Luvion Essential wit - Reviews

tile-Outdoor bereik
250 m bereik (buiten)
Interface
digitaal(DECT)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 111 reviews die zijn achtergelaten voor de Luvion Essential wit op Kieskeurig.nl.

8,1

Elmu 19-07-2016
  • Product maand in bezit

Super babyfoon, zeer tevreden over beeld en geluid!

9,6
Na veel beoordelingen te hebben gelezen, uiteindelijk gekozen voor de Luvion Essential babyfoon. Ik heb op beiden slaapkamers een camera staan en neem de unit mee als ik even op bezoek ga bij mijn ouders, die wonen naast ons. Signaal is goed ondanks vrijstaande huizen met dikke muren. Geluid is fantastisch, elk piepje, zuchtje wordt waargenomen. Verder zit er alles op wat je van een babyfoon verlangt. Makkelijk te installeren en degelijk materiaal. Kortom: top product!

P.s. In mijn zoektocht naar een Alecto of Luvion babyfoon ook gebruik gemaakt van marktplaats, zo staat er bijv. een enkele luvion te koop maar veel meer van andere merken, voornamelijk veel Alecto. Bij de beschrijving van losse camera's of units staan dan vaak dat camera of unit kapot is gevallen of wegens aankoop andere babycam. Dat gaf voor mij de doorslag van de kwaliteit van Luvion, aangezien deze geen negatieve berichten hadden.

ehop 28-05-2016
  • Product maand in bezit

Prima babyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Wij zijn prima tevreden met de luvion Essential. Aangezien de kleine op en andere verdieping slaapt hebben we gekozen voor een babyfoon met camera! Erg handig dat je het geluid en helderheid vh scherm kan instellen!  Het is pikdonker op de slaapkamer vd kleine en toch is hij goed zichtbaar op t schermpje! Qua bereik werkt de babyfoon voor ons prima! In huis is de ontvangst perfect, buiten is dit niet altijd optimaal! Zou hem zeker aanbevelen. Werkt eenvoudig dus ook handig voor opa's en oma's.

MartinJudith 25-05-2016

Luvion Essential- Goed systeem met haken en ogen

6,8
We hebben de Luvion Essential een paar dagen in huis en in gebruik.
De verpakking is degelijk en de materialen zijn goed beschermd.

T pakket komt met :

-Camera
-Oudereenheid
-2x lader
-bevestigingclips voor bekabeling
-gebruikershandleiding

De oudereenheid.

De opbouw is van de knoppen is éénvoudig.
De pictogrammen laten zien wat de functie is van de knopbediening.

De kleurweergave op de 'oudereenheid' is niet om over naar huis te schrijven.
De kleuren zijn flets en zijn niet aan te passen in een menu.
Alleen de helderheid van het display kan worden aangepast.
Verder kan je essentialcamera's toevoegen als je die hebt.

Verder is de menu structuur eenvoudig van opzet en zo ook de bediening.

De combinatie camera+oudereenheid is van het 'plug and play' principe.
Uitpakken en gebruiken zonder teveel omzwervingen

De camera.
De scherpte in het donker ( verlichting met IR-leds ) is onder de maat.
Ook de scherpte overdag is naar onze mening niet voldoende.
Alhoewel het beeld voldoende detail heeft om te kijken wat die kleine aan het doen is, zou ik verwachten dat een dergelijke camera voor een dergelijke prijs een beter beeld zou geven.

Als er een raam in de kamer is en de camera is tegenover dit raam opgesteld kan je rekenen op groot detail verlies en een forse overbelichting in het beeld. ( getest tijdens een bewolkte dag zonder open bewolking..)
Het dynamisch bereik van de camera is dus laag

Verder vinden we dat de neerwaartse hoek tegenvalt.
Als het ontwerp wat hoger zou zijn , zou ook de camera verder naar beneden bij gesteld kunnen worden.

Voor pan en tilt (links,rechts/Op,neer ) moet je de oudereenheid tijdens de installatie van de camera mee nemen in de kamer van de kleine.. en dat is niet altijd handig.
Voor die functie moet je het volgende hogere model kopen.
De lens is helaas niet scherp te stellen op enige wijze.
wysiwyg- What You See Is What You Get.

Hoewel we dus toch wat tegenvallende punten hebben met dit systeem , zijn we er wel tevreden over.
Het doet waarvoor het is gekocht.

Stephanie 26-01-2017

Goede beeldbabyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Goede beeldbabyfoon. Geeft een duidelijk beeld weer, zowel overdag als in het donker.
Makkelijk te bedienen en in gebruik te nemen, ook handig voor de opa's en oma's :).

Is eventueel ook aan te sluiten met meerdere camera's.

Erg tevreden over het product!

Pluspunten

• Helderheid beeld
  • Stoort niet
  • Zowel dag- als nachtbeeld duidelijk
  • Makkelijk in gebruik

Fam. Schrijver 08-06-2016

Fijne babyfoon

6,8
Prima babyfoon. Makkelijk aan te sluiten, beeld en camera zijn goed en makkelijk af te stellen. Het knopje van de energiebesparing zit helaas naast die van de muziek, hierdoor zet je soms de muziek per ongeluk aan.

Koets 19-09-2017

Slecht bereik

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Handig apparaat met uitgebreide functionaliteit. Mooi design en handig in gebruik. Maar het apparaat heeft een matig tot zeer slecht bereik en voldoet niet aan de specificaties die luvion stelt.
Namelijk alleen binnenshuis op dezelfde verdieping is er enig bereik. Maar een verdieping lager en buiten op het terras is er geen bereik meer, direct tegen de achtergevel binnen een radous van 8 meter wel te verstaan. Dus ik zou dit mooie apparaat alleen adviseren voor ouders in een klein appartement of flat.

Pluspunten

• Gebruik

Minpunten

• Bereik
  • Beeld
  • Bereik

Johan154 15-06-2017

Tegenvaller

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Goede hoop op deze beste koop

Nou hij is terug naar de winkel

Omdat :hij heel goedkoop aanvoelt

Slecht bereik

Slechte kijkhoek (op de salontafel moet je opstaan van de bank af om te kijken)

Bijgeluiden met overschakelen van de camera

Veel te duur

Brokkelig beeld

Nu een alecto dvm 120...goedkoper en serieus 10x scherper beeld en goed signaal

Minpunten

• Bereik
  • Kijkhoek
  • Materiaal
  • Bijgeluiden

Thea 01-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Super top geweldig

Echt een super ding😍..
Heb hem zelf al een tijdje nu voor een vriendin haar baby shower gekocht en hoop dat zij hem netzo geweldig vindt als ik

Manon Jansen 01-10-2019

Luvion babyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Deze gekregen op het kraamfeest van ons wondertje!
Hij werkt meer dan perfect, de babyfoon heeft erg veel bereik in de zin van groot huis en verre afstand. Ook de functies zijn ideaal, je kan goed in het kamertje kijken en je dan de camera van afstand bedienen. Zelf een muziekje opzetten kan, Zodat ze lekker verder slaapt.
Wij zijn er helemaal blij mee! Zo kunnen we der altijd in de gaten houden.

Pluspunten

• Goed en duidelijk beeld
  • Geen gedoe met bereik.

Hobbypaard 10-10-2018

Waar voor je geld

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Na afweging babyfoon met of zonder beeld gekozen voor met en nooit spijt gehad. Geeft zeer veel rust, wetende dat je bij een opvallend geluid gelijk beeld er bij hebt. Geeft ons ook zeker een veiliger gevoel, zeker nadat wij iets bijzonders hoorde en het beeld aangaf dat we idd beter even naar boven konden gaan (zal de details besparen).

In de keuze voor welke babyfoon met beeld was 1 ding heel belangrijk voor ons: geen stotterend beeld, want dat vinden wij heel irritant. Over het beeld van dit product is op deze site al veel geschreven, en idd zijn er babyfoons met veel scherper beeld, helderdere kleuren of technisch hoogwaardige camera's. Maar die zijn veel duurder. En laten we wel wezen, is het voor overzicht op je kind of om een HD-film op te nemen?

Dit product doet wat hij moet, is makkelijk in gebruik, geeft bij veel en weinig licht gewoon degelijk beeld (middels nachtzichtcamera) zonder overdreven features. Paar voor en nadelen:

Voor:
* De "slaat aan bij geluid" functie is ideaal voor 's nachts. Zelf lekker slapen maar wel direct beeld krijgen als er iets is zonder met je slaapdronken kop daar iets voor te hoeven doen. Ideaal.
* Doet alles wat een beeld-babyfoon moet doen, zonder overbodige poespas, voor een redelijke prijs.
* Geen stotterend beeld.
* Beeld is geen HD, maar zowel overdag als 's nachts prima.
* Beeldunit is qua formaat praktisch genoeg om mee te slepen (vooral handig als je 3 verdiepingen hebt).

Tegen:
* Accu is niet gigantisch. Korte spurtjes (+/- 3 uur) zonder stopcontact is prima, maar voor normaal gebruik moet hij eigenlijk constant ingeplugd zitten.
* Kabels zijn niet erg stevig. Heb de netvoeding van de ouderunit nu voor de 2de keer in 2 jaar tijd moeten vervangen (1ste keer onder garantie geleverd door Klantenservice). Moet wel vermeld worden: wij slepen er vrij veel mee (mee naar de badkamer, weer terug, mee naar de eettafel, over naar de bank, etc.).
* Bereik is idd niet enorm. 1 verdieping schuin naar onder geeft soms al wat signaalstoringen. Is vaak makkelijk te verhelpen met minieme verplaatsing, maar toch.
* Knop voor "beeld slaat aan bij geluid" functie zit naast de "muziek spelen" knop. In het donker al een paar keer verkeerde ingedrukt. Dit valt waarschijnlijk meer onder onze eigen onbenulligheid, maar toch is de plaatsing ongelukkig.

Conslusie: goed en degelijk voor een redelijke prijs. Hier val je geen bult aan.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Beeld is vloeiend, geen stotteren

Minpunten

• Kabel kwetsbaar
  • Bereik voldoende, maar zeker niet meer dan dat
  • Niet zo'n hele grote accu

Dana 01-08-2017

Beeldscherm na drie maanden al kapot

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Ik was zeer tevreden over deze camera babyfoon. Makkelijk in gebruik, goed geluid. Goed beeld (wel heel fel voor snachts) tot nu. Nog geen drie maandjes in gebruik en mn beeldscherm staat ineens op wit en zie lettelrijk niks meer. Ben benieuwd wat luvion gaat reageren. Heb een mailtje gestuurd vandaag.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Hoge sensitivity

Minpunten

• Na drie maanden beeldscherm al kapot
  • Fel scherm in de nacht ondanks op zn lichts zetten

Lnnn 31-03-2017

Veel meer van verwacht, helaas

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Had er meer van verwacht aangezien het het best gekozen product was. Slecht bereik, als ik twee verdiepingen naar beneden ben doet die niks meer.

Je kunt het beeld niet bewegen als die ingezoomd is.

Ook vind ik de helderheid van het display veel te scherp ook al staat die op zijn donkerst.

Verder vind het geluid en beeld kwaliteit wel goed.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed geluid

Minpunten

• Erg slecht bereik
  • Vel beeld
  • Zoom kan je niet bewegen
  • Veel meer van verwacht voor 150,-

Fra 14-08-2020

Luvion easy

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Geweldig product en simpel in gebruik ik heb al verschillende babyphone toestellen geprobeerd maar deze is echt de beste daarom dat ik ook niets slechts hierover kan zeggen mvg.

Martha 04-08-2020

Prettige babyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Ik heb de Luvion essential babyfoon cadeau gekregen bij de geboorte van mijn zoontje. Had hem zelf al op m’n lijstje staan, maar vond hem nog vrij prijzig. Inmiddels is m’n zoontje een half jaar oud en ik vind het het bedrag zeker waardig! We hebben er veel gemak van en gebruiken hem veel als we in de tuin zitten en ons kleintje niet kunnen horen. Met deze babyfoon kunnen we geluiden opvangen en zien we wat hij uitspookt. Een aanrader!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Eenvoudig
  • Duidelijke camerabeelden
  • Je kan tegen je baby praten

Minpunten

• Kan niet meekijken op telefoon

Nalie2 24-07-2020

Mooie babyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Mooie babyfoon met een goede prijs kwaliteit verhouding. Er zitten veel melodietjes op en de beeldkwaliteit is scherp. Het bereik is zelfs prima vanuit de tuin.

Jose 20-07-2020

Luvion easy babyfoon TOP

Prima simpele babyfoon!
Scherm is vrij klein, maar als opa en oma niet iedere dag nodig.
Als ouders voor elke dag hebben onze kinderen 1 type duurder gekocht, begrijp dat dat prettiger is. Maar voor ons voldoet dit prima.

Minpunten

• Klein scherm

BrendaB 24-06-2020

Luvion babyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Ik heb deze babyfoon gekocht na de geboorte van mijn 2de kindje. Makkelijk in gebruik, helder beeld, ook in het donker. Geluid is super. Kan me kindje zelfs horen ademen. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Uit te breiden met meerdere camera’s
  • Helder display ook in het donker

Steve 06-06-2020

Luvion essential

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Makkelijke installatie. Gebruiksvriendelijk. Zuinig batterijverbruik van de monitor. Scherp beeld. Kortom geweldig product

Willem 04-06-2020

Uitstekend bereik

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Ik heb de Luvion Essential Plus gekocht met beweegbare camera. Het bereik was een belangrijk argument in een nieuwbouwhuis met veel betonnen wanden. Deze werkt tot in de tuin zonder enig probleem!

Pluspunten

• Groot bereik
  • Eenvoudig te installeren

Sanne Butter 23-05-2020

Fijne babyfoon

Geschreven voor: Luvion Essential wit

Fijne babyfoon. Makkelijk in gebruik en makkelijk aan te sluiten. We hebben deze gekocht nadat onze Motorola babyfoon stuk is gegaan na 4.5 jaar. Vele reviews gelezen en op de luvion essential uitgekomen. Deze heeft zeer helder beeld, duidelijk beeld met nachtzicht. Het geluid is erg goed en de ik ben erg blij met de batterij bespaar functie. Je kunt dus het beeld uitzetten terwijl de babyfoon wel geluid opvangt, als hij geluid detecteert springt het beeld weer aan. Ideaal. Enige minpunt, vind ik, is dat je de camera niet op afstand kunt besturen.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Batterij bespaar functie

Minpunten

• Camera niet bestuurbaar