Canon PowerShot G7X Mark II zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
4,2 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G7X Mark II zwart op Kieskeurig.nl.

guydr 23-05-2016

G7Xm2 - High quality cam with high quality results

9,6
De G7Xm2 voelt zeer stevig en goed gebouwd aan dank zij de metalen behuizing, en de grip is een zeer groot pluspunt tegenover de m1. Let wel op, de cam is qua grootte en gewicht nu niet de camera die je gemakkelijk in je jeansbroek schuift (daar is de G9X voor), wel in vestzak. Maar ik raad toch een passend tasje aan, om ongelukjes te vermijden (zoals stof in lens en het per ongeluk indeuken ven de lensbescherming)

De G7Xm2 heeft ook een tilt of bounce flash (like RX100 series), in tegenstelling tot de m1.
De LCD is goed zichtbaar, zelf op zonnige dagen, Je kan zelf de LCD oplichten door op de info-knop te blijven drukken. Of het scherm wat kantelen. Het LCD scherm is bij de G7Xm2 niet enkel kantelbaar 90° naar boven (selfie positie), maar ook 45° naar onder.
Het touchscreen is zeer gemakkelijk voor als je op iets of-center wilt focussen, en goed ingebouwd als wel. Gelukkig is de touch shutter enkel instelbaar via het menu.

De image quality van de G7Xm2 is zeer goed tot uitstekend, met de bekende canon colors , persoonlijk vind ik de JPG's een beetje beter zelf of de m1, zelf op hogere ISO, al blijft er in de corners altijd en beetje meer softness op 24mm (als je gaat pixelpeepen of er speciaal gaat naar kijken), door de 24-100mm lens (in tegenstelling tot RX100m3 en m4 waar de lens maar 24-70mm is).

De camera is zeer snel in het opstarten, focussen en shot-to-shot tijd in normale lichtomstandigheden. Bij weinig licht of weinig contrast in de scene, duurt het ietsje langer (groot woord), dan kan je altijd het focus vierkantje verkleinen, of spotfocus gebruiken. Ook de burst functie is veel verbeterd tegenover zijn voorganger (8 frames per second in theorie, ongeveer 5 à 6 in praktijk voor Jpg + Raw)

Kortom er zijn tal van instellingen in de menu's en funties die je naar je persoonlijke keus kunt instellen en aanwijzen aan bepaalde knoppen. Dit is natuurlijk geen camera om gewoon in auto te gebruiken (als point and shoot), maar deze camera geeft een serieuze leercurve om alle functies optimaal te leren benutten.

Door de 14bit Raw (zeer grote files) heb je al vlug een 32Gb of meer SDHC/XS kaart nodig, als je van plan ben veel Raw opnames te maken, of veel te filmen.

Waar ik persoonlijk minder om te spreken ben, is het feit dat bij een niet originele canon accu (gelijk welk ander merk), de camera een melding geeft in de vorm van. Is dit een originele canon accu, ja of neen. Bij antwoorden "ja" krijg je de melding, fout in accu en de cam shuts down. Bij antwoorden "neen" krijg je de melding, gebruik enkel op eigen risico en geen garantie, maar de cam werkt maar dan zonder batterij indicator. Dus best dat je altijd een reserve accu bijhebt. Dat is trouwens dezelfde melding bij G9X en G5X. Dat is een domme zet van Canon, vooral omdat de originele canon accu's zo duur zijn.

Arthur van der Meijden 16-07-2017

Canon PS G7x Mk II goede opvolger voor de Power Shot S120

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Wie een kleine compact camera zoekt die daadwerkelijk compact is en in de zak van een spijker broek past kan ik de PS G7X MkII sterk aanbevelen. De camera is degelijk afgewerkt en heeft een waanzinnig goede lens kwaliteit. Aanrader voor iemand die uitmuntende kwaliteit in een kleine jasje zoekt.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Goede afwerking body
  • Uitstekende kwaliteitsfoto's

Minpunten

• Enigzins aan de zware kant

Jan 16-08-2017

prima camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Mooi campacte camera met vele mogelijkheden makkelijk mee te nemen en vele functie. Ook mooi de tame laps functie, en in donkere omgeving foto's maken

Frank G. 10-04-2017

Canon PowerShot G7X Mark II Eerste indruk

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Camera is overzichtelijk opgebouwd. Alle knoppen zijn goed bereikbaar en staan logisch bij elkaar. Je kunt snel schakelen tussen macro,normaal of handmatig focus. Belichtingscompensatie en camera modus zonder een menu in te hoeven. Wanneer je een Camera modus hebt gekozen en een aanpassing in deze instelling wilt doen dan dit eenvoudig via het touch-screen ipv menus's induiken. Dit werkt snel en voorkomt dat je hét moment mist om dé foto te maken.
De auto functie volstaat, maar voor de liefhebber zijn alle instellingen zelf te kiezen.
De gemaakte foto's zien er top uit. Zeer scherp . Nabewerking op de camera zelf gaat ook goed. Wel even wennen. Via de Canon site zijn 2 programma's beschikbaar om foto's te bewerken.
Via Wifi en NFC kan je foto's snel delen naar bijvoorbeeld je telefoon en je kunt de foto's voorzien van GPS data via je telefoon. Leuk voor thuis om precies te zien waar de foto is genomen. Voor mij voegt dit echt iets toe wanneer ik vakantie foto's terugkijk en weer kan terughalen in welke stad / gebied dat ook al weer was.
Kortom: een aanrader voor de enthousiaste fotograaf!
Focus punt keizen via het touch scherm werkt echt goed!

Pluspunten

• lichtgevoelige lens
  • goede, logische bediening
  • touch screen werkt beter dan gedacht

Minpunten

• vrij zwaar voor in de broekzak
  • niet te grote handen is een pre voor de camera

Maaike 28-11-2016

Goede autofocus

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Ik gebruik deze camera voor mijn video's, en hij is mij heel erg goed bevallen. Ik vind het geluid goed, en ben heel erg blij met de fijne autofocus. Hij focust altijd goed en dat doet hij zonder herrie. Daarnaast zitten er ook heel veel functies op die ik fijn vind om te gebruiken om coole dingen mee te maken. Wat ik ook fijn vind is de instellingen voor de foto's, aangezien ik deze camera vooral gebruik om video's te maken!

Pluspunten

• Goede AF
  • Goede Touchscreen
  • Geluid is goed
  • Geluidsloze AF

Watcher 26-02-2018

Kan deze camera afzonderlijk genomen video’s aan elkaar koppelen? Dus zodat er 1 videobestand ontstaat die in zijn geheel op een ander apparaat kan worden afgespeeld of op een DVD gebrand kan worden.

Luc Bosmans 24-11-2016

Ontelbare mogelijkheden

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Ik wou niet meer rondlopen met een zware reflexcamera.
Dit is een professionele compacte camera met ontelbare mogelijkheden.
zowel in automatische en scènemogelijkheden als handmatig.
vooral de nachtopname uit de losse hand is fantastisch.
Handig is ook de wifi om foto's over te brengen.

Pluspunten

• Compact
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Wifi

Minpunten

• Geen tot op heden

MyCensoredLife 29-10-2016

Handige vlogcamera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Sinds kort maak ik vlogs voor YouTube, en had dus een goede camera nodig. Toen ik ging kijken bij een van mijn favoriete YouTubers, raadde hij deze camera aan, en deze is het dus ook geworden. Ik ben er super blij mee. De kwaliteit is top en de camera zelf is opzich best klein, wat het makkelijk maakt om mee te vloggen. Handig in gebruik, veel talen en belangrijk: je hoeft geen genie te zijn om deze camera te snappen.
Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Niet moeilijk
  • Goede kwaliteit
  • Kan tot ver inzoomen
  • Stelt alles automatisch bij

Minpunten

• Flitser kan alleen automatisch

Candlewood 12-01-2019

Fijne Camera.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

In eerste instantie wilde ik een Spiegelreflex camera kopen maar die waren allemaal te groot, toen gekeken naar Systeem camera's maar die waren ook vrij groot (past niet in je jaszak). Toen verschillende Compact camera's vergeleken met een goede/grote sensor en kwam toen uit op Canon G7X en de Sony RX100 M2&M3 , maar uiteindelijk gekozen voor deze Canon G7X M2 en wat een top en handzame camera. Deze camera is gemakkelijk in je jaszak mee te nemen en maakt tevens scherpe en mooie foto's en video's. Met deze camera heb je dezelfde manuele instelmogelijkheden als een spiegelreflex camera, zoals instellen van sluitertijd en diafragma wat erg handig is.
Enig nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat wanneer je je camera in de camera (DCC-1880) case/hoesje plaatst, dat er niet voldoende ruimte is voor het polsriempje. Hoesje gaat dan niet goed dicht. Polsriempje moet dus buiten de Case blijven hangen.
Note: Heb de camera bij Kamera Express gekocht omdat daar een Camera giftbox (Silver edition) erbij geleverd werd met daarin een origineel Canon Case/hoesje en 16Gb SD-Card.
Camera is echt een aanrader !

Pluspunten

• handzaam
  • scherpe fotos en videos
  • veel handmatige instelmogelijkheden
  • draaibaar touchscreen
  • hoesje en 16Gb SD card (in camera giftbox)

Minpunten

• polsriempje past niet in de camera case/hoesje.

Han Kok 08-01-2019

Klein maar heel fijn.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Zeer compact. Heerlijk om mee te nemen. Ik laat nu in het vervolg mijn spiegelreflex thuis. Prachtige foto's, lekker scherp en mooie video beelden.
Heel veel automatische instellingen, maar ook veel mogelijkheden om een eigen instelling te maken. Opklapbaar scherm is soms heel handig. Zeer lichtgevoelige lens.

RdR 28-12-2018

Scherpe foto's en prima vlogcamera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

De camera voelt zeer stevig en goed gebouwd aan dank zij de metalen behuizing, en de grip is prima voor zo'n kleine camera.
De LCD is goed zichtbaar, zelf op zonnige dagen, Het touchscreen is zeer gemakkelijk voor als je op iets of-center wilt scherpstellen.
De kwaliteit van foto is zeer goed tot uitstekend zelfs op ISO3200
De camera is zeer snel in het opstarten, focussen en in normale lichtomstandigheden.
Er zijn tal van instellingen in de menu's en functies die je naar je persoonlijke keus kunt instellen en aanwijzen aan bepaalde knoppen.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • scherpe foto's
  • Ligt erg fijn (stevig) in de hand

Minpunten

• Weinig zoom
  • geen 4k
  • wireless verbinden, kan ook aan telefoon liggen

Thea 28-12-2018

handig en compact

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Het is een handzame camera, met een kwaliteit foto's. Ideaal is de wifi functie. Heel tevreden over het gehele "plaatje"

Liesbeth 23-12-2018

Handig omklapscherm, snel in foto's maken

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Nog maar net binnen maar tot nu toe een heel fijn toestel. Je kunt er niet heel ver mee inzoomen maar daarin tegen wel mooie scherpe foto's buiten maar ook vooral binnen.

Pluspunten

• Scherpe foto's binnen
  • Snel
  • Ligt goed in de hand

Riek 21-12-2018

Kantelbaar scherm en grote sensor

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Zocht een camera met een 1 inch sensor en lichtsterke lens. De Canon Powershot G7X MarkII biedt dit en voldoet aan dé verwachtingen.

Pluspunten

• klein, compact
  • 1 inch sensor
  • lichtgevoelige lens

Eline 12-12-2018

Scherpe foto's en video's

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

De canon powershot G7X Mark 2 werkt zeer makkelijk en maakt hele scherpe foto's en video's.
Het is een diverse camera die zeer dicht in de buurt komt van een spiegelreflex camera.

Louis Bunck 06-12-2018

Handzame camera tegen redelijke prijs

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Een handzame camera met een lichtsterke lens. Maakt super scherpe foto's. Ook de cashback van Canon en de actievoordelen van Het Perfecte Plaatje gaven de doorslag deze camera te kopen.

Pluspunten

• lichtsterke lens
  • handzaam
  • kantelbaar display

Jelle 02-12-2018

mooie vormgeving makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Fraaie camera met veel mogelijkheden tegen een scherpe prijs. Goede kwaliteit foto's en film.
Makkelijk te bedienen met veel opties. Goed hanteerbaar en makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • Goede kwaliteit foto's en film.
  • compacte camera

C.M 29-10-2018

Groot scherm

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Super fijne en snelle camera. Heb hem pas een paar dagen maar de foto’s die ik gemaakt heb zijn boven verwachting. Zeker die met minder licht. Ga nog veel plezier aan deze camera beleven. Hij is makkelijk qua bediening. Top!

Pluspunten

• Groot kantelbaar scherm

Minpunten

• Geen microfoon ingang

Melissa 14-01-2018

Compact en goed

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Hele fijne camera, goed in het donker. Ligt fijn in de hand. De “selfie” stand werkt prima. Het maken van filmpjes gaat gemakkelijk. Soms onscherpe foto’s.

Pluspunten

• Compact
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Flitser niet automatisch

Martijnonstage 05-01-2018

Compacte camera die hoge kwaliteit foto's maakt

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Deze Canon camera is compact en levert toch hoge kwaliteit foto's. Daarbij is hij gemakkelijk in het gebruik als je de automatische stand gebruikt. Dit geldt zowel voor de foto- als film-stand. Mocht je meer opties willen gebruiken, dan kun je, na het doornemen van de uitgebreide handleiding die je via internet kunt downloaden, een arsenaal aan extra functies en mogelijkheden benutten. Helder scherm, robuust uiterlijk.
Wij hebben hem aangeschaft omdat de camera, ondanks de vele mogelijkheden, functies en relatief hoge kwaliteit, toch compact is en relatief licht in vergelijking met andere high end camera's. (Dit is ook het grootste verschil tussen de I versie van Canon)

Pluspunten

• Compact
  • Gebruiksvriendelijk
  • Hoge kwaliteit
  • Relatief licht
  • Geschikt voor zowel beginners als gevorderden

Minpunten

• Prijs in vgl met "standaard" compact camera
  • Uitklapsysteem scherm lijkt fragiel

Marcel 10-08-2017

Goede snelle 1 inch camera

Geschreven voor: Canon PowerShot G7X Mark II zwart

Goede mooie camera. Net in huis. Gekocht omdat ik er een kleine camera bij wilde en niet de hele tijd met mijn veel grotere camera op pad wil.
Voordelen zijn
1 inch sensor
100 mm lens
Touchscreen
Kantelbaar scherm

Pluspunten

• 1 inch sensor
  • Kantelbaar touch scherm
  • 100mm lens
  • Usb laden
  • Overdracht naar tel eenvoudig.

Minpunten

• Geen viewfinder
  • 4k film