Luvion Essential - Reviews

Camera babyfoon
Optische weergave
LED-indicatie
Muziek

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 82 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Elmu 19-07-2016
  • Product maand in bezit

Super babyfoon, zeer tevreden over beeld en geluid!

9,6
Na veel beoordelingen te hebben gelezen, uiteindelijk gekozen voor de Luvion Essential babyfoon. Ik heb op beiden slaapkamers een camera staan en neem de unit mee als ik even op bezoek ga bij mijn ouders, die wonen naast ons. Signaal is goed ondanks vrijstaande huizen met dikke muren. Geluid is fantastisch, elk piepje, zuchtje wordt waargenomen. Verder zit er alles op wat je van een babyfoon verlangt. Makkelijk te installeren en degelijk materiaal. Kortom: top product!

P.s. In mijn zoektocht naar een Alecto of Luvion babyfoon ook gebruik gemaakt van marktplaats, zo staat er bijv. een enkele luvion te koop maar veel meer van andere merken, voornamelijk veel Alecto. Bij de beschrijving van losse camera's of units staan dan vaak dat camera of unit kapot is gevallen of wegens aankoop andere babycam. Dat gaf voor mij de doorslag van de kwaliteit van Luvion, aangezien deze geen negatieve berichten hadden.

ehop 28-05-2016
  • Product maand in bezit

Prima babyfoon

Wij zijn prima tevreden met de luvion Essential. Aangezien de kleine op en andere verdieping slaapt hebben we gekozen voor een babyfoon met camera! Erg handig dat je het geluid en helderheid vh scherm kan instellen!  Het is pikdonker op de slaapkamer vd kleine en toch is hij goed zichtbaar op t schermpje! Qua bereik werkt de babyfoon voor ons prima! In huis is de ontvangst perfect, buiten is dit niet altijd optimaal! Zou hem zeker aanbevelen. Werkt eenvoudig dus ook handig voor opa's en oma's.

MartinJudith 25-05-2016

Luvion Essential- Goed systeem met haken en ogen

6,8
We hebben de Luvion Essential een paar dagen in huis en in gebruik.
De verpakking is degelijk en de materialen zijn goed beschermd.

T pakket komt met :

-Camera
-Oudereenheid
-2x lader
-bevestigingclips voor bekabeling
-gebruikershandleiding

De oudereenheid.

De opbouw is van de knoppen is éénvoudig.
De pictogrammen laten zien wat de functie is van de knopbediening.

De kleurweergave op de 'oudereenheid' is niet om over naar huis te schrijven.
De kleuren zijn flets en zijn niet aan te passen in een menu.
Alleen de helderheid van het display kan worden aangepast.
Verder kan je essentialcamera's toevoegen als je die hebt.

Verder is de menu structuur eenvoudig van opzet en zo ook de bediening.

De combinatie camera+oudereenheid is van het 'plug and play' principe.
Uitpakken en gebruiken zonder teveel omzwervingen

De camera.
De scherpte in het donker ( verlichting met IR-leds ) is onder de maat.
Ook de scherpte overdag is naar onze mening niet voldoende.
Alhoewel het beeld voldoende detail heeft om te kijken wat die kleine aan het doen is, zou ik verwachten dat een dergelijke camera voor een dergelijke prijs een beter beeld zou geven.

Als er een raam in de kamer is en de camera is tegenover dit raam opgesteld kan je rekenen op groot detail verlies en een forse overbelichting in het beeld. ( getest tijdens een bewolkte dag zonder open bewolking..)
Het dynamisch bereik van de camera is dus laag

Verder vinden we dat de neerwaartse hoek tegenvalt.
Als het ontwerp wat hoger zou zijn , zou ook de camera verder naar beneden bij gesteld kunnen worden.

Voor pan en tilt (links,rechts/Op,neer ) moet je de oudereenheid tijdens de installatie van de camera mee nemen in de kamer van de kleine.. en dat is niet altijd handig.
Voor die functie moet je het volgende hogere model kopen.
De lens is helaas niet scherp te stellen op enige wijze.
wysiwyg- What You See Is What You Get.

Hoewel we dus toch wat tegenvallende punten hebben met dit systeem , zijn we er wel tevreden over.
Het doet waarvoor het is gekocht.

Fam. Schrijver 08-06-2016

Fijne babyfoon

6,8
Prima babyfoon. Makkelijk aan te sluiten, beeld en camera zijn goed en makkelijk af te stellen. Het knopje van de energiebesparing zit helaas naast die van de muziek, hierdoor zet je soms de muziek per ongeluk aan.

Johan154 15-06-2017

Tegenvaller

Goede hoop op deze beste koop

Nou hij is terug naar de winkel

Omdat :hij heel goedkoop aanvoelt

Slecht bereik

Slechte kijkhoek (op de salontafel moet je opstaan van de bank af om te kijken)

Bijgeluiden met overschakelen van de camera

Veel te duur

Brokkelig beeld

Nu een alecto dvm 120...goedkoper en serieus 10x scherper beeld en goed signaal

Minpunten

• Bereik
  • Kijkhoek
  • Materiaal
  • Bijgeluiden

Stephanie 26-01-2017

Goede beeldbabyfoon

Goede beeldbabyfoon. Geeft een duidelijk beeld weer, zowel overdag als in het donker.
Makkelijk te bedienen en in gebruik te nemen, ook handig voor de opa's en oma's :).

Is eventueel ook aan te sluiten met meerdere camera's.

Erg tevreden over het product!

Pluspunten

• Helderheid beeld
  • Stoort niet
  • Zowel dag- als nachtbeeld duidelijk
  • Makkelijk in gebruik

Thea 01-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Super top geweldig

Echt een super ding😍..
Heb hem zelf al een tijdje nu voor een vriendin haar baby shower gekocht en hoop dat zij hem netzo geweldig vindt als ik

Koets 19-09-2017

Slecht bereik

Handig apparaat met uitgebreide functionaliteit. Mooi design en handig in gebruik. Maar het apparaat heeft een matig tot zeer slecht bereik en voldoet niet aan de specificaties die luvion stelt.
Namelijk alleen binnenshuis op dezelfde verdieping is er enig bereik. Maar een verdieping lager en buiten op het terras is er geen bereik meer, direct tegen de achtergevel binnen een radous van 8 meter wel te verstaan. Dus ik zou dit mooie apparaat alleen adviseren voor ouders in een klein appartement of flat.

Pluspunten

• Gebruik

Minpunten

• Bereik
  • Beeld
  • Bereik

Dana 01-08-2017

Beeldscherm na drie maanden al kapot

Ik was zeer tevreden over deze camera babyfoon. Makkelijk in gebruik, goed geluid. Goed beeld (wel heel fel voor snachts) tot nu. Nog geen drie maandjes in gebruik en mn beeldscherm staat ineens op wit en zie lettelrijk niks meer. Ben benieuwd wat luvion gaat reageren. Heb een mailtje gestuurd vandaag.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Hoge sensitivity

Minpunten

• Na drie maanden beeldscherm al kapot
  • Fel scherm in de nacht ondanks op zn lichts zetten

Lnnn 31-03-2017

Veel meer van verwacht, helaas

Had er meer van verwacht aangezien het het best gekozen product was. Slecht bereik, als ik twee verdiepingen naar beneden ben doet die niks meer.

Je kunt het beeld niet bewegen als die ingezoomd is.

Ook vind ik de helderheid van het display veel te scherp ook al staat die op zijn donkerst.

Verder vind het geluid en beeld kwaliteit wel goed.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed geluid

Minpunten

• Erg slecht bereik
  • Vel beeld
  • Zoom kan je niet bewegen
  • Veel meer van verwacht voor 150,-

Lola82 07-07-2018
  • Product gekregen

Ideaal

Uit ervaring met deze babyfoon bij ander kleinkind hebben wij deze van opa en oma gekregen. Genoeg functies. Duidelijk en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Spraakfunctie

Rianne1990 27-06-2018

Makkelijk in gebruik. Duidelijk scherm. Geluid goed.

Makkelijk in gebruik. Geluid goed. Camera geedt goed zicht, ook in het donker.
Bereik soms beperkt.

Gas 12-05-2018
  • Product gekregen

Matig

Een babyfoon met camera is een echt gemak. We gebruiken de luvion babyfoon 15 maanden. Ik vond de kwaliteit al matig aanvoelen. Samengesteld uit goedkope materialen. Ondanks dat de oplaadkabel nooit wordt opgewonden is sinds kort heeft het kabeltje intern een breuk.
Wellicht zijn andere merken iets beter.

Pluspunten

• BF met camera is top
  • Slaapliedjes afspelen
  • Kan in het donker goed zien

Minpunten

• Prijs/Kwaliteit niet in balans
  • Batterij snel leeg
  • Scherm heeft handvol pixels
  • Camera verbruikt altijd stroom

BrandNewDad 10-05-2018

Een goede betrouwbare babyfoon met camera!

Duidelijk mooi beeld met zoom, geluid is goed en terugspreekfunctie helder en herkenbaar. Een hoop extra functies zoals de muziekjes, thermometer etc. Makkelijk in gebruik te nemen, plug en play. Doet wat ie moet doen, je krijgt waar voor je geld.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Helder display
  • Extra functies
  • Makkelijke installatie, plug & play

Peter S 03-05-2018

Slechte batterij

Goed beeld. Geluid redelijk, als je een liedje afspeeld klinkt het voor je baby goed maar voor jou erg vals. Jammer dat de batterij super slecht is. Camera doet het alleen met stekker en het scherm houd het maar paar uurtjes vol. Dan moet ie ook echt in de lader. Achteraf zeker een andere keus gemaakt.

Pluspunten

• Goed beeld

Minpunten

• Erg slechte accu

Kelsey1990 25-04-2018

Goede babyfoon

Ik heb 3 a 4 maanden lang lopen oriënteren welke babyfoon ik nu moest aanschaffen
En telkens kwam ik toch weer bij deze babyfoon uit!
Aangezien ik ook best een lastige ben als ik bepaalde revieuws lees dat ik dan best snel afknap
Nu bij deze babyfoon zag ik dat die behoorlijk hoog scoorde en dat de meeste revieuws heel erg positief zijn
Mijn kleine moet nog geboren worden maar wilde toch wel een goede babyfoon in huis. Tot nu toe doet die wat die moet doen !
Makkelijk te installeren en verbinding is super tot nu toe gewoon echt 100 procent storingsvrij!
Praatfunctie werkt perfect beeld is super
Wel een beetje korrelig hier en daar maar goed je hoeft er geen fotos mee te knippen ondanks dat vindt ik het beeld nog steeds gewoon mooi en met de belichting instellingen kan je hem lichter en donker zetten zodat je de juiste stand hebt om je kindje het mooist en duidelijkst te zien!
Wat ik ook erg een pluspunt vindt maar dit is puur persoonlijk er zitten 3 liedjes op als je dat op de ouderunit aanzet hoor je hem boven en op je ouder unit vindt ik wel prettig zo weet je zeker dat je een muziekje aan hebt staan en vindt het voormezelf ook best rustgevend Haha ik had bij sommige revieuws gelezen dat mensen dit storend kunnen vinden maar heel eerlijk geluid is alles behalve storend!
Signaal is hier ook gewoon 4 volle streepjes dus is ook echt 100 procent al met al ik ben zeer tevreden met deze aankoop en hoop dat ik er lang plezier van mag hebben!

Pluspunten

• Leuke liedjes
  • Makkelijk in te stellen
  • Mooi scherm
  • Goed bereik
  • Nightvision

Femke 23-12-2017

Slechte opladers en service

De babyfoon werkt goed, maar mijn oplader is voor de 2e keer kapot. De eerste keer kreeg ik in de winkel een nieuwe, probleem snel opgelost. Nu moest ik via Luvion klantenservice een nieuwe aanvragen. Dinsdag aangevraagd en de oplader zou meteen verstuurd worden. Nog niets ontvangen en kerst komt er aan, dus een dikke week zonder babyfoon. Erg vervelend en zeker met een ziek kind!

Pluspunten

• Fijne babyfoon
  • Betaalbaar

Minpunten

• Slechte opladers
  • Trage service

benjamin 22-11-2017

goede babymonitor

wij hebben dit product gekocht om ons kleintje in de gaten te houden.
zeer belangrijk voor als ze gaan draaien maar nog niet terug kunnen draaien.
hebben wel een speciale matras gekocht maar het is toch beter dat ze op hun rugje kunnen liggen.
met dit groot beeldscherm heb je het zo gezien.
zeer helder en duidelijk beeld zowel bij licht en donker.
het beeld kun je ook uitzetten maar gaat automatisch aan als je baby geluiden maakt. ( je hebt gelukkig gevoeligheid keuzes )
en als je even je kind gerust wil stellen hoef je je zetel niet uit je kunt zo met ze praten als je de knop in duwt. of je zet een deuntje op zodat ze terug lekker kunnen inslapen
zeer handig is ook dat je de kamer temperatuur kunt aflezen zo kun je zorgen dat ze het nooit te koud krijgen
je kan ook meerdere camera's aansluiten handig als je 2 of meer baby's in de gaten moet houden

gewoon een prachtig toestel
eens je het hebt is het niet te missen

Pluspunten

• verbinding afstand
  • groot scherm
  • meerdere camera's instelbaar
  • spaarfunctie voor batterij

Minpunten

• camera heeft geen batterij

sven verslype 09-10-2017

prima product

Echt een goed camera babyfoon. Mooi helder beeld.
Zeker een aanrader en zeer gemakkelijk in gebruik.

Mooie babyfoon 06-10-2017

Mooi beeld en goed bereik

Artikel ziet er mooi uit. Geen storing of out of range gedoe. Mooi bereik met 4-5 streepjes. Mooi beeld, je ziet overdag duidelijk en nachts zie je ook prima. Je kan ook mooi inzoomen. Wat ook leuk is dat je met kind kan praten als je dat wilt. De muziekjes zijn ook leuk voor als ze wakker zijn.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Heldere displat
  • Gebruiksvriendelijk
  • Fraai design