
  • veel instelbare functies

Minpunten

• polsbandje is erg los, geen aanschuifbandje
  • verder nog niet ontdekt

Bart 14-08-2019

mooie camera, fijne foto's

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

een prima camera, gekocht voor de vakantie op basis van de beoordeling van de consumentenbond, waarbij we vooral een goede fotokwaliteit wilden. de foto's hebben mooie heldere kleuren en zijn goed scherp. door het aanraakscherm is het makkelijk de focus in te stellen. verder is het een mooie, niet te zware camera waarbij de basisfuncties (zoom, focus, programma) gemakkelijk te bedienen zijn. enige minpunten lijken mij dat het even duurt voor de camera klaar is om een nieuwe foto te nemen, en dat de accu eerder leeg was dan ik had verwacht.

Pluspunten

• fotokwaliteit
  • bediening
  • aanraakscherm
  • mooi, stevig model

Minpunten

• duurt even voor je weer een foto kunt maken
  • accuduur

EK 17-07-2019

stevige behuizing, scherpe foto's maken,

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

heb een canon ixus 105 camera, wil me meer verdiepen in handmatig foto's maken en niet meer alles in de auto stand. Na veel recensies lezend en aanbevelingen besloten om deze canon G7X te kopen. Ligt goed in je hand en heeft mooie behuizing. Bij oudere fototoestel zat er een extra "riempje" waardoor je het toestel vaster om je pols kon aantrekken. Dat mis ik bij dit toestel. Het nemen van foto's gaat makkelijk en snel, leuk om met het lcd scherm al te kunnen zien waarop je je foto nemen wilt focussen

Pluspunten

• behuizing
  • handmatige uitleg en instructie

Minpunten

• geen extra äfsluitriempje bij polsband

san89 16-07-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Fijne compacte camera. Vele mogelijkheden en toch een klein formaat. Makkelijk om overal mee naar toe te nemen. De Canon Powershot heeft een degelijke behuizing en ligt fijn in de hand. Kwaliteit van de foto's is top. Een echte aanrader!

Vincent B 26-06-2019

Handzame camera met goede kwaliteit foto's

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Gekocht vanwege de goede score op deze site, de waardering in de test van de consumentenbond en diverse fotografie sites. Eerste indrukken zijn goed. Handzaam formaat, maar lijkt wel solide. Overzichtelijk qua instellingen en gebruik. Goede kwaliteit foto's.

C.J 12-06-2019

Canon powershot G7x markii

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Gekocht bij Kamera Express in Capelle a/d IJssel, na hier en daar geinformeerd te hebben en goede reviews gelezen. Dat trok me over de streep. De camera is klein en handig met toch goede mogelijkheden om meer te doen dan alleen op de automatische piloot te fotograferen.

Pluspunten

• klein en handig
  • goede mogelijkheden
  • uitklapbaar scherm

Dirk C 08-06-2019

Ideale camera bij weinig licht

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Kleine en handige camera met heel veel "straffe" specificaties. Ideaal voor foto's en video indien er weinig licht is. Mogelijkhied om in RAW te fotograferen en voor video kan je 60 f/sec draaien.

Pluspunten

• Klein en handig
  • Goede beeldkwaliteit

Candlewood 12-01-2019

Fijne Camera.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

In eerste instantie wilde ik een Spiegelreflex camera kopen maar die waren allemaal te groot, toen gekeken naar Systeem camera's maar die waren ook vrij groot (past niet in je jaszak). Toen verschillende Compact camera's vergeleken met een goede/grote sensor en kwam toen uit op Canon G7X en de Sony RX100 M2&M3 , maar uiteindelijk gekozen voor deze Canon G7X M2 en wat een top en handzame camera. Deze camera is gemakkelijk in je jaszak mee te nemen en maakt tevens scherpe en mooie foto's en video's. Met deze camera heb je dezelfde manuele instelmogelijkheden als een spiegelreflex camera, zoals instellen van sluitertijd en diafragma wat erg handig is.
Enig nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat wanneer je je camera in de camera (DCC-1880) case/hoesje plaatst, dat er niet voldoende ruimte is voor het polsriempje. Hoesje gaat dan niet goed dicht. Polsriempje moet dus buiten de Case blijven hangen.
Note: Heb de camera bij Kamera Express gekocht omdat daar een Camera giftbox (Silver edition) erbij geleverd werd met daarin een origineel Canon Case/hoesje en 16Gb SD-Card.
Camera is echt een aanrader !

Pluspunten

• handzaam
  • scherpe fotos en videos
  • veel handmatige instelmogelijkheden
  • draaibaar touchscreen
  • hoesje en 16Gb SD card (in camera giftbox)

Minpunten

• polsriempje past niet in de camera case/hoesje.

RdR 28-12-2018

Scherpe foto's en prima vlogcamera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

De camera voelt zeer stevig en goed gebouwd aan dank zij de metalen behuizing, en de grip is prima voor zo'n kleine camera.
De LCD is goed zichtbaar, zelf op zonnige dagen, Het touchscreen is zeer gemakkelijk voor als je op iets of-center wilt scherpstellen.
De kwaliteit van foto is zeer goed tot uitstekend zelfs op ISO3200
De camera is zeer snel in het opstarten, focussen en in normale lichtomstandigheden.
Er zijn tal van instellingen in de menu's en functies die je naar je persoonlijke keus kunt instellen en aanwijzen aan bepaalde knoppen.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • scherpe foto's
  • Ligt erg fijn (stevig) in de hand

Minpunten

• Weinig zoom
  • geen 4k
  • wireless verbinden, kan ook aan telefoon liggen

Thea 28-12-2018

handig en compact

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Het is een handzame camera, met een kwaliteit foto's. Ideaal is de wifi functie. Heel tevreden over het gehele "plaatje"