Logitech TRACKMAN Wireless Trackball M570

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech TRACKMAN Wireless Trackball M570 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Gerard 20-11-2016

Snel uitgeklikt

Het werken met deze muis is uitstekend te noemen zolang hij goed is, maar de degelijkheid is echt uitgesproken slecht, het klikken met de knoppen werkt na korte tijd niet meer,ik zou nu alweer een nieuwe moeten kopen, het zou dan de derde zijn binnen 4 jaar. Ik ga op zoek naar een alternatief model, heeft iemand tips?

zino314 10-10-2015

Ik heb deze Trackball nu een jaar of 2. Doet het fantastisch. 1 keer schoongemaakt, doet heel lang met een batterij. Goede accuratesse en snelheid. Aanrader.

itisiemiel 16-06-2015

Nadat de vorige versie (met draad) die na jaren intensief gebruik uiteindelijk de geest had gegeven toch maar over op de draadloze variant. En de batterij gaat eerlijk gezegd lang genoeg mee, al heb toch liever een versie met ouderwets draadje.
Echter de degelijkheid van deze nieuwe versie is aanzienlijk minder dan de oudere modellen of in ieder geval dan ik gewend was. Nu na een jaar of 2 gebruik werken de knoppen vaak niet goed meer, met name de linker en dus meest gebruikte muisknop weigert nogal eens. Bovendien gaat de trackball steeds stroever. Schoonmaken helpt helaas niet echt en moet ook wel erg vaak gebeuren, dit is niet wat ik gewend was van Logitech en ik zal dan ook niet direct weer voor Logitech kiezen. Toch jammer dat ze bij Logitech zijn overgestapt op mindere/goedkopere materialen en (waarschijnlijk) meer winst ten koste van de kwaliteit.

Bram Stroes 05-04-2015

Na meer dan 12 jaar met de bedrade versie te hebben gewerkt (dagelijks veelvuldig gebruik) had die nu toch echt de geest gegeven helaas. Dit is de draadloze opvolger, maar deze bevalt al net zo goed. Ik heb deze al een tijd voor mijn werk in gebruik, en heb een tweede voor thuisgebruik aangeschaft. Ik ben gevoelig voor RSI door mijn dagelijks veelvuldig computer gebruik. Door dat de M570 op een vaste plek op je werkblad ligt, hoeft je arm en pols niet belast te worden voor het schuiven van een reguliere muis. Ik heb in ieder geval in de afgelopen meer dan 12 jaar, met deze muis, nooit meer RSI klachten gehad, terwijl als ik even bij een collega met een reguliere muis werk, ik na 15 minuten mijn arm al voel. Het is wel even wennen in het begin, maar als je na een halve dag met deze muis werken gewend bent, wil je nooit meer wat anders. En zoals de leeftijd van mijn vorige muis, met veelvuldig gebruik, al aangeeft, is Logitech een merk wat begrijpt wat er van hun producten gevraagd wordt, en dit weten zij elke keer weer in een super product te realiseren.
Kortom, ben je gevoelig voor RSI klachten, is dit de muis die dat voor je verhelpt.

yrrej 11-05-2014

Ik heb de eerste versie met draad 15 jaar gebruikt, ondertussen had m'n vrouw die ingepikt en ik een nieuwere versie ook met kabel gekocht. Ook super. Nu is de 1e echt bijna overleden, tenminste de druktoetsen hebben er geen zin meer in na 15 jaar. Nu ga ik deze aanschaffen, alleen jammer dat die draadloos is, want dat draadloze vind ik helemaal niks. Of je moet hem zelf opladen of de batterij die er in zit das allemaal dubbel werk. Maar als er dus geen meer met draad/usb te krijgen is dan moet ik wel voor deze gaan. Nooit meer een ouderwetse conventionele beweeg over de hele tafel heen muis. Deze is perfect! Ook wel eens een imitatie ander merk geprobeerd maar dat was waardeloos. Er gaat niks boven deze trackman.

squatman 12-05-2014

Ik gebruik deze muis nu al 2 jaar en heb nog steeds de eerste(!) batterij er in zitten. Voor het gamen gebruik ik de Logitech Performance MX en deze moet ik 1x per maand opladen. Dus de batterijduur is helemaal top. En draadloos is dan ideaal als je de laptop aan de tv hangt en je een paar meter verderop op de bank kunt muizen.

squatman 02-05-2012

Bij lang 'muizen' kreeg ik steeds vaker en steeds sneller last van hand/arm/schouder/nek. Daarop deze trackball aangeschaft en na een dagje wennen wil ik niet meer terug. Met je duim vlieg je de cursor snel alle kanten op en de back/forward knop werken ideaal mee. Ook de batterij zit bij dagelijks gebruik na een kwartaal nog op 90%.

Al met al ben ik erg tevreden met de trackball en hij werkt uiteraard op elk oppervlak omdat de muis zelf stil ligt.

Arjen038 02-04-2012

Gebruiksgemak: Het is even wennen als je van een gewone muis naar een trackball gaat, maar ik wil inmiddels niet meer anders.

Vormgeving: Ziet er niet alleen mooi uit, maar ligt ook nog eens, door haar vorm, heerlijk in de hand. Dit was wel anders bij mijn Logitech m305 welke eigenlijk te klein was.

Degelijkheid: Knoppen voelen wat "plastic" aan, maar geheel voelt robuust aan. Ook is de ball makkelijke te verwijderen om deze even schoon te maken.

Voor mensen die nog twijfelen om over te stappen van muis naar trackball; kan ik het alleen maar aanraden!